Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Ja jouw geval is anders, ik ben gewoon inwoner van de VS en betaal daar nu belasting.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef SeLang het volgende:
Btw, StefanP en Popelon,
De USA lijkt me ook wel een keer leuk. Misschien voor m'n volgende baan eens die kant op kijken.
Ik wil nog één jaar verlengen in Taiwan als dat lukt (tot sept 2007) en dan is het hoog tijd voor iets nieuws.
Of ergens tussen jullie in.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.
't Zuiden lijkt me dus geschikter voor je als je je niet wilt aanpassen aan het klimaat.
Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzoquote:Op zondag 5 maart 2006 04:22 schreef popolon het volgende:
Heb je al wat op het oog dan?
Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzo
Ik heb het ook nog steeds leuk hier in Taiwan en heb geen haast om weg te gaan.
Maar ik zit hier alweer 2,5 jaar en je moet af en toe iets veranderen om het leven interessant te houden. Mijn huidige contract loopt over een half jaar af en ik probeer dat nog één keer te verlengen (hopen dat het lukt) dus dan is de totale tijd hier 4 jaar. Dan is het genoeg geweest. Ik ben daarom alvast een beetje aan het nadenken wat het volgende moet worden, maar ik ben er nog niet uit
Alleen criminele activiteiten. Als je bijvoorbeeld verkeersboetes niet betaald, en je na 5 herrinneringen naar een oud Nederlands adres, en 3 verzoeken om voor te komen (en dan zijn we intussen 2 jaar verder) nog niet een boete van 50 euro betaald hebt, dan word dit wel gekoppeld aan de over jou bekende gegevens zoals je paspoort. Natuurlijk moet je dan nog net de ongelukkige zijn die er tussenuit gepikt word, maar ze hebben bij mij wel eens het paspoort nummerjtje in een computer geklopt achter hun balietje, maar natuurlijk kwam er niets uit.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer genoeg is bij mijn weten geen systeem dat Fiod/belastingdienst records koppelt aan een paspoort
Ik zou belasting in NL gaan betalen over mijn amerikaanse inkomen als ik binnen 2 jaar terug ga naar nederland (en ik zou mijn betaalde belasting hier terug kunnen krijgen via mijn aangifte bij de irs). Onderuit komen moet wel lukken. En lange periode...ik weet niet of ik hier voor altijd wil blijven; ik wil alleen niet meer terug naar nederlandquote:Op zondag 5 maart 2006 04:13 schreef SeLang het volgende:
Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?
quote:
quote:
What´s next? Canadees worden?quote:Op zondag 5 maart 2006 04:42 schreef maartena het volgende:
Overigens.... sinds Vrijdag 3 Maart ben ik officieel ook Amerikaan, en draag ik nu dus de dubbele nationaliteit!
Het zou theoretisch nog kunnen ook. Mijn vrouw kan namelijk omdat haar ouders van geboorte Canadezen zijn alsnog de Canadese nationaliteit aanvragen als ze dat zou willen, daarna mij naar Canada halen, en dan over 3 jaar zou ik dan de Canadese nationaliteit kunnen aannemen..... Zowel Nederland als de USA heeft daar verder lak aan natuurlijk, de USA is sowieso open met de dubbele nationaliteit, en Nederland doet er ook (nog) niet zo moeilijk over.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
What´s next? Canadees worden?
Dat denk ik ook wel jaquote:Op zondag 5 maart 2006 04:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.
Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)quote:Misschien wel een leuk streven binnen 4 jaar hier miljonair te worden.
Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebtquote:Ik bewonder je drang naar het 'nieuwe', ik vond dat ik al een grote stap nam namelijk.Ik ben wat rustiger aangelegd en probeer hier wat voor lange tijd op te bouwen, ik vind 't best aardig hier.
En dat verhuizen daar word je ook maar moe van, nu al de tweede keer binnen een jaar. hehe.
Er zit wel een hoop technologie in Colorado, en anders wel in California.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:34 schreef StefanP het volgende:Je zult zeker een gebied kunnen vinden in de VS waar zowel klimaat als de mensen je schikken. Alleen zul je wel gebonden zijn aan de lokatie van werkgevers.
Niet met wafers, meer de applicatie van chips. Ik ben momenteel teamleider van een klein lokaal team (9 man). Wel allemaal zeer ervaren engineers.quote:Je doet toch iets met wafers en chips? Of meer management achtig met een technische inval?
Makelijker gezegd dan gedaan.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:
Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebt
En waar naar Canada gaat ge naar toe?quote:Op zondag 5 maart 2006 06:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Errr, ik vertrek over 9 dagen naar Canada. Mag ik al op de lijst?![]()
Ik kan me volgens mij uit een oud topic nog ergens herrinneren dat jij het niet zo hebt op de dubbele nationaliteit.... of ben ik in de war met iemand anders?quote:Op zondag 5 maart 2006 05:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou er voor gaan
quote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:
Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)
Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vrouw had precies om de zelfde reden als Kalou geen paspoort moeten krijgen
quote:Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vrouw had precies om de zelfde reden als Kalou geen paspoort moeten krijgen
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander wordenquote:Op maandag 6 maart 2006 05:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?
Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?quote:Op maandag 6 maart 2006 06:25 schreef Vampier het volgende:
maartena waarom ga je er in godsnaam nog op in,het is duidelijk dat sommige mensen gewoon strontjaloers zijn. Ik ben blij dat ik hier woon in de US, en jij zo te zien ook
Christenen? Geen last vanquote:Op maandag 6 maart 2006 06:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.quote:Op maandag 6 maart 2006 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb je weleens anders gehoord.
Je bent allochtoonquote:Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
Jij noemt getrouwd zijn met een Nederlander, en daarme dus Nederlandse schoonfamilie hebben, en (wellicht) Nederlandse kinderen geen band met Nederland?quote:Op maandag 6 maart 2006 06:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander worden
Maar je woont nu in het land van de extremischtische Christenen.quote:Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
Dus als je in een ander land gaat wonen heb je geen band meer met je thuisland?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, anders bleef je er wel wonen en belasting betalen
Nou en?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn Marokkanen slimpie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |