abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33162454
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het CDA heeft een verwrongen beeld van gemeenschapszin. De perversiteit!
Denk je dat het CDA wegkwijnt naar mate de huidige oudjes vervangen worden door de babyboomers? Waar ik bang voor ben is dat de jeugd steeds conservatiever wordt (merk je ook op fok), twintigers die massaal op het CDA stemmen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:45:50 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33162523
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Denk je dat het CDA wegkwijnt naar mate de huidige oudjes vervangen worden door de babyboomers? Waar ik bang voor ben is dat de jeugd steeds conservatiever wordt, twintigers die massaal op het CDA stemmen .
Ik denk dat wat je eerder zult merken is dat er een verschuiving naar rechts plaatsvindt in de partijen. Dat zie je nu al in andere partijen zoals PvdA en GL. Dat de jeugd wat conservatiever wordt vind ik geen probleem, zolang ze niet al te veel ingrijpen in levenskeuzes. Sommige mores vind ik wel goed. De uitbarsting van criminaliteit sinds de jaren 60 moet maar eens teruggedraaid worden. Ik denk dat het daar meer mee te maken heeft dan het stimuleren van voortplanting. Wat jij?
pi_33162568
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mja, als ik op independer vergelijk kan ik hier geen keuze uit maken, alleen voor evt. tandartskosten voor kinderen <18 jaar. Voor de rest parasiteren de kindjes op de kindervrije mensen, waaronder studenten dus.

Studenten krijgen een lichte compensatie (maar niet break-even), maar volgens mij alleen via de stufi. Een student die een half jaartje te lang over z'n studie doet en geen Stufi meer krijgt wordt dus flink in z'n kont genaaid met de harige piemol van Hoogervorst. En lenen om de zorgverzekering te betalen lijkt me nou ook niet echt de bedoeling .
Zeg uitvretende student, jij parasiteert op mij . En dat volk met die kinders óók. En de AOW'ers. En de WAO'ers. En de bijstandsgerechtigden. En nog véél meer.

Zullen we het weer hebben over mijn achterwerk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33162665
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg uitvretende student, jij parasiteert op mij . En dat volk met die kinders óók. En de AOW'ers. En de WAO'ers. En de bijstandsgerechtigden. En nog véél meer.
Maar dat komt wel terug als ik de rest van m'n leven voor de belastingdienst mag gaan werken. Geleverde zorg levert financieel niks op.

En omdat ik met m'n twintigste afgestudeerd ben mag ik ook nog 's lekker lang werken.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33162766
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Maar dat komt wel terug als ik de rest van m'n leven voor de belastingdienst mag gaan werken.
*Als* ja, misschien ga je dat wel helemaal niet. Of te weinig.
quote:
Geleverde zorg levert financieel niks op.
En als het nou een beschadigde veelbelovende student is dan? Die heeft nog een rekening open staan. Moet wel aan z'n leven in dienst van de fiscus kunnen beginnen..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:57:57 #106
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33162803
Gelukkig weet de PvdA wel raad met "parasiterende" studenten. PvdA: studenten extra belasten na diploma!
pi_33162848
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik denk dat wat je eerder zult merken is dat er een verschuiving naar rechts plaatsvindt in de partijen. Dat zie je nu al in andere partijen zoals PvdA en GL. Dat de jeugd wat conservatiever wordt vind ik geen probleem, zolang ze niet al te veel ingrijpen in levenskeuzes. Sommige mores vind ik wel goed. De uitbarsting van criminaliteit sinds de jaren 60 moet maar eens teruggedraaid worden. Ik denk dat het daar meer mee te maken heeft dan het stimuleren van voortplanting. Wat jij?
Ik merk ook een dogmatischere vorm van conservatisme in de 'jeugd van tegenwoordig'. De enquetes (vraag me niet om een bron) die ik laatst zag over wat ze van legalisering van drugs, blootkonterij op TMF etc. vonden hadden denk ik andere uitslagen als pakweg 10 jaar geleden. Een causal verband tussen uitbarsting van criminaliteit en conservatisme zie ik overigens niet, alsof conservatisme de uitkomst biedt tegen criminaliteit?

Ik zal trouwens 's een kleine verbale enquete houden in mijn sociale omgeving wat ze van kinderen vinden. Lijkt me wel leuk.
pi_33162898
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]

*Als* ja, misschien ga je dat wel helemaal niet. Of te weinig.
Je zult denk ik niet ontkennen dat een studie gemiddeld gezien meer oplevert dan de kosten waren. Niet iedereen is jouw liefste. .
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:56 schreef sigme het volgende:
En als het nou een beschadigde veelbelovende student is dan? Die heeft nog een rekening open staan. Moet wel aan z'n leven in dienst van de fiscus kunnen beginnen..
Nu volg ik je even niet.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:06:45 #109
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33162953
Goed... het is een kookboek.
quote:
Van Aartsen haalt uit naar Bos

ROTTERDAM (ANP) - VVD-aanvoerder Van Aartsen heeft zaterdag op de algemene vergadering van de VVD in Rotterdam hard uitgehaald naar PvdA-leider Bos. Van Aartsen verweet Bos dat die te weinig aangeeft wat hij vindt en wat hij wil.

,,Wat wil hij? Minister-president worden. Maar dan moet je wel een mening hebben. Het is ja of nee. Hard of zacht. Met links of met rechts‘‘, zei Van Aartsen. Hij kondigde aan dat de VVD in een volgend kabinet niet met de PvdA wil regeren, tenzij - eventueel - als de VVD groter is dan de PvdA.

Van Aartsen reageerde ook op het boek dat Bos vrijdag presenteerde: ,,Vriendelijke man, vriendelijk boek, goed geschreven. Een staalkaart van vage thema‘s, brede issues en zoetgevooisde bewoordingen - om geen kiezer voor het hoofd te stoten.‘‘

Volgens Van Aartsen is de VVD een partij waar wegens de ,,echte persoonlijkheden achter het fornuis‘‘ wel eens wat overkookt. Bij het CDA daarentegen is het ,,een bedrijfskantine waar ze op alle potten de deskel houden, tot de groenten overgaar zijn en de vitaminen verdampt‘‘.

Bij de PvdA is het volgens Van Aartsen echter ,,chef Wouter die zijn eenpansgerechtjes staat klaar te maken. Wat eten we vandaag, Wouter? Of weet je het weer niet? Ik weet het wel. Het PvdA-dagmenu, van maandag tot vrijdag: vlees noch vis. Met een rood sausje natuurlijk.‘‘
Zouden ze hier het anarchist cookingbook bedoelen ?!
pi_33162979
quote:
vlees noch vis. Met een rood sausje natuurlijk.
.
pi_33162994
Erg goede reactie van Van Aartsen. Hij zegt soms wel wijze dingen .

Puntje voor Van Aartsen.
pi_33163011
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:47 schreef sigme het volgende:
Zullen we het weer hebben over mijn achterwerk?
Typisch vrouwelijk; in het besef dat alle verweer nutteloos is, over de eigen vormen gaan praten.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:14:27 #113
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33163113
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:00 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik merk ook een dogmatischere vorm van conservatisme in de 'jeugd van tegenwoordig'. De enquetes (vraag me niet om een bron) die ik laatst zag over wat ze van legalisering van drugs, blootkonterij op TMF etc. vonden hadden denk ik andere uitslagen als pakweg 10 jaar geleden. Een causal verband tussen uitbarsting van criminaliteit en conservatisme zie ik overigens niet, alsof conservatisme de uitkomst biedt tegen criminaliteit?
De hang naar een wat zedelijker bestaan lijkt me makkelijk te koppelen aan een vermindering van criminaliteit. Of dat politiek te realiseren is lijkt me sterk; het zal veelal eerder uit de maatschappij moeten komen. Het is denk ik dus eerder een maatschappelijk conservatisme waarbij mensen zelf de keuzes maken en daarvoor verantwoordelijk zijn ipv het pamperen en goedpraten middels zielige als-kind-slecht-opgevoed-verhaaltjes.

Voorbeeld: Netwerk: weg met de slachtoffercultuur!
pi_33163130
Over zedelijk bestaan gesproken;

http://www.deviantclip.com/?Show=Media&Id=382
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:17:26 #115
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33163179
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:15 schreef Johan_de_With het volgende:

pi_33163197
quote:

Risico van het vak.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:19:56 #117
89730 Drugshond
pi_33163288
pi_33163341
Criminaliteit oplossen moet je doen bij de basis. De rest is symptoombestrijding.

In combinatie met een goed politieapparaat dat wil zeggen, de politie moet terug naar haar kerntaak. Criminelen opsporen en de maatschappij beschermen. Helaas is de taak van de politie verschoven naar het pesten van eerlijke burgers en zijn ze op een bonnen uitschrijf target gezet.

Met de KLPD als meest verwerpelijke onderdeel van de politie waardoor mijn respect voor de politie tot een nulpunt is gedaald. Het zogenaamde 'de politie is je beste vriend' komt regelrecht uit een sprookjesboek.
pi_33163429
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:25 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
lol

Heeft iemand dat boek eigenlijk al gelezen of is het complete verspilling van tijd. Nah ja je kunt het altijd nog als toiletpapier gebruiken.
pi_33163437
quote:

Weet ie na 1000 keer filmen ook eens wat die wijven moeten meemaken .
pi_33163440
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:23 schreef MrX1982 het volgende:
Criminaliteit oplossen moet je doen bij de basis. De rest is symptoombestrijding.

In combinatie met een goed politieapparaat dat wil zeggen, de politie moet terug naar haar kerntaak. Criminelen opsporen en de maatschappij beschermen. Helaas is de taak van de politie verschoven naar het pesten van eerlijke burgers en zijn ze op een bonnen uitschrijf target gezet.

Met de KLPD als meest verwerpelijke onderdeel van de politie waardoor mijn respect voor de politie tot een nulpunt is gedaald. Het zogenaamde 'de politie is je beste vriend' komt regelrecht uit een sprookjesboek.
Dit bedoel ik dus.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:28:21 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33163466
MrX1982 is exponent van mijn verhaaltje hierboven?
pi_33163493
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
MrX1982 is exponent van mijn verhaaltje hierboven?
De conservativiezetering van Nederland.
pi_33163498
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:27 schreef RichardQuest het volgende:
Dit bedoel ik dus.
Het niet hebben van respect voor de politie moet je overigens niet opvatten als de politie uitschelden of dat soort proletarische bezigheden. Misschien is de omschrijving 'geen aanzien hebben' een betere.
pi_33163572
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Typisch vrouwelijk; in het besef dat alle verweer nutteloos is, over de eigen vormen gaan praten.
Mijn vormen zijn *niet* nutteloos
Ik begon niet over konten, ik meende er -in reactie op RQ's achterwerk- even op te moeten wijzen dat heel Den Haag over het mijne meent te beschikken. Ik nam alleen RQ's vorm niet over:
quote:
Een student die een half jaartje te lang over z'n studie doet en geen Stufi meer krijgt wordt dus flink in z'n kont genaaid met de harige piemol van Hoogervorst.
Zeg nou zelf, dat is toch geen taal voor een dame
pi_33163754
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je zult denk ik niet ontkennen dat een studie gemiddeld gezien meer oplevert dan de kosten waren. Niet iedereen is jouw liefste. .
Mijn liefste is een stuk minder kostenspelig (vrij naar sjun) dan de meeste studenten uit zijn tijd, in mijn kring. De meeste vonden na afstuderen geen werk en na 5 jaar werkloosheid, toen de arbeidsmarkt langzaam aantrok, waren ze wel wat uit de markt geprijsd. Ze zijn nu IDE'er, of nog in de bijstand, of kleine zelfstandige of anderzins levend op bijstandniveau.

Geloof mij, mijn liefste doet het in de statistieken niet zo slecht.
quote:
[..]

Nu volg ik je even niet.
Geleverde zorg levert finacieel meer op dan zorg die niet geleverd wordt.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:41:48 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33163785
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het niet hebben van respect voor de politie moet je overigens niet opvatten als de politie uitschelden of dat soort proletarische bezigheden. Misschien is de omschrijving 'geen aanzien hebben' een betere.
Doel je alleen op politie of doel je in zijn algemeenheid op ook andere meer traditioneel gerespecteerde beroepen zoals onderwijzer?
pi_33163893
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn liefste is een stuk minder kostenspelig (vrij naar sjun) dan de meeste studenten uit zijn tijd, in mijn kring. De meeste vonden na afstuderen geen werk en na 5 jaar werkloosheid, toen de arbeidsmarkt langzaam aantrok, waren ze wel wat uit de markt geprijsd. Ze zijn nu IDE'er, of nog in de bijstand, of kleine zelfstandige of anderzins levend op bijstandniveau.

Geloof mij, mijn liefste doet het in de statistieken niet zo slecht.
Ik verwacht na mijn opleiding direct werk op niveau te vinden.
quote:
Geleverde zorg levert finacieel meer op dan zorg die niet geleverd wordt.
Niet als de zorg helemaal niet geleverd hoefde te worden, dus als het kind niet zou bestaan. De kosten zouden op het matje van de ouders (al dan niet collectief) terecht moeten komen.
pi_33163896
OK, goed nieuws dan van de verkeerspolitie:
quote:
OM: puntenrijbewijs werkt goed

HILVERSUM Het puntenrijbewijs werkt goed, constateert verkeersofficier Spee. Van de 640.000 mensen die de afgelopen 3,5 jaar hun rijbewijs haalden, hebben er ruim 4500 een strafpunt gekregen. En 168 uit die groep zijn met een tweede punt gestraft, aldus Spee.

Twintig notoire wegpiraten verzamelden drie strafpunten waardoor ze hun bewijs moesten inleveren of dreigen kwijt te raken. Er werden minder strafpunten in de grote steden gegeven dan op het platteland. Hoe dat komt, is onduidelijk.

Jongeren die net hun rijbewijs hebben, krijgen strafpunten als ze zich in het verkeer asociaal gedragen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/12/art00002006081B.html
pi_33164060
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Doel je alleen op politie of doel je in zijn algemeenheid op ook andere meer traditioneel gerespecteerde beroepen zoals onderwijzer?
In dit geval doelde ik specifiek op de politie.
pi_33164142
quote:
Er werden minder strafpunten in de grote steden gegeven dan op het platteland. Hoe dat komt, is onduidelijk.
Nog belangrijker: hebben allochtonen meer punten dan autochtonen?
pi_33164206
Als je het over de politie hebt

http://taal.paginablog.nl(...)i_als_natie_ver.html
quote:
Agent spelt nazi als natie: verdachte gaat vrijuit

Een opvallend bericht in het Friesch Dagblad: De Leeuwarder politie-rechter Anjewierden heeft gisteren een 24-jarige inwoner van Joure vrijgesproken wegens een opmerkelijk feit. Op 23 september maakte hij twee politiefunctionarissen uit voor ,,nazi’s’’. Kennelijk wisten de betrokken ambtenaren niet hoe je dit schrijft; in het proces verbaal staat ,,naties’’. Dat achtte de rechter niet strafbaar.

Een nazi kan beslist niet worden vergeleken met een natie vanwege de uiteenlopende betekenissen van deze woorden. Een ,,heel markant’’ vonnis, vindt jurist T. van der Goot van advocatenkantoor Anker & Anker in Leeuwarden. Dit is volgens hem een typisch geval van wat in jargon ‘kennelijke verschrijving’ heet – een spelfout. ,,In zo’n geval zeggen negenennegentig van de honderd rechters: geen enkel probleem.’’ Dat de rechter in dit geval toch vrijspraak oplegt, noemt Van der Goot ,,heel dapper’’. Universitair docent N. Kwakman van de Rijksuniversiteit Groningen vermoedt ,,een beetje een lollige bui’’ bij een rechter die ,,misschien de laatste tijd wat vaak onzorgvuldige processen-verbaal op zijn bureau heeft gehad en nu dacht dat hij die opsporingsambtenaren eens een keer op hun nummer zou zetten’’.
pi_33164234
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:56 schreef RichardQuest het volgende:
Nog belangrijker: hebben allochtonen meer punten dan autochtonen?
Hebben mannen meer punten dan vrouwen.
pi_33164257
Ik neem waarschijnlijk een of andere verzekering, tot 300 euro vergoed, met wat tandartsen vergoeding. 81 euro per maand, geloof ik. Maar ja, ik heb er niet zoveel verstand van.
pi_33164323
quote:
Wouter de PvdAkabouter is er helemaal klaar voor. Meneer heeft nu zelfs een boekie geschreven waarin hij in 159 pagina’s uiteen zet hoe de toekomst van Nederland er met zijn persoontje aan het roer uit gaat zien. In het boek vertelt Woutert dat het echte politieke dier in hem boven kwam toen hij vroegah een Turkse bakker in Amsterdam hielp met het invullen van zijn belastingformulier. Geen idee wat dat met politiek te maken heeft, maar het klinkt zo lekker multicultureel.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/010230.html

.
pi_33164452
quote:
Wouter keert zich dan ook tegen de populisten in Den Haag.
Hij keert zich tegen zichzelf? Ik wist niet dat hij schizofreen is.
pi_33164648
Niet dat ik nu een groot bewonderaar ben van de verslaggeving van GeenStijl, maar ik vind het niet aan een politicus om te bepalen of een godsdienst al dan niet blijft.
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:20:32 #142
89730 Drugshond
pi_33164810
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik verwacht na mijn opleiding direct werk op niveau te vinden.
Wat studeer je eigenlijk?
quote:
[..]

Niet als de zorg helemaal niet geleverd hoefde te worden, dus als het kind niet zou bestaan. De kosten zouden op het matje van de ouders (al dan niet collectief) terecht moeten komen.
Ach weet je, dat eigenlijk net zo lang als het breed is. Haal dit soort kostenposten weg bij de kinderlozen en de kinderfokkers gaan weer kostwinnerschap en dergelijke vragen. En krijgen. Dan krijg je bij ieder kind opslag. En de kinderlozen dus niet. Zo is er altijd wat.
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:29:56 #145
89730 Drugshond
pi_33165125
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Niet dat ik nu een groot bewonderaar ben van de verslaggeving van GeenStijl, maar ik vind het niet aan een politicus om te bepalen of een godsdienst al dan niet blijft.
Wouter is de nieuwe messias. Je bent een nostalgische illusiepoliticus.

Ik geef in mijn middagwijk weleens elastiekjes aan Marokkaanse kinderen. Het samenhorigheidsdier komt dan in mijn boven. Witte kinderen elastiekjes, Marokkaanse kinderen ook.

Ik zou ook een boek moeten schrijven .
pi_33165133
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat studeer je eigenlijk?
Bedrijfskundige informatica (hbo)
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:21 schreef sigme het volgende:
Ach weet je, dat eigenlijk net zo lang als het breed is. Haal dit soort kostenposten weg bij de kinderlozen en de kinderfokkers gaan weer kostwinnerschap en dergelijke vragen. En krijgen. Dan krijg je bij ieder kind opslag. En de kinderlozen dus niet. Zo is er altijd wat.
Tenzij ze dat niet krijgen, ik ben tegen gesubsidieerd fokken, sterker nog: per kind extra betalen!
pi_33165159
Dan studeer je hetzelfde als ik RQ.
pi_33165194
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
Dan studeer je hetzelfde als ik RQ.
Dat kan hè. Hoe lang moet je nog?
pi_33165219
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:38 schreef RichardQuest het volgende:
Dat kan hè. Hoe lang moet je nog?
1,5 jaar ofzo als alles meezit. Ik zit nu in het derde jaar en jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')