Ik heb soms de grootste onzin weg kunnen tiepen op Fok toen ik echt zwaar lazerus was.quote:Op zaterdag 17 december 2005 06:41 schreef sigme het volgende:
Ik zou niet kunnen typen na stappen en tripeltjes toe
Heb je wel zín om te gaan slapen?
quote:Big Log - Robert Plant
My love is in league with the freeway
Its passion will ride, as the cities fly by
And the tail-lights dissolve, in the coming of night
And the questions in thousands take flight
My love is a-miles in the waiting
The eyes that just stare, and the glance at the clock
And the secret that burns, and the pain that grows dark
And it's you once again
Leading me on - leading me down the road
Driving beyond - driving me down the road
My love is exceedingly vivid
Red-eyed and fevered with the hum of the miles
Distance and longing, my thoughts do provide
Should I rest for a while at the side
Your love is cradled in knowing
Eyes in the mirror, still expecting they'll come
Sensing too well when the journey is done
There is no turning back - no
There is no turning back - on the run
Oh the freeway, and the coming of night-time
quote:Op zaterdag 17 december 2005 06:53 schreef Drugshond het volgende:
Weltrusten sigme, ik ga virtueel autorijden over een herfstachtig landschap.
[..]
![]()
http://www.trouw.nl/hetni(...)n+niet+per+se+goed++quote:Bomen planten niet per se goed
door Tomas van Dijk
Lezersreacties op dit artikel (4) lezersreacties op dit artikel geef uw reactie geef uw reactie
Bossen aanplanten om klimaatverandering tegen te gaan, werkt lang niet zo goed als tot nu toe werd aangenomen. Bomen absorberen ook zonlicht en dus warmte.
Dit concludeert biofysicus Michiel Schaeffer uit zijn onderzoek waarop hij vandaag aan de Universiteit Utrecht promoveert. Bomen nemen CO2 op uit de atmosfeer. Met de aanplant van bossen kunnen landen daarom hun emissie van CO2, het belangrijkste broeikasgas, deels compenseren. Dit staat in het Kyotoprotocol. Naast ecologische doelstellingen is dit een van de redenen waarom in Europa jaarlijks ongeveer een half miljoen hectare braakliggend landbouwgebied wordt ’omgezet’ in bos.
Maar volgens Schaeffer is de warmte-absorberende werking van bomen tot nu toe ver onderschat. In gebieden waar vaak sneeuw ligt, is deze het grootst. Schaeffer: „Een vlak stuk besneeuwd landbouwgebied weerkaatst tussen de 50 en 90 procent van het zonlicht. Als er reliëf is door bomen, ligt dit percentage een stuk lager, zo rond de 20 procent. Een groot deel van de zonne-energie wordt dan dus door de bomen opgenomen en vervolgens aan de omgeving afgestaan. Ook in vlakke gebieden waar ’swinters niet altijd sneeuw ligt, zoals Nederland, is het verschil opmerkelijk groot.”
Het omslagpunt ligt volgens Schaeffer ongeveer ter hoogte van het mediterrane gebied, Zuid-China en het zuiden van de Verenigde Staten. Zuidelijk daarvan kan het wel degelijk gunstig zijn om bomen te planten, maar ook dat is niet zeker. Schaeffer: „In warmere gebieden zijn andere, nog niet helemaal opgehelderde factoren van grote invloed op de temperatuur. Zoals een andere waterkringloop.”
De ontdekking is opmerkelijk, omdat er aan het Kyotoprotocol jaren van onderhandelingen vooraf zijn gegaan. Enkele landen, zoals Canada en Rusland, drongen sterk aan op de mogelijkheid om door het planten van bomen te voldoen aan de emissiebeperkingen. Ook de VS, die het protocol niet hebben ondertekend, waren hier voorstander van.
Gelukkig is iedereen tegenwoordig ecoloogquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:00 schreef zakjapannertje het volgende:
slecht nieuws voor boomknuffelaars
[..]
http://www.trouw.nl/hetni(...)n+niet+per+se+goed++
WTF. Staatspropagandaquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef pberends het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0433116/
Zou het een drama worden?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4688344quote:Huis VS keurt strenge immigratiewet goed
Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft een wet aangenomen om een meer dan 1000 kilometer lange muur te bouwen langs de grens met Mexico. Ook stemde het Huis in met andere strenge regels om illegale immigratie tegen te gaan. Illegale vreemdelingen en mensen die hen in dienst nemen worden volgens het wetsvoorstel als criminelen beschouwd.
Als ook de Senaat akkoord gaat met de plannen, kunnen ze in werking treden. De bedoeling is dat er dan, tegelijk met de strikte wetgeving, ook een programma komt om gericht gastarbeiders aan te trekken.
President George Bush is tevreden dat het plan door het Huis van Afgevaardigden is aangenomen. De regering van Mexico heeft afkeurend gereageerd. Volgens president Vicente Fox is de bouw van een muur 'schandelijk'.
Ik weet niet precies hoe veelzeggend dit is, maar het is een mooi detail.quote:Op zaterdag 17 december 2005 06:29 schreef sigme het volgende:
Ik ben zo weinig vrijgezel geweest in mijn leven dat ik me er eigenlijk niet in kan verplaatsen![]()
Welke, Bas?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:38 schreef George-Butters het volgende:
Hoe is het met jouw verliefdheid Coen?
vreselijk... ik negeer het voorlopig nog maar. Wanneer moet die onzin eigenlijk binnen zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:32 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een papiermassa, die zorgverzekeringen. Wat mij betreft alleen de tandarts en voor de rest ben ik over een jaar wel solidair
. Wat een onzin staat er bij.
1 Maart volgens mij.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:33 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
vreselijk... ik negeer het voorlopig nog maar. Wanneer moet die onzin eigenlijk binnen zijn?
Er zijn verzekeraars waarbij je kan kiezen je niet te verzekeren voor een aantal van die dingen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
1 Maart volgens mij.
Weet je, ik wíl helemaal niet betalen voor incontinentiebehandelingen, kraamzorg (dat moeten ze pas innen als er een kind komt, wat mij betreft) en allerlei kinderzooi. Voor de dingen waar ik gebruik van maak (contactlenzen en tandarts) mag ik flink lappen dat het niet eens meer rendeert. Ik betaal zorgkosten voor welvarende tweeverdieners met kinderen.
(ik zou niet zo zeuren als het minder duur was)
Ja, precies. Je wordt voor het blok gezet of je kraamzorg wel of niet zal schrappen - ze stoppen het er maar vast bij.. 't slaat nergens op.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
1 Maart volgens mij.
Weet je, ik wíl helemaal niet betalen voor incontinentiebehandelingen, kraamzorg (dat moeten ze pas innen als er een kind komt, wat mij betreft) en allerlei kinderzooi. Voor de dingen waar ik gebruik van maak (contactlenzen en tandarts) mag ik flink lappen dat het niet eens meer rendeert. Ik betaal zorgkosten voor welvarende tweeverdieners met kinderen.
(ik zou niet zo zeuren als het minder duur was)
Jippie, 20 cent per maand eraf.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Er zijn verzekeraars waarbij je kan kiezen je niet te verzekeren voor een aantal van die dingen.
Maar er is toch een basispakket, waarin een aantal zaken *moet* zitten? Ik heb de indruk dat de incontinentie en kraamzorg in het basispakket zit en ik nergens ook wel niet kan willen hebben.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Er zijn verzekeraars waarbij je kan kiezen je niet te verzekeren voor een aantal van die dingen.
Kraamzorg zit er in. Incontinentie lijkt me ook wel, maar weet ik niet zeker. Wat ik bedoelde was dat niet alle kinder-/familiedingen standaard erin zitten. Ik ben wel tevreden dat anti-conceptie er niet in zit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:58 schreef sigme het volgende:
Maar er is toch een basispakket, waarin een aantal zaken *moet* zitten? Ik heb de indruk dat de incontinentie en kraamzorg in het basispakket zit en ik nergens ook wel niet kan willen hebben.
En gdvrdmm anti-conceptie zit bij mijn verzekeraar in pakket C: dus om dat vergoed te krijgen moet ik basispakket + pakket B + pakket C nemen.
Terwijl eigenlijk het enige dat *ik* wil verzekeren eventuele ziekenhuisopname is + medicijnen. En gebitsrampen: dus als ik tegen een slagboom aanbrommer.
Gewone gaatjes & gewoon huisarts bezoek betaal ik wel zelf, die ene keer per 2 á 3 jaar. Als het aan mij lag, dus. Maar ik mag weer niet zelf weten wat ik wil verzekeren.
Inderdaad, en dat is dus bijna alles. Er komt maar een paar euro bij als je bij wil verzekeren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar er is toch een basispakket, waarin een aantal zaken *moet* zitten?
Wat niet dan? En waar? Het is in ieder geval zo dat kinderen ALTIJD gratis meeverzekerd zijn, alleen de aanvullende zooi kun je soms voor je kinderen kiezen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kraamzorg zit er in. Incontinentie lijkt me ook wel, maar weet ik niet zeker. Wat ik bedoelde was dat niet alle kinder-/familiedingen standaard erin zitten.
Goede vraag. Iemand had het er gister op mijn werk over, maar helaas ben ik vergeten wie wat hoe en waar enzo. Dit was ik vergeten toe te voegen aan mijn vorige post. Vandaar dat het een weinigzeggende post was.quote:
Mja, als ik op independer vergelijk kan ik hier geen keuze uit maken, alleen voor evt. tandartskosten voor kinderen <18 jaar. Voor de rest parasiteren de kindjes op de kindervrije mensen, waaronder studenten dus.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Goede vraag. Iemand had het er gister op mijn werk over, maar helaas ben ik vergeten wie wat hoe en waar enzo. Dit was ik vergeten toe te voegen aan mijn vorige post. Vandaar dat het een weinigzeggende post was.
Dat vraagt om een fotoquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:59 schreef sigme het volgende:
Ik heb wél een nieuw rokje & een nieuw T-shirt-ding gekocht![]()
Tsjah, spruitjeslucht met het CDA he. Het is ook nog eens zo dat dit nooit meer zal veranderen. Wie zal immers willen verkopen dat ouders ineens weer hun kinderen moeten verzekeren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:14 schreef RichardQuest het volgende:
Mja, als ik op independer vergelijk kan ik hier geen keuze uit maken, alleen voor evt. tandartskosten voor kinderen <18 jaar. Voor de rest parasiteren de kindjes op de kindervrije mensen, waaronder studenten dus.
Studenten krijgen een lichte compensatie (maar niet break-even), maar volgens mij alleen via de stufi. Een student die een half jaartje te lang over z'n studie doet wordt dus flink in z'n kont genaaid met de piemol van Hoogervorst.
Maar dan wel op een tijdstip dat ik erbij ben. Ik ga nu maar s mijn ouders bezoeken. Kijken of ze nog leven en niet verstoft zijn.quote:
Zo voel ik me:quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Tsjah, spruitjeslucht met het CDA he. Het is ook nog eens zo dat dit nooit meer zal veranderen. Wie zal immers willen verkopen dat ouders ineens weer hun kinderen moeten verzekeren.
quote:Uitzending : zondag 18 december, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.20 op Nederland 1
// Buitenhof
> Dure olie
In Buitenhof een gesprek met Shell- topman, Jeroen van der Veer, over onze afhankelijkheid van olie en gas. En slaagt hij erin het imago van Shell te verbeteren na de crisis over de reserves.
> Missie Afghanistan
Is het verantwoord om Nederlandse militairen naar het zuiden van Afghanistan te sturen? Maandag neemt het kabinet een definitieve beslissing over deze mogelijke missie.
Een debat hierover met voor- en tegenstanders. Deelnemers: Hans van Baalen, Tweede-Kamerlid VVD, Lousewies van der Laan, Tweede Kamerlid D66, Nank Ashala, adviseur van het ministerie van Onderwijs in Afghanistan en Khader Shafikh, werkzaam voor een adviesbureau voor multiculturele vraagstukken.
p.s. de genoemde onderwerpen zijn onder voorbehoud, en kunnen door ontwikkelingen in de actualiteit nog veranderen.
Presentatie:
Peter van Ingen
Columnist:
Herman Philipse
Mijn oma had zo'n foto boven de tv hangen, een gezin van 20 mensen of zoquote:Op zaterdag 17 december 2005 15:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Daar is een remedie tegen. Start een gezin. Plant u voort en ga heen!
[afbeelding]
Het CDA heeft een verwrongen beeld van gemeenschapszin. De perversiteit!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mijn oma had zo'n foto boven de tv hangen, een gezin van 20 mensen of zo. Katholiek hè....het geluk spatte van de foto af.
Wat zou de wereld er beter uitzien als het CDA weg was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |