Niet herkenbaar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:18 schreef Shivo het volgende:
Ik ga dus over een vijf weken naar de US voor drie maanden... is al het gezeik wat ik nu heb omtrent belastingen en het verhuren/verzorgen van mijn huis en huisdieren herkenbaar? Ik wordt er een beetje moe van namelijk...![]()
Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds nietsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet herkenbaar.
Afgezien van die huisdieren valt er toch weinig te regelen?![]()
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
Het was geld terugvragen over het belastingjaar waarin ik in China zat, dus die formulieren had ik dan in maart/ april van het jaar erna opgestuurd en getuige dit oude topic op Fok had ik het dus in september van dat jaar terug.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:55 schreef Libris het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds niets![]()
Dat is zeker geen probleem!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet herkenbaar.
Afgezien van die huisdieren valt er toch weinig te regelen?![]()
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
Ja emigratie heeft mij tot nu toe ook altijd geld opgeleverd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:29 schreef popolon het volgende:
De belastingdienst heeft mij zelf de eerste 3 maanden van 2005 kwijtgescholden, ik moest zo'n EUR1500 p/j betalen ivm een leaseauto.
Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:04 schreef Shivo het volgende:
Ik zit met het probleem dat ik wel voor mjin werk ga, maar op dat moment niet door mijn werk betaald wordt maar door een overheids instantie. En dat geeft gezeik met de belastingdienst die zelf ook niet zo goed weten hoe het dan zit.
Omdat ik geen werkgever heb in die periode, tenminste, niet voor een fulltime job, maar wel geld krijg, maar van een andere instantie. En omdat de regels rondom zo'n situatie afgelopen november uitgebreid gewijzigd zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?
Volgens mij heeft het namelijk geen enkele consequentie. Je blijft gewoon belastingplichtig in NL.
Ik denk dat het in jouw geval inderdaad niks uitmaakt omdat je zo ongeveer rond de jaarswisseling bent vertrokken, dus geen gedeeltelijke belastingjaren oid.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:46 schreef StefanP het volgende:
Hrm, dat belasting gedoe is dus de moeite?
Ik ben op 26 dec. 2004 uit NL vertrokken en heb het jaar daarop gewoon nog een belastingopgave ingevuld. Rond juli kreeg ik echter een brief met een 50 pagina's tellende 'aangifte voor tijdelijk buiten NL wonenden' of zoiets, met het bericht dat ik niet heel het jaar in Nl woonde. Ik heb er even doorgebladerd en heb die weggegooid omdat ik geen zin had voor die 4 dagen 50 pagina's te gaan invullen, en ik vermoedde dat het toch op een extra aanslag zou uitlopen.
Ik heb die 4 dagen overigens niet gewerkt of zo.
Werd wel tijd ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 06:15 schreef StefanP het volgende:
Net voor het eerst naar een Amerikaans sportevenement geweest,
quote:
moet je hier eens komen als het nationale elftal voetbaltquote:Op maandag 23 januari 2006 14:53 schreef popolon het volgende:
[..]![]()
Fok staat open voor allochtonen.![]()
Anyway, gisteren waren de finales van de AFC en NFC (de winnaars gaan naar de Superbowl) en 't was opmerkelijk te zien hoe rustig het op straat was, iedereen zat tv te kijken, of thuis of in bars en restaurants.
Deed me denken aan een wedstrijd van het Nederlands elftal op een WK, dan kan het ook zo vreemd stil op straat zijn.
Wat leuk! En moedig.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jazeker. En het tweede antwoord is ook ja
[..]
Genieten van de omgeving, van de rust, van de mensen. Als we willen zitten we in 15 minuten middenin Galway city. Ik werk in Galway city, ik ga uit in Galway city, maar voor de rust en de natuur zitten we heerlijk te wonen in een enorm huis met 5 slaapkamers en 4 badkamers en een tuin van 500 vierkante meter, vlakbij de zee en vlakbij Lough Corrib. Je hoort mij niet klagen hoor![]()
En we zijn goed geaccepteerd, leuke plaatselijke bevolking. Ik weet alles van de vrouw van de lokale mini-supermarkt, van mijn buurvrouw en van mijn landlady.
Foto's komen later! Zit nu midden tussen de dozen en kan nergens iets vinden, laat staan zoiets kleins als een datakabel!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:49 schreef popolon het volgende:
Foto's.
Gisteren al bij drie huizen wezen kijken, we wachten het nog even af.
Grappig dat je al snel de Nederlandse 'norm' vergeet: Voor dat geld en ruimte had ik in Nederland zo'n huis al tien keer gekocht.
Wel spannend.
Moedig?quote:
Uhhhh, ik wil niet vervelend doen Gao, maar er is een hemelsbreed verschil tussen Frankrijk en Ierland en dat betreft de mensen. Fransen zijn chauvinistisch bij het leven en laten zelden het achterste van hun tong zien, Ieren zijn hartelijke, sociale mensen die het leuk vinden om andere nationaliteiten te leren kennen en er mee samen te werken of een goeie pint te pakken. Echt, het verschil is enorm!quote:Eerlijk gezegd had de vraag van Aernout ook van mij kunnen komen. Niet om laatdunkend te doen over Ierland, maar omdat het in mijn ervaring bijvoorbeeld in Frankrijk (en ongetwijfeld in grote delen van Nederland) met name in kleine dorpjes moeilijk kan zijn geaccepteerd te worden en je draai te vinden. De schoonmoeder van mijn schoonzus is echt tientallen jaren in haar Franse dorpje als buitenstaander beschouwd, omdat ze niet uit het dorp kwam maar uit de nabijgelegen stad (nu ze inmiddels het halve dorp wel eens van de ondergang heeft gered is het wel over, denk ik).
Nee, ik ben weer redelijk onderaan begonnen, gewoon op de werkvloer. Ik ben al wel gevraagd om manager te worden van mijn afdeling, maar daar wacht ik nog even mee tot ik zeker weet dat ik bij dit bedrijf wil blijven werken, ik ben namelijk nog wel aan het rondkijken. Ik heb inmiddels wel de newsletter in mijn beheer. Weird hoor, zomaar hoofdredacteur worden van een newsletter in Ierland als nederlandertje. Dat ding wordt toch door een man of 900 gelezen en dat mag ik editen enzovoorts...quote:Doe je er trouwens hetzelfde werk als je in NL deed?
Succes en sterkte!! Ik verhuis niet meer hoor!!quote:Hier zitten we inmiddels volop in de verhuisstress. Visa, verhuizers, work permits, kattenvervoer.... bleh!
Ik heb liever geen bomenquote:Op donderdag 26 januari 2006 05:44 schreef popolon het volgende:
Wil niet echt in zo'n nieuwbouwwijk wonen.
Iets met veel bomen, maar da's niet zo'n probleem hier.
Hoeveel slaapkamers heb je? + Full basement?
9 dagen inclusief weekend?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:09 schreef Skeffie het volgende:
Overmorgen Chinees nieuwjaar9 dagen vrij
. Vlieg zometeen naart Qingdao voor 5 dagen vakantie.... half februari naar Hong Kong en Macao, daarna gelijk naar Beijing, wordt dus een drukke maand.
Xin nian kuai le! (gelukkig nieuw jaar!)
Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 03:52 schreef Libris het volgende:
En niet zoals SeLang 2 weken vrij voor Chinees Nieuw Jaar,
Ok, dacht dat je langer had. Zijn mij 5 dagen vrij, 2 dagen werken en 2 dagen vrij niet eens zo slechtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)
Auto kopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 04:18 schreef boskov het volgende:
ik meld me als trotse inwoner van Parijs, Frankrijk
ik liep gisternacht terug naar huis, en het was -10quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is het warm hier. Hoe warm (of koud) is het bij jullie?
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.
Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is het warm hier. Hoe warm (of koud) is het bij jullie?
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.
Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !
dank en hetzelfdequote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).
het is hier de laatste dagen, weken erg warm ja. Nu ben ik nog maar een week terug, maar van mijn vrouw wel gehoord dat ze het wel erg heet had.
Woon jij ook in een vallei waar de hitte in de avond lekker blijft hangen?
Gisteren nog wel zeer veel onweer gehad met zeer veel regen, was wel lekker voor de afkoeling, maar nu weer heet, al is het minder dan gisteren.
Nou ja, kippe stukje. Dat valt wel mee hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:55 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dank en hetzelfde
hier koelt het 's avonds gelukkig wel af; maar wat klaag je nou: je woont op een kippestukkie van IlhaBela ! Ik zou het wel weten 's avonds !
Alhoewel je huis erg goedkoop is vind ik het nog wat kaal, nofi.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 03:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb liever geen bomenAlleen maar lastig voor je zon, je tuin, je uitzicht en je dakgoot.
Mijn woning heeft 3 slaapkamers, geen basement. Zou wel handig zijn, maar zulke huizen bouwen ze hier niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |