ladyS, Piet werd op die leeftijd ook iets te zwaar bevonden door 't CB. ze zijn er momenteel gewoon heel alert op. ik vond 't wel goed om even in de gaten te houden, maar maakte me ook geen zorgen. hij at toen heel goed. de CB-arts bracht het ook meer als waarschuwing: mocht hij straks minder gaan eten, en zo'n periode komt er vast, (jaja is ook gebeurd), ga dan niet ter compensatie allerle extra's geven, want dan loop je echt risico's op een kind met overgewicht.
fijn dat ze 't zo goed doet, en beterschap met het gesnotter!
dutchie wat leuk dat het uit eten zo gezellig verliep met Léon.
m@x ik heb 't al eerder verteld maar ook Piet kon pas héél laat zelf gaan zitten. ik denk dat 't bij hem een combinatie was van 'tevreden/lui van aard' en een wat al te behulpzame moeder die 'm steeds weer neerzette. bij Anna heb ik dat bewust niet gedaan (alleen maar neerleggen) en die had 't een stuk sneller door. goeie grap trouwens Kai, met die banden!
![]()
Lucas aan het knie-lopen, hihi! heb je er een filmpje van Piglet?
Maxim al een paar losse stapjes, wow!
reni, fachelle alweer bijna een kleuter. dan breken er inderdaad weer hele andere tijden aan! is vast ook wel weer fijn, wat meer tijd voor jezelf.
ET oh schattig he dat zelf zingen.
![]()
toevallig was dat een van de eerste liedjes waar Piet mee thuis kwam van 't kinderdagverblijf, ik kende het helemaal niet. toen hoorde ik 'm in bed ook steeds 'helicopper' zingen, (hij bleef hangen bij de eerste 2 regels), heel verrassend vond ik. je kind dat ineens invloeden van elders blijkt mee te nemen.
![]()
ik heb 't liedje opgezocht in 'alle liedjes met een hoepeltje erom' en toen hebben we de laatste regels ook maar toegevoegd.
![]()
met Piet verder alles ok, die is momenteel dol op 'verstoppertje maken' maar dat had ik geloof ik al verteld. en het 'baby Piet' spel wordt ook nog dagelijks gespeeld. oja wat ie ook interessant vindt is 'ruzie spelen'. dan speelt hij 2 kindjes (of 2 auto's, of 2 giraffen, om 't even wat eigenlijk), en gaat zitten bekvechten: "is van MIJ!" "nee, van MIJ!", "nee IK!" "nee IK!" "nietus" "wellus!". helemaal in zn eentje.
![]()
maar gewoon dingen van Anna afpakken kan hij ook nog als de beste hoor.