Nou we zijn eindelijk ook geweest Sugar en hier ook een behoorlijk pissig mannetje vanwege de prikken.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:36 schreef Sugar het volgende:
Nou, Maria was woedend dat er geprikt werd, maar lachte echt alweer snel. Dapper vind ik!
Ze is gemiddeld van lengte (77.5 cm, klein nog) en licht qua gewicht (9.3 kilo bijna). Dat dachten we al!![]()
Of Jayden van Knor?
Je hebt toch ook van die schaarhekjes (wel oppassen met handjes bij het dichtdoen).quote:Op woensdag 21 december 2005 14:46 schreef Suzanna het volgende:
Pfff...dat is idd de nachtmerrie van elke ouder. Als je ziet hoe snel die kinderen kunnen zijn, zelfs Noa die nog niet goed loopt...als ze kruipt is ze er echt binnen no-time.
Ik heb trouwens eigenlijk een traphekje nodig voor de trap naar boven...weten jullie of je traphekjes hebt die minder plek innemen dan de 'normale' die met een scharnier opengaan? We hebben al aardig rondgekeken maar eigenlijk kunnen we alleen maar één soort vinden.
(en Noa kan de trap al opklimmendus da's best eng...)
Ja idd KDV, heerlijk!quote:Op donderdag 22 december 2005 13:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Morgaine is 2 dagen naar de creche geweest en heeft gelijk een virus te pakken. Een buikvirus, ze heeft van gisterenavond 19.00 tot vanmorgen 06.30 stteds overgegeven en wil alleen maar drinken, niet eten, maar zodra ze meer dan slokjes drinkt komt het er weer uit en is nu dus steeds boos op mij als ik de beker na een paar slokjes weer afpak. Ze mag van mij ieder half uur een paar slokken drinken. Zo zielig hoopje kind heb ik hier.
Waaaahahahaquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:25 schreef Lois het volgende:
Hier net de goede invloed van papa, ik liet Iris' speentje vallen toen ik opstond. "ow goffedomme mama! speen gevalluh!" compleet met inmens boze blik (net als de beroemde blikken van papa)
![]()
Oe die blikken ken ikquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:25 schreef Lois het volgende:
hahaha Liam
Hier net de goede invloed van papa, ik liet Iris' speentje vallen toen ik opstond. "ow goffedomme mama! speen gevalluh!" compleet met inmens boze blik (net als de beroemde blikken van papa)
![]()
Iets zegt me dat je dit alleen maar weet omdat jij ouder bent... Twee jaar eerder hoorden je ouders waarschijnlijk dezelfde uitsprakenquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
Vaak zijn er wel speciale kinderdiensten Ireth. Daar gingen wij vroeger ook altijd heen omdat Karin ook geen 5 minuten haar grote mondje kon houden.
Beroemd zijn haar keiharde uitspraken in een stille kerk "hee een spook" als de pastoor in zijn witte gewaad opkomt en "heeft die man geen handen?" als de pastoor devoot zijn handen vouwt in mijn grote mouwen tijdens het gebed.
Oh, dan heb je wel mazzel, bij ons moest je vanwege de drukte kaartjes kopen vroegerquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:16 schreef Ireth het volgende:
Nope dat hadden ze hier niet (of ik wist er niks van, kan ook)
We komen normaal nooit in de kerk, maar aangezien Suus naar de school erachter zal gaan (katholieke school) wil ik haar wel bekend maken met het geloof zodat ze zelf haar eigen weg daarin kan vinden. Vandaar dit eigenlijk spontane bedachte bezoekje. Volgend jaar informeer ik wel eerst even hoe of wat
quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
Vaak zijn er wel speciale kinderdiensten Ireth. Daar gingen wij vroeger ook altijd heen omdat Karin ook geen 5 minuten haar grote mondje kon houden.
Beroemd zijn haar keiharde uitspraken in een stille kerk "hee een spook" als de pastoor in zijn witte gewaad opkomt en "heeft die man geen handen?" als de pastoor devoot zijn handen vouwt in mijn grote mouwen tijdens het gebed.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Leuke leeftijd 2Nou daar denk ik nog eens over na. Hij kan soms echt wanhopig razend over de grond heen rollen
Wil je de waarheid horen, of zal ik maar mijn mond houden?quote:Op donderdag 29 december 2005 09:19 schreef Belana het volgende:
Ik heb de hoop dat als Liam straks zijn brusje krijgt hij daar dus allemaal overheen is, want dan is ie 2,5![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 21:01 schreef Lois het volgende:
Iris heeft de hele dag vandaag gevraagd of Bram nog langskwam. Normaliter wel maar vandaag gewoon eventjes niet. Vanavond, voor het naar bed gaan, sloeg ze haar fotoboek open bij de foto van Bram en zei: " ow Bammie.... ik heb je zo gemist!" met een snik in haar stem.
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 09:19 schreef Belana het volgende:
Ik heb de hoop dat als Liam straks zijn brusje krijgt hij daar dus allemaal overheen is, want dan is ie 2,5![]()
Ik geloof iets met iemand verhuizen, ouders of schoonouders ofzo. Helpen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:22 schreef Ladybos het volgende:
Waar is Poemojn eigenlijk ?
Ik ookquote:Op donderdag 29 december 2005 21:09 schreef jessie het volgende:
Saskia meissieNu vraag ik me weer af wat dan een handenwarmer met zo'n klik-ijzertje is?
quote:
Zelfs met een dik ook is het een mooi meisjequote:Op zaterdag 31 december 2005 10:50 schreef Luchtbel het volgende:
Mjah ze ziet er nu zo uit. En er waren zeker twee tanden door de lip gegaan, dus dat ze grapjes kan maken vind ik ook bizar! maar ja misschien vind ik het er zieliger uitzien dan het eigenlijk is.
quote:Op zondag 1 januari 2006 11:01 schreef Belana het volgende:
Liam wordt zo grootHij gaat zo goed praten, hele zinnen komen er uit, net zei hij "jamma oke bank zitten" (hij noemt zichzelf jamma) ik ben zo trots
Heerlijk dat gebabbelquote:
aaaaah das liefquote:
Twan het zoontje van mijn broer die over 9 dagen 1 word nam vandaag heel makkelijk de klanken van Djulian over. We moesten soms eerst kijken wie het zei want het was niet uit elkaar te houden!quote:Op zondag 1 januari 2006 11:54 schreef Belana het volgende:
Liam is van de zomer begonnen met praten, dus toen ie 1,5 was en vanaf dat moment is ie heel hard gegaan. Hij was een late loper, maar praten heeft ie altijd al leuk gevonden. Hij zit nu ook in de box met zijn speelgoed te praten en daaraan hoor ik dan de enorme fantasie die hij heeft. Daar ben ik heel blij mee, omdat Nick zijn oudste zoon dat dus helemaal niet heeft en ik ben toch steeds bang geweest dat Liam hetzelfde zou hebben. (Ian wordt op dit moment onderzocht omdat ie ws toch een een of andere gedragstoornis heeft) de angst dat Liam dat ook zou hebben zit toch dieper dan ik dacht, maar het zit wel goed. We moeten hem alleen dwingen om zelf te spelen door hem in de box te zetten, buiten de box is ie alleen maar aan het rond rennen en stout aan het doen.
Lief dat je het vraagt. Kai hupst nog steeds vrolijk rond en volgens de CB-arts kan het niet echt kwaad. Ze heeft alles gecontroleerd en Kai's beentjes en heupjes zijn gewoon recht en het ontbreekt ook niet aan kracht in de benen. Het heeft waarschijnlijk alleen tot gevolg dat hij wat later gaat lopen. Wat dat betreft maak ik me dus niet echt meer zorgen. Waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat hij dus nog steeds niet zelf kan gaan zitten. Als ik hem zittend neerzet dan is er geen probleem, maar uit zichzelf vanuit ligstand gaan zittenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:01 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en M@x als je dit leest, hoe gaat het met Kai? Maak je je nog zorgen als eerst een beetje? of beweegt rondhuppende Kai nu gewoon zoals andere rondhuppende kindjes? Vertel eens?!
Jordy kan bijna goed lopen. Je zult er je handen aan vol krijgen!quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:44 schreef reni het volgende:
zondag word Fachelle 4 .
Ze is er zo vol van ,ze word nu echt 4 en ze mag echt naar school maandag.
Niet oefenen nee echt naar school 2x per dag.
Ik vind het alleen minder.
Mijn kleine meisje is niet meer klein, ze gaat echt naar school en heeft mama weer minder nodig.
Zit mezelf nu echt af te vragen wat ik toch moet doen de hele dag alleen thuis.
Niemand meer die wil "helpen", Nu word poetsen echt saai.
Nu besef ik pas echt hoe snel ze groot zijn.
Ben blij dat ze zo vaak vakantie hebben op school![]()
Zo "liep" Sven dus ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:09 schreef piglet het volgende:
Lopen doet hij wel, maar niet op de traditionele manier: hij 'loopt' de hele kamer door op z'n knietjes. Zo kun je dingen in je handen meenemen èn ben je een stuk stabieler dan als je op je voeten staat. Best slim dus![]()
Hij loopt trouwens wel echt langs de tafel en aan je handen, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is
De knieën van zijn broeken zien er niet uit inderdaadquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:19 schreef easy-going het volgende:
Zo "liep" Sven dus ookOok fijn als hij dat buiten doet he
Jij verslijt dus ook nogal wat broeken tegenwoordig?
Hier bij het CB wordt Zoë te zwaar gevonden terwijl ze gewoon netjes langs de garafiek loopt maar weet je wel dat ze niet alleen naar het kind kijken. Wij werden op het gewicht van Zoë aangesproken omdat wij beiden duidelijk overgewicht hebben dus Zoë daar dus vatbaar voor is. Het is meer een waarschuwing voor de toekomst zeg maar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef LadyS het volgende:
Amber is eergisteren weer voor de apk geweest bij het cb. Ze is nu 80 cm en 10,3 kg.
Ze vonden haar ietsjes te zwaar.Volgens mij valt het reuzemee. Ik moest haar maar niet zoveel te eten geven (2 a 3 boterhammen op een dag en aan paar happen avondeten. verder natuurlijk wat tussendoortjes en fruit) Wat jullie?
Sven doet dat ook, maar dan tegen de afvalbak in de keukenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:06 schreef bixister het volgende:
oja wat ie ook interessant vindt is 'ruzie spelen'. dan speelt hij 2 kindjes (of 2 auto's, of 2 giraffen, om 't even wat eigenlijk), en gaat zitten bekvechten: "is van MIJ!" "nee, van MIJ!", "nee IK!" "nee IK!" "nietus" "wellus!". helemaal in zn eentje.maar gewoon dingen van Anna afpakken kan hij ook nog als de beste hoor.
wat zitten ze te zeiken dan daarquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:33 schreef texelonia het volgende:
Nou Noah was de laatste keer 77cm en 10,2 kilo en die is een half jaar jonger dan Amber
Ja, dat zal het zijn. Dan zou ik voor de zekerheid nog even een opmerking tegen het cb bureau maken "Ik ben ook niet te zwaar hoor..ben gewoon te klein voor mijn bouw"quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:41 schreef LadyS het volgende:
[..]
wat zitten ze te zeiken dan daar
Ze zijn gewoon bang dat ze zoals mij wordt, maar dat willen ze niet zeggen natuurlijk
als ik die grafiek goed aflees, is ze niet boven het gemiddelde. Maar juist iets eronder.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:28 schreef poemojn het volgende:
LadyS, misschien heb je iets aan deze grafiek: klik.
Myrthe is 88cm vs 14 kilo en dat vinden ze hier nu gewoon goed voor haar lengtehet scheelt echt dat ze vanaf 18mnd niet meer naar leeftijd kijken maar naar lengte.
Saskia maakt ze ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:28 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Maria zo knap, want ze kan dit soort puzzels maken!
[afbeelding]
Soms stopt ze ze niet helemaal goed in het vormpje, maar ze weet wel altijd de goeie plek! Doen jullie kindjes ook zulke dingen?
Hij zegt het wel eens als hij zijn eten voor zijn neus gezet wordt: "Dat hoef ik niet, dat is poep"quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:59 schreef bixister het volgende:
sven,praten tegen de vuilnisbak.
en easy-going komt dit je ook bekend voor? poep-grapjes zijn 't hier helemaal.
overal wordt 't woord 'poep' achter gezet. 'kabouter plop' is 'kabouter poep' en 'beertje poef' is 'beertje poep', schnischnaschnappi de kleine poep' 'popeye the sailor-poep!' en ga zo maar door. en zelf dan heel hard lachen he.
quote:
Gelukkig maarquote:Op maandag 9 januari 2006 09:31 schreef jessie het volgende:
Met het weggaan kreeg ik een kusje. Ze zwaaide me niet eens uit![]()
Dat was ook ooit een keer te zien met een gezin waar boodschappen doen een drama was. Door kinderen er bij te betrekken werd het ineens leuk. Dus kinderen zelf dingen laten pakken of afwegen. Misschien scheelt het wel tijd maar waarschijnlijk scheelt het ook een hoop stressquote:Op maandag 9 januari 2006 11:32 schreef Sugar het volgende:
Maar het ging er bij EHBO om dat het jongetje op die manier bij dingen betrokken werd (dingen waar hij normaal vreselijke driftbuien van kreeg door alle weerstand die hij er tegen had). Niet dus om de vaardigheid aan- of uitkleden an sich, maar om het idee erbij betrokken te worden.
Ik krijg Christan vast niet in een rokjequote:Op maandag 9 januari 2006 11:42 schreef poemojn het volgende:
Kleding erop aanpassenRokjes zijn heel makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |