abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7617256
Vandaag stortte de belastingdienst opeens 8807 euro op m'n rekening.
'Teruggaaf' staat erbij
Maar ik heb al 2 jaar geen belasting meer in NL betaald

Vaag

maandag 30 december 2002 @ 14:44:58 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7617276
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:43 schreef Aernout het volgende:
Vandaag stortte de belastingdienst opeens 8807 euro op m'n rekening.
'Teruggaaf' staat erbij
Maar ik heb al 2 jaar geen belasting meer in NL betaald

Vaag

Opnemen en wegwezen!
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7617286
Van Harte gefeliciteerd
  maandag 30 december 2002 @ 14:47:11 #4
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7617320
Kun je eens een fatsoenlijke monitor kopen....

Met je 800x600!!!!

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je zonder opgave (specificatie) geld retour krijgt of moet betalen.....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 30 december 2002 @ 14:48:09 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7617344
moet ik hier nog vertellen dat ze er wel snel achterkomen...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_7617353
gewoon terugstorten, anders hang je..
pi_7617380
hoop voro je dat ze t op een verkeerde rekening hebben overgemaakt

gna gnan gna

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_7617408
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:49 schreef mabit het volgende:
hoop voro je dat ze t op een verkeerde rekening hebben overgemaakt

gna gnan gna

M'n SoFi nummer en naam staan erbij, dus het is echt voor mij bestemd
pi_7617434
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:50 schreef Aernout het volgende:

[..]

M'n SoFi nummer en naam staan erbij, dus het is echt voor mij bestemd

Dan zijn ze d'r eindelijk achtergekomen dat het een stel inhalige schrapers zijn en hebben ze spijt gekregen
  maandag 30 december 2002 @ 14:52:14 #10
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7617450
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:51 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Dan zijn ze d'r eindelijk achtergekomen dat het een stel inhalige schrapers zijn en hebben ze spijt gekregen

Nee, dan hadden ze het bij mij gestort hoor!
  maandag 30 december 2002 @ 14:52:58 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_7617471
Snel op een spaarrekening zetten, en als ze niets zeggen; VERBRASSEN!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 30 december 2002 @ 14:53:35 #12
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7617491
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:52 schreef Sanne het volgende:
Ja, maar hoe lang wacht je dan? Ik zou morgen even bellen en vragen hoe of wat...
pi_7617492
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:47 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je zonder opgave (specificatie) geld retour krijgt of moet betalen.....
Ik heb wel steeds netjes zo'n formulier ingestuurd met daarop dat ik 0,00 belastbaar inkomen in NL had.
Ik heb ook begin 2001 een keer zo'n 25.000 gulden teruggevraagd (en gekregen). Misschien komen ze er nu achter dat ik eigenlijk recht heb op meer ofzo
pi_7617511
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:52 schreef Sanne het volgende:
Ik ben inderdaad net aan een nieuwe auto toe
pi_7617562
Heeft het soms te maken met de belastingvrije voet ofzo? Iets anders kan ik me niet voorstellen.

En verder zou ik geen slapende honden wakker maken, indien het een vergissing blijkt te zijn.

pi_7617572
Dat ze dat maar eens bij mij doen!

[Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 30-12-2002 14:57]

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7617584
Hmm.. misschien toch maar niet zomaar uitgeven.. Kan je wel eens spijt van krijgen.. Eerst maar eens nagaan waar dat geld voor is.. Als je dat weet.. Tja.. Ik zou het wel weten.. Je mag het anders ook wel overmaken naar mijn rekening hoor
pi_7617647
als je een paar euro te weinig krijgt hoor je er nooit niks meer van ... maar o wee als je teveel krijgt van ze ...dan zijn ze er als de kippen bij
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_7617651
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:56 schreef fokje het volgende:
Heeft het soms te maken met de belastingvrije voet ofzo? Iets anders kan ik me niet voorstellen.
Ja maar ik heb sinds eind 2000 geen belasting meer betaald
Het enige dat ik kan bedenken is dat het nog deel uitmaakt van de teruggave over 2000 (die ik hierboven al noemde), maar die teruggave werd 1,5 jaar geleden al op m'n rekening gestort, dus...
pi_7617693
waarschijnlijk krijg je het geld terug omdat je in een ander land werkt dan NL ,
ik heb ergens gelezen dat je belasting geld kan terug krijgen als je minimaal 3 maanden in het buitenland heb gewerkt
en dit aantoonbaar is (loonafschrift enzo)
pi_7617777
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:53 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik heb wel steeds netjes zo'n formulier ingestuurd met daarop dat ik 0,00 belastbaar inkomen in NL had.
Ik heb ook begin 2001 een keer zo'n 25.000 gulden teruggevraagd (en gekregen). Misschien komen ze er nu achter dat ik eigenlijk recht heb op meer ofzo

Gezien het grote bedrag dat je terug hebt gevraagd zul je wel een onderneming gehad hebben ofzo? Maar in ieder geval, zoveel geld wordt waarschijnlijk gecheckt, en dit zal wel de definitieve versie zijn van de voorlopige aanslag. Meestal zijn ze niet zo snel met alles checken, geven ze je terug wat jij ze vraagt, en als ze er later achter komen dat je recht hebt op meer, dan geven ze dat ook gewoon. (Zo aardig is de Belastingdienst nou ook weer wel...)
pi_7617868
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:02 schreef Mr.TP het volgende:
waarschijnlijk krijg je het geld terug omdat je in een ander land werkt dan NL ,
ik heb ergens gelezen dat je belasting geld kan terug krijgen als je minimaal 3 maanden in het buitenland heb gewerkt
en dit aantoonbaar is (loonafschrift enzo)
Als je meer dan 184 dagen in het buitenland verblijft maar in NL belasting betaalt dan wordt je over de buitenlandse periode belastingplichtig in dat andere land. Je kun de NL betaalde belasting dan terugvragen. Dat heb ik meegemaakt in 2000.

Maar nu is dat niet het geval omdat ik al 2 jaar full-time in het buitenland woon en in die periode helemaal nooit belasting in NL betaalde.

pi_7617912
Heeft het ermee te maken dan dat je wel hier een zgn. woon- en verblijfplaats hier had? Toch?
pi_7617967
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Gezien het grote bedrag dat je terug hebt gevraagd zul je wel een onderneming gehad hebben ofzo?

Nee ik werkte voor de helft van 2000 in China en was voor die periode niet meer belastingplichtig in NL --> teruggave
quote:
Maar in ieder geval, zoveel geld wordt waarschijnlijk gecheckt, en dit zal wel de definitieve versie zijn van de voorlopige aanslag.
Maar die definitieve aanslag heb ik lang geleden al gehad (eerst een tijdelijke, toen een definitieve)
pi_7618002
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:12 schreef fokje het volgende:
Heeft het ermee te maken dan dat je wel hier een zgn. woon- en verblijfplaats hier had? Toch?
Nee, ik ben per 15 december 2000 uitgeschreven uit NL
pi_7618059
Je zou eens dit kunnen vragen in een nieuwsgroep nl.belastingen, daar zitten wel deskundigen. Niet de belastindienst bellen!
pi_7618145
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:19 schreef fokje het volgende:
Je zou eens dit kunnen vragen in een nieuwsgroep nl.belastingen, daar zitten wel deskundigen. Niet de belastindienst bellen!
Mwah, er zal toch binnenkort ook wel een uitleg via de post komen wat het nu eigenlijk is. Ben benieuwd
pi_7618290
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:16 schreef Aernout het volgende:
Nee, ik ben per 15 december 2000 uitgeschreven uit NL
Dit is niet voldoende voor de belastingdienst! Je fiscale woonplaats kan afwijken van wat er in het bevolking-register staat. En omdat je wel steeds wel aangifte hebt gedaan in Nederland, ben je voor de NLse belastingdienst nog steeds belastingplichtig in NL. Omdat je een inkomen van 0 opgeeft krijg je dan nog geld terug ook.

Als dit de situatie is, en de belastingdienst komt er achter dat je inkomen in het buitenland had, terwijl je in NL belasting-plichtig was, heb je uiteraard een groot probleem. Misschien toch eens advies vragen aan een belasting-adviseur?

pi_7619442
Gewoon de belastingdienst bellen en vragen wat het is.......

Als het niet van jouw is of het is een fout, gaan ze het fijn terug vorderen, en dan hang je als je het niet terug kan betalen, als je bijvoorbeeld een fijna plasma tv ervan hebt gekocht

pi_7619883
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:29 schreef bruut het volgende:
Dit is niet voldoende voor de belastingdienst! Je fiscale woonplaats kan afwijken van wat er in het bevolking-register staat. En omdat je wel steeds wel aangifte hebt gedaan in Nederland, ben je voor de NLse belastingdienst nog steeds belastingplichtig in NL. Omdat je een inkomen van 0 opgeeft krijg je dan nog geld terug ook.
Maar hoe kan ik nou geld terugkrijgen als ik het niet eerst heb betaald?
pi_7620288
Ik zou het eerst eens fijn parkeren op een spaarrekening, rente trekken en als het blijkt dat het toch terecht gestort is alle Fok!kers trakteren op een gebakje...
B Red Ten
pi_7623001
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:48 schreef Aernout het volgende:

[..]

Maar hoe kan ik nou geld terugkrijgen als ik het niet eerst heb betaald?

Nieuwe belastingstelsel. Het is niet langer terugkrijgen, maar krijgen. (Algemene heffingskorting). Heeft ermee te maken dat er niet langer een belastingvrije voet is, maar gewoon een netto korting op de te betalen (inkomsten)belasting.

Zoals al gezegd, waarschijnlijk denken ze dat je nog steeds belastingplichtig bent in NL, en dan heb je recht op heffingskorting.

pi_7623845
quote:
Op maandag 30 december 2002 19:18 schreef Makkinen het volgende:

[..]

Nieuwe belastingstelsel. Het is niet langer terugkrijgen, maar krijgen. (Algemene heffingskorting). Heeft ermee te maken dat er niet langer een belastingvrije voet is, maar gewoon een netto korting op de te betalen (inkomsten)belasting.

Zoals al gezegd, waarschijnlijk denken ze dat je nog steeds belastingplichtig bent in NL, en dan heb je recht op heffingskorting.

Aha! Zou dat het zijn? Dus dan hebben andere werkende Fok!-ers vandaag waarschijnlijk ook geld op hun rekening gestort gekregen???
pi_7624007
quote:
Op maandag 30 december 2002 19:18 schreef Makkinen het volgende:

[..]

Ik kijk nu op de website bij Algemene Heffingskorting: "Bent u jonger dan 65, dan is de algemene heffingskorting EUR 1.647".

Dat is dus maar een fractie van de 8807 die ik vandaag kreeg

Het blijft raadselachtig...

pi_7624052
Ik kreegn laatst ook nog een extra teruggaaf, maar helaas geen 8807 euro
٩๏̯͡๏)۶
pi_7624202
Ander idee. Misschien heeft een overijverige inspecteur een middeling toegepast over 98, 99 en 2000 ? Omdat je in 2000 niets verdiende, kan dat tot een belastingteruggaaf hebben geleid ?
  maandag 30 december 2002 @ 20:15:43 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7624406
Kan één van de modjes de titel van dit topic even veranderen in "Stappen met Aernout"?

Of misschien wel "Op reis op kosten van Aernout"

Je hebt m'n mailadres he?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7624506
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:08 schreef Makkinen het volgende:
Ander idee. Misschien heeft een overijverige inspecteur een middeling toegepast over 98, 99 en 2000 ? Omdat je in 2000 niets verdiende, kan dat tot een belastingteruggaaf hebben geleid ?
Maar komen ze er dan pas eind 2002 pas mee? Bovendien heb ik al lang geleden een eindafrekening gehad van 2000
pi_7624564
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:15 schreef Hik het volgende:
Kan één van de modjes de titel van dit topic even veranderen in "Stappen met Aernout"?

Of misschien wel "Op reis op kosten van Aernout"

Je hebt m'n mailadres he?

Ik zat meer te denken aan een leuk autootje

maandag 30 december 2002 @ 20:26:48 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7624682
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:21 schreef Aernout het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nou dat vind ik op zich ook wel leuk, maar ik heb liever zo'n NewBeatle!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7624685
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:21 schreef Aernout het volgende:

[..]

[afbeelding]

Is dat voor die 8809 euro te koop dan? In Nederland red je het daar niet mee, zeker niet als je een nieuwe auto wilt kopen.
pi_7624759
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:26 schreef Light het volgende:

[..]

Is dat voor die 8809 euro te koop dan? In Nederland red je het daar niet mee, zeker niet als je een nieuwe auto wilt kopen.

Een 3-4 jaar oude moet wel lukken.
(ik moet er een met het stuur rechts )
pi_7624837
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:29 schreef Aernout het volgende:

(ik moet er een met het stuur rechts )

Die gekke Engelsen ook altijd. Franse auto's met het stuur rechts zijn vast zeldzaam, die moeten ze speciaal maken En de Fransen kennende hebben ze het niet zo op Engels en Engelsen
pi_7624903
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:19 schreef Aernout het volgende:

[..]

Maar komen ze er dan pas eind 2002 pas mee? Bovendien heb ik al lang geleden een eindafrekening gehad van 2000

Middeling wordt pas gedaan nadat de eindafrekening klaar is.

Maar ook dan is er dus nog steeds het probleem dat ze denken dat je in '2000 het hele jaar belastingplichtig was in NL. Ofwel: het geld zou onterecht kunnen zijn.

pi_7625015
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:35 schreef Makkinen het volgende:
Maar ook dan is er dus nog steeds het probleem dat ze denken dat je in '2000 het hele jaar belastingplichtig was in NL. Ofwel: het geld zou onterecht kunnen zijn.
Volgens mij is 2000 echt volledig afgehandeld. Dit moet met 2001 te maken hebben, maar heel 2001 woonde en werkte ik in Belgie. Overigens zat ik toen wel in de Nederlandse sociale zekerheid (expat contract) maar ik kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

Het moet een foutje zijn op een of andere manier

pi_7625430
Staat er een aanslagnummer bij? Daar zou je het jaar waar je terugstorting betrekking heeft uit af kunnen leiden. Meestal iets in de vorm van [sofi].H.XY.

X = laatste cijfer van periode waar aanslag betrekking op heeft, Y = codering voor "status" aangifte (voorlopig, definitief).

Maar volgens mij is de belastingdienst gestopt met het vermelden van aanslagnummers op betalingen en incasso's IIRC.

[Dit bericht is gewijzigd door nostra op 30-12-2002 21:06]

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_7625440
[edit] zucht... dubbelpost. Kutnewbie.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_7626043
Volgens mij heeft het betrekking op 2001 (waarin ik dus geen cent NL belasting heb betaald)
pi_7627554
quote:
Op maandag 30 december 2002 21:03 schreef nostra het volgende:
Staat er een aanslagnummer bij? Daar zou je het jaar waar je terugstorting betrekking heeft uit af kunnen leiden. Meestal iets in de vorm van [sofi].H.XY.

X = laatste cijfer van periode waar aanslag betrekking op heeft, Y = codering voor "status" aangifte (voorlopig, definitief).

Maar volgens mij is de belastingdienst gestopt met het vermelden van aanslagnummers op betalingen en incasso's IIRC.

OK, er staat dus [sofi].H.16.
Dus 2001, status 6
En er staat ook nog "IB/PVV 2001 (achternaam) BELASTINGDIENST GVS UITBETALING"
pi_7628363

[Dit bericht is gewijzigd door Revol op 30-12-2002 23:18]

Leuker kunnen we het niet maken.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')