We kunnen wel pr0n plaatjes posten als het echt moetquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:15 schreef sigme het volgende:![]()
Ik ga maar eens even een hapje eten. Dus kruip ik zo achter de laptop; laptoppen, bier drinken & pr0n surfen doe ik namelijk allemaal toch maar niet op het werk. Het spijt me jullie teleur te stellen...
Wie is jullie?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:15 schreef sigme het volgende:![]()
Ik ga maar eens even een hapje eten. Dus kruip ik zo achter de laptop; laptoppen, bier drinken & pr0n surfen doe ik namelijk allemaal toch maar niet op het werk. Het spijt me jullie teleur te stellen...
Is een van die chirugen toevallig een pallestijn ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Sharon heeft weer een bloeding gehad, das dan wel afgelopen
He is a goner.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Sharon heeft weer een bloeding gehad, das dan wel afgelopen
Hihi, spionnetjes hebben ze al zatquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:32 schreef Drugshond het volgende:
Die kan beter aandelen geraniums gaan kopen, want daar gaat hij de rest van zijn leven (if any) voor zitten.
quote:Deens prinsje krijgt tram cadeau
SYDNEY Het is de droom van elke kleine jongen: je eigen tram besturen. Voor de baby van de Deense kroonprins Frederik en prinses Mary komt die droom uit: de Australische deelstaat Victoria geeft hem een tram cadeau. Prinses Mary komt oorspronkelijk uit Australië.
Het lijkt wel of de Australische staten een wedstrijd doen wie het leukste cadeau geeft. De geboortestaat van Mary, Tasmanië, geeft twee Tasmaanse duivels aan de dierentuin van Kopenhagen. De staat New South Wales volstond met het sturen van de hartelijke felicitaties.
Het Deense prinsje werd geboren op 15 oktober, maar zijn naam is nog onbekend.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
't Heeft me een FP-ban opgeleverd.
Nou weet ik niet wat je bedoelt met de vrouwelijke variant, maar laten we elkaar niet misverstaan: mannen zijn goed voor vanalles en nog wat, maar niet om erotisch op een foto gezet te worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We kunnen wel pr0n plaatjes posten als het echt moetVrees wel dat het alleen de vrouwelijke variant wordt.
Ik heb een levendige fantasie, dus ik ben blijquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat je bedoelt met de vrouwelijke variant, maar laten we elkaar niet misverstaan: mannen zijn goed voor vanalles en nog wat, maar niet om erotisch op een foto gezet te worden.
Ik ben thuis inmiddels; ik heb natuurlijk geen foto van mijn kledij van de dag, voldoet dit?
[afbeelding]
Denk de panty er zelf maar bij.
Feli, je bent nu een echte man.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
't Heeft me een FP-ban opgeleverd.
Ja, die tekst is volledig overbodigquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Die bagger in de OP mag ook eigenlijk wel weg.
Ja hoor... perfect. (Zwart op de dag dat Sharon komt te overlijden)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:53 schreef sigme het volgende:
Nou weet ik niet wat je bedoelt met de vrouwelijke variant, maar laten we elkaar niet misverstaan: mannen zijn goed voor vanalles en nog wat, maar niet om erotisch op een foto gezet te worden.
Ik ben thuis inmiddels; ik heb natuurlijk geen foto van mijn kledij van de dag, voldoet dit?
[afbeelding]
Denk de panty er zelf maar bij.
OMFG, maak me gekquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja hoor... perfect. (Zwart op de dag dat Sharon komt te overlijden)
Waarom geen schots (rood) rokje en witte panties , en wat vlechtjes in je haar.![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ja, die tekst is volledig overbodig![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, die tekst is volledig overbodig![]()
Alleen dat in de laatste alinea is dan wel weer jammerquote:Hond redt pasgeboren baby uit toilet
Uitgegeven: 6 januari 2006 11:33
Laatst gewijzigd: 6 januari 2006 11:35
TAIPEI - Een hond heeft in Taiwan een pasgeboren baby gered. Zondag volgde de husky haar zwangere bazin naar het toilet toen zij zich onwel voelde. Daar beviel de Taiwanese van een jongetje dat in de wc-pot viel. De jonge vrouw knipte met een nagelschaartje de navelstreng door waarna zij flauwviel. De hond trok hierop de baby uit het water en redde het van de verdrinkingsdood.
Door financiële problemen heeft de vrouw aangegeven zowel het kind als de hond ter adoptie aan te bieden. Dat maakte een maatschappelijk werkster vrijdag bekend.
Heumauxquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Die bagger in de OP mag ook eigenlijk wel weg.
omdat dat rokje minder goed op de foto staat. Scroll omhoogquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja hoor... perfect. (Zwart op de dag dat Sharon komt te overlijden)
Waarom geen schots (rood) rokje en witte panties , en wat vlechtjes in je haar.![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
omdat dat rokje minder goed op de foto staat. Scroll omhoog
Ja natuurlijk, je bent als je geen fan bent van volgescheten luiers meteen een flikker.quote:
D'r zijn mooiere...maar goed, je bent zelf ook oud.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zocht een (fatsoenlijk) MILF plaatje.... is er iets niet goed ?
Heb je al een afspraakje gemaakt ?!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja natuurlijk, je bent als je geen fan bent van volgescheten luiers meteen een flikker.
Zeker,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:12 schreef RichardQuest het volgende:
D'r zijn mooiere...maar goed, je bent zelf ook oud.
quote:Old and Wise - Alan Parsons Project
As far as my eyes can see
There are shadows approaching me
And to those I left behind
I wanted you to know
You've always shared my deepest thoughts
You follow where I go
And oh... when I'm old and wise
Bitter words mean little to me
Autumn winds will blow right through me
And someday in the mist of time
When they asked me if I knew you
I'd smile and say you were a friend of mine
And the sadness would be lifted from my eyes
Oh when I'm old and wise
There are shadows surrounding me
And to those I leave behind
I want you all to know
You've always shared my darkest hours
I'll miss you when I go
And oh... when I'm old and wise
Heavy words that tossed and blew me
Like autumn winds that will blow right through me
And someday in the mist of time
When they ask you if you knew me
Remember that you were a frined of mine
As the final curtain falls before my eyes
Oh when I'm old and wise
Je moet niet zo krek kieken, jong.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als dat een schotse ruit is, dan ben ik ehhhh.... patern-blind of zo.
Alle andere dames zijn allang gevluchtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet niet zo krek kieken, jong.
Die panty & vlechtjes moet je er toch ook bijdenken?
Je mocht willen dat alle dames zo attent reageren..
Dat is waar , dat is waar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Je moet niet zo krek kieken, jong.
Die panty & vlechtjes moet je er toch ook bijdenken?
Je mocht willen dat alle dames zo attent reageren..
Ze lezen op de achtergrond meequote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Alle andere dames zijn allang gevlucht![]()
Ook in Tapei is niet alles (moeder)koek en ei.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Even een leuk lief nieuwsdumpje voor in deze harde tijden
Alleen dat in de laatste alinea is dan wel weer jammer
hihi, dubbel [POL-SC 821] If you see me running try to catch up.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook in Tapei is niet alles (moeder)koek en ei.
Waar was je toen ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:29 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.collegehumor.com/movies/248327/
Great minds think alike.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hihi, dubbel [POL-SC 821] If you see me running try to catch up.
Stopped burning people and start burning C-D's!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:29 schreef RichardQuest het volgende:
II:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:41 schreef sigme het volgende:
Ik kan het ergens opzoeken: de PvdA heeft een groter aandeel 'laagopgeleiden' dan andere partijen. Ik verwacht de SP ook.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:52 schreef CryARiver het volgende:
Feitelijk incorrect. De PvdA en GL zijn juist HET grootst onder hoog opgeleiden.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:29 schreef RichardQuest het volgende:
Ik plaagde alleen watquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:55 schreef sigme het volgende:
Totaal fictief: bewaardheid stelling I & II:
gem laag opgeleid stemmer 50%
gem laagopgeleid PvdA 55%
-> de PvdA heeft een groter aandeel 'laagopgeleiden' dan andere partijen
gem stemgedrag hoogopgeleid
CDA 20%
VVD 20%
PvdA 25%
GL 25%
SP 10%
-> De PvdA en GL zijn juist HET grootst onder hoog opgeleiden.
Mag jij mij uitleggen waarom dat niet tegelijkertijd kan.
quote:
Dat zeg ik, het een heeft niks van doen met het anderquote:Maar om er even serieus op in te gaan. de PvdA heeft het voordeel van de grote, in absolute zin stemt 25% van de hoger opgeleiden op de PvdA.
De twee getallen erboven heb je het over relatieve percentages. Die mag je niet zo maar vergelijken met de percentages daaronder. Maar nu je het toch doet. Ook hier heeft de PvdA het voordeel dat het de grootste is. (ongeveer).
Zie jij mijn kont draaien? Later als ik groot en handig ben maak ik een mooi draaierig filmpje als avatar. Dan weet ik tenminste zeker dat niemand nog inhoudelijk tegensputtert tegen mijn Groot Gelijkquote:Je hebt dus wel gelijk, wat ik ook niet onkende. Je serie van posts wekken alleen de suggestie van draaikonterigheid.
Todat de hypotheekaftrek (definitief) onderdeel wordt van het verkiezingsplan.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef George-Butters het volgende:
Maar om er even serieus op in te gaan. de PvdA heeft het voordeel van de grote, in absolute zin stemt 25% van de hoger opgeleiden op de PvdA.
Weer een stukje volkloren weg uit het straatbeeld.quote:Heineken stopt met gratis bezorgen kratten bier
ZOETERWOUDE - Heineken is na tien jaar gestopt met het gratis bezorgen van kratten bier aan studentenhuizen. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf donderdag bevestigd.
De brouwer leverde via zijn Heineken Studenten Service aan tientallen studentenhuizen in negen steden. De kratten bier werden met een speciale besteldienst gratis aan huis bezorgd.
Het bierconcern is ermee gestopt omdat het meer verwacht van een bredere marketingaanpak voor de doelgroep van 18-plus. Die komt neer op het sponsoren van evenementen (sport, muziek), waarbij Heineken het alleenrecht heeft op bierverkoop.
Moet je niet te lang wachten met groot en handig worden, omdat anders je billen gaan lubberen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:11 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Dat zeg ik, het een heeft niks van doen met het ander
[..]
Zie jij mijn kont draaien? Later als ik groot en handig ben maak ik een mooi draaierig filmpje als avatar. Dan weet ik tenminste zeker dat niemand nog inhoudelijk tegensputtert tegen mijn Groot Gelijk.
Jongen jongen, jij bent wel bang om oud te worden he?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Moet je niet te lang wachten met groot en handig worden, omdat anders je billen gaan lubberen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Jongen jongen, jij bent wel bang om oud te worden he?![]()
Ik niet zo, tot nog toe vind ik het voornamelijk een verbetering.
quote:Vroeger was niet alles beter, sommige dingen wel
Kan Rien Huizing niet gepolst worden voor een hoge functie bij het NOS Journaal, waarbij wordt inbegrepen dat hij ook weer presenteert?
En met Harmen Siezen, Elleke van Doorn en Joop van Zijl moet ook weer's worden gepraat. Als ze niet zelf willen presenteren, zouden ze les kunnen geven.
Wat een verademing als je de voorgelezen teksten kunt verstaan en de accenten goed worden gelegd.
Oude lullen moesten weg - enkelen mogen terugkomen.
Fijne driekoningen gewenst allenquote:
Sneeuwt het eindelijk s, gaan ze meteen weer zeuren.quote:***************************************
Tientallen Japanners dood in sneeuw
TOKIO De hevige sneeuwval die Japan al
weken in zijn greep houdt,heeft tot nu
toe 53 mensen het leven gekost.Onder de
doden zijn veel oudere bewoners van het
Japanse platteland die het dak van hun
huis sneeuwvrij wilden maken.
In de provincie Ishikawa,op het eiland
Honshu,vonden twee vrouwen de dood toen
hun dak onder de sneeuwlast bezweek.Op
de Japanse televisie waren beelden te
zien van een stad op Honshu,waar de
lampen van de lantaarnpalen nog maar
net boven de sneeuw uitkwamen.
Sneeuwval is in Japan in deze tijd van
het jaar geen uitzondering.Maar zo erg
als nu is het nog maar zelden geweest.
Wie, die dooien?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Sneeuwt het eindelijk s, gaan ze meteen weer zeuren.
Nee nooit zo aan gedaan. Begreep dat m'n moeder het vroeger thuis wel deed.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Fijne driekoningen gewenst allen
Gaan jullie zingend de deuren bij langs? Een brood bakken met een muntje erin (een rauwe boon voor armoedzaaiers)?
Zoals we in Groningen zeggen;quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Die zeuren iig niet meer...
Sizzler had het er nog wel eens moeilijk mee als een opmerking plaatste over Pimquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals we in Groningen zeggen;
het kan vriezen en het kan dooien en de enigste goeie fries is een dooie fries.
Of mag je tegenwoordig geen grappen maken over dooien hier?
Hoeveel hogeropgeleiden? Toch niet die cijfers uit mijn post he? Die waren volstrekt fictief. Als je ergens echte cijfers hebt hou ik me aanbevolenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
Dat er zoveel hoger opgeleiden op de PvdA stemmen.
GL had ik wel verwacht,()
Vind het juist niet zo raar dat er veel hoog opgeleide mensen PvdA stemmen veel mensen beseffen namelijk toch wel dat we als land heel watte danken hebben aan de verzorginsstaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
Dat er zoveel hoger opgeleiden op de PvdA stemmen.
GL had ik wel verwacht, die zijn van het type verzuurd en levend op een wolk wat niet moeilijk is als je hoog bent opgeleid omdat je meestal wel geld hebt om ergens te wonen waar geen problemen zijn.
Daarnaast zegt het intellect vrij weinig over de juistheid van je denkbeelden maar dat terzijde.
Oeps dat fictief zie ik nu pasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:22 schreef sigme het volgende:
Hoeveel hogeropgeleiden? Toch niet die cijfers uit mijn post he? Die waren volstrekt fictief. Als je ergens echte cijfers hebt hou ik me aanbevolen.
Pim, dat was die homofiel? Of was 'ie pedofiel? Oh nee necrofiel toch? Ach, ik hou al die moderne fielten niet meer bij hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sizzler had het er nog wel eens moeilijk mee als een opmerking plaatste over Pim.
Het waren fictieve cijfersquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:23 schreef du_ke het volgende:
Vind het juist niet zo raar dat er veel hoog opgeleide mensen PvdA stemmen veel mensen beseffen namelijk toch wel dat we als land heel watte danken hebben aan de verzorginsstaat.
Ik dacht dat SP'ers de beste waren. Daarnaast heeft beleggen vrij weinig met de maatschappij te maken. Dat staat daar echt totaal los van.quote:Ach en je groenlinksverhaal stellen we maar het uiterst succesvolle beleggingsbeleid van veel rechtse Nederlanders de agelopen jaren tegenover.
Dan nog. Er zijn verdomme ergens echte cijfers heb ze gezien maar kan ze nergens vindenquote:
Het ging me niet om dat onderzoek maar over die beleggingshype van een paar jaar geleden. Degenen die daar in stapten waren toch vaak van een bepaald slag.quote:Ik dacht dat SP'ers de beste waren. Daarnaast heeft beleggen vrij weinig met de maatschappij te maken. Dat staat daar echt totaal los van.
Dit is natuurlijk onzinquote:De idealen van GL zijn nagenoeg utopisch. Dat mensen dromen is oke, dat doe ik ook maar dat combineren met politiek is natuurlijk onwenselijk.
Zoek ze dan opquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:35 schreef du_ke het volgende:
Dan nog. Er zijn verdomme ergens echte cijfers heb ze gezien maar kan ze nergens vinden.
Oh op die manier. Ik zou niet weten waarom dat een rechtse beleggingshype was.quote:Het ging me niet om dat onderzoek maar over die beleggingshype van een paar jaar geleden. Degenen die daar in stapten waren toch vaak van een bepaald slag.
Pragmatisch op de grachtengordel wellicht maar dat zie ik dan nog steeds als een utopie.quote:Dit is natuurlijk onzin. het is echt niet dat ze hun program 1 op 1 willen of zouden uitvoeren. Ik denk dat GL een zeer pragmatische partij is met gelukkig nog wel wat idealen.
Cynische idealist.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef George-Butters het volgende:
Iemand zonder idealen is een cynicus
En als je ideaal is om zo cynisch mogelijk te zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef George-Butters het volgende:
Iemand zonder idealen is een cynicus
Dan is het tijd om naar buiten te gaan en wat lol op te zoekenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En als je ideaal is om zo cynisch mogelijk te zijn?
Alles in de ogen van Maarten X.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
Wat de neuk heeft GroenLinks met de grachtengordel te maken?
Kan ze alleen op gemeenteniveau vinden en dan bevestigt Den Bosch mijn beeld wel.quote:
Het ging niet alleen met geleend geld mis maar ook met spaargeld enzo. Maar ik zie het toch als redelijk rechts.quote:[..]
Oh op die manier. Ik zou niet weten waarom dat een rechtse beleggingshype was.
Er is niets dommers dan beleggen met geleend geld. Of je nou links of rechts bent.
[..]
Tja daar worden we het niet over eens vrees ikquote:Pragmatisch op de grachtengordel wellicht maar dat zie ik dan nog steeds als een utopie.
Die uitstraling hebben ze. Ze beredeneren Nederland en de wereld vanuit hun grachtengordel visie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
Wat de neuk heeft GroenLinks met de grachtengordel te maken?
Grachtengordel is middenin de randstad. Maar toch afkeurenswaardig. GL'ers die niet in de randstad wonen krijgen het verwijt in de provincie te wonen (ver van de "echte" (quote:Pragmatisch op de grachtengordel wellicht maar dat zie ik dan nog steeds als een utopie.
de hond is opgegeten, de baby maakt het uitstekend.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Even een leuk lief nieuwsdumpje voor in deze harde tijden
[..]
Alleen dat in de laatste alinea is dan wel weer jammer
quote:
Nieuwe vrienden
In ons vermogen elkaar aardig te vinden gaan we altijd achteruit, schijnt het. Het kan de leeftijd zijn, of de tijdgeest. Als ik in een bittere bui ben geef ik de schuld aan de tijdgeest. Of als ik de e-mails lees die ik krijg vanwege mijn column.
E-mail spoort op de een of andere manier aan tot onaardigheid. Men leest zijn tekst niet na, zoals vroeger bij brieven, men wordt niet meteen van repliek gediend, zoals bij de telefoon. E-mail en internet lenen zich voor hatelijkheid; misschien denk ik daarom dat er nu meer haat is dan vroeger.
Vroeger kon ik mensen makkelijker aardig vinden, kinderen maken gemakkelijk vrienden. Ik herinner me dat ik, toen ik een jaar of zes was, ergens ver weg in het westen van Suriname, een jongen zag zitten bij een groot verlaten grasveld. Hij paste op een koe en haar kalf. Ik ging naast hem zitten. We wisselden geen woord, maar we waren sindsdien vrienden.
Hij is nu een rijstboer in deeltijd. In het andere deel is hij opzichter op een plantage voor Chiquita-bananen, u weet wel, die van de reclame met kikkers waarin ze beweren het op te nemen voor het regenwoud. Nadat ze het hebben opengekapt om die plantages aan te leggen, wel te verstaan. Ook heeft mijn vriend nu twee dochters en geldgebrek.
Ik ben goed op de hoogte, maar zouden we nog vrienden zijn? Zouden we nu weer vrienden worden als hij zijn koe en haar kalf liet grazen en ik naast hem ging zitten, zonder een woord te wisselen?
Twee jaar later, toen wij naar Paramaribo verhuisden, gebeurde het weer. Naast ons woonde een zwart jongetje, ik had nog nooit een zwarte jongen gesproken of aangeraakt. Hij riep mij naar zich toe en stak zijn pink uit. Dat was een code, we haakten onze pinken aan elkaar en legden daarmee een eed af van eeuwige vriendschap.
Die jongen is nu een man van in de veertig en in moeilijkheden. Hij is altijd in moeilijkheden, als moeilijkheden bijen zijn is hij de zuiverste honing. In de zomer ontving ik een brief van een advocatenkantoor – advocaten zijn de enigen die nog brieven schrijven, alle anderen sturen e-mails – waarin hij liet weten dat hij te bezoeken was in de Wenckebachweg te Amsterdam. Dat is de Bijlmerbajes. Ik heb hem niet bezocht.
Vroeger had ik het gedaan, ik heb hem vaker in gevangenissen opgezocht, ik bracht dan mee wat hij nodig had, sportkleding en deodorant, en dan lachten we als ik vroeg waarom hij hier deodorant nodig had. Maar ik doe het niet meer, ik heb wel het voornemen, maar ik zie het nut niet.
Alsof vriendschap nuttig moet zijn.
In mijn studietijd had ik ook veel vrienden. Er was een vriend die net als ik de studentenflat niet kon verlaten tijdens de kerstdagen, omdat we geen familie in Nederland hadden. Vriendschap werd gesloten op basis van licht: waar er tijdens de kerstavonden nog licht brandde, woonde een lotgenoot die ook geen familie in Nederland had en verlegen zat om gezelschap. Aanbellen, een paar Bavaria-biertjes als geschenk meenemen, en de vriendschap was bezegeld.
Van alle vrienden die ik zo leerde kennen was deze wel de merkwaardigste. Hij bleef ook na de kerst trouw komen, soms nam hij Bavaria’s mee, maar hij ging zitten op een stoel van waaruit je de kleine zwartwittelevisie niet kon zien en zei geen woord. Hij deed me denken aan mijn Chiquitavriend. Stelde ik prijs op zijn gezelschap? Beter is het om te zeggen dat ik hem niet hinderlijk vond, ik vond hem nooit hinderlijk en dat is ook vriendschap. Maar ik ben hem uit het oog verloren. Misschien heeft hij twee dochters en geldgebrek, wie weet. Hij heeft in ieder geval geen advocaat die mij brieven schrijft, zo erg zal het dus niet zijn.
Toen ik ging werken werd vriendschap moeilijker. De Amerikaanse komiek Jerry Seinfeld heeft in een van zijn afleveringen een sketch waarin hij zegt dat het erg moeilijk is om na je dertigste nieuwe vrienden te maken. Wat je aan vrienden hebt is een groep, en die groep is af. We zijn niet op zoek naar nieuwe leden, er zijn geen vacatures en open-sollicitaties worden niet op prijs gesteld, welke kwalificaties u ook heeft, sorry.
In dezelfde sketch maakt Seinfeld de opmerking dat je, als je op tijd bent, helemaal geen kwalificaties nodig hebt om vriendjes te worden. Er gewoon zijn en je pink uitsteken is voldoende.
Laat ik zeggen dat vriendschap moeilijker wordt omdat je er zoveel over gaat nadenken, terwijl vriendschap bestaat bij gratie van onnadenkendheid. Je gaat nadenken over het nut. Nee, niet alleen het nut dat de vriend voor jou heeft, maar ook het nut dat jij hebt voor de vriend. Ik denk dat je, naarmate je ouder wordt, steeds meer betekenis gaat hechten aan wat je voor elkaar kunt betekenen.
Als je ouder wordt, word je berekenender, omdat aftakeling en dood gevaarlijk dichtbij komen. Vriendschap op latere leeftijd wordt dus steeds doelgerichter, steeds meer vervlochten met belang, steeds meer gericht op persoonlijke redding, steeds minder onbevangen. Vriendschap op latere leeftijd lijkt per definitie corrupt: jij redt mij en ik red jou, ten nadele van alle anderen, en we noemen deze oneerlijke voortrekkerij vriendschap, proost.
Dan komt, geloof ik, de laatste fase: als je echt pech hebt en echt ongeluk meemaakt, je bezit kwijtraakt of je verstand en meestal allebei, en je old boys network plotseling niet blijkt te werken.
Het duurt even voor je over dit verraad heen bent, je blijft soms lang hangen in de midlife crisis, wat alleen een ander woord is voor het besef dat het altijd al bedrog is geweest, de bescherming door vrienden, en dat je er altijd alleen voor zou staan en dat je zelf ook niet naar de Wenckebachweg bent gegaan. Inzien dat vriendschap niets zal betekenen, dat besef komt moeizaam. Bij vriendschap maak je elkaar iets wijs, maar wijzer moet je er niet van willen worden.
Als jij dat representatief vindt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
Kan ze alleen op gemeenteniveau vinden en dan bevestigt Den Bosch mijn beeld wel.
Dom beleggen staat mi echt los van een politieke ideologie. Ik beleg toch ook niet rechts. Wat dat ook moge zijn.quote:Het ging niet alleen met geleend geld mis maar ook met spaargeld enzo. Maar ik zie het toch als redelijk rechts.
De PvdA vind ik realistischer. Ze kennen de klappen van de zweep en weten wat regeren is.quote:Tja daar worden we het niet over eens vrees ik. Maar wat zie jij wel als een realistische partij?
De grachtengordel staat ook echt symbool voor de Randstad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:50 schreef sigme het volgende:
Grachtengordel is middenin de randstad. Maar toch afkeurenswaardig. GL'ers die niet in de randstad wonen krijgen het verwijt in de provincie te wonen (ver van de "echte" () problemen van dit land. De provindie is niet helemaal echt geloof ik. GL'ers die in de 'oude wijken' wonen zijn verdwaasden, kortom die tellen ook al niet mee, en GL'ers die allochtoon zijn, da's logisch, die proberen te graaien wat er te graaien valt.Kortom, iedere GL'er kan worden afgeschreven.
Mij best, maar hang er dan niet van die lokale motiveringen aan. Zeg gewoon dat je GL op basis van de ideeën een club verdwaasden vindt, dan heb je het over de inhoud.
Tja het CDA is er een beetje oververtegenwoordigd maar het voldoet redelijk ik kan helaas niets beters vindenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als jij dat representatief vindt.
[..]
Och op lokaal en provincie doen ze steeds meer ervaring op. En je zal toch een keer de kans moeten krijgen om te gaan regeren wil je het echt onder de knie krijgen....quote:Dom beleggen staat mi echt los van een politieke ideologie. Ik beleg toch ook niet rechts. Wat dat ook moge zijn.
[..]
De PvdA vind ik realistischer. Ze kennen de klappen van de zweep en weten wat regeren is.
Je ziet dat de SP en GL daar totaal geen kaas van hebben gegeten als chronische oppositiepartijen.
Jak! Wie heeft dit geschreven? Een zure ouwe vent, zeker. Ik kan 'm hier bijna ruiken. Zuur & schimmelig. Vroeger geen vriendschappen (lees wat 'ie beschrijft, zijn dat vrienden?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:54 schreef George-Butters het volgende:
Midlife crisis en ouder worden. Speciaal voor Sigme
[..]
Jammer ben wel benieuwd naar landelijke cijfers. Misschien na de volgende verkiezingen in 2007.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:00 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA is er een beetje oververtegenwoordigd maar het voldoet redelijk ik kan helaas niets beters vinden
Dat wordt lobby'en bij Wouter Bosquote:Och op lokaal en provincie doen ze steeds meer ervaring op. En je zal toch een keer de kans moeten krijgen om te gaan regeren wil je het echt onder de knie krijgen....
http://www.nrc.nl/krant/article120343.ecequote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Jak! Wie heeft dit geschreven? Een zure ouwe vent, zeker. Ik kan 'm hier bijna ruiken. Zuur & schimmelig. Vroeger geen vriendschappen (lees wat 'ie beschrijft, zijn dat vrienden?
En nu berekenend en verwacht berekening..
Een beetje gelijk heeft 'ie wel: hoe ouder je wordt; hoe meer je jezelf wordt. In zijn geval is dat geen voordeel.
Liefde en vertrouwen. Waarde hechten. Het leven is wat je ervan maakt, en wij leven hier in een aards paradijs, wie er in Nederland, 2e helft 20ste eeuw, begin 21ste niks van weet te maken die mist ernstig de boot. En voor zover ik weet komen er geen herkansingen.
Weet je laivert, ik verdiep me niet zo in de teergevoeligheden van de randstedelingen. Als de grachtengordel niet midden in de Randstad ligt volgens de Rottedammers dan heb ik daar weinig boodschap aan.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De grachtengordel staat ook echt symbool voor de Randstad.
Dat moet je eens in bijv. Rotterdam gaan vertellen.
Poeh. Stemmen die alle 5 op Groen Links? Sterk punt!quote:Daarnaast wordt mijn idee bevestigd door de woonplaats van 5 Tweede Kamerleden.
De nieuwe Tory-baas heeft vroeger, volgens NOS-journaal "stickies" gerookt in zijn studententijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:
De leider van de liberaal democraten in GB heeft een alcoholprobleem.
Vanuit een ideaal denk ik zo...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die uitstraling hebben ze. Ze beredeneren Nederland en de wereld vanuit hun grachtengordel visie.
't Is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
Het is geen toeval dat 5 van de 8 Tweede Kamerleden van GL in Amsterdam wonen.
Ramdas, brr, die is zuur inderdaad. Gefrustreerd & gefnuikt geloof ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:05 schreef George-Butters het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/krant/article120343.ece
Het is van Anil Ramdas. Ik verdenk m ervan een depressieve latente homo te zijn.
Jij zei dat de grachtengordel middenin de Randstad ligt. Nu weet ik niet precies wat je definitie van 'de Randstad' is maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef sigme het volgende:
Weet je laivert, ik verdiep me niet zo in de teergevoeligheden van de randstedelingen. Als de grachtengordel niet midden in de Randstad ligt volgens de Rottedammers dan heb ik daar weinig boodschap aan.
Ik zei trouwens niet de de grachtengordel symbool staat voor iets anders dan .. de grachtengordel.
5 van de 8 GL Tweede Kamerleden that is.quote:Poeh. Stemmen die alle 5 op Groen Links? Sterk punt!
Die zijn er heb ze verdomme in de intermediair ofzo zien staan. Misschien wel bij het cbs ofzo te vindne.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jammer ben wel benieuwd naar landelijke cijfers. Misschien na de volgende verkiezingen in 2007.
[..]
Dat is op dit moment wel de logische richting.quote:Dat wordt lobby'en bij Wouter Bos.
Ik zie de PvdA overigens liever met het CDA regeren. Dan kan ik strategisch op het CDA stemmen.
Jij komt nu met het woord verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:12 schreef RichardQuest het volgende:
Vanuit een ideaal denk ik zo...
't Is verschrikkelijk.
Volgens mij is de VVD voorlopig wel even uitgescheten, maar het idee was leukquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:19 schreef RichardQuest het volgende:
Als ik een kabinet mocht kiezen zou het Paars zijn (PvdA, VVD, D66)....
Dat wat zo rond de grachtengordel ligtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij zei dat de grachtengordel middenin de Randstad ligt. Nu weet ik niet precies wat je definitie van 'de Randstad' is maar dat terzijde.
'tuurlijk. Ik redeneer vanuit de grachtengordel (was *is* dat, redeneren vanuit de grachtengordel? ), daarom kom ik, samen met velen hier in Groningen, ertoe op GL te stemmen. Logischquote:Het gaat erom dat mi GL vooral een partij is die beredeneert vanuit de grachtengordel.
Euh. Nou, niet in mijn wereld. Misschien in de jouwe, je lijkt er nogal waarde aan te hechten. Het is een uitgangspunt om vanuit te redeneren, het is tekenend dat er kamerleden wonen..quote:Alsof Amsterdam het middelpunt van Nederland of de wereld is.
Die ander 3 stemmen op een andere partij? Verradersquote:[..]
5 van de 8 GL Tweede Kamerleden that is.
Ik hoef verder niet te weten waar ze precies wonen maar voor mij is het duidelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:17 schreef du_ke het volgende:
En wonen die 5 ook allen binnen de grachtengordel? Of in elk geval 2 of 3? Anders wordt je betoog wel erg zwak.
Hier heet dat Diepenring.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat wat zo rond de grachtengordel ligt.
[..]
'tuurlijk. Ik redeneer vanuit de grachtengordel (was *is* dat, redeneren vanuit de grachtengordel? ), daarom kom ik, samen met velen hier in Groningen, ertoe op GL te stemmen. Logisch.
[..]
Ten eerste praat je poep. Zoals elke partij heeft GroenLinks overal aanhang, zowel in de grachtengordel als in de Bijlmer als in Kutjebroek.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij komt nu met het woord verschrikkelijk.
Het valt je natuurlijk tegen dat ik gelijk heb.
Dus als ze in de bijlmermeer wonen dan nog zijn ze van de grachtengordel?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik hoef verder niet te weten waar ze precies wonen maar voor mij is het duidelijk.
Ben op de VVD en D66 wel even weer uitgekeken eigenlijk momenteel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:19 schreef RichardQuest het volgende:
Als ik een coaltie mocht kiezen zou het Paars zijn (PvdA, VVD, D66)....
"Erica Terpstra speaking here: Elvis has left the building."quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ramdas, brr, die is zuur inderdaad. Gefrustreerd & gefnuikt geloof ik.
Neem er een voorbeeld aan: word nooit zo! Alsjeblieft?!
Vertel mij wat. Hebben we toch mooi een verkeerscirculatieplan bij bedacht, hè?quote:
Woon jij in Groningen of buiten de stad?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Hebben we toch mooi een verkeerscirculatieplan bij bedacht, hè?![]()
Voel jij je ook altijd zo grachtengordeldierig als je weer een Groen Linkser uitkiest op de stemmachine?
Bas zet Pe Daalemmer en Rooie Rinus op.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Hebben we toch mooi een verkeerscirculatieplan bij bedacht, hè?![]()
Voel jij je ook altijd zo grachtengordeldierig als je weer een Groen Linkser uitkiest op de stemmachine?
Dat heb ik met het CDA...toegevoegde waarde 0.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben op de VVD en D66 wel even weer uitgekeken eigenlijk momenteel.
Triest.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Groningen is een drama met de auto.
Zit GL in de gemeenteraad?
Beide.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Woon jij in Groningen of buiten de stad?
Je denkt dat ze daar wonen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:22 schreef du_ke het volgende:
Dus als ze in de bijlmermeer wonen dan nog zijn ze van de grachtengordel?
Elke stad is een drama met de auto. Dat is een kenmerk van een stad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Ja fijn gevoel hequote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ede Staal.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Bas zet Pe Daalemmer en Rooie Rinus op.
Maar in sommige steden is drama een eufemisme. Zoals in de meest auto onvriendelijke stad van Nederland, Utrecht.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef George-Butters het volgende:
Elke stad is een drama met de auto. Dat is een kenmerk van een stad.
Tegen de WK overwinning van Nederland.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:29 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Oranje armband, waar was dat ook alweer voor of tegen? Hup Holland hup?
Ook gewoond, ik merk weinig verschil met de rest van het land.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar in sommige steden is drama een eufemisme. Zoals in de meest auto onvriendelijke stad van Nederland, Utrecht.
Dat heet een verkeerscirculatieplan en is heel logisch gewoon alles 1 richting. Maar er zijn zat parkeergarages rond het centrum.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is het probleem, de pubs mogen toch langer openblijvenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:
De leider van de liberaal democraten in GB heeft een alcoholprobleem.
Klopt de oude binnensteden zijn gelukkig niet op de auto ontworpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Elke stad is een drama met de auto. Dat is een kenmerk van een stad.
Misschien kwam het omdat ik er nog nooit was geweest.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Dat heet een verkeerscirculatieplan en is heel logisch gewoon alles 1 richting. Maar er zijn zat parkeergarages rond het centrum.
Zit wat in en als liberaal zou hij toch van eigen verantwoordelijkheid moeten houden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat is het probleem, de pubs mogen toch langer openblijven
Ik ben al tig keer daar aangehouden omdat ik bus/taxibanen nam of in de verkeerde richting gingquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ook gewoond, ik merk weinig verschil met de rest van het land.
Misschien wel interessant om 's naar het gekozen stadsarchitectuurplan te kijken, ergens in HC ligt staat een groot model van hoe het eruit komt te zien.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
Maar Utrecht is helemaal een drama met de auto.
Nederlandse kleinburgerlijkheid ten top.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misschien kwam het omdat ik er nog nooit was geweest.
Uiteindelijk auto kunnen parkeren achter het station, vrijwel gratis.
Het is ook niet heel simpel dat klopt wel.quote:oom rieks en tante greta oet oosterhogebrug
dai mozzen ains noar stad tou en doarnoa ook weer terug
ze stonden op zuderdaip in hun dikke slee
oom rieks zee:' hou in hemelsnoam kommen wie bie v&d?'
de zesde keer op t zuderdaip zee greta tot heur man:
'man dat is gain doun hier mit dat circuloasieplan
van al dai domme pielen roak ik doaneg in de war
ik koop veurtoan mien pinda's weer gewoon bie onze spar!
1 straat verderop woon ik....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misschien kwam het omdat ik er nog nooit was geweest.
Uiteindelijk auto kunnen parkeren achter het station, vrijwel gratis.
We weten het. Al zo'n jaar of dertig, het (overigens wereldbefaamde) 'verkeerscirculatieplan. Groningen was trendsetter.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Wee'k niet, maakt ook niet veel uit. PvdA heeft hier de touwtjes stevig in handen, ongeacht wie erbij in de raad zit.quote:Zit GL in de gemeenteraad?
Ik zal het onthouden als ik eens in Utrecht ben. Vrijwel nooit meer eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:32 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien wel interessant om 's naar het gekozen stadsarchitectuurplan te kijken, ergens in HC ligt staat een groot model van hoe het eruit komt te zien.
Utrecht dat is toch een brok vergane glorie met allemaal eenrichtingswegen,fietspaden en busbanen. Prachtig jaquote:Maar goed, Utrecht vind ik te mooi om er een autopark van te maken.
Uiteraardquote:
Dat had je moeten vertellen toen de meeting was.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef George-Butters het volgende:
1 straat verderop woon ik....
Het is ook een leuke stad, zekerquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat had je moeten vertellen toen de meeting was.
Maar eerlijk is eerlijk voor de rest heeft Groningen wel een goede indruk op me gemaakt.
Bekende gemeente politiek dus. De auto moet de stad uit en eigenlijk ook uit de woonwijkquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:35 schreef sigme het volgende:
We weten het. Al zo'n jaar of dertig, het (overigens wereldbefaamde) 'verkeerscirculatieplan. Groningen was trendsetter.
Niet onder GL dus, die bestond nog lang niet. Puur jaren '70 PvdA.
Wallage enzo
Ah net zoals Rotterdam dus voordat Pim Fortuyn opkwam.quote:Wee'k niet, maakt ook niet veel uit. PvdA heeft hier de touwtjes stevig in handen, ongeacht wie erbij in de raad zit.
Een straat verder dan de Rabenhaubtstraat? Dat is waar MrX uiteindelijk belandde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef George-Butters het volgende:
[..]
1 straat verderop woon ik....
Het is trouwens niet ingewikkeld om bij het station te komen. Volg gewoon de rondweg, 2 baans, en de borden. Je hoeft helemaal de binnenstad niet inEn als je uit het zuiden komt, rij je regelrecht van de snelweg naar het station.
Ja en vervolgens laten Groningers het afweten. Is dat nou een Noordelijke mentaliteitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:38 schreef du_ke het volgende:
Het is ook een leuke stad, zeker. Jullie zijn tijdens de meet ook vast vlak bij mijn huis geweest
.
IJsselstraat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Een straat verder dan de Rabenhaubtstraat? Dat is waar MrX uiteindelijk belandde.
Ik dacht dat jij meer richting centrum woont?
Verder is Groningen een leuke stad, maar dat verkeerscirculatieplan is natuurlijk niet logisch, het is een verschrikking. Als je het gewend bent ken je de routes. En neem je de fiets, dus.
Rotterdam (ook een hele fijne stad), is met de auto natuurlijk de beste stad van Nederland. Meer dankzij de Duitsers dan dankzij de Rottedammers, maar dat terzijde.
Koopzondagquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:43 schreef MrX1982 het volgende:
Rotterdam is ook niet zo fijn met de auto hoor.
Moet je eens op een koopzondag naar de stad gaan met de auto. File en stoplichten.
Hmmm, er zijn alleen koopzondagen buiten het centrum, en trouwens elke zondag is te triest voor woorden rondon het centrumquote:
Heb he toen verdomme tot 7 uur volgehouden in stadquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja en vervolgens laten Groningers het afweten. Is dat nou een Noordelijke mentaliteit.
Huh op zondag is het centrum van Rotterdam toch gewoon open of heet dat geen koopzondag meer?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hmmm, er zijn alleen koopzondagen buiten het centrum, en trouwens elke zondag is te triest voor woorden rondon het centrum
En de mensen vertikken het om de metro te pakken
Ja jij wel maar wij nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:52 schreef du_ke het volgende:
Heb he toen verdomme tot 7 uur volgehouden in stad.
Haha laatst op koopzondag in Meppel Gluhwein staan uitdelen (en proevenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:48 schreef RichardQuest het volgende:
Koopzondig, hét argument tegen de evolutieleer.
300 meter is met veel drank in de mik ook best ver lopen hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja jij wel maar wij niet.
Best ver rijden in het donker.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:56 schreef du_ke het volgende:
300 meter is met veel drank in de mik ook best ver lopen hoor.
Ja maar het is te kort om weer wat nuchter te wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
![]()
Frisse buitenlucht doet mij altijd goed als ik niet helemaal meer nuchter ben.
Dat is inderdaad een probleem op zo'n korte afstandquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:01 schreef du_ke het volgende:
Ja maar het is te kort om weer wat nuchter te worden.
Daar gaan de meeste Tokkies inderdaad voor, want de koopkracht, dat is het toverwoord dat ze al tijden hebben gemistquote:
Psies, in Alexander zijn wel koopzondagen, in het centrum is het gewoon open.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Huh op zondag is het centrum van Rotterdam toch gewoon open of heet dat geen koopzondag meer?
In Alexander is het elke eerste van de maand koopzondag.
Het is ook niet mijn persoonlijke favoriet. maar de VVD moet in de oppositie en GL-SP worden niet groot genoeg dan hou je dus weinig over als zou GL misschien ook wel bij een dergelijke combinatie passen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:04 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Daar gaan de meeste Tokkies inderdaad voor, want de koopkracht, dat is het toverwoord dat ze al tijden hebben gemist![]()
Oh op die manier. Koopzondag klinkt als iets bijzonders terwijl het centrum van Rotterdam al jaren open is op zondag.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Psies, in Alexander zijn wel koopzondagen, in het centrum is het gewoon open.
Soms best lastig hoor, het is ook niet ver genoeg om na de laatste keer in de kroeg weer te moeten pissen. Dus dat moet je dan de volgende morgen extra ergquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem op zo'n korte afstand.
quote:China wil minder afhankelijk zijn van de dollar
China zal zijn omvangrijke financiële reserves gespreider gaan beleggen. Deze verandering van beleid kan op termijn grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse economie en de Amerikaanse dollar.
Topman Hu Xiaolian van het bureau dat de reserves beheert, de State Administration of Foreign Exchange (Safe), zei gisteren in een verklaring dat het beheer van de valutareserves ‘geperfectioneerd’ wordt, en dat er nieuwe manieren worden gezocht om deze reserves ‘nog beter te gebruiken’. Volgens officiële bronnen heeft het land nu al voor omgerekend ruim 794 miljard aan deviezenreserves in kas. Die zijn in de loop der jaren ontstaan door het handelsoverschot, en door aankopen van vooral Amerikaanse staatsleningen. Die steun aan dollarbeleggingen was bedoeld om te voorkomen dat de nationale munt, de yuan, zou stijgen tegenover de Amerikaanse dollar.
Op de financiële markten wordt vermoed dat 70 procent van de reserves zijn geïnvesteerd in dollarbeleggingen, waaronder vooral Amerikaanse staatsschuld. Een evenwichtiger spreiding van de Chinese beleggingen zou een steunpilaar onder de koers van de dollar kunnen weghalen en de rente in de VS doen oplopen.
Hu suggereerde gisteren dat China „de valuta- en beleggingsstructuur van de deviezenreserves zal verbeteren”. Dat kan inhouden dat de dollar een minder overheersende rol zal spelen in de samenstelling van de reserves, ten gunste van andere munten, zoals de euro, de yen of lokale Aziatische valuta’s. Hu liet in het midden op welke termijn, en met welk tempo, het nieuwe beleid zal worden doorgevoerd.
De Amerikaanse minister van Financiën, John Snow, zei gisteravond in een reactie dat het niet in China’s belang is om plotselinge maatregelen te nemen die zouden kunnen leiden tot een snelle daling van de dollar. „Onthoud dat mensen die Amerikaanse effecten bezitten, of dat nu aandelen of staatsleningen zijn, er belang bij hebben dat de waarde daarvan behouden blijft”, aldus Snow.
Azië en de Verenigde Staten hebben de laatste jaren een symbiotische verhouding, waarbij de Verenigde Staten een groot, en groeiend, tekort op hun handels- en betalingsbalans gefinancierd zien door de nieuwe Aziatische grootmachten in de wereldeconomie, die op hun beurt zo hun belangrijke Amerikaanse afzetmarkt gaande houden.
Vorig jaar suggereerde de centrale bank van Zuid-Korea dat er een betere spreiding van de valutareserves zou worden nagestreefd. Nadat de koers van de Amerikaanse dollar daarop snel daalde, werd dat voornemen snel ingetrokken. Gisteravond en vanmorgen reageerde de dollar nauwelijks op het nieuws, en noteerde 1,21 dollar per euro. China’s reserves groeiden vorig jaar met rond 15 miljard dollar per maand. Verwacht wordt dat Japan, het land met de grootste reserves, binnen een paar jaar wordt ingehaald.
Dat loopt al een tijdje die spleetogen hebben enorme voorraden dollars liggen.quote:
Ga dan naar een kroeg verder van je huis of verhuis gewoon want op deze manier kan het echt niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:12 schreef du_ke het volgende:
Soms best lastig hoor, het is ook niet ver genoeg om na de laatste keer in de kroeg weer te moeten pissen. Dus dat moet je dan de volgende morgen extra erg.
quote:Beroerte Sharon is grote ramp voor Isräel
Het vernuftige was dat hij een derde weg zag en deze ook insloeg
Ariel Sharon heeft Israël de enige rationele strategische uitweg gewezen, betoogt . Maar helaas was hij pas halverwege en heeft hij geen opvolger nagelaten.
De beroerte die premier Ariel Sharon van Israël heeft getroffen, zou wel eens een van de grote rampen kunnen blijken uit de 60-jarige geschiedenis van het land. Door de ernst van Sharons beroerte is het onwaarschijnlijk dat hij zal blijven leven, laat staan nog aan de macht zal kunnen blijven. Dat kan wel eens rampzalig zijn, omdat Sharon de opkomst vertegenwoordigde – of zelfs de belichaming was – van een rationele, vooruitziende nationale gedachte die bij de aanstaande verkiezingen voor het eerst in tientallen jaren leek te gaan leiden tot een stabiel politiek bestuurscentrum.
Een generatie lang had de Israëlische politiek twee alternatieven te bieden. Links zei: we moeten vrede sluiten met de Palestijnen. Rechts zei: er is niemand om mee te praten, want ze wíllen geen vrede; ze willen ons vernietigen, dus blijven we in de bezette gebieden en proberen hen in Israël te integreren.
Links kreeg zijn kans met de vredesakkoorden van Oslo uit 1993. Deze bleken boerenbedrog. De PLO greep de Israëlische concessies aan om te komen tot de vorming van een bewapend en militant Palestijns terreurapparaat in het hart van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Het Israëlische aanbod van een uiterst grootmoedige vrede, in de zomer van 2000 in Camp David, werd beantwoord met een gewelddadige terreurcampagne, de tweede intifada, die duizend joden het leven kostte.
Daarmee was links in diskrediet geraakt en wendde Israël zich naar rechts, met de verkiezing van Sharon in 2001. Maar het rechtse idee om onbeperkt aan de bezette gebieden vast te houden was onhoudbaar. Het bestuur over een jonge, geradicaliseerde, groeiende Arabische bevolking met een hang naar Palestijnse onafhankelijkheid was niet alleen te kostbaar maar uiteindelijk ook zinloos.
Het vernuftige van Sharon was dat hij een derde weg zag en deze ook insloeg. Nu een vredesakkoord een illusie was en Groot-Israël een onmogelijkheid, was zijn stelling dat de enige weg naar veiligheid een eenzijdige vaststelling van de Israëlische grens was, door een hek om een nieuw Israël te bouwen en de Israëlische soldaten en kolonisten van de andere kant terug te trekken. Die andere kant zou het onafhankelijke Palestina worden.
Dus trok Sharon Israël geheel terug uit Gaza. Aan het andere front, de Westelijke Jordaanoever, zal het afscheidingshek dat nu in aanbouw is, het nieuwe Palestina zo'n 93 procent van de Westelijke Jordaanoever geven. De 7 procent van Israël zal een ruime meerderheid omvatten van de Israëliërs die daar nu wonen. De rest, dat begrijpt iedereen, zal naar Israël moeten terugkeren.
Het succes van deze strategie – hek plus eenzijdige terugtrekking – is eenvoudig te zien aan het inzakken van de intifada. De Palestijnse terreuraanslagen zijn met 90 procent afgenomen. De Israëlische economie is opgeleefd. In 2005 groeide deze in het hoogste tempo van alle westerse landen. De toeristen zijn terug en het land heeft zijn vertrouwen herwonnen. Sharons idee van een kleiner maar veilig en demografisch joods Israël heeft brede steun onder het volk gevonden en de oude partijen van links en rechts in de marge gedrukt. Hij stond op het rand van een electoraal succes dat zou leiden tot een nieuw politiek centrum waarmee deze strategie kon worden voortgezet.
Het probleem is dat het instrument voor dit centrisme van Sharon, zijn nieuwe Kadima-partij, nog maar een paar weken oud is, geen organisatorische structuur heeft en enorm afhankelijk is van Sharons charisma en vertrouwen onder de bevolking.
Natuurlijk is Kadima geen eenmanspartij. Ze trok onmiddellijk grote aantallen overlopers van de oude linkse en rechtse partijen (de Arbeidspartij en Likud), onder wie ook leden van kabinet en parlement. Ze zal niet meteen ineenstorten. Maar als Sharon van het toneel verdwijnt, zal dit de partij bij de verkiezingen in maart verzwakken en haar toekomst in gevaar brengen. Sharon had tijd nodig, misschien maar een jaar of twee, om het land als leider van Kadima te besturen, de partij organisatorisch te laten wortelen en een nieuwe generatie leiders klaar te stomen om het na hem over te nemen.
Dit zal niet meer gebeuren. Er is niemand in het land, laat staan in zijn partij, met zijn prestige en aanzien. Ehud Olmert, zijn vice-premier die nu voor hem waarneemt, heeft veel minder kans op het soort verkiezingszege dat tot een stabiele regeringsmeerderheid zou leiden.
Kadima vertegenwoordigt een gedachte waarvoor de tijd is aangebroken. Maar niet alle gedachten waarvoor de tijd is aangebroken, worden ook verwezenlijkt. Ze vergen historische figuren van vlees en bloed om ze uit te voeren. Sharon was een historische figuur van een enorm omvang, die diende in elke oorlog die Israël voerde vanaf zijn oprichting in 1948, die Israël bijna in zijn eentje redde met zijn gewaagde oversteek van het Suez-kanaal in de Jom Kippoer-oorlog van 1973, en nu de politieke links-rechtsimpasse had doorbroken waardoor Israël verstoken bleef van strategische ideeën om in de wereld na Oslo zijn koers te vinden.
Sharon heeft Israël de enige rationele strategische uitweg gewezen. Maar helaas was hij pas halverwege met zijn land toen hij zelf werd weggenomen. En hij heeft, anders dan indertijd Mozes, geen Jozua nagelaten.
Charles Krauthammer is columnist. © Washington Post Writers Group
Snel, dump je american traveller's cheques !!!quote:
Interessante analyse. Ik ben benieuwd wie Sharon gaat opvolgen als hij overlijdt en wat de koers gaat zijn van Israël.quote:
Mijn bank is een cooperative bank raised by farmers dus die hebben geen Amerikaans geld ( dè kenne we nie).quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Snel, dump je american traveller's cheques !!!
Stel dat je er voor moest betalen, wat zou je max bedrag zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:22 schreef George-Butters het volgende:
niet gek voor een MILF
[afbeelding]
Die reklame met dat rotjochem figuur hangt me de keel uitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mijn bank is een cooperative bank raised by farmers dus die hebben geen Amerikaans geld ( dè kenne we nie).
Oh.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Die reklame met dat rotjochem figuur hangt me de keel uit
Ik zou die reklame van Nationale Nederlanden wel weer eens willen zien, die van:
je bent geen hindoe...
je bent geen arts....
je bent geen advocaat...
je bent zelfs geen ingenieur!
waarom zou ik jou met mijn dochter laten samenwonen?
Ik snap ook niet dat er AWACS over ons land moeten vliegen, zoiets verwacht je bij voormalig Joegoslavie ofzoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goeie actie daar.. Wat doet de Navo daar nog in hemelsnaam?
Veel kont.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef RichardQuest het volgende:
Da's een mooie vrouw, die hindoe.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Heeft ie nou van die ouderwetse legerlaarzen aan met van die baggy WO2 jeans?
Hooguit verkaptquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Heeft ie nou van die ouderwetse legerlaarzen aan met van die baggy WO2 jeans?
quote:Als John, die heel zijn leven heeft gewerkt, bij de sociale dienst komt begint men daar een enorme zoektocht om te kijken of hij niet ergens geld heeft. Hij moet eerst het spaargeld van de kinderen opmaken. Als Achmed, die net aankomt uit Afghanistan, bij de sociale dienst komt krijgt hij meteen een uitkering.
[...]
Het kan toch niet zo zijn dat de overheid breedbeeldtelevisies uitdeelt aan nieuwkomers, maar ondertussen de vele werkende armen het water aan de lippen staat?