abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:57:13 #201
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33689053
hallo allemaal

over dat lopen, Maxim zette 2 januari zn eerste 2 losse stapjes t was met overstappen van de tafel naar mama, ik stak mijn hand uit en hij wou mij vastpakken maar ik ging weg met mijn hand, en zo kwamen de eerste stapjes en nu doet hij t af en toe zelf eens, maar liever laat hij zich zakken op degrond, dat is toch het gemakste
pi_33690807
M@x, Sven was ook heel laat met zitten en lopen en kruipen enzo.
Toen hij 9 maanden was tijgerde hij door de kamer, toen hij 13 maanden was begon hij met langs de tafel lopen, ik dacht dat het lopen dan wel snel zou beginnen, maar nee hoor, met 14 maanden begon hij eerst nog te kruipen. Toen hij 15 maanden was zag ik hem ineens zitten,toen had hij dat pas voor het eerst zelf voor elkaar gekregen. Met 18 maanden begon ik toch wel ongerust te worden over het lopen, maar toen liep hij ineens een week later. Verder heeft hij ook nog lang ergens naar toe gekropen, zich daar optrekken om vervolgens verder te lopen. Rond zijn 2e verjaardag had ik het erover met het CB, weer een week later ging hij gewoon vanaf een plek midden in een ruimte staan. En sinds kort stapt hij "los"van autootjes en fietsjes enzo af, zonder eerst naar een houvast te rijden en dan af te stappen

Sven is dan weer wel vrij rap met praten en begrijpen waar hij over praat enzo

En Kai met die luchtbanden
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_33695400
Kai Wie had hem dat geleerd

Ik zou nog een update-je over Lucas geven, dus bij deze:
Het gaat eigenlijk heel goed met hem (op een nare diarree die na 3 weken eindelijk minder begint te worden na misschien). Het is een heerlijk vrolijk mannetje, alleen soms een tikje driftig als iets niet gaat zoals hij dat wil
Hij begint steeds meer te babbelen, maar vooral nog erg onverstaanbaar. Wel verstaanbaar is mama , uit (lampen die aan- en uitgaan intigreren hem enorm) en mmmm (als hij eten ziet ).

Lopen doet hij wel, maar niet op de traditionele manier: hij 'loopt' de hele kamer door op z'n knietjes. Zo kun je dingen in je handen meenemen čn ben je een stuk stabieler dan als je op je voeten staat. Best slim dus
Hij loopt trouwens wel echt langs de tafel en aan je handen, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:36:37 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33696306
Hé Piglet, leuk om weer eens iets over Lucas te lezen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:12:14 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33699807
Ik realiseerde me vandaag ineens dat Noah sinds zijn antbioticakuurtje niet meer heeft hoeven spugen tijdens het eten. Kan toeval zijn, maar misschien had het dus ook wel met die oorontsteking te maken? Weet niet of dat kan, maar alles staat in verbinding daar met elkaar dus ik vond het niet zo'n heel gek idee. In elk geval wel fijn dat dat over lijkt te zijn dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33703948
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:09 schreef piglet het volgende:
Lopen doet hij wel, maar niet op de traditionele manier: hij 'loopt' de hele kamer door op z'n knietjes. Zo kun je dingen in je handen meenemen čn ben je een stuk stabieler dan als je op je voeten staat. Best slim dus
Hij loopt trouwens wel echt langs de tafel en aan je handen, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is
Zo "liep" Sven dus ook Ook fijn als hij dat buiten doet he Jij verslijt dus ook nogal wat broeken tegenwoordig?
pi_33709832
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:19 schreef easy-going het volgende:
Zo "liep" Sven dus ook Ook fijn als hij dat buiten doet he Jij verslijt dus ook nogal wat broeken tegenwoordig?
De knieën van zijn broeken zien er niet uit inderdaad
Gelukkig heeft hij het niet zo vaak buiten gedaan, 'tis winter
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:38:33 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33710397
Wat worden die kleintjes toch ook snel groot

Go Maxim

Kniebeschermers dames

Hier een dame die bij de klinken kan en nu dus ook overal de deur open doet om gek van te worden Kan niet van iedereen verwachten dat ze de klinken naar boven gaan zetten. Ze begint gezellig te kletsen met soms verstaanbare woorden, begrippen hebben nog steeds voorrang zolang we het samen maar snappen. Ze is zo gezellig ben gewoon verliefd op mijn lekkere wijffie
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:11:40 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33722566
We zijn trouwens tijdens de kerstvakantie met Léon uiteten geweest. Gewoon naar de chinees hoor, maar het ging hartstikke goed. Bij zo'n chinees is men ook wat toleranter dan in een gewoon restaurant denk ik. Meneer kon gewoon tussen de gerechten door heen en weer wandelen. En we waren ook op zo'n tijdstip dat er meerdere kindjes waren.
Nog een voordeel van een chinees is dat je niet uren zit te tafelen. Vind ik persoonlijk heerlijk, maar ik denk niet dat Léon dat getrokken had.
Als je dan toch een keer uit eten wilt, is zo'n chinees een absolute aanrader met kinderen. Moet je natuurlijk wel een beetje goede chinees hebben, anders heb je er zelf geen lol van.
pi_33763982
Amber is eergisteren weer voor de apk geweest bij het cb. Ze is nu 80 cm en 10,3 kg.
Ze vonden haar ietsjes te zwaar. Volgens mij valt het reuzemee. Ik moest haar maar niet zoveel te eten geven (2 a 3 boterhammen op een dag en aan paar happen avondeten. verder natuurlijk wat tussendoortjes en fruit) Wat jullie?
Blokjes stapelen ging goed! en ze in een vormenstoofje doen ook. Het oppakken van dingen van de grond ging ook prima. Ze vond het een lekker dametje (maar dat wist ik al natuurlijk )

Amber is nu een beetje ziekig. Hoesten, snot, enz. Volgens mij heeft ze ook lichte verhoging (ze voelt wat warm aan) Als ze niest hangen de snotpegels zowat op haar knieen Ze ligt nu te jammeren in bed. Volgens mij is ze wel moe, maar wil/kan ze niet slapen. Er zijn wel tussenpozen met stilte, dus ik dnek niet dat ze er écht uit wil, anders is ze daar wel duidelijker in
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:54:57 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33764224
Nou, volgens mij is dat helemaal niet zwaar! Toch? Ik heb het idee dat ze daar de plank even een beetje mis slaan. Dat ís toch helemaal niet zwaar voor haar leeftijd?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33764382
ja dat vond ik dus ook al.. Als ik haar groeigrafiekje bekijk op haar dreumesite zou ik eerder zeggen dat ze aan de lichte kant is http://amberbouma.dreumessite.nl/
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:04:29 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33764507
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef LadyS het volgende:
Amber is eergisteren weer voor de apk geweest bij het cb. Ze is nu 80 cm en 10,3 kg.
Ze vonden haar ietsjes te zwaar. Volgens mij valt het reuzemee. Ik moest haar maar niet zoveel te eten geven (2 a 3 boterhammen op een dag en aan paar happen avondeten. verder natuurlijk wat tussendoortjes en fruit) Wat jullie?
Hier bij het CB wordt Zoë te zwaar gevonden terwijl ze gewoon netjes langs de garafiek loopt maar weet je wel dat ze niet alleen naar het kind kijken. Wij werden op het gewicht van Zoë aangesproken omdat wij beiden duidelijk overgewicht hebben dus Zoë daar dus vatbaar voor is. Het is meer een waarschuwing voor de toekomst zeg maar.
pi_33764582
ladyS, Piet werd op die leeftijd ook iets te zwaar bevonden door 't CB. ze zijn er momenteel gewoon heel alert op. ik vond 't wel goed om even in de gaten te houden, maar maakte me ook geen zorgen. hij at toen heel goed. de CB-arts bracht het ook meer als waarschuwing: mocht hij straks minder gaan eten, en zo'n periode komt er vast, (jaja is ook gebeurd), ga dan niet ter compensatie allerle extra's geven, want dan loop je echt risico's op een kind met overgewicht.
fijn dat ze 't zo goed doet, en beterschap met het gesnotter!

dutchie wat leuk dat het uit eten zo gezellig verliep met Léon.

m@x ik heb 't al eerder verteld maar ook Piet kon pas héél laat zelf gaan zitten. ik denk dat 't bij hem een combinatie was van 'tevreden/lui van aard' en een wat al te behulpzame moeder die 'm steeds weer neerzette. bij Anna heb ik dat bewust niet gedaan (alleen maar neerleggen) en die had 't een stuk sneller door. goeie grap trouwens Kai, met die banden!

Lucas aan het knie-lopen, hihi! heb je er een filmpje van Piglet?

Maxim al een paar losse stapjes, wow!

reni, fachelle alweer bijna een kleuter. dan breken er inderdaad weer hele andere tijden aan! is vast ook wel weer fijn, wat meer tijd voor jezelf.

ET oh schattig he dat zelf zingen. toevallig was dat een van de eerste liedjes waar Piet mee thuis kwam van 't kinderdagverblijf, ik kende het helemaal niet. toen hoorde ik 'm in bed ook steeds 'helicopper' zingen, (hij bleef hangen bij de eerste 2 regels), heel verrassend vond ik. je kind dat ineens invloeden van elders blijkt mee te nemen. ik heb 't liedje opgezocht in 'alle liedjes met een hoepeltje erom' en toen hebben we de laatste regels ook maar toegevoegd.

met Piet verder alles ok, die is momenteel dol op 'verstoppertje maken' maar dat had ik geloof ik al verteld. en het 'baby Piet' spel wordt ook nog dagelijks gespeeld. oja wat ie ook interessant vindt is 'ruzie spelen'. dan speelt hij 2 kindjes (of 2 auto's, of 2 giraffen, om 't even wat eigenlijk), en gaat zitten bekvechten: "is van MIJ!" "nee, van MIJ!", "nee IK!" "nee IK!" "nietus" "wellus!". helemaal in zn eentje. maar gewoon dingen van Anna afpakken kan hij ook nog als de beste hoor.
pi_33776351
Dat is toch helemaal niet te zwaar LadyS
Ik zie op haar site dat Amber nu 538 dagen is en 10.3 weegt bij 80 cm. lengte
Ter vergelijk Sven: 452 dagen 10.8 bij 81 cm en bij 536 dagen was hij 11.5 bij 84 cm lengte.
Ik heb bij hem nooit andere opmerkingen gehad dan dat dat prima was. En haar curve ziet er toch prima uit?
pi_33776538
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:06 schreef bixister het volgende:
oja wat ie ook interessant vindt is 'ruzie spelen'. dan speelt hij 2 kindjes (of 2 auto's, of 2 giraffen, om 't even wat eigenlijk), en gaat zitten bekvechten: "is van MIJ!" "nee, van MIJ!", "nee IK!" "nee IK!" "nietus" "wellus!". helemaal in zn eentje. maar gewoon dingen van Anna afpakken kan hij ook nog als de beste hoor.
Sven doet dat ook, maar dan tegen de afvalbak in de keuken (Hij houdt trouwens zowiezo hele verhalen tegen dat ding)

hier een al wat oudere foto
pi_33776539
dubbel
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:54:58 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_33777000
Ik vind Amber ook niet zwaar ladyS
stormy waters...
sailin'
pi_33778261
Dat was bij Dylan ook, ze hebben na het eerste jaar een grafiek die het gewicht uitzet tegen de lengte en als ze dan boven het lijntje zitten, zijn ze te zwaar. Maar nu eet Dylan zo slecht dat dat denk ik al aardig bijgetrokken is
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_33780526
LadyS...
Jeremy was een tijdje terug 82 cm en 13 kilo (slagroomborstvoeding denk ik) en hier is nog nooit wat van gezegd Ik heb vooral zelf de opmerking vaak gemaakt "Is hij niet te zwaar enz enz" En hier werd altijd op gezegd "Neuj hoor...die gewichtstoename die gaat vanzelf afnemen"

Ze kunnen je af en toe zó onzeker maken.Maarja...linkse oortje in..en het rechtse oortje er weer uit
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_33782149
Nou, ik ben blij dat jullie het met me eens zijn Ik vond haar ook niet te zwaar.
Het was trouwens niet echt heel verwijtend bedoelt hoor. Maar ik moest goed opletten met hoeveel ik haar te eten gaf. (ik geeft niet veel te eten, vind ik zelf)
Maar ik ben zelf inderdaad behoorlijk aan de zware kant, dus misschien vandaar de opmerking.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:33:21 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33782288
Nou Noah was de laatste keer 77cm en 10,2 kilo en die is een half jaar jonger dan Amber
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33782535
Amber is zeker niet te zwaar hoor. Djulian is 81 cm en ver over de 13 kilo heen.

Ik heb Djulian van de bureaustoel getrokken vanavond
Hij was op de stoel geklommen en zat hier bij de pc toen ik hem zijn fles gaf. De kinderstoel stond er nog naast en die wou ik weg zetten, helemaal niet gezien dat Djulian die dus vast had
Hij kwam dus plat voor over op de grond terecht en rakelings langs de tafelpoot heen. Hierdoor kreeg hij zo'n erge BHS aanval dat ik al de telefoon gepakt had om 112 te bellen. Hij was helemaal blauw en wit weg getrokken, zakte door zijn beentjes heen en vocht voor adem, maar kon zelfs zijn armpjes niet bewegen, zijn ogen gingen draaien en hij was weg. Gelukkig kreeg hij weer een beetje lucht en even later zelfs weer diep ademhalen. Ik zit nog te trillen. De BHS aanvallen leken minder te worden omdat hij regelmatig valt en dan toch binnen 10 sec adem haalt, maar nu in 1 week al 2 hele heftige aanvallen.
Was ik bij de laatste aanvalletjes rustig en kalm, vandaag dus wel in paniek. Ik hoop zo dat dit snel verdwijnt want dit is echt heel slecht voor je hart.
pi_33782617
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:33 schreef texelonia het volgende:
Nou Noah was de laatste keer 77cm en 10,2 kilo en die is een half jaar jonger dan Amber
wat zitten ze te zeiken dan daar
Ze zijn gewoon bang dat ze zoals mij wordt, maar dat willen ze niet zeggen natuurlijk
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:45:33 #225
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33782762
God wat schrikken zeg Anitra!
Ik dacht dat die aanvallen wel over waren, maar niet dus.
Rustig aan hč.

Het mannetje is ziek, dus ik stond er vandaag alleen voor met Léon. Dus ik dacht makkelijk te doen met het eten. Zijn stoeltje bij de bank gezet. En toen ben ik eten gaan pakken. Kom ik terug, zit meneer vol trots in zijn eetstoel (was wel zonder die verhoging hoor, maar met dat blad ervoor). Was hij er via de poef in gekropen. Maar ik dacht wel gelijk, oké meer in de gaten houden dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')