Jij bedankt dat je mn OP hebt gebruikt.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:40 schreef dwerg het volgende:
Bedankt, Q.
Spinvis vond het ook heel leuk jouw poster te signeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:00 schreef Liejannuh het volgende:
Mag ik hier nog even melden dat ik de gesigneerde spinvis poster erg tof vind?!
Bij deze!
Hij gaat een ereplaatsje kijgen!
Ja, precies vijf uur en toen stopte hij rond zes uur.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Hmm, dus Spinvis is die dag zowel in Dordt als in BoZ geweest. Lekker druk. Hoe laat was ie daar, uur of vijf?
Alleen van het accent ga ik al knarsen...quote:Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Gimmick het volgende:
Wat vinden jullie van De Kift? Dat vraag ik niet zomaar, er zijn eigenlijk best wel een aantal overeenkomsten tussen Spinvis en De Kift. Wellicht niet op het eerste gehoor, maar ik weet niet... Bij beide gebeuren vaak tekstueel en muzikaal gezien veel verrassingen. Beide zingen nauwelijks.
Na ja, voor de geïnteresseerden (link is legaal - komt van hun eigen website):
http://www.dekift.nl/audio/De_Kift-Krankenhaus-01-De_Maan.mp3
Ik vond het tof dat ze nou ook een nummer gitaar speelt. Heel vertederend.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:33 schreef Mark het volgende:
LPG vond ik maar een soortement schoolbandje: aardig maar niet veel soeps. Saartje was wel erg goed
Prettig luisterbaarquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Zet de nieuwe plaat net aan, ben benieuwd
*geboden*quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
Ja, ik ben nu druk bezig om m'n studentenvriendjes te mobiliseren om mee te doen. Helaas hebben die meestal nog veel minder geld dan ik, dus dat gaat vast niet lukken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:37 schreef dwerg het volgende:
SPANNEND, EERT!
Ik denk dat er straks een studentenhuis komt en dat zij gewoon ¤ 1980 bieden en er met het concert vandoor gaan.
Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar hey, dwerg, heb jij niet gewoon heel veel geld?
Als je nou al die kassen dumpt, dan heb je én vast wel genoeg geld om spinvis te charteren, én lekker veel ruimte voor al je vriendjes om te komen kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.
Nu nog geld he.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:35 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb een nieuwe huiskamer. Op kruipafstand van Nieuwegein. Daar wil ie vast wel optreden.
Ahaa, dat was jij.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:44 schreef Tuinkers het volgende:
Hey Baviaan, begeef jij je weleens in de studiezaal van de UvA (Oude Manhuispoort)?
Er zat vorige week een jongen naast me die dit topic aan het lezen was. Toen ik even naar fok doorsurfde was het laatste bericht van jou.
En Dagen van gras, dagen van stro, is een mooi album. Maar daar waren jullie zonder mij al achter gekomen, geloof ik.
Details!quote:
Ze?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef mordradead het volgende:
ze komen geloof ik ook op noorderslag in groningen
Ach ja, die had ik even gemist. Grappig, ik dacht niet dat je me had opgemerkt, je kan dus net zo subtiel naar andermans beeldschermen loeren als ik.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat gisteren op de uva te internetten omdat m'n internet er uit lag en toen las ik dit topic en toen zag ik dat de persoon naast mij ook dit topic zat te lezen. Maak je maar bekend, anonieme student!
Is alweer 2x overbodenquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. Laatste bod.
1100 Euro en stijgende.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
*geboden*
Maar ik ga vast niet winnen.
Ik moet nog heel lang wachten.quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Ik ga 29 december in 013..nog meer gelukkigen?
Ga je er ook naartoe?quote:
Yep :-)quote:Op maandag 19 december 2005 22:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ga je er ook naartoe?
Tevens TVP...
quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
*juicht*quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...quote:Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij
Oh en ik had nog een roze voor 16 euro gewoon.
Foto'squote:Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij
quote:Spinvis: ’Dagen van gras, dagen van stro’
Humo 3406, 17 december 2005
Een taxichauffeur in Rio baant zich dagelijks een weg door de verkeersjungle op de tonen van ’Spinvis’. Het tot op de draad versleten bandje is aan vervanging toe en dat treft, want Spinvis - overigens: een echte vis uit de Noordzee, ook bekend als pitvis, pilatusvisje of schelvisduivel - heeft drie jaar na z’n debuut z’n tweede plaat uit, ’Dagen van gras, dagen van stro’. Naar Spinvisnormen is dat razendsnel, want Erik de Jong had bijna vijfentwintig jaar op z’n zolderkamertje in het Nederlandse Nieuwegein aan zijn eerste plaat zitten knutselen. Die sloeg in als een bom: in een tijd van hoogtechnologische digitale apparatuur samplede de Jong met een primitieve homecomputer liedjes bij elkaar die kraakten en piepten dat het een lust was. Maar wat ’Spinvis’ écht bijzonder maakte waren de teksten: zoals de Jong tovert met woorden en klanken, zoals hij met één halfgezuchte, halfgezongen syllabe iets in je weet te raken waarvan je niet eens wist dat het er was, dat is maar weinigen gegeven.
De liedjes van ’Dagen van gras, dagen van stro’ zijn een beetje minder mozaïekerig, maar voorts is er weinig veranderd, wat wij voor één keer prima vinden. Behalve op ’Kom in de cockpit’ - heerlijk helse pyschedelische rock die alle kanten uit stuitert - kiest Spinvis resoluut voor dromerige songs, die sterker van elkaar verschillen dan je op het eerste gehoor zou bevroeden: de primitieve huppel-new wave van ’Bijt mijn tong af’ is iets helemaal anders dan ’De tuinen van Mexico’, dat drijft op een akoestische gitaar en strijkers. ’De zevende nacht’ baadt in een zweverige seventiespopsfeertje, terwijl ’Aan de oevers van de tijd’, geïnspireerd door een gedicht van Gust Gils, het vooral moet hebben van een beat, een cello en een tweede stem. ’Flamingo’ mag, alleen al wegens de krolse trompet van Hans Dagelet, niet onvermeld blijven, evenmin als ’Ik wil alleen maar zwemmen’, voortgestuwd door overstuurde bastonen, of de geniale single ’Het voordeel van video’, een song in vraagvorm die verrassend genoeg vooral antwoorden geeft.
Het buitenbeentje ’Lotus Europa’, een monotoon gedebiteerde, gitzwarte koortsdroom over een man die letterlijk begint te desintegreren, is op zich sterk, maar bij elke beluistering wordt deze brok van elf minuten een beetje meer een struikelsteen wegens te lang en te anders dan de rest. Desondanks lopen wij hier dankzij ’Dagen van gras, dagen van stro’ al een tijd te zwelgen in melancholie, en hopen wij dat nog even zo te houden. Sterke plaat.
jaja ze is ook fanquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:
Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...
ik kan u als objectieve toeschouwer melden dat het hartstikke discreet was.quote:
*meldt zichquote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Uiteindelijk voor 1434 euro verkochtquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
Pfff, dat zijn een hoop centjes..quote:Op woensdag 21 december 2005 18:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Uiteindelijk voor 1434 euro verkocht
Anders ik wel.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:29 schreef Liejannuh het volgende:Vanavond!!!
Heb er helemaal zin in en ik heb zelfs de kaartjes meegenomen!
Hoe laat begint het eigenlijk??
Ik ook, al is het alleen maar om jou weer in levende lijve te begroeten na negen jaar...quote:Op donderdag 22 december 2005 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
Op de kaartjes (ja, ik heb ze echt bij me! 8)) staat dat de zaal om half 8 open gaat.
Ik heb er echt zin in!
Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...quote:
Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezienquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...
En de bespeelster van de contrabas, ik denk dat ik verliefd ben...![]()
Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:11 schreef Mryc het volgende:
[..]
Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezien
Voordeel van Video was geniaal inderdaad. Eigenlijk waren alle nummers briljant
Ha! Je weet niet eens waar ik stondquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:12 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)
Ik weet wel waar ik stond en dat was tegen het podium, recht voor de celliste...quote:
Dan hoef ik me gelukkig ook niet schuldig te voelen!quote:
Best aardig eigenlijk... Beter dan dat vorige voorprogramma Solo...quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:28 schreef Mryc het volgende:
Wat vonden jullie van LPG?
Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Had het gevoel dat de show nogal langzaam op gang kwam, eerste nummers werden niet echt enthousiast ontvangen, maar het kwam redelijk los bij aan de oevers v.d. tijd en ik wil alleen maar zwemmen.
Ik heb niet op de andere achter me geletquote:Op vrijdag 23 december 2005 07:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...
Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb niet op de andere achter me gelet
ik heb ook wel een paar keer naar achter gekeken...quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...
Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerdquote:Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb niet op de andere achter me gelet
Zou ie 't geweten hebben?quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:25 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerd
Maar het was mijn spinvis-ontmaagding, ik kreeg nog een knikje van hem. Attent.
Nope, shame on you. Briljantheid dient benoemd te worden...quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
Had ik hier al gezegd dat ik het optreden briljant vond?
de gene met wie ik was hadden nog gewacht.. maar iedereen van de crew zei steeds iets anders...quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:59 schreef dwerg het volgende:
Ja, dat was best wel aardig.
Heeft-ie eigenlijk nog gesigneerd na afloop?
Saartje van Camp...quote:
Wishfull thinking waarschijnlijk, maar gezien de perfecte synchroniteit tussen de hoofdbewegingen van I.R. Baboon en één van de koppen op het scherm, stond die camera gewoon onze kant opgericht!quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:10 schreef dwerg het volgende:
de beelden van de handycam die op het scherm vermengd werden met beelden van palmen, briljant.
Damn.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:14 schreef Liejannuh het volgende:
Slecht nieuws, het optreden in Woerden gaat niet door.
Han Reiziger heeft ernstige gezondheidsproblemen en het optreden (of naar ik aanneem: de tour) is afgeblazen.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want het draait vooral om Reiziger.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:37 schreef Wepeel2 het volgende:Of er wordt een tijdelijke vervanger gezocht.
Ze heeft een nummer gecoverd voor een show.quote:Op zondag 25 december 2005 00:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Heeft zij [afbeelding] Lenette van Dongen ook ooit met Spinvis een liedje gezongen ?!
Ze kregen daar mee een prijs![]()
Weet jij nog hoe het heette ?quote:Op zondag 25 december 2005 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ze heeft een nummer gecoverd voor een show.
Ros "Lenette van Dongen" en "spinvis" door Google en je hebt je antwoord. Helemaal niet zo'n uitdaging als het lijkt.quote:Op zondag 25 december 2005 00:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Weet jij nog hoe het heette ?
Dát wist ik ook niet.quote:Op zondag 25 december 2005 00:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
? En dat hij achteraf zelfs m'n naam nog wist?
ik ook nergens ietsquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:23 schreef PeRi het volgende:
Ik kan niks vinden op de site over geannuleerde optredens?
nee dus. hij gaat dood.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:01 schreef Seborik het volgende:
Hopelijk komt hij er weer bovenop.
Het is een soort gitaartje, met 5 snaren die allemaal gelijk gestemd zijn, en drukknopjes aan de zijkant waarmee je alle snaren tegelijk in de zelfde toon kunt drukken. De naam weet hans niet, hij noemt 'm naar de sticker die er op zit (die ik ook weer vergeten ben, maar ik wil het wel even vragenquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Wat is dat ene instrument eigenlijk waar Hans Dagelet op zit te tokkelen??
Ik kan nog wel wat regelen voor 27 januari in Breda, ga je mee?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef TeleluvR het volgende:
Ik zou zo weer gaan, heerlijk avondje spinvis!
Nou Jan/Feb worden een beetje de onmogelijke maanden voor mij... Balen...quote:Op donderdag 29 december 2005 14:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik kan nog wel wat regelen voor 27 januari in Breda, ga je mee?![]()
En dat noemt zich een fan...?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou Jan/Feb worden een beetje de onmogelijke maanden voor mij... Balen...
Nee... Ik heb een pleurishekel aan die muziek...quote:
Heiligschennis!quote:Op donderdag 29 december 2005 14:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee... Ik heb een pleurishekel aan die muziek...![]()
Dat is wel heel lullig!quote:Op donderdag 29 december 2005 18:03 schreef FlyingFox het volgende:
Kaartjes kwijt!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op donderdag 29 december 2005 18:03 schreef FlyingFox het volgende:
Kaartjes kwijt!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hij maakte een grapjequote:
Dan moet je vrij dichtbij mij hebben gestaan..quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:34 schreef PeRi het volgende:
[..]
Hij maakte een grapje.
. Gister was echt super!! We stonden echt helemaal vooraan in het midden, echt genieten was het. Hij gaf nog zn mondharmonica weg, maar de fucking irritante dronken gozer naast ons pakte het
. naderhand heb ik nog wat laten signeren, mn naam kreeg een hartje van Erik erbij
. Hij herkende me nog whehehe "hey jij stond vooraan, sorry van die harmonica.". Keilief
Ik heb jou ook gezienquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:44 schreef Sethje het volgende:
ik stond aan de rechtse bar in de zaal op de eerste traptrede tegen de muur aan te hangen
hoe zag jij eruit dan:)?quote:
Heb jequote:Op maandag 2 januari 2006 00:48 schreef Lamon het volgende:
Ik ben heeeeeel laat, maar ik ben nu ook eindelijk aan de Spinvis.
Ik heb meteen zijn eerste en laatste cd besteld bij Plato.
Je moet blijkbaar gewoon even de moeite nemen goed te luisteren, voordat het inslaat.
Erg mooi en origineel allemaal.
Ik heb nu alleen nog wat nummers van de laatste cd geluisterd, ik wil niet teveel bederven voor wanneer ik de cd's binnenkrijg.quote:
Dat was het eerste nummer van Spinvis wat ik ooit hoorde.quote:
Ronnie gaat naar huis.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:19 schreef Lamon het volgende:
Ik vond destijds van de eerste cd wel dat nummer over dat jochie dat niet helemaal goed was heel mooi, iets met Johnny ofzo? Meer kan ik me even niet herinneren.
Ik heb de jaren 70 niet bewust meegemaakt, dus daar kan ik niet over meepraten.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:33 schreef Arcee het volgende:
Krijgen jullie trouwens ook zo'n jaren 70-gevoel van de muziek van Spinvis, qua teksten?
Nee.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:33 schreef Arcee het volgende:
Krijgen jullie trouwens ook zo'n jaren 70-gevoel van de muziek van Spinvis, qua teksten?
Nee ... nou ... wel een gevoel bij sommige nummers of ik nog een klein Weaklingetje ben en onbekommerd, zonder weet van de boze buitenwereld, aan het spelen ben met mijn blokken ... en ja, dat was heel toevallig in de jaren 70 ... melancholische nostalgie naar een tijd die ik eigenlijk niet echt meegemaakt heb.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:33 schreef Arcee het volgende:
Zo niet, zou me dat niet verbazen. Ik ben naar aanleiding van dat laatste album eindelijk eens goed gaan luisteren naar Spinvis als zo'n beetje de laatste Nederlander.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:07 schreef nozem het volgende:
Vandaag gekocht voor 15 euro bij Kroese. Na de eerste luisterbeurt kan ik enkel nog concluderen: "Goed album, maar de eerste is beter"
Wellicht verandert dat nog.
Dat is een beetje het probleem van Spinvis, zijn eerste album was zo fucking geniaal dat dat niet te overtreffen is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:23 schreef Lamon het volgende:
[..]
Beter dan dat kan het bijna niet meer worden.
Muzikaal misschien wel, maar qua rauwheid en inspiratie zeker niet nee.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem van Spinvis, zijn eerste album was zo fucking geniaal dat dat niet te overtreffen is.
Ik vind 'm óngelooflijk mooi. Ik heb weken, nee, maanden gehad dat ik 'm dagelijks 5 keer draaide. Achter elkaar.quote:
Dat is echte lof.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:42 schreef Arcee het volgende:
De nummer 1 van mijn top 10 van dit decennium.
Per maand he.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef QyRoZ het volgende:
Iedereen zou verplicht minimaal 1x Spinvis live moeten zien. Minimaal.
Dat instrumentale stuk dat nog op "Als je luistert naar de wolken... als je luistert naar de wind..." volgt is zoooo mooi.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:48 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat is echte lof.![]()
Ik vind het dicht gevolgd door Astronaut, Ronnie gaat naat huis en Smalfilm ook het beste nummer van de cd.
Dat is idd ook weer leuk, heb ik ook eindelijk eens weer een nieuwe artiest om te gaan bekijken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef QyRoZ het volgende:
Ben ik wel benieuwd naar. De versie die ik gehoord heb vond ik eigenlijk helemaal niks.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat eerste album is natuurlijk geweldig, maar het valt in het niet bij de liveuitvoeringen van het eerste album. Bagagedrager is zó goed, met die xylofoonsolo. Heb minstens 5 verschillende liveversies en ze zijn allemaal de moeite waard.
Heiden!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd naar. De versie die ik gehoord heb vond ik eigenlijk helemaal niks.
Dan heb je geen smaak.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd naar. De versie die ik gehoord heb vond ik eigenlijk helemaal niks.
De 9de februari wordt mijn eerste keer, ik heb de kaartjes donderdag binnengekregen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef QyRoZ het volgende:
Beetje jammer, dit.quote:
Ik moet 2½ uur in een trein zitten om bij de Tivoli te komen. Maar ach, ik heb toch niets beters te doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:10 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga ook naar Tivoli. Duh! Kan ik weer eens op de fiets naar Spinvis, dan laat ik dat niet liggen.
Daar had ik eigenlijk ook heen willen gaanquote:Op zondag 8 januari 2006 12:03 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik ga de 21e ook eindelijk naar een concert van Spiv![]()
Volgens de site van Tivoli wel ..quote:Op zondag 8 januari 2006 12:09 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kaartjes nu nog niet uitverkocht.
Kan gebeuren...quote:Op zondag 8 januari 2006 12:12 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Sorry, ik ben er niet bij met mijn hoofd.
quote:De vinyl van Dagen van Gras, Dagen van Stro waarvan laatst vermelding werd gemaakt is nu te verkrijgen bij de Excelsior-webshop (http://www.youmakemusic.com/excelsior/index.php?action=detailinfo&article_id=1008754&PHPSESSID=c6da098b6c9a26dd2367fe4192b63c03).
Gaaf !!quote:
Zou wel heel tof zijn...quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gaaf !!
Ik hoorde dat er ook een vinyl versie komt van zn debut ...
Gaarne!quote:Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als iemand interesse heeft kan ik het wel effe scannen
Ik meld me bij deze aan voor de mailinglist!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef nietzman het volgende:
Spinvis live op Noorderslag 2006.
mp3tjes in de maak.
Hier nog iemandquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik meld me bij deze aan voor de mailinglist!![]()
Geld is afgeschreven, zodra de LP binnen komt, mogen jullie foto's verwachtenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zou wel heel tof zijn...
Ik heb momenteel geen rooie rotcent, toch maar besteld, dan maar brood tot aan de studiefinanciering!![]()
Jij had hem al lang, jij staat op m'n Spinvismailinglist.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:19 schreef QyRoZ het volgende:
Idem.
Vét, straks ff stukje kijken!quote:Op zondag 15 januari 2006 18:56 schreef QyRoZ het volgende:
Interview op FaceCulture:
http://faceculture.high5.net/spinvis2006/spinvis_special.wmv
Can't...resist...must...buy....record....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hmm, ik wilde die LP niet kopen maar nu ga ik dat dus toch maar doen..
Wordt ook live en gratis uitgezonden op internet: http://www.fabchannel.com/quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:00 schreef SuperBosch het volgende:
Morgen treedt Spinvis op en ik was net te laat kaartjes voor de paradiso te kopen..
Maar voor de gelukkigen die wel kaartjes hebben: Veel plezier.
Hmmmm, livestream in flash.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:39 schreef Peter6000 het volgende:
wordt ook live en gratis uitgezonden op internet: http://www.fabchannel.com/
* gaat zelf wel
Kan ik ook op die mailinglist komen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:12 schreef nietzman het volgende:
Overigens denk ik dat de spinvismailinglist binnenkort weer een mailtje gaat krijgen..
Is er ook interesse in de videoregistratie?
Is het niet een idee om een keer op te nemen in de OP? (De mensen die geinteresseerd zijn, bedoel ik dan?)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:12 schreef nietzman het volgende:
Overigens denk ik dat de spinvismailinglist binnenkort weer een mailtje gaat krijgen..
Is er ook interesse in de videoregistratie?
Ja, Vinkenoog was echt fantastisch. Wat kan die man voordragen. Blijf bij de les in 2006!quote:Op zondag 22 januari 2006 00:26 schreef QyRoZ het volgende:
En Simon Vinkenoog er weer bij was erg leuk.
George Formby wordt het helemaal.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:13 schreef nietzman het volgende:
Da's toevallig, ik heb net gister op de rommelmarkt een ukelele op de kop getikt.
Gelukkig doet hij dat ook niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:19 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Totaal geen reden om je op te sluiten bovenin een Vinexwoning in Nijmegen zou je zeggen.
quote:
Hmm ik las in de Groene dat zijn albums min of meer op zijn zolderkamertje in elkaar geknutseld zijn. Ik neem aan dat hij nog steeds in Nieuwegein woont, dus vandaar mijn conclusie. Maar het kan zijn dat ik fout zit. Laat de echte fan dan uitleggen hoe het zit?quote:
Steven had kaartjes gekocht en ter voorbereiding heb ik wel zijn album gekocht. Ik heb het niet zelf ontdekt, dus je kan hier nog even op teren.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ojee, nu zelfs MeneerTim naar spinvis luistert is het nog maar een kwestie van tijd voor de verzamelaars bij het Kruitvat te verkrijgen zijn. Ik moet op zoek naar een nieuw obscuur project.
De Dubliners!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:15 schreef dwerg het volgende:
Ohja, IR. Veel plezier in Ierland enzo. Misschien ontdek je daar wel iets hips en nieuws.
Oeps.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nijmegen, Nieuwegein, één pot nat.
quote:Voor de derde keer een live optreden met SPINVIS, 8 man/vrouw sterk: vorig jaar in de Schouwburg van Rotterdam (met de gedichten Helios en Het beloofde land), vorig jaar een studio-opname waar ik Paul van Ostayen las, onlangs bij de verschijning van de cd Dagen van gras, dagen van stro... in Desmet, en nu dus in een overvol Paradiso, voor een enthousiast publiek. Eigentijdse sprookjes, de liedjes van Erik de Jong, verluchtigd door melodieën allerlei aard, uit een wereldrepertoire van klank en ritme, vernuftig gecomponeerd en free style uitgevoerd.
Als mij gevraagd wordt, door hen begeleid, een paar gedichten voor te lezen, geeft Spinvis mij het heerlijk gevoel, vrijelijk teksten uit een geschreven repertoire te kunnen putten, die tot dusverre nooit het stadium van gesproken woord bereikten. En dat wij daar inderdaad speelplezier aan beleven!
Zo koos ik dit keer Goddank het licht! uit mijn boek Levend Licht (Fidessa, Bussum, 1978), een van de zes lyrische teksten, 'met eigen stem' genoteerd over veertig pagina's, een mini-episch gedicht. Halverwege, na de regel: 'de leer van het levend licht, de inwijding ' schakelde ik over op de versnelling van het gedicht Quick Quick Slow - a future raga, om in de toegift nog eens De vlucht van de adelaar te brengen; beide laatste in de bundel Het Hoogste Woord, Groningen, 1995. De zaal was dankbaar, getuige het applaus - in februari, maart en april doe ik weer mee als 'mystery guest' - ik houd mijn bezoekers op de hoogte.
"Doe mij open, gij van Hermepolis, en sluit weer achter mij, voortreffelijke Thot! Oog van Horus, neem mij mee, oog van Horus, majesteit en sieraad aan het voorhoofd van Re, de vader der goden. Deze Osiris is iemand van het Westen, en Osiris heeft vertrouwen in zijn woord; hij is niet daarginds, en ik ben niet daarginds. Ik ben Seth, die bij de goden is, ik kan niet vernietigd worden. Sta op, Horus, hij rekent u onder de goden."
Je hebt recht op je mening, maar echt respectvol kan ik het niet noemen.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Sethje het volgende:
ben ik blij dat hij er in 013 niet bij was, ik kom voor spinvis niet voor een oude zever
Guttegut zeg. Het optreden in Paradiso bestond uit louter hoogtepunten en de stem van Vinkenoog paste perfect bij Explicateur. Geloof me, het klópte.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Sethje het volgende:
ben ik blij dat hij er in 013 niet bij was, ik kom voor spinvis niet voor een oude zever
Het nummer gaat over Mas, de broer van zijn vrouw Petri. Zijn zwager dus. Bron.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:40 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
En meteen erna Limonadeglazen Wodka. Dat heeft Eric geschreven voor of over een vriend, die vluchtte in zelfdoding.
Wel indrukwekkende verhaal, wist ik nog niet. (met afbeelding opslaan, en dan uitvergroten is het prima leesbaar)quote:Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:
Het nummer gaat over Mas, de broer van zijn vrouw Petri. Zijn zwager dus. Bron.
Bof jij even dat ik toffe dingen nooit van m'n webspace donder. 8).quote:Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef QyRoZ het volgende:
Het nummer gaat over Mas, de broer van zijn vrouw Petri. Zijn zwager dus. Bron.
Ja ik ga ook echt puur voor de muziekhoor, maar misschien in tegenstelling tot de meesten , ? , Vind ik de poetische teksten zoals Erik ze verpakt in een (stevig) rockjasje prachtig.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Guttegut zeg. Het optreden in Paradiso bestond uit louter hoogtepunten en de stem van Vinkenoog paste perfect bij Explicateur. Geloof me, het klópte.
Dus zelfs Spinvis-fans kunnen kortzichtig zijn..
Staat dat concert in Desmet van december al eens online ondertussen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:20 schreef QyRoZ het volgende:
Het optreden van zaterdag in Paradiso staat online bij http://www.fabchannel.com/
Stomme nieuwe flash.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:20 schreef QyRoZ het volgende:
Het optreden van zaterdag in Paradiso staat online bij http://www.fabchannel.com/
Dat staat al een tijdje online op http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=6005173 ! Inclusief 2 video's.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Staat dat concert in Desmet van december al eens online ondertussen?
Ik zou het ook niet weten, ik heb het gewoon helemaal afgespeeld en ondertussen opgenomen. Daarna knippen en plakken en het reslutaat valt niet tegenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Stomme nieuwe flash.
Ikweetnogniethoeikdatmoetrippen.
Ik ben ook geen poezie-junkie, kan je zo geen gedicht van Vinkenoog zeggen, maar geloof me, het klopte. De sfeer, de muziek, de stem van Vinkenoog, de tekst. Heb je het gezien/gehoord en vind je het een ouwe zemelaar, be my guest. Maar ga het niet op voorhand afschrijven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:03 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja ik ga ook echt puur voor de muziekhoor, maar misschien in tegenstelling tot de meesten , ? , Vind ik de poetische teksten zoals Erik ze verpakt in een (stevig) rockjasje prachtig.
Doch kan normale poezie me niet boeiend. Daarin verschil ik van de doorsnee spinvis-fan..denk ik....
Ben wel benieuwd, maar ik ben helaas niet zo weg van Hanco Kolk...quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Voor ik vergeet van Spinvis wordt 'verstript'. Zie: http://www.stripsinstereo.nl/
Ik heb al kaartjes voor dit evenement. Een erg leuk iniatief. En niet alleen omdat Spinvis komt.
Ik vind zijn tekenstijl wel tof, dus ik ben wel benieuwd. Sowieso een erg, erg leuk en origineel idee dit.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, maar ik ben helaas niet zo weg van Hanco Kolk...
Ja, dat doe ik ook altijd viif posts voor een topic vol is.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:42 schreef -J-D- het volgende:
tvp
Is handig hoor! Tegen de tijd dat je alles hebt doorgelezen kan je in het volgende deel reageren op posts waarvan men niet eens meer weet dat ze ze geplaatst hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:44 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook altijd viif posts voor een topic vol is.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:44 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook altijd viif posts voor een topic vol is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |