quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Boswachtertje het volgende:[..]
Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan.
"Proberen" werkt niet als ik de spirtuele boeken mag geloven die ik heb gelezen. Zo staat in "een ongewoon gesprek met god" te lezen dat proberen hetzelfde is als een signaal uitzenden dat iets niet lukt snap je?......
Net zoals iets willen ook niet werkt. Als je namelijk iets wilt dan zend je de gedachte uit dat je het niet hebt.
Zo kun je dus dingen in je leven aantrekken door ze heeeel erg graag te willen maar die gedachten worden werkelijk waarheid en dus krijg je alleen maar dat je meer wilt...
deze wijsheid hen ik uit
"Een ongewoon gesprek met god"Heb ook "the secret" en "what the bleep" gezien. Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
In een 'ongewoon gesprek met god" is de schrijver boos over een aantal dingen en besluit een brief aan god te schrijven. Net als hij klaar is met zijn brief kan hij zijn hand niet stil houden en krijgt hij antwoord van god. Er ontstaat discussie en god geeft op alles antwoord via de schrijver.
Moraal van het verhaal is dat wij gelijk zijn aan god ("jullie zijn allemaal goden en godinnen") Dit staat ook lletterlijk in de bijbel ("gij zijt goden").
Het komt er dus op neer dat onze gedachten scheppend zijn. Loop je je zorgen te maken over dat je niet genoeg geld hebt en je doet dit lang genoeg dan wordt deze gedacht werkelijkheid. Je trekt dus de situaties aan die je juist niet wilt.
Ook gaat het er niet zo zeer om wat je doet maar meer om wat je bent!
Als je over het algemeen angstig bent dan trek je angstige situaties aan etc.
Kunst is dus om TEVREDEN te zijn. Want iemand is tevreden als alles goed gaat.
Ben jij dus ongeacht alles tevreden (als dit je laatste gedachte is) dan zul je merken dat alles ineens goed gaat. Alsof je vaker geluk hebt en de dingen opeens op rolletjes gaan.
Het wil niet zeggen dat al je problemen ineens weg zijn maar het werkt (voor mij) in ieder geval behoorlijk goed. Vroeger baalde ik van iets had ik moeite het los te laten. tegenwoordig baal ik nog steeds maar is mijn laatste gedachte "maar ik ben tevreden". En als ik niets heb om tevreden me te zijn dan verzin ik iets.
Ook probeer ik geen dingen meer. Ik focus me gewoon op iets dat me leuk lijkt en fantaseer er wat over (bijvoorbeeld een geweldige relatie met een vriendin) om het vervolgens los te laten.
Ik PROBEER dus geen vriendin te vinden omdat ik dan juist het signaal de deur uit gooi dat ik geen vriendin heb. Ik vraag me gewoon af wat voor iemand nu bij mij zou passen, hoe een ideale realtie eruit zou zien etc.
Kijk maar of je er iets mee kunt. Leef morgen bijvoorbeeld eens met de gedachte dat alles 100% goed is voor jou. Probeer dus niets, WIL ook niets, laat je controle los en kijk wat er gebeurt
Succes