Als ie maar niet té snel gaat!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef Quarks het volgende:
Terwijn blikt keihard terug op 2005
Stand-up comedian Wilko Terwijn blikt op satirische wijze terug op het afgelopen jaar. Onderwerpen die voorbijkomen zijn onder meer het overlijden van Paus Johannes Paulus II en de uitverkiezing van de Duitse Paus Ratzinger, de golf van liquidaties die Nederland overspoelde, de soap rond het aantreden van Frans Bauer bij Talpa, de ophef rond de Hofstadgroep en de geboorte van prinsesje Alexia. Ook dit jaar geen liedjes en politiek geneuzel. Bij de oudejaars stand up draait het alleen om een hoge grapdichtheid, vanuit Terwijns soms bizarre visie op het afgelopen jaar.
Wilko Terwijn is nog sneller en harder dan de vorige edities. Wilko Terwijn: "Ik wil nu echt bedreigd worden." Het jaar 2005 wordt dan ook geheel in stijl met de talloze liquidaties volledig afgemaakt. De verwachtingen zijn hooggespannen, want Wilko's visie op de actualiteit heeft hem inmiddels een groot publiek van liefhebbers en bewonderaars opgeleverd. Zij kennen Wilko niet alleen van zijn theatershow 'Upgraded' maar ook van zijn wekelijkse bijdrage aan het radioprogramma van Giel Beelen en zijn maandoverzicht bij Rob Stenders.
Wilko Terwijn behoort al jaren tot de top van de Nederlandse stand up comedy. Actualiteiten spelen een grote rol in zijn optredens en samen met zijn aparte kijk op alledaagse zaken levert dat bizarre theorieën op. Nietsontziend fileert hij, waar gefileerd moet worden. Niet bang voor afwijkende meningen of absurdistische wendingen, geeft hij alles en iedereen er in 2005 ongenadig van langs. Ook achter de schermen is Wilko Terwijn zeer actief. Hij schreef teksten voor onder meer 'Vara Laat', 'Raymann is Laat', 'Ook Dat Nog' en de 'Sinterklaas Conferences' van Javier Guzman.
Stand up 2005: Wilko Terwijn, RTL 5, 21:30 uur
Als je goed kijkt klopt het geluid van lachen, klappen en juichen niet met de beelden, zeker niet als ze van achteren filmen.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:52 schreef Quarks het volgende:
De mensen in het publiek moeten gewoon ingehuurde acteurs zijn, dat moet gewoon.
En wat ze ook betaald krijgen, het is niet genoeg.
Geef 'm niet teveel krediet he.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:59 schreef mic_forever het volgende:
dit lijkt niet echt standup comedy, is meer gwoon cabaret
Noem je Wilko een copycat?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:09 schreef Lehcimus het volgende:
Waar heb ik zo'n achtergrond meer gezien?![]()
O ja op de BBC bij Jack Dee Live at the Apollo![]()
Ik ga ook even een schone onderbroek aantrekkenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:17 schreef alwaysthebest het volgende:
Gelukkig even reclame, ik kwam niet meer bij.![]()
![]()
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:17 schreef alwaysthebest het volgende:
Gelukkig even reclame, ik kwam niet meer bij.![]()
![]()
Ik zou niet durvenquote:
RTL5quote:Op donderdag 29 december 2005 22:18 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?
RTL5.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:18 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?
Hij is zelfs te slecht voor de VARAquote:Op donderdag 29 december 2005 22:20 schreef Bupatih het volgende:
[..]
RTL5.
Dé cabaretzender bij uitstek.
Ik ben bereid ver te gaan maar om nou RTL5 te kijkenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:20 schreef Bupatih het volgende:
[..]
RTL5.
Dé cabaretzender bij uitstek.
show?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:29 schreef SunChaser het volgende:
Een goed nieuwjaar, begint al met het einde van deze show
De aankondigingen in de tv-gidsen.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Maar even eerlijk. Wat was nu zijn beste grap?
quote:Stand-up comedian Wilko Terwijn blikt op satirische wijze terug op het afgelopen jaar. Onderwerpen die voorbijkomen zijn onder meer het overlijden van Paus Johannes Paulus II en de uitverkiezing van de Duitse Paus Ratzinger, de golf van liquidaties die Nederland overspoelde, de soap rond het aantreden van Frans Bauer bij Talpa, de ophef rond de Hofstadgroep en de geboorte van prinsesje Alexia. Ook dit jaar geen liedjes en politiek geneuzel. Bij de oudejaars stand up draait het alleen om een hoge grapdichtheid, vanuit Terwijns soms bizarre visie op het afgelopen jaar.
Wilko Terwijn is nog sneller en harder dan de vorige edities. Wilko Terwijn: "Ik wil nu echt bedreigd worden." Het jaar 2005 wordt dan ook geheel in stijl met de talloze liquidaties volledig afgemaakt. De verwachtingen zijn hooggespannen, want Wilko's visie op de actualiteit heeft hem inmiddels een groot publiek van liefhebbers en bewonderaars opgeleverd. Zij kennen Wilko niet alleen van zijn theatershow 'Upgraded' maar ook van zijn wekelijkse bijdrage aan het radioprogramma van Giel Beelen en zijn maandoverzicht bij Rob Stenders.
Wilko Terwijn behoort al jaren tot de top van de Nederlandse stand up comedy. Actualiteiten spelen een grote rol in zijn optredens en samen met zijn aparte kijk op alledaagse zaken levert dat bizarre theorieën op. Nietsontziend fileert hij, waar gefileerd moet worden. Niet bang voor afwijkende meningen of absurdistische wendingen, geeft hij alles en iedereen er in 2005 ongenadig van langs. Ook achter de schermen is Wilko Terwijn zeer actief. Hij schreef teksten voor onder meer 'Vara Laat', 'Raymann is Laat', 'Ook Dat Nog' en de 'Sinterklaas Conferences' van Javier Guzman.
"Ik ben Wilko"quote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Over Samir A. die gaat schelden "bij de baard van Allah! Duizend bommen en granaten! Oh nee, dat is... z'n boodschappenlijstje"quote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Is dat dat manwijf? Oftewel de manneijke tegenhanger van youp?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef greatgonzo het volgende:
het bewijs dat er wel zoeits ergers als Claudia de Brey bestaat
Nieuwjaarsdag, 1 uur, meteen na het vuurwerk dus op rtl5 is de HH.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:37 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik had de show van TT-vernoemde wel willen zien overigens.
Op uitzending gemist kan ik die standup shows nergens vinden (Grrr..)
rayman zijn stand-up heb ik ook gemist. En vind niks terrug op uitzending gemist..
![]()
Ik heb slechts drie minuten ervan gezien ofzo.quote:Op vrijdag 30 december 2005 04:15 schreef Fok! het volgende:
Deze meneer Terwijn deed ook een act/show/iets op de uitrijking van de Gouden Loeki. Het was pijnlijk om te merken dat het publiek (allemaal reclamemakers) slechts één keer écht moesten lachen en voor de rest hoorde je wat schaapachtig gelach hier en daar in de zaal......
Zou dit een eindejaarsgrap zijn? Zo van: "Haha, 1 januari, gefopt!"
Ik dacht op dat moment ook echt:quote:Op vrijdag 30 december 2005 04:15 schreef Fok! het volgende:
Deze meneer Terwijn deed ook een act/show/iets op de uitrijking van de Gouden Loeki. Het was pijnlijk om te merken dat het publiek (allemaal reclamemakers) slechts één keer écht moesten lachen en voor de rest hoorde je wat schaapachtig gelach hier en daar in de zaal......
Zou dit een eindejaarsgrap zijn? Zo van: "Haha, 1 januari, gefopt!"
Maar hoeveel hebben hem afgezet na 5 minuten?quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Toch nog 313.000 mensen die er naar hebben gekeken![]()
Er schenen ook iets van 200.000 mensen naar de lege stoelen van de Wereld Draait Door terwijl ze staakten hebben gekeken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Toch nog 313.000 mensen die er naar hebben gekeken![]()
350.000 zelfs, meer dan naar Wilkoquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Er schenen ook iets van 200.000 mensen naar de lege stoelen van de Wereld Draait Door terwijl ze staakten hebben gekeken.![]()
Kijkcijfers zijn het gemiddelde aantal kijkers tijdens het hele programma, dus iemand die 5 minuten kijkt telt nauwelijks meequote:Op vrijdag 30 december 2005 13:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar hoeveel hebben hem afgezet na 5 minuten?
Die tellen zeker wel mee, de kijkdichtheid of het marktaandeel geeft een beter beeld of mensen bleven kijken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn het gemiddelde aantal kijkers tijdens het hele programma, dus iemand die 5 minuten kijkt telt nauwelijks mee![]()
kijkdichtheid zegt ook alleen maar wat over het aantal kijkers (gemiddeld) . Namelijk het aantal kijkers in verhouding met het totale aantal mensen (met een tv aansluiting). Marktaandeel is het aantal kijkers in verhouding met de mensen die op dat moment tv keken. Het zegt dus 0,0 over dat er veel gezapt werdquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Quarks het volgende:
[..]
Die tellen zeker wel mee, de kijkdichtheid of het marktaandeel geeft een beter beeld of mensen bleven kijken.
De kijkdichtheid van het programma was redelijk hoog, dus niet veel mensen hebben weggezapt.
Het kijkkastje registreert hoelang iemand naar een programma heeft gekeken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
kijkdichtheid zegt ook alleen maar wat over het aantal kijkers (gemiddeld) . Namelijk het aantal kijkers in verhouding met het totale aantal mensen (met een tv aansluiting). Marktaandeel is het aantal kijkers in verhouding met de mensen die op dat moment tv keken. Het zegt dus 0,0 over dat er veel gezapt werd![]()
Ik heb hem bekeken en het viel niet mee.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:46 schreef Bot13 het volgende:
Voor de anti-terwijn-ers hier; ik zou 'm even kijken, het valt best mee
uhh ik hield het vol tot zijn watskeburt grap toen maar weer uitgezetquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:53 schreef SunChaser het volgende:
vanavond om 1.40 op RTL 5 HH
Hij staat in zn geheel online ook http://www.rtl.nl/shows/wilkoterwijn/
heeftie van Chris Rock "gestolen"quote:Op donderdag 29 december 2005 21:50 schreef LostFormat het volgende:
Dat'ie ook groot z'n naam achter hem heeft staan.
ik ookquote:Op zondag 1 januari 2006 16:03 schreef Ra-z het volgende:
[..]
uhh ik hield het vol tot zijn watskeburt grap toen maar weer uitgezet![]()
Ik heb het even langer volgehouden, ik dacht misschien wordt het toch nog leuk (ja, ik ben héél, hééél positief ingesteldquote:Op zondag 1 januari 2006 16:03 schreef Ra-z het volgende:
[..]
uhh ik hield het vol tot zijn watskeburt grap toen maar weer uitgezet![]()
Liever dood door ophanging dan dood door marteling? Nou, doe mij maar geen van beidequote:Op zondag 1 januari 2006 23:38 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb em gezien gister (of eigenlijk vannochtend)
Mwa, zaten wel leuke grappen in, maar hij moest het wel erg hebben van anderen afkraken
En hij kwam zo egocentrisch over. Maar was niet slecht.
Liever hij dan een youp voor mij
Wacht even. Ik haal die 2 altijd door elkaar.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Liever dood door ophanging dan dood door marteling? Nou, doe mij maar geen van beide![]()
Bah, ik heb ook een hekel aan Freek de Jonge.quote:Op maandag 2 januari 2006 03:02 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Wacht even. Ik haal die 2 altijd door elkaar.
Ik laatte me altijd uit over youp van 't hek.
maar...met youp bedoelde ik dus eigenlijk freek de jonge![]()
freek de jonge kan ik dus niet uitstaan!
ik heb de oudejaars-converance van youp ook gezien en die vond ik echter
weer wél erg goed!
dus als ik youp zei dan bedoelde ik dus eigenlijk freek.![]()
En dan word ie ook nog net als ie weer gezakt is naar boven gehaaldquote:Op zondag 1 januari 2006 16:08 schreef Dirktator het volgende:
Ik erger me al weken aan dit kudt-topique.
Neequote:Op maandag 20 februari 2006 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ben jij diegene die we steeds horen lachen als hij op het toneel staat![]()
Zeg dat soort dingen nou niet, mijn vertrouwen in de mensheid is al niet te hoog.quote:
Kortom, hij moet kappen met zn shows en lekker moppen gaan tappen op verjaardagenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:57 schreef Tammymara het volgende:
Hij is gewoon echt grappig, alleen komt dat er in zijn shows niet helemaal uit
"Kennis"wil ik ook niet zeggen,mijn man heeft een week met wilko opnames voor een programma gemaakt, wilko was een van zijn "coaches".quote:Op maandag 20 februari 2006 16:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Kortom, hij moet kappen met zn shows en lekker moppen gaan tappen op verjaardagen
Maar jij als kennis van Wilko, heb je m deze url al doorgemaild?
Dan heb je er dus helemaal niks aan, wel grappig zijn maar het niet kunnen tonenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:57 schreef Tammymara het volgende:
Hij is gewoon echt grappig, alleen komt dat er in zijn shows niet helemaal uit
Ik ben erg goed in het uitvoeren van hersenoperaties, maar als ik in de OK sta komt het er niet zo goed uitquote:Op maandag 20 februari 2006 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus helemaal niks aan, wel grappig zijn maar het niet kunnen tonen![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef Bupatih het volgende:
Wilko, als je dit leest: Ik ben grappiger dan jij, veredelde moppentapper!!
Ha! Zo! [afbeelding]
Dies nie moeilijk.....De eerste..Zowel in "omgang met fans *ahum als je die zo kan noemen* "als in grappen maken.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef SunChaser het volgende:
Wie is er slechter, Jeroen Smits of Wilko Terwijn?
OMG, weer zo'n dooddoener van Als je het zo goed weet ga dan zelf grappen maken, alsof je geen kritiek mag hebben op iets dat je zelf niet doet.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:48 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer jij op de radio te horen bent en met oudjaar je eigen programma van een uur hebt, en voor hoe-heet-het-ook-alweer ( dat van die spijkerman) gaat schrijven....Kan ik ook luisteren
Oké. Is goed.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:48 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer jij op de radio te horen bent en met oudjaar je eigen programma van een uur hebt, en voor hoe-heet-het-ook-alweer ( dat van die spijkerman) gaat schrijven....Kan ik ook luisteren
Van mij mag iemand kritiek hebben op iets wat ie zelf niet doet hoor,maar tis toch zo? Ik weet hoe moeilijk het is om grappen te maken die ergens op slaan en helaas kan je het niet iedereen naar de zin maken, en zijn er altijd mensen die iets grappig vinden wat andere mensen niet vinden.Ik vond namelijk mijn man in zijn tv-opnames ook niet grappig...En Wilko ook niet.Maar andere dingen weer wel.En Leon (van der zanden) die ik dus wél grappig vond, die vond ik in het echt , in het theater weer niet grappig.quote:Op [url=http://fo[quote][b]Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
OMG, weer zo'n dooddoener van Als je het zo goed weet ga dan zelf grappen maken, alsof je geen kritiek mag hebben op iets dat je zelf niet doet.
Wie is jouw man dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:00 schreef Tammymara het volgende:
Ik vond namelijk mijn man in zijn tv-opnames ook niet grappig...
Wat Elvi zegt: Wie is jouw man?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:00 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Van mij mag iemand kritiek hebben op iets wat ie zelf niet doet hoor,maar tis toch zo? Ik weet hoe moeilijk het is om grappen te maken die ergens op slaan en helaas kan je het niet iedereen naar de zin maken, en zijn er altijd mensen die iets grappig vinden wat andere mensen niet vinden.Ik vond namelijk mijn man in zijn tv-opnames ook niet grappig...En Wilko ook niet.Maar andere dingen weer wel.En Leon (van der zanden) die ik dus wél grappig vond, die vond ik in het echt , in het theater weer niet grappig.
Maar wat betreft die opmerking: Als je vind dat je grappiger bent, moet je het bewijzen
Ja sorry, Ik had een quote verklootquote:Op maandag 20 februari 2006 20:04 schreef Bupatih het volgende:
[..]
En @ reactie die hier eerst stond, als reactie op mijn post:
Voor mezelf, natuurlijk.Of Dit Was Het Nieuws.
Raoul Heertjequote:Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef Elvi het volgende:
Wie is jouw man dan?
Heeft aardig wat shows gedaan op TV/radio zie ik op zijn website. Toevallig binnenkort in Utrecht te zien?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:04 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Patrick Haagmans
(en gelukkig zegt dat waarschijnlijk niemand iets)
Nee, Helaas alleen maar "hier"in Limburg,de shows dan.Maar hij kan wel geboekt worden haha,dan komt ie vast wel naar utrecht.Slim dat je de website gevonden hebt, die is nog niet "echt"online omdat er nog fouten in/op staanquote:Op maandag 20 februari 2006 23:30 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Heeft aardig wat shows gedaan op TV/radio zie ik op zijn website. Toevallig binnenkort in Utrecht te zien?
Ja, daar heb je wel gelijk in,Dat vind ik ook zijn enige nadeel, die stem is redelijk slaapverwekkendquote:Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef Agiath het volgende:
Zijn grappen zijn opzich wel aardig, maar hij heeft gewoon een ongeïnteresseerde kutstem![]()
Zo moeilijk was dat niet, hoor...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:53 schreef Tammymara het volgende:
Slim dat je de website gevonden hebt, die is nog niet "echt"online omdat er nog fouten in/op staan![]()
Ja,das dus ook een mooie foutquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Zo moeilijk was dat niet, hoor...
Jij had belangrijkere dingen te doen?quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:59 schreef SunChaser het volgende:
Ik mocht ook bij de opanmes aanwezig zijn maar heb voor de eer bedankt.
relax maar... kzal me wel vergist hebben... hehequote:Op zaterdag 30 december 2006 23:44 schreef Bupatih het volgende:
Wat? Nog niet overtuigd?
http://www.zwartekat.nl/forum/index.php?topic=2849.0
http://www.goedgejat.tk/
En dat moet ons dan de "Oudejaarsconference nieuwe stijl" voorschotelen. Flikker toch op, man!
En dan nog is die grap over Steve Irwin waarschijnlijk de beste grap van Guido...quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:43 schreef Bupatih het volgende:
Ja.
Die struint ook het hele jaar internetfora, schoolpleintjes en openbare gelegenheden af om z'n grappen bij elkaar te jatten.
dat lijkt mij ook, anders gaat zo'n kutzender er geen reclame mee maken... en dat zegt dus dat die kneus echt heel erg zielig is. zo'n mongool verdient wat mij betreft gewoon een kogel door z'n schele mongolenkop. wat een bagger.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:47 schreef The_Verve het volgende:
[..]
En dan nog is die grap over Steve Irwin waarschijnlijk de beste grap van Guido...
Wat een malloot. Ga dan in de kantine van de palletfabriek Hans Teeuwen nadoen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:44 schreef Bupatih het volgende:
Wat? Nog niet overtuigd?
http://www.zwartekat.nl/forum/index.php?topic=2849.0
http://www.goedgejat.tk/
Geluk bij een ongeluk voor dat publiek, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:15 schreef Vossel het volgende:
Wilko Terwijn zou maandag in het Stadstheater in Zoetermeer staan. Is hij niet op komen dagen. Niemand (inclusief manager) kon hem te pakken krijgen
Ook in zijn gastenboek reageert hij niet: http://www.stand-upcomedy.nl/?p=3
Die mensen hebben toch weinig gemist
Zou ie dood zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:15 schreef Vossel het volgende:
Wilko Terwijn zou maandag in het Stadstheater in Zoetermeer staan. Is hij niet op komen dagen. Niemand (inclusief manager) kon hem te pakken krijgen
Ook in zijn gastenboek reageert hij niet: http://www.stand-upcomedy.nl/?p=3
Die mensen hebben toch weinig gemist
Helaas hij leeft nogquote:
Twee succesopties mijn reet. Die kerel staat 2 keer in de kleine zaalquote:Ik ben geen Frans Bauer die trillend bij SBS Shownieuws gaat zitten, maar ik weet wel wanneer excuses nodig zijn. In dit geval zeker. Door een miscommunicatie dacht ik dat ik alleen dinsdag 9 januari in Zoetermeer moest spelen. Het schijnt echter zo te zijn dat jullie 'De Mensen Uit Zoetermeer e.o."mij echt grappig vinden en er zelfs 2 succesopties waren gepland, dus ook die van maandag 8 januari. Zeker door het feit dat jullie mij zo steunen in Zoetermeer, vind ik het extra erg dat het zo gelopen is. Ik zou jullie dan ook allemaal willen uitnodigen voor 7 maart wanneer de vervangingsvoorstelling plaats zal vinden. jullie hoeven hier uiteraard geen cent voor te betalen. Ik neem alle kosten op me en zal extra mijn best doen om er een onvergetelijke avond van te maken. Ik hoop dat jullie mijn excuses aanvaarden en op 7 maart langskomen. Was getekend: Een zich de ballen uit de broek schamende Wilko Terwijn. PS Als je tomaten mee brengt snap ik dat best.
quote:X
Het Romeinse cijfer ‘X’, staat voor tien jaar Stand-up Comedy. De letter ‘X’ slaat niet op Wilko's X-factor, maar op de inhoud van zijn shows, die al tien jaar dagelijks aan verandering onderhevig zijn. De inhoud daarvan is onbekend, vaak ook voor Wilko Terwijn zelf, omdat de beste stand-up op het podium ontstaat.
Tien jaar geleden klauterde Wilko Terwijn voor het eerst het podium op. Vandaag de dag kan hij gerekend worden tot de groten in het Nederlandse comedycircuit. Hij wordt gezien als een stand-up comedian pur sang. Bewonderd om zijn grapdichtheid. Ongeëvenaard om zijn dagelijkse nieuw materiaal. Geen actualiteit gaat aan hem voorbij zonder zijn comedycommentaar. Door die bijzondere talenten wordt Wilko gevolgd door een steeds groter publiek. In de theaters waar hij speelt, groeit zijn aanhang per voorstelling. Maar terugkijken hoeft hij niet met zijn nieuwe programma ‘X’, want iedere voorstelling is altijd weer anders.
Wilko is vaste headliner van de Comedy Explosion. Wanneer je de comedy-bus van de Comedy Explosion ziet rijden is er een grote kans dat Wilko hier in zit, want hij speelt veel en overal. Daarnaast is Wilko en van de vele, vaste gezichten van het Comedy Theater in de Nes, de thuisbasis van de Comedy Explosion.
Wilko Terwijn is wellicht de meest gevraagde tekstschrijver van televisie Nederland. Hij schreef onder andere voor Jörgen Rayman, Javier Guzman, Claudia de Breij en ‘Ook dat nog’ alsookeen wagonlading andere programma's. Op de radio was hij veelvuldig te horen bij BNN United, Giel Beelen, Rob Stenders en Patrick Kicken.
Naast zitting in diverse panelshows heeft Wilko Terwijn zijn televisiebekendheid vooral te danken aan een drietal oudejaar stand-up’s, de tegenhangers van de oudejaarsconference. Opvallend verrassendwaren de hoge kijkcijfers van deze shows.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:35 schreef heiden6 het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=844650719566524186&q=wilko+terwijn&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Heeft iemand een zakdoek? Ik word er verdrietig van.
Zeer prijzenswaardig.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:20 schreef Yozzz het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=C7jNWrMKbxo
Ik heb het tot de... 57 sec. volgehouden
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:35 schreef heiden6 het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=844650719566524186&q=wilko+terwijn&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:38 schreef BonteAvond het volgende:
niks gelezen hier, maar: 'de scherpe komiek' volgens sbs6;' JOAH EN DAN FEGJE 44 JOAR MED KROKODILLE EN DAN WORT JE VERMORT! dor een vis...' 'HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHA'
jezus christus.
Bij 40 seconden hield ik het niet meer.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:35 schreef heiden6 het volgende:
google video
Inderdaad! Het enige leuke aan Guido Weijers is dat z'n ogen in hoeken van 90 graden staan. Maar goed, na 10 seconden is die grap er ook af. Wel knap hoe hij dat volhoudt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 03:52 schreef Flashwin het volgende:
ik word gewoon triest als ik naar wilko terwijn luister. zelfde geldt voor die andere flapdrol, guido weijers
quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:41 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Inderdaad! Het enige leuke aan Guido Weijers is dat z'n ogen in hoeken van 90 graden staan. Maar goed, na 10 seconden is die grap er ook af. Wel knap hoe hij dat volhoudt.
Mensen die met slippers en witte sokken + korte broek in de zomer denk ikquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Stampvolle agendaLijkt me toch vet om heen te gaan, puur om te zien of er nou echt mensen zijn die moeten lachen. En vooral wat voor mensen dat zijn
Ieuw.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:48 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Mensen die met slippers en witte sokken + korte broek in de zomer denk ik
quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:41 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Inderdaad! Het enige leuke aan Guido Weijers is dat z'n ogen in hoeken van 90 graden staan. Maar goed, na 10 seconden is die grap er ook af. Wel knap hoe hij dat volhoudt.
dat dus, erg slecht iddquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:03 schreef RSie het volgende:
zapte er gisteren overheen, bleef 5 minuten hangen om hem een kans te geven. daarna weer doorgezapt.
Nuff said!
mijn ervaring is dat wanneer je live bij zo'n show bent het allemaal veel leuker overkomt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tering, ik ga met m'n broertje naar Wilko Terwijn binnenkort. Ik wil de confrontatie aangaan. In other words: gewoon midden in z'n voorstelling opstaan en een discussie beginnen.
"Gast, zeik me af: ik heb geen benen en ben lesbisch".
Wedden dat ie daar niets mee kan?
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:35 schreef Timmor het volgende:
en BNN’s ‘de Nieuwste Show’.
En dan er achter aan brabbelt "te moeilijk voor Veronica"quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:05 schreef PDOA het volgende:
Dat voorstukje op Veronica ja, waar hij die grap maakt en dat er helemaal niemand lacht.
Alleen heel jammer dat dat in elkaar is gezetquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:05 schreef PDOA het volgende:
Dat voorstukje op Veronica ja, waar hij die grap maakt en dat er helemaal niemand lacht.
Oooh wat was die pijnlijk zeg! Niemand lachte. En soms zaten er in potentie best goede grappen tussen, maar dan presenteert ie ze gewoon compleet verkeerd!quote:
Ik ben benieuwd, ben je al geweest?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tering, ik ga met m'n broertje naar Wilko Terwijn binnenkort. Ik wil de confrontatie aangaan. In other words: gewoon midden in z'n voorstelling opstaan en een discussie beginnen.
Ik was daar anderhalf jaar geleden ofzo. Precies dezelfde show als 2 maanden geleden op tv.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
hoop het niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:48 schreef Stefan het volgende:
Gaat Wilko nog wat doen dit jaar, hoop het, lekker Wilko afzeiken.
Pijnlijk gewoon dit. Nog erger is het feit dat er mensen voor betalenquote:
Hilarische Martin Gaus imitatiequote:
Dat trekt zijn "comedy-hart" niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:09 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Hilarische Martin Gaus imitatie
daar was ik bijquote:
Nu je dat zo zegt... het lijkt me best tof om met een voorraad spacecake naar zo'n voorstelling te gaan, volgens mij lach ik mezelf dan echt het ziekenhuis in.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:28 schreef Stefan het volgende:
Wat voor soort mensen lachen er in de zaal, zijn die aan de coke?
waarom thc eten, als je het ook intraveneus kan inbrengen?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nu je dat zo zegt... het lijkt me best tof om met een voorraad spacecake naar zo'n voorstelling te gaan, volgens mij lach ik mezelf dan echt het ziekenhuis in.
Ik houd niet zo van injecties.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom thc eten, als je het ook intraveneus kan inbrengen?
tussen je tenen zie je er niets van.quote:
hoezo moet ik kiezen?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:41 schreef Stefan het volgende:
Wat heb je liever, een trap in je ballen of een avondje naar Wilko?
Naar Wilko en hem een trap in zijn ballen geven.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:41 schreef Stefan het volgende:
Wat heb je liever, een trap in je ballen of een avondje naar Wilko?
quote:Op zondag 10 januari 2010 14:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Naar Wilko en hem een trap in zijn ballen geven.
In vergelijking met de rest van dat programma viel Wilko nog best meequote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:42 schreef Mani89 het volgende:
Deze genius nu bij gehaktdag op ned 3 kijk allen.
In vergelijking met dat programma valt Aids nog best meequote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:14 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
In vergelijking met de rest van dat programma viel Wilko nog best mee
Klopt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:17 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
In vergelijking met dat programma valt Aids nog best mee
Echt?quote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef luckass het volgende:
WTF, hij was net een programma aan het doen op NED3.
Uitzendinggemist hopelijk!quote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef luckass het volgende:
WTF, hij was net een programma aan het doen op NED3.
Wilco is gewoon een soort griep; soms ben je er een week ziek van, om er de rest van het jaar niet meer aan te hoeven denken.quote:Op maandag 19 april 2010 17:44 schreef vencodark het volgende:
Echt, ik wil dit topic uit mijn AT's. Ik vind het niet meer leuk dat dit steeds terugkomt.
Mocht ie willen dat ie zo'n indruk maakte.quote:Op maandag 19 april 2010 17:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wilco is gewoon een soort griep; soms ben je er een week ziek van, om er de rest van het jaar niet meer aan te hoeven denken.
En terecht, niemand is zo artistiek en origineel als Wilko Terwijnquote:Op maandag 19 april 2010 16:39 schreef Konijnenjager het volgende:
Een grote dag in de Nederlandse comedygeschiedenis.
http://www.cabaretinfo.nl(...)k_leider_Comedy_Cafe
Misschien is dat wel zijn act.quote:Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef luckass het volgende:
Ik moet gewoon om hem lachen omdat het zo slecht is.
Duidelijker kan de troll nietquote:Op maandag 19 april 2010 19:33 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
En terecht, niemand is zo artistiek en origineel als Wilko Terwijn
Ja en zanger Rinus is ook hoog niveauquote:Op maandag 19 april 2010 19:39 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik meen het, zijn humor is gewoon van een hoger niveau
Kloptquote:Op maandag 19 april 2010 19:59 schreef luckass het volgende:
[..]
Ja en zanger Rinus is ook hoog niveau.
quote:Laatste nieuws! #Joran gesignaleerd in een Pocho met een dwarsfluit op het Centraal Station van Utrecht.
HAHAHA WAAR HAALT HIJ DIE GRAPPEN TOCH VANDAANquote:Heb jij hem gezien? SMS Jor AAN... #Joran
quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:24 schreef Penisbaard het volgende:
Deze hilarische man zit nu ook op de Twitters, vooral zijn grappen over Joran zijn HIE-LA-RIES
http://twitter.com/WilkoTerwijn
[..]
[..]
HAHAHA WAAR HAALT HIJ DIE GRAPPEN TOCH VANDAAN
quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:24 schreef Penisbaard het volgende:
Deze hilarische man zit nu ook op de Twitters, vooral zijn grappen over Joran zijn HIE-LA-RIES
[..]
[..]
pijnlijk niet grappig die man, en hij gaat ook maar doorquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:24 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
[..]
quote:Onverwachte problemen voor #Joran. Het schijnt dat de OV-chipkaart nog helemaal niet werkt in Chili.
quote:De telegraaf heeft #Joran al proberen te bellen voor een interview.
quote:Volgens Peter R. de Vries is de moord gepleegd met een kandelaar in de serre. #Joran
quote:Breaking News! Volgens #Joran is het allemaal de schuld van de aswolk.
quote:#Joran... Daar kan ik helaas geen touw aan vastknopen.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:11 schreef Penisbaard het volgende:
Hij blijft maar doorgaan met zijn hilarische grappen en grollen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Er is iets kapot gegaan van binnen wat niet meer hersteld kan worden vrees ikquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:11 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Godverdomme.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:11 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Briljantquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:11 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Zoekopdrachten gerelateerd aan Wilko Terwijn
wilko terwijn standup comedy zonder humor
wilco terwijn
wilko terwijn superantiheld
ik hoop (en verwacht) dat die mensen niet hebben betaald.quote:Op maandag 27 december 2010 20:34 schreef ralfseltje het volgende:
Dat publiek ook, in close-ups van het publiek lacht niemand terwijl het geluid anders suggereert
Ik heb gister alleen de laatste 2 min gezien omdat TBS daarna kwam... Dus toch nu ook maar even gekekenquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:30 schreef luckass het volgende:
Ik ga nu kijken: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1039595
Edit: de eerste drie minuten zijn al tenenkrommend slecht
Dat had Wilko kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:23 schreef luckass het volgende:
Een vriend van mij van het een goede show.
dat is guido weijers, idioot.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:02 schreef TheZapster het volgende:
Vanavond is hij op SBS6 met zijn oudejaarsconference.
Dat is volgens mij ook zon watje. Ken hem verder niet maar in pauw en witteman was hij echt raarquote:
dat is 'humor' voor tokkies + jatwerk. gigantische debiel is dat.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:44 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook zon watje. Ken hem verder niet maar in pauw en witteman was hij echt raar
Hier moest ik om lachen. Om die twitter'grapjes' niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Er is iets kapot gegaan van binnen wat niet meer hersteld kan worden vrees ik
quote:Het lijkt buiten wel op de Gaza strook... Alleen hebben de kinderen nu alle wapens.
quote:Bobby Farrel is niet dood. Die ligt gewoon te playbacken.
Hoe kom je er op.quote:#Wilders komt met een boek over de Islam. Dat wordt denk ik de eerste keer dat je kan zeggen: 'Ik vond de film toch beter'
quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:05 schreef CasB het volgende:
Nog wat pareltjes:
[..]
[..]
[..]
Hoe kom je er op.Of liever, hoe kom je er vanaf.
van = vondquote:Op vrijdag 31 december 2010 07:59 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Dat had Wilko kunnen zeggen.
Zou Wilko zelf ook F5'en?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:02 schreef Beach het volgende:
elk jaar rond oud en nieuw komt dit topic ook gewoon weer bovendrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |