quote:Op woensdag 11 april 2007 01:10 schreef Starbliss555 het volgende:
A new era has arrived!
Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rar (download)
Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.
In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers)
good looking.
Online bekijken kan hier: http://www.quietachiever.com/TheSecret/
het lijkt wel verdacht veel op een kloon namelijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:35 schreef Act_Right_Now het volgende:
Bas-beest: met een kloon??
What the bleep is een enorm interessante film. Helaas wordt je keihard uit die droom gerukt door de credits (aftiteling) De film is voor een groot deel gemaakt door een sekte en dat vind ik erg jammer.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:24 schreef Act_Right_Now het volgende:
een hoax.. Tsja dat is natuurlijk het eerste wat je hoord. Zo dacht ik er zelf ook over. Maar ben je al op onderzoek uitgegaan en heb je de film What the bleep gezien? Zo jah, wat is je mening erover
in februariquote:
Gezien de namen in Clue #1 gaat dit de welbekende kant op....quote:
Hmm meer wat voor het tv fora danquote:Op maandag 16 januari 2006 13:06 schreef DonGorgon het volgende:
Kijk hier ook eens. Belooft zeker wat!
http://thesecret.powerful(...)/topic.htm?pKey=5526
het wordt de 15e van februari in een tijdperiode van 24 uur over de hele wereld uitgezonden. Beginnend in Australie.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:29 schreef fallrite het volgende:
'k heb nog niet gehoord/gevonden of ze het op Internet zullen plaatsen/streamen - als het worldwide wordt uitgezonden (ofzo) maar op een Amerikaans tijdstip dan heb je er nog niks aan
Hmm, de 15e is een woensdag.. ik blijf toch maar ff hopen op een downloadbare file mocht ik niet kunnen kjkenquote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
het wordt de 15e van februari in een tijdperiode van 24 uur over de hele wereld uitgezonden. Beginnend in Australie.
Het is een soort van What the Bleep do we know -achtige documentaire van +- 8 uren lang.
Ik denk dat we aardig wat dingen naar ons hoofd gesmeten krijgen van Prime Time Productions.
Mijn vermoedens beginnen bij het Evangelie van Thomas (Nag Hammad 1945), waar inmiddels al delen van bekend waren. Ik denk dat ze de rest gaan openbaren. Als 2e denk ik gelijk aan de piramides in Egypte. Nog een optie zou kunnen zijn is dat het iets is uit de oersoep van de Sacrale Geometrie zou kunnen zijn. Wellicht de TOE (Theory Of Everything).
Maargoed, dit is maar wat ik denk/wil dat het is. Straks gaat het om een nieuw supermarkt-keten dat wereldwijd geopend wordt....
Nog even afwachten dus!
..make up your mind... niet, wel, veel, niet veel, normaal? What!?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga het in de gaten houden
Ben nieuwsgierig. Maar ik verwacht een kleine teleurstelling. Omdat ik teveel verlang. Ik verlang niet teveel. Maar toch. Mijn verlangens zijn normaal gedoseerd.
Meer hierquote:The Secret is a worldwide television event that will play around the world in 24 hours in February 2006. The Secret is firstly a 2 hour premiere and it’s a whole new genre of television that's never been done before. Basically The Secret is knowledge - knowledge that has been known by the greatest leaders, the greatest discoverers, the greatest philosophers - the greatest men and women in history. The Secret has to do with everybody's life so this premiere has been made for the person sitting there and as they watch it, they'll feel as though it's about their own life. With the knowledge from The Secret there is not anything any human cannot be, do or have...not a single thing. No limits whatsoever. It doesn't matter where anybody is now - it doesn't matter if they're sleeping in a park if they're totally broke, it doesn't matter if they're not well, it doesn't matter if their relationships are a mess. It doesn't matter where they are, when they gain this knowledge and when they apply and use The Secret in their life, their lives will totally change.
Interessant stukje ook al laat het niet veel essentieels losquote:Op maandag 16 januari 2006 21:54 schreef DonGorgon het volgende:
Even een update.
Dit is een interview die ik vond op een forum die ook The Secret als onderwerp heeft :
[..]
Meer hier
Laat me radenquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:53 schreef Refragmental het volgende:
Heb intussen via mail al 2 "clues" ontvangen.
Wat is The Master Key?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef fallrite het volgende:
Okee, ik weet genoeg - The Secret is gewoon The Master Key. Da's namelijk gewoon Part One van TMK die ik hier heb, naja - was leuk geweest
The Master Key is een werk geschreven door Charles Haanel wat gaat over het bereiken van succes. De kerngedachte is dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, mits je het echt wilt en duidelijk bent over wat je wilt. Het legt allerlei zaken uit over het leven, het bestaan, self-improvement en de weg naar succes en bereiken wat je maar wilt. Het bestaat uit 24 hoofdstukken die je moet doornemen en elk wordt afgesloten met opdrachten. Als je deze allemaal succesvol uitvoerd, dan kun je alles bereiken wat je wilt qua succes e.d. Maar dit kan wel een jaar duren voordat je het volledig doorgrond zou hebben dus het is niet echt iets wat je snel doorleest en snel rijk wordtquote:
Wie is de auteur?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef fallrite het volgende:
[..]
The Master Key is een werk geschreven door Charles Haanel wat gaat over het bereiken van succes. De kerngedachte is dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, mits je het echt wilt en duidelijk bent over wat je wilt. Het legt allerlei zaken uit over het leven, het bestaan, self-improvement en de weg naar succes en bereiken wat je maar wilt. Het bestaat uit 24 hoofdstukken die je moet doornemen en elk wordt afgesloten met opdrachten. Als je deze allemaal succesvol uitvoerd, dan kun je alles bereiken wat je wilt qua succes e.d. Maar dit kan wel een jaar duren voordat je het volledig doorgrond zou hebben dus het is niet echt iets wat je snel doorleest en snel rijk wordtHet schijnt bijvoorbeeld dat Bill Gates dit ook heeft gedaan, net zoals de genoemde personen in het filmpje. Verder voldoet The Master Key ook aan de dingen die beschreven zijn in het clues, zoals banned in 1933. Op het Internet zwerft het nog wel rond dus je moet er wel aan kunnen komen met behulp van Google ofzo
Edit: eerste pagina bij Google geeft 'm al als PDF bestandje
quote:Verder voldoet The Master Key ook aan de dingen die beschreven zijn in het clues, zoals banned in 1933.
i smell conspiracy ! hehehehequote:Het schijnt bijvoorbeeld dat Bill Gates dit ook heeft gedaan,
Mja, ik vind TMK ook niet echt boeiendquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef onemangang het volgende:
Wat een hoop loos gelul bij elkaar, die 'Secret letters'
De kerngedachte is dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, mits je het echt wilt en duidelijk bent over wat je wilt.
![]()
Er zijn wel miljoenen mannen die hetzelfde fotomodel willen. GAAT NIET. Wat een bullshit.
Maar ja, die film 'What the bleep" was dan ook bullshit. Vraag maar aan de atlantis strijder Ramtha.![]()
Dat is ook de reden waarom het jou niet luktquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:52 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, vind ik ook onzin. Ik geloof wel dat een mens veel meer kan bereiken dan je in eerste instantie denkt. Maar om nou maar te stellen dat ALLES te realiseren valt als je het maar hard genoeg wilt en daar voor werkt, nee, dat is in mijn ogen bullshit.
Zie hierboven, als je de eerdere posts gelezen had wist je het alquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:50 schreef Genverbrander het volgende:
Maargoed wat zou HET GEHEIM nou zijn?
Nee want dat is allemaal speculatiequote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:05 schreef fallrite het volgende:
[..]
Zie hierboven, als je de eerdere posts gelezen had wist je het al
Als ze je twee e-mails sturen met teksten die hoofdstuk 1 en hoofdstuk 2 van een boek zijn, dan lijkt me dat ze toch wel met dat boek te maken hebbenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:23 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nee want dat is allemaal speculatie![]()
Mwah, ik heb 'm van 't Internet gehaald en gelezen maar mja, weet niet echt wat ik er van moet vindenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:30 schreef Genverbrander het volgende:
Hahaha ok het heeft er idd waarschijnlijk wel mee te maken.Zou dat boek het lezen waard zijn?
Als het het hele boek zo gaat als die twee emails dan lijkt het me niet het meest interessant idd...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:32 schreef fallrite het volgende:
[..]
Mwah, ik heb 'm van 't Internet gehaald en gelezen maar mja, weet niet echt wat ik er van moet vinden![]()
Link (PDF)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:34 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als het het hele boek zo gaat als die twee emails dan lijkt het me niet het meest interessant idd...Heb je een linkje naar 't boek?
Een nieuwe bioscoopfilm.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:19 schreef Act_Right_Now het volgende:
En de grote vraag is: Waar gaat dit over??????
quote:Greetings from The Secret Scrolls.
We are extremely pleased and excited to announce that The Secret Scrolls is to make its eagerly awaited international debut in a revolutionary world first movie launch.
For all Secret Scrolls members, The Secret Scrolls will premiere on:
THURSDAY, MARCH 23rd 2006
This is courtesy of the leading edge VIVIDAS video technology which delivers the power of full screen, broadcast quality pictures and sound direct to your computer. For broadband users it will be just like switching on the TV - you just click and it plays - no downloading required.
This technology is unique in the world and is being utilized by Disney, Dreamworks and Universal Studios for their movie trailers. You can preview a spectacular all new movie trailer of The Secret Scrolls using Vividas on March 23rd at:
www.whatisthesecret.tv
The Secret Scrolls full length feature powered by Vividas can be purchased from MARCH 23rd as a special release for all Secret Scrolls members on a pay-per-view basis - the cost is US $4.95.
The Secret Scrolls DVD will also be available to all Secret Scrolls Members for purchase on 23rd March at our website:
www.whatisthesecret.tv
The Secret Scrolls will be released at 2.55 am United States Central Time on March 23rd. The Secret Scrolls will be officially released to the rest of the world on March 26th.
Unfortunately due to contractual obligations with the commissioning broadcaster, viewers in Papua New Guinea, New Zealand and Australia will not be able to view The Secret Scrolls on Vividas or purchase the DVD at this time.
The beauty of the Vividas launch is that it will marry with various other platforms we have in mind in the near future. The team behind The Secret Scrolls continues to seek out opportunities to bring the video to as many people around the world as possible, with Cinema, Broadcast Network, Cable and Satellite TV, Podcasting and 3G Mobile Phone options to follow.
But for now we are delighted to offer you the first opportunity to experience The Secret Scrolls and join the leading edge both in terms of technology and in pursuit of your life's dreams and desires. Everything you want in your life is contained inside
The Secret Scrolls.
The Secret Scrolls Team.
broodje aap verhalen vinden zo hun oorsprong.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:53 schreef BaajGuardian het volgende:
er zijn al mensen verdwenen, er zijn rumors dat ze ontvoerd of vermoord zijn etc en meer van dat soort rare dingen rondom dit zogenaamde email spel.
althans dat hoorde ik via amerikaanse contacten
Kun je misschien kort samenvatten waar de film dan over gaat? Ben namelijk opzich wel benieuwd in wat ze mij te vertellen hebben..quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:40 schreef arnout109 het volgende:
heb de film gezien! Zeker de moeite waard, waar what the bleep nogal vaag was is dit echt 10x duidelijker. Het gaat idd over de law of attraction. Verder geven de trailers eigenlijk geen goed beeld van de film.
Het punt hier is natuurlijk dat het fotomodel ook nog wat te willen heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef onemangang het volgende:
Wat een hoop loos gelul bij elkaar, die 'Secret letters'
De kerngedachte is dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, mits je het echt wilt en duidelijk bent over wat je wilt.
![]()
Er zijn wel miljoenen mannen die hetzelfde fotomodel willen. GAAT NIET. Wat een bullshit.
Maar ja, die film 'What the bleep" was dan ook bullshit. Vraag maar aan de atlantis strijder Ramtha.![]()
Nogmaals de vraag. Ik ben wel benieuwd naar de film omdat het volgens mij de filosofie van spiegelogie behandelt.quote:Op maandag 27 november 2006 17:58 schreef Urquhart het volgende:
Is deze film ook op dvd te verkrijgen?
Ach zo. Een lichtwerker. Jij bent er een ja? En jullie voorspellen? En het heeft ook met 2012 te maken? (gohquote:Op donderdag 9 februari 2006 01:48 schreef naihla het volgende:
the scret heeft te maken met 2012 en de overgang naar de nieuwe dimensie veel lichtwerkers zijn al jaren aan het werk om dat te werk te stellen. in de bijbel noemen ze het de dag des oordeels. Het is terug naar de harmonie op de wereld. daarom gebeuren er nu ozveel rampen en in 2007 zijn er nog veel en veel meer rampen. daarom gaan er veel mensen zinloos dood en moorden ze elkaar uit. als het goed is zoals ze zeggen dat the secret met 2012 te maken heeft dan gaat het daarover. ik zelf ben een lichtwerker en wij voorspellen steeds elke maand en jaar (de meeste dan ) weer hoe en wat en hoe je gaat voelen etc. het is nu nog 6 jaar en we werken er hard aan.
alles wat het niet aan kan en wat niet durfd word opgeruimd om het maar even zo te zeggen. ze gaan dood.
verder denk ik dat je gewoon moet afwachten en dat je er niet al teveel mee bezig hoef te zijn. het enige waar het om gaat is dat de mensen hun ogen open doen en zien hoeveel buitengewone kinderen er worden geboren. Kijk goed in je omgeving neem het in je op en leg de verband. kijk hoe de wereld veranderd en vooral hoe snel de tijd gaat zoals de dagen. we stijgen steeds meer in frequentie
tenminste dat hopen we. dat dat het is. we weten dat er iets wereldwijd bekend gaat worden en we hopen dat dit het zal zijn.want hollywood maakt ons werk belachelijk dus we hopen dat het zo is. En hollywood en al die andere film makers moeten maar eens nu realiteit onder ogen zien
een dikke knuff
naihla
Ow jij kent het? Vertel eens wat dat precies inhoudt, zo een 'lichtwerker' ?quote:Op maandag 4 december 2006 12:35 schreef BaajGuardian het volgende:
lichtwerkers...meest kansloze nepberoep van de eeuw.
Dat zijn mensen die denken dat ze met hun "gavens" wat kunnen doen tegen alle "negatieve energie" en dat doen ze dan in bijeenkomsten waar ze hun "positieve energie" bundelen....quote:Op maandag 4 december 2006 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ow jij kent het? Vertel eens wat dat precies inhoudt, zo een 'lichtwerker' ?
Of het nou werkt of niet.. tis een positieve instelling van zequote:Op maandag 4 december 2006 12:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die denken dat ze met hun "gavens" wat kunnen doen tegen alle "negatieve energie" en dat doen ze dan in bijeenkomsten waar ze hun "positieve energie" bundelen....
Oke, dus er zijn meer mensen zoals de user die ik quotte, die denken dat ze gaven hebben. Die komen dus samen om hun positieve energie te bundelen en dat te richten tegen..tja..al het negatieve? En dat werkt? (ik gok van niet, maar wie ben ik).quote:Op maandag 4 december 2006 12:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die denken dat ze met hun "gavens" wat kunnen doen tegen alle "negatieve energie" en dat doen ze dan in bijeenkomsten waar ze hun "positieve energie" bundelen....
daar is nou net het doel.. om persoonlijke doelen te behalen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:32 schreef RickySway het volgende:
gevaarlijke docu vond ik dit aan de ene kant, terwijl aan de andere kant ik erg blij ben dat deze info blijkbaar op TV wordt uitgezonden.
gevaarlijk omdat veel mensen deze ... leefmethodes.. zullen inzetten om persoonlijke doelen te behalen, materialistisch of anders. Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.
Aan de andere kant is het een verbreding van je perspectief op het leven. Je zult inzien dat niet alles zomaar is wat het is. Vager kan ik het niet verwoorden
Jij weer....niet dat ik iets tegen je heb, maar die avatar van je...waar komt die vandaan, ik vind het echt een behoorlijk...freaky plaatje. Ik krijg er een onbehaaglijk gevoel bij...quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!
Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.
PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
Die komt van een site met afbeeldingen van de 'milwaukee brace'. Een soort tuigje dat kinderen vroeger aan moesten om een scheve rug recht te zetten, zoiets.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij weer....niet dat ik iets tegen je heb, maar die avatar van je...waar komt die vandaan, ik vind het echt een behoorlijk...freaky plaatje. Ik krijg er een onbehaaglijk gevoel bij...![]()
Hmm, dat maakt het een stuk minder disturbingquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die komt van een site met afbeeldingen van de 'milwaukee brace'. Een soort tuigje dat kinderen vroeger aan moesten om een scheve rug recht te zetten, zoiets.
Je spreekt jezelf 6 keer tegen in je eigen verhaal.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:48 schreef naihla het volgende:
the scret heeft te maken met 2012 en de overgang naar de nieuwe dimensie veel lichtwerkers zijn al jaren aan het werk om dat te werk te stellen. in de bijbel noemen ze het de dag des oordeels. Het is terug naar de harmonie op de wereld. daarom gebeuren er nu ozveel rampen en in 2007 zijn er nog veel en veel meer rampen. daarom gaan er veel mensen zinloos dood en moorden ze elkaar uit. als het goed is zoals ze zeggen dat the secret met 2012 te maken heeft dan gaat het daarover. ik zelf ben een lichtwerker en wij voorspellen steeds elke maand en jaar (de meeste dan ) weer hoe en wat en hoe je gaat voelen etc. het is nu nog 6 jaar en we werken er hard aan.
alles wat het niet aan kan en wat niet durfd word opgeruimd om het maar even zo te zeggen. ze gaan dood.
verder denk ik dat je gewoon moet afwachten en dat je er niet al teveel mee bezig hoef te zijn. het enige waar het om gaat is dat de mensen hun ogen open doen en zien hoeveel buitengewone kinderen er worden geboren. Kijk goed in je omgeving neem het in je op en leg de verband. kijk hoe de wereld veranderd en vooral hoe snel de tijd gaat zoals de dagen. we stijgen steeds meer in frequentie
tenminste dat hopen we. dat dat het is. we weten dat er iets wereldwijd bekend gaat worden en we hopen dat dit het zal zijn.want hollywood maakt ons werk belachelijk dus we hopen dat het zo is. En hollywood en al die andere film makers moeten maar eens nu realiteit onder ogen zien
een dikke knuff
naihla
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, Eckhart zegt dat je niet je verstand als mechanisme moet gebruiken omdat jij als persoon boven dat mechanisme staat. Eckhart heeft overigens een heel ander doel namelijk hoe je je verstand uit kunt zetten als het helemaal dol is gedraaid. De masterkey gaat al uit van het feit dat jij boven je verstand staat en gaat dat vervolgens gebruiken om je eigen dingen na te streven.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:01 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
het is grappig hoe Eckhart Tolle juist het tegenovergestelde zegt, juist: niet je 'mind' gebruiken.
waarom juist al je mentale energie verbruiken om materieel aan te trekken, ben je bang dat je iets tekort gaat komen?![]()
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:52 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, Eckhart zegt dat je niet je verstand als mechanisme moet gebruiken omdat jij als persoon boven dat mechanisme staat. Eckhart heeft overigens een heel ander doel namelijk hoe je je verstand uit kunt zetten als het helemaal dol is gedraaid. De masterkey gaat al uit van het feit dat jij boven je verstand staat en gaat dat vervolgens gebruiken om je eigen dingen na te streven.
Eckhart is als het ware bang dat het verstand als mechanisme je persoonlijkheid overneemt en de masterkey gebruikt het mechanisme juist in het voordeel.
Toch zeggen ze beide dat je goed moet bedenken wat je wil. en dat je dit in je onderbewust moet programeren.
Daar geven ze ook al een antwoord op er is namelijk genoeg voor iedereen!quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Als iedereen zomaar kan krijgen wat hij of zij wilt, dan is er niet genoeg voor iedereen.
Dus mannen met een lelijke vrouw wilden niet graag genoeg een mooie vrouw ?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:43 schreef Lavinia_Humby het volgende:
[..]
Daar geven ze ook al een antwoord op er is namelijk genoeg voor iedereen!
Maar ook dat vind ik erg bedenkelijk idd
Dan zul jij nooit rijk wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:56 schreef Anti-NWO het volgende:
Dat je "rijk" kan worden door je manier van denken te veranderen. Tief op.
Genoeg voor iedereenquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:43 schreef Lavinia_Humby het volgende:
[..]
Daar geven ze ook al een antwoord op er is namelijk genoeg voor iedereen!
Maar ook dat vind ik erg bedenkelijk idd
tja, geheimen prikkelen mensen nou eenmaal. ze raken erdoor aangetrokken of afgestoten. het princiepe is al zo lang bekend, dat het niet meer te herkennen valt tussen alles wat we 'tegenwoordig allemaal weten'. Iets nieuws, iets spannends, ja, dat prikkelt in die overgrote informatiestroom.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:03 schreef Forkbender het volgende:
Maar om dat principe nu een "geheim" te noemen....
En sow kun je wel over alles een complottheorie verzinnen en denken dat e.e.a waar is.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:10 schreef Starbliss555 het volgende:
A new era has arrived!
Net 300 gezien, steengoede film. Anyways, hier is een linkje met de film the secret:
http://starbliss.files-upload.com/files/159351/secret.zip
Ikzelf vond de film erg goed, allereerst wordt aangekaard dat 1% van de wereld 96% van het geld heeft. Omdat zij meer kennis van het universum hebben en het voor zichzelf hielden.
In de film wordt met heldere voorbeelden duidelijk dat iedereen zijn eigen realiteit ....... (geen spoilers)
good looking.
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming.
Ik geloof zeker dat 'de geest' enige invloed heeft op de ziekteprocessen van de mens. Hoe die invloed is en hoe sterk weet ik natuurlijk niet, maar ik geloof wel dat het uitmaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tot zover ben ik het helemaal mee eens, maar ik krijg de indruk of slaan sommigen ietsje door. Wat je overkomt kun jezelf inkleuren, maar wàt je overkomt heb je vaak erg weinig invloed op.
Ik zou tegen sommige van die "je bepaalt je eigen werkelijkheid" mensen willen zeggen, kijk eens in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zijn al die mensen zelf verantwoordelijk voor hun ziektes?
Ik heb dysthemie. En gebruik geen medicijnen hiervoor.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:45 schreef releaze het volgende:
Dat is het, basically. Je lichaam/geest beinvloedt de interpretatie van je dagelijkse waarneming. Het is een ongelooflijk sterk tool, iedereen die ooit in een depressie heeft gezeten en daar zonder pillen van af is gekomen kan je dat vertellen.
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rarquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:05 schreef Urquhart het volgende:
Doet me qua de gedachtegang ook veel denken aan spiegelogie: Spiegelogie
Ik ben wel benieuwd naar de film.
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.quote:
quote:
As put forth in the film, the "Law of Attraction" principle posits that our feelings and thoughts attract real events in the world into our lives; from the workings of the cosmos to interactions among individuals in their physical, emotional, and professional affairs.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(2006_film)
ik had iets beter mogen lezenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.
Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.
Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
tja, ik weet het allemaal niet. ik weet dus ook niet of het doorslaan is. Er zijn 6 miljard verhalen, en welke er waar is zullen we nooit weten. dus eigenlijk slaan we allemaal door, ik vind geen enkel verhaal meer of minder waar, simpelweg omdat we het niet weten. het is voor ons westerlingen wellicht heel naar ons te bedenken dat alles vanwege karma komt, terwijl het voor iemand anders in een benarde positie misschien heel veilig kan aanvoelen, ik weet het niet. stel je voor dat kanker en lijden jouw boete betalen, waardoor je in een volgend leven een stap hoger de karmische hierarchie in komt, kijk je dan nog zo negatief tegen je lijden aan als wanneer het je gewoon overkomt? who knows. ik kan voor alles wel een verhaal verzinnenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in die zin ben ik het met je eens hoor. Lichaam en geest is een wisselwerking en psychische problemen kunnen zich lichamelijk manifesteren. Het begint al met gewoon stress. Stresshormonen verzwakken je afweersysteem en maakt je dus vatbaarder voor virussen en bacterien. En andersom is iemand in goede lichamelijke conditie beter bestand tegen stress.
Alleen kan men daarin ook doorslaan. Het idee dat alles "karma" is bijvoorbeeld. Dan hebben armen, zieken of mensen met een geboortedefect het aan henzelf te danken. Gezamenlijke verantwoordelijkheid is er niet meer want alles is ieders eigen schuld.
Een meisje hier uit mijn woonplaats was enkele weken geleden opgenomen met een serie vage klachten. Vorige week kreeg ze te horen dat ze kanker heeft en dat het inmiddels in haar rug, hoofd en hele lichaam zit. Ze is begin twintig. Het idee dat iemand tegen haar zou zeggen, "Ja, dat heb je dan toch zelf aangetrokken".
[..]
Dit stuk onderschrijf ik volledig. Dingen accepteren zoals ze zijn en loslaten, dan pas kom je aan leven toe, of wordt het leven ook heel anders. (Iets wat trouwens erg gemakkelijk gezegd is maar in de praktijk de nodige moeite kan kosten, afhankelijk van de persoon en iemand meegemaakt heeft). En door je instelling te veranderen ontstaan er nieuwe mogelijkheden, beter gezegd zie je mogelijkheden die je eerst niet zag.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:49 schreef releaze het volgende:
[..]
wat ik wel weet, voor mezelf, is dat mijn aandacht en mijn bewustzijn mijn leven bepalen. het is iets dat zichzelf bewijst door zichzelf voor mij, en het maakt voor mijzelf mijn leven een stuk makkelijker. bijna volledig stoppen met vechten met dat wat ik tegenkom. bijna niets dat mij niet meer aanstaat. er vrij, gelukkig leven. (maar goed, ik heb het ook wel heel gemakkelijk momenteel. ik ben gezond, heb mn ouders nog, een partner, katten)
is wel iets anders dan een jaartje of twee terug
ff deesquote:Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
-knip-
Een filosofie dat uitgaat van beloning (de goede dingen die je overkomen) heeft per definitie ook zonde en schuld (de slechte dingen die je overkomen).
Dat leidt imo tot de behoefte aan zondebokken en heeft al een hoop ellende veroorzaakt door de eeuwen heen.
Tsunami Caused by Sin
Tijd voor de zon bedoel jequote:Op zondag 15 april 2007 11:18 schreef releaze het volgende:
[..]
ik loop weer te bazelenTijd voor het huishouden
In de tuin werken is ook onderdeel van het huishoudenquote:Op zondag 15 april 2007 11:40 schreef sakeh het volgende:
Downloading, tvp :>
[..]
Tijd voor de zon bedoel je![]()
Vette review man!!quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
Is het deze toevallig ?
Hier een review :
Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?quote:Op zondag 15 april 2007 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
In het Hinduisme en Boeddhisme wordt het opgelost via reincarnatie. Het is een nog te vereffenen schuld vanuit een vorig leven. Gevolg was een kastensysteem waarin niemand zich om het lot van een ander hoefde te bekommeren.
Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".quote:Op donderdag 19 april 2007 22:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Hoe komt u erbij om deze punten te betrekken op het Boeddhisme?
Buddha was een atheïst. Hij was een geleerde in de Sankhya filosofie, een atheïstische leer. Buddha ontkende tevens het bestaan van de ziel en goden, laat staan dat hij geloofde reincarnatie.
Boeddhisme is geloven in, en het verlichten van, jezelf. Dat zijn volgelingen er later een verkapte religie met diverse stromingen van hebben gemaakt, is natuurlijk een geheel ander verhaal.
Geen schuld. Eerder een keuze om daarmee om te gaan in dit leven en daarvan te leren...quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was tamelijk ongenuanceerd. Het punt was dat beloning/schuld systemen stuk lopen op overklaarbaar en onrechtvaardig lijden. Bijvoorbeeld kinderen met geboorteafwijkingen. Dan krijg je dingen als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of "God straft tot in het derde en vierde nagelacht" of "het is karma uit een vorig leven".
"Film the secret. Wat is jouw mening erover?"
Nou dat dus. Dat het dingen die mensen at random overkomen als schuld bij de mensen zelf neerlegt.
't lig tof aan je pc of de server was even brak.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik krijg maar telkens 20 kb binnen van die rar![]()
Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:17 schreef ELblack het volgende:
Ik sta hier wel voor open. Het enige punt waar ik tegen aanloop bij deze theorie is dat het gericht is op "onze" samenleving. Wat ik bedoel is ... hoe kan een kind in afrika met honger zijn eigen realiteit scheppen? Of wanneer je geboren wordt in een oorlogsgebied? Om in dit soort gevallen je realiteit vorm te geven zoals jij dat zou willen lijkt me ... onmogelijk. En hier hoor ik ze nooit over, dus tot "the secret" is verder gaat kijken dan onze eigen bekrompen samenleving (materialistisch - geld - geluk - carriere) kan ik het niet serieus nemen.
Beste reactie in het topic.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat die kids in Afrika het tekort aan voedsel volledig aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze dat graan maar moeten visualiseren!
Tuurlijk is het goed om positief te denken. Maar dat visualisatie op een machische manier kan leiden tot een mooie Ferrari voor de deur? Laat me niet lachen. Dikke vette onzin met een mooie strik eromheen. En iedereen trapt erin.
PS: Oprah heeft een uitzending aan deze troep besteed. Amerikaanse huisvrouwen slaan op hol.
the secret is ook een film gericht op westers publiek. ze kunnen er wel een film van maken hoe arme afrikaantjes met dit princiepe om kunnen gaan maar dan zou niemand het hier kopen. en die afrikanen ook niet, want daar hebben ze de middelen niet voorquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:34 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Absoluut. Jammer dat iedereen hier aan voorbij gaat.
Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:16 schreef Starbliss555 het volgende:
Kan een admin de link aan het begin van de post veranderen naar:
http://starbliss.files-upload.com/files/165817/thesecret2.rar
?
Thnx.
Tuurlijk is dat goed, bedankt!quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb ook een link gevonden waar je hem online kunt bekijken.
Ook toegevoegd aan de OP, goed?
http://www.quietachiever.com/TheSecret/
als een soort "handleiding".quote:Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.quote:Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.
Maar waar ik juist een beetje op hamerde, is : ga de *Law of Attraction* niet alleen doen voor materieel gewin. Doe het ook voor innerlijk gewin, want dat is uiteindelijk wat je meeneemt.
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,quote:Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.
Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim![]()
![]()
Ik vind de film super, me vrienden houden ervan -meer dan van touwer busters-quote:Op maandag 23 april 2007 20:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".
De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Dat zegt die meid toch ook, op een gegeven moment? Eerst zorgen dat je erin gelooft en dat je er positief in staat en dan komt de rest vanzelf.quote:Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.
Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim![]()
![]()
Ja dat zei jij jah !quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.
![]()
je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet. Maar veel mensen denken, ammehoela, als ik al mn geld zou moeten uitgeven aan loterijkaartjes etc, dan kan ik niet meer op vakantie, dan kan ik niet meer eten, en dat alleen maar voor die ene kleine kans op de hoofdprijs? De groeten. Dan maar zonder hoofdprijs. Je wilt die loterij niet graag genoeg hebben, dus slipt het steeds meer door je vingers. je neemt niet die keuzes die de hoofdprijs dichter bij jou brengen. Da's natuurlijk geen probleem, want daar kies je zelf voor.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.
![]()
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:24 schreef releaze het volgende:
[..]
je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet.
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:38 schreef releaze het volgende:
[..]
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaarquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:02 schreef releaze het volgende:
[..]
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.
maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk
Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:55 schreef releaze het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
je kan gaan zwerven en bedelen voor eten en een slaapplaats, als je echt zou willen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Knarf het volgende:
[..]
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.orgquote:Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiemquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
Dat zeg ik toch? Als je meer loten koopt voor 1 trekking verhoog je je kansen uiteraard wel. Het totaal aantal loten wat verkrijgbaar is voor een trekking staat vast dus is je winstkans als je 100 loten koopt groter dan met 1 lot.quote:Op zondag 29 april 2007 10:28 schreef sanni het volgende:
[..]
Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiem
dat je iets wint,dat de moeite ervoor te verkwanselen is.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Pluto41 het volgende:
Ik heb wat pages overgeslagen maar volgens mij weten een stel mensen hier nog steeds niet wat de secret nu precies is. De secret is 'Geest schept materie'. De secret is dat als jij positief kunt denken dan krijg je alles wat je wenst. Het universum buigt zich als het ware om jouw wens waar te maken.
Nou dat was alles dus. En er zit een grote waarheid in. Maar voor een deel is het ook gelul. Iedereen weet dat het leven niet altijd alleen jou kant kiest. Maar goed dit laatste was een negatieve gedachte en als de secret bestaat dan heb ik nu over mijzelf afgeroepen dat het leven mijn kant niet kiest.
In essentie is dit de hele secret. Nu moet je alleen voor jezelf nog zien of je er wat mee kunt
Hmm.. nu niet meer. Klopt dat?quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.org
-The things you seek are also seeking you-
the Masterkey
Heel erg bedankt (nog) DI !quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:49 schreef IM-DI7 het volgende:
@Sweetgirly
Ten eerste, wat kut voor je. Ben blij dat je al manieren voor jezelf hebt gevonden om er aan te kunnen werken. De kwaliteit van je leven wordt niet bepaald door de efficientie waarmee jij hebt geleefd. Ik bedoel hiermee te zeggen, het is gewoon ook goed om soms een periode te hebben waarin je meer tijd in jezelf moet steken, dan in de activiteiten.
Ten tweede, het leven bestaat gewoon niet alleen uit positiviteit. Dat is gewoon absolute onzin. Er zijn gewoon altijd gevoelens. Het verschil tussen een ontwaakt persoon en een niet ontwaakt persoon is dat de ontwaakte persoon de gevoelens puur beleefd, zonder een plaatje en het de ruimte geeft om het er te laten zijn en het weer loslaat. Niet ontwaakte personen, blijven met een gevoel hangen, maken er plaatjes van, of roepen door die plaatjes zelf de gevoelens op.
Ik ben zelf uit zo'n periode geklommen door te letten op mijn spanningen. Ik probeerde elke dag een tijd lang, zeg maar van kwartiertje tot een uur, te ontspannen, door naar muziek te luisteren en op bed te liggen of te mediteren. Natuurlijk probeerde ik wel wakker te blijven, zo dat ik kon zien wat er allemaal in mij leefde aan gedachten.
Precies wat je schrijft, na het dal komt een piek die fantastisch zal zijn en ben je weer een belangrijke ervaring rijker
Sterkte, liefs DI
Dat zag ik ook inderdaad,wel erg vaag dat een normale schrijfster zich ineens schaart naast een entiteit,waar de bijbel om draait natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Gisteren hadden ze het bij Oprah alweer over The Secretquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Dat 'the secret' zei dat men niet moet blijven hangen op de negatieve dingen uit het verleden maar dat men dankbaar moet zijn voor wat ze hebben en positief naar de toekomst blijven kijken.
Blijkbaar heb je er niets van begrepenquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:03 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het boekje The Secret tot overmaat van ramp voor mijn verjaardag gekregen.Walgelijk, wat een pulp.
![]()
Het is nog steeds te downloaden al is het de achtergrond waar the secret uit voortgekomen is, Dit heet The Masterkey. Als je naar www.mensenrechten.org gaat, naar de link Constructieve Ideeen, en dan helemaal onderaan bij de quote die de pagina afsluit op The Masterkey klikt krijg je gratiz ende voor niks The Masterkey als PDF bestand.quote:
Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.quote:
Als je denkt dat ze vals zijn zullen ze voor jouw idd niet werken en ik snap echt niet waar je je druk om maakt. Mensen kunnen de info gratis bekijken en dan zelf wel hun mening geven. Als jij het niets vind prima maar dat is dan jouw mening. Als je de masterkey bijvoorbeeld daadwerkelijk gelezen zou hebben wat je volgens mij niet hebt zou je uberhaupt niet bij die uitspraak komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:26 schreef onemangang het volgende:
[..]
Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.
Precies.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:49 schreef vero-legata het volgende:
Sommige mensen halen kracht en inspiratie uit de bijbel anderen uit disney films, laat iedereen lekker zijn eigen ding opzoeken wat bij hem of haar past.
The Secret is meer voor de mensen die niet echt de intelligentie hebben om films als What The Bleep Do We Know te begrijpen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef Teddie het volgende:
Ik vind the secret maar een heel kort en summier verhaal van hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Voor mensen die meer interesse hebben, lees (of luister) eens Ask and it is given en The science of deliberate creation.
The secret heeft gewoon een andere insteek en houdt zich afzijdig van het technische aspect van het hele gebeuren. Ik vind het een stuk relaxter kijken. Ok, het materialistische aspect ervan is een lokkertje, dat wel. Maar daar is niets mis mee. Zo werkt het universum gewoon het heeft geen oordeel over je intenties, het bedient ze alleen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
The Secret is meer voor de mensen die niet echt de intelligentie hebben om films als What The Bleep Do We Know te begrijpen.
Dat klinkt bot, maar zo bedoel ik het niet.
De Secret is meer een simplere versie die tegelijkertijd ook een stuk praktischer is dan What The Bleep qua het toepassen ervan.
Dat je de loterij kan winnen en er rijk van kan worden en weet ik wat vind ik weer typische Amerikaans en verpest de boel een beetje.
Het probleem is dat er gewoon teveel word ingespeeld op wat mensen willen horen omdat het anders dan niet blijft plakken.
Niemand (bijna niemand dan) is geinteresseerd in je pure zelf of gelooft er uberhaupt in.
Zeker Amerikanen zijn zeer materialistisch wat dat betreft.
Dus ja dan maar een catch erin dat je zogenaamd alles kan krijgen wat je wilt.
Er word maar heel kort en snel tussen neus en lippen door uitgelegd dat je enkel krijgt wat je echt nodig hebt.
Als in: hoe beter je weet dat het puur is en je het echt nodig hebt, des te makkelijker je dingen voor elkaar krijgt.
(Een lot van 2 miljoen ga je dus niet even winnen. Heb je het namelijk echt nodig? Ja tuurlijk, je ego zal bijna altijd JA zeggen!)
Mwoach, Vermoedelijk houdt de hele wereld de status quo in stand, niet alleen door hun handelingen maar ook door hun gedachtes, hoeveel hongerige negertjes zullen aan iets anders denken dan het tekort aan eten wat ze hebben? En hoeveel mensen in de rest van de wereld hebben nu nog het vertrouwen erin dat het ooit zal veranderen? Het is niet wat je wíl wat je toe zal komen maar hetgeen wat je verwacht.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:43 schreef Disorder het volgende:
Wel handig dat die stervende kids in Afrika het aan zich zelf te danken hebben. Zijn wij niet meer schuldig. Hadden ze dat brood maar moeten visualiseren. Stumperds.
Goeie punten hoor met die stoplichten. Kan ik niet ontkennen. En ja het werkt grotendeels met sensoren zodat het beter geregeld wordt dan die analoge kruispunten die gewoon een rondje doen. Het gebeurt echter in het spitsuur en elk stoplicht heeft 'klanten' zullen we maar zeggen dus het riedeltje moet wel op een volgorde gedaan worden. Daarom vind ik het interessant. Ik zou niet weten of er een fluctuatie in het tijd-space (quote:Op zondag 10 juni 2007 12:56 schreef SuperbDeLux het volgende:
[...]
Je kan zeggen wat je wilt.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:32 schreef SuperbDeLux het volgende:
Het is altijd weer verbijsterend om te zien hoe handig bepaalde mensen in kunnen spelen op half begrepen wetenschappelijke concepten.
Het universum is er niet om je te bedienen, ook niet om je tegen te werken, het is er gewoon, zo neutraal als het maar kan zijn. Er is geen enkel geloofwaardig (al dan niet wetenschappelijk) idee of mechanisme wat op het tegendeel wijst. Òòk niet in quantum mechanics.
Gedeeltelijk heb je gelijk.quote:Dit hele Law of Attraction gedoe is de klassieke leugen-sandwich die dit soort oplichters meestal hanteren; kern van waarheid in het midden omkleed met leugens en verzinsels.
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:08 schreef jogy het volgende:
Oh, en de jackpot winnen werkt inderdaad niet nee. Ik heb het geprobeerd
. Daar ben ik maar mee gestopt trouwens
.
Het spijt mij, als kritisch rationalist kan ik niet zomaar 'geloven' in een onzichtbaar mechanisme van 'energieen die terugkomen' etc.. Er zijn particlewaves die de vorm van golven hebben en er is een quantummechanisch onzekerheidsprincipe en meer dan dat soort leuks, maar niets van dat biedt ook maar enigzins ondersteuning voor wat jij hier impliceert.quote:Op maandag 11 juni 2007 08:52 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt.
Maar
[..]
Gedeeltelijk heb je gelijk.
The law of attraction is iets Universeels en hebben wij niet verzonnen.
We hebben er alleen van alles om heen gemikt omdat we een idee hebben hoe het ongeveer werkt.
En zie dus The Secret, bijvoorbeeld.
Het Universum is neutraal en zonder oordeel, dat ben ik met je eens.
Maar alles wat je doet, komt terug.
Een bepaalde energie trekt andere energie van dezelfde frequentie.
Toeval bestaat niet en alles gebeurt met een reden.
Deze wereld (kijk alleen al naar onze lichamen en hoe deze werken technisch gezien) is te "perfect" geschapen om te denken dat het maar een zooitje bij elkaar is dat toevallig zo gevolueerd is.
Je mag en kan zo denken.
Maar ik vind het een tekortdoening aan jezelf en anderen.
Zeker omdat wij zogenaamd een oh zo geweldig en breed (zelf)bewustzijn hebben.
Deepak Chopra: Life after death - the burden of proof Misschien wel een boek voor jou, het gaat niet specifiek over the law of attraction maar heeft er wel een uitleg over. Deze schrijver doet een poging om het wetenschappelijk aannemelijk te maken dat men weldegelijk door gedachten een sturing kan geven aan zijn werkelijkheid. En verder over het hele karma/reïncarnatie gedoe natuurlijk maar ok.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:57 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Het spijt mij, als kritisch rationalist kan ik niet zomaar 'geloven' in een onzichtbaar mechanisme van 'energieen die terugkomen' etc.. Er zijn particlewaves die de vorm van golven hebben en er is een quantummechanisch onzekerheidsprincipe en meer dan dat soort leuks, maar niets van dat biedt ook maar enigzins ondersteuning voor wat jij hier impliceert.
[...]
Ik vermoed dat 'karma', boontje komt om zijn loontje, etc. gewoon pure rationele verklaringen hebben. Denk bijvoorbeeld aan iemand die iets slechts doet en vervolgens last van zijn geweten krijgt; dit kan op een onderbewust niveau leiden tot zelfsabotage waardoor die persoon ook iets slechts overkomt (bv. snijdt zichzelf onderbewust met opzet in z'n vinger). Dergelijke mechanismen vind ik veel interessanter en ik vermoed dat juist deze dingen de daadwerkelijke kern zijn van waar het hele law of attraction gebeuren op drijft.
Niet het universum ingestraald?quote:Op maandag 11 juni 2007 11:57 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat mij betreft zijn jouw gedachtes niet meer dan neurochemische activiteit in je hersens die geen enkele invloed op iets hebben behalve op jouw acties.. Ze worden dus niet naar het universum 'gestraald' in afwachting van repliek of iets dergelijks.
Heb je de documentaire(achtige film) al gezien? Hij is namelijk online wel te vinden, ik neem aan dat het dezelfe strekking heeft als het boek (een vriend van me heeft het boek gekocht, zal als ik em spreek eens vragen wat hij er van vindt - dan kan ik je misschien wel adviseren).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Urquhart het volgende:
De hype rondom The Secret lijkt steeds groter te worden, ik begin er overal steeds meer over te lezen. Wellicht dat ik binnenkort dat boek aanschaf, want het lijkt verdacht veel op spiegelogie, en daar had ik altijd al wel interesse in.
Als het lijkt op de documentaire dan zal ik hem niet kopen in ieder geval, de docu is wel leuk maar niet geheel mijn ding.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Urquhart het volgende:
De hype rondom The Secret lijkt steeds groter te worden, ik begin er overal steeds meer over te lezen. Wellicht dat ik binnenkort dat boek aanschaf, want het lijkt verdacht veel op spiegelogie, en daar had ik altijd al wel interesse in.
Ik heb enkel de trailer gezien. Ik ben het geheel met je eens dat het commercieel nogal uitgebuit wordt, waardoor ik ook wel zo mijn bedenkingen heb. Maar goed dat weet je he, met iets dat uit Amerika komt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Heb je de documentaire(achtige film) al gezien? Hij is namelijk online wel te vinden, ik neem aan dat het dezelfe strekking heeft als het boek (een vriend van me heeft het boek gekocht, zal als ik em spreek eens vragen wat hij er van vindt - dan kan ik je misschien wel adviseren).
Ik zou als ik jou was even wachten, want precies wat je zegt: HET WORDT ONTZETTEND GEHYPED. En hypes.. ik weet niet, daar heb ik nooit een 100% goed gevoel bij. Het kan natuurlijk een goed boek zijn, maar de commerciële kant van het verhaal maakt mij zeer skeptisch tov 'the secret'.
Zo'n groot geheim vind ik het zelf namelijk niet![]()
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
Zo'n groot geheim vind ik het zelf namelijk niet![]()
Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan. En juist omdat ik zo open-minded ben, weet ik dat er zo veel bekrompen mensen zijn. Maar ik heb ook al een aantal keer gemerkt dat je wel degelijk een doorbraak teweeg kunt brengen bij mensen. En meer kun je niet doen; zelf een goed voorbeeld stellen en met mededogen de ander gadeslaan zonder deze te veroordelen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?
"Proberen" werkt niet als ik de spirtuele boeken mag geloven die ik heb gelezen. Zo staat in "een ongewoon gesprek met god" te lezen dat proberen hetzelfde is als een signaal uitzenden dat iets niet lukt snap je?......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan.
Ik reageerde op dit bericht:quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:53 schreef webtv het volgende:
<knip mooie gedachtengang>
Zelf kan ik volledig beamen wat je schrijft. Dat proberen gaat er dus om dat er nog genoeg mensen zijn die deze kennis niet hebben of toepassen. Zelf ben ik hier al een aantal jaar mee bezig en dat is zeker geen proberen. Ik ben zeer zeker wel tevreden met hoe het nu gaat. Het is alleen jammer - maar tegelijkertijd ook goed en nuttig - dat je andere mensen niet zo maar kunt veranderen. Immers, anders zal het idd bij het 'proberen' van jouw post blijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?
(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )quote:Als u wil weten op hoeveel de teller staat door de interesse in dit Secret-onderzoek doet u automatisch mee. U dient hiervoor te bellen naar een speciaal telefoonnummer. Zo maakt u een klein bedrag van 0,80 euro (1,30 per gesprek) aan het onderzoek over.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )
Hoe de uitslag ook is, ze halen in ieder geval geld binnen en voor hun zal 'The Secret' (NOU NOU WAT EEN GEHEIM!!!) wel werken.
Tja, dan vraag ik me af of je ook werkelijk die 20% omzet wil halen. Als medewerker zijnde is het namelijk heel wat anders dan voor de baas. Het gaat er voor mij in het leven om dat ik dingen doe waar ik echt voor de volle 100% achter kan staan en niet de dingen doe die mij onvoldoende/niet motiveren. Je droom volgen en nooit van dat pad afgaan - zo zie ik het min of meer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef webtv het volgende:
Ja, ok boswachter. Prima dat je anderen probeert te helpen hoor. Zie nu idd de context beter. Maar euh, ik heb het ook gewoon nog over probreren en kijken of het lukt en dat soort zaken. Je kunt moeilijk op je werk zeggen "ik ga 20% meer omzet realiseren de komende week". Dan toch eerder "kijken wat je kunt doen" etc.
Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:05 schreef GaylordF0kker het volgende:
Grappig hoe een theorie van zelfrealisatie zoveel tegenstrijdigheid kan opwerpen. Het wordt zo te zien ook een geloof als een ander; ofwel je gelooft in the secret, ofwel niet. Twijfelen is niet geloven. Op http://www.thesecretwerkt.nl is men het nog aan het tjekken.![]()
Ja als je alle ellende bij elkaar ziet dan hoor je mij niet zeggen dat mensen het zelf hebben aangetrokken. Zo staat het overigens wel in een boek als "een ongewoon gesprek met god" of de "Power of intention" van Wayne Dyer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Er zijn heel veel mensen in deze wereld die worden doodgereden. De minsten hebben dit gevisualiseerd, me dunkt. En zeker niet op een zodanige wijze dat het zo vanzelfsprekend gebeurt als men de positieve effecten van deze zever omschrijft.
Als jij dat gelooft dan is dat zo, voor jouquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Fijn, ja. Dat alles heeft echter niets met 'het heelal' te maken. De Andromedanevel zal het toch aan haar kut roesten wat jij wel of niet bestelt? Sterker nog, het heelal kent je niet eens.
"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
Ik heb ook gebeldquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...
Dan heeft die ene geluk, of hij verdwjint in een alternatieve realiteit waar hij wel te laat komt en merkt er niks van natuurlijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tjaquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
Oh. Dan pas ik mijn vraag even aan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:20 schreef BaajGuardian het volgende:
zo werkt het simpelweg niet, het is geen spelletje van 'kip ik heb je'
Het werkt enkel als je er serieus om vraagt, mee bezig bent en naartoe leeft.
Dat staat er inderdaad niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:45 schreef sweetMisery het volgende:
[..]
Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tjadan lijkt het antwoord me vrij logisch; de trein waar ze in zitten gaat rijden en iedereen is gelukkig
![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:
"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
Whehe, vervelend is dat toch!quote:Op donderdag 5 juli 2007 07:50 schreef Auticia het volgende:
[..]!
Ik sta in de supermarkt ook altijd in een rij achter mensen die het idee hebben dat de rij voor een kassa een eeuwigheid duurt. Ben ik dan maar weer mooi de dupe van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |