Jij bedankt dat je mn OP hebt gebruikt.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:40 schreef dwerg het volgende:
Bedankt, Q.
Spinvis vond het ook heel leuk jouw poster te signeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:00 schreef Liejannuh het volgende:
Mag ik hier nog even melden dat ik de gesigneerde spinvis poster erg tof vind?!
Bij deze!
Hij gaat een ereplaatsje kijgen!
Ja, precies vijf uur en toen stopte hij rond zes uur.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Hmm, dus Spinvis is die dag zowel in Dordt als in BoZ geweest. Lekker druk. Hoe laat was ie daar, uur of vijf?
Alleen van het accent ga ik al knarsen...quote:Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Gimmick het volgende:
Wat vinden jullie van De Kift? Dat vraag ik niet zomaar, er zijn eigenlijk best wel een aantal overeenkomsten tussen Spinvis en De Kift. Wellicht niet op het eerste gehoor, maar ik weet niet... Bij beide gebeuren vaak tekstueel en muzikaal gezien veel verrassingen. Beide zingen nauwelijks.
Na ja, voor de geïnteresseerden (link is legaal - komt van hun eigen website):
http://www.dekift.nl/audio/De_Kift-Krankenhaus-01-De_Maan.mp3
Ik vond het tof dat ze nou ook een nummer gitaar speelt. Heel vertederend.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:33 schreef Mark het volgende:
LPG vond ik maar een soortement schoolbandje: aardig maar niet veel soeps. Saartje was wel erg goed
Prettig luisterbaarquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Zet de nieuwe plaat net aan, ben benieuwd
*geboden*quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
Ja, ik ben nu druk bezig om m'n studentenvriendjes te mobiliseren om mee te doen. Helaas hebben die meestal nog veel minder geld dan ik, dus dat gaat vast niet lukken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:37 schreef dwerg het volgende:
SPANNEND, EERT!
Ik denk dat er straks een studentenhuis komt en dat zij gewoon ¤ 1980 bieden en er met het concert vandoor gaan.
Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar hey, dwerg, heb jij niet gewoon heel veel geld?
Als je nou al die kassen dumpt, dan heb je én vast wel genoeg geld om spinvis te charteren, én lekker veel ruimte voor al je vriendjes om te komen kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb niet gewoon heel veel geld.
Nu nog geld he.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:35 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb een nieuwe huiskamer. Op kruipafstand van Nieuwegein. Daar wil ie vast wel optreden.
Ahaa, dat was jij.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:44 schreef Tuinkers het volgende:
Hey Baviaan, begeef jij je weleens in de studiezaal van de UvA (Oude Manhuispoort)?
Er zat vorige week een jongen naast me die dit topic aan het lezen was. Toen ik even naar fok doorsurfde was het laatste bericht van jou.
En Dagen van gras, dagen van stro, is een mooi album. Maar daar waren jullie zonder mij al achter gekomen, geloof ik.
Details!quote:
Ze?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef mordradead het volgende:
ze komen geloof ik ook op noorderslag in groningen
Ach ja, die had ik even gemist. Grappig, ik dacht niet dat je me had opgemerkt, je kan dus net zo subtiel naar andermans beeldschermen loeren als ik.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat gisteren op de uva te internetten omdat m'n internet er uit lag en toen las ik dit topic en toen zag ik dat de persoon naast mij ook dit topic zat te lezen. Maak je maar bekend, anonieme student!
Is alweer 2x overbodenquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. Laatste bod.
1100 Euro en stijgende.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
*geboden*
Maar ik ga vast niet winnen.
Ik moet nog heel lang wachten.quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Ik ga 29 december in 013..nog meer gelukkigen?
Ga je er ook naartoe?quote:
Yep :-)quote:Op maandag 19 december 2005 22:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ga je er ook naartoe?
Tevens TVP...
quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
*juicht*quote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...quote:Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij
Oh en ik had nog een roze voor 16 euro gewoon.
Foto'squote:Op dinsdag 20 december 2005 02:36 schreef MadScientist het volgende:
Spinvis heeft de rechtertiet van mijn vriendin gesigneerd haha. "Dat ik 44 jaar moet worden om dit nog mee te maken" zei hij
quote:Spinvis: ’Dagen van gras, dagen van stro’
Humo 3406, 17 december 2005
Een taxichauffeur in Rio baant zich dagelijks een weg door de verkeersjungle op de tonen van ’Spinvis’. Het tot op de draad versleten bandje is aan vervanging toe en dat treft, want Spinvis - overigens: een echte vis uit de Noordzee, ook bekend als pitvis, pilatusvisje of schelvisduivel - heeft drie jaar na z’n debuut z’n tweede plaat uit, ’Dagen van gras, dagen van stro’. Naar Spinvisnormen is dat razendsnel, want Erik de Jong had bijna vijfentwintig jaar op z’n zolderkamertje in het Nederlandse Nieuwegein aan zijn eerste plaat zitten knutselen. Die sloeg in als een bom: in een tijd van hoogtechnologische digitale apparatuur samplede de Jong met een primitieve homecomputer liedjes bij elkaar die kraakten en piepten dat het een lust was. Maar wat ’Spinvis’ écht bijzonder maakte waren de teksten: zoals de Jong tovert met woorden en klanken, zoals hij met één halfgezuchte, halfgezongen syllabe iets in je weet te raken waarvan je niet eens wist dat het er was, dat is maar weinigen gegeven.
De liedjes van ’Dagen van gras, dagen van stro’ zijn een beetje minder mozaïekerig, maar voorts is er weinig veranderd, wat wij voor één keer prima vinden. Behalve op ’Kom in de cockpit’ - heerlijk helse pyschedelische rock die alle kanten uit stuitert - kiest Spinvis resoluut voor dromerige songs, die sterker van elkaar verschillen dan je op het eerste gehoor zou bevroeden: de primitieve huppel-new wave van ’Bijt mijn tong af’ is iets helemaal anders dan ’De tuinen van Mexico’, dat drijft op een akoestische gitaar en strijkers. ’De zevende nacht’ baadt in een zweverige seventiespopsfeertje, terwijl ’Aan de oevers van de tijd’, geïnspireerd door een gedicht van Gust Gils, het vooral moet hebben van een beat, een cello en een tweede stem. ’Flamingo’ mag, alleen al wegens de krolse trompet van Hans Dagelet, niet onvermeld blijven, evenmin als ’Ik wil alleen maar zwemmen’, voortgestuwd door overstuurde bastonen, of de geniale single ’Het voordeel van video’, een song in vraagvorm die verrassend genoeg vooral antwoorden geeft.
Het buitenbeentje ’Lotus Europa’, een monotoon gedebiteerde, gitzwarte koortsdroom over een man die letterlijk begint te desintegreren, is op zich sterk, maar bij elke beluistering wordt deze brok van elf minuten een beetje meer een struikelsteen wegens te lang en te anders dan de rest. Desondanks lopen wij hier dankzij ’Dagen van gras, dagen van stro’ al een tijd te zwelgen in melancholie, en hopen wij dat nog even zo te houden. Sterke plaat.
jaja ze is ook fanquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:
Dat ze dat wilde zeg en dat het mocht van jou...
ik kan u als objectieve toeschouwer melden dat het hartstikke discreet was.quote:
*meldt zichquote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef Sethje het volgende:
Uiteindelijk voor 1434 euro verkochtquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef dwerg het volgende:
Bied nu voor een huiskamerconcert van Spinvis, op woensdag 21 december. Opbrengst gaat naar 3FM Serious Request voor Congo.
Pfff, dat zijn een hoop centjes..quote:Op woensdag 21 december 2005 18:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Uiteindelijk voor 1434 euro verkocht
Anders ik wel.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:29 schreef Liejannuh het volgende:Vanavond!!!
Heb er helemaal zin in en ik heb zelfs de kaartjes meegenomen!
Hoe laat begint het eigenlijk??
Ik ook, al is het alleen maar om jou weer in levende lijve te begroeten na negen jaar...quote:Op donderdag 22 december 2005 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
Op de kaartjes (ja, ik heb ze echt bij me! 8)) staat dat de zaal om half 8 open gaat.
Ik heb er echt zin in!
Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...quote:
Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezienquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik kan het niet beter samenvatten. Persoonlijke favoriet was toch wel Voordeel van video. Hoe die xylofonist tekeer ging op het eind! Briljant...
En de bespeelster van de contrabas, ik denk dat ik verliefd ben...![]()
Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:11 schreef Mryc het volgende:
[..]
Daar stonden mensen voor, heb haar amper gezien
Voordeel van Video was geniaal inderdaad. Eigenlijk waren alle nummers briljant
Ha! Je weet niet eens waar ik stondquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:12 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sorry, dat was ik! (en die nog langere I.R. Baboon)
Ik weet wel waar ik stond en dat was tegen het podium, recht voor de celliste...quote:
Dan hoef ik me gelukkig ook niet schuldig te voelen!quote:
Best aardig eigenlijk... Beter dan dat vorige voorprogramma Solo...quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:28 schreef Mryc het volgende:
Wat vonden jullie van LPG?
Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Had het gevoel dat de show nogal langzaam op gang kwam, eerste nummers werden niet echt enthousiast ontvangen, maar het kwam redelijk los bij aan de oevers v.d. tijd en ik wil alleen maar zwemmen.
Ik heb niet op de andere achter me geletquote:Op vrijdag 23 december 2005 07:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vond sowieso dat het enthousiasme van het publiek beperkt bleef tot de voorste rijen. Zeker als je kijkt naar de mate van meebewegen op de muziek...
Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb niet op de andere achter me gelet
ik heb ook wel een paar keer naar achter gekeken...quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het af en toe ook wel leuk om te kijken of het publiek reageert en hoe het publiek reageert... De die-hard fans stonden in dit geval wel vooraan...
Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerdquote:Op vrijdag 23 december 2005 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb niet op de andere achter me gelet
Zou ie 't geweten hebben?quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:25 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik een beetje, maar AirwiN en IR stonden achter me, dus mijn uitzicht werd belemmerd
Maar het was mijn spinvis-ontmaagding, ik kreeg nog een knikje van hem. Attent.
Nope, shame on you. Briljantheid dient benoemd te worden...quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
Had ik hier al gezegd dat ik het optreden briljant vond?
de gene met wie ik was hadden nog gewacht.. maar iedereen van de crew zei steeds iets anders...quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:59 schreef dwerg het volgende:
Ja, dat was best wel aardig.
Heeft-ie eigenlijk nog gesigneerd na afloop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |