hij rijdt dit seizoen toch anders best goed op de 10 km met al een aantal keer een verbetering van het WRquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef Remzz het volgende:
En Hedrick vind ik eigenlijk niet z'n kanshebber op de tien kilometer.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:52 schreef Wombcat het volgende:
Dit wordt wel spannend denk ik. Ik geef Verheijen de beste kans.
1x toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:53 schreef dndiek het volgende:
[..]
hij rijdt dit seizoen toch anders best goed op de 10 km met al een aantal keer een verbetering van het WR
nee die heeft zich niet gekwalificeertquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik hoop natuurlijk een nederlander![]()
Doet Jochem uit denhaage niet mee aan deze afstandSorrie dat ik het niet weet
![]()
Maar het is mijn favoriete afstand de 10.000 meter![]()
![]()
Daar verheug ik me op.
Oh ja, die was ik even kwijt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:04 schreef dndiek het volgende:
1x dat Verheijen daarna meteen sneller was
Dat is eigenlijk een vreemde gedachte als je bedenkt dat hij het wereldrecord dit seizoen heeft gepakt. Van mij mag trouwens IEDEREEN die 10 km winnen, als diegene maar niet Hedrick van z'n achternaam heet!!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef Remzz het volgende:
En Hedrick vind ik eigenlijk niet z'n kanshebber op de tien kilometer.
Ik hoop het voor hem.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:50 schreef 9christensen het volgende:
Verheijen wint 'm
Op een vrij lage baan?quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:51 schreef Sidekick het volgende:
Sinds de race van Koss in 1994 is elke olympische 10 kilometer een legendarische wedstrijd geweest met onvoorstelbare tijden. Ik verwacht nu niet anders, vooral nu er zoveel kanshebbers zijn die daar toe in staat zijn.
Ik hoop op Verheijen, maar ik zet mijn geld op Kramer. Kramer zal de held van Torino worden.
Ja, luchtweerstand wordt minder belangrijk bij een lagere snelheid, en zuurstof wordt juist wel belangrijker vanwege de lagere periode van inspanning. Dus het voordeel van een hooglandbaan is op de 10km is het kleinst van alle afstanden.quote:
De zuurstof was in Thialf ook best schaars denk ik. Heel veel schaatsers deden na de race een zuurstofmasker op. Heb ik nog nooit zo velen zien doen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, luchtweerstand wordt minder belangrijk bij een lagere snelheid, en zuurstof wordt juist wel belangrijker vanwege de lagere periode van inspanning. Dus het voordeel van een hooglandbaan is op de 10km is het kleinst van alle afstanden.
Daar zou ik voor tekenenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:25 schreef Brahimov het volgende:
Mijn 2 Eurocent:
1. Verheijen
2. Hedrick
3. Kramer (ijs en rug dienende)
vooralsnog wordt er hader gereden dan in Heerenveen, dus ik zeg een wereldrecord!quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:05 schreef Remzz het volgende:
Mwou er is 12:57 in Thialf gereden, ik denk dat zo rond de 13 minuten wel moet kunnen. Maar of het ook een wereldrecord word waag ik te betwijfelen.
je hebt hem gevondenquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vooralsnog wordt er hader gereden dan in Heerenveen, dus ik zeg een wereldrecord!
ja alleen hij jaquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:49] schreef comdoomeend het volgende:
alleen Vaduz![]()
en terechtquote:
quote:
Hebben die sowieso trouwens ooit tegen elkaar gereden op de 10 of 5?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:48 schreef BVO het volgende:
Wordt Kramer vermoed ik, Hedrick kan z'n snelle rondetijden denk ik minder lang vlak houden dan de Kramer en Verheijen, en van die twee lijkt Kramer me toch de beste.
Hoop op een onderling duel tussen Hedrick en Kramer.
Turijn is vergelijkbaar met Heerenveen qua tijden, eigenlijk nog sneller. Je zag in het weekend in Heerenveen met de 10km World Cup dat er 4 man onder de 13:00 reden. En volgens mij allemaal met een eindspurt waar je aan kan vertellen dat het harder kan. Tel daarbij op dat dat weekend eigenlijk niet belangrijk was en de Spelen natuurlijk wel, en van die 4 er drie door het ijs kunnen zakken, en dan is het zeer waarschijnlijk dat dat wereldrecord er in zit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:47 schreef Ambrosius het volgende:
Is een WR niet te hoog gegrepen als je het vergelijkt met de 5.000m
Idd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Turijn is vergelijkbaar met Heerenveen qua tijden, eigenlijk nog sneller. Je zag in het weekend in Heerenveen met de 10km World Cup dat er 4 man onder de 13:00 reden. En volgens mij allemaal met een eindspurt waar je aan kan vertellen dat het harder kan. Tel daarbij op dat dat weekend eigenlijk niet belangrijk was en de Spelen natuurlijk wel, en van die 4 er drie door het ijs kunnen zakken, en dan is het zeer waarschijnlijk dat dat wereldrecord er in zit.
Het relatieve verschil tussen de 5km en de 10km op een laaglandbaan is in Heerenveen trouwens ook goed te zien, en heeft te maken met de zuurstof/luchtweerstand balans die bij langere afstanden positever / minder negatief zijn op laaglandbanen.
Fabris niet op de 10 km denk ik. Wel die noren niet uitvlakken. Verder gaat het tussen Kramer, Verheijen en Hedrick. Die drie zijn de grote favorieten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:09 schreef snellejelle het volgende:
Fabris en dankers zijn voor mij ook kanshebbers, niet de grootste maar net eronder.
ook rojler zie ik nog wel verrassen
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:11 schreef BVO het volgende:
Saetre en Grodum gaan het ook zeker goed doen.
gewoon de Verheijen taktiek toepassenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat Kramer denk ik niet zal winnen. In een onderling duel is Hedrick bijna niet te verslaan.
Hem in de rug rijden, bedoel je?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gewoon de Verheijen taktiek toepassen
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:32 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Hem in de rug rijden, bedoel je?![]()
Wat is het baanrecord?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef Boogerd het volgende:
Ik vrees dat ze op dit ijs niet onder de 13 minuten komen: 13.04 winnende tijd
Ze zitten anders toch steeds net onder of in de buurt van het BR van Heerenveen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef Boogerd het volgende:
Ik vrees dat ze op dit ijs niet onder de 13 minuten komen: 13.04 winnende tijd
Heb ik ook weinig vertrouwen in... maar goed, we zullen zien...quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:34 schreef dolle_hond het volgende:
verheijen maakt niks hoor
die mismoedige blik van m vanmiddag zei genoegquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Heb ik ook weinig vertrouwen in... maar goed, we zullen zien...
Dat zou een ongekend succes zijn voor Mueller dan!!!quote:
Ik denk dat dat allemaal niks uitmaakt. Als je al zegt dat je 'aan je vorm moet werken', betekent dat dat die er dus niet is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:54 schreef Norrage het volgende:
Verheijen heeft wel weer 2 weken gehad om nog aan zijn vorm te werken na die 5000 m
Ik geloof er niet in, maar van mij mag het!quote:
True, Verheijen is een dooie lul.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:05 schreef Jane het volgende:
Ik hoop ook op Kramer. Veel leukere gozer ook.
Ja ok, maar het werkt in ieder geval eerder positief dan negatief. En ik had bhelemaal niet aan de Jong gedacht....wie weet...zou wel heel leuk zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal niks uitmaakt. Als je al zegt dat je 'aan je vorm moet werken', betekent dat dat die er dus niet is.
Ik hoop ook op Kramer. Veel leukere gozer ook.
Bob wordt 5e.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ok, maar het werkt in ieder geval eerder positief dan negatief. En ik had bhelemaal niet aan de Jong gedacht....wie weet...zou wel heel leuk zijn
dus hij wordt geen nationale held in Italiëquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Als Fabris onverwacht goud pakt wordt ie de nationale held in Italië.
Morgenavond, lijkt me.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:34 schreef popolon het volgende:
Wanneer is de loting bekend?
Of is ie er al?
Verheijen - Hedrick zou geweldig zijn.quote:
Met een goede laatste ronde win je de 10k inderdaad niet, of je moet er één van 10 seconden rijden. (Zou Fabris misschien nog best wel kunnen als ie zou willen trouwens, maar goed)quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:34 schreef Hankster het volgende:
[..]
dus hij wordt geen nationale held in Italië
dat wordt vrees ik Carl's ondergang vrijdagquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Verheijen - Hedrick zou geweldig zijn.
Denk dat 'ie dat al wel is eigenlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:34 schreef Hankster het volgende:
[..]
dus hij wordt geen nationale held in Italië
Ervik niet, Saetre misschien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:46 schreef Ericr het volgende:
Zou me verbazen als Saetre en Ervik op eens meedoen voor de top posities.
Exact.quote:Denk dat het gewoon gaat tussen Hedrick, Kramer en Verheijen. Alleen Hedrick is moe, Kramer heeft last van zijn rug maar wil dat nu niet toegeven en Verheijen komt een beetje mat over.
We moeten Fabris ook niet uitsluiten, hoewel de 10km eigenlijk net ff te lang is voor Enrico.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:52 schreef gsb het volgende:
Ik heb om de een of andere reden het gevoel dat Hedrick, Carl en Sven geen van allen goud gaan pakken. Nergens op gebaseerd, maar toch...
![]()
Ahhh, je mag hem al Enrico noemen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:54 schreef Arcee het volgende:
hoewel de 10km eigenlijk net ff te lang is voor Enrico.
Ik had Fabris al in die zin gebruikt en taaltechnisch gezien is het dan fraaier om in een tweede verwijzing een andere benaming te kiezen.quote:
Twee gouden medailles op zak kan wonderen doen met een mens en tel daar het thuisvoordeel nog eens bij op... Enrico kan heel ver komenquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
We moeten Fabris ook niet uitsluiten, hoewel de 10km eigenlijk net ff te lang is voor Enrico.
Wat is er mis met 'die Italiaan'?quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik had Fabris al in die zin gebruikt en taaltechnisch gezien is het dan fraaier om in een tweede verwijzing een andere benaming te kiezen.![]()
Vlak Grodum niet uit, dat wordt denk ik de beste Noor. De top 3 staat voor mij al vast tenzij er calamiteiten optreden (kapot materiaal, valpartij). Hedrick, Verheijen en Kramer. Wat daarover valt te zeggen is dat Verheijen het meest uitgerust zou moeten zijn, hij heeft nu al lang rust. Helaas was ie niet zo in vorm op de 5, dus voor mij is er echt geen zinnig woord te zeggen over de volgorde op het podium.quote:
Enrico (ik ook alquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:58 schreef gsb het volgende:
[..]
Twee gouden medailles op zak kan wonderen doen met een mens en tel daar het thuisvoordeel nog eens bij op... Enrico kan heel ver komen.
ja, die's heel belangrijk. hopen op een goede vanmiddag. doe chad maar in de laatste ritquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:53 schreef rubbereend het volgende:
tis wachten op de lotingdie zal veel uitmaken
Het minst leuk bij de ritten zonder kanshebbers, maar bij uitstek het leukst bij de ritten met Nederlanders en andere kanjersquote:
je lijdt aan t nos-syndroomquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik had Fabris al in die zin gebruikt en taaltechnisch gezien is het dan fraaier om in een tweede verwijzing een andere benaming te kiezen.![]()
bob heeft zich kunnen sparen deze weekquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:13 schreef Sidekick het volgende:
Nou ... De Jong is toch duidelijk minder gebleken dan Kramer en Verheijen. Die twee zitten dan weer op het niveau van Hedrick. Grodum en Saetre zitten daar dan weer tussenin. Het is dus imho geen favoriet, maar wel een outsider. Net als Fabris.
Ik denk het niet, dat ijs is niet snel genoeg voor hem.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef Leatherface het volgende:
Arne Dankers, anyone?
Meestal rond een uur of 5quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:21 schreef Perzikje het volgende:
Wanneer wordt de loting verwacht?
Hoop dat we nu is na Hedrick starten.
ik had al gehoopt op eerst Sven-Chad in de een-na-laatste rit, en dan daarna Carl-Fabrisquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:30 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Meestal rond een uur of 5
Sven tegen Hedrick graag en Verheijen er na tegen Grodum of zo![]()
De wereldbekerstand staat niet gelijk aan de loting. De besten starten wel als laatsten ja, maar daarnaast is er nog variatie mogelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:38 schreef Norrage het volgende:
Chad staat toch gewoon #1 in de wereldbekerstand trouwens? Of staat Verheijen nog net wat hoger?
Hedrick staat op 1 in het combi klassement over 5 en 10K.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:38 schreef Norrage het volgende:
Chad staat toch gewoon #1 in de wereldbekerstand trouwens? Of staat Verheijen nog net wat hoger?
Nee.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:49 schreef komrad het volgende:
is er al een loting??
huh? bedoel je dat ie na de 11e februari nog een keer een 10km heeft gereden daar? vaag.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:23 schreef Remzz het volgende:
Heb trouwens gehoort dat Veldkamp zijn tien kilometer kwalificatietijd nog in Turijn heeft gereden. Geeft weer hoop voor Smit(dat je toch echt wel aan de eis hebt moet hebben voldaan).
Dat jaquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:26 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
huh? bedoel je dat ie na de 11e februari nog een keer een 10km heeft gereden daar? vaag.
Natuurlijk niet zo betrouwbaar maar toch.quote:"Er staat "may ALSO be recognized". En dat "ALSO" betekent dat ook de tijden
tussen 1 oktober en 15 januari geldig zijn. Overigens heeft Bart Veldkamp
zijn limiettijd voor de 10000 m pas gereden in Turijn.....
Dat begrijp ik, was ook meer een vraag.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De wereldbekerstand staat niet gelijk aan de loting. De besten starten wel als laatsten ja, maar daarnaast is er nog variatie mogelijk.
Verheijen heeft wel natuurlijk de wereldbekerwedstrijd in Heerenveen gewonnen
En ik herinner nog een tweede plaats achter Sven Kramer met zijn WR op de 5km.
Verheijen zit sowieso wel in de laatste twee ritten.
Bedoelen ze niet de worldcup Turijn in december? ik kan het me anders toch maar moeilijk voorstellen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:28 schreef Remzz het volgende:
Of ja kijk, ik ben lid van z'n schaats mailinglijst en daar kreeg ik dit mailtje:
[..]
Natuurlijk niet zo betrouwbaar maar toch.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:23 schreef Norrage het volgende:
Mooie rit van Grodum tegen de Jong...De beste rit van vorig jaar was bij VERRE die van de Jong tegen Grodum....Op de 10000ste seconde gelijk!!!!
En op zich leuk dat Kramer vroeg mag...Hoeft hij zich niet stuk te bijten op een tijd....In het geval van Kramer een voordeel als je het mij vraagt.
Verheijen en Hedrick hebben natuurlijk wel een interessant verleden als het om tegen elkaar rijden gaatquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:37 schreef MiLalaa het volgende:
ik had liever Sven geruild met Verheijen. Dat Sven Hedrick in het laatste gedeelte nog kan pakken heb ik meer vertrouwen op dan dat Verheijen dat zou doen
Winnaar van goud is tot nu toe nog nooit uit de laatste rit gekomen, deze OWSquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:42 schreef Remzz het volgende:
Kan die Hedrick wel het hele seizoen zeuren dat de Nederlanders altijd z'n geluk met de loting hebben. Bij het belangrijkste toernooi in vier jaar heeft hij tot 2x toe de beste loting.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
We moeten Fabris ook niet uitsluiten, hoewel de 10km eigenlijk net ff te lang is voor Enrico.
Die rit is mij wat te vaak voorgekomen de laatste tijd om eerlijk te zijn. Kramer - Hedrick was volgens mij geweldig geweest, vooral omdat die nog nooit voorgekomen is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:58 schreef Keijs het volgende:
Wel doodzonde dat laatste rit niet Kramer - Verheijen is. Had een werkelijk fantastisch gevecht geworden. Verheijen heb ik iets minder vertrouwen in, daarom zet ik hem ook op 1 kan die me een keer verrassen.
5e rit moet Kramer. Het begint om 15.00, een uur schaatsen + dweilen, dus tegen half 5 schat ik Kramer aan de start.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:03 schreef TheVulture het volgende:
Hoe laat begint het nu morgen... de NL moeten toch wel pas na 17.00 he?
nope, heeft idd afgehaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Shani Davis staat er niet bij ?
Rijd zeker niet voor de 10 km![]()
da's dus mooi kutquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
5e rit moet Kramer. Het begint om 15.00, een uur schaatsen + dweilen, dus tegen half 5 schat ik Kramer aan de start.
Vind je? Hedrick vermorzelt hem in een directe confrontatie...quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:58 schreef Ericr het volgende:
Goede loting, Verheijen heeft het nu echt in eigen handen.
Bob de Jong is mijn outsider. Verder heeft Fabris nog een klein kansje, maar die is denk ik al blij genoeg met zijn 2x goud.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:42 schreef Brahimov het volgende:
We zijn het wel eens over wie er op het podium komen, zo te zien...
Ik hoop dat Hedrick wat minder in vorm is tov de 5 km.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Vind je? Hedrick vermorzelt hem in een directe confrontatie...
De Nederlanders waren ook de enigen die daarin geīnteresseerd warenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:44 schreef Keijs het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hedrick wat minder in vorm is tov de 5 km.
Echter misschien strooide hij zand in ieders ogen door na de 1500mm te zeggen tegen NEDERLANDSE camer'a dat hij niet meer zo top was.
Moet nog blijken morgen, misschien dat Verheijen er een rondje 29,5 tussendoor gooit.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:59 schreef Jane het volgende:
Die stomme Texaan heeft wel altijd geluk op de belangrijke momenten, he?
28.7 deed hij toch ooitquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moet nog blijken morgen, misschien dat Verheijen er een rondje 29,5 tussendoor gooit.
quote:
hij mag er best nog enkele oplopenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:45 schreef Ericr het volgende:
Misschien wel ja, maar denk dat Hedrick ook echt vermoeid is. Hij heeft toch een paar keer klappen gehad.
Ja, maar dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:07 schreef Remzz het volgende:
[..]
Was Kramer 28.7 en 28.1 als slot. Wel op de 5 maar toch
quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind je? Hedrick vermorzelt hem in een directe confrontatie...
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:16 schreef Ericr het volgende:
Als het maar geen Noor wordt.
Een noorquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:16 schreef Ericr het volgende:
Als het maar geen Noor wordt.
eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar w.m.b. toch echt liever een Noor dan Hedrick, hoor! Ondanks Mueller...
Da's een beetje lullig voor Ingrid. Ik heb haar nooit van die rare dingen horen zeggen als Mueller.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:36 schreef dolle_hond het volgende:
ingrid paul
de peter mueller van nederland
Ik vind 't een raar stel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:36 schreef Jane het volgende:
Bob de Jong moet de eer van de ploeg van Ingrid Paul redden... Ik gun het haar wel, maar ik geloof er niet in.
dat kloptquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Da's een beetje lullig voor Ingrid. Ik heb haar nooit van die rare dingen horen zeggen als Mueller.![]()
Ik vind haar engquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Saai wijf Ingrid Paul !!
Davis had ook niet zoveel te zoeken op de 10K. Hij zal vast wel kijken, denk ik hoe zijn maatje Hedrick het eraf brengtquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:56 schreef maril het volgende:
Shani Davis zal vrijdag geen acte de présence geven op de 10.000 meter. Dat heeft een Amerikaanse official verklaard. Davis, die twee medailles won in Turijn, gaf geen reden voor zijn verstek. Charles Ryan Leveille zal Davis’ plaats innemen. Leveille verving Davis eerder in de ploegenachtervolging, waarin de Verenigde Staten niet verder reikten dan de kwartfinales.
12:46? Volgens mij is het 15:00quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:02 schreef Sidekick het volgende:
Ideale loting. Ik denk dat het gunstig is voor Kramer dat hij als eerste van de favorieten mag. Onbevangen rijden zoals de manier waarop hij doorbrak, waarbij de gedachte van verdere ritten hem ook de nodige motivatie gaat geven om alles te geven.
Verheijen als de ultieme rekenmeester in de laatste rit kan de druk aan, terwijl een gefrustreerde Hedrick wel erg lang tegen de tijd van Kramer aan moet kijken. De twee noren tegen elkaar gaan elkaar of kapot rijden, of letten teveel op elkaar of brengen elkaar toch te weinig motivatie.
Maar het wordt wel spannend.
Oh, wat heb ik er nu al zin in! Vorig drie OWS's was het vooral 1 supermens die een onvoorstelbare tijd neerzette. Nu zal de tijd ook wel weer een nieuwe mijlpaal zijn (12:46 gok ik), en daar bovenop krijgen we een ongelooflijke spanning van veel kanshebbers.10km
Dat levert een podiumplaats op, denk ikquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:08 schreef Keijs het volgende:
Zou onder dertien minuten mogelijk zijn, op basis van de 5km wel denk ik.
Denk dat ze er net onder duiken. 5 km en 3 km waren ook sneller als de BR van Heerenveen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:05 schreef Ericr het volgende:
Op dit ijs zal 12:46 onmogelijk zijn, mogen al blij zijn als ze in de buurt komen van de Heerenveen tijden.
Met frisse rijders, denk dat het wel verschil uitmaakt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Denk dat ze er net onder duiken. 5 km en 3 km waren ook sneller als de BR van Heerenveen.
Het baanrecord van Heerenveen op de 10 km is op het einde van het OKT geschaatst.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Met frisse rijders, denk dat het wel verschil uitmaakt.
Nee hoor. Dat was tijdens de wereldbeker, en toen reden de 10k rijders alleen de 10k. (op Hedrick na)quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het baanrecord van Heerenveen op de 10 km is op het einde van het OKT geschaatst.
Grodum is een Noor, gecoached door You-Know-Whoquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:37 schreef Norrage het volgende:
Waarom heeft niemand het over de rit Grodum - de Jong?
Het is niet alleen de frisheid in het lichaam, het is ook de frisheid in het koppie. OS en alles er omheen zijn belastend en momenteel rijden er geen supermannen rond die overal bovenuit steken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het baanrecord van Heerenveen op de 10 km is op het einde van het OKT geschaatst.
Ik ga er ook laat in hoorquote:
Feitquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:56 schreef Keijs het volgende:
De Jong - Grodum is wel interessant doordat het dezelfde type rijders zijn, niet echt snel uit de startblokken dus. De Jong komt in het hedendaagse schaatsen gewoon pure snelheid tekort denk ik, hij kan gewoon geen rondjes 30,0 rijden. Grodum heeft zeker niet de vorm van vorig jaar en stelt hele seizoen al teleur. Wel in staat om voor een verrassing tezorgen denk ik.
als Peter Mueller dan iig nog 1 medaille wil halen zal het morgen moeten gebeuren. Saetre geef ik de beste kans, alhoewel met Ervik weet je het echt nooit.
Feit blijft overigens wel dat de 10km de allermooioste afstand in het schaatsen is!
De Jongs race in Inzell gemist vorig jaar? Daar reed hij een fenomenale race, De Jong had in het interview met Maalderink dan ook gelijk. Hij heeft buiten de OS genoeg laten zien, ook recentelijk. Dit jaar alleen wat minder, waarschijnlijk weer de druk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:56 schreef Keijs het volgende:
De Jong - Grodum is wel interessant doordat het dezelfde type rijders zijn, niet echt snel uit de startblokken dus. De Jong komt in het hedendaagse schaatsen gewoon pure snelheid tekort denk ik, hij kan gewoon geen rondjes 30,0 rijden. Grodum heeft zeker niet de vorm van vorig jaar en stelt hele seizoen al teleur. Wel in staat om voor een verrassing tezorgen denk ik.
als Peter Mueller dan iig nog 1 medaille wil halen zal het morgen moeten gebeuren. Saetre geef ik de beste kans, alhoewel met Ervik weet je het echt nooit.
Feit blijft overigens wel dat de 10km de allermooioste afstand in het schaatsen is!
op de 10km gelijk finishen, op de 1000ste seconde gelijk!quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
De Jongs race in Inzell gemist vorig jaar? Daar reed hij een fenomenale race, De Jong had in het interview met Maalderink dan ook gelijk. Hij heeft buiten de OS genoeg laten zien, ook recentelijk. Dit jaar alleen wat minder, waarschijnlijk weer de druk.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:07 schreef Ericr het volgende:
Daarom is de Jong dus geen prutser, maar helaas voor hem op de OS wel.
1-2-3-4 zelfs, met Bart erbijquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:13 schreef JohnDDD het volgende:
had nederland toen niet een 1-2-3?
(daar moest ik vanmorgen nog aan denken toen ik cindy klassen op eurosport hoorde zeggen "First and second, I don't think that's ever happened in speed skating before")
(en sowieso zijn er vele voorbeelden te noemen, maar misschien bedoelde ze voor canada)
Klopt. Romme, De Jong Ritsma. En schaatsbelg Veldkamp vierde.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:13 schreef JohnDDD het volgende:
had nederland toen niet een 1-2-3?
Mariannequote:Op donderdag 23 februari 2006 22:18 schreef JohnDDD het volgende:
mooi was dat. zou het belgschap nog iets zijn voor Jochem en Gianni? En misschien ook Marianne en Erben?
Ze zijn iig de enige twee die onder de tijd van Uytdehaage hebben gereden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:04 schreef Keijs het volgende:
Mooi lijstje met beste 10km's van dit seizoen. De eerste vier precies in omgekeerde volgorde in de loting. Chad tegen Carl dus op papier de rit van het jaar.
15.00, waarschijnlijk tot een uur of 18.00-18.15.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:18 schreef het_fokschaap het volgende:
hoe laat begint het ?
ik zit tussen 16.30 en 18.20 in het vliegtuig.
Om 15.00 begint het !!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:18 schreef het_fokschaap het volgende:
hoe laat begint het ?
ik zit tussen 16.30 en 18.20 in het vliegtuig.
Ja, ik zie het, erg hč .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat een planning weer
ik ga het precies missen.
Dat lijkt me geen probleem met als tegenstander Hedrick.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:25 schreef Falco het volgende:
Het is denk ik toch beter dat Verheijen tegen Hedrick loot ipv Kramer. Hopelijk is Carl scherp genoeg enzo.
Mij juist wel, Carl zakt door het ijs denk ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen probleem met als tegenstander Hedrick.
Wak?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Mij juist wel, Carl zakt door het ijs denk ik.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:18 schreef Radegast het volgende:
Wat zielig voor Carl, ik denk dat Chad hem helemaal de vernieling in zal rijden...![]()
Je bent al bang.quote:
Na de 3e en 6e rit.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:22 schreef SCH het volgende:
Ze dweilen toch niet om elke rit he?
Ja, maar wij hebben dan ook een dweilorkest.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:31 schreef rubbereend het volgende:
aha, normaal gesproken dweilen ze om de 2 ritten in Nederland
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben dan ook een dweilorkest.![]()
Ik gun Chad wel een plekje op het podium. Plaats drie bijvoorbeeld.quote:
Ah, dat verklaart waarom er op de 500m al na 10 of 11 ritten gedweild werdquote:
heb toch het gevoel dat chad een kunstje gaat flikken, al moet hij het uit zijn laatste teen halen, niets zo enger als eentergde Amerikaanquote:Op vrijdag 24 februari 2006 05:26 schreef MissHobje het volgende:
Neeeeeeeee het podium moet vol met oranje staan![]()
Als ultieme wraak poging na al dat gezever...
Vrees alleen dat dat niet uitvoerbaar zal zijn![]()
Doe Chad maar gewoon verdiend laatste plekje ofzo![]()
Inderdaad dat lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:32 schreef Keijs het volgende:
Het was natuurlijk ook de juiste tactiek van Hedrick om gelijk na de 1500m te zeggen dat ie gaandeweg het toernooi steeds minder wordt. Mart & Ria pikten dat gelijk op en vertaalden dat naar de 10.000m.
Hedrick staat er echt wel vanmiddag hoor..
Ik hoop 1 verheijen of cramer , de rest maakt me weinig uitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Inderdaad dat lijkt mij ook.
Ik hoop echter op 1 verheijen, 2 een noor, 3 een noor. Zou gaaf zijn voor Peter Mueller![]()
hoe onbelangrijk is dat zegquote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Inderdaad dat lijkt mij ook.
Ik hoop echter op 1 verheijen, 2 een noor, 3 een noor. Zou gaaf zijn voor Peter Mueller![]()
En waarom vrees je dat.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:46 schreef Hankster het volgende:
[..]
hoe onbelangrijk is dat zeg![]()
ik vrees dat Carl kapot gaat vanmiddag ... 'onze' afstand gaat afgepakt worden vrees ik![]()
Volgens mij was dat gewoon weer een dingetje van Bert Maalderink wat dus weer echt bullshit was.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:24 schreef Ericr het volgende:
Deze week werd er ook een pleister gesignaleerd op zijn rug, die op miraculeuze wijze op eens weg was toen hij werd geinterviewd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |