abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 02:26:38 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34266878
Gaoxing ik weet niet of je me nog kent van een jaar of 5 geleden toen chatten wij nog wel eens en zat je in China. Zit je nu nog in het buitenland?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:10:59 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34275611
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:18 schreef Shivo het volgende:
Ik ga dus over een vijf weken naar de US voor drie maanden... is al het gezeik wat ik nu heb omtrent belastingen en het verhuren/verzorgen van mijn huis en huisdieren herkenbaar? Ik wordt er een beetje moe van namelijk...
Niet herkenbaar.
Afgezien van die huisdieren valt er toch weinig te regelen?
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:55:54 #53
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34279416
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet herkenbaar.
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds niets
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:15:14 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34282072
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:55 schreef Libris het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds niets
Het was geld terugvragen over het belastingjaar waarin ik in China zat, dus die formulieren had ik dan in maart/ april van het jaar erna opgestuurd en getuige dit oude topic op Fok had ik het dus in september van dat jaar terug.

De belastingdienst roeleert!

Overigens heb ik daarna nog twee keer geld teruggekregen van de NL fiscus en ik begrijp nog steeds niet waarom (aangezien ik helemaal geen belasting betaalde in NL)

( Belastingdienst stort zomaar 8807 euro op m'n rek )

[ Bericht 16% gewijzigd door SeLang op 20-01-2006 16:26:45 ]
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:29:10 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34282551
De belastingdienst heeft mij zelf de eerste 3 maanden van 2005 kwijtgescholden, ik moest zo'n EUR1500 p/j betalen ivm een leaseauto.

Op tijd laten weten dat ik per april ging emigreren, kreeg netjes een brief dat alles in orde was en wensten me veel geluk.

Dat duurde wel even voordat ik zover was (veel telefoontjes, brieven etc.)

De papieren molen die je tegenkomt ivm emigratie naar de VS is een heel ander verhaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34282685
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet herkenbaar.
Dat is zeker geen probleem!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:40:05 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34282911
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:29 schreef popolon het volgende:
De belastingdienst heeft mij zelf de eerste 3 maanden van 2005 kwijtgescholden, ik moest zo'n EUR1500 p/j betalen ivm een leaseauto.
Ja emigratie heeft mij tot nu toe ook altijd geld opgeleverd.
Als je in de loop van het jaar emigreert heb je dus een niet volledig jaar in een bepaald land gewerkt en dus een lager belastbaar inkomen in dat jaar in dat land --> belasting terug vragen.

Na mij China avontuur verhuisde ik naar Belgie en kreeg een bak geld terug uit NL.
Daarna van Belgie naar de UK --> geld terug
Daarna UK naar taiwan --> weer geld terug
En als ik hierna weer terugga naar de UK krijg ik alweer geld terug
Alles bij elkaar lopen de aldus verkregen belasting teruggaves in de tienduizenden euros

Leuke hobby
Mijn reisverslagen
pi_34283774
Ik zit met het probleem dat ik wel voor mjin werk ga, maar op dat moment niet door mijn werk betaald wordt maar door een overheids instantie. En dat geeft gezeik met de belastingdienst die zelf ook niet zo goed weten hoe het dan zit. En ik heb iemand die mijn huis wil onderhuren voor drie maanden, maar dat verloopt momenteel ook niet geheel vlekkeloos. Vandaar. O ja, en ik ben nogal zuinig op mijn huisdieren, dus daar doe ik ook moeilijk over. Tis dus deels mijn eigen schuld, maar dat maakt de frustratie niet minder.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:10:07 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34283943
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:04 schreef Shivo het volgende:
Ik zit met het probleem dat ik wel voor mjin werk ga, maar op dat moment niet door mijn werk betaald wordt maar door een overheids instantie. En dat geeft gezeik met de belastingdienst die zelf ook niet zo goed weten hoe het dan zit.
Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?
Volgens mij heeft het namelijk geen enkele consequentie. Je blijft gewoon belastingplichtig in NL.
Mijn reisverslagen
pi_34296507
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?
Volgens mij heeft het namelijk geen enkele consequentie. Je blijft gewoon belastingplichtig in NL.
Omdat ik geen werkgever heb in die periode, tenminste, niet voor een fulltime job, maar wel geld krijg, maar van een andere instantie. En omdat de regels rondom zo'n situatie afgelopen november uitgebreid gewijzigd zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_34298563
Hrm, dat belasting gedoe is dus de moeite?

Ik ben op 26 dec. 2004 uit NL vertrokken en heb het jaar daarop gewoon nog een belastingopgave ingevuld. Rond juli kreeg ik echter een brief met een 50 pagina's tellende 'aangifte voor tijdelijk buiten NL wonenden' of zoiets, met het bericht dat ik niet heel het jaar in Nl woonde. Ik heb er even doorgebladerd en heb die weggegooid omdat ik geen zin had voor die 4 dagen 50 pagina's te gaan invullen, en ik vermoedde dat het toch op een extra aanslag zou uitlopen.

Ik heb die 4 dagen overigens niet gewerkt of zo.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:32:34 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34299884
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 00:46 schreef StefanP het volgende:
Hrm, dat belasting gedoe is dus de moeite?

Ik ben op 26 dec. 2004 uit NL vertrokken en heb het jaar daarop gewoon nog een belastingopgave ingevuld. Rond juli kreeg ik echter een brief met een 50 pagina's tellende 'aangifte voor tijdelijk buiten NL wonenden' of zoiets, met het bericht dat ik niet heel het jaar in Nl woonde. Ik heb er even doorgebladerd en heb die weggegooid omdat ik geen zin had voor die 4 dagen 50 pagina's te gaan invullen, en ik vermoedde dat het toch op een extra aanslag zou uitlopen.

Ik heb die 4 dagen overigens niet gewerkt of zo.
Ik denk dat het in jouw geval inderdaad niks uitmaakt omdat je zo ongeveer rond de jaarswisseling bent vertrokken, dus geen gedeeltelijke belastingjaren oid.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 januari 2006 @ 02:55:43 #63
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34301295
Ik ben nog twee jaar in Nederlandse dienst geweest terwijl ik in Singapore zat (juni 2003 - juni 2005). En in die periode zowel Nederlandse als Singaporese belasting betaald. Kreeg vorige week bericht dat ze 2003 in behandeling hebben genomen (formulier in juni 2005 opgestuurd..). Leuker kunnen we het niet maken, wel langzamer
pi_34302254
Net voor het eerst naar een Amerikaans sportevenement geweest, een mede-Nederlander-in-de-verre had 2 tickets voor een ijshockey game. Jaja, zelfs Dallas heeft een ijshockey team, ook al hebben we geen ijs. Tickets voor de best seats in the house ook nog

Best een leuke ervaring, heel anders dan wat dan ook in NL. Geen agressie (wel detectiepoortjes), een hele berg "half-time" amusement, vooraf het zingen van het national anthem en de inauguratie van een of andere speler als meest scorende defensive player ooit, enz. Goeie muziek tussendoor, geen moment saai (het spel ligt vrijwel nooit stil zoals voetbal) en heel leuk publiek (meezingen, allemaal zwaaien naar de camera als je in beeld bent, boe roepen/toejuichen, hele goeie sfeer). De mensen naast me lieten ook gewoon hun portemonnee en telefoon liggen terwijl ze 5 minuten wat te drinken gingen halen, dat verbaasde me wel. Maar eigenlijk ook weer niet Best aan te raden om een keer te zien, zo'n ijshockey wedstrijd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 21 januari 2006 @ 07:44:23 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34302414
Dallas Stars.

Wel 6-3 verloren he?
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 06:15 schreef StefanP het volgende:
Net voor het eerst naar een Amerikaans sportevenement geweest,
Werd wel tijd ook.

De sport in de VS is gewoon zo gaaf, erg veel sportkanalen en genoeg te bezoeken in de buurt.

Ik heb de tijd van m'n leven hier als sportfanaat.

Ik was bang het voetbal te missen, nou ...... soccer .....

[ Bericht 31% gewijzigd door popolon op 21-01-2006 09:09:33 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34321655
Soccer is hier juist enorm groot. Volgens mij zit elk kind hier op soccer, en niet op baseball of zo. In de stad waar ik woon hebben ze vorig jaar een stadium met "slechts" 15 velden neergelegd, en dat is slechts een kleintje vergeleken met de grotere steden (nou ja, alle steden liggen hier naast elkaar dus eigenlijk is het 1 grote stad).
-Mark Steyn
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:39:10 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34322248
Het wordt heel veel beoefend ja, maar daar blijft 't ook bij.

Je ziet 't niet veel op tv.

Ik voetbal trouwens zelf ook hier.
pi_34335779
Hier in Philly is het ook te warm voor de tijd van het jaar;
iedereen in de war: geen sneeuw?!
Maar ik vind het wel lekker: een NL winter!
So far, so good.
pi_34353041
Stel dat je 7 maanden per jaar in een land van buiten de EU verblijft, nietr uitgeschreven bent in Nederland en dit ook kan aantonen.

Ben je dan in beide landen niet belastingplichtig?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Admin maandag 23 januari 2006 @ 08:56:49 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34369136
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:53:39 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34378384
quote:

Fok staat open voor allochtonen.

Anyway, gisteren waren de finales van de AFC en NFC (de winnaars gaan naar de Superbowl) en 't was opmerkelijk te zien hoe rustig het op straat was, iedereen zat tv te kijken, of thuis of in bars en restaurants.

Deed me denken aan een wedstrijd van het Nederlands elftal op een WK, dan kan het ook zo vreemd stil op straat zijn.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:04:35 #72
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_34423275
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Fok staat open voor allochtonen.

Anyway, gisteren waren de finales van de AFC en NFC (de winnaars gaan naar de Superbowl) en 't was opmerkelijk te zien hoe rustig het op straat was, iedereen zat tv te kijken, of thuis of in bars en restaurants.

Deed me denken aan een wedstrijd van het Nederlands elftal op een WK, dan kan het ook zo vreemd stil op straat zijn.
moet je hier eens komen als het nationale elftal voetbalt
tijdens de laatste WK finale was er werkelijk niemand op straat (en na afloop uiteraard iedereen !)
zonnig Brasil
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:17:22 #73
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_34463409
Jaaaaa! Een nieuw apartement gekocht! OP kan hetzelfde blijven, we gaan nu alleen in het centrum van Stockholm wonen, in plaats van een buitenwijk!

Druk aan het klussen, inpakken, weggooien en kopen!
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:49:36 #74
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34464585
Foto's.

Gisteren al bij drie huizen wezen kijken, we wachten het nog even af.

Grappig dat je al snel de Nederlandse 'norm' vergeet: Voor dat geld en ruimte had ik in Nederland zo'n huis al tien keer gekocht.

Wel spannend.
pi_34470906
Tweedehands? Dat is wel een "used" house. Dat is hier (bijna alles hier is nieuwbouw) echt bijna een vies woord
-Mark Steyn
  donderdag 26 januari 2006 @ 05:44:25 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34470914
Wil niet echt in zo'n nieuwbouwwijk wonen.

Iets met veel bomen, maar da's niet zo'n probleem hier.

Hoeveel slaapkamers heb je? + Full basement?
  donderdag 26 januari 2006 @ 06:46:15 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_34471013
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jazeker. En het tweede antwoord is ook ja
[..]

Genieten van de omgeving, van de rust, van de mensen. Als we willen zitten we in 15 minuten middenin Galway city. Ik werk in Galway city, ik ga uit in Galway city, maar voor de rust en de natuur zitten we heerlijk te wonen in een enorm huis met 5 slaapkamers en 4 badkamers en een tuin van 500 vierkante meter, vlakbij de zee en vlakbij Lough Corrib. Je hoort mij niet klagen hoor

En we zijn goed geaccepteerd, leuke plaatselijke bevolking. Ik weet alles van de vrouw van de lokale mini-supermarkt, van mijn buurvrouw en van mijn landlady.
Wat leuk! En moedig.

Eerlijk gezegd had de vraag van Aernout ook van mij kunnen komen. Niet om laatdunkend te doen over Ierland, maar omdat het in mijn ervaring bijvoorbeeld in Frankrijk (en ongetwijfeld in grote delen van Nederland ) met name in kleine dorpjes moeilijk kan zijn geaccepteerd te worden en je draai te vinden. De schoonmoeder van mijn schoonzus is echt tientallen jaren in haar Franse dorpje als buitenstaander beschouwd, omdat ze niet uit het dorp kwam maar uit de nabijgelegen stad (nu ze inmiddels het halve dorp wel eens van de ondergang heeft gered is het wel over, denk ik).

Ik denk dat bijvoorbeeld Aernout en ik en m'n gezin op een heel andere basis ergens heengaan. Zoals hij al aangaf: de mogelijkheid doet zich voor, het is een uitdaging, en je grijpt 'm aan. Als ik mocht kiezen ging ik echt niet naar Bangkok (ook niet naar NL trouwens), maar dat wil niet zeggen dat ik het wel leuk vind (denk ik ) om te gaan. Het is alleen geen bewuste keuze voor dat gebied.

Doe je er trouwens hetzelfde werk als je in NL deed?

Hier zitten we inmiddels volop in de verhuisstress. Visa, verhuizers, work permits, kattenvervoer.... bleh!

En ja Plae, natuurlijk ken ik je nog. Ik zie je regelmatig voorbijschuiven op Fok hoor
pi_34471023
AAARGH!!! IK WERK VOOR SLAVENDRIJVERS!!!!

maar het is wel leuk werk
Free people own guns! Slaves do not!
pi_34471052
Je mag mij toevoegen aan je lijstje (ik heb mezelf al toegevoegd op de website) ...Regina, Saskatchewan, Canada
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:26:04 #80
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_34473260
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:49 schreef popolon het volgende:
Foto's.

Gisteren al bij drie huizen wezen kijken, we wachten het nog even af.

Grappig dat je al snel de Nederlandse 'norm' vergeet: Voor dat geld en ruimte had ik in Nederland zo'n huis al tien keer gekocht.

Wel spannend.
Foto's komen later! Zit nu midden tussen de dozen en kan nergens iets vinden, laat staan zoiets kleins als een datakabel!

Ben erg blij met het apartement, het is een nieuw apartement in een bestaand gebouw. Is vroeger vast een washok geweest ofzo!

Wat betreft prijzen: ik zou blij zijn met de Nederlandse normen! Stockholm is op het moment vreselijk duur, in "City" is de gemiddelde prijs per vierkante meter bijna 5000 euro! De prijzen zijn enorm gestegen, mijn vriend heeft 5 jaar geleden een apartement voor ongeveer 25.000 euro gekocht en als het goed is, verkopen we het straks voor een ton, of meer. Bovendien werken de makelaars in Stockholm niet met een vraagprijs maar met een "startprijs". Op een zondag staan er rijen voor apartementen, kan je 5 minuten rondkijken en dan tegen de andere geinteresseerden opbieden. Komt regelmatig voor dat de prijs over de kop gaat!
pi_34477054
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 06:46 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat leuk! En moedig.
Moedig?
quote:
Eerlijk gezegd had de vraag van Aernout ook van mij kunnen komen. Niet om laatdunkend te doen over Ierland, maar omdat het in mijn ervaring bijvoorbeeld in Frankrijk (en ongetwijfeld in grote delen van Nederland ) met name in kleine dorpjes moeilijk kan zijn geaccepteerd te worden en je draai te vinden. De schoonmoeder van mijn schoonzus is echt tientallen jaren in haar Franse dorpje als buitenstaander beschouwd, omdat ze niet uit het dorp kwam maar uit de nabijgelegen stad (nu ze inmiddels het halve dorp wel eens van de ondergang heeft gered is het wel over, denk ik).
Uhhhh, ik wil niet vervelend doen Gao, maar er is een hemelsbreed verschil tussen Frankrijk en Ierland en dat betreft de mensen. Fransen zijn chauvinistisch bij het leven en laten zelden het achterste van hun tong zien, Ieren zijn hartelijke, sociale mensen die het leuk vinden om andere nationaliteiten te leren kennen en er mee samen te werken of een goeie pint te pakken. Echt, het verschil is enorm!

Mijn man studeert op de universiteit van Galway voor maritiem bioloog. Daar heeft onlangs een onderzoek plaatsgevonden naar de integratie van buitenlanders. Het bleek dat Nederlanders het makkelijkst geaccepteerd worden in Ierland. Boffen wij even!
quote:
Doe je er trouwens hetzelfde werk als je in NL deed?
Nee, ik ben weer redelijk onderaan begonnen, gewoon op de werkvloer. Ik ben al wel gevraagd om manager te worden van mijn afdeling, maar daar wacht ik nog even mee tot ik zeker weet dat ik bij dit bedrijf wil blijven werken, ik ben namelijk nog wel aan het rondkijken. Ik heb inmiddels wel de newsletter in mijn beheer. Weird hoor, zomaar hoofdredacteur worden van een newsletter in Ierland als nederlandertje. Dat ding wordt toch door een man of 900 gelezen en dat mag ik editen enzovoorts...
quote:
Hier zitten we inmiddels volop in de verhuisstress. Visa, verhuizers, work permits, kattenvervoer.... bleh!
Succes en sterkte!! Ik verhuis niet meer hoor!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_34506221
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 05:44 schreef popolon het volgende:
Wil niet echt in zo'n nieuwbouwwijk wonen.

Iets met veel bomen, maar da's niet zo'n probleem hier.

Hoeveel slaapkamers heb je? + Full basement?
Ik heb liever geen bomen Alleen maar lastig voor je zon, je tuin, je uitzicht en je dakgoot.

Mijn woning heeft 3 slaapkamers, geen basement. Zou wel handig zijn, maar zulke huizen bouwen ze hier niet.
-Mark Steyn
  vrijdag 27 januari 2006 @ 03:52:29 #83
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34506276
Wat is de Singaporese overheid toch lekker flexibel. Kijk- en luistregeld betaald voor mijn huidige woning voor 2006. En in Maart verhuis ik dus naar een ander plekje, ze belden of ze het even over moesten zetten, en een maand overlap was geen enkel probleem. Zulke kleine dingetjes, erg convenient.

En niet zoals SeLang 2 weken vrij voor Chinees Nieuw Jaar, maar toch van morgen tot woensdag. Gong Chi Fa Cai!
pi_34506381
ik meld me als trotse inwoner van Parijs, Frankrijk
  vrijdag 27 januari 2006 @ 07:09:23 #85
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_34507162
Overmorgen Chinees nieuwjaar 9 dagen vrij . Vlieg zometeen naart Qingdao voor 5 dagen vakantie.... half februari naar Hong Kong en Macao, daarna gelijk naar Beijing, wordt dus een drukke maand.

Xin nian kuai le! (gelukkig nieuw jaar!)
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 27 januari 2006 @ 07:26:48 #86
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34507227
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 07:09 schreef Skeffie het volgende:
Overmorgen Chinees nieuwjaar 9 dagen vrij . Vlieg zometeen naart Qingdao voor 5 dagen vakantie.... half februari naar Hong Kong en Macao, daarna gelijk naar Beijing, wordt dus een drukke maand.

Xin nian kuai le! (gelukkig nieuw jaar!)
9 dagen inclusief weekend?

Ik ben maandag en dinsdag vrij en heb woensdag vrij genomen. Donderdag weer gewoon aan de slag
  vrijdag 27 januari 2006 @ 07:38:23 #87
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34507290
De verkiezingen komen er waarschijnlijk binnenkort aan in Singapore, officieel kan het kabinet nog wel een tijdje zitten, maar de tijden zijn gunstig en dus de kans op een goede uitslag voor de huidige partij (PAP) is groot. Maar om nog stemmen te trekken worden er lekkertjes uit de kast gehaald. Ik krijg na mijn eindejaarsbonus van 1.8 maand, in februari een 1300 euro bonus.

Singapore
  vrijdag 27 januari 2006 @ 07:43:52 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34507318
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 03:52 schreef Libris het volgende:
En niet zoals SeLang 2 weken vrij voor Chinees Nieuw Jaar,
Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 07:47:12 #89
19840 Libris
Live from Singapore
pi_34507333
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 07:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)
Ok, dacht dat je langer had. Zijn mij 5 dagen vrij, 2 dagen werken en 2 dagen vrij niet eens zo slecht
  vrijdag 27 januari 2006 @ 08:00:29 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_34507410
Officieel heb ik nog 56 vakantiedagen, maar nooit tijd om ze op te nemen
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:18:05 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34514639
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 04:18 schreef boskov het volgende:
ik meld me als trotse inwoner van Parijs, Frankrijk
Auto kopen?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:38:29 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_34515328
Wat is het warm hier. Hoe warm (of koud) is het bij jullie?
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.

Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_34516626
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.

Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
ik liep gisternacht terug naar huis, en het was -10

zondag in de lokale Chinatown oud en nieuw vieren hier in Parijs
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:41:28 #94
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_34517392
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:

wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !
zonnig Brasil
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:44:34 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34517491

Valt reuze mee dus.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:48:47 #96
110987 ErwinRommel
pi_34517619
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:41 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !
Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).

het is hier de laatste dagen, weken erg warm ja. Nu ben ik nog maar een week terug, maar van mijn vrouw wel gehoord dat ze het wel erg heet had.
Woon jij ook in een vallei waar de hitte in de avond lekker blijft hangen?
Gisteren nog wel zeer veel onweer gehad met zeer veel regen, was wel lekker voor de afkoeling, maar nu weer heet, al is het minder dan gisteren.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:55:52 #97
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_34517829
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).

het is hier de laatste dagen, weken erg warm ja. Nu ben ik nog maar een week terug, maar van mijn vrouw wel gehoord dat ze het wel erg heet had.
Woon jij ook in een vallei waar de hitte in de avond lekker blijft hangen?
Gisteren nog wel zeer veel onweer gehad met zeer veel regen, was wel lekker voor de afkoeling, maar nu weer heet, al is het minder dan gisteren.
dank en hetzelfde

hier koelt het 's avonds gelukkig wel af; maar wat klaag je nou: je woont op een kippestukkie van IlhaBela ! Ik zou het wel weten 's avonds !
zonnig Brasil
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:10:58 #98
110987 ErwinRommel
pi_34518382
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:55 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dank en hetzelfde

hier koelt het 's avonds gelukkig wel af; maar wat klaag je nou: je woont op een kippestukkie van IlhaBela ! Ik zou het wel weten 's avonds !
Nou ja, kippe stukje. Dat valt wel mee hoor
Toch nog 2 uur rijden (?) en dan nog de veerboot nemen. Dus "even" naar Ilha Bela zit er helaas niet in. Moeten we echt een weekeinde voor uittrekken.
Ubatuba is wat dat betreft dichterbij. Ook nog 80 minuten. En ik werk weer. Misschien met carnaval.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 08:19:17 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34541865
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 03:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik heb liever geen bomen Alleen maar lastig voor je zon, je tuin, je uitzicht en je dakgoot.

Mijn woning heeft 3 slaapkamers, geen basement. Zou wel handig zijn, maar zulke huizen bouwen ze hier niet.
Alhoewel je huis erg goedkoop is vind ik het nog wat kaal, nofi.
Wij zoeken dus een huis met zeker vier slaapkamers, 2 badkamers, gratis school, een leuke 'tuin', basement etc.

Dit ook met het oog op de toekomst en de vrienden en familie die regelmatig gaan komen gelukkig.

Net een bod gedaan, even afwachten wat 't gaat worden. Heb verder nog weinig foto's, die gaan we morgen maken.

-edit

never mind the link.

[ Bericht 2% gewijzigd door popolon op 28-01-2006 08:28:24 ]
pi_34555686
Hoeveel familie is er al geweest in de pak hem beet een jaar die je in de VS woont?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')