abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51142602
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan.
"Proberen" werkt niet als ik de spirtuele boeken mag geloven die ik heb gelezen. Zo staat in "een ongewoon gesprek met god" te lezen dat proberen hetzelfde is als een signaal uitzenden dat iets niet lukt snap je?......
Net zoals iets willen ook niet werkt. Als je namelijk iets wilt dan zend je de gedachte uit dat je het niet hebt.
Zo kun je dus dingen in je leven aantrekken door ze heeeel erg graag te willen maar die gedachten worden werkelijk waarheid en dus krijg je alleen maar dat je meer wilt...

deze wijsheid hen ik uit "Een ongewoon gesprek met god"

Heb ook "the secret" en "what the bleep" gezien. Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
In een 'ongewoon gesprek met god" is de schrijver boos over een aantal dingen en besluit een brief aan god te schrijven. Net als hij klaar is met zijn brief kan hij zijn hand niet stil houden en krijgt hij antwoord van god. Er ontstaat discussie en god geeft op alles antwoord via de schrijver.
Moraal van het verhaal is dat wij gelijk zijn aan god ("jullie zijn allemaal goden en godinnen") Dit staat ook lletterlijk in de bijbel ("gij zijt goden").
Het komt er dus op neer dat onze gedachten scheppend zijn. Loop je je zorgen te maken over dat je niet genoeg geld hebt en je doet dit lang genoeg dan wordt deze gedacht werkelijkheid. Je trekt dus de situaties aan die je juist niet wilt.

Ook gaat het er niet zo zeer om wat je doet maar meer om wat je bent!
Als je over het algemeen angstig bent dan trek je angstige situaties aan etc.
Kunst is dus om TEVREDEN te zijn. Want iemand is tevreden als alles goed gaat.
Ben jij dus ongeacht alles tevreden (als dit je laatste gedachte is) dan zul je merken dat alles ineens goed gaat. Alsof je vaker geluk hebt en de dingen opeens op rolletjes gaan.
Het wil niet zeggen dat al je problemen ineens weg zijn maar het werkt (voor mij) in ieder geval behoorlijk goed. Vroeger baalde ik van iets had ik moeite het los te laten. tegenwoordig baal ik nog steeds maar is mijn laatste gedachte "maar ik ben tevreden". En als ik niets heb om tevreden me te zijn dan verzin ik iets.
Ook probeer ik geen dingen meer. Ik focus me gewoon op iets dat me leuk lijkt en fantaseer er wat over (bijvoorbeeld een geweldige relatie met een vriendin) om het vervolgens los te laten.
Ik PROBEER dus geen vriendin te vinden omdat ik dan juist het signaal de deur uit gooi dat ik geen vriendin heb. Ik vraag me gewoon af wat voor iemand nu bij mij zou passen, hoe een ideale realtie eruit zou zien etc.

Kijk maar of je er iets mee kunt. Leef morgen bijvoorbeeld eens met de gedachte dat alles 100% goed is voor jou. Probeer dus niets, WIL ook niets, laat je controle los en kijk wat er gebeurt

Succes

pi_51147098
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:53 schreef webtv het volgende:
<knip mooie gedachtengang>
Ik reageerde op dit bericht:
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?
Zelf kan ik volledig beamen wat je schrijft. Dat proberen gaat er dus om dat er nog genoeg mensen zijn die deze kennis niet hebben of toepassen. Zelf ben ik hier al een aantal jaar mee bezig en dat is zeker geen proberen. Ik ben zeer zeker wel tevreden met hoe het nu gaat. Het is alleen jammer - maar tegelijkertijd ook goed en nuttig - dat je andere mensen niet zo maar kunt veranderen. Immers, anders zal het idd bij het 'proberen' van jouw post blijven.

Maar zoals Boeddha ooit al zei: Onderzoek de beperkingen van anderen niet. Onderzoek hoe je je eigen beperkingen kunt veranderen
En hier ben ik mij volledig bewust van!

Met dat proberen doel ik dus op het stimuleren van anderen om ook positief in het leven te gaan staan en zelfonderzoek uit te voeren. Jouw verhaal sluit hier m.i. helemaal op aan.

Ik hoop dan ook dat je inziet dat ik het - in dat bericht wat jij quote - niet over mijzelf heb. Als je dit topic verder doorleest, zul je dit waarschijnlijk zelf ook wel inzien

In Lak'ech - I am another Yourself

Boswachtertje
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_51148083
Grappig hoe een theorie van zelfrealisatie zoveel tegenstrijdigheid kan opwerpen. Het wordt zo te zien ook een geloof als een ander; ofwel je gelooft in the secret, ofwel niet. Twijfelen is niet geloven. Op http://www.thesecretwerkt.nl is men het nog aan het tjekken.
pi_51148314
Ja, ok boswachter. Prima dat je anderen probeert te helpen hoor. Zie nu idd de context beter. Maar euh, ik heb het ook gewoon nog over probreren en kijken of het lukt en dat soort zaken. Je kunt moeilijk op je werk zeggen "ik ga 20% meer omzet realiseren de komende week". Dan toch eerder "kijken wat je kunt doen" etc.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:25:53 #280
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51148910
quote:
Als u wil weten op hoeveel de teller staat door de interesse in dit Secret-onderzoek doet u automatisch mee. U dient hiervoor te bellen naar een speciaal telefoonnummer. Zo maakt u een klein bedrag van 0,80 euro (1,30 per gesprek) aan het onderzoek over.
(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )

Hoe de uitslag ook is, ze halen in ieder geval geld binnen en voor hun zal 'The Secret' (NOU NOU WAT EEN GEHEIM!!!) wel werken .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_51148946
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )

Hoe de uitslag ook is, ze halen in ieder geval geld binnen en voor hun zal 'The Secret' (NOU NOU WAT EEN GEHEIM!!!) wel werken .
pi_51149336
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef webtv het volgende:
Ja, ok boswachter. Prima dat je anderen probeert te helpen hoor. Zie nu idd de context beter. Maar euh, ik heb het ook gewoon nog over probreren en kijken of het lukt en dat soort zaken. Je kunt moeilijk op je werk zeggen "ik ga 20% meer omzet realiseren de komende week". Dan toch eerder "kijken wat je kunt doen" etc.
Tja, dan vraag ik me af of je ook werkelijk die 20% omzet wil halen. Als medewerker zijnde is het namelijk heel wat anders dan voor de baas. Het gaat er voor mij in het leven om dat ik dingen doe waar ik echt voor de volle 100% achter kan staan en niet de dingen doe die mij onvoldoende/niet motiveren. Je droom volgen en nooit van dat pad afgaan - zo zie ik het min of meer.

en ik denk overigens dat je met 'proberen' ook een afstand tussen jezelf en datgene wat je wil bereiken creëert. Immers je hebt: jezelf - doel - proberen het doel te bereiken
Dus is het dan ook meteen de vraag of je het wel echt wil, of dat je het alleen maar wilt proberen en het dus eigenlijk bij voorbaat al niet gelooft dat het uberhaupt kan.

Maar tis en blijft een uitdaging idd... niet willen proberen, maar gewoon echt doen.. maar met een uitdaging is natuurlijk niets mis
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:22:07 #283
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51151151
Er zijn heel veel mensen in deze wereld die worden doodgereden. De minsten hebben dit gevisualiseerd, me dunkt. En zeker niet op een zodanige wijze dat het zo vanzelfsprekend gebeurt als men de positieve effecten van deze zever omschrijft.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_51151616
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:05 schreef GaylordF0kker het volgende:
Grappig hoe een theorie van zelfrealisatie zoveel tegenstrijdigheid kan opwerpen. Het wordt zo te zien ook een geloof als een ander; ofwel je gelooft in the secret, ofwel niet. Twijfelen is niet geloven. Op http://www.thesecretwerkt.nl is men het nog aan het tjekken.
Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...
pi_51152232
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Er zijn heel veel mensen in deze wereld die worden doodgereden. De minsten hebben dit gevisualiseerd, me dunkt. En zeker niet op een zodanige wijze dat het zo vanzelfsprekend gebeurt als men de positieve effecten van deze zever omschrijft.
Ja als je alle ellende bij elkaar ziet dan hoor je mij niet zeggen dat mensen het zelf hebben aangetrokken. Zo staat het overigens wel in een boek als "een ongewoon gesprek met god" of de "Power of intention" van Wayne Dyer.
Ik heb makkelijk praten want ik woon in een van de rijkste landen ter wereld waar iedereen met een beetje inkomen zichzelf al rijk kan noemen.
Ik heb ook moeite als ik zie hoe anderen lijden. Dat neemt echter niet weg dat er in ieder geval een deel is waar je zelf wel controle over kunt nemen. En controle is misschien niet een juist woord. Meer richting geven innerlijk, want het werkt gewoon mentaal ook natuurlijk. Alles waar je je focus op richt wordt groter zo lijkt het. Daarom voel je vaak ook enkele uren die hoofdpijn niet als je met iets compleet anders bezig bent.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:11:25 #286
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51152834
Iets ondernemen, dat staat vast, kan. Maar dat is nu net niet het beeld dat in de hier besproken 'film' wordt aangeprezen. Het gaat allemaal vanzelf, als je het maar bestelt.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:18:50 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51153050
In die film zit zeker wel een kern van waarheid echter is het een beetje (understatement) popi gebracht. Je hebt te maken met andere mensen met andere intenties en een wereld bij elkaar met die zooi. Al ben ik er wel van overtuigd dat het dus geen totale onzin is. Feit blijft dat als je positief in het leven staat je ook leukere dingen meemaakt dan wanneer je negatief bent. Je uitstraling, je daden maar ook gewoon je instelling (intentie) tellen allemaal mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:26:41 #288
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51153323
Fijn, ja. Dat alles heeft echter niets met 'het heelal' te maken. De Andromedanevel zal het toch aan haar kut roesten wat jij wel of niet bestelt? Sterker nog, het heelal kent je niet eens.

"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:37:32 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51153608
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Fijn, ja. Dat alles heeft echter niets met 'het heelal' te maken. De Andromedanevel zal het toch aan haar kut roesten wat jij wel of niet bestelt? Sterker nog, het heelal kent je niet eens.

"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
Als jij dat gelooft dan is dat zo, voor jou .
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:41:52 #290
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51153711
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
pi_51153800
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...
Ik heb ook gebeld
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:50:13 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51153925
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
Dan heeft die ene geluk, of hij verdwjint in een alternatieve realiteit waar hij wel te laat komt en merkt er niks van natuurlijk . Ach, ik zal het anders zeggen. Als ik een echt goede dag heb om een of andere reden dan speelt mijn favoriete liedje ook op de radio en staan de stoplichten op groen als ik aan kom sjeesen in de spits. Meer heb ik niet nodig. Je kan er zelf mee spelen met kleine dingetjes en ik moet zeggen dat er dus een degelijke kern in zit dat geen bullshit is Je kan het wel op voorhand afwijzen als onzin en dan is het ook onzin voor jou dus zal je ongelijk nooit bewezen worden.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 02:20:50 #293
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51155907
zo werkt het simpelweg niet, het is geen spelletje van 'kip ik heb je'

Het werkt enkel als je er serieus om vraagt, mee bezig bent en naartoe leeft.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51156011
Ehm, sommige reacties in dit topic snap ik niet. Het gaat toch over de wet van aantrekkingskracht?
Toevallig heb ik daar pas een boek over gelezen; The Secret van Rhonda Byrnes. Hierin wordt heel eenvoudig uitgelegd wat het nou precies inhoudt en hou je het toe kunt passen op het dagelijks leven.

Kort samengevat: Wat je wilt (hebben) moet je aan denken, je gedachten worden naar het universum uitgezonden en die zorgt dan dat dingen/personen/gebeurtenissen die met jouw wens te maken hebben door jouw worden aangetrokken. Dat betekent ook dat wanneer je steeds maar negatieve dingen denkt het ook fout gaat; dat je ongeluk zal aantrekken.

Om het toe te passen heb je een simpel drie stappenplan:
- Vragen/wensen/denken
- Geloven in de werking van de wet van aantrekkingskracht
- Geloven dat je het gevraagde al ontvangen hebt
En dan zul je het ook krijgen , ik pas het zelf toe in mijn leven en ik ik merk gewoon dat het werkt, sommige dingen merk je minder dan andere, of minder snel, maar dat het werkt ben ik nu wel zeker van. Zelfs in de bijbel wordt dit bevestigd;
zo staat in mattheus dat alles waar je om vraagt je zal ontvangen en in marcus dat je moet geloven dat je het gewenste al hebt en dat je het dan zult ontvangen. (ik kan die 2 door elkaar gehaald hebben! en wat anders neergezet, maar de inhoud klopt wel)

Ehm.. that's all i know :$

Edit:
Ik zag ook nog ergens staan iets over mensen die dood worden gereden en dat ze dat vast niet gewild hebben etc. ; door een ontkennende wens uit te zenden (ik wil niet ontslagen worden, ik wil niet dat me make-up door gaat lopen) zend je feitelijk een bevestigende wens uit; het begrijpt woorden als niet gewoon simpelweg niet! Dus krijg je het tegenovergestelde van waar je eigenlijk om vraagt. Maar 1 negatieve gedachte is niet erg; een positieve gedachte is 100 maal sterker dan een negatieve, zolang je dus niet langere tijd/vaak negatief blijft denken en de negatieve wens omzet in een positieve (Ik wil niet ontslagen worden -> ik wil mijn baan behouden) is er niks aan het handje .

[ Bericht 21% gewijzigd door sweetMisery op 05-07-2007 02:49:42 ]
x -- me Gustas tú
  donderdag 5 juli 2007 @ 02:40:10 #295
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51156107
Dat vat het wel goed samen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51156143
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tja dan lijkt het antwoord me vrij logisch; de trein waar ze in zitten gaat rijden en iedereen is gelukkig

[ Bericht 2% gewijzigd door sweetMisery op 05-07-2007 03:45:08 ]
x -- me Gustas tú
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:43:09 #297
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51156934
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 02:20 schreef BaajGuardian het volgende:
zo werkt het simpelweg niet, het is geen spelletje van 'kip ik heb je'

Het werkt enkel als je er serieus om vraagt, mee bezig bent en naartoe leeft.
Oh. Dan pas ik mijn vraag even aan.

Stel, in een rijdende trein zitten tien mensen waarvan elk 'er serieus om vraagt, mee bezig bent en naar toe leeft' dat de trein op tijd komt en één (misschien twee) 'er serieus om vraagt, mee bezig bent en naar toe leeft', net zo fanatiek en echt en hij heeft het net zo nodig.

Que happens? Laat het universum die ene of die tien in de koude staan?
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:48:24 #298
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51156954
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 02:45 schreef sweetMisery het volgende:

[..]

Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tja dan lijkt het antwoord me vrij logisch; de trein waar ze in zitten gaat rijden en iedereen is gelukkig
Dat staat er inderdaad niet.
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:50:53 #299
48233 Auticia
warriorette
pi_51156970
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:

!

Ik sta in de supermarkt ook altijd in een rij achter mensen die het idee hebben dat de rij voor een kassa een eeuwigheid duurt. Ben ik dan maar weer mooi de dupe van.
I bet you are flying inside.
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:00:45 #300
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51157013
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 07:50 schreef Auticia het volgende:

[..]

!

Ik sta in de supermarkt ook altijd in een rij achter mensen die het idee hebben dat de rij voor een kassa een eeuwigheid duurt. Ben ik dan maar weer mooi de dupe van.
Whehe, vervelend is dat toch!
Net als pakken melk die ervan overtuigd zijn over de datum te zijn en fabricagefouten terwijl je overtuigd bent van perfectie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')