abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48644475
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.
Maar waar ik juist een beetje op hamerde, is : ga de *Law of Attraction* niet alleen doen voor materieel gewin. Doe het ook voor innerlijk gewin, want dat is uiteindelijk wat je meeneemt.
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.

Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 23 april 2007 @ 20:03:04 #202
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48644729
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.

Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".

De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 23 april 2007 @ 23:13:10 #203
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48652333
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:03 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".

De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Ik vind de film super, me vrienden houden ervan -meer dan van touwer busters- dus 2 thumbs op voor mij . Het leuke is, dat er eindelijk wordt toegegeven in het openbaar hoe de vork in de steel zit.
Rappers enzo zeiden al vaker dingen zoals:
"i am a universe so i'm cool with everyone, if you believe in God or not"
(Pharell Williams van N.E.R.D)
"I spit ether"
(Eminem)
"We got the universal knowledge, you got the life" (Mos Def) (met life bedoelde hij gedachten)

maar nu is het wat makkelijker deze losse kreten te plaatsen. En, dank zij deze film, kun je net zoveel bereiken als ieder ander succesvol persoon." good days, bad days, rich get richer, poor get poorer, it's ALL (leuk woord) about what these people are prodominantly thinking." (quote uit the film)

mirage stuur je me nog wat terug? ik heb je een PM gestuurd!

[ Bericht 7% gewijzigd door Starbliss555 op 23-04-2007 23:19:03 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 00:17:29 #204
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_48690244
Kick omdat ik het een intressant topique vind.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:22:11 #205
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48698619
En wat heb je te verliezen door het te proberen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 25 april 2007 @ 12:45:33 #206
177114 Demon_Hunter
pi_48701509
Idd je word dan alleen maar positiever denk ik ?
pi_48750301
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat zegt die meid toch ook, op een gegeven moment? Eerst zorgen dat je erin gelooft en dat je er positief in staat en dan komt de rest vanzelf.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 27 april 2007 @ 08:37:30 #208
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48765655
Is de nederlandse boekvertaling al ergens te krijgen op het moment?
pi_48767003
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.

Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:42:25 #210
177114 Demon_Hunter
pi_48767433
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.

Ja dat zei jij jah !
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:08:02 #211
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_48768207
Ben de lessen even aan het lezen. Ik heb het idee dat er wel een kern van waarheid in zit. Het is volgens mij wel zo dat goede dingen eerder naar je toe komen als je positiever in het leven staat. Daardoor voel je je beter, benaderen andere mensen je ook positiever en trek je leukere dingen aan. Onwillekeurig heb ik dus een aantal dingen uit "The Secret" proberen toe te passen op mijn leven.

Wat ik wel jammer vind is de nadruk op geld. Het voelt alsof je vnazelf wel gelukkig wordt zo gauw je veel geld hebt. Ik ben zelf meer bezig geweest met andere dingen die ik wil/wilde: leuke vrienden, een fijn leven, plezier in mijn werk, eventueel een plezierige relatie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:24:25 #212
81237 releaze
best of both worlds
pi_48768788
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:

je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet. Maar veel mensen denken, ammehoela, als ik al mn geld zou moeten uitgeven aan loterijkaartjes etc, dan kan ik niet meer op vakantie, dan kan ik niet meer eten, en dat alleen maar voor die ene kleine kans op de hoofdprijs? De groeten. Dan maar zonder hoofdprijs. Je wilt die loterij niet graag genoeg hebben, dus slipt het steeds meer door je vingers. je neemt niet die keuzes die de hoofdprijs dichter bij jou brengen. Da's natuurlijk geen probleem, want daar kies je zelf voor.
Wat wil je nou eigenlijk echt? Het vergt commitment, de wil om een bepaald pad in te slaan en dan ook nog dat pad inslaan. Nee, het wordt je niet in je schoot geworpen, je moet er alert voor blijven en vaak gewoon voor werken. 'De makkelijkste weg' betekent niet dat het een makkelijke weg is, maar wel dat het van alle opties de makkelijkste weg is.

En niet nadenkende mensen.. whatever. The secret is bovenal iets dat zelfbewustzijn kweekt, alert zijn op dat wat er binnenin je speelt, je motieven, je wensen, de manier waarop je denkt, handelt, beslissingen maakt, reageert, etc. Het is ernstig intrapersoonlijk denken, dat het vertelt wordt in zulke extrapersoonlijk termen is waarschijnlijk alleen een manier om het voor een zo'n breed mogelijk publiek aantrekkelijk te maken. Het doel heiligt de middelen. Nou weet ik niet meer precies wat er allemaal vertelt werd, maar in mijn herinnering wisselde het intra en extrapersoonlijke elkaar af. ik weet zeker dat er ook mensen zijn die denken dat het echt aan het universum ligt, maar dat zijn mensen die gewoonweg die links niet kunnen leggen, mensen die een heel andere manier van denken hebben. maakt ze niet per definitie dom, natuurlijk. alleen wat dat betreft wat minder self-aware.
pi_48769121
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:24 schreef releaze het volgende:

[..]

je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet.
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:38:34 #214
81237 releaze
best of both worlds
pi_48769275
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
pi_48769558
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:38 schreef releaze het volgende:

[..]

als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:02:30 #216
81237 releaze
best of both worlds
pi_48770106
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.

maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:28:27 #217
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48770968
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:02 schreef releaze het volgende:

[..]

als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.

maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk

Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:55:41 #218
81237 releaze
best of both worlds
pi_48776447
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk

Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:00:39 #219
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48776658
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:55 schreef releaze het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:07:44 #220
81237 releaze
best of both worlds
pi_48776984
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Knarf het volgende:

[..]

Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
je kan gaan zwerven en bedelen voor eten en een slaapplaats, als je echt zou willen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:31:00 #221
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_48780239
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.org

-The things you seek are also seeking you-
the Masterkey
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:37:47 #222
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_48780500
The secret is superleuk en voor de mensen die de film bekeken hebben of het boek gelezen hebben komt duidelijk naar voren dat geld echt niet zo heel belangrijk is. Het is maar een heel klein onderdeel van wealth oftewel rijkdom. Dat heeft volgens hun ook veel te maken met hoe je in het leven staat, wat je belangrijk vind en waar jij blij van wordt. Het heeft in ieder geval de boodschap dat de wereld te beinvloeden is door je eigen gedrag en handelingen en dat je hem mooier kunt maken.

Dat is alles, lijkt mij een mooie boodschap en of ie waar is of niet moet iedereen voor zichzelf maar eens uitzoeken. Maar onder andere de website over mensenrechten vloeit voort uit de masterkey
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_48784246
We weten in ieder geval dat The Secret voor de makers erg goed werkt, ze zijn er immers multimiljonair van geworden, al die film en boek-verkopen .

The Secret is wat mij betreft gewoon het goed focussen op wat je wilt en vooral positief denken. Dat werkt meestal beter dan negatief denken. In die zin werkt het wel, maar is het een beetje uitgekauwd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:09:26 #224
2618 Beezz
Criticaster
pi_48792796
Reinste bullshit is wat het is, gister op 2Vandaag, je wilt de 10 miljoen hebben want je hebt het niet, dus je gevoel komt uit het niet hebben van iets (wat verkeerd was volgens die vent). Kom op zeg, en zwervers dan? En rijken dan? Iemand met 10 miljoen wil vast wel 10 miljard, dat gevoel komt ook uit het niet hebben van iets, in dit geval je 10 miljard. Dan gaat je hele stelling toch niet meer op? Dan klopt het toch niet dat wanneer je het hebt over 'law of attraction' aangezien een zwerver ook wel 10 miljard wilt.

Ik snap het niet, ik snap het concept wel, ik snap alleen niet dan andere hierin kunnen trappen. De realiteit is wat jij ervan maakt, moest je daar nou serieus euro's voor dokken?
pi_48798716
En het mooie is, dat alles wat je in 'The Secret' leest, je ook in elk religieus boek dat je maar openslaat kunt vinden... als het echter niet zo duidelijk wordt verteld, ziet men het blijkbaar niet zo goed

Maw. the secret creëert voor mij eerder een geheim dan dat ze er 1 openbaren. En dat is met meer van dit soort verhalen zo, hoe vervelend de conclusie ook blijft..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')