abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 04:08:56 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35731823
Btw, StefanP en Popelon,
De USA lijkt me ook wel een keer leuk. Misschien voor m'n volgende baan eens die kant op kijken.
Ik wil nog één jaar verlengen in Taiwan als dat lukt (tot sept 2007) en dan is het hoog tijd voor iets nieuws.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 04:13:08 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35731845
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?
Zoals ik al schreef heb ik voor veel kortere periodes buiten NL gewoon belasting teruggekregen. Interessant detail is dat het de NL fiscus geen reet kan schelen of je dan in dat andere land wel of geen belasting betaalt....
Maar misschien is dat inmiddels anders...
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 04:15:38 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731856
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Ja jouw geval is anders, ik ben gewoon inwoner van de VS en betaal daar nu belasting.

Succes daarmee, dat wordt nog leuk. We weten allemaal hoe behulpzaam de BD is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 maart 2006 @ 04:17:13 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731863
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef SeLang het volgende:
Btw, StefanP en Popelon,
De USA lijkt me ook wel een keer leuk. Misschien voor m'n volgende baan eens die kant op kijken.
Ik wil nog één jaar verlengen in Taiwan als dat lukt (tot sept 2007) en dan is het hoog tijd voor iets nieuws.
Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.

't Zuiden lijkt me dus geschikter voor je als je je niet wilt aanpassen aan het klimaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 maart 2006 @ 04:20:06 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35731883
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.

't Zuiden lijkt me dus geschikter voor je als je je niet wilt aanpassen aan het klimaat.
Of ergens tussen jullie in.
Colorado lijkt me wel wat
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 04:22:30 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731894
Heb je al wat op het oog dan?
  zondag 5 maart 2006 @ 04:30:28 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35731925
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:22 schreef popolon het volgende:
Heb je al wat op het oog dan?
Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzo
Ik heb het ook nog steeds leuk hier in Taiwan en heb geen haast om weg te gaan.
Maar ik zit hier alweer 2,5 jaar en je moet af en toe iets veranderen om het leven interessant te houden. Mijn huidige contract loopt over een half jaar af en ik probeer dat nog één keer te verlengen (hopen dat het lukt) dus dan is de totale tijd hier 4 jaar. Dan is het genoeg geweest. Ik ben daarom alvast een beetje aan het nadenken wat het volgende moet worden, maar ik ben er nog niet uit
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 04:33:31 #258
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731938
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzo
Ik heb het ook nog steeds leuk hier in Taiwan en heb geen haast om weg te gaan.
Maar ik zit hier alweer 2,5 jaar en je moet af en toe iets veranderen om het leven interessant te houden. Mijn huidige contract loopt over een half jaar af en ik probeer dat nog één keer te verlengen (hopen dat het lukt) dus dan is de totale tijd hier 4 jaar. Dan is het genoeg geweest. Ik ben daarom alvast een beetje aan het nadenken wat het volgende moet worden, maar ik ben er nog niet uit
Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.

Misschien wel een leuk streven binnen 4 jaar hier miljonair te worden.

Ik bewonder je drang naar het 'nieuwe', ik vond dat ik al een grote stap nam namelijk. Ik ben wat rustiger aangelegd en probeer hier wat voor lange tijd op te bouwen, ik vind 't best aardig hier.

En dat verhuizen daar word je ook maar moe van, nu al de tweede keer binnen een jaar. hehe.
  zondag 5 maart 2006 @ 04:34:13 #259
46960 StefanP
polemicist
pi_35731941
Je zult zeker een gebied kunnen vinden in de VS waar zowel klimaat als de mensen je schikken. Alleen zul je wel gebonden zijn aan de lokatie van werkgevers. Je doet toch iets met wafers en chips? Of meer management achtig met een technische inval?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 5 maart 2006 @ 04:41:59 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35731977
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer genoeg is bij mijn weten geen systeem dat Fiod/belastingdienst records koppelt aan een paspoort
Alleen criminele activiteiten. Als je bijvoorbeeld verkeersboetes niet betaald, en je na 5 herrinneringen naar een oud Nederlands adres, en 3 verzoeken om voor te komen (en dan zijn we intussen 2 jaar verder) nog niet een boete van 50 euro betaald hebt, dan word dit wel gekoppeld aan de over jou bekende gegevens zoals je paspoort. Natuurlijk moet je dan nog net de ongelukkige zijn die er tussenuit gepikt word, maar ze hebben bij mij wel eens het paspoort nummerjtje in een computer geklopt achter hun balietje, maar natuurlijk kwam er niets uit.

Qua belastingen moet je het best wel bont gemaakt hebben wil het als een criminele zaak behandeld worden. Dan moet je ze toch minstens een bedrag van 4 cijfers nog schuldig zijn.

Mocht er op het vliegveld wel wat boven water komen drijven, dan is er meestal ook nog niet echt gek veel aan de hand.... je mag het land in enzo, alleen houden ze je paspoort even totdat je die boetes en/of belastingen komt betalen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 5 maart 2006 @ 04:42:45 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35731981
Overigens.... sinds Vrijdag 3 Maart ben ik officieel ook Amerikaan, en draag ik nu dus de dubbele nationaliteit!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 5 maart 2006 @ 04:42:54 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731983
  zondag 5 maart 2006 @ 04:43:24 #263
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35731985
Gefeliciteerd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35732000
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:13 schreef SeLang het volgende:
Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?
Ik zou belasting in NL gaan betalen over mijn amerikaanse inkomen als ik binnen 2 jaar terug ga naar nederland (en ik zou mijn betaalde belasting hier terug kunnen krijgen via mijn aangifte bij de irs). Onderuit komen moet wel lukken. En lange periode...ik weet niet of ik hier voor altijd wil blijven; ik wil alleen niet meer terug naar nederland
  zondag 5 maart 2006 @ 04:48:35 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35732022
quote:
-
  zondag 5 maart 2006 @ 04:49:31 #266
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35732028
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Al 33 fokkers op de kaart.

Leuk onderschrift trouwens.
pi_35732059
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:42 schreef maartena het volgende:
Overigens.... sinds Vrijdag 3 Maart ben ik officieel ook Amerikaan, en draag ik nu dus de dubbele nationaliteit!
What´s next? Canadees worden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 5 maart 2006 @ 05:48:55 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35732263
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
What´s next? Canadees worden?
Het zou theoretisch nog kunnen ook. Mijn vrouw kan namelijk omdat haar ouders van geboorte Canadezen zijn alsnog de Canadese nationaliteit aanvragen als ze dat zou willen, daarna mij naar Canada halen, en dan over 3 jaar zou ik dan de Canadese nationaliteit kunnen aannemen..... Zowel Nederland als de USA heeft daar verder lak aan natuurlijk, de USA is sowieso open met de dubbele nationaliteit, en Nederland doet er ook (nog) niet zo moeilijk over.
-
pi_35732269
Ik zou er voor gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35732403
Errr, ik vertrek over 9 dagen naar Canada. Mag ik al op de lijst?
  zondag 5 maart 2006 @ 06:46:16 #271
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_35732498
Ik ga ook eens beginnen aan de naturalisatie
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 5 maart 2006 @ 13:37:40 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35738158
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:33 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.
Dat denk ik ook wel ja
quote:
Misschien wel een leuk streven binnen 4 jaar hier miljonair te worden.
Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)
quote:
Ik bewonder je drang naar het 'nieuwe', ik vond dat ik al een grote stap nam namelijk. Ik ben wat rustiger aangelegd en probeer hier wat voor lange tijd op te bouwen, ik vind 't best aardig hier.

En dat verhuizen daar word je ook maar moe van, nu al de tweede keer binnen een jaar. hehe.
Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebt

Iets nieuws beginnen is altijd leuk. Na een tijdje is het allemaal weer gewoon en krijg ik weer zin in iets nieuws. Soms denk ik weleens dat het misschien verstandiger zou zijn om ook iets voor lange tijd op te bouwen, maar ik heb gewoon geen flauw idee wat en waar. Elke plek heeft weer andere dingen die leuk zijn. Door regelmatig te wisselen blijft het allemaal interessant. Het nadeel is wel dat je geen echt 'thuis' meer hebt.
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 14:20:37 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35739826
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:34 schreef StefanP het volgende:
Je zult zeker een gebied kunnen vinden in de VS waar zowel klimaat als de mensen je schikken. Alleen zul je wel gebonden zijn aan de lokatie van werkgevers.
Er zit wel een hoop technologie in Colorado, en anders wel in California.
Maar inderdaad, het wordt nog even zoeken om het soort baan te vinden dat ik in m'n hoofd heb .
Overigens is de USA slechts één van de vele mogelijkheden. Ik heb nog geen concrete opties onderzocht.
quote:
Je doet toch iets met wafers en chips? Of meer management achtig met een technische inval?
Niet met wafers, meer de applicatie van chips. Ik ben momenteel teamleider van een klein lokaal team (9 man). Wel allemaal zeer ervaren engineers.
Maar mijn werkervaring is veel breder want ik heb voorheen ook gewerkt in R&D, Quality en Manufacturing. Daarnaast heb ik natuurlijk veel 'Azie ervaring' ( 1 jaar China, 2.5 jaar Taiwan, 2 mnd India, paar weken Japan. Ik spreek zelfs een beetje Chinees (eenvoudig conversatieniveau)). Deze achtergrond maakt mij wel een geschikte kandidaat voor het managen/begeleiden van werk dat gesubcontract wordt in Azie (zowel R&D als fabrikage). Iets dergelijks heb ik ook al eerder gedaan, een paar jaar geleden.

Dus een dergelijke job lijkt me wel wat, eventueel bij een Amerikaans bedrijf. Aangezien er tegenwoordig steeds meer R&D en fabrikage gesubcontract wordt in Azie lijkt me dat zoiets ook in de USA wel te vinden moet zijn.
Wat mij helemaal ideaal lijkt is om half in de USA en half in Azie te wonen (dus bijv een aantal maanden USA en dan weer een aantal maanden Azie). Ik weet uit ervaring dat de meeste werknemers die flexibiliteit niet hebben, maar werkgevers geilen hierop

Tot zover mijn sollicitatie
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 15:54:15 #274
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35743166
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:

Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebt
Makelijker gezegd dan gedaan.

Ik woon nu alweer meer dan 2 jaar op hetzelfde adres en heb een volledige inboedel bij elkaar 'gespaard'. Het meubilair dat ik heb gekocht heb ik gekocht met de instelling van dat flikkeren we wel weg na een paar jaar/maanden. In m'n leven heb ik al talloze keren nieuwe borden en bestek gekocht bv. Je wordt trouwens wel voorzichtiger als je al vaak ben verhuist.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_35747361
Hoe vaak ben je internationaal verhuisd Viajero?
pi_35756180
quote:
Op zondag 5 maart 2006 06:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Errr, ik vertrek over 9 dagen naar Canada. Mag ik al op de lijst?
En waar naar Canada gaat ge naar toe?
  zondag 5 maart 2006 @ 22:50:50 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35758071
quote:
Op zondag 5 maart 2006 05:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou er voor gaan
Ik kan me volgens mij uit een oud topic nog ergens herrinneren dat jij het niet zo hebt op de dubbele nationaliteit.... of ben ik in de war met iemand anders?
-
pi_35758422
Ik heb het inderdaad niet op profiteurs die alleen een paspoort willen
  zondag 5 maart 2006 @ 23:59:34 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35760534
Voor naturalisatie moet je toch eerst 3 of 5 jaar in een land wonen, en in eerste instantie dus al geaccepteerd worden door dat land.

En heel simpel gesteld is mijn vrouw ook een profiteur, zij nam de Nederlandse nationaliteit aan in 2001 en in 2002 besloten we naar de VS te gaan.

Je kunt truwens met een paspoort niet meer of minder profiteren. Ik weet ook niet precies wat je er onder verstaat... mogen reizen op een ander paspoort en stemmen is mischien profiteren? Want voor de rest weet ik zo 123 niet hoe je van een tweede paspoort kunt profiteren, bovenop wat je met een verblijfsvergunning al kan.

Ik zie mijn Amerikaanse nationaliteit als een stukje integratie. Het klinkt mischieen vreemd voor hen die maar 1 paspoort hebben, maar sinds vrijdag voel ik me veel beter passen in de Amerikaanse maatschappij. Ik heb nu een stem, heb invloed op wie er gekozen word, van burgemeester tot president, en het maakt mij gewoon meer compleet dat ik kan zeggen: I am an American!

Ik "hoor er nu bij" zegmaar. Het voelt gewoon anders als een immigrant zijn.
-
pi_35762469
Je vrouw had precies om de zelfde reden als Kalou geen paspoort moeten krijgen
pi_35762501
ik woon vanaf volgende week voor 5 maanden in Nepal, telt dat?
Extremistisch gematigd.
  maandag 6 maart 2006 @ 01:38:35 #282
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35762507
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:

Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)

Ik zou nog even blijven hangen dan.

Met een smak geld kom je trouwens wat makkelijker de VS in als je geen baan van te voren hebt.

Maar je hebt inderdaad meer plekken waar je heen kan gaan. Ik vind 't wel stoer wat je doet.
pi_35762517
En hoe oud is Selang?
  maandag 6 maart 2006 @ 05:08:55 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35763979
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?

Overigens is er een verschil tussen een paspoort hebben, en een staatsburgerschap aannemen. Je kunt ook zonder paspoort staatsburger zijn van Nederland, of de Verenigde Staten.
-
  maandag 6 maart 2006 @ 05:27:29 #285
46960 StefanP
polemicist
pi_35764032
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 maart 2006 @ 06:25:01 #286
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_35764156
maartena waarom ga je er in godsnaam nog op in,het is duidelijk dat sommige mensen gewoon strontjaloers zijn. Ik ben blij dat ik hier woon in de US, en jij zo te zien ook
pi_35764187
quote:
Op maandag 6 maart 2006 05:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander worden
pi_35764196
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:25 schreef Vampier het volgende:
maartena waarom ga je er in godsnaam nog op in,het is duidelijk dat sommige mensen gewoon strontjaloers zijn. Ik ben blij dat ik hier woon in de US, en jij zo te zien ook
Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 maart 2006 @ 06:51:26 #289
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_35764217
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?
Christenen? Geen last van
pi_35764220
Ik heb je weleens anders gehoord.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 maart 2006 @ 06:56:07 #291
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_35764224
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb je weleens anders gehoord.
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
pi_35764226
Ik heb je in KLB ook weleens anders zien posten. Van anti-semitisme ben je ook niet vies overigens.
pi_35764242
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
Je bent allochtoon
  maandag 6 maart 2006 @ 07:04:22 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35764243
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander worden
Jij noemt getrouwd zijn met een Nederlander, en daarme dus Nederlandse schoonfamilie hebben, en (wellicht) Nederlandse kinderen geen band met Nederland?
-
pi_35764246
Nee, anders bleef je er wel wonen en belasting betalen
  maandag 6 maart 2006 @ 07:07:27 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35764252
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:
Maar je woont nu in het land van de extremischtische Christenen.

Eric Rudolph, om er maar eentje te noemen.... en heb je die Pat Robertson wel eens op TV gezien? Heeeel eng mannetje, dat....
-
  maandag 6 maart 2006 @ 07:08:59 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35764255
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, anders bleef je er wel wonen en belasting betalen
Dus als je in een ander land gaat wonen heb je geen band meer met je thuisland?

Mooi, dan hoeven al die Marokkanen ook nooit meer terug naar Marokko, want die hebben geen band meer met het thuisland..... WANT ze wonen er niet en betalen er geen belasting.

-
pi_35764277
Dat zijn Marokkanen slimpie.
  maandag 6 maart 2006 @ 07:18:23 #299
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_35764284
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent allochtoon
jij mongool... hoor je mij niet over
  maandag 6 maart 2006 @ 07:24:04 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35764304
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn Marokkanen slimpie.
Nou en?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')