quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:08 schreef Developersrus het volgende:
Niet aan beginnen. IMDB.com valt niet te evenaren!
Klopt, en dat zullen we ook niet eens gaan proberen. Wel kunnen we proberen een alternatief te vinden voor mensen die gewoon een site in het Nederlands willen, met meer interactiviteit en meer community feeling. En naast diezelfde functionaliteit die elk FOK! onderdeel kent is het dan wel meegenomen als we nog aardig wat leuke, interessante en complete info en content aan kunnen bieden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:08 schreef Developersrus het volgende:
Niet aan beginnen. IMDB.com valt niet te evenaren!
Allang gedaan natuurlijk, en ik vind dat het nog wel wat beter kan dan dat hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:14 schreef Leffe48 het volgende:
Filmtotaal.nl vind ik eigenlijk de perfecte site, dus kijk daar eens naar..
Wat je zou je anders willen doen dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Allang gedaan natuurlijk, en ik vind dat het nog wel wat beter kan dan dat hoor
hint: veronica gidsquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:38 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vind het belangrijk wat er op tv komt, en dat dan met een verhaaltje erbij.
Lijkt me een leuk initiatief
Haha, ik heb het een beetje verkeerd verwoord waarschijnlijk.quote:
Dat is eigenlijk het enige wat ik graag zou willen zien.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:12 schreef tonks het volgende:
Een soort pricewatch maar dan voor dvd
Ik weet niet op welke site jij kijkt, maar EA games scoort gemiddeld zelfs vrij laag.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:37 schreef Cynix ® het volgende:
Échte reviews, dus ook kritisch zijn als dat nodig is en niet bij voorbaat juichende recensies van films van sponsors, zoals nu met alle spelletjes van Electronic Arts gebeurt.
Dat lijkt mij idd ook wel tofquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:25 schreef Pelgrim het volgende:
Filmtips. Geef wat vragen op en je krijgt regelmatig alles per nieuwsbrief/pagina wat in jouw straatje past. Lijkt me wel phat..
Vandaar wellicht het idee voor een aparte subsite?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:26 schreef victorinox het volgende:
Meer recensies van films.
Ik vind dat er nu op de Frontpage veel te weinig komen.
Neuh, ik speel al sinds ik aan games.fok.nl begon met het idee voor een filmsite. Overigens; wat bedoelde je nou precies met die EA opmerking over reviews op games.fok.nl ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:33 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaar wellicht het idee voor een aparte subsite?
Tsja, ik heb het niet zo nauwkeurig geturfd als jij, maar ik kreeg de indruk dat FOK! een beetje in het hol van EA kruipt als men weer eens een DVD-tje krijgt. Laatst was heel games.fok.nl zelfs in een EA-layout gegooid. Wel ludiek, maar objectiviteit is natuurlijk belangrijk en kan in het geding komen als je enerzijds kritische filmrecensies gaat plaatsen en anderzijds prijsvragen organiseert met gratis filmspulletjes van de sponsor. That's all.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:36 schreef Danny het volgende:
Overigens; wat bedoelde je nou precies met die EA opmerking over reviews op games.fok.nl ?
Helemaal mee eens. 800*600 word volgensmij al niet gek veel meer gebruikt en met de opkomst van breedbeeld schermen, met name op laptops maar ook steeds meer gewoon, leest gecentreeerd wel een stuk fijner.quote:
Het één staat het ander niet in de weg. Die layout was gesponsord (lees: betaald), maar adverteerders hebben nooit ook maar iets te zeggen gehad over de inhoud van FOK!, recensies of wat dan ook. Op een filmsite zal het niet anders zijn. Als we een prijs weggeven is deze gesponsord, maar dat wil niet zeggen dat dat betekent dat het product een goed oordeel zal krijgen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, ik heb het niet zo nauwkeurig geturfd als jij, maar ik kreeg de indruk dat FOK! een beetje in het hol van EA kruipt als men weer eens een DVD-tje krijgt. Laatst was heel games.fok.nl zelfs in een EA-layout gegooid. Wel ludiek, maar objectiviteit is natuurlijk belangrijk en kan in het geding komen als je enerzijds kritische filmrecensies gaat plaatsen en anderzijds prijsvragen organiseert met gratis filmspulletjes van de sponsor. That's all.
Ik vind 800*600 een prima resolutie, je kan je schrempje mooi klein houden. Maar mischien een optie om te kiezen; 800*600 of 1024*768quote:
Same here. Maar dat wist je al, Danny.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Overigens zou ik graag willen meewerken aan het (mogelijke) opbouwen van de subsite.
"De nieuwste film van Michael Bay. Ik zei van te voren al dat ie slecht zou zijn, maar toch heb ik er naar gekeken. 124 minuten hield ik vol dat het een slechte film was en na ruim 2 uur is mijn oordeel: het is een slechte film. Tenzij je van hersenloze actie houdt en geamuseerd wil worden. Maar hey daarvoor kijk je geen film toch. Ben blij dat ik na deze wanproductie van 100 miljoen dollar een fijn klein Taiwanees drama geacteerd door transseksuelen in dubbelrollen in mijn dvdspeler kon stoppen!"quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Reviews van goede vaste FTR's.
Moet je dan een de wanprodukten van iemand als goed en leuk gaan reviewen, omdat het grote publiek er massaal heen gaat. En een kleine film afkraken, omdat niemand hem ziet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:21 schreef Herald het volgende:
[..]
"De nieuwste film van Michael Bay. Ik zei van te voren al dat ie slecht zou zijn, maar toch heb ik er naar gekeken. 124 minuten hield ik vol dat het een slechte film was en na ruim 2 uur is mijn oordeel: het is een slechte film. Tenzij je van hersenloze actie houdt en geamuseerd wil worden. Maar hey daarvoor kijk je geen film toch. Ben blij dat ik na deze wanproductie van 100 miljoen dollar een fijn klein Taiwanees drama geacteerd door transseksuelen in dubbelrollen in mijn dvdspeler kon stoppen!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ban me niet. Het was maar een hint![]()
![]()
![]()
Er zijn zat mensen die een Michael Bay film wel leuk vinden, je moet een film reviewen voor de doelgroep en niet afzeiken omdat jij toevallig niet van aktiefilms houd.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Moet je dan een de wanprodukten van iemand als goed en leuk gaan reviewen, omdat het grote publiek er massaal heen gaat. En een kleine film afkraken, omdat niemand hem ziet.![]()
![]()
Nee hoor, heb je zelfs helemaal gelijk in. En met die dingen zijn andere mensen al heel druk bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:22 schreef ondeugend het volgende:
Ben ik nou heel erg flauw als ik laat weten dat er hogere prioriteiten lijken te zijn ?
Je moet eerlijk zijn in je reviews. Als je een film slecht vind moet je hem afkraken en omgekeerd. En je niet laten beïnvloeden door wat je denkt dat de massa er wel eens van zou kunnen denken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:04 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die een Michael Bay film wel leuk vinden, je moet een film reviewen voor de doelgroep en niet afzeiken omdat jij toevallig niet van aktiefilms houd.
Daarom moet je ook een flink aantal reviewers hebben, die elk hun eigen genre bekijken.
* bedenkelijk kijkt maar er voorlopig maar in trapt dan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee hoor, heb je zelfs helemaal gelijk in. En met die dingen zijn andere mensen al heel druk bezig.
Daarnaast zeg ik nergens dat ik er deze week aan begin, om maar wat te noemen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:58 schreef ondeugend het volgende:
* bedenkelijk kijkt maar er voorlopig maar in trapt dan.
Neeeeh.. ik zie hem graag spartelen eerst.quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:27 schreef petre86 het volgende:
[..]
tietenfoto naar danny@fok.nl verzacht de pijn
Ik spartel harder als ik een goeie tietenfoto heb hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 02:28 schreef ondeugend het volgende:
Neeeeh.. ik zie hem graag spartelen eerst.
Als een film me anderhalf uur geboeid kan laten kijken vind ik 't een geslaagde film. Zit ik anderhalf uur met open mond dan is 't een geweldige film en pleur ik halverwege in slaap dan is het een kutfilm.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:56 schreef Herald het volgende:
Ik maakte de opmerking omdat King Kong van Peter Jackson van al haar foutjes wordt vergeven, want het is Peter Jackson, terwijl het bij elke andere regisseur zwaar zou worden toegerekend. En dat is dan de vaste FTR kliek, dus tja, vandaar dat ik dan met een scheef oog kijk als je oppert dat de regelmatige FTR'er maar moet reviewen, want die weten het allemaal beter dan normale fanboys.
Hetzelfde van die azijnpissers die afvragen hoe Daredevil aan zijn pak komt, maar wel geloven dat Peter Parker een spandexpak in elkaar heeft genaaid op zijn kamertje. Of het maar raar vinden dat Daredevil van die stunts uit kan halen, maar bij een film als King Kong op de proppen komen met "ja maar het is een onrealistisch gegeven een reuzenaap" nou een blinde vent die criminelen immekaar rost mag je ook best onder onrealistisch scharen hoor.
Allesquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef Sokolsky het volgende:
Wat wil je dan anders doen dan bijvooreeld Moviemeter?
Wel een goed idee, maar ik denk niet dat je het (voldoende) gevuld krijgt. Om zoiets compleet op te zetten heb je denk ik een grotere (actieve) userbase nodig dan aanwezig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Pricewatch voor DVD's
Hoewel dat redelijk veel inspanning eist om bij te houden. Misschien interactief maken. Gebruikers kunnen zelf titel, regio en bijzonderheden (DTS, 1.85:1, etc) invullen en waar die het goedkoopst is. Indien de entry al bestaat, kan je alleen een nieuwe prijs en locatie opgeven.
Je zal inderdaad ook een actieve redactie nodig hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:37 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wel een goed idee, maar ik denk niet dat je het (voldoende) gevuld krijgt. Om zoiets compleet op te zetten heb je denk ik een grotere (actieve) userbase nodig dan aanwezig is.
Tweakers.net kan het toch ook met de hardware pricewatch! Waarom zou het FOK! dan niet lukkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 03:42 schreef California het volgende:
Maar als er alleen door 3 crewleden prijsinfo wordt bijgehouden kom je nooit aan een beetje volledig overzicht.
Die krijgen toch betaald? Dat vind ik iets anders dan een paar vrijwilligers.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:14 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Tweakers.net kan het toch ook met de hardware pricewatch! Waarom zou het FOK! dan niet lukken
Klopt ja, de frontpage crew krijgt betaald. Maar volgens mij kunnen users ook prijzen invoeren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Die krijgen toch betaald? Dat vind ik iets anders dan een paar vrijwilligers.
En nog wat, nieuwsposters op Tweakers.net krijgen ook betaald. Nieuwsposter op FOK! krijgen niet betaald, dus dat is dan toch hetzelfdequote:Op woensdag 11 januari 2006 14:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Die krijgen toch betaald? Dat vind ik iets anders dan een paar vrijwilligers.
Daar ben ik het geheel mee eens! Teveel goede muziek en film is door de jaren heen al neergesabeld door ingekakte kutrecensenten omdat het totaal hun genre niet was... waardoor foutief het idee ontstaat dat het een matige film of plaat zou zijn. Échte diversiteit in de opiniemakers dus, het liefst geen billebuddies van elkaarquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:04 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die een Michael Bay film wel leuk vinden, je moet een film reviewen voor de doelgroep en niet afzeiken omdat jij toevallig niet van aktiefilms houd.
Daarom moet je ook een flink aantal reviewers hebben, die elk hun eigen genre bekijken.
Momenteel zijn er een stuk meer nieuwsposters die ook (veel) gebruik maken van de submits van users. Dat is iets anders dan (de genoemde) 3 crewleden die dan dagelijks heel het internet en de winkels zouden moeten afspeuren naar nieuwe (en oude) DVD-releases.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:28 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
En nog wat, nieuwsposters op Tweakers.net krijgen ook betaald. Nieuwsposter op FOK! krijgen niet betaald, dus dat is dan toch hetzelfde
Een, voor mij, goede review geeft objectief weer wat er in een film zit, maar geeft ook duidelijk zijn of haar mening daar over. Je kunt best een Bay film afkraken, omdat het jouw genre niet is, als je maar wel de elementen die jij misschien niet kunt waarderen, maar anderen wel, objectief kunt beoordelen en vermelden. Je moet ook wel een beetje door de review heen kunnen prikken, hoor.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daar ben ik het geheel mee eens! Teveel goede muziek en film is door de jaren heen al neergesabeld door ingekakte kutrecensenten omdat het totaal hun genre niet was... waardoor foutief het idee ontstaat dat het een matige film of plaat zou zijn. Échte diversiteit in de opiniemakers dus, het liefst geen billebuddies van elkaar
Jammer, die database lijkt mij essentieel voor een fatsoenlijke filmsite.quote:
Ik heb ook nooit gezegt dat het maar om 3 crewleden gaat. Maar wat bijvoorbeeld wel kan is dat een deel van de pricewatch automatisch wordt bijgehouden, bijvoorbeeld van shops als FRS en Bol.com hun prijs info van DVD's wordt dan automatisch doorgespeelt aan Fok!. Daarbij kan er een script komen dat users in staat stelt nieuwe leveranciers toe te kunnen voegen aan de pricewatch, dat hoeft dan alleen maar even gecheckt worden door een crew lid. En users zouden bijvoorbeeld ook nieuwe prijzen kunnen doorvoeren, wat dan ook weer gecheckt moet worden door een crew lid.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Momenteel zijn er een stuk meer nieuwsposters die ook (veel) gebruik maken van de submits van users. Dat is iets anders dan (de genoemde) 3 crewleden die dan dagelijks heel het internet en de winkels zouden moeten afspeuren naar nieuwe (en oude) DVD-releases.
Het gaat ook niet om een DVD-site, het gaat om een DVD-pricewatch onderdeel in de gehele film site.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:12 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind een DVD-site geen reet met film te maken hebben persoonlijk.
Winkels en daadwerkelijke content zijn twee heel verschillende dingen.
Die database zou denk ik nooit een succes worden, daar zit té veel werk in. En ik denk dat de mensen voor info over een film naar de IMDb blijven gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jammer, die database lijkt mij essentieel voor een fatsoenlijke filmsite.
Alleen maar info over nieuwe, bekende films is overal wel te vinden.
Het bericht waar ik op reageerde ging over moviemeter. De database die daar staat moet je hebben als je een filmsite wil zijn. Een beetje nieuws en reviews over de nieuwste King Kong of een arthouse-filmpje wat er nu draait kun je overal wel vinden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:22 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Die database zou denk ik nooit een succes worden, daar zit té veel werk in. En ik denk dat de mensen voor info over een film naar de IMDb blijven gaan.
Wat noem je goede reviews. Niets subjectiever dan films en een beperkt team reviewers wat telkens de reviews schrijft boeit mij persoonlijk weinig.quote:En wat die info over bekende films zou denk ik ook wel meevallen, als Fok! veel goeie revieuws en veel film-nieuws gaat aanbieden over allerlei soorten film genres dan gaat dat vast wel lopen.
Als je een klein, maar divers team hebt, kan dat juist heel leuk uitpakken. Ik vind het zelf wel relaxed als ik een idee heb van "wat voor reviewer" ik lees. Bij een heel leger aan reviewers moet je telkens weer opnieuw bedenken in welke context je iemands tekst moet plaatsen; bij een "beperkt team reviewers" kun je bekend raken met verschillende stijlen en voorkeuren, waardoor je weet wat je aan een review hebt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:29 schreef Posdnous het volgende:
Wat noem je goede reviews. Niets subjectiever dan films en een beperkt team reviewers wat telkens de reviews schrijft boeit mij persoonlijk weinig.
Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter? Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Zoals moviemeter dus, bedankt dat je precies bevestigt wat ik bedoelde.
Jup, daar ben ik ook wel voor. Mijn idee was echter ook nog om een soort van gallery te maken waar dan bijvoorbeeld in kan staan welke DVD's je bezit. Daar zouden de user-revieuws dan ook mooi een plekje in kunnen vinden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoe zien jullie die reviewcrew dan voor je? Momenteel vinden praktisch alle persvoorstellingen plaats (tijdens kantooruren) in Amsterdam. Volgens mij is het niet echt mogelijk het huidige filmreviewteam te versterken met betrouwbare mensen die kunnen schrijven, het leuk vinden en op de genoemde uren tijd hebben om te gaan.
Mijn idee zou dan ook zijn het huidige team gewoon zo te laten bestaan (misschien wat uit te breiden, als dat mogelijk is), maar daarnaast een userreviewsysteem op te zetten. Dat is volkomen vrijblijvend, maar zorgt er wel voor dat ik dus zometeen zou kunnen opzoeken wat een andere user van een film vindt. Een beetje het 'welke film heb jij vandaag/pas gezien?' topic, maar dan gecategoriseerd en uitgebreid.
De (huidige) reviewcrew zou dan dus reviews schrijven van nieuwe films, terwijl je als user ook reviews kunt schrijven van oudere films.
Dat geldt ook voor elke user die iets over een film postquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:34 schreef Posdnous het volgende:
Dat mag, ik weet wel dat ze het niet makkelijk zullen krijgen als er op gereageerd mag worden.
Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter?
Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.quote:Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.
De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:29 schreef Posdnous het volgende:
Wat noem je goede reviews. Niets subjectiever dan films en een beperkt team reviewers wat telkens de reviews schrijft boeit mij persoonlijk weinig.
Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.
[..]
Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.
filmfocus en moviemeter bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te makenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.
Voorbeeld:
Film: Saw II
Niet mee eensquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Een, voor mij, goede review geeft objectief weer wat er in een film zit, maar geeft ook duidelijk zijn of haar mening daar over. Je kunt best een Bay film afkraken, omdat het jouw genre niet is, als je maar wel de elementen die jij misschien niet kunt waarderen, maar anderen wel, objectief kunt beoordelen en vermelden. Je moet ook wel een beetje door de review heen kunnen prikken, hoor.
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan niet oordelen over die dingen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te maken.
Verder zijn de acteurs echt niet beter, de dialogen zeker niet sterker en het einde is een superzwakker cliffhanger.
Het cijfer slaat dus ook nergens op.
maar filmkijken is subjectief zullen we maar zeggen.
Wallpapers is mischien wel een goed idee, moeten we ze wel zelf maken aangezien er op vele wallpapers copyrights zitten. Zelfde met de foto's trouwens.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:53 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Reviews, prijsvragen, foto's (leuke wallpapers misschien?), informatie over acteurs, een Fok! top zoveel, verder alles wat hier al genoemd is![]()
Goed idee trouwens, een filmsite
Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Zoals moviemeter dus, bedankt dat je precies bevestigt wat ik bedoelde.
Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is, zodat ik ook over His Girl Friday uit 1940 (ik noem maar een redelijk bekende dwarsstraat) kan discussieren en niet alleen maar over de films die 1 of andere reviewer heeft gezien en waar diegene dan een topic over opent of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoor(die site ken ik overigens pas sinds dit topic, maar ik vind het er nogal bout uitzien, niet bepaald logisch ingedeeld en qua drukte valt het ook behoorlijk tegen).
Daar hebben we toch het forum voor?quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:
en de mogelijkheid daar gestructureerd over te bomen.
Dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is
Oke, ik had dat nog nergens hier zien staanquote:
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, ik had dat nog nergens hier zien staan.
Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:
[..]
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
Niet alle mogelijkheden die ik zelf al had opgesteld zijn hier genoemdquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef Posdnous het volgende:
.
Maar ook de andere users hier hebben er geen woord over gerept. Vandaar.
succesquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....
Er is nog helemaal geen planningquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:59 schreef Twisted_Logic het volgende:
Is de planning om de site binnen korte tijd (half jaartje) online te gooien? Of gaat het nog (veel) langer duren?
quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:55 schreef PLAE@ het volgende:
Heel misschien
*waarschuwing, kijken is voor eigen gevaar!*Het is ook nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ban me niet. Het was maar een hint![]()
![]()
![]()
We moeten kunnen zoeken naar nieuwe films, verfilmde boeken/comics en oude films verfilmd.
En dan met de mogelijkheid om te sorteren op genre, jaartal, cijfer.
En graag IMDB cijfers koppelen.
O oke, ik wacht dan maar gewoon rustig afquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Er is nog helemaal geen planning
Ik heb een concept gemaakt met ideeën, daar probeer ik nog ideeën van users aan toe te voegen. Dan moet er een ontwerp voor de layout en database komen en dan pas kan er gescript gaan worden. Ik zou m'n adem niet inhouden als ik jullie was
maar van de andere kant, als ik er opeens echt zin in krijg kan het binnen een paar maandjes gepiept zijn
Ik ook.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:04 schreef Danny het volgende:
...aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoor(die site ken ik overigens pas sinds dit topic,...
Ik, Gorro, Sokolsky en d_h in ieder geval.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter? Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.
en dit, mijn beste mensen, is de reden dat veel dingen hier NIET vooraf worden aangekondigd. Voor je 't weet nemen anderen het over...quote:Op zondag 22 januari 2006 16:20 schreef Sai het volgende:
Oei.. Filmtotaal gaat dit jaar uitbreiden, en van wat ik van de redactie heb doorgekregen komen er daar ook een aantal functies die nu hier worden besproken.
Ik zit eigenlijk vooral op Moviemeter omdat ik lui ben. Ik wilde een lijstje van alle films die ik had gezien (dat blijkt soms handig te zijn) en alles in een spreadsheet of database gaan ingeven duurde veel te lang, dus had ik iets nodig waar de data al online stond. Dan kon ik nog steeds kiezen tussen IMDb en Moviemeter en bij Moviemeter ging het gewoon sneller vooruit. Ik sta 12de in hun gebruikerslijstje, maar ik denk niet dat iemand me daar kent.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:38 schreef California het volgende:
En SoK. Ik zit er ook, maar ik stem niet.
Dat lijkt me inderdaad geweldig. En als je dan op die acteur/actrice klikt dan je dan kunt zien welke users nog meer die acteur/actrice in hun lijstje hebben staan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:37 schreef Arcee het volgende:
Een top 10 van je favo films in je profiel op kunnen nemen.
En een top 10 van je favo actrices, acteurs en regisseurs.
Een soort fotoboek, maar dan voor films.
En een database met films waar je kunt stemmen op films (een cijfer geven) waar lijsten over gemaakt kunnen worden. Een Fok!filmfavorietenlijst dus.
Of gewoon zorgen dat FOK! TV weer terug komt, alleen dat met iemand andersquote:Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat dacht je in samenwerking met SunChaser's EyeStream TV bij elke Nederlandse premiere (eerst zorgen dat je daar terecht komt uiteraard.) een reportage geven waarbij na de premiere ook op locatie direct een review wordt gegeven.)
Scripters?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:42 schreef Danny het volgende:
Ik ben nog in conclaaf over de scripting. Mochten en mensen zijn die een functie binnen film.fok.nl ambiëren, mail dan ff naar danny@fok.nl en flikker in het onderwerp even 'film.fok.nl'.
We zoeken hoofdredactie, redactie, nieuwsposters, reviewers, columnisten etc.
Precies, dat denk ik ook. behalve het geeikte wat je van een filmsite mag verwachte, moet je inderdaad proberen de userbase op de een of andere manier te koppelen.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:20 schreef Sai het volgende:
Ik zou als film.fok.nl in ieder geval wel proberen een eigen niche op te zoeken.
<knip>
Het sterkste punt van fok! is overduidelijk de grote community, en dus zou ik me daar vooral op focussen.
Dat is het doel van FOK! niet. Plus dat het aanspoort om illegale DVD's te downloaden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef kippiej het volgende:
Misschien een add-on voor de site:
DivX subtitles op de site neerzetten ( huidige overnemen van andere sites )
Een systeem dat mensen zelf ook kunnen vertalen, en hun subs ( na controle etc ) hier online kunnen zetten.
Met een goeie nl-sub site heb je meteen een gigantische doelgroep binnen.
volgens mij snap je het niet helemaalquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef kippiej het volgende:
Een systeem dat mensen zelf ook kunnen vertalen, en hun subs ( na controle etc ) hier online kunnen zetten.
Ik denk dat je daarmee de filmliefhebbers hier mee tegen het zere been schopt. Lijkt me niet handig als je een film site op wilt gaan zetten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef kippiej het volgende:
Ik zal ze voortaan uitzetten als ik een dvd kijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:26 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zijn ondertitels gewoon illegaal, dus dat lijkt me niet haalbaar.
Ik zie dit topic nu pas.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef Sokolsky het volgende:
Wat wil je dan anders doen dan bijvooreeld Moviemeter?
^Dit dus!quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
Mischien is het ook een goed idee om in de site ook een deel aan series te gaan besteden, als Lost, 24, CSI etc.
Goede kick.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:13 schreef FinancialBubble het volgende:
interesting
Voor games kun je ook terecht op IGN/Gamespot, ik vraag me af of zo'n games sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor sport kun je ook terecht op AD Sportwereld, ik vraag me af of zo'n sport sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor voetbal kun je ook terecht op Voetbalzone, ik vraag me af of zo'n voetbal sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor een weblog kun je ook terecht op GeenStijl, ik vraag me af of zo'n weblog wel toegevoegde waarde heeft. Voor de frontpage nieuws kun je ook terecht op Telegraaf.nl, ik vraag me af of zo'n frontpage wel toegevoegde waarde heeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:31 schreef Karina het volgende:
Ik vind recensies altijd leuk om te lezen, maar die staan in feite ook al in Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CLI
Een database lijkt me wat overdreven, daarvoor kijk je wel op IMDB. Ik vraag me af of zo'n film sub-site wel toegevoegde waarde heeft?
Er zijn genoeg mensen die alleen even melden: Hé ik heb net Reservoir Dogs gekeken zonder er ook maar een recensie bij te zetten. Bovendien zijn er genoeg mensen die de stukjes van die andere niet lezen, daar bovenop komt ook nog eens dat wanneer je een film subsite hebt er mensen constant bezig zijn met het nieuw uploaden, recensies schrijven en zich er op een andere manier mee bezig houden dan bijvoorbeeld die mensen die posten in het bovengenoemde topic. Ik denk trouwens ook dat een filmsubsite een mooie plek zou zijn voor prijsvragen, filmnieuws (overall), wat onbekendere films in de spotlight brengen, wellicht een wekelijkse terugblik om een oude film van echt vroegâh etc. Dus ben het er niet mee eens om te zeggen dat het geen toegevoegde waarde geeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:31 schreef Karina het volgende:
Ik vind recensies altijd leuk om te lezen, maar die staan in feite ook al in Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CLI
Een database lijkt me wat overdreven, daarvoor kijk je wel op IMDB. Ik vraag me af of zo'n film sub-site wel toegevoegde waarde heeft?
Ik weet niet in hoeverre dit relevant zal zijn, dit is mijn persoonlijke mening dan, want hoe wil je dit dan aanpakken? Een pagina voor elke film, en wie bepaalt welke films hier in komen? En wat gebeurt er wanneer er een andere film het touw overneemt, dan moet er toch ook weer eentje uit verdwijnen. Wat doe je dan met die pagina's? Als FOK het helemaal wil ontwikkelen en de ruimte er voor beschikbaar stellen zou het natuurlijk geweldig zijn, maar tot die tijd moeten we het denk ik doen met IMBD en Filmtotaal.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:42 schreef ToverBami het volgende:
Top 100 beste films
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef Ben. het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/chart/top
250 zelfs.
Ja dat bedoelde ik, top 100 volgens de FOK!kers.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zijn de beste films volgens een boel mensen wereldwijd. Daarin kunnen heel andere films staan dan in een top 100 onder FOK!kers.
Overigens; als je bij filmsoptv op de fp op de » klikt kun je de films ook beoordelen met een aantal sterren. Verder doet het nu nog niets, maar het is wel een aanloopje naar een evt filmsite
Ja zeg dat dan gelijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:43 schreef ToverBami het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik, top 100 volgens de FOK!kers.
Je hebt een punt, ik kijk inderdaad wel op de Games subsite (dat is ook de enige waar ik kijk en niet eens zo vaak). Maar het was een vraag "ik vraag het me af", ik weet het niet of er interesse voor is, hoe moet ik dat weten?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:39 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Voor games kun je ook terecht op IGN/Gamespot, ik vraag me af of zo'n games sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor sport kun je ook terecht op AD Sportwereld, ik vraag me af of zo'n sport sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor voetbal kun je ook terecht op Voetbalzone, ik vraag me af of zo'n voetbal sub-site wel toegevoegde waarde heeft. Voor een weblog kun je ook terecht op GeenStijl, ik vraag me af of zo'n weblog wel toegevoegde waarde heeft. Voor de frontpage nieuws kun je ook terecht op Telegraaf.nl, ik vraag me af of zo'n frontpage wel toegevoegde waarde heeft.
Je bedoelt deze dus: FOK! Film Top 100 2009 - 8e editie - De Uitslag ?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:43 schreef ToverBami het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik, top 100 volgens de FOK!kers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |