abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33088844

Biografie

1976-2000
Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawaïgitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat De Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie en raakt hij verslingerd aan elektronica en drumcomputers.

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schönberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award.

2003
Spinvis speelt in januari in een eenvoudigere bezetting op Noorderslag in Groningen. In het voorjaar doet hij een korte, succesvolle tournee met muzikanten die hem ook een jaar eerder begeleidden tijdens zijn livedebuut. Voor een compilatie op de website 3voor12.nl maakt Spinvis een liedje met Bauer. Spinvis speelt in augustus zowel op het Duitse Haldern Open Air festival als op het Beglische Pukkelpop. Nieuwegein Aan Zee is zowel een cd als een dvd, De cd bevat vier liedjes die niet op het debuutalbum waaronder een versie van Astronaut gezongen door het Belgische Lais en gespeeld door het Spinvis Orkest. De dvd bevat liveregistraties en het onderdeel De Tijdmachine ofwel een overzicht van een jaar Spinvis in beeld en geluid. Op 17 december doet Spinvis met orkest, voor de gelegenheid uitgebreid met strijkers, het laatste Nederlandse optreden in Vredenburg te Utrecht.

2004
Begin januari wordt bekend gemaakt dat Spinvis een Zilveren Harp heeft gewonnen. In maart wint hij de Annie M.G. Schmidt-prijs 2003 voor het lied Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretière Lenette van Dongen). Voor de vierde editie van het festival Cross-Linx in Enschede maakt Spinvis in opdracht een compositie die bestaat uit drie ritmische monologen van tien minuten elk, uitgevoerd door actrice Roos Ouwehand, operazangeres Lucia Meeuwsen en acteur Hans Dagelet en begeleid door het Rosa Ensemble en het Ives Ensemble, aangevuld met gitaar en gemanipuleerde geluiden van Spinvis. In het seizoen 2004-2005 gaat Spinvis het theater in met het programma Lotus Europa.

2005
The Ringtone Society presenteert tijdens Noorderslag een website die is gericht op de artistieke ontwikkeling van de ringtones. Een van de deelnemende artiesten is Spinvis. De muzikant is met het nummer Idee Zeventien te horen op de compilatie The Pet Series : Volume 4. Na een try-out in Ekko te Utrecht op 25 februari gaat Spinvis in het voorjaar op tournee langs Nederlandse theaters met het programma Lotus Europa. Zijn band bestaat tijdens de tournee uit Jan van Eerd (vibrafoon), Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (piano), Arjan Witte ('kosmos en echo'), Jeroen Kleijn (drums) en Cor van Ingen (basgitaar). Het duo Solo reist mee als voorprogramma. Speciaal voor de Filmmuseum Biënnale 2005 in april maakt Spinvis onder de titel De Explicateur een theatrale voorstelling met archiefmateriaal, muziek en dialogen. Hij voert de muziek zelf uit in Filmmuseum Cinerama samen met band en acteur Hans Dagelet. Op 28 november komt De Jong's 2e cd, Dagen van Gras, dagen van Stro uit.

Discografie

2002:

Spinvis

2003:

Nieuwegein aan Zee

2005:

Dagen van gras, dagen van stro

De OP is hier te vinden
I intend to live forever, or die trying.
pi_33088878
Bedankt, Q.

Laatste post uit Spinvis deel 6: Dagen van gras, dagen van een nieuw album

sebbo en ik zijn vandaag naar de instore in Bergen op Zoom geweest.
Erik de Jong op gitaar, met de bassist en fluitist. Drie man op het kleine podium in De Waterput, dé platenzaak voor Bergen op Zoom en omstreken (in de winkel hadden ze overigens niet eens een verzamel-cd van Five Star, maar dit terzijde). Spinvis speelde negen nummers, vijf van het eerste, vier van het tweede album, en dat helemaal voor niks en nog gratis ook. Ronnie gaat naar huis, Tuinen van Mexico, Bagagedrager, Ik wil alleen maar zwemmen, in de staat van narcose, Het voordeel van video, Smalfilm, Bijt mijn tong af, Voor ik vergeet.

Na afloop was er ruimschoots de tijd om allerhande spul gesigneerd of bekrast te krijgen. Zo hebben wij een cd en een poster laten beviltstiften. De bassist liep overigens gewoon door de winkel om zelf nog wat interessante muziek uit te zoeken. Als sebbo de foto's van het toestel weet te krijgen, en er zit iets tussen wat half de moeite waard is, dan komt het vanzelf in dit topic terecht.
pi_33088924
Ik denk dat ik de eerdere albums beter vond dan Dagen van Gras

Die zijn wat vager, en orgineler. Dagen van gras komt meer richting het 'normale' muziek (erg relatief natuurlijk)
pi_33089755
Op een ochtend in het heelal is prachtig. .
Ik ga naar huis.
pi_33094172
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:40 schreef dwerg het volgende:
Bedankt, Q.
Jij bedankt dat je mn OP hebt gebruikt.
For great justice!
  donderdag 15 december 2005 @ 07:31:13 #6
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_33094360
Mag ik hier nog even melden dat ik de gesigneerde spinvis poster erg tof vind?!
Bij deze!
Hij gaat een ereplaatsje kijgen!
pi_33094368
Daar gaan we weer!

Weet iemand toevallig of er nog winkels zijn waar de roze versie van de CD is? Ik was natuurlijk weer te laat met kopen
pi_33094898
Ik zie de roze versie ook nergens meer. Ik heb hem wel eens gezien bij de FRS, maar daar was hij 20 euro. Ik heb hem gewoon bij Plato gekocht en daar hadden ze alleen de blauwe nog maar. Bij de Fame in Amsterdam zag ik het album gisteren ook volop aanwezig, alleen wederom alleen de blauwe versie.
Maar ik vind het wel tof dat het album overal zo onder de aandacht wordt gebracht.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:23:04 #10
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33097548
Moet je horen hoe ze daar zijn....Kom in de cockpit:)
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 15 december 2005 @ 12:14:47 #11
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_33098720
Wat vinden jullie van De Kift? Dat vraag ik niet zomaar, er zijn eigenlijk best wel een aantal overeenkomsten tussen Spinvis en De Kift. Wellicht niet op het eerste gehoor, maar ik weet niet... Bij beide gebeuren vaak tekstueel en muzikaal gezien veel verrassingen. Beide zingen nauwelijks .

Na ja, voor de geïnteresseerden (link is legaal - komt van hun eigen website):

http://www.dekift.nl/audio/De_Kift-Krankenhaus-01-De_Maan.mp3
I am a black hole shitting into the void
pi_33104788
quote:
Op donderdag 15 december 2005 08:00 schreef Liejannuh het volgende:
Mag ik hier nog even melden dat ik de gesigneerde spinvis poster erg tof vind?!
Bij deze!
Hij gaat een ereplaatsje kijgen!
Spinvis vond het ook heel leuk jouw poster te signeren.
pi_33107987
Volgens mij vond hij ons wel grappig.
pi_33109473
Hmm, dus Spinvis is die dag zowel in Dordt als in BoZ geweest. Lekker druk. Hoe laat was ie daar, uur of vijf?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 15 december 2005 @ 19:13:47 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33109813
tvp
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33109936
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Hmm, dus Spinvis is die dag zowel in Dordt als in BoZ geweest. Lekker druk. Hoe laat was ie daar, uur of vijf?
Ja, precies vijf uur en toen stopte hij rond zes uur.
pi_33110926
Okee, hier was het drie uur tot kwart voor vier ofzo. Snel aangereden.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 15 december 2005 @ 20:33:06 #18
98135 TeleluvR
pi_33112390
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Gimmick het volgende:
Wat vinden jullie van De Kift? Dat vraag ik niet zomaar, er zijn eigenlijk best wel een aantal overeenkomsten tussen Spinvis en De Kift. Wellicht niet op het eerste gehoor, maar ik weet niet... Bij beide gebeuren vaak tekstueel en muzikaal gezien veel verrassingen. Beide zingen nauwelijks .

Na ja, voor de geïnteresseerden (link is legaal - komt van hun eigen website):

http://www.dekift.nl/audio/De_Kift-Krankenhaus-01-De_Maan.mp3
Alleen van het accent ga ik al knarsen...
pi_33120371
Spinvis staat in de Nieuwe Revu, samen met Sander de Buisoné (oid). Ik heb het nog niet gelezen maar er staat iig een hilarische foto bij, Sander en Spinvis onder de piano, en je ziet in Spinvis z'n ogen; 'ik heb die Sander toch maar mooi onder de piano gekregen'.
Aldus.
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:26:31 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33123269
Nijmegen was ontzettend tof. BlaatschaaP en ik stonden op de eerste rij, en bij het opkomen begroette hij haar meteen (belachelijk natuurlijk, want volgens mij heb ik evenveel concerten bezocht als zij, maar ja, ik ben geen schattig meisje).
Verder was de nieuwe show zo mogelijk nog beter dan Lotus Europa.
- Geen pauzeprogramma meer maar Arjen ging wel langs met nootjes.
- Hele andere versie Kom in de Cockpit, maar ook enorm gaaf.
- Bij Voor ik Vergeet is de oude video weer terug met de kaarten (die is heel tof, maar ik vond die met die mensen die een muur steeds maar wit schilderden ook geweldig)
- Smalfilm wordt nu in een ontzettend swingende uitvoering gespeeld
- Arjen heeft een dwarsfluit
- De toetsenist (Lucas volgensmij) had een keistrakke zwarte hoge hoed op waardoor hij er een beetje als een kraai uitzag
- Volgens mij was de band ontzettend te spreken over het optreden, want na de het laatste reguliere nummer (ik kon vanaf mijn positie uitstekend hun tracklist zien) gingen ze door het vele gejuich niet eens van het podium af, maar meteen door met de toegiften
- LPG is veel leuker dan Solo

Nadelen:
- Ik moest halverwege Bagagedrager weg, en heb dus de éxtra toegift (die niet op hun speellijstje stond)Limonadeglazen Wodka (wrs mijn all time favo, samen met de liveversie van Handige Tante) gemist.
- Ik ben nu pas thuis

Maaaaaaaaaar, BS smste dat Spinvis naar me zwaaide toen ik me vanaf de eerste rij naar achter bewoog om nog de bus/trein te halen, dus dat zou wel heel heel mooi zijn. En ik denk dat ik volgende week nog maar een keer ga om de schade in te halen.

Hoe dan ook, aanradertje.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 16 december 2005 @ 07:33:15 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33124392
LPG vond ik maar een soortement schoolbandje: aardig maar niet veel soeps. Saartje was wel erg goed

Maar inderdaad een erg strak optreden!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:44:01 #22
11923 I.R.Baboon
pi_33128889
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 07:33 schreef Mark het volgende:
LPG vond ik maar een soortement schoolbandje: aardig maar niet veel soeps. Saartje was wel erg goed
Ik vond het tof dat ze nou ook een nummer gitaar speelt. Heel vertederend.
pi_33131042
Zet de nieuwe plaat net aan, ben benieuwd
A mind with a heart of it's own
pi_33134914
Bergen op Zoom, woensdag.

Uit BN De Stem, via Liejannuh, via een collega, via een omweg:

'voor het meisje...'
Is het een mooi meisje?

[ Bericht 2% gewijzigd door dwerg op 16-12-2005 15:39:34 ]
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:48:45 #25
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33136463
Worden er tijdens deze tour eigenlijk opnames gemaakt voor een ' Nieuwegein Aan Zee deel 2'?
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:25:51 #26
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33137652
Er werden gisteren iig video-opnames gemaakt, audio weet ik niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_33138344
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Zet de nieuwe plaat net aan, ben benieuwd
Prettig luisterbaar
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:41:26 #28
11923 I.R.Baboon
pi_33139802
Ik vond die 12 nummers die LPG speelde wel wat overdreven. Als ze er nou gewoon 6 hadden gedaan had ik alles kunnen zien.
pi_33140568
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:19:42 #30
11923 I.R.Baboon
pi_33140656
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
*geboden*

Maar ik ga vast niet winnen.
pi_33142593
SPANNEND, EERT!

Ik denk dat er straks een studentenhuis komt en dat zij gewoon ¤ 1980 bieden en er met het concert vandoor gaan.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:45:09 #32
11923 I.R.Baboon
pi_33142831
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:37 schreef dwerg het volgende:
SPANNEND, EERT!

Ik denk dat er straks een studentenhuis komt en dat zij gewoon ¤ 1980 bieden en er met het concert vandoor gaan.
Ja, ik ben nu druk bezig om m'n studentenvriendjes te mobiliseren om mee te doen. Helaas hebben die meestal nog veel minder geld dan ik, dus dat gaat vast niet lukken.

Heb nog wel een keer geboden, maar kan niet lang zo blijven doorbieden.

Maar hey, dwerg, heb jij niet gewoon heel veel geld?
pi_33142911
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar hey, dwerg, heb jij niet gewoon heel veel geld?
Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:53:53 #34
11923 I.R.Baboon
pi_33143078
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:48 schreef dwerg het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.
Als je nou al die kassen dumpt, dan heb je én vast wel genoeg geld om spinvis te charteren, én lekker veel ruimte voor al je vriendjes om te komen kijken.
pi_33145766
Ik heb een nieuwe huiskamer. Op kruipafstand van Nieuwegein. Daar wil ie vast wel optreden.
For great justice!
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:37:52 #36
11923 I.R.Baboon
pi_33145831
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:35 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb een nieuwe huiskamer. Op kruipafstand van Nieuwegein. Daar wil ie vast wel optreden.
Nu nog geld he.
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:40:24 #37
11923 I.R.Baboon
pi_33145901
Zo. Laatste bod.
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:42:13 #38
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33145940
ze komen geloof ik ook op noorderslag in groningen
Bernie en ik zijn tof.
pi_33146014
Hey Baviaan, begeef jij je weleens in de studiezaal van de UvA (Oude Manhuispoort)?
Er zat vorige week een jongen naast me die dit topic aan het lezen was. Toen ik even naar fok doorsurfde was het laatste bericht van jou.

En Dagen van gras, dagen van stro, is een mooi album. Maar daar waren jullie zonder mij al achter gekomen, geloof ik.

[ Bericht 24% gewijzigd door Tuinkers op 16-12-2005 21:50:43 ]
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:53:23 #40
11923 I.R.Baboon
pi_33146195
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:44 schreef Tuinkers het volgende:
Hey Baviaan, begeef jij je weleens in de studiezaal van de UvA (Oude Manhuispoort)?
Er zat vorige week een jongen naast me die dit topic aan het lezen was. Toen ik even naar fok doorsurfde was het laatste bericht van jou.

En Dagen van gras, dagen van stro, is een mooi album. Maar daar waren jullie zonder mij al achter gekomen, geloof ik.
Ahaa, dat was jij.

Ik heb het vorige topic nog een oproep gedaan om er achter te komen wie de persoon naast me was.

Maar goed, alles is nu duidelijk. .
pi_33146259
Ik kan niet wachten tot de 29e .
Whatever I want.
pi_33146314
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nu nog geld he.
Details!
Misschien kan ik een 2e hypotheek afsluiten. Of beide nieren verkopen.
For great justice!
pi_33146326
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef mordradead het volgende:
ze komen geloof ik ook op noorderslag in groningen
Ze?
For great justice!
pi_33146600
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat gisteren op de uva te internetten omdat m'n internet er uit lag en toen las ik dit topic en toen zag ik dat de persoon naast mij ook dit topic zat te lezen. Maak je maar bekend, anonieme student!
Ach ja, die had ik even gemist. Grappig, ik dacht niet dat je me had opgemerkt, je kan dus net zo subtiel naar andermans beeldschermen loeren als ik.

Nou, ik hoop dat ik niet tegenviel in het echt. Jij niet hoor. De volgende keer dat je naast me zit zal ik: 'Jij bent I.R Baboon he? Hoi!' zeggen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:13:18 #45
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33146710
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:58 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ze?
je weet wie ik bedoel
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:48:08 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33159723
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. Laatste bod.
Is alweer 2x overboden
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:47:04 #47
98135 TeleluvR
pi_33161112
Tja, bod van net boven de 200 euro valt toch wel mee... Een standaard concertkaartje kost tegenwoordig al 20 euro, dit is exclusief en bent geen fortuin kwijt aan drank tijdens het concert!
Ik zou zeggen, zoek iemand met een grote huiskamer en bied erop met een groepje!
pi_33187555
tvp
Ik ga de 29e december en de 28e januari
pi_33218534
tis allang geen 200 euro meer...

Spinvis staat inderdaad op noorderslag, en dat vind ik misschien wel verrassend, aangezien dit waarschijnlijk een ideaal moment voor de popprijs was geweest - en die krijgt tie dus blijkbaar niet
  maandag 19 december 2005 @ 15:56:25 #50
64792 Mryc
play me one more song
pi_33218685
Donderdag Spinvis in 't Paard
  maandag 19 december 2005 @ 15:59:13 #51
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33218747
Ik ga 29 december in 013..nog meer gelukkigen?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_33224904
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
*geboden*

Maar ik ga vast niet winnen.
1100 Euro en stijgende.
  maandag 19 december 2005 @ 20:58:38 #53
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33225749
Jemig wat een geld al. Ik wou dat ik in Congo woonde.
pi_33225858
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Ik moet nog heel lang wachten.
For great justice!
  maandag 19 december 2005 @ 22:42:12 #55
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33230241
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:56 schreef Mryc het volgende:
Donderdag Spinvis in 't Paard
Ga je er ook naartoe?

Tevens TVP...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 19 december 2005 @ 23:32:07 #56
64792 Mryc
play me one more song
pi_33232252
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:42 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ga je er ook naartoe?

Tevens TVP...
Yep :-)
pi_33233099
quote:
Whatever I want.
pi_33236032
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij

Oh en ik had nog een roze voor 16 euro gewoon.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_33242055
quote:
*juicht*
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:55:22 #60
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33248580
Kleine spinvis meeting in tilburg dan:)
Mijn party reviews
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 17:10:36 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33249045
is de LP nou al uit ? / tvp
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33252648
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij

Oh en ik had nog een roze voor 16 euro gewoon.
Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:49:22 #63
98135 TeleluvR
pi_33253861
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Foto's (Van de handtekening dan hè )
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:05:07 #64
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33254387
Omdat ik het zelf wel leuk vindt als onze zuiderburen eens een keer positief zijn over een Nederlandstalig product uit Nederland zal ik hier even integraal de recensie van humo.be plaatsen:
quote:
Spinvis: ’Dagen van gras, dagen van stro’

Humo 3406, 17 december 2005

Een taxichauffeur in Rio baant zich dagelijks een weg door de verkeersjungle op de tonen van ’Spinvis’. Het tot op de draad versleten bandje is aan vervanging toe en dat treft, want Spinvis - overigens: een echte vis uit de Noordzee, ook bekend als pitvis, pilatusvisje of schelvisduivel - heeft drie jaar na z’n debuut z’n tweede plaat uit, ’Dagen van gras, dagen van stro’. Naar Spinvisnormen is dat razendsnel, want Erik de Jong had bijna vijfentwintig jaar op z’n zolderkamertje in het Nederlandse Nieuwegein aan zijn eerste plaat zitten knutselen. Die sloeg in als een bom: in een tijd van hoogtechnologische digitale apparatuur samplede de Jong met een primitieve homecomputer liedjes bij elkaar die kraakten en piepten dat het een lust was. Maar wat ’Spinvis’ écht bijzonder maakte waren de teksten: zoals de Jong tovert met woorden en klanken, zoals hij met één halfgezuchte, halfgezongen syllabe iets in je weet te raken waarvan je niet eens wist dat het er was, dat is maar weinigen gegeven.

De liedjes van ’Dagen van gras, dagen van stro’ zijn een beetje minder mozaïekerig, maar voorts is er weinig veranderd, wat wij voor één keer prima vinden. Behalve op ’Kom in de cockpit’ - heerlijk helse pyschedelische rock die alle kanten uit stuitert - kiest Spinvis resoluut voor dromerige songs, die sterker van elkaar verschillen dan je op het eerste gehoor zou bevroeden: de primitieve huppel-new wave van ’Bijt mijn tong af’ is iets helemaal anders dan ’De tuinen van Mexico’, dat drijft op een akoestische gitaar en strijkers. ’De zevende nacht’ baadt in een zweverige seventiespopsfeertje, terwijl ’Aan de oevers van de tijd’, geïnspireerd door een gedicht van Gust Gils, het vooral moet hebben van een beat, een cello en een tweede stem. ’Flamingo’ mag, alleen al wegens de krolse trompet van Hans Dagelet, niet onvermeld blijven, evenmin als ’Ik wil alleen maar zwemmen’, voortgestuwd door overstuurde bastonen, of de geniale single ’Het voordeel van video’, een song in vraagvorm die verrassend genoeg vooral antwoorden geeft.

Het buitenbeentje ’Lotus Europa’, een monotoon gedebiteerde, gitzwarte koortsdroom over een man die letterlijk begint te desintegreren, is op zich sterk, maar bij elke beluistering wordt deze brok van elf minuten een beetje meer een struikelsteen wegens te lang en te anders dan de rest. Desondanks lopen wij hier dankzij ’Dagen van gras, dagen van stro’ al een tijd te zwelgen in melancholie, en hopen wij dat nog even zo te houden. Sterke plaat.
pi_33265530
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:

Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...
jaja ze is ook fan
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 21 december 2005 @ 02:56:14 #66
11923 I.R.Baboon
pi_33265539
quote:
Op woensdag 21 december 2005 02:54 schreef MadScientist het volgende:

[..]

jaja ze is ook fan
ik kan u als objectieve toeschouwer melden dat het hartstikke discreet was.
pi_33267447
quote:
*meldt zich

heb er al veel zin in
  woensdag 21 december 2005 @ 18:26:31 #68
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33282101
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Uiteindelijk voor 1434 euro verkocht
Dommage arachide-fromage
  woensdag 21 december 2005 @ 23:15:54 #69
98135 TeleluvR
pi_33292822
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Uiteindelijk voor 1434 euro verkocht
Pfff, dat zijn een hoop centjes..
pi_33295263
Spinvis is cool

Dat gitaartje in 'Ik wil alleen maar zwemmen', zit de hele tijd in mn hoofd!
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_33299340
Vanavond!!!
Heb er helemaal zin in en ik heb zelfs de kaartjes meegenomen!
Hoe laat begint het eigenlijk??
  donderdag 22 december 2005 @ 08:34:30 #72
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33299376
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:29 schreef Liejannuh het volgende:
Vanavond!!!
Heb er helemaal zin in en ik heb zelfs de kaartjes meegenomen!
Hoe laat begint het eigenlijk??
Anders ik wel.

Van jou hoorde ik dat de zaal om half 8 open gaat. Staat er geen begintijd op de kaartjes?
pi_33299406
Op de kaartjes (ja, ik heb ze echt bij me! 8)) staat dat de zaal om half 8 open gaat.
Ik heb er echt zin in!
  donderdag 22 december 2005 @ 08:38:38 #74
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33299418
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
Op de kaartjes (ja, ik heb ze echt bij me! 8)) staat dat de zaal om half 8 open gaat.
Ik heb er echt zin in!
Ik ook, al is het alleen maar om jou weer in levende lijve te begroeten na negen jaar...
  donderdag 22 december 2005 @ 09:25:27 #75
98135 TeleluvR
pi_33300069
Ik zou zo weer gaan. Misschien in Januari nog ergens, ik zie wel...
  FOK!fotograaf donderdag 22 december 2005 @ 18:53:02 #76
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33316559
Ik ga ook vanavond!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:04:35 #77
64792 Mryc
play me one more song
pi_33330112
het was magisch
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:09:08 #78
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33330281
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:04 schreef Mryc het volgende:
het was magisch
Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...

En de bespeelster van de contrabas cello, ik denk dat ik verliefd ben...

[ Bericht 2% gewijzigd door AirwiN op 23-12-2005 00:15:50 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:11:48 #79
64792 Mryc
play me one more song
pi_33330377
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:09 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...

En de bespeelster van de contrabas, ik denk dat ik verliefd ben...
Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezien
Voordeel van Video was geniaal inderdaad. Eigenlijk waren alle nummers briljant
pi_33330398
Wonderschoon. Ik ga toch voor Aan de Oevers van de Tijd, als toppunt. Maar dat was sowieso het mooiste nummer, dus dat had een voorsprong.

Hij rockte aardig, her en der, overigens.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:12:49 #81
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33330402
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:11 schreef Mryc het volgende:

[..]

Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezien
Voordeel van Video was geniaal inderdaad. Eigenlijk waren alle nummers briljant
Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:18:49 #82
64792 Mryc
play me one more song
pi_33330602
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)
Ha! Je weet niet eens waar ik stond
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:19:41 #83
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33330634
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:18 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ha! Je weet niet eens waar ik stond
Ik weet wel waar ik stond en dat was tegen het podium, recht voor de celliste...
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:25:37 #84
64792 Mryc
play me one more song
pi_33330816
Dan stond je niet voor mij
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:26:52 #85
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33330858
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:25 schreef Mryc het volgende:
Dan stond je niet voor mij
Dan hoef ik me gelukkig ook niet schuldig te voelen!
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:28:51 #86
64792 Mryc
play me one more song
pi_33330915
Wat vonden jullie van LPG?
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:29:31 #87
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33330937
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:28 schreef Mryc het volgende:
Wat vonden jullie van LPG?
Best aardig eigenlijk... Beter dan dat vorige voorprogramma Solo...
pi_33331103
Mwah, heel inspirerend vond ik LPG eigenlijk niet. Dat laatste nummer lukte ook niet zo, met dat babbelpubliek. Solo is wel leuk, mits in een kleine zaal (niveau ekko, niet in het paard dus)
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:03:46 #89
11923 I.R.Baboon
pi_33334610
Had het gevoel dat de show nogal langzaam op gang kwam, eerste nummers werden niet echt enthousiast ontvangen, maar het kwam redelijk los bij aan de oevers v.d. tijd en ik wil alleen maar zwemmen.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 december 2005 @ 07:26:19 #90
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33335654
Ik vond het echt gaaf! *O
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:56:19 #91
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33335801
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Had het gevoel dat de show nogal langzaam op gang kwam, eerste nummers werden niet echt enthousiast ontvangen, maar het kwam redelijk los bij aan de oevers v.d. tijd en ik wil alleen maar zwemmen.
Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...
  FOK!fotograaf vrijdag 23 december 2005 @ 08:28:17 #92
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33336001
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:56 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...
Ik heb niet op de andere achter me gelet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 23 december 2005 @ 08:29:32 #93
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33336017
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...
  FOK!fotograaf vrijdag 23 december 2005 @ 08:34:13 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33336051
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...
ik heb ook wel een paar keer naar achter gekeken...

MAar goed, heb een erg leukeavond gehad. vond het erg goed
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:25:47 #95
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33336700
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerd
Maar het was mijn spinvis-ontmaagding, ik kreeg nog een knikje van hem. Attent.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 december 2005 @ 09:27:53 #96
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33336731
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:25 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerd
Maar het was mijn spinvis-ontmaagding, ik kreeg nog een knikje van hem. Attent.
Zou ie 't geweten hebben?

Voor mij was 't de eerste keer naar een concert van hem, heb wel z'n 2 albums...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33336903
Had ik hier al gezegd dat ik het optreden briljant vond?
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:40:10 #98
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33336924
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
Had ik hier al gezegd dat ik het optreden briljant vond?
Nope, shame on you. Briljantheid dient benoemd te worden...
pi_33339709
Ja, dat was best wel aardig.

Heeft-ie eigenlijk nog gesigneerd na afloop?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 december 2005 @ 12:01:40 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33339778
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:59 schreef dwerg het volgende:
Ja, dat was best wel aardig.

Heeft-ie eigenlijk nog gesigneerd na afloop?
de gene met wie ik was hadden nog gewacht.. maar iedereen van de crew zei steeds iets anders...
dus zijn we weg gegaan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:51:06 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33346186
Vanavond. .
Ik ga naar huis.
pi_33346740
Ik heb ook geen signeersessie meegemaakt.
Ach, er komt nog een herkansing in Woerden.
pi_33364624
Heeft iemand al geboden op de spinvis poster voor de Congo aktie?
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:47:13 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33365085
Gister was magisch. Hij speelde "Dagen van Gras" samen met LPG, echt erg tof. . En hij moest "Ik wil alleen maar zwemmen" tot drie keer toe opnieuw inzetten en vergat ook de laatste keer nog gewoon een compleet couplet. Maar dat maakte het geenzins minder tof. .

We kregen twee keer een toegift. .

En oh, we hebben naderhand achter de Oosterpoort nog gezwaaid naar het vertrekkende dametje met de Cello (Deed het ook tof op de bass.) en ze zwaaide en juigde enthousiast terug. Woet.
Ik ga naar huis.
pi_33365139
Wat is dat ene instrument eigenlijk waar Hans Dagelet op zit te tokkelen??

Leuk trouwens, dat het groningse concert toch weer heel anders is dan het haagse concert!
Stond je ook helemaal vooraan Nietz?
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:55:28 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33365171
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:47 schreef nietzman het volgende:
dametje met de Cello
Saartje Camp.
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:55:52 #107
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33365174
Oja, ik ben mijn bluetooth device kwijt. Jammer, want ik heb hele leuke foto's van het concert, maar kan ze nu dus niet op mijn pc krijgen
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:52:32 #108
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33366154
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:55 schreef Christine het volgende:

[..]

Saartje Camp.
Saartje van Camp...

En voor de liefhebbers:

pi_33371628
http://frontpage.fok.nl/column/3591/1

Seborik schrijft over Spinvis!
www.thuisuiteten.nl
pi_33372019
Wat een toeval, ik was ook in Bergen op Zoom bij datzelfde instore optreden.
pi_33374470
Jij bent De Bloemenman natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:55:31 #112
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_33375433
Had ik al gezegd dat het concert in Den Haag echt ongelooflijk mooi en briljant was? Dat we geweldige plekken hadden, met uitstekend zicht op de leuke celliste ? Dat de rest van de band ook erg op draaf was? Dat de dwarsfluitspeler er toch wel een beetje merkwaardig uit zag? Dat de filmpjes ook erg sfeervol waren? En dat het Paard best wel een erg mooie zaal is? Nou, nu dan dus...
pi_33375833
't Was de eerste keer dat ik Flamingo live zag, en dat nummer is echt ongewoon goed. Niet alleen op de cd, zeker ook live, met Hans Dagelet op trompet. Ik had geen stopwatch bij me, maar volgens mij duurde deze versie langer dan de 4,5 minuut op het album. Heerlijke opbouw, mooie finale, en de beelden van de handycam die op het scherm vermengd werden met beelden van palmen, briljant.
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:11:19 #114
11923 I.R.Baboon
pi_33375856
Op het album vind ik het niet zo'n boeiend nummer, maar die versie van donderdag was errug strak.
pi_33375948
Slecht nieuws, het optreden in Woerden gaat niet door.
Han Reiziger heeft ernstige gezondheidsproblemen en het optreden (of naar ik aanneem: de tour) is afgeblazen.
pi_33375978
He bah. Kut voor Han.
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:50:15 #118
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33376942
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:10 schreef dwerg het volgende:
de beelden van de handycam die op het scherm vermengd werden met beelden van palmen, briljant.
Wishfull thinking waarschijnlijk, maar gezien de perfecte synchroniteit tussen de hoofdbewegingen van I.R. Baboon en één van de koppen op het scherm, stond die camera gewoon onze kant opgericht!
pi_33377004
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:14 schreef Liejannuh het volgende:
Slecht nieuws, het optreden in Woerden gaat niet door.
Han Reiziger heeft ernstige gezondheidsproblemen en het optreden (of naar ik aanneem: de tour) is afgeblazen.
Damn.
For great justice!
pi_33377262
Hopelijk komt hij er weer bovenop.
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:03:41 #121
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33377343
Inderdaad. Het optreden in Leeuwarden staat alleen ook al als geannuleerd. .
Ik ga naar huis.
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:37:00 #122
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33378212

Maar die optredens worden vast wel ingehaald. Of er wordt een tijdelijke vervanger gezocht.
In ieder geval hopen dat Han er bovenop komt.
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:44:10 #123
11923 I.R.Baboon
pi_33378405
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:37 schreef Wepeel2 het volgende:
Of er wordt een tijdelijke vervanger gezocht.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want het draait vooral om Reiziger.
pi_33378621
Indrukwekkend optreden.

En die cello-dame. Wat een godsgruwelijk lekker wijf.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33381899
Een vriend van mij heeft gewoon een biertje zitten drinken met Erik de Jong in de kleedkamer na een concert, connecties had ie he. En ik was er niet
pi_33382041
Ik was echt onder de indruk. Beste Nederlandse muzikale product sinds The Nits en Urban Dance Squad.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33384750
Ik kan niks vinden op de site over geannuleerde optredens?
Whatever I want.
  zaterdag 24 december 2005 @ 23:51:20 #128
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33385360
http://www.harmonie.nl/detail.asp?Id=164

Van de site van Excelsior zijn de datums ook vertrokken. Damn, had dit gister moeten weten, dan had ik Spinvis even kunnen vragen wat er aan het handje was. .
Ik ga naar huis.
  zondag 25 december 2005 @ 00:00:29 #129
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33385532
Heeft zij Lenette van Dongen ooit met Spinvis een liedje gezongen ?!
Ze kregen daar mee een prijs
  zondag 25 december 2005 @ 00:01:18 #130
11923 I.R.Baboon
pi_33385560
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Heeft zij [afbeelding] Lenette van Dongen ook ooit met Spinvis een liedje gezongen ?!
Ze kregen daar mee een prijs
Ze heeft een nummer gecoverd voor een show.
  zondag 25 december 2005 @ 00:02:11 #131
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33385587
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ze heeft een nummer gecoverd voor een show.
Weet jij nog hoe het heette ?
  zondag 25 december 2005 @ 00:15:47 #132
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33385870
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Weet jij nog hoe het heette ?
Ros "Lenette van Dongen" en "spinvis" door Google en je hebt je antwoord. Helemaal niet zo'n uitdaging als het lijkt.
Ik ga naar huis.
  zondag 25 december 2005 @ 00:21:09 #133
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33385994
Heb al gevonden !
Ze won samen met Spinvis de Annie MG Schmidt-prijs 2003
  zondag 25 december 2005 @ 00:26:48 #134
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33386134
Had ik al gezegd dat 15 december in Doornroosje (Nijmegen) geniaal was? En dat hij me herkende toen hij het podium opliep en begon te zwaaien? En dat hij achteraf zelfs m'n naam nog wist? En dat we drie toegiften kregen? En dat hij ook nog even zwaaide naar IR toen deze (jammergenoeg iets te vroeg, maar noodgedwongen) moest vertrekken? Nee? Bij deze.
  zondag 25 december 2005 @ 00:27:02 #135
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33386137
Eerste hit op google powerrrrr!
Ik ga naar huis.
  zondag 25 december 2005 @ 00:35:42 #136
11923 I.R.Baboon
pi_33386357
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
? En dat hij achteraf zelfs m'n naam nog wist?
Dát wist ik ook niet.

En fuck, nou zit ik met een tracklist zonder handtekening. En het plan om hem in woerden te laten signeren gaat ook niet meer door.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 december 2005 @ 13:04:28 #137
862 Arcee
Look closer
pi_33392604
Oevers van de Tijd vind ik erg mooi. Jammer dat het prachtige einde niet wat langer duurt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_33393654
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 23:23 schreef PeRi het volgende:
Ik kan niks vinden op de site over geannuleerde optredens?
ik ook nergens iets
en ik heb nog wel zo'n zin in het optreden van donderdag in de 013
  zondag 25 december 2005 @ 13:56:23 #139
101884 PeRi
Allons-y!
pi_33393740
Ja, ik kan ook echt nergens iets vinden over het optreden in 013 iig. Maar als die van februari al niet doorgaat.. . Ik loop van de week wel even langs 013 . Staat wel nog op de Excelsior site.
Whatever I want.
pi_33393824
De optredens die niet doorgaan, zijn die van "Reiziger en Spinvis in muziek" en dat zijn dus niet de reguliere spinvis optredens, maar de voorstelligen die spinvis doet met Han Reiziger.
  zondag 25 december 2005 @ 14:02:43 #141
101884 PeRi
Allons-y!
pi_33393867
Ah op die manier, ik snapte er al niks van. Thanks .
Whatever I want.
pi_33394219
ah gelukkig
was beetje erg onduidelijk voor degene die wat minder bekend zijn met spinvis....
  zondag 25 december 2005 @ 21:02:00 #144
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33400324
Ah ik wist ook niet dat hij speciale optredens met Han Reiziger deed. Nu begrijp ik de opmerking van I.R. dat het vooral om Han Reiziger gaat ook
Het blijft vervelend voor Han Reiziger, maar ik ben blij dat de reguliere optredens doorgaan.
pi_33401289
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:01 schreef Seborik het volgende:
Hopelijk komt hij er weer bovenop.
nee dus. hij gaat dood.
Mu!
pi_33401335
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Wat is dat ene instrument eigenlijk waar Hans Dagelet op zit te tokkelen??
Het is een soort gitaartje, met 5 snaren die allemaal gelijk gestemd zijn, en drukknopjes aan de zijkant waarmee je alle snaren tegelijk in de zelfde toon kunt drukken. De naam weet hans niet, hij noemt 'm naar de sticker die er op zit (die ik ook weer vergeten ben, maar ik wil het wel even vragen )

[ Bericht 1% gewijzigd door SingleCoil op 25-12-2005 22:46:16 ]
Mu!
pi_33505006
heb al veel zin in vanavond

vertrek dadelijk al naar Tilburg, eerst nog gezellig wat eten met vrienden en dan genieten geblazen
  donderdag 29 december 2005 @ 14:37:23 #148
98135 TeleluvR
pi_33505221
Ik zou zo weer gaan, heerlijk avondje spinvis!
  donderdag 29 december 2005 @ 14:39:04 #149
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33505276
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef TeleluvR het volgende:
Ik zou zo weer gaan, heerlijk avondje spinvis!
Ik kan nog wel wat regelen voor 27 januari in Breda, ga je mee?
  donderdag 29 december 2005 @ 14:51:38 #150
98135 TeleluvR
pi_33505715
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:39 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik kan nog wel wat regelen voor 27 januari in Breda, ga je mee?
Nou Jan/Feb worden een beetje de onmogelijke maanden voor mij... Balen...
  donderdag 29 december 2005 @ 14:54:18 #151
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33505818
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:51 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nou Jan/Feb worden een beetje de onmogelijke maanden voor mij... Balen...
En dat noemt zich een fan...?
  donderdag 29 december 2005 @ 14:58:33 #152
98135 TeleluvR
pi_33505957
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:54 schreef AirwiN het volgende:

[..]

En dat noemt zich een fan...?
Nee... Ik heb een pleurishekel aan die muziek...
  donderdag 29 december 2005 @ 15:02:31 #153
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33506088
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:58 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nee... Ik heb een pleurishekel aan die muziek...
Heiligschennis!
  donderdag 29 december 2005 @ 15:06:45 #154
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_33506213
Heb net nog even heerlijk naar geluisterd en kom zo weer helemaal tot rust.
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_33509233
. Vanavond!
Whatever I want.
pi_33511101
dfasdf
Mu!
pi_33512061
Kaartjes kwijt!!
pi_33512356
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:32 schreef PeRi het volgende:
. Vanavond!
  donderdag 29 december 2005 @ 19:29:21 #159
98135 TeleluvR
pi_33514497
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:03 schreef FlyingFox het volgende:
Kaartjes kwijt!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat is wel heel lullig!
pi_33514812
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:03 schreef FlyingFox het volgende:
Kaartjes kwijt!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
For great justice!
pi_33526216
Heuj, net geweest in de 013. Geweldig. Echt, wat mij betreft allemaal precies goed. Aparte kerel, die Arjen trouwens, hehe. Jan de Xylofoonman vond ik ook top. En eh, Saartje de celliste ook, en, en, en..

Super in ieder geval. 28 Januari zijn ze nog in de Groene Engel in Oss geloof ik, misschien ga ik dan nog wel een keer.
pi_33529953
Hoera! Gister de roze versie via Exciolsior binnengekregen. Hoop reclame frommelen ze erbij zeg, jemig. Maar ook nog een extra cdtje van een artiest waar ik nog nooit van gehoord heb.
  vrijdag 30 december 2005 @ 09:34:33 #163
101884 PeRi
Allons-y!
pi_33530732
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:29 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Dat is wel heel lullig!
Hij maakte een grapje .

. Gister was echt super!! We stonden echt helemaal vooraan in het midden, echt genieten was het. Hij gaf nog zn mondharmonica weg, maar de fucking irritante dronken gozer naast ons pakte het . naderhand heb ik nog wat laten signeren, mn naam kreeg een hartje van Erik erbij . Hij herkende me nog whehehe "hey jij stond vooraan, sorry van die harmonica.". Keilief
Whatever I want.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:06:38 #164
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33536808
Gisteren geweest in 013, wat een supershow zeg. Het was echt geweldig, tot 2 keer toe een toegift en natuurlijk op het einde nog mijn favoriete nummer Limonadeglazen Wodka(L) ik vond het echt geweldig.

Ook respect voor de andere muzikanten en die john lennon imitator.

Achteraf nog even wat laten signeren en een praatje gemaakt, echt een supersympathieke vent.

Hulde!
Mijn party reviews
pi_33541134
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 09:34 schreef PeRi het volgende:

[..]

Hij maakte een grapje .

. Gister was echt super!! We stonden echt helemaal vooraan in het midden, echt genieten was het. Hij gaf nog zn mondharmonica weg, maar de fucking irritante dronken gozer naast ons pakte het . naderhand heb ik nog wat laten signeren, mn naam kreeg een hartje van Erik erbij . Hij herkende me nog whehehe "hey jij stond vooraan, sorry van die harmonica.". Keilief
Dan moet je vrij dichtbij mij hebben gestaan..
Maar die mondharmonica is me ontgaan.
pi_33546797
was echt geweldig
stond ook vrij ver vooraan in het midden, had groen razorlight t-shirt aan......

mondharmonica ging naar twee van die jochies die vooraan stonden toch, of beledig ik nu iemand
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:44:52 #167
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33547517
ik stond aan de rechtse bar in de zaal op de eerste traptrede tegen de muur aan te hangen
Mijn party reviews
pi_33551984
Evertje heb ik gezien.. Ik stond schuin achter je. Grappig.
pi_33572067
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:44 schreef Sethje het volgende:
ik stond aan de rechtse bar in de zaal op de eerste traptrede tegen de muur aan te hangen
Ik heb jou ook gezien !
Whatever I want.
pi_33578771
Nou nou, hadden we dat van tevoren geweten..
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:24:22 #171
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_33579587
nooit spinvis live gezien

maar dit was echt bruut goed

de performance van veel liedjes waren echt belachelijk stoer
Liedjes die me live echt indruk gaven

-Ronnie gaat naar huis
-Flamingo -WOW
-Smalfilm
-In staat van Narcose -lekkere Beat
-Het Voordeel van Video

pi_33586510
Mwa, ik vond de beat in de live uitvoering van Staat van Narcose juist minder. Maar verder top gedaan. Het gebruik van die samples vond ik trouwens ook wel tof..
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:05:56 #173
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_33588520
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:22 schreef PeRi het volgende:

[..]

Ik heb jou ook gezien !
hoe zag jij eruit dan:)?
Mijn party reviews
pi_33615451
Ik ben heeeeeel laat, maar ik ben nu ook eindelijk aan de Spinvis.
Ik heb meteen zijn eerste en laatste cd besteld bij Plato.

Je moet blijkbaar gewoon even de moeite nemen goed te luisteren, voordat het inslaat.
Erg mooi en origineel allemaal.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 januari 2006 @ 01:11:48 #175
862 Arcee
Look closer
pi_33615946
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:48 schreef Lamon het volgende:
Ik ben heeeeeel laat, maar ik ben nu ook eindelijk aan de Spinvis.
Ik heb meteen zijn eerste en laatste cd besteld bij Plato.

Je moet blijkbaar gewoon even de moeite nemen goed te luisteren, voordat het inslaat.
Erg mooi en origineel allemaal.
Heb je Bagagedrager al beluisterd?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_33616101
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik heb nu alleen nog wat nummers van de laatste cd geluisterd, ik wil niet teveel bederven voor wanneer ik de cd's binnenkrijg.
Ik vond destijds van de eerste cd wel dat nummer over dat jochie dat niet helemaal goed was heel mooi, iets met Johnny ofzo? Meer kan ik me even niet herinneren.
  maandag 2 januari 2006 @ 01:20:21 #177
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33616124
quote:

[..]

Dat was het eerste nummer van Spinvis wat ik ooit hoorde.
En tijdens het concert was dat het enige nummer die ik een beetje mee kon zingen. Omdat het tijdens de toegift gespeeld werd, keek hij me recht aan en glimlachte toen hij zag dat ik dit nummer probeerde mee te zingen... hij had wel gezien dat ik geen enkel nummer kende. Grappig
  maandag 2 januari 2006 @ 01:20:45 #178
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33616133
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:19 schreef Lamon het volgende:
Ik vond destijds van de eerste cd wel dat nummer over dat jochie dat niet helemaal goed was heel mooi, iets met Johnny ofzo? Meer kan ik me even niet herinneren.
Ronnie gaat naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 januari 2006 @ 01:33:43 #179
862 Arcee
Look closer
pi_33616408
Krijgen jullie trouwens ook zo'n jaren 70-gevoel van de muziek van Spinvis, qua teksten?
pi_33616623
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:33 schreef Arcee het volgende:
Krijgen jullie trouwens ook zo'n jaren 70-gevoel van de muziek van Spinvis, qua teksten?
Ik heb de jaren 70 niet bewust meegemaakt, dus daar kan ik niet over meepraten.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:15:34 #181
11923 I.R.Baboon
pi_33620019
quote:
Nee.
  maandag 2 januari 2006 @ 20:35:06 #182
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33636787
De jaren 70? Dat was toch vroeger of zo?
  maandag 2 januari 2006 @ 22:56:02 #183
27648 Weakling
available in strong mint
pi_33642272
quote:
Nee ... nou ... wel een gevoel bij sommige nummers of ik nog een klein Weaklingetje ben en onbekommerd, zonder weet van de boze buitenwereld, aan het spelen ben met mijn blokken ... en ja, dat was heel toevallig in de jaren 70 ... melancholische nostalgie naar een tijd die ik eigenlijk niet echt meegemaakt heb.

*heeft kaartje voor optreden in Mezz Breda na noodgedwongen 013 optreden gemist te hebben
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_33664190
Net kaartjes gekocht voor Spinvis 9/2 in de Tivoli.
pi_33697948
Hij was zo goed
En ik stond langs Peri Dus vooraan
pi_33710436
Ik wil naar Tivoli 9 februari!
Ik mag nog een keer op kosten van mijn vriend naar een concert, dus ik weet wel wat het gaat worden...
pi_33717560
quote:

[..]

Nu wel! Geweldig nummer.
pi_33743318
Vandaag gekocht voor 15 euro bij Kroese. Na de eerste luisterbeurt kan ik enkel nog concluderen: "Goed album, maar de eerste is beter"

Wellicht verandert dat nog.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33817027
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:07 schreef nozem het volgende:
Vandaag gekocht voor 15 euro bij Kroese. Na de eerste luisterbeurt kan ik enkel nog concluderen: "Goed album, maar de eerste is beter"

Wellicht verandert dat nog.
Zo niet, zou me dat niet verbazen. Ik ben naar aanleiding van dat laatste album eindelijk eens goed gaan luisteren naar Spinvis als zo'n beetje de laatste Nederlander.

Maar ik draai nu eigenlijk al 3 dagen lang alleen nog maar dat eerste album.
Beter dan dat kan het bijna niet meer worden.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:27:04 #190
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33817176
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:23 schreef Lamon het volgende:

[..]

Beter dan dat kan het bijna niet meer worden.
Dat is een beetje het probleem van Spinvis, zijn eerste album was zo fucking geniaal dat dat niet te overtreffen is.
For great justice!
pi_33817582
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem van Spinvis, zijn eerste album was zo fucking geniaal dat dat niet te overtreffen is.
Muzikaal misschien wel, maar qua rauwheid en inspiratie zeker niet nee.

De variatie aan onderwerpen, de verschillen in stijl per nummer, en gewoon de pure oorspronkelijkheid van deze eerste cd zullen voor de fans van het beginuur wel een hele hoge lat gezet hebben.
Ik ben stiekem wel blij dat ik er zo laat bij was. Nu heb ik de laatste cd als eerste gehoord, en was ik tweemaal zo blij bij mijn aanschaf van de eerste cd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 23:42:34 #192
862 Arcee
Look closer
pi_33817668
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 01:50 schreef Lamon het volgende:
Nu wel! Geweldig nummer.
Ik vind 'm óngelooflijk mooi. Ik heb weken, nee, maanden gehad dat ik 'm dagelijks 5 keer draaide. Achter elkaar.

Als je luistert naar de wolken... als je luistert naar de wind...

Bagagedrager

De nummer 1 van mijn top 10 van dit decennium.
pi_33817819
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:42 schreef Arcee het volgende:
De nummer 1 van mijn top 10 van dit decennium.
Dat is echte lof.

Ik vind het dicht gevolgd door Astronaut, Ronnie gaat naat huis en Smalfilm ook het beste nummer van de cd.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:48:59 #194
11923 I.R.Baboon
pi_33817839
Dat eerste album is natuurlijk geweldig, maar het valt in het niet bij de liveuitvoeringen van het eerste album. Bagagedrager is zó goed, met die xylofoonsolo. Heb minstens 5 verschillende liveversies en ze zijn allemaal de moeite waard.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:50:17 #195
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33817868
Iedereen zou verplicht minimaal 1x Spinvis live moeten zien. Minimaal.
For great justice!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:50:44 #196
11923 I.R.Baboon
pi_33817880
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef QyRoZ het volgende:
Per maand he.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 23:52:42 #197
862 Arcee
Look closer
pi_33817944
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:48 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat is echte lof.

Ik vind het dicht gevolgd door Astronaut, Ronnie gaat naat huis en Smalfilm ook het beste nummer van de cd.
Dat instrumentale stuk dat nog op "Als je luistert naar de wolken... als je luistert naar de wind..." volgt is zoooo mooi.

Tijdens 't nummer stijg ik echt op en zweef 6 minuten boven de wolken om met "...uitgespeeld is" weer zacht voet op aarde te zetten.
pi_33817967
quote:
Dat is idd ook weer leuk, heb ik ook eindelijk eens weer een nieuwe artiest om te gaan bekijken.
Eerst even 2x Depeche Mode in januari en maart, en daarna zsm even een concert van Spinvis bezoeken als ontmaagding.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 23:55:05 #199
862 Arcee
Look closer
pi_33818022
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat eerste album is natuurlijk geweldig, maar het valt in het niet bij de liveuitvoeringen van het eerste album. Bagagedrager is zó goed, met die xylofoonsolo. Heb minstens 5 verschillende liveversies en ze zijn allemaal de moeite waard.
Ben ik wel benieuwd naar. De versie die ik gehoord heb vond ik eigenlijk helemaal niks.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:56:27 #200
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33818077
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Per maand he.
Uiteraard. Waarom denk je dat ik nu zo dicht bij Nieuwegein woon?
For great justice!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:56:47 #201
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33818094
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ben ik wel benieuwd naar. De versie die ik gehoord heb vond ik eigenlijk helemaal niks.
Heiden!
For great justice!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:59:20 #202
11923 I.R.Baboon
pi_33818181
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan heb je geen smaak. .
pi_33818205
spinvis, ik heb er niets mee. te zweverig
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_33819514
quote:
De 9de februari wordt mijn eerste keer, ik heb de kaartjes donderdag binnengekregen.
Zijn er hier nog meer mensen die dan naar de Tivoli gaan?
  zondag 8 januari 2006 @ 10:10:51 #205
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33825054
Ik ga ook naar Tivoli. Duh! Kan ik weer eens op de fiets naar Spinvis, dan laat ik dat niet liggen.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 januari 2006 @ 10:40:40 #206
862 Arcee
Look closer
pi_33825349
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan heb je geen smaak. .
Beetje jammer, dit.
pi_33825858
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:10 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga ook naar Tivoli. Duh! Kan ik weer eens op de fiets naar Spinvis, dan laat ik dat niet liggen.
Ik moet 2½ uur in een trein zitten om bij de Tivoli te komen. Maar ach, ik heb toch niets beters te doen.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:27:49 #208
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33826112
Het is het waard.
For great justice!
pi_33826579
Ligt de Tivoli eigenlijk dicht bij het station? De laatste (en enige) keer dat ik er geweest was, was ik in de staat van een redelijke narcose.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:53:24 #210
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33826650
Kwartiertje lopen.
For great justice!
pi_33826694
Mooi. Dan haal ik de laatste trein terug niet.
  zondag 8 januari 2006 @ 12:02:24 #212
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33826840
Vaak genoeg gehad.
For great justice!
pi_33826862
Ik ga de 21e ook eindelijk naar een concert van Spiv
  zondag 8 januari 2006 @ 12:06:26 #214
98135 TeleluvR
pi_33826940
Mochten er nog mensen zijn die verhinderd zijn voor het concert van Tivoli, dan neem ik graag 2 kaartjes over. Mail in profiel... Rond de datum van het concert zal ik dit bericht nog een keer herhalen...
pi_33827009
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:03 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik ga de 21e ook eindelijk naar een concert van Spiv
Daar had ik eigenlijk ook heen willen gaan .
  zondag 8 januari 2006 @ 12:11:20 #216
98135 TeleluvR
pi_33827045
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:09 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de kaartjes nu nog niet uitverkocht.
Volgens de site van Tivoli wel ..
pi_33827079
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:11 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Volgens de site van Tivoli wel ..
Sorry, ik ben er niet bij met mijn hoofd.
  zondag 8 januari 2006 @ 12:13:18 #218
98135 TeleluvR
pi_33827092
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:12 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Sorry, ik ben er niet bij met mijn hoofd.
Kan gebeuren...
  donderdag 12 januari 2006 @ 08:52:59 #219
98135 TeleluvR
pi_33965294
De plaat is uit!
quote:
De vinyl van Dagen van Gras, Dagen van Stro waarvan laatst vermelding werd gemaakt is nu te verkrijgen bij de Excelsior-webshop (http://www.youmakemusic.com/excelsior/index.php?action=detailinfo&article_id=1008754&PHPSESSID=c6da098b6c9a26dd2367fe4192b63c03).
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 11:03:17 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33967749
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 08:52 schreef TeleluvR het volgende:
De plaat is uit!
[..]

Gaaf !!

Ik hoorde dat er ook een vinyl versie komt van zn debut ...
pi_34043894
Spinvis is fijn. De 21e ga ik hem voor het eerst live zien, ben érg benieuwd!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:35:55 #222
98135 TeleluvR
pi_34043954
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gaaf !!

Ik hoorde dat er ook een vinyl versie komt van zn debut ...
Zou wel heel tof zijn...
Ik heb momenteel geen rooie rotcent, toch maar besteld, dan maar brood tot aan de studiefinanciering!
pi_34045520
Leuke muziek.

Soms een beetje te, en zijn stem is af en toe ook zo vaag, past soms niet bij de muziek.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 januari 2006 @ 15:01:26 #224
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_34084565
in de LiveXS van deze van deze maand staat een pagina groot interview/artikel over spinvis

een klein stukje staat hier
http://www.livexs.nl/?xs=3443

als iemand interesse heeft kan ik het wel effe scannen
  zondag 15 januari 2006 @ 15:06:48 #225
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_34084807
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als iemand interesse heeft kan ik het wel effe scannen
Gaarne!
  zondag 15 januari 2006 @ 18:26:39 #226
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34092452
De 21e ga ik hem weer zien, kan niet wachten.
For great justice!
  zondag 15 januari 2006 @ 18:56:29 #227
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34093342
For great justice!
pi_34093489
Ik kan ook niet wachten op het optreden in de Tivoli.
Nog 25 nachtjes slapen.
Eigenlijk best jammer dat die gasten niet in Limburg optreden.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:25:14 #229
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34153396
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:30:53 #230
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_34153570
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef nietzman het volgende:
Spinvis live op Noorderslag 2006.

mp3tjes in de maak.
Ik meld me bij deze aan voor de mailinglist!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:49:36 #231
98135 TeleluvR
pi_34154066
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:30 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik meld me bij deze aan voor de mailinglist!
Hier nog iemand
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:53:50 #232
98135 TeleluvR
pi_34154188
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:35 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Zou wel heel tof zijn...
Ik heb momenteel geen rooie rotcent, toch maar besteld, dan maar brood tot aan de studiefinanciering!
Geld is afgeschreven, zodra de LP binnen komt, mogen jullie foto's verwachten
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:19:07 #233
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34165728
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:49 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Hier nog iemand
Idem.
For great justice!
  Moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 17:23:37 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_34165892
Op de LP staat een nieuw nummer ... die tevens op de b-kant van ik wil alleen maar zwemmen komt .. er staat op ik wil alleen maar zwemmen ook een andere versie "ik wil alleen maar dubben"

mijn collega is spinvis excelcior gek
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:25:26 #235
101884 PeRi
Allons-y!
pi_34165972
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:19 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Idem.
Whatever I want.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:25:57 #236
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34165995
Nog 4 nachtjes slapen, dan zie ik hem weer.
For great justice!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:26:11 #237
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34166001
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:19 schreef QyRoZ het volgende:
Idem.
Jij had hem al lang, jij staat op m'n Spinvismailinglist.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:55:26 #238
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34167033
Ja.
For great justice!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2006 @ 18:44:11 #239
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:48:15 #240
11923 I.R.Baboon
pi_34168907
Hmm, ik wilde die LP niet kopen maar nu ga ik dat dus toch maar doen. .
pi_34171509
quote:
Vét, straks ff stukje kijken!
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:11:51 #242
98135 TeleluvR
pi_34190024
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hmm, ik wilde die LP niet kopen maar nu ga ik dat dus toch maar doen. .
Can't...resist...must...buy....record....
pi_34295088
Morgen treedt Spinvis op en ik was net te laat kaartjes voor de paradiso te kopen. .
Maar voor de gelukkigen die wel kaartjes hebben: Veel plezier.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:35:30 #244
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34299956
Dank je.
For great justice!
pi_34302214
Graag gedaan.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:59:54 #246
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34306677
Optreden van gisteren in Burgerweeshuis was top. Heb erg genoten. Er staat nu echt een hele andere band dan de vorige keer dat ik hem zag, en dat werkt toch wel verfrissend. Meeste nummers kwamen in de live-versies erg mooi uit de verf. Zijn stem lijkt ook iets aan kracht te hebben gewonnen, maar waarschijnlijk durft hij zich vooral meer te geven.
Gelukkig speelde hij op de valreep van het concert ook nog mijn persoonlijke favoriet, Limonadeglazen Wodka.
Mooi!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00:46 #247
101884 PeRi
Allons-y!
pi_34306707
Ik ga 11/02 naar Nighttown. Kaartjes gehad voor mn verjaardag .
Whatever I want.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2006 @ 13:39:07 #248
128220 Peter6000
pi_34308057
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:00 schreef SuperBosch het volgende:
Morgen treedt Spinvis op en ik was net te laat kaartjes voor de paradiso te kopen. .
Maar voor de gelukkigen die wel kaartjes hebben: Veel plezier.
Wordt ook live en gratis uitgezonden op internet: http://www.fabchannel.com/

* gaat zelf wel
pi_34312199
Bijna
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:06:37 #250
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34312672
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:39 schreef Peter6000 het volgende:
wordt ook live en gratis uitgezonden op internet: http://www.fabchannel.com/

* gaat zelf wel
Hmmmm, livestream in flash.

I like a challenge. 8).
Ik ga naar huis.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:39:26 #251
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34322267
Zo te horen speelt LPG dezelfde setlist als in Groningen.

Dagen van gras samen met Spinvis is tof. .
Ik ga naar huis.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:41:55 #252
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34322398
Hoe kan ik die stream bekijken?

Vriendin van mij is helemaal fan van Spinvis en ik wil dus eigenlijk wel meekijken
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:11:23 #253
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34323641
Een paar posts naar boven, http://www.fabchannel.com/
Ik ga naar huis.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:12:21 #254
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34323673
Overigens denk ik dat de spinvismailinglist binnenkort weer een mailtje gaat krijgen. .

Is er ook interesse in de videoregistratie?
Ik ga naar huis.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:16:34 #255
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_34323821
Ik kom uit nieuwegein maar iemand enig idee waar die die cd titel vandaan heeft Nieuwegein aan zee ?
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:28:08 #256
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34324257
Spinvis komt ook uit Nieuwegein. En Spinv grapte altijd (Als 'ie in Belgie op moest treden.) dat Nieuwegein aan zee lag.

Voor zover ik het weet, that is.
Ik ga naar huis.
pi_34325203
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:12 schreef nietzman het volgende:
Overigens denk ik dat de spinvismailinglist binnenkort weer een mailtje gaat krijgen. .

Kan ik ook op die mailinglist komen?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:03:04 #258
98135 TeleluvR
pi_34325620
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:12 schreef nietzman het volgende:

Is het niet een idee om een keer op te nemen in de OP? (De mensen die geinteresseerd zijn, bedoel ik dan?)
  zondag 22 januari 2006 @ 00:26:17 #259
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34331251
Het was weer geniaal. LPG was erg goed. En Simon Vinkenoog er weer bij was erg leuk. Die is er normaal gesproken niet bij toch?
For great justice!
pi_34331312
Het was super
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 01:08:58 #261
128220 Peter6000
pi_34332543
Eerste keer Spinvis live gezien, was fantastisch en van zeer hoge kwaliteit.
Ook nog eens de hele tijd een groot videoscherm met toepasselijke, vaak nostalgische beelden, die het geheel nog completer maakten dan het al was.
Oude liedjes, nieuwe liedjes, Bagagedrager was niet eens een hoogtepunt, want vrijwel alles was goed.

Mijn favoriete nummer, Aan de Oevers van de Tijd was weergaloos. Wat mij betreft had iedereen die door zo`n mooi intiem nummer heen stond te praten, de zaal uitgezet mogen worden, maar goed: cultuurbarbaren heb je er altijd tussen.
Het voordeel van Video met een schitterende claustrofebische clip op het scherm, een man en een vrouw in een keuken.
Voor ik vergeet, met beelden van die foto`s die op elkaar gegooid werden, Ronnie gaat naar Huis, met beelden uit een ziekenhuis.

Het visuele maakte het nog completer dan het al was, en dan ook nog een 2 gedichten van Simon Vinkenoog, en als slotnummer Limonadenglazen Wodka.

Het was echt geweldig, en totaal bijna 2 uur Spinvis.
  zondag 22 januari 2006 @ 12:19:57 #262
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_34338945
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:26 schreef QyRoZ het volgende:
En Simon Vinkenoog er weer bij was erg leuk.
Ja, Vinkenoog was echt fantastisch. Wat kan die man voordragen. Blijf bij de les in 2006!

Ik vond het hele concert erg goed. In het begin twijfelde ik een beetje of Spinvis wel muziek maakt wat zich leent voor liveoptredens maar dat is absoluut meegevallen. Het was zelfs best swingend en hij blijkt best charisma te hebben. Totaal geen reden om je op te sluiten bovenin een Vinexwoning in Nijmegen zou je zeggen. De liveversies van de nummers waren anders, maar heel mooi. De versie van Oevers van de tijd was inderdaad erg mooi. En het meisje met de Cello was erg leuk.

Was LPG het bandje uit het voorprogramma? Het verschil met Spinvis was wel een beetje genant. Ik kon niet eens verstaan in welke taal ze zongen. En dan dat acapella liedje, ahnee dat was echt supersneu.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:08:20 #263
11923 I.R.Baboon
pi_34350145
Ojee, nu zelfs MeneerTim naar spinvis luistert is het nog maar een kwestie van tijd voor de verzamelaars bij het Kruitvat te verkrijgen zijn. Ik moet op zoek naar een nieuw obscuur project.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:13:33 #264
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34350321
Da's toevallig, ik heb net gister op de rommelmarkt een ukelele op de kop getikt.
Ik ga naar huis.
pi_34350383
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:13 schreef nietzman het volgende:
Da's toevallig, ik heb net gister op de rommelmarkt een ukelele op de kop getikt.
George Formby wordt het helemaal.

Ohja, IR. Veel plezier in Ierland enzo. Misschien ontdek je daar wel iets hips en nieuws.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:16:26 #266
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34350412
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:19 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Totaal geen reden om je op te sluiten bovenin een Vinexwoning in Nijmegen zou je zeggen.
Gelukkig doet hij dat ook niet.
For great justice!
  zondag 22 januari 2006 @ 19:00:13 #267
98135 TeleluvR
pi_34351789
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:16 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

zondag 22 januari 2006 @ 21:22:33 #268
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_34358033
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:16 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hmm ik las in de Groene dat zijn albums min of meer op zijn zolderkamertje in elkaar geknutseld zijn. Ik neem aan dat hij nog steeds in Nieuwegein woont, dus vandaar mijn conclusie. Maar het kan zijn dat ik fout zit. Laat de echte fan dan uitleggen hoe het zit?
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ojee, nu zelfs MeneerTim naar spinvis luistert is het nog maar een kwestie van tijd voor de verzamelaars bij het Kruitvat te verkrijgen zijn. Ik moet op zoek naar een nieuw obscuur project.
Steven had kaartjes gekocht en ter voorbereiding heb ik wel zijn album gekocht. Ik heb het niet zelf ontdekt, dus je kan hier nog even op teren.

Maar hoezo zelfs MeneerTim eigenlijk?

,

!
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:15 schreef dwerg het volgende:
Ohja, IR. Veel plezier in Ierland enzo. Misschien ontdek je daar wel iets hips en nieuws.
De Dubliners! .

[ Bericht 7% gewijzigd door MeneerTim op 22-01-2006 21:52:56 (Typfout.) ]
  zondag 22 januari 2006 @ 21:43:10 #269
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34358927
Nijmegen, Nieuwegein, één pot nat.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:52:24 #270
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_34359303
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nijmegen, Nieuwegein, één pot nat.
Oeps.
  zondag 22 januari 2006 @ 22:19:00 #271
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34360375
Ach, I.R. maakte ooit dezelfde fout.
For great justice!
  maandag 23 januari 2006 @ 20:20:55 #272
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34389886
Van SimonVinkenoog.nl:
quote:
Voor de derde keer een live optreden met SPINVIS, 8 man/vrouw sterk: vorig jaar in de Schouwburg van Rotterdam (met de gedichten Helios en Het beloofde land), vorig jaar een studio-opname waar ik Paul van Ostayen las, onlangs bij de verschijning van de cd Dagen van gras, dagen van stro... in Desmet, en nu dus in een overvol Paradiso, voor een enthousiast publiek. Eigentijdse sprookjes, de liedjes van Erik de Jong, verluchtigd door melodieën allerlei aard, uit een wereldrepertoire van klank en ritme, vernuftig gecomponeerd en free style uitgevoerd.
Als mij gevraagd wordt, door hen begeleid, een paar gedichten voor te lezen, geeft Spinvis mij het heerlijk gevoel, vrijelijk teksten uit een geschreven repertoire te kunnen putten, die tot dusverre nooit het stadium van gesproken woord bereikten. En dat wij daar inderdaad speelplezier aan beleven!
Zo koos ik dit keer Goddank het licht! uit mijn boek Levend Licht (Fidessa, Bussum, 1978), een van de zes lyrische teksten, 'met eigen stem' genoteerd over veertig pagina's, een mini-episch gedicht. Halverwege, na de regel: 'de leer van het levend licht, de inwijding ' schakelde ik over op de versnelling van het gedicht Quick Quick Slow - a future raga, om in de toegift nog eens De vlucht van de adelaar te brengen; beide laatste in de bundel Het Hoogste Woord, Groningen, 1995. De zaal was dankbaar, getuige het applaus - in februari, maart en april doe ik weer mee als 'mystery guest' - ik houd mijn bezoekers op de hoogte.

"Doe mij open, gij van Hermepolis, en sluit weer achter mij, voortreffelijke Thot! Oog van Horus, neem mij mee, oog van Horus, majesteit en sieraad aan het voorhoofd van Re, de vader der goden. Deze Osiris is iemand van het Westen, en Osiris heeft vertrouwen in zijn woord; hij is niet daarginds, en ik ben niet daarginds. Ik ben Seth, die bij de goden is, ik kan niet vernietigd worden. Sta op, Horus, hij rekent u onder de goden."
For great justice!
  maandag 23 januari 2006 @ 21:34:11 #273
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_34393131
ben ik blij dat hij er in 013 niet bij was, ik kom voor spinvis niet voor een oude zever
Mijn party reviews
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 22:40:58 #274
128220 Peter6000
pi_34395988
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Sethje het volgende:
ben ik blij dat hij er in 013 niet bij was, ik kom voor spinvis niet voor een oude zever
Je hebt recht op je mening, maar echt respectvol kan ik het niet noemen.

Hij heeft in Paradiso maar 2 gedichten gedaan, de eerste kon ik niet zo goed volgens, maar het eindigde met een herhalend BLIJF BIJ DE LES IN 2006.
Het tweede gedicht, wat later op de avond, ging over vluchten. En meteen erna Limonadeglazen Wodka. Dat heeft Eric geschreven voor of over een vriend, die vluchtte in zelfdoding.

Je moet er maar van houden hoor, maar ik vond een dichter zeker toepasselijk op deze avond, en ook passen in het geheel van mooie liedjes en een scherm met videobeelden uit vervlogen tijden.

Het had ook iets ontroerends, dat Simon werd toegejuicht, hij genoot er zelf ook zichtbaar van
pi_34396819
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Sethje het volgende:
Guttegut zeg. Het optreden in Paradiso bestond uit louter hoogtepunten en de stem van Vinkenoog paste perfect bij Explicateur. Geloof me, het klópte.

Dus zelfs Spinvis-fans kunnen kortzichtig zijn. .
Echte liefde!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:27:25 #276
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34398005
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:40 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

En meteen erna Limonadeglazen Wodka. Dat heeft Eric geschreven voor of over een vriend, die vluchtte in zelfdoding.
Het nummer gaat over Mas, de broer van zijn vrouw Petri. Zijn zwager dus. Bron.

[ Bericht 9% gewijzigd door QyRoZ op 23-01-2006 23:36:23 ]
For great justice!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:29:58 #277
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34398090
Niet fucken met Simon.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 23:52:49 #278
128220 Peter6000
pi_34398950
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:
Wel indrukwekkende verhaal, wist ik nog niet. (met afbeelding opslaan, en dan uitvergroten is het prima leesbaar)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:01:02 #279
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34399227
De rest van het interview staat hier:
http://www.xs4all.nl/~nietz/FOK/Spinvis/

Met dank aan Nietzman
For great justice!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:01:07 #280
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34399232
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:
Bof jij even dat ik toffe dingen nooit van m'n webspace donder. 8).

(Pst, Peter, de rest staat hier, mocht je het nog niet ontdekt hebben. )
Ik ga naar huis.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:01:37 #281
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34399247
De volgende keer dat je me ergens mee voor bent krijg je de kieteldood Q.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:03:51 #282
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_34399326
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Guttegut zeg. Het optreden in Paradiso bestond uit louter hoogtepunten en de stem van Vinkenoog paste perfect bij Explicateur. Geloof me, het klópte.

Dus zelfs Spinvis-fans kunnen kortzichtig zijn. .
Ja ik ga ook echt puur voor de muziekhoor, maar misschien in tegenstelling tot de meesten , ? , Vind ik de poetische teksten zoals Erik ze verpakt in een (stevig) rockjasje prachtig.

Doch kan normale poezie me niet boeiend. Daarin verschil ik van de doorsnee spinvis-fan..denk ik....
Mijn party reviews
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:06:49 #283
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34420043
Ik weet niet of dit al eens gepost is, maar ik kom hier in een oude nieuwe Revu een artikel tegen waar Frans Bauer zijn mening geeft over platen. Ook over Het Voordeel Van Video van Spinvis:
Frans (na de eerste regels): Een slechte kopie van De Dijk. Ja, daar lijkt het op. De Dijk, maar dan zonder karakter, met minder ballen. Als ik dit in de auto hoor, denk ik niet: hier gebeurt iets.

Wat een a-muzikaal schatje is het toch he.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:11:19 #284
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34420170
Gelukkig is Frans Bauer DE muziekexpert van Nederland. .
For great justice!
pi_34420303
Vandaag Nieuwegein aan Zee gekocht
Straks de dvd ervan maar eens bekijken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:20:30 #286
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34461052
Het optreden van zaterdag in Paradiso staat online bij http://www.fabchannel.com/
For great justice!
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:22:21 #287
98135 TeleluvR
pi_34461132
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:20 schreef QyRoZ het volgende:
Het optreden van zaterdag in Paradiso staat online bij http://www.fabchannel.com/
Staat dat concert in Desmet van december al eens online ondertussen?
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:31:25 #288
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34461483
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:20 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme nieuwe flash.
Ikweetnogniethoeikdatmoetrippen.
pi_34466641
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:22 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Staat dat concert in Desmet van december al eens online ondertussen?
Dat staat al een tijdje online op http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=6005173 ! Inclusief 2 video's.
zou je wel zeggen, tenminste...
pi_34466801
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:31 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Stomme nieuwe flash.
Ikweetnogniethoeikdatmoetrippen.
Ik zou het ook niet weten, ik heb het gewoon helemaal afgespeeld en ondertussen opgenomen. Daarna knippen en plakken en het reslutaat valt niet tegen
Van mij mag ie dit concert wel op dvd zetten, ik vond het echt geweldig
zou je wel zeggen, tenminste...
pi_34488500
Vrijdagavond ga ik naar Spinvis!
pi_34488631
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:03 schreef Sethje het volgende:

[..]

Ja ik ga ook echt puur voor de muziekhoor, maar misschien in tegenstelling tot de meesten , ? , Vind ik de poetische teksten zoals Erik ze verpakt in een (stevig) rockjasje prachtig.

Doch kan normale poezie me niet boeiend. Daarin verschil ik van de doorsnee spinvis-fan..denk ik....
Ik ben ook geen poezie-junkie, kan je zo geen gedicht van Vinkenoog zeggen, maar geloof me, het klopte. De sfeer, de muziek, de stem van Vinkenoog, de tekst. Heb je het gezien/gehoord en vind je het een ouwe zemelaar, be my guest. Maar ga het niet op voorhand afschrijven.
Echte liefde!
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:07:13 #293
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34488713
Voor ik vergeet van Spinvis wordt 'verstript'. Zie: http://www.stripsinstereo.nl/

Ik heb al kaartjes voor dit evenement. Een erg leuk iniatief. En niet alleen omdat Spinvis komt.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:08:44 #294
98135 TeleluvR
pi_34488753
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Voor ik vergeet van Spinvis wordt 'verstript'. Zie: http://www.stripsinstereo.nl/

Ik heb al kaartjes voor dit evenement. Een erg leuk iniatief. En niet alleen omdat Spinvis komt.
Ben wel benieuwd, maar ik ben helaas niet zo weg van Hanco Kolk...
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:13:59 #295
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34488932
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:08 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, maar ik ben helaas niet zo weg van Hanco Kolk...
Ik vind zijn tekenstijl wel tof, dus ik ben wel benieuwd. Sowieso een erg, erg leuk en origineel idee dit.
pi_34489792
tvp
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_34489832
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:42 schreef -J-D- het volgende:
tvp
Ja, dat doe ik ook altijd viif posts voor een topic vol is.
pi_34489860
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:44 schreef dwerg het volgende:

[..]

Is handig hoor! Tegen de tijd dat je alles hebt doorgelezen kan je in het volgende deel reageren op posts waarvan men niet eens meer weet dat ze ze geplaatst hebben.
Echte liefde!
pi_34489878
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:44 schreef dwerg het volgende:

[..]

pi_34490164
Niet mijn OP vergeten in het nieuwe topic hè?
For great justice!
pi_34490186
-edit-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')