abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 09:39:38 #276
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33858175
Jolie wat lief! Je bent net een klein eendje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 09:44:17 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33858246
Jans, stoere meid!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 januari 2006 @ 09:47:04 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33858288
Janneke zomaar zonder problemen op school!
pi_33858386
Jolie Stoer man!
Ik vind dat ze meteen ook heel euh.. stevig(?) loopt. Zonder wiebelen of zwabberend door de kamer zeg maar.

Jans naar schooltje! Vind je het nu ook stil Jessie, of is Bo nu thuis?
En waneer mag je 'r weer ophalen, ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is. Of ze gepraat heeft met woordjes, haar eigen (brabbel)taaltje heeft gebruikt of (net als Wilyan) eerst de kat uit de boom heeft gekeken en gewoon geen bek vol heeft gezegd.
(Wilyan werd de eerste paar weken al gekscherend "Stille Willie" genoemd Hij heeft dus héél lang de kat uit de boom gekeken.)
W ~ H ~ T
pi_33858532
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:31 schreef jessie het volgende:
Met het weggaan kreeg ik een kusje. Ze zwaaide me niet eens uit
Gelukkig maar Das vast een goed teken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 januari 2006 @ 11:18:47 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_33860114
Jolie, wat loop jij goed En nu maar heerlijk genieten van je nieuwe verworvenheid. Moet toch fantastisch zijn voor een kind om te kunnen lopen.

Janneke naar de peuterspeelzaal. Het gaat hard, allemaal. Ik kan me voorstellen dat het wennen is, Jessie. Ook wel erg lekker om even alle tijd voor jezelf te hebben.

Ik zag gisteren een paar stukjes van The Nanny, met een 2,5 jarige peuter. En die Nanny zat erop te hameren dat die meer zelf moest leren doen, zoals aankleden en zo.
Nu is Job natuurlijk ook al 2 geweest, maar die kan zichzelf echt nog niet aankleden of zo. En dat zie ik hem over een half jaar ook nog niet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 11:28:27 #282
13151 crew  Rewimo
pi_33860342
Poeh, nou dat heeft hier ook lang geduurd hoor Uitkleden ging redelijk maar aankleden doet ie nog niet eens zo lang helemaal zelf. Maar dat heeft er ook mee te maken dat mama het veel sneller kan en geen geduld en tijd had om het in Christans tempo te doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 januari 2006 @ 11:32:09 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33860433
Maar het ging er bij EHBO om dat het jongetje op die manier bij dingen betrokken werd (dingen waar hij normaal vreselijke driftbuien van kreeg door alle weerstand die hij er tegen had). Niet dus om de vaardigheid aan- of uitkleden an sich, maar om het idee erbij betrokken te worden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 januari 2006 @ 11:33:02 #284
37150 livelink
pi_33860460
Ja, dat laatste is ook wel mijn probleem, ja. Ik betrap me er ook wel op dat ik Katja ga 'helpen' als het me te lang duurt.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:34:28 #285
37150 livelink
pi_33860488
Ik heb het programma ook niet helemaal gezien. Ik zag alleen dat ene stukje. Ik had al het idee dat het vast uit het verband was gerukt door mij.
pi_33860671
Kleding erop aanpassen Rokjes zijn heel makkelijk.

Jolie, wat goed dat je loopt!
En wat een leuk filmpje

Janneke gaat dus 4 dagdelen naar de psz? Leuk Jessie, hopelijk geniet ze er van!

Op welke leeftijd hebben jullie eigenlijk een potje neergezet? Het cb begon er pas over, dacht dat Myrthe er wel aan toe is. Zou best kunnen maar we zijn steeds aan het reizen nu dus is niet echt een praktisch moment om te beginnen. Hoe doen jullie dat?
pi_33860898
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:32 schreef Sugar het volgende:
Maar het ging er bij EHBO om dat het jongetje op die manier bij dingen betrokken werd (dingen waar hij normaal vreselijke driftbuien van kreeg door alle weerstand die hij er tegen had). Niet dus om de vaardigheid aan- of uitkleden an sich, maar om het idee erbij betrokken te worden.
Dat was ook ooit een keer te zien met een gezin waar boodschappen doen een drama was. Door kinderen er bij te betrekken werd het ineens leuk. Dus kinderen zelf dingen laten pakken of afwegen. Misschien scheelt het wel tijd maar waarschijnlijk scheelt het ook een hoop stress
  maandag 9 januari 2006 @ 11:56:13 #288
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33861013
Livelink in het boek van de Nanny staat dat het inderdaad vooral draait om het erbij betrekken, zeker omdat veel kinderen er een hekel aan hebben en dat ze zich een aankleedpop voelen.

M@x ik zie nu pas je reactie, fijn dat het goed gaat met Kai! en wat een streken!

Poemojn, wij hebben een potje omdat Jolie bij de oppas soms er op wil. Daar zijn andere kindjes aan het oefenen. Soms gaat ze thuis er op als ze daar zin in heeft, ze heeft twee keer er op geplast maar ik oefen er niet mee ofzo. Ze gebruikt hem ook als stoel in de badkamer
pi_33861144
Hee grappig, om dat laatste wilde ik er misschien wel al eentje kopen Ze zit er nu op haar wipstoel maar als ze dan moet plassen gaat ze er snel af.. dus een potje leek me wel praktisch.
Wat leuk dat Jolie dat al wil!
  maandag 9 januari 2006 @ 12:04:47 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33861239
Wij hebben echt een fijne week gehad samen. Wat is dat anders als je alleen maar met je kind bent (nou ja niet hoeft te werken enzo) Jolie had het ook echt nodig schijnbaar, ze was heel aanhankelijk en knuffelig. Ze is ook ineens een stap vooruit gegaan vind ik, ze zegt veel meer dingen dan een week geleden (oh lekker lekker kusje, handje, hiehhiephoera!) en ze kan nu echt lopen. Ze kan niet die puzzels met zo'n handvat eraan maar wel met vier van die stukken die dan een plaatje vormen. En ze kan zelf jam op brood smeren, zo lief en knap

En vrijdagavond waren we bij een balletles van een dochter van een vriendin en Jolie wilde graag mee dansen ze kroop over de vloer en wilde ook aan de barre staan maar ze kon er niet bij. Ze was erg teleurgesteld. Bij mijn opa en oma stond ze ineens aan de boekenplank en riep sta! zit! tegen mij. Ik snapte niet wat ze wilde maar ik moest zitten zeggen en staan en dan deed ze dat helemaal afgekeken daar en onthouden

Jessie wat zal het stil zijn bij jou nu af en toe

Poemojn maar dat Jolie dat wil is ook echt afkijken van de andere kindjes hoor!

[ Bericht 17% gewijzigd door Luchtbel op 09-01-2006 12:26:18 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 12:27:28 #291
37150 livelink
pi_33861852
Jeetje, wat kan Jolie al veel. Echt knap, hoor. Zelf al boterhammen smeren.

En het erbij betrekken snap ik wel. Gelukkig maakt Job er nog absoluut geen drama van om aangekleed te worden, zolang we het een beetje gezellig doen met wat kietel- en kiekeboespelletjes en zo.
Maar ik zag nog net wel dat de moeder als argument had dat het haar laatste kind was en dat ze die nog zo lang mogelijk een beetje klein wilde houden. En dat herken ik ook wel een beetje.

maandag 9 januari 2006 @ 12:33:42 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33862016
Nou ja het gaat niet helemaal smooth hoor maar ze vindt het vooral leuk (en ik heb een trotse bui) en wat kan jou het schelen joh, vertroetel maar lekker waar het kan. Daar heb je ze toch ook voor
pi_33862101
De slaapjes overdag gingen de laatste weken niet zo soepel meer dus ik denk dat hij naar 1 slaapje kan ipv 2. Heb hem dus net na de lunch in bed gedaan en hij slaapt
's Ochtends was hij wel steeds moe rond 10 uur maar als ik hem dan in bed legde was hij na een kwartiertje al weer klaarwakker
pi_33862422
Janneke heeft nadat ik een kwartier weg was even moeten huilen. Toen besefte ze het pas goed. Verder was alles prima gegaan en had ze volgens de juffen in de kring al zitten keten
Ze keek helemaal trots toen ik haar op kwam halen
Ze gaat inderdaad 4 dagdelen Poemojn!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33862680
Jans supergoed hoor!
  FOK!fossiel maandag 9 januari 2006 @ 14:00:15 #296
2628 Karin
pi_33864446
Jolie

Wat fijn dat Jans het zo naar haar zin heeft En wat heerlijk voor jou Jessie, af en toe wat uurtjes voor jezelf. Het zal wel druk genoeg zijn om 2 kinderen op tijd op psz/school te moeten hebben.

Op het kdv van Bram gaan ze als ze naar de peutergroep gaan (bij 2 jaar dus) stimuleren om ze zelf aan/uit te kleden. Vorige week kwam hij helemaal thuis omdat hij een kaartje had gehad omdat hij zichzelf aangekleed had. Helemaal supertrots. Ik vind het ook erg knap want thuis vertikt hij het 9 van de 10 x. Ik probeer het ook te stimuleren maar het is altijd "mama doen". Het liefst eigenlijk nog Lois doen als die hier toevallig is En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet altijd het geduld of de tijd voor heb om uuuuren te spenderen om zich aan te kleden. Maar gisteravond heeft hij zich helemaal zelf uitgekleed bij het in bad gaan. Zelfs zijn shirtje heeft hij zelf gedaan. Eerst het puntje van zijn mouw pakken en dan het armpje eruit trekken en bij de andere arm ook. Vond ik zo knap! Het heeft toch wel geholpen om hem dat heel vaak voor te doen. Moest me aardig inhouden hoor om niet te helpen maar dat trotse bekkie dan he

Bram had van de week een fantasievriendje. Zwiebe (jawel van Dora) was er een hele avond bij. Hij was een paar keer gevallen dus Bram heeft hem rechtop gezet, kusje op zijn knie enzo. Zwiebe moest ook mee in bed, kreeg een eigen speen en schaapje. Het was alleen zo jammer dat Zwiebe zo vaak wegliep uit bed Ik heb me rotgelachen. Zwiebe kreeg ook schone luier. Dit heeft Bram wel vaker gehad maar niet zo vol overtuiging als nu. Schapie moest ook wel eens schone luier dat Bram die plakkertjes zogenaamd vastmaakte maar dit is toch anders. Ik had nog gevraagd of ik Zwiebe in mijn bed moest legggen want Bram wou niet slapen maar dat mocht niet. De volgende ochtend begon hij er ook meteen over en heeft hij Zwiebe ook aangekleed En Zwiebe moest naast hem in de auto zitten, compleet met schapie en speen. Na een dagje bij opa en oma was Zwiebe helaas weer vertrokken.

Helaas werkt de fantasie ook wel de verkeerde kant op. Ik heb een avondje krokodillen moeten wegjagen die in zijn kamertje waren. Je bent wel gauw geneigd om te zeggen dat er helemaal geen krokodillen zijn maar ik dacht laat ik het spelletje maar meespelen, voor hem is het wel heel echt. Dus ik heb ze met een speelgoedhamertje weggejaagd en het hamertje aan Bram gegeven zodat hij ze kon wegjagen mochten ze weer komen. Maar hij kon toch niet erg slapen, ik ben er maar bij gaan zitten met een boekje tot hij sliep om de krokodillen op afstand te houden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 14:03:16 #297
13151 crew  Rewimo
pi_33864546
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:42 schreef poemojn het volgende:
Kleding erop aanpassen Rokjes zijn heel makkelijk.
Ik krijg Christan vast niet in een rokje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 14:07:22 #298
13151 crew  Rewimo
pi_33864667
Karin, tegen kroko's en aanverwante lastige beesten werkt een verstuiver met veel water en een klein beetje van een luchtje dat jij gebruikt ook heel goed. Dat noem je dan krokodillen/monster/spoken/vulmaarin-spray en daarmee kunnen ze de engerds wegjagen Erin meegaan en samen wegjagen werkt beter dan ontkennen.
pi_33864792
Karin, ik moet er wel om lachen hoor. Heb jij dat ook niet dat je soms bij jezelf denkt wat ben ik in hemelsnaam aan het doen. Ik denk dan weleens als een ander me nu ziet denken ze vast die is gestoord.
Superknap trouwens van Bram!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 9 januari 2006 @ 19:09:51 #300
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33875059
Jessie, wat lekker dat Jans het zo naar d'r zin had! 4 dagdelen, wat een luxe! Ik dacht dat het standaard 2 dagdelen was? Niet dus. Wanneer gaat ze weer heen?
Karin, ik zie je al helemaal die kamer doortimmeren
Luchtbel, wat een aandoenlijke verhalen over Jolie!

Vandaag mocht Tristan papa meehelpen met pannenkoeken bakken. "Kijk mama, ze dansen!!!" riep ie uit, toen die heteluchtbobbeltjes onder de pannekoek kwamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')