abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33398930
Aangezien het nu toch wel tijd werd voor een topic.

Wat informatie van http://www.allmusic.com en een kwartiertje typwerk hebben er voor gezorgd dat het topic er nu ook is. Wat vinden jullie van Portishead, wat is je favoriete nummer?

In 1991 werd in het Engelse Bristol de band Portishead opgericht door Geoff Barrow en Beth Gibbons. Geoff Barrow werkte in een opnamestudio, waar hij kennis maakte met Massive Attack. Ten tijde van de oprichting van Portishead hield hij zich bezig met het remixen van nummers voor o.a. Depeche Mode, Primal Scream en Paul Weller. Beth Gibbons was zangeres in een pub voor ze in Portishead belandde. Tussen 1991 en 1994 schreef het duo veel nummers, daarbij geholpen door gitarist Adrian Utley. Dave MacDonald is het vierde lid en drummer van Portishead.

Het eerste album Dummy verscheen in 1994. De muziek valt te omschrijven als triphop, maar is minder dansbaar dan Massive Attack, en bevat geen rap zoals Tricky. De eerste single Sour times werd ook regelmatig gedraaid op Radio 3. Net zoals veel songs van Portishead klinkt het als de soundtrack voor een zwart-wit film uit de jaren 30, onheilspellend, angstaanjagend. Glory Box van hetzelfde album werd een klein hitje in Nederland.

Eind 1994 won Dummy de Mercury Music Prize. Daarmee versloegen ze Suede (Dog Man Star), Blur (Parklife), Pulp (His 'n Hers) en Oasis (Definitely maybe). Toch niet de minste albums uit dat jaar.

In 1997 verscheen het tweede album van Portishead, dat gewoon Portishead heet. Voor dit album namen Geoff Barrow en Adrian Utley stukjes muziek op, die ze later sampleden en gebruikten in de nummers. Portishead klinkt nog donkerder dan op Dummy. Luister maar eens naar Seven Months. Beste nummers: All Mine, Seven Months en Cowboys.

Mijn favoriete album. Roseland NYC Live, uitgebracht in 1998, en een paar weken geleden voor iets minder dan 10 Euro gekocht bij Sounds in Rotterdam. Negen van de elf nummers zijn opgenomen in de Roseland Ballroom, in New York, vandaar de titel. Het is niet zo maar een live-cd, de band wordt begeleid door een 35-koppig orkest. Vooral een nummer als 'All mine' klinkt nog mooier door de toevoeging van echte blazers en strijkers. Het is lastig om één uitschieter op dit album te noemen, de combinatie van het orkest, de stem van Beth Gibbons, het scratchen van Geoff Barrow, het gitaarspel van Adrian Utley: het vult elkaar perfect aan. Portishead klinkt donker, sfeervol, filmisch. Een ander pluspunt van dit album is ook dat het publiek stil blijft tot een nummer is afgelopen, en dat er niet zoals bij mTV Unplugged overal doorheen wordt gegild.
I intend to live forever, or die trying.
pi_33400311
Dummy is prachtig. De clip voor Only you van het 'Portishead' album is ook prachtig trouwens. Geregisseerd door Chris Cunningham. Past perfect bij de stijl van het nummer.
pi_33400376
Mijn favoriete album is ook het livealbum en in het speciaal daarop het nummer Roads. Door de heerlijke manier waarop Beth het zingt (zo passievol) krijg ik keer op keer kippenvel. En dat terwijl ik Roads het minste nummer vind van Dummy.
pi_33400499
Portishead,Massive Attack,Placebo ..allemaal geweldig maar roads blijft de favoriet.
pi_33400554
Mag ik dan hier ook even iedereen het album van Beth Gibbons & Rustin' Man aanraden? Dat vind ik persoonlijk nog mooier dan Portishead, wat me toch snel kan gaan vervelen (al ben ik wel benieuwd geworden naar dat livealbum, daar ga ik eens naar op zoek).
Hoogtepunt is zonder twijfel Tom The Model, geweldig nummer is dat.
pi_33400668
Ik vind van het album met Rustin' Man het nummer Mysteries persoonlijk het mooiste.

@Jayvon, waarom zet je Placebo in dat rijtje??

[ Bericht 26% gewijzigd door HerrFrietsaus op 25-12-2005 21:35:56 ]
pi_33401169
Deze drie groepem zijn mijn favoriet in ongeveer dezelfde genre.
maar Placebo is idd wat meer" rok"achtiger.
Toch vind ik ze bij elkaar passen ik weet niet waarom.
pi_33401607
Als Placebo triphop is, is Pearl Jam death metal
pi_33402013
Oh ja, dit topic moest nog geopend worden .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 25 december 2005 @ 22:45:30 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33402052
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:13 schreef Jayvon het volgende:
Portishead,Massive Attack,Placebo
Sorry maar dit is eerder een 'wat-hoort-er-niet-in-het-rijtje-thuis' raadsel van knoop in je zakdoek niveau
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 25 december 2005 @ 22:46:26 #11
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33402074
Portishead=Portishead
...dass wir fliegen.
  zondag 25 december 2005 @ 23:07:15 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33402493
Dummy is keigoed.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 26 december 2005 @ 02:02:20 #13
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33407164
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dummy is keigoed.
Yeah. Wel het enige PH-album dat ik goed ken; maar goed.

Tracks met lekkere beats en fijne cuts die toch een prettig gevoelig geheel vormen.
  maandag 26 december 2005 @ 02:05:32 #14
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33407226
De rest mag er ook zijn, hoor.
...dass wir fliegen.
  maandag 26 december 2005 @ 02:12:20 #15
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33407353
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
De rest mag er ook zijn, hoor.
Yeah, i know. Heb er ook wel meer cd's van. Dummy heb ik destijds gewoon veel gedraaid.
  maandag 26 december 2005 @ 09:54:35 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_33409137
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:16 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Als Placebo triphop is, is Pearl Jam death metal
Haha de grote 3 uit Bristil zijn idd Massive Attack, Portishead, Tricky

Ook leuk: Moloko, Morcheeba, DJ Shadow, Hoovephonic
pi_33409156
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:23 schreef dwerg het volgende:
Eind 1994 won Dummy de Mercury Music Prize. Daarmee versloegen ze Oasis (Definitely maybe).
Nog steeds een grof schandaal natuurlijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33409449
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mag ik dan hier ook even iedereen het album van Beth Gibbons & Rustin' Man aanraden? Dat vind ik persoonlijk nog mooier dan Portishead, wat me toch snel kan gaan vervelen (al ben ik wel benieuwd geworden naar dat livealbum, daar ga ik eens naar op zoek).
Dat is idd een prachtige cd. Heb 'm een keer geluisterd, moet 'm nog steeds een keer kopen!

Ik ben trouwens ook erg weg van de live-cd van Portishead. En All Mine is mijn favoriete nummer.
pi_33413748
Mijn favoriet is toch wel sour times en dan de langzame uitvoering op de roseland cd. op de dvd staat de snellere versie.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_33417681
quote:
Op maandag 26 december 2005 09:57 schreef zjroentje het volgende:
Nog steeds een grof schandaal natuurlijk.
Een schandaal, nou nee. Maar toch verrassend dat Parklife niet won.

Uiteraard heb ik de vijf genoemde albums in de kast staan.
  maandag 26 december 2005 @ 17:23:40 #21
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_33417990
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:23 schreef dwerg het volgende:
wat is je favoriete nummer?
Wandering Star, denk ik.
pi_33418833
Laatst heb ik Dummy vrij blind aangeschaft (ik kende alleen de singles). Op zich een goed album, maar echt een van mijn favorieten zal het niet worden. Favoriete nummers van ze: Sour Times en Glorybox.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33418883
Roads
pi_33429245
Overrated.

Ik vind ze zeker niet slecht, maar ze worden door anderen zo ontzettend op een voetstuk geplaatst dat ze een goddelijke status hebben gekregen en het gewoon niet leuk meer is. Samen met Massive Attack en Tricky wordt Portishead de uitvinder van de triphop genoemd en van andere bands en artiesten waarvan de muziekstijl ook maar een ietsjepietsje overeenkomt wordt geclaimd dat ze de formule van Portishead gekopiëerd hebben. (Of gejat, om hetzelfde succes te behalen.) Geloof het of niet, maar het merendeel van bands en artiesten willen toch hun eigen ding doen en geven zich 100% om iets origineels te laten horen. En dan is er geen grotere belediging als er één of andere popjournalist aankomt met de naam Portishead omdat hij muziek in hokjes plaatst en het niet individueel kan beoordelen.

Als je eind jaren 90 / begin jaren 00 opperde dat je van Portishead hield hoorde je helemaal bij de club. Zei je echter dat je er geen ruk aanvond dan werd je verweten dat je geen verstand van muziek zou hebben en dat je maar beter een CD van Britney Spears moest kopen. En dat is blijkbaar nu nog steeds zo. Portishead is commercieel gemaakt, ondanks dat men het 'alternatieve muziek' noemt. Ik weet niet of de leden van Portishead daar zelf wel zo blij mee zijn.
pi_33429268
Roads natuurlijk.
  dinsdag 27 december 2005 @ 01:37:45 #26
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_33429404
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:43 schreef Litpho het volgende:
Oh ja, dit topic moest nog geopend worden .
En het is ronduit schandalig dat dat op een dergelijk groot forum als Fok! nog niet eerder is gebeurd. Ik gok dat Danny er iets mee te maken heeft.

Persoonlijk ben ik altijd erg gecharmeerd geweest van 'Over'. Niet hun beste nummer, maar ik heb het - lang, lang geleden - gespeeld met mijn band en dat geeft toch iets extra's aan zo'n nummer.

Ik draai ze te weinig, trouwens. Weet niet hoe dat komt...
pi_33431924
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:27 schreef Netflier het volgende:
Portishead is commercieel gemaakt, ondanks dat men het 'alternatieve muziek' noemt.
Mwah, meer Dummy dan compleet Portishead heb ik de indruk (dwz. voldoende mensen die Portishead nooit verder geluisterd hebben dan Dummy). Ik heb nog zelden het tweede album gepusht zien worden, terwijl Dummy inderdaad beschouwd wordt als een van dé albums die je als muziekfan gewoon in de kast hoort te hebben staan .
pi_33432409
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:37 schreef broer het volgende:

Ik draai ze te weinig, trouwens. Weet niet hoe dat komt...
Het is vrij gloomy en naar binnen gerichte muziek natuurlijk. Het zijn vooral de demonen van de muzikanten zelf die verdreven moeten worden. Dat maakt niet uit, maar de spookwereld van Portishead is niet echt aan mij besteed, ik heb altijd teveel masochisme moeten opbrengen om de stem van Gibbons in combinatie met triphopbeats te kunnen verteren. Als ik het nu luister dan associeer ik het toch vooral met zwelgende kunstacademiestudenten. Andere bands zoals bijvoorbeeld de vroege Massive Attack en Archive (Londinium) liggen me toch iets beter.

Nog over die 'oorsprong' van triphop: Portishead heeft vooral haar oor te luister gelegd bij vroege Ninja Tune releases (van onder andere Dj Food) en zelfs een vleugje Basic Channel, denk ik.
  dinsdag 27 december 2005 @ 09:32:55 #29
35478 Acree
Look closer
pi_33432473
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:13 schreef Anton het volgende:
Favoriete nummers van ze: Sour Times en Glorybox.
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
pi_33434037
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
'Funny time of year' is veruit mijn favoriet.
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 09:32 schreef Acree het volgende:

[..]
Ja! Die zijn mooi!
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:15:07 #31
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33435613
Afgelopen jaar las ik her en der dat er komend jaar toch echt een nieuw album aan zit te komen. Zal het er nog van komen?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33436551
Ik gok dat dat nieuwe album er niet meer gaan komen. Die geruchten gingen al sinds vorig jaar en ik dacht dat het er echt zat aan te komen na het optreden in Bristol met Massive Attack en ik meen Robert Plant. Maar helaas...
pi_33438090
Dummy is één van de honderden albums die ik nog steeds is moet kopen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_33689095
Roads is mijn favo nummer ooit... Ook Glory Box, Sour Times, Cowboys, Over, Only You...
En Roseland NYC is echt een heel goed album, zou wel willen dat MTV het weer eens uitzendt...

Overigens stond hier het e.e.a. in over het nieuwe album... maar dat is opeens een Herman van Veen topic geworden
quote:
MUZ / Nieuw album Portishead?
lees net op http://pitchforkmedia.com/dates/ dat de nieuwe Portishead op 25 maart uitkomt! en Wat staat er bij de 'p' onder Portishead, een album dat ook op ...
forum.fok.nl/topic/662377/next - 43k - Toegevoegde zoekresultaten -
"We all have to stick together. I'll be behind the team on Saturday roaring them on, and I know the fans will do the same."
pi_33689608
Ik heb Dummy op vinyl en Roseland op DVD. Beide zijn erg mooi . Ook die cd van Beth Gibbons is erg goed vind ik. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat mijn favoriete nummers zijn eigenlijk.. Nog eens goed naar luisteren...
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:15:11 #36
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33699904
Luister eigenlijk nooit meer naar Portishead, maar kan me herinneren dat ik Undenied altijd wel een erg mooi nummer vond.
pi_33760243
100kb is de limiet voor webicons :)
pi_33760444
Wandering Star
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_33761497
Kheb ze live mogen zien. Eén van de beste concerten ooit voor me...

De hoop op een nieuw album heb ik opgegeven. Dat werd al zo vaak geroepen. Laten ze eerst het gezeur met de platenmaatschappijen maar is rond hebben.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:55:42 #40
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_33762027
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:15 schreef DaisyDuke het volgende:
Luister eigenlijk nooit meer naar Portishead, maar kan me herinneren dat ik Undenied altijd wel een erg mooi nummer vond.
Ik ook niet meer, maar als er een nieuw album zou komen ben ik toch wel zeer benieuwd.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:59:54 #41
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_33762169
de live dvd heb ik hier die is ook echt cool...
wel beetje vaag publiek wat er zit, maar tis wel cool om haar te zien zingen en tijdens t zingen de een na de andere peuk te zien opsteken
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_33762502
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
de live dvd heb ik hier die is ook echt cool...
wel beetje vaag publiek wat er zit, maar tis wel cool om haar te zien zingen en tijdens t zingen de een na de andere peuk te zien opsteken
Kheb ze gezien in Vredenburg, Utrecht.

Overal hangen borden in de zaal met NON-smoking. Zij komt het podium op en staat de eerste twee nummers met de rug naar het publiek vanwege de zenuwen. En maar roken dat kreng
pi_34008027
quote:
Dirty...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:52:45 #44
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35070488
pi_35072633
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:52 schreef DaisyDuke het volgende:
Klik!
Remix album Weer één van de vele. Gezien de namen van de producers zal het not my cup of tea zijn.
pi_35073392
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:59 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Remix album Weer één van de vele. Gezien de namen van de producers zal het not my cup of tea zijn.
Tegenwoordig denkt elke malloot bekend te kunnen worden als ze een remix-album in elkaar flansen van een bekende band/groep. Net zoals dat vreselijke remix-album van 'Push The Button' van de Chemical Brothers. kots ende spuug.
pi_35073565
Ga eerst eens luisteren kneus. Die aannames van je bevallen me ook niet maar daar zal ik niet op ingaan.
Aldus.
pi_35073611
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:28 schreef Z het volgende:
Ga eerst eens luisteren kneus. Die aannames van je bevallen me ook niet maar daar zal ik niet op ingaan.
Leg uit.
pi_35073718
Nou ten eerste vind ik dat je zeurt. Zie het als een extra'tje, en als je het niet leuk vindt, dan niet zeuren.

En jij gaat ervan uit dat de remixers het alleen voor het geld zouden doen. Dat is onzin. Vooral ook omdat de boel gewoon online staat.
Aldus.
pi_35074003
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:33 schreef Z het volgende:
Nou ten eerste vind ik dat je zeurt. Zie het als een extra'tje, en als je het niet leuk vindt, dan niet zeuren.

En jij gaat ervan uit dat de remixers het alleen voor het geld zouden doen. Dat is onzin. Vooral ook omdat de boel gewoon online staat.
Tuurlijk doen de meeste remixers het voor de poen, dat is algemeen bekend. Zij moeten tenslotte ook rekeningen betalen.

en kritiek hebben mag altijd, ook al is het gratis.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:43:57 #51
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_35074010
Dummy is zeker een mooi album geniet er nog regelmatig van
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:50:23 #52
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_35074200
Portishead ik vind denk ik Roads ook het mooiste, als volledig album toch wel Roseland
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:50:56 #53
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49679625
Goed nieuws! Zou mooi zijn als dit uitkomt en ze weer iets muzikaals samen gaan doen:

Op de MySpace van de band valt te lezen dat ze zullen optreden op een festival met de naam All Tomorrow's Parties Nightmare Before Christmas.

Deze zal plaatsvinden van 7 tot en met 9 december in het Britse Minehead. De show is hun eerste show in tien jaar, als we tenminste een geheim concert afgelopen februari in Bristol even niet meerekenen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:53:47 #54
27648 Weakling
available in strong mint
pi_49682107
Ze zijn zelf de "curators" van ATP, wat wil zeggen dat ze een hand hebben in de andere bandjes die geprogrammeerd gaan worden tussen 7 en 9 december op ATP. Benieuwd waar ze mee aan komen zetten ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_49690275
all tomorrow's parties zijn wel hele bizarre feestjes. een artiest krijgt de mogelijkheid om het affiche samen te stellen. en dan doen ze het bijvoorbeeld in een centerparcs achtig bungalow park. heel vreemd...
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:13:42 #56
6536 dwerg
chagrijn
pi_49939779
Uit de nieuwsbrief. Een nieuwsbrief! Dat is jaren geleden!

You may know by now that Portishead are to be the next curators and will be performing exclusively at All Tomorrow’s Parties, Nightmare Before Christmas in December 2007.

They will be playing their first full live set featuring new material in nearly 10 years at the event which is set for
December 7, 8 & 9 at Butlins Holiday Resort at Minehead.

“We have always loved the All Tomorrow’s Parties set up and we’re happy our first shows will be there. It’s great to have the opportunity to introduce bands we love or have influenced us. We’ve chosen a diverse collection of artists to play with us and we’re really looking forward to it”

Details of the line up as it’s confirmed will be sent to you by email and will be available at the All Tomorrow’s Parties site www.atpfestival.com where you’ll also find details of how to buy tickets, accommodation available and how to get there.

The first artists we can confirm will be playing are Aphex Twin, Black Mountain, Crippled Black Phoenix, Fuzz against Junk, Julian Cope, Oneida, Seasick Steve, Sparklehorse & Team Brick. More to be announced soon.
pi_49953005
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:50 schreef J.A.N.A. het volgende:
Portishead ik vind denk ik Roads ook het mooiste, als volledig album toch wel Roseland
Ik heb dat live album, weet niet meer hoe het heet... Als ik er naar luister krijg ik er altijd zo een gevoel bij van kom hier dan pak ik je

Maar Roads is wel een mooi nummer ja
Ik doe hier niet aan mee.
pi_49959574
Undenied
Sour sour times
Glory Box

Portishead is heerlijk
Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
pi_50737381
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:13 schreef dwerg het volgende:

You may know by now that Portishead are to be the next curators and will be performing exclusively at All Tomorrow’s Parties, Nightmare Before Christmas in December 2007.

They will be playing their first full live set featuring new material in nearly 10 years at the event which is set for

“We have always loved the All Tomorrow’s Parties set up and we’re happy our first shows will be there. It’s great to have the opportunity to introduce bands we love or have influenced us. We’ve chosen a diverse collection of artists to play with us and we’re really looking forward to it”

Details of the line up as it’s confirmed will be sent to you by email and will be available at the All Tomorrow’s Parties site www.atpfestival.com where you’ll also find details of how to buy tickets, accommodation available and how to get there.

The first artists we can confirm will be playing are Aphex Twin, Black Mountain, Crippled Black Phoenix, Fuzz against Junk, Julian Cope, Oneida, Seasick Steve, Sparklehorse & Team Brick. More to be announced soon.
oh gaaf, wil ik wel heen
pi_50738522
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:13 schreef dwerg het volgende:

GVD. *pakt kaart om op te zoeken*
quote:
29th May 2007
APHEX TWIN AND JULIAN COPE!!

...And now we start to reveal the first acts to play this years Portishead curated Nightmare Before Christmas.

Here are the artists confirmed to play so far:

Aphex Twin
Julian Cope
Black Mountain
Sparklehorse
Oneida
Seasick Steve

And from Portisheads Geoff Barrows Invada label:
Team Brick
Crippled Black Phoenix
Fuzz Against Junk

Tickets available online now.
Buy from See Tickets here >>

The tickets are priced between £130 – £150 per person, and include 3 nights accommodation. Tickets cannot be bought individually – only as part of a 2,3,4,5,6 or 7 berth chalet. See our FAQ’s section for more information
Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
  maandag 21 januari 2008 @ 20:29:27 #61
168576 Idioteque
take the money and run
pi_56207442
7 april komen ze in de HMH!!!!
Tijd om dit topic dus omhoog te schoppen <3
  maandag 21 januari 2008 @ 21:46:19 #62
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56209234
Zeer tof dat ze weer gaan touren. Alleen HMH
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56209304
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:46 schreef -skippybal- het volgende:
Zeer tof dat ze weer gaan touren. Alleen HMH
Niks mis met HMH, tenzij ze een kleinere zaal hadden gepland. Ik ben allang blij dat het niet die vervloekte galmbak in Rotterdam is.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:33:50 #64
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_56210511
HMH heeft best een ok geluid enzo. Alleen de intieme sfeer komt niet echt door he..
Dan kan je beter in paradiso staan. maarja. Portishead krijgt HMH makkelijk vol natuurlijk, dus waarom een kleine zaal nemen...

het is geven en nemen enzo.

Ik zet de dvd maar weer een keertje aan

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:58:53 #65
52034 U
bevindt zich hier
pi_56223537
Wel lekker duur weer, ¤ 38,- excl servicekosten...
Wat zegt U?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:48:33 #66
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_56226813
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef Litpho het volgende:
Niks mis met HMH, tenzij ze een kleinere zaal hadden gepland. Ik ben allang blij dat het niet die vervloekte galmbak in Rotterdam is.
Samen gaan?

Al moet ik nog wel even kijken of ik dan niks anders gepland heb staan...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_56226863
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:48 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Samen gaan?

Al moet ik nog wel even kijken of ik dan niks anders gepland heb staan...
Ik was het wel van plan, en even iets afspreken ervoor kan geen kwaad .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:52:42 #68
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_56226923
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:50 schreef Litpho het volgende:
Ik was het wel van plan, en even iets afspreken ervoor kan geen kwaad .
Top, ik informeer ook nog even bij wat andere muziekvrienden... Mijn hemel, dat ik dit nog mag meemaken na al die jaren van aankondigingen dat er wat uit gaat komen en dat ze gaan optreden!

dinsdag 22 januari 2008 @ 15:53:17 #69
168576 Idioteque
take the money and run
pi_56226944
Zal dit binnen enkele minuten uitverkocht zijn? Of kan ik dit gewoon makkelijk om 10 uur 's ochtends via internet bestellen?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:04:24 #70
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_56227139
Half Day Closing
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:31:02 #71
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56227826
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:53 schreef Idioteque het volgende:
Zal dit binnen enkele minuten uitverkocht zijn? Of kan ik dit gewoon makkelijk om 10 uur 's ochtends via internet bestellen?
Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet hard zal gaan. MAar daar heb ik wel vaker naast gezeten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56227859
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:31 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet hard zal gaan. MAar daar heb ik wel vaker naast gezeten
Ik denk dat het helemaal geen kwaad zal kunnen om dat risico maar niet te lopen .
pi_56228432
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:29 schreef Idioteque het volgende:
7 april komen ze in de HMH!!!!
Tijd om dit topic dus omhoog te schoppen <3
, ik ga zeker
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:55:05 #74
168576 Idioteque
take the money and run
pi_56228449
Het enige vervelende voor mij is dat er bij mij in de buurt geen vvk adres is. Ik moet dan dus weer vroeg op. Vroeg de trein nemen, een kaartje kopen, en dan weer een tijdje op het station wachten tot de trein naar huis er aan komt.

Ik wil gewoon even m'n wekker op 5 voor 10 zetten, even bestellen, en dan weer m'n bed in
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:11:14 #75
52034 U
bevindt zich hier
pi_56231389
Je kunt toch ook gewoon om 10:00u op www.ticketmaster.nl bestellen lijkt me?
Wat zegt U?
  woensdag 23 januari 2008 @ 00:15:44 #76
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_56240182
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:58 schreef U het volgende:
Wel lekker duur weer, ¤ 38,- excl servicekosten...
Normale prijs concertkaarten tegenwoordig..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_56240208
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:43 schreef ikookhier het volgende:
Dummy is zeker een mooi album geniet er nog regelmatig van
dito

Beth Gibbons.
pi_56252611
Het zou best hard kunnen gaan, ik moet zaterdag totnutoe al 7 kaarten halen... Portishead live, staat al een tijdje dik, dik, dik bovenaan mijn lijstje met bands die ik nog live zou willen zien .
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:34:18 #79
168576 Idioteque
take the money and run
pi_56253274
Weet iemand of er nog andere grote acts in de voorverkoop gaan a.s. zaterdag? Als het alleen Portishead is, dan bestel ik het wel op internet.

Als er nog andere acts zijn, dan zal de site wel weer overbelast zijn om 10 uur...
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:26:56 #80
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_56259217
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:06 schreef Stofje het volgende:
Portishead live, staat al een tijdje dik, dik, dik bovenaan mijn lijstje met bands die ik nog live zou willen zien .
Idd hier ook al heel heel lang. ..

Ik heb ook het idee dat het best hard kan gaan en ga er dan ook vanuit dat de kaarten zaterdag sowieso zijn uitverkocht. Dus aan alle mensen de tip die zeker willen zijn van kaarten en naar het postkantoor gaan wees ruim op tijd.

Ik heb er zin in!!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:36:20 #81
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_56259516
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:34 schreef Idioteque het volgende:
Weet iemand of er nog andere grote acts in de voorverkoop gaan a.s. zaterdag? Als het alleen Portishead is, dan bestel ik het wel op internet.

Als er nog andere acts zijn, dan zal de site wel weer overbelast zijn om 10 uur...
Voor zover ik weet gaan zaterdag de volgende acts in de verkoop:

• Youssou N'Dour
  • Iron Maiden
  • Portishead

Maiden is normaal gesproken ook erg druk maar gezien het feit dat ze deze zomer op verscheidene festivals spelen kan het ook zo zijn dat de opkomst voor Maiden zaterdag laag is..Voor Youssou N'Dour verwacht ik zaterdag geen hoge opkomst.

Wees op tijd dat scheelt teleurstelling...
  • Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 23 januari 2008 @ 20:55:32 #82
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_56260138
    Jammer dat zoveel acts door de week komen
    pi_56260380
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 20:55 schreef peaceman het volgende:
    Jammer dat zoveel acts door de week komen
    Kelly Clarkson staat op zondag 6 april in de HMH.
      woensdag 23 januari 2008 @ 21:06:20 #84
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_56260414
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 21:04 schreef dwerg het volgende:

[..]

Kelly Clarkson staat op zondag 6 april in de HMH.
    pi_56260530
    Ik zit nu trouwens ook zeer serieus te overwegen om naar Brussel te gaan ipv Amsterdam. Voor mij even ver (Breda) en ook op een gunstiger datum. Iemand ervaringen met Vorst Nationaal?
    pi_56267525
    (voor zover ik zie nog niet gepost) nieuw album

http://www.portishead.co.uk/news.php
    full stops and exclamation marks
    pi_56270008
    Mja, komt idd begin april uit. Ik hou m'n hart vast, het is haast onmogelijk de voorgaande twee albums te evenaren, laat staan te overtreffen . Dit is echt zo'n album waar ik met angst en beven tóch naar uitkijk .
      donderdag 24 januari 2008 @ 11:36:16 #88
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56271488
    Mja, maar toch. Een écht goed triphop album is alweer een tijdje geleden. MAg wel weer eens
    LastFM
      donderdag 24 januari 2008 @ 11:40:24 #89
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_56271590
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 11:36 schreef -skippybal- het volgende:
    Mja, maar toch. Een écht goed triphop album is alweer een tijdje geleden. MAg wel weer eens
    Idd!
      donderdag 24 januari 2008 @ 12:06:38 #90
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56272320
    tja
    triphop is inderdaad een beetje doodgebloed.
    het wordt gewoon niet meer gemaakt.

▀█▀ █ █▀█▀█
      donderdag 24 januari 2008 @ 15:16:49 #91
    52034 U
    bevindt zich hier
    pi_56276487
    Misschien zijn ze wel een andere weg ingeslagen, zou me niks verbazen na 10 jaar; lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch zelfs...
    Wat zegt U?
      donderdag 24 januari 2008 @ 15:25:12 #92
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56276662
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 15:16 schreef U het volgende:
    Misschien zijn ze wel een andere weg ingeslagen, zou me niks verbazen na 10 jaar; lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch zelfs...
    Als ze dat dan doen op een manier als Unkle ivnd ik het best. Zolang ze maar niet lame acties gaan uithalen ala DJ Shadow
    LastFM
      donderdag 24 januari 2008 @ 16:54:16 #93
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56278505
    als je een beetje rondzoekt op youtube enzo kan je wel wat nieuwe nummers van ze vinden in de live uitvoering.

▀█▀ █ █▀█▀█
      donderdag 24 januari 2008 @ 17:08:10 #94
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_56278806
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 21:09 schreef Stofje het volgende:
    Ik zit nu trouwens ook zeer serieus te overwegen om naar Brussel te gaan ipv Amsterdam. Voor mij even ver (Breda) en ook op een gunstiger datum. Iemand ervaringen met Vorst Nationaal?
    Grote zaal, goed geluid, makkelijk vanaf de rondweg te bereiken en ik heb zelfs wel een adres van een goedkoop pension in de buurt
    pi_56282722
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 15:16 schreef U het volgende:
    Wat je zegt. In 1998 heb ik ze gezien in Vredenburg. Een jaar later stonden ze op diverse festivals een aantal nummers in hun bekende remix uitvoeringen te spelen. En die vind ik echt drie keer niets.
    pi_56310483
    Er staat een cover van een Serge Gainsbourg-nummer uit 2006 op de cd Serge Gainsbourg Revisited. Het nummer heet Requiem Pour Anna.

http://www.youtube.com/watch?v=08z0GPzY73s
      zaterdag 26 januari 2008 @ 10:13:01 #97
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_56315518
    kaartjes binnen!!
      zaterdag 26 januari 2008 @ 10:28:46 #98
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56315622
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:55 schreef Idioteque het volgende:
    Het enige vervelende voor mij is dat er bij mij in de buurt geen vvk adres is. Ik moet dan dus weer vroeg op. Vroeg de trein nemen, een kaartje kopen, en dan weer een tijdje op het station wachten tot de trein naar huis er aan komt.

Ik wil gewoon even m'n wekker op 5 voor 10 zetten, even bestellen, en dan weer m'n bed in
    Of je besteld ze gewoon op www.ticketservice.nl
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zaterdag 26 januari 2008 @ 10:33:38 #99
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56315663
    Zo..tickets besteld vanuit mijn luie stoel
      zaterdag 26 januari 2008 @ 10:34:55 #100
    61209 marcek
    Nufonia Must Fall
    pi_56315673
    Hier ook 3 kaartjes vanuit de luie stoel
    pi_56316051
    9 kaartjes binnen .
      zaterdag 26 januari 2008 @ 11:12:58 #102
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56316102
    9? Je gaat ze resellen ofzo?
    pi_56316253
    Nee hoor, we gaan gewoon met een vrij grote groep en ik heb dus voor de kaarten gezorgd.
      zaterdag 26 januari 2008 @ 11:28:17 #104
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56316317
    Ah, gezellig
    pi_56317242
    Een nieuwe track van het album:

http://www.youtube.com/watch?v=ky6Jcix6X1k

Machine Gun

Dit wordt één van mijn favorieten.

Heb hier betere audio opnamen van...
    pi_56317336
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 10:34 schreef marcek het volgende:
    Hier ook 3 kaartjes vanuit de luie stoel
    2 kaartjes vanuit de luie stoel.

Duurde overigens wel 20 minuten voordat ik er doorheen kwam op TicketService.nl. Begon om 09:55 uur met bestellen en kwam er pas rond 10:15 uur doorheen...

JOEPIE!!!
    MANTRONIX???
    Positive Energy Activates Constant Elevation
      zaterdag 26 januari 2008 @ 14:57:33 #108
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56319576
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 12:31 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

2 kaartjes vanuit de luie stoel.

Duurde overigens wel 20 minuten voordat ik er doorheen kwam op TicketService.nl. Begon om 09:55 uur met bestellen en kwam er pas rond 10:15 uur doorheen...

JOEPIE!!!
    Oh..ik heb rond 10:30 besteld en het liep als en trein
      zaterdag 26 januari 2008 @ 17:14:33 #109
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56321768
    Ik heb om 1600 nog een kaartje kunnen halen op internet Ik was eerder al naar het postkantoor gegaan maar die was al dicht
    LastFM
    pi_56322136
    Ik zag dit topic, wist van niks en heb meteen kaarten besteld!

pi_56338278
    * Sack_Blabbath meldt zich ook met kaartje
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      zondag 27 januari 2008 @ 13:44:02 #112
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_56338960
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    * Sack_Blabbath meldt zich ook met kaartje
    Idem voor Pink_Floyd, en het is nog steeds niet uitverkocht...
    pi_56339670
    2 kaartjes in de pocket
      zondag 27 januari 2008 @ 14:23:37 #114
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_56339913
    Zal ook snel nog ff kijken want dit is wel gaaf
      zondag 27 januari 2008 @ 14:35:35 #115
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_56340175
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 11:09 schreef Stofje het volgende:
    9 kaartjes binnen .
    Hier ook

Ik heb er enorm zin in!
      zondag 27 januari 2008 @ 15:06:03 #116
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_56340840
    jeetje wat zijn die kaartjes belachelijk duur zeg...
    Ik vind het echt een wereld band maar ik twijfel nog steeds, uit pricipe weiger ik kaartjes te kopen.... Tis goddomme nou ook weer niet zo'n super bekende band ofzo...
    of niet natuurlijk
      zondag 27 januari 2008 @ 16:15:09 #117
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56342278
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:06 schreef Leep het volgende:
    Ik vind het echt een wereld band maar ik twijfel nog steeds, uit pricipe weiger ik kaartjes te kopen.... Tis goddomme nou ook weer niet zo'n super bekende band ofzo...
    't Gaat er ook niet om of ze bekend zijn.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:02:12 #118
    52034 U
    bevindt zich hier
    pi_56356653
    quote:
    Zelfde verhaal hier, een aantal jaar geleden had ik mezelf voorgenomen dat dit één van de bands was die ik ooit nog moést zien. Maar voor 84 euro voor 2 kaartjes ga ik het niet doen, vind het nogal belachelijk.
    Wat zegt U?
    pi_56356700
    Heb de kaartjes ook! Niet gedacht dat ik deze band nog ooit zou zien
    pi_56356727
    quote:
    Ik vind het echt een wereld band maar ik twijfel nog steeds, uit pricipe weiger ik kaartjes te kopen....
    Uit principe zal je dan vrij weinig grote concerten zien. In tegenstelling tot Iron Maiden (59 euro voor een half verwaaid openluchtconcert in Assen) is 38 euro gewoon marktconform. Voeg daar de standaard service kosten van monopolist Ticketservice nog aan toe en je bent wel ongeveer waar je wil zijn .
    pi_56358082
    Clubcircuit is tegenwoordig 20 euro, HMH is tegenwoordig 40 euro en stadionacts 60 euro. En dat wijkt dan soms een beetje naar boven en naar onder af. Mijn vader, die ook meegaat: "38 euro? ah, eindelijk eens een concert met een normale prijs". .
      maandag 28 januari 2008 @ 11:17:37 #122
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_56358153
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uit principe zal je dan vrij weinig grote concerten zien. In tegenstelling tot Iron Maiden (59 euro voor een half verwaaid openluchtconcert in Assen) is 38 euro gewoon marktconform. Voeg daar de standaard service kosten van monopolist Ticketservice nog aan toe en je bent wel ongeveer waar je wil zijn .
    Daar ben ik het dus echt niet mee eens Iron maiden zit toch wel op een veel groter mondiaal niveau dan portishead. Laatst ben ik in eindhoven naar STRP geweest, daar had je voor ¤24 (geen service kosten!) roisin murphy, soulwax, goose en mr. oizo.
    Enige waar je voor betaald is het feit dat ze al 10 jaar niet hebben opgetreden.
    of niet natuurlijk
      maandag 28 januari 2008 @ 11:18:50 #123
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56358182
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:17 schreef Leep het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus echt niet mee eens Iron maiden zit toch wel op een veel groter mondiaal niveau dan portishead. Laatst ben ik in eindhoven naar STRP geweest, daar had je voor ¤24 (geen service kosten!) roisin murphy, soulwax, goose en mr. oizo.
    Enige waar je voor betaald is het feit dat ze al 10 jaar niet hebben opgetreden.
    Ja, laten we de prijzen voor festivals vergelijken met die van concerten
    LastFM
    pi_56358312
    Het is inderdaad erg slecht gesteld in holland met de monopolie van ticketservice. Ze kunnen in feite vragen wat ze willen. Hoog tijd voor wat concurrentie, alleen daar is bijna niet meer aan te beginnen in dit landje.
    Jammer is het wel..
    Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat je hier betaald voor Radiohead en in Duitsland, dat scheelt bijna 20 euro..
    En om over de festivals inderdaad nog maar niet te beginnen.
    Het is dat ik Portishead zo geweldig vind, en dit een buitenkansje is.

Achja gelukkig zijn er nog festivals als Dour en Sziget
    pi_56358316
    quote:

[..]

Onzin. Voor Editors (HMH) betaal je ook 38 euro en dat is echt geen grotere act dan Portishead. En festivals kun je inderdaad niet vergelijken met concerten. Festivals hebben véél meer sponsors, om maar een voorbeeld te noemen.
    pi_56358339
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:24 schreef Rubbish11 het volgende:
    Het is inderdaad erg slecht gesteld in holland met de monopolie van ticketservice. Ze kunnen in feite vragen wat ze willen. Hoog tijd voor wat concurrentie, alleen daar is bijna niet meer aan te beginnen in dit landje.
    Jammer is het wel..
    Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat je hier betaald voor Radiohead en in Duitsland, dat scheelt bijna 20 euro..
    En om over de festivals inderdaad nog maar niet te beginnen.
    Het is dat ik Portishead zo geweldig vind, en dit een buitenkansje is.

Achja gelukkig zijn er nog festivals als Dour en Sziget
    In alle omliggende landen (België en Duitsland) betaal je 40 euro voor Portishead hoor .
    pi_56358365
    Neemt allemaal niet weg dat het gewoon fucking duur is, maar het ligt niet per definitie aan Mojo, helaas.
    pi_56358369
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:24 schreef Stofje het volgende:

[..]

Onzin. Voor Editors (HMH) betaal je ook 38 euro en dat is echt geen grotere act dan Portishead. En festivals kun je inderdaad niet vergelijken met concerten. Festivals hebben véél meer sponsors, om maar een voorbeeld te noemen.
    Nouja STRP was relatief goedkoop hoor, als je het vergelijkt met andere festivals.
    Maar 38 euro voor een concert is gewoon te veel, en als ze dan ook nog zoveel lef hebben om 4! euro servicekosten erbij te reken..
    En Editors is momenteel denk ik toch wel iets groter en hipper (als dat de juiste benaming is)
    pi_56358391
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:25 schreef Stofje het volgende:

[..]

In alle omliggende landen (België en Duitsland) betaal je 40 euro voor Portishead hoor .
    Ja dat weet ik dan weer niet, maar het viel mij toen in ieder geval op bij Radiohead.
    Maar zoals ik al zei het is over het algemeen allemaal veel te duur, en dat is gewoon zonde
      maandag 28 januari 2008 @ 11:28:37 #130
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56358405
    Die 4 euro zijn idd Nazi. En als het concert dan afgelast wordt dan is er geen 'service' die je die 4 euro terug geeft

Of 1.40 vragen om een mailtje te sturen
    LastFM
      maandag 28 januari 2008 @ 11:30:21 #131
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56358438
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:28 schreef -skippybal- het volgende:
    Of 1.40 vragen om een mailtje te sturen
    Dit vind ik nog wel het ergste ja

En het feit dat die 4 euro zoveel servicekosten PER KAARTJE is. Als je 10 kaartjes koopt dan is het niet echt meer werk om die 10 te verwerken dan 1.

Ze hebben het slim bekeken daar.
    pi_56358457
    quote:

[..]

Daar ben ik het dus echt niet mee eens Iron maiden zit toch wel op een veel groter mondiaal niveau dan portishead.
    Zoveel scheelt dat niet hoor. Buiten het festivals met concerten vergelijken, de laatste keer Maiden kostte me ook rond de 40 euro. En fl. 37,50 in 1992 . En fl. 42,50 in 1993 .
    pi_56358502
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dit vind ik nog wel het ergste ja

En het feit dat die 4 euro zoveel servicekosten PER KAARTJE is. Als je 10 kaartjes koopt dan is het niet echt meer werk om die 10 te verwerken dan 1.

Ze hebben het slim bekeken daar.
    Achja.. mensen kopen de kaartjes en zij maken winst, dus voor hen geen reden om het niet te doen..
    En hoezo service kosten als je 4 e-tickets besteld waarbij je alles zelf moet invullen.
    pi_56363654
    Portishead en een duur kaartje.

Al kost het me ¤390 euro, ik moet ze zien.
      maandag 28 januari 2008 @ 15:52:46 #135
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_56363743
    Wat kunnen mensen zeiken om de prijs van kaartjes zeg Gaan die zeikerds toevallig ook maar 1 keer in de tien jaar naar een concert ofzo? We leven niet meer 10 jaar terug en als je jaarlijks een aantal keer concerten of festivals bezoekt dan weet je dat de gemiddelde prijs van een concertkaartje zo'n 40 euro is, dit is tegenwoordig normaal. Dus daar kijk je niet meer van op omdat het normaal is en dan weet je ook dat de prijsklasse van de echte grote acts: U2, Madonna, Stones, Maiden, etc...vanaf 60 euro beginnen en oplopen tot 80 euro.

En als die mensen maar 1 keer in de 10 jaar een concert bezoeken dan moeten ze al helemaal niet zeiken want wat is 40 euro op 10 jaar bij wijze van spreken...
      maandag 28 januari 2008 @ 15:57:49 #136
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56363826
    Uitverkocht trouwens
    LastFM
      maandag 28 januari 2008 @ 15:58:49 #137
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56363850
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:52 schreef denka het volgende:
    Wat kunnen mensen zeiken om de prijs van kaartjes zeg Gaan die zeikerds toevallig ook maar 1 keer in de tien jaar naar een concert ofzo? We leven niet meer 10 jaar terug en als je jaarlijks een aantal keer concerten of festivals bezoekt dan weet je dat de gemiddelde prijs van een concertkaartje zo'n 40 euro is, dit is tegenwoordig normaal. Dus daar kijk je niet meer van op omdat het normaal is en dan weet je ook dat de prijsklasse van de echte grote acts: U2, Madonna, Stones, Maiden, etc...vanaf 60 euro beginnen en oplopen tot 80 euro.

En als die mensen maar 1 keer in de 10 jaar een concert bezoeken dan moeten ze al helemaal niet zeiken want wat is 40 euro op 10 jaar bij wijze van spreken...
    Ehm...ik ben deze prijzen gewend. Maar dat je WEET dat ze tegenwoordig 40 euro kosten betekent nog niet dat dat ook goedkoop is.
      maandag 28 januari 2008 @ 16:08:01 #138
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_56364027
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ehm...ik ben deze prijzen gewend. Maar dat je WEET dat ze tegenwoordig 40 euro kosten betekent nog niet dat dat ook goedkoop is.
    Nee dat klopt maar mensen die telkens gaan zeiken voor iets dat standaard is dat schiet niet op. Het is take it or leave it. Als de prijzen opeens met 20 euro omhoog gaan dan kan ik het me voorstellen, of als men zeikt over het feit dat de kaarten op de zwarte markt 3 x zo duur zijn maar niet als het al jaren zo is. Als ik naar de kroeg ga dan weet ik ook wat een pilsje me gaat kosten, daar ga ik ook niet telkens over zeiken...

En als je een avondje gaat stappen ben je ook al gauw 40 euro kwijt..
    pi_56364898
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Juist, wat jij zegt

Ik ben toevallig afgelopen week naar Hooverphonic geweest 16 euro en wat een fantastisch optreden.

Maarja, ik blijf toch wel naar concerten gaan hoor daar niet van, ik heb immers ook de kaartjes voor Portishead
      maandag 28 januari 2008 @ 17:31:44 #140
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56365926
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:57 schreef -skippybal- het volgende:
    Uitverkocht trouwens
    serieus?
    Ik heb vanmiddag om half 3 nog 2 kaartjes gekocht

Ik weet nog niet met wie ik ga, maar ik moet gewoon heen. tegen de tijd dat je iemand vind ben je sowieso te laat.
    jeeej !

Ik ga naar portishead
    En ja, voor 38 euro kan je heel veel kikkertjes kopen. Maar het is portishead!
    en het is een redelijke prijs tegenwoordig
    dus.
    so be it.

▀█▀ █ █▀█▀█
    pi_56365959
    Ik zie verder ook nergens dat het uitverkocht is, eigenlijk.
      maandag 28 januari 2008 @ 17:33:58 #142
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56365974
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 17:33 schreef Stofje het volgende:
    Ik zie verder ook nergens dat het uitverkocht is, eigenlijk.
    ticketservice.nl heeft geen kaarten meer, zag ik net.

▀█▀ █ █▀█▀█
      maandag 28 januari 2008 @ 22:39:10 #143
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_56373139
    Kaartjes!
    pi_56447226
    Als je extra kaarten hebt kun je ze voor het driedubbele verkopen bij de HMH.

Op de HMH site staat trouwens niet dat het al is uitverkocht.
    pi_56453855
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:57 schreef -skippybal- het volgende:
    Uitverkocht trouwens
    En ik heb geen kaartje.

Dan maar hopen dat ze op Lowlands komen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:37:27 #146
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_56454663
    * sir_Tachyon is er ook, weliswaar in zijn 1tje, maar hij is er wel

Kaarten zijn duur ja. BTW vinden jullie het ook niet slecht dat die kaarten, die door ticketservice, worden opgestuurd nogal opvallen? Eerst zat er altijd nog een witte brief omheen maar nu kun je gewoon zien dat het kaartjes van (bijv) een concert zijn. En dan vinden ze het raar dat er zon afzet-handel op internet is.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:23:39 #147
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_56458463
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 11:37 schreef sir_Tachyon het volgende:
    * sir_Tachyon is er ook, weliswaar in zijn 1tje, maar hij is er wel

Kaarten zijn duur ja. BTW vinden jullie het ook niet slecht dat die kaarten, die door ticketservice, worden opgestuurd nogal opvallen? Eerst zat er altijd nog een witte brief omheen maar nu kun je gewoon zien dat het kaartjes van (bijv) een concert zijn. En dan vinden ze het raar dat er zon afzet-handel op internet is.
    Dat vind ik nou ook.
    Wat ik op zich ook wel raar vind, is dat wanneer je kaartjes wilt kopen voor meer dan één concert, dat je dan ook meerdere keren moet afrekenen, en dus ook meerdere enveloppen op verschillende dagen binnen krijgt. Je moet hiervoor dus ook meerdere keren verzendkosten voor betalen, terwijl het toch echt heel makkelijk in één envelop kan.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:09:07 #148
    75447 sir_Tachyon
    pi_56460883
    Ja klopt, want ik had daarvoor ook kaartjes voor Amy MacDonald besteld en die kwam ook een dag eerder. Zullen ze wel express doen. Ik denk dat ik die lui es ga mailen dat ze maar weer iets anders voor dat venster van de envelop moeten doen. Ze willen vast dat je al je kaarten gaat uitprinten, wat het hele idee van de kaartjes weghaalt.

Edit:
    En WAAROM werkt FOK!-forum mee aan verkoop van kaarten (bijvoorbeeld kaarten voor Portishead, zie advertentie onderaan de pagina) die 3 x de waarde zijn van een normaal kaartje? Je weet wel die slecht uitziende kloten sites die kaartjes opkopen en dan met de vraag-en-aanbod-smoes ze proberen te verkopen voor belachelijk hoge prijzen.

[ Bericht 38% gewijzigd door sir_Tachyon op 01-02-2008 16:16:47 ]
    pi_56461114
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:09 schreef sir_Tachyon het volgende:

Edit:
    En WAAROM werkt FOK!-forum mee aan verkoop van kaarten (bijvoorbeeld kaarten voor Portishead, zie advertentie onderaan de pagina) die 3 x de waarde zijn van een normaal kaartje? Je weet wel die slecht uitziende kloten sites die kaartjes opkopen en dan met de vraag-en-aanbod-smoes ze proberen te verkopen voor belachelijk hoge prijzen.
    Omdat Danny zo hypocriet als de %#% is.

Zwarthandel op FOK! toegestaan?
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_56461355
    110 euro voor Portishead? Kènker!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:52:10 #151
    75447 sir_Tachyon
    pi_56461795
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Op zich is het wel handel net als andere handel maar voor fans is dit gewoon te frustrerend. En bands/artiesten zullen het ook vast wel erg vinden maar op zich krijgen ze hun geld wel, want de kaartjes zijn wel gekocht.
    pi_56462118
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hypocriet? Die ads kun je niet blocken. Wanneer Danny hieraan zou beginnen, mag hij een dagtaak erbij hebben om al de wensen van de fokkertjes te voldoen.

Zwart handel heb je en hou je. Of het nou gaat om bijv. concert kaarten of de plastic bekertjes uit koffiezetautomaten. Je houdt het niet tegen.
    pi_56468881
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 17:08 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Hypocriet? Die ads kun je niet blocken. Wanneer Danny hieraan zou beginnen, mag hij een dagtaak erbij hebben om al de wensen van de fokkertjes te voldoen.
    En geld stinkt niet
    quote:
    Zwart handel heb je en hou je. Of het nou gaat om bijv. concert kaarten of de plastic bekertjes uit koffiezetautomaten. Je houdt het niet tegen.
    Heling hou je niet tegen. Of het nou om concert kaarten gaat of auto's. Je houdt het niet tegen. Ik stel voor dat we V&A er voor openstellen.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 14:15:57 #154
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56478961
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:09 schreef sir_Tachyon het volgende:

Edit:
    Omdat daar google adds staan. en die kijken naar de inhoud van een pagina, zien daar portishead staan, en dus linken ze naar pagina's die over dat onderwerp gaan.

Is niet bewust door fok gedaan, maar automatisch en logisch gezocht door meneer google.

▀█▀ █ █▀█▀█
      zaterdag 2 februari 2008 @ 14:17:02 #155
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56478976
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 14:15 schreef timbob het volgende:

[..]

Omdat daar google adds staan. en die kijken naar de inhoud van een pagina, zien daar portishead staan, en dus linken ze naar pagina's die over dat onderwerp gaan.

Is niet bewust door fok gedaan, maar automatisch en logisch gezocht door meneer google.
    Niet bewust nee, maar Danny heeft die sites ook niet bewust geblokt.
    LastFM
      zaterdag 2 februari 2008 @ 14:48:08 #156
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56479468
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 14:17 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Niet bewust nee, maar Danny heeft die sites ook niet bewust geblokt.
    Klopt.
    maar dan blijf je bezig.

▀█▀ █ █▀█▀█
      zondag 3 februari 2008 @ 12:55:41 #157
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_56497498
    Laten we het over Portishead hebben...
      zondag 3 februari 2008 @ 15:47:38 #158
    75447 sir_Tachyon
    pi_56501644
    Hoe ziet de band eruit? Ik neem aan dat het niet alleen die "DJ" en de zangeres is toch?
    pi_56501986
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 15:47 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Hoe ziet de band eruit? Ik neem aan dat het niet alleen die "DJ" en de zangeres is toch?
    Zoek op Youtube of de biografie.

pi_56539932
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 15:47 schreef sir_Tachyon het volgende:
    ²
      dinsdag 5 februari 2008 @ 08:36:58 #161
    75447 sir_Tachyon
    pi_56540613
    Sorry hoor, ik probeerde alleen maar een gesprek te herstarten.
    pi_56541832
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 08:36 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Sorry hoor, ik probeerde alleen maar een gesprek te herstarten.
    Geeft niet. Ben je er al achter?
      vrijdag 15 februari 2008 @ 13:37:36 #163
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56748243
    Kling Klang gaat het voorprogamma worden. Wtf dat ook mag zijn...
    LastFM
    pi_56748382
    Ik hoopte stiekem op Goldfrapp.
    pi_56750997
    Goldfrapp

Kling Klang ken ik niet.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kling_Klang_%28band%29

Door het artikel in de wiki ben ik nieuwsgierig. Oude synths en drumcomputers.

Al meer mensen de nieuwe nummers kunnen beluisteren? Mystic én Machinegun zijn mijn favorieten.
    pi_56771994
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 13:37 schreef -skippybal- het volgende:
    Kling Klang gaat het voorprogamma worden. Wtf dat ook mag zijn...
    Hmm, lijkt me niets eigenlijk. Hopen dat ze niet te lang performen...
    MANTRONIX???
      zaterdag 16 februari 2008 @ 16:57:19 #167
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_56772835
    Kling Klang klinkt erg als een kraftwerk verwijzing..
    kheb wat youtube filmpjes bekeken.. ik weet het nog niet..

▀█▀ █ █▀█▀█
    pi_57243630
    De nieuwe CD aan het luisteren. Nummer 4 The Rip = Mystic Live. En Machine Gun blijft ongelofelijk vet! Vooral het einde.

Nog een maand.

[ Bericht 26% gewijzigd door Devlinsect op 08-03-2008 14:59:55 ]
      vrijdag 14 maart 2008 @ 16:12:42 #169
    62964 Little_Acorn
    You would know
    pi_57377299
    We Carry On vind ik écht een super nummer, heerlijk om keihard te luisteren, de rest van de cd is ook erg goed.
    Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
      woensdag 19 maart 2008 @ 19:00:58 #170
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57482073
    Deep Water is trouwens wel een dieptepunt voor mij. Ik heb altijd wel een beetje zo'n haat liefde verhouding met haar stem gehad, maar dit gaat me echt te ver.

verder zitten er wel goeie stukken in de cd, al moet ik wel nog ff wennen.
    het klinkt nog niet helemaal volledig soms.

▀█▀ █ █▀█▀█
    pi_57567024
    Iemand nog een kaartje over? Niemand die van plan is om ziek te worden?
    pi_57572199
    Ik ben er ook bij 7 april .
    pi_57767620
    Ben ik de eerste die moet opmerken dat The Rip als een ode aan Linda Perhacs klinkt?
    Verder vind ik Third een prachtig album. Magic Doors
    pi_57780611
    Machine Gun is geniaal
      woensdag 2 april 2008 @ 21:13:52 #175
    62129 De-oneven-2
    Wir sind so leicht...
    pi_57789297
    Heb nu meerdere malen naar 'Machine Gun', 'Magic Doors, 'Hunter' en 'The Rip' geluisterd.

Het klinkt allemaal even geweldig, en als de rest van het album ook zo is (en daar ga ik eigenlijk al vanuit), dan hebben we een absolute winner.
    ...dass wir fliegen.
    pi_57847342
    Ik heb twee kaartjes te koop voor de liefhebbers . Mag via PM .
      zaterdag 5 april 2008 @ 13:22:15 #177
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_57848207
    Boxset ge-preorderd

Ik kan niet wachten
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zaterdag 5 april 2008 @ 14:01:49 #178
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57848887
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 13:22 schreef soylent het volgende:
    Boxset ge-preorderd

Ik kan niet wachten
    wie wat waar? set?
    hoe?

▀█▀ █ █▀█▀█
      zaterdag 5 april 2008 @ 14:04:01 #179
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57848911

z0mg! heiß!

▀█▀ █ █▀█▀█
    pi_57851788
    memorystick
    pi_57851893
    Erg gaaf indeed!
      zondag 6 april 2008 @ 23:05:08 #182
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57879710
    quote:
    ER ZIJN EXRA KAARTEN BESCHIKBAAR! INTERESSE? Stuur een email naar info@heineken-music-hall.nl (UITERLIJK maandagochtend 7/4) o.v.v. naam, adres, telnr, aantal kaarten en voorkeur voor rij. Aanvragen die na vrijdag 4/4, 18h binnenkomen, ontvangen maandag een bericht. Na ontvangst van een bevestiging, kunnen de kaarten maandag vanaf 18.30 voor ¤ 42,10 aan de kassa van de HMH worden opgehaald.`
    Het proberen waard voor de mensen die geen kaartje hebben kunnen bemachtigen

Heb echt extreem veel zin in morgen !
    LastFM
    pi_57879901
    Damn, ik heb geen kaartje maar kan ook niet. Is dat even zwaar kut.
    pi_57882242
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 23:14 schreef super-muffin het volgende:
    Damn, ik heb geen kaartje maar kan ook niet. Is dat even zwaar kut.
    full stops and exclamation marks
    pi_57882752
    Vanavond!
    pi_57886363
    heb er zin in! ben benieuwd hoe het live zal klinken.. "third" is in ieder geval een lekker cdtje!
    *plop*
      maandag 7 april 2008 @ 15:30:34 #187
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57890227
    De zeer waarschijnlijke setlist voor vanavond:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pink_Floyd op 07-04-2008 16:18:59 ]
    pi_57890254
    Ziet er goed uit! Cowboys .
      maandag 7 april 2008 @ 15:34:00 #189
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57890277
    Over
    LastFM
    pi_57890347
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:30 schreef Pink_Floyd het volgende:
    De zeer waarschijnlijke setlist voor vanavond:

Had dat ff onder een spoiler gezet klootzak. Je vergalt voor mensen zo het avondje.
    pi_57890349
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:34 schreef -skippybal- het volgende:
    Over
    Ik moest even nadenken hoe 'Over' ging, maar eens met -reactie! .
      maandag 7 april 2008 @ 15:40:48 #192
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57890397
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:37 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ik moest even nadenken hoe 'Over' ging, maar eens met -reactie! .
    Als na een dikke minuut die bass er in komt Wow!
    LastFM
      maandag 7 april 2008 @ 15:44:03 #193
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57890450
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:37 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Had dat ff onder een spoiler gezet klootzak. Je vergalt voor mensen zo het avondje.
    Of je stopt gewoon met lezen als je het woord setlist ziet, hersenen iets te traag?
    pi_57890540
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:44 schreef Pink_Floyd het volgende:

[..]

Of je stopt gewoon met lezen als je het woord setlist ziet, hersenen iets te traag?
    Nee, je moet de mogelijke setlist niet posten. Met één blik op je reactie zie ik al genoeg. Hoeven me hersenen niet traag te zijn.

Prutser. Mocht je een schop onder je hol krijgen tijdens het concert, dan ben ik het.
      maandag 7 april 2008 @ 15:54:24 #195
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57890641
    Zozo, kort lontje ook nog. Waarschijnlijk ben je 80% vd setlist al vergeten en de volgorde al helemaal eer je in de HMH aankomt. Er zijn genoeg mensen die het wel willen weten. In legio fora worden setlists gepost en zo ook hier als ik dat wil. Hij is trouwens al maanden lang hetzelfde dus het is niet echt een verrassing meer.
    Mocht je niks willen weten lees dan even het forum niet totdat je geweest bent en loop niet te jengelen als een baby.
      maandag 7 april 2008 @ 15:56:39 #196
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57890688
    Doe 's liev
    LastFM
    pi_57890694
    't Kan wat anders gevraagd worden, maar opzich is het wel zo netjes om even spoiler-tags te gebruiken.
    pi_57890751
    Alsof je niet enigszins van te voren kan bedenken wat de setlist wordt.
    Aldus.
      maandag 7 april 2008 @ 16:02:03 #199
    48112 AboruAsli
    Do ya like?
    pi_57890807
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    't Kan wat anders gevraagd worden, maar opzich is het wel zo netjes om even spoiler-tags te gebruiken.
    Eensch.
    MANTRONIX???
    pi_57890814
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:59 schreef Z het volgende:
    Alsof je niet enigszins van te voren kan bedenken wat de setlist wordt.
    Ik niet. Op de hele voor de handliggende dingen na.
    pi_57890889
    Alsof ik straks m'n vrienden aanstoot en zeg: "Ah joh, vind je dít al mooi? Hierna komt Sour Times man, dát is pas mooi!" en dat zij me dan aankijken en zeggen: "Sttttt, verraad het nou niet! !"
      maandag 7 april 2008 @ 16:18:53 #202
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57891146
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    Kijk als het zo gevraagd wordt, wil en zal ik dat best doen ja (dus bij deze ). Voor mensen die gaan lopen schelden over zoiets onzinnigs niet.
    pi_57891956
    Mag je blowen in de bierhal?

* Conflict heeft er zo'n zin in!!!!!
    pi_57892017
    Bedankt voor die setlist btw, is leuk om te weten wat je te wachten staat

Hoef ik achteraf niet te balen dat Undenied niet gespeeld wordt
      maandag 7 april 2008 @ 17:16:30 #205
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57892229
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 17:00 schreef Conflict het volgende:
    Mag je blowen in de bierhal?

* Conflict heeft er zo'n zin in!!!!!
    'Mogen' is een groot woord maar het gebeurt er genoeg . Tenminste tot aan 1 juli vast wel. Bij Paradiso hebben ze de zaal nu al met Niet Roken A4-tjes behangen. Je kan wel gefouilleerd worden bij de HMH trouwens bij de ingang

ennuh graag gedaan hoor die setlist
    pi_57893436
    Die niet-roken A4-tjes zijn volgens mij meestal op verzoek van de band zelf.
    Aldus.
    pi_57901307
    fipo!

k'heb ontzettend genoten. Kling Klang vond ik ook erg goed en best bij de stijl van Portishead's nieuwe CD passen. Meteen een CD van meegepikt. Het viel volgens mij niet bij iedereen in de smaak, want de mensen naast ons "boe"-den in plaats van te klappen, wat ik wel kinderachtig vond.
      dinsdag 8 april 2008 @ 00:25:37 #208
    13749 AirwiN
    No one is innocent
    pi_57901618
    Het was goed! Leuke mix van oud en nieuw werk. De aankleding qua licht en beeld was sober, maar paste daarmee prima bij de show. Blij dat ik ben geweest!

Het voorprogramma vond ik maar zozo. Het was het net niet, niet elektronisch en ook niet het betere gitaarwerk...
    pi_57901693
    Ik vond het prachtig, echt helemaal goed.

En ze speelden Undenied, prachtig, geweldig, geen woorden voor.

Ik hb daar een lekker blowtje gerookt en was idd niet de enige...

* Conflict is stil...
    pi_57901716
    jammer dat we een uur moesten wachten op onze jas trouwens....
      dinsdag 8 april 2008 @ 00:57:37 #211
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57902001
    Portishead zelf was briljant.
    Maar het publiek...
    LastFM
    pi_57902061
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 00:57 schreef -skippybal- het volgende:
    Portishead zelf was briljant.
    Maar het publiek...
    Ik vond het publiek wel relaxed,
      dinsdag 8 april 2008 @ 01:20:29 #213
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57902272
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 01:01 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik vond het publiek wel relaxed,
    Toen ze stil waren wel ja. Echt veels te veel domme verhalen kunnen mee pakken.
    Doe dat lekker in de kroeg
    LastFM
      dinsdag 8 april 2008 @ 01:36:06 #214
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_57902423
    Het was erg goed!
      dinsdag 8 april 2008 @ 01:37:37 #215
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57902441
    Ik heb trouwens bijzonder genoten van de solostukjes van de drummer _O_
    LastFM
    pi_57902755
    pi_57902784
    Het was tof! Nu slapen .
    pi_57904394
    was een top avondje.. goeie show, leuke video show erbij...

maar eeuh.. sinds wanneer zijn die prijzen verhoogt bij de HMH ?! de waslappen..

(tja je moet toch IETS te klagen hebben)
    *plop*
    pi_57904457
    Prachtig. Wonderschoon. IJzige stem. Ontroerend.

Geen woorden voor. Goede belichting. "a lady on the wall" tekst en dan een grote schaduw op de muur van Beth. Dat soort details.

En idd, godverdomme het leek soms wel een staande receptie. Flikker dan op als je alleen glorybox en roads wil horen.

Hopelijk is het live concert snel online
    pi_57904943
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 09:24 schreef Devlinsect het volgende:
    En idd, godverdomme het leek soms wel een staande receptie. Flikker dan op als je alleen glorybox en roads wil horen.
    Dat viel in mijn hoek wel mee op het meebrallen van Glory Box, Sour Times en Cowboys na. Maar overall was het zich redelijk gedragend publiek.
    pi_57905378
    Vond het publiek saai. Verwacht geen meeklap en meezing publiek. Zoals het laatste nummer wat ze speelde: kunnen de voetjes van de vloer, staan het merendeel niets te doen behalve kijken.

Ach, ieder zijn of haar beleving.

Al recensies gezien / gelezen?
    pi_57905765
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 00:32 schreef Conflict het volgende:
    Ik vond het prachtig, echt helemaal goed.

En ze speelden Undenied, prachtig, geweldig, geen woorden voor.

Ik hb daar een lekker blowtje gerookt en was idd niet de enige...

* Conflict is stil...

En toen was ik muntjes halen.
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_57906109
    Briljant! Wandering Stars, méters kippenvel. Prachtig, werkelijk waar. Ik vond het publiek juist wel goed, ze waren enthousiast, maar er werd soms idd gepraat. Die mensen moeten uiteraard gewoon neergeschoten worden.
    pi_57906566
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 10:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En toen was ik muntjes halen.
    pi_57906588
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 11:20 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ja, hij wou bier.
      dinsdag 8 april 2008 @ 11:22:41 #226
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57906604
    Schandalige prijzen trouwens in de HMH. Bijna 5 euro voor een halve liter slootwater
    LastFM
    pi_57906685
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 11:22 schreef -skippybal- het volgende:
    Schandalige prijzen trouwens in de HMH. Bijna 5 euro voor een halve liter slootwater
    Ja, vandaar dat ik tussendoor muntjes bij moest gaan halen.
    pi_57906900
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 11:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat ik tussendoor muntjes bij moest gaan halen.
    Ik wou al bijna zeggen in mijn vorige reactie:

je was zeker met een stel kerels mee en je moest bier halen.

Ik ben nog geen reviews / foto's tegen gekomen.
    pi_57906921
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 11:40 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik wou al bijna zeggen in mijn vorige reactie:

je was zeker met een stel kerels mee en je moest bier halen.

Ik ben nog geen reviews / foto's tegen gekomen.
    Conflict heeft een paar foto's gemaakt. Ik weet niet of er wat moois tussen zit.

Edit: ze vielen een beetje tegen, niet gelukt om een scherpe te maken.
    pi_57907034
    Genoeg mobiele camera's gezien die in de lucht werden gehouden. Helaas hebben 99 procent van deze telefoons geen telelens of iets dergelijks. Jammer

Jammer dat ze Humming niet hebben gespeeld.
    pi_57907244
    Recensie van Oor

quote:
    PORTISHEAD: LOF DER ZWARTGALLIGHEID :: 8-4-2008

We zien op het scherm een 3 die in een P transformeert en horen een Portugese stem zeggen dat we op bus 3 gaan stappen. Zo begint het tot de nok toe uitverkochte optreden van PORTISHEAD zoals ook hun derde studioplaat begint… na tien jaar stilte, met het nummer Silence.

Het uit Bristol afkomstige gezelschap staat met z’n zessen op het podium. Extra zijn een bassist, drummer en keyboardspeler. Brein Geoff Barrow van het kerntrio slaat de percussietrom en zal scratchen. Gitarist Adrian Utley blijkt knoerthard in de mix te staan en ontpopt zich met zijn langgerekte solo’s gaandeweg steeds meer als de troonopvolger van Pink Floyds David Gilmour. Maar de grote devote aandacht gaat natuurlijk uit naar de chanteuse van dienst: Beth Gibbons.

De hele avond zal ze – geheel in stijl sober gekleed in spijkerbroek en zwart T-shirt – vocaal gloriëren en ons versteld doen staan. Gebogen over de microfoon, wiegend als een rietstengel in de wind, leidt ze ons langs ze alle regionen van haar zangkunst. We horen haar fluisteren, huilen, jammerklachten uiten, schallen als een sirene en uiteindelijk – tegen het einde – zelfs schreeuwen van ellende en woede. Ze heeft het magere lijf van een verschoppeling, maar zingt als een koningin uit de Griekse tragedie.

Die magistrale stem van Beth Gibbons – die vreemde mengeling ook van Keltische folk en blues – raakt een existentieel bewustzijn, en dan in collectieve zin. Om die reden hebben de mensen ook behoefte om haar toe te huilen (of te juichen, het is maar hoe je de geluiden interpreteert), als ze een stilte laat vallen. Haar stem is vanavond de kurk waarop Portishead drijft.

Uniek aan de situatie is dat ongeveer de helft van de nummers staat op een plaat die het publiek nog niet gehoord heeft (Third komt eind deze maand pas uit) en dat de andere helft een soort best of is uit Portishead’s archetypische geluid van vóór ze elf jaar geleden tot een wat uit de hand gelopen radiostilte overgingen. De mix van veel nieuw en veel nostalgie mag voor de bandleden logisch lijken, voor het publiek is het voortdurend switchen tussen de ‘schok der herkenning’ en openstaan voor de nieuwe, niet bepaald toegankelijke klanken van Third soms wat veel gevraagd.

Zo is het wel even slikken bij het compromisloos mechanisch beukende maar ook logge Machine Gun van laatstgenoemde plaat, terwijl we zo-even nog heerlijk in slaap gewiegd zijn door Wandering Stars, dat door het kerntrio – gezeten op stoelen – stemmig akoestisch wordt uitgevoerd. Zo bereikt de avond al bij het vijfde nummer haar werkelijke climax als Beth al haar vrouwzijn in de strijd werpt in een onwaarschijnlijk mooie uitvoering van Glory Box. Give me a reason to love you, Give me a reason to be a woman, I just wanna be a woman. Kippenvel!

Ja, en dan flitsen herinneringen – dit is samen met Nirvana’s Smells Like Teen Spirit wellicht het meest bepalende nummer van de eerste helft van de jaren negentig geweest – door ieders hoofd, zoals ze dat al eerder deden bij de mysterieuze mantra’s van Gibbons in Mysterons (All for nothing/Did you really want) of later bij Sour Times (Nobody Loves Me).

Dat het nieuwe materiaal ook van dat soort mantra’s bevat (Nylon Smile: I don’t know what I’ve done to deserve you of I’m always so unsure in Threads) dringt enigszins door, maar in feite moeten die allemaal nog indalen. Dat gaat nog wel gebeuren.

Zo wordt de bezoeker heen en weer geslingerd tussen nostalgie en bewondering. Verwondering ook over de intentie van de band. Wordt hier de lof de zwartgalligheid bezongen? Gaan avant-garde en symfonica hier een verwrongen huwelijk aan? Met scratchen en psychedelica als onwaarschijnlijke slippendragers? Hoe zwaar kan muziek klinken voor het ondragelijk wordt

Nou kunnen de fantastische muzikanten van Portishead wel wat lijden en wordt het gebodene pas echt topzwaar als Beth op z’n Patti Smiths gaat staan schreeuwen in Threads. We zitten dan al in de toegift. Er worden nog wat emotionele herkenningspunten aangereikt middels het oude Roads (‘We got a war to fight’) en dan belanden we na bijna twee uur in het zeventiende en laatste nummer.

We Carry On klinkt als een kruising tussen New Order en Can. Gibbons daalt af naar het publiek, en de band beukt lekker door, alsof ze dit boeiende en unieke, maar onevenwichtige optreden willen besluiten met een statement dat misschien nog wel meer op de mens in het algemeen dan op henzelf slaat: we ploeteren voort. Een avondje voor lachebekjes is het niet, maar ik had het nooit willen missen. Hopelijk hoeven we niet weer tien jaar te wachten voor ze opnieuw in Nederland te zien zijn. TOM ENGELSHOVEN

Gezien: HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM (7 APRIL)

Setlist:
    Silence
    Hunter
    Mysterons
    The Rip
    Glory Box
    Numb
    Magic Door
    Wandering Stars
    Machine Gun
    Over
    Sour Times
    Only You
    Nylon Smile
    Cowboys
    Threads
    Roads
    We Carry On

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=715

[ Bericht 0% gewijzigd door narvik op 08-04-2008 12:28:01 ]
    pi_57907424
    Tien jaar gewacht, niet voor niets. Geweldig. Portishead
    Big dick.
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:17:13 #233
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57907594
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 12:09 schreef HassieBassie het volgende:
    Tien jaar gewacht, niet voor niets. Geweldig. Portishead
    precies dat ja , wat een kippenvel!
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:19:12 #234
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_57907646
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 22:45 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Sorry maar dit is eerder een 'wat-hoort-er-niet-in-het-rijtje-thuis' raadsel van knoop in je zakdoek niveau
    dat vind jij
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:20:17 #235
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:27:11 #236
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:27:44 #237
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57907779
    quote:
    Uniek aan de situatie is dat ongeveer de helft van de nummers staat op een plaat die het publiek nog niet gehoord heeft
    LastFM
    pi_57908749
    Vriend van me heeft als het goed is prachtige foto's met z'n telefoon gemaakt. Ik plaats ze wel als ik ze van 'm krijg. Ik moet zelf nog even bijkomen van deze avond, Wandering Stars, damned .
    pi_57909862
    quote:
    Wachten op Portishead wordt ruimschoots beloond
    Uitgegeven: 8 april 2008 13:56
    Laatst gewijzigd: 8 april 2008 14:02

AMSTERDAM - Reikhalzend werd er naar het optreden van Portishead uitgekeken. Het is dan ook tien jaar geleden dat de Britse triphop-pioniers Nederland voor het laatst aandeden.

Optreden Portishead in HMH

Portishead maakte in het midden van de jaren '90 het triphop genre populair. Met een mix van hiphop, jazz, soul en filmmuziek en het wanhopige stemgeluid van zangeres Beth Gibbons drukte de band een duidelijke stempel op de alternatieve muziek van het vorige decenium.

Stil

Het was even stil rondom de band, maar vorig jaar kondigde Portishead ineens de komst van een nieuw album aan. De nieuwe plaat 'Third' moet over drie weken in de winkels liggen, maar veel nummers circuleren inmiddels al op internet. Op het eerste gehoor is de derde van Portishead net als haar twee voorgangers een grimmig meesterwerk. Dat beloofde dus wat voor maandagavond.

Portishead schotelt het publiek een perfect uitgebalanceerde set van oud en nieuw werk voor. De nieuwe nummers die opvallen door hun blikkige, soms industrieël klinkende beats worden afgewisseld met publieksfavorieten als 'Glory Box' en 'Mysterons'. Alles wordt met een bijzondere intensiteit gebracht die recht doet aan de de ernst van de muziek.

Treurig

Beth Gibbons is in topvorm en bewijst dat haar stem na al die jaren niet aan kracht heeft ingeboet. Nerveus en treurig als altijd weet ze de juiste snaar te raken. Ze speelt de rol van schuwe frontvrouw met verve.

Als ze de kans krijgt, keert ze haar rug naar het publiek. Het past binnen de afstandelijke, kille sfeer die de band creëert. Portishead weet met haar beklemmende geluid de immense Heineken Music Hall om te vormen tot een claustrofobische bezemkast.

Zwartgalligheid

Even lijkt het er op alsof Portishead al na een uur van zinnenprikkelende zwartgalligheid het podium verlaat, maar gelukkig krijgt het publiek toch nog een geweldige toegift. Het gedragen 'Roads', waar iedereen op zit te wachten, wordt prachtig gespeeld.

Met de pompende afsluiter 'We carry on', die met z'n ijzige gitaarpartijen sterk doet denken aan Joy Division, lijkt Portishead een nieuwe, meer dansbare weg in te slaan. Het geeft aan dat de band niet op haar lauweren heeft gerust en nog steeds de drang tot vernieuwen heeft.

Portishead bewijst met een sublieme show en een vernieuwend geluid nog steeds een band van grote urgentie te zijn. Hopelijk kunnen we hun mistroostige droommuziek de komende jaren wat vaker live bewonderen.
    Bron: http://www.nu.nl/news/1516813/2103/Wachten_op_Portishead_wordt_ruimschoots_beloond.html

[ Bericht 45% gewijzigd door Tegan op 08-04-2008 14:25:12 ]
      dinsdag 8 april 2008 @ 15:17:49 #240
    48112 AboruAsli
    Do ya like?
    pi_57911250
    Het was zeker vet! Alleen jammer dat ik maar een klein mannetje ben en dat al die lange mensen besloten om voor mijn neus te gaan staan.

Concert was wel top! Lekker ingetogen en gewoon op z'n Portisheads. Prachtig!
    MANTRONIX???
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:04:22 #241
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_57912447
    toch wel een beetje spijt...
    Maar gelukkig heb ik het geld niet betaald want had met mn gebroken been toch niet gekund!
    of niet natuurlijk
    pi_57912841
    Met een gebroken been had je vast het gehandicapten podium op gemogen, had je lekker gezeten en kon je alles goed zien.
    Aldus.
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:32:24 #243
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57913107
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:19 schreef Z het volgende:
    Met een gebroken been had je vast het gehandicapten podium op gemogen, had je lekker gezeten en kon je alles goed zien.
    Moet je toch een speciale rollerkaart voor hebben gekocht
    LastFM
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:35:17 #244
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57913175
    LastFM
    pi_57913180
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat zal wel ja.
    Aldus.
      dinsdag 8 april 2008 @ 18:00:41 #246
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_57914817
    Het was top!
    pi_57915872
    Portishead was inderdaad top zo vooraan
    pi_57926891
    Je zal maar gister voor het eerst van Portishead horen en daarom niet naar het concert geweest zijn....

Wel echt prachtige muziek hoor.
    pi_57927177
    De nieuwe clip van Machine gun zal tijdens het AFFF geshowd worden...
      woensdag 9 april 2008 @ 09:32:02 #250
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57928028
    Iemand al een bootlegje ontdekt/gevonden/gemaakt?
    pi_57928179
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 09:32 schreef Pink_Floyd het volgende:
    Nope. Nog niet.
      woensdag 9 april 2008 @ 09:49:15 #252
    13749 AirwiN
    No one is innocent
    pi_57928337
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 09:32 schreef Pink_Floyd het volgende:

Maar daar mag je niks over zeggen toch?
      woensdag 9 april 2008 @ 09:58:05 #253
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57928449

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:34:28 (Warezquest) ]
    pi_57929532
    Mooie kritiek op de site van OOR, waardeloze recensie in de Volkskrant en in het Parool.

Op Youtube staat het gehele concert trouwens, bijna. Op twee nummers na dan.
    pi_57929562
    Leuke recensie op nu.nl.
    pi_57929650
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 10:49 schreef Stofje het volgende:
    .., waardeloze recensie in de Volkskrant en in het Parool.
    Omdat je het er niet mee eens bent?
    Aldus.
    pi_57929834
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 09:58 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je beter kijkt...
    Gevonden!
    pi_57929891
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 10:54 schreef Z het volgende:

[..]

Omdat je het er niet mee eens bent?
    Ja, omdat het nogal duidelijk is dat die recensenten de nieuwe cd nog niet (goed) kennen. Zij schetsen beiden het grote verschil tussen oud en nieuw werk, zij schetsen dat het verschil voelbaar was in de zaal. Ik vond dat oud en nieuw uitstekend in elkaar geïintegreerd waren en dat het nieuwe album wel degelijk een mooi vervolg is op het oude werk.

Dus ja, ik ben het niet met de recensies eens, maar met reden dus. .
    pi_57929903

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:33:27 (Warezquest) ]
    pi_57930517
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 11:04 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ja, omdat het nogal duidelijk is dat die recensenten de nieuwe cd nog niet (goed) kennen. Zij schetsen beiden het grote verschil tussen oud en nieuw werk, zij schetsen dat het verschil voelbaar was in de zaal. Ik vond dat oud en nieuw uitstekend in elkaar geïintegreerd waren en dat het nieuwe album wel degelijk een mooi vervolg is op het oude werk.

Dus ja, ik ben het niet met de recensies eens, maar met reden dus. .
    Kijk dat klinkt al heel wat beter met reden. Ik hou überhaupt niet zo van concertrecensies.
    Aldus.
    pi_57934940
    Hoe kan ik ooit Undenied met Numb verwarren

Op mijn dvd staat het verkeerd.

NUMB, prachtig, voelde de bassen door mijn buik dreunen, heerlijk, prachtig, ik heb genoten.
      woensdag 9 april 2008 @ 15:12:00 #262
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_57935409
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

precies en toen was het concert al lang en breed uitverkocht.
    bovendien zit concerten
    of niet natuurlijk
    pi_57935866

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:31:11 (Warezquest) ]
      woensdag 9 april 2008 @ 15:35:01 #264
    211309 Spankin
    zachte heelmeesters...
    pi_57935908
    quote:
    Kijk dat klinkt al heel wat beter met reden. Ik hou überhaupt niet zo van concertrecensies.
    quote:
    NUMB, prachtig, voelde de bassen door mijn buik dreunen, heerlijk, prachtig, ik heb genoten.
    Precies, daar gaat het om. Ik had al een hele tijd uitgekeken naar dit concert, en ik had een top-avond.
    Moest hier en daar wat wennen aan de nieuwe nummers, maar ik denk dat ze verder zijn gegaan waar ze waren gebleven... een nieuwe stap.
    pi_57936624
    waarom nou niet gewoon zeggen dat het een slechte plaat is, want dat is 3, of de leak is gewoon kut maar wat er is gelekt kan je geen goede plaat vinden, kan niet.
      woensdag 9 april 2008 @ 17:11:53 #266
    48112 AboruAsli
    Do ya like?
    pi_57937863
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 16:12 schreef kodama het volgende:
    waarom nou niet gewoon zeggen dat het een slechte plaat is, want dat is 3, of de leak is gewoon kut maar wat er is gelekt kan je geen goede plaat vinden, kan niet.
    En waarom niet als ik het vragen mag? Ik vind het namelijk een prima plaat. Ik kan me best voorstellen dat verstokte fans van het oude materiaal de nieuwe plaat minder goed vinden of er nog aan moeten wennen, maar dat wil toch niet zeggen dat 'Third' een slechte plaat is? En smaken verschillen he? Wat de een super vindt, vindt de ander niks aan. Gelukkig maar!
    MANTRONIX???
      woensdag 9 april 2008 @ 21:03:12 #267
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57942988
    het is inderdaad erg anders, maar daarom niet slecht.
    ik moet ook wel toegeven dat ik er wat moeite mee had in het begin. maar sommige nummers zijn zo krachtig. Machine gun klinkt misschien lomp, maar het is een erg intens nummer.
    paar keer goed door je koptelefoon laten gaan, dan komt het wel goed.

Ohja, ik heb trouwens de setlist
    Ze gooiden er 1 het publiek in. en toen had ik hem.
    Staan trouwens nog de andere titels op (wicca ipv silence, en mystic ipv the rip)

jeej, ik blij

▀█▀ █ █▀█▀█
      woensdag 9 april 2008 @ 21:04:35 #268
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_57943011

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:36:09 (Bespreken van warez...) ]
    pi_57943093

[ Bericht 38% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:38:36 (Warezquest) ]
    pi_57944643
    Hoop dat ze nog een x in NL komen, wie weet op Lowlands
      donderdag 10 april 2008 @ 00:27:17 #271
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57948180

▀█▀ █ █▀█▀█
      donderdag 10 april 2008 @ 09:21:06 #272
    211309 Spankin
    zachte heelmeesters...
    pi_57950824
    Mooi aandenken Timbob!

[ Bericht 76% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:37:10 (Warezquest) ]
      donderdag 10 april 2008 @ 09:34:19 #273
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_57951009

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:38:11 (Warezquest) ]
    pi_57951556
    Goede opname van het concert voor een publieksopname. Heel tof

[ Bericht 37% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:38:58 ]
    pi_57955826

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:39:24 (Warezquest) ]
    pi_57958985

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 11-04-2008 15:39:54 (Warezquest) ]
    pi_57959992
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 00:27 schreef timbob het volgende:
    [ afbeelding ]
    grappig dat sommige nummers anders heten. Wicca was toch echt "Silence". Naja, misschien heet het op de uiteindelijke cd ook wel Wicca. Wie zal het weten
    *plop*
      vrijdag 11 april 2008 @ 00:41:41 #278
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_57972463
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 16:29 schreef djmarshal het volgende:

[..]

grappig dat sommige nummers anders heten. Wicca was toch echt "Silence". Naja, misschien heet het op de uiteindelijke cd ook wel Wicca. Wie zal het weten
    De nummers op de playlist zijn volgens mij nog oude werktitels. Silence heet wel silence op de cd namelijk.

▀█▀ █ █▀█▀█
    pi_57978270
    Hmmm de advance release klinkt net zo bagger...
    maarja dat komt omdat ik een verstokte fan ben en niet mee ga met de tijd natuurlijk... (of je bent een fanboy die zelfs een scheet van beth kunst vind en in alles wel iets goeds hoort. Ik denk het laatste)
    pi_57978352
    Third bagger noemen.

Ik trek alleen dat accoustische nummer niet, verder goed album.
      vrijdag 11 april 2008 @ 11:56:50 #281
    48112 AboruAsli
    Do ya like?
    pi_57978734
    Wat ik al zei: smaken verschillen. Meningen dus ook.
    MANTRONIX???
    pi_57978860
    Kom op... 10 jaar mee bezig zijn... 3 keer zeggen dat je niet tevreden bent met het materiaal wat er ligt en dan DIT uitbrengen... ja sorry kan niet begrijpen dat mensen dit goed vinden....machine gun is 1 keer leuk, net als the rip verder..mjah bagger
    pi_57979037
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 12:01 schreef kodama het volgende:
    ja sorry kan niet begrijpen dat mensen dit goed vinden....
    Welk gedeelte van "smaken verschillen" was onduidelijk? .
    pi_57979620
    quote:
    Kom op... 10 jaar mee bezig zijn... 3 keer zeggen dat je niet tevreden bent met het materiaal wat er ligt en dan DIT uitbrengen... ja sorry kan niet begrijpen dat mensen dit goed vinden....machine gun is 1 keer leuk, net als the rip verder..mjah bagger
    Het is een vreselijk moeilijk album. Mijn ouders wilden erg graag mee naar de HMH, hadden ook kaartjes, maar trokken het nieuwe album gewoon niet en hebben de kaartjes vervolgens doorverkocht. Ik vind het erg knap dat Portishead niet teert op hun oude werk en hun oude sound, maar zich doorontwikkelen. Third is duisterder dan eerder werk en kent vele lagen, dus dat je die ontwikkeling niet trekt kan ik me voorstellen. Maar het als 'bagger' bestempelen is in mijn ogen gewoon onterecht...
      vrijdag 11 april 2008 @ 13:00:33 #285
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_57980204
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 12:35 schreef Stofje het volgende:
    Ik vind het erg knap dat Portishead niet teert op hun oude werk en hun oude sound, maar zich doorontwikkelen. Third is duisterder dan eerder werk en kent vele lagen, dus dat je die ontwikkeling niet trekt kan ik me voorstellen. Maar het als 'bagger' bestempelen is in mijn ogen gewoon onterecht...
    Als artiest kun je het wat dat betreft ook niet goed doen. Blijf je albums maken met de bekende sound, dan haken mensen af, omdat ze het meer van hetzelfde vinden. Probeer je jezelf te vernieuwen, dan haken mensen af, omdat ze de oude vertrouwde sound missen. Ik vind Third een geslaagd album met een aantal hoogte punten. Maar ik hou dan ook wel van artiesten die durven (een deel van) hun oude sound in de prullenbak te gooien en iets nieuws te proberen.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_57980292
    quote:
    Ik dacht dat de band portishead in 1999 was opgeheven. Dus 10 jaar hebben ze er neit aangewerkt. Dame en heren zijn solo projecten gaan doen en later weer bij elkaar gekomen.

quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 12:35 schreef Stofje het volgende:

[..]

Het is een vreselijk moeilijk album. Mijn ouders wilden erg graag mee naar de HMH, hadden ook kaartjes, maar trokken het nieuwe album gewoon niet en hebben de kaartjes vervolgens doorverkocht. Ik vind het erg knap dat Portishead niet teert op hun oude werk en hun oude sound, maar zich doorontwikkelen. Third is duisterder dan eerder werk en kent vele lagen, dus dat je die ontwikkeling niet trekt kan ik me voorstellen. Maar het als 'bagger' bestempelen is in mijn ogen gewoon onterecht...
    Vreselijk moeilijk album was de tweede CD naar mijn idee ook. Het lag wel in elkaars verlengde, toch was er een ander nieuw geluid te horen. Third heeft net zo zijn duistere momenten als het eerdere werk.

Sommige albums hebben wat meer 'inwerktijd' nodig en idd. erg knap dat ze iets nieuws hebben neergezet.
      Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 15:40:32 #287
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_57984093
    Gaat lekker hier.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_57985792
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 15:40 schreef belsen het volgende:
    Gaat lekker hier.
    Bedankt voor je bijdrage . Ik snap alleen niet waarom je het post, maar goed.
      Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 17:08:04 #290
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_57986168
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 16:35 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

omdat?
    Omdat ik zojuist hier een stuk of 15 posts heb mogen editten...
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 16:51 schreef Stofje het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage . Ik snap alleen niet waarom je het post, maar goed.
    Misschien gaat het je vanavond dagen, dan...
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_57986475
    15 posts geëdit? Ik volg dit topic sinds maandag toch behoorlijk nauwgezet en heb nog geen wanklank gemerkt... Nou ja, als je geëdit hebt, zal er vast wel iets voorgevallen zijn, geen idee wat, ik denk dat ik zelf onschuldig ben en blijf nu even ontopic: Portishead .
    pi_57986506
    Ach, vragen om een bootleg, dat is de reden . Nja, ach, sja, nja, het zijn "de regels", dat is waar...
    pi_58003443
    Ik heb net Third voor het eerst helemaal geluisterd.

Het is dat ik weet dat het van Portishead is, maar het lijkt een totaal andere band. Ik mis de scratch nummers en het gevoel. Ik vind het een saaie kutplaat. Jammer, ik hoop dat ze in 2018 wel iets fatsoenlijks afleveren.

In de HMH vond ik de nieuwe nummers ook maar matig trouwens.

Ik ga mezelf dwingen de plaat honderd keer te luisteren want ik baal er enorm van, misschien ga ik hem vanzelf goed vinden. Ik heb nu het idee dat ik jarenlang voor jan lul heb zitten wachten.
    pi_58004911
    Ik vond hem in hete begin ook erg slecht. Maar nu ik hem een aantal keer heb geluisterd is hij idd beter. Hoewel niets boven het oude materiaal kan komen .
      maandag 28 april 2008 @ 11:00:35 #295
    18008 hornage
    FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
    pi_58355162
    Ik had hem zaterdag op de mat liggen, nu al zo'n 3 keer geheel geluisterd. Moest eerst ook wennen, maar het album begint nu al steeds vetter te worden.
    Gelijk ook maar ff de eerste twee albums origineel gekocht
    Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
    pi_58356043
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 11:19 schreef Stofje het volgende:
    Ik spam maar even: http://www.festivalinfo.nl/recensie_detail.php?recensie_id=1835, mijn recensie van dit album.
    quote:
    maar past toch in het Portisheadstraatje thuis.
    pi_58356181
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[..]

Da's poëzie. Portishead is een stadje en stadjes bestaan uit straatjes!
    pi_58358063
    Goede review. Kan me er helemaal in vinden:

Third heeft de honger naar een nieuw decennium Portishead absoluut aangewakkerd, maar is simpelweg niet zo fraai als haar voorgangers. Third is wel een heel aardig voorgerecht op hopelijk een nieuw, aanstaand meesterwerk.

pi_58366207
    Uit de review van hierboven:
    quote:
    opener ‘Silence’ (met een wel érg abrupt einde, zonde!)
    Nou, inderdaad zeg. Toen Third nog niet uit was, dacht ik dat ik te maken had met een slechte rip. Echt zonde.
    pi_58367668
    Ik vind jullie lief. Ik vind Portishead óók lief en ze verdienen dan ook een tweede topic.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')