Jolie
![]()
Wat fijn dat Jans het zo naar haar zin heeft
![]()
En wat heerlijk voor jou Jessie, af en toe wat uurtjes voor jezelf. Het zal wel druk genoeg zijn om 2 kinderen op tijd op psz/school te moeten hebben.
Op het kdv van Bram gaan ze als ze naar de peutergroep gaan (bij 2 jaar dus) stimuleren om ze zelf aan/uit te kleden. Vorige week kwam hij helemaal
![]()
thuis omdat hij een kaartje had gehad omdat hij zichzelf aangekleed had. Helemaal supertrots. Ik vind het ook erg knap want thuis vertikt hij het 9 van de 10 x. Ik probeer het ook te stimuleren maar het is altijd "mama doen". Het liefst eigenlijk nog Lois doen als die hier toevallig is
![]()
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet altijd het geduld of de tijd voor heb om uuuuren te spenderen om zich aan te kleden. Maar gisteravond heeft hij zich helemaal zelf uitgekleed bij het in bad gaan. Zelfs zijn shirtje heeft hij zelf gedaan. Eerst het puntje van zijn mouw pakken en dan het armpje eruit trekken en bij de andere arm ook. Vond ik zo knap! Het heeft toch wel geholpen om hem dat heel vaak voor te doen. Moest me aardig inhouden hoor om niet te helpen maar dat trotse bekkie dan he
![]()
Bram had van de week een fantasievriendje. Zwiebe (jawel van Dora) was er een hele avond bij. Hij was een paar keer gevallen dus Bram heeft hem rechtop gezet, kusje op zijn knie enzo. Zwiebe moest ook mee in bed, kreeg een eigen speen en schaapje. Het was alleen zo jammer dat Zwiebe zo vaak wegliep uit bed
![]()
Ik heb me rotgelachen. Zwiebe kreeg ook schone luier. Dit heeft Bram wel vaker gehad maar niet zo vol overtuiging als nu. Schapie moest ook wel eens schone luier dat Bram die plakkertjes zogenaamd vastmaakte maar dit is toch anders. Ik had nog gevraagd of ik Zwiebe in mijn bed moest legggen want Bram wou niet slapen maar dat mocht niet. De volgende ochtend begon hij er ook meteen over en heeft hij Zwiebe ook aangekleed
![]()
En Zwiebe moest naast hem in de auto zitten, compleet met schapie en speen. Na een dagje bij opa en oma was Zwiebe helaas weer vertrokken.
Helaas werkt de fantasie ook wel de verkeerde kant op. Ik heb een avondje krokodillen moeten wegjagen die in zijn kamertje waren. Je bent wel gauw geneigd om te zeggen dat er helemaal geen krokodillen zijn maar ik dacht laat ik het spelletje maar meespelen, voor hem is het wel heel echt. Dus ik heb ze met een speelgoedhamertje weggejaagd en het hamertje aan Bram gegeven zodat hij ze kon wegjagen mochten ze weer komen. Maar hij kon toch niet erg slapen, ik ben er maar bij gaan zitten met een boekje tot hij sliep om de krokodillen op afstand te houden.