Waarom ?quote:Op maandag 12 december 2005 18:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Nederland - Argentinie '98
quote:Op maandag 12 december 2005 18:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Nederland - Argentinie '98
quote:Op maandag 12 december 2005 18:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nederland - Ierland in 1990 was wel een spektakel van jewelste.
Nederland - Egypte was ook al zo'n topper.quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 18:13 schreef Kriebbel het volgende:
NL - Argentinië uit 1998 inderdaad,
Bergkamp
Te jong, ik haatte voetbal voor 1998quote:Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef tong80 het volgende:
Kunnen jullie niet dieper in het verleden graven ? Brazilië - Nederland op het WK-74 was bijvoorbeeld ook geweldig, of zijn jullie daar te jong voor ?
En wat is er gebeurd dat je er daarna wel van kon genieten ?quote:Op maandag 12 december 2005 18:20 schreef RayMania het volgende:
[..]
Te jong, ik haatte voetbal voor 1998.
Geen idee, op de één of andere dag vond ik het geweldigquote:Op maandag 12 december 2005 18:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En wat is er gebeurd dat je er daarna wel van kon genieten ?
Dat was het einde voor Ginola in het Franse teamquote:Op maandag 12 december 2005 18:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bulgarije - Frankrijk was een geniale kwalificatiewedstrijd. Kostadinov
'Dat is hem, dat is hem, amei ...... ik kan niet meer praten.'quote:Op maandag 12 december 2005 18:28 schreef DIGGER het volgende:
Belgie - Rusland in Mexico 86 was ook fenomenaal, De Belgen die door 4 maal te scoren de 3 goals van Belanov wisten te neutraliseren maar speciaal natuurlijk omdat Rik de Saedeleer de commentator was.
Klopt, alles daarna was bagger eigenlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 18:34 schreef DIGGER het volgende:
1986 was de laatste echt goeie, boeiende finale
OMG kippevel!!!quote:Op maandag 12 december 2005 18:30 schreef JaWi het volgende:
[..]
http://members.home.nl/t.(...)0Bergkamp%201998.mp3.
Wat heeft dat laatste met het WK te maken?quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef Sjakie01 het volgende:
NL - Argentinië was inderdaad goed.
Ook de CL finale tussen Bayern en Man'u was erg mooi.
Ik zal er niet wakker van liggen als Nederland met een baggerfinale wereldkampioen zal worden.quote:Op maandag 12 december 2005 18:34 schreef DIGGER het volgende:
1986 was de laatste echt goeie, boeiende finale
Ja daarna was alleen Frankrijk - Brazilië een klein beetje de moeite waard omdat Zidane schitterde. Maar verder was het huilen. Met als dieptepunt Duitsland - Argentinië, waar de schoonzoon van Havelange de moffen 5 minuten voor tijkd een penaltie cadeau deed.quote:Op maandag 12 december 2005 18:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt, alles daarna was bagger eigenlijk.
Ja toen was counteren tot kunst verheven.quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Argentinie - Roemenie op het WK'94 is en blijft een geniale wedstrijd...
Zat werkelijk alles in...
De Argentijnen hadden toen wel een fantastische doelman. Goycochea als ik me niet vergis. Kwam in de goal te staan nadat de 1e keeper zijn been brak tegen Kameroen. Jammer van die penalty destijds, de Argentijnen hadden het meer verdiend. Geweldige wedstrijd was het zeker niet. Frankrijk - Brazilië vond ik ook niet veel...quote:Op maandag 12 december 2005 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja daarna was alleen Frankrijk - Brazilië een klein beetje de moeite waard omdat Zidane schitterde. Maar verder was het huilen. Met als dieptepunt Duitsland - Argentinië, waar de schoonzoon van Havelange de moffen 5 minuten voor tijkd een penaltie cadeau deed.
Niks eigenlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat heeft dat laatste met het WK te maken?
Pumpido was dat meen ik?quote:Op maandag 12 december 2005 18:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Argentijnen hadden toen wel een fantastische doelman. Goycochea als ik me niet vergis. Kwam in de goal te staan nadat de 1e keeper zijn been brak tegen Kameroen. Jammer van die penalty destijds, de Argentijnen hadden het meer verdiend. Geweldige wedstrijd was het zeker niet. Frankrijk - Brazilië vond ik ook niet veel...
Ja, volgens mij ook. Die brak in de openingswedstrijd zijn been. Na 'n blunder geloof ik.quote:
Zelf vond ik Bulgarije - Duitsland in 1994 ook wel aardig. Omdat Duitsland er toen uitvloog, één dag na het Branco-drama van Nederland. Of het een mooie wedstrijd was weet ik niet meer, maar ik heb toen wel genoten van een briljante Stoichkov.quote:Op maandag 12 december 2005 19:51 schreef methodmich het volgende:
Ook Roemenië - Argentinië in 1994 was een leuke.
Letschkov schoot de moffen toen naar huisquote:Op maandag 12 december 2005 20:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zelf vond ik Bulgarije - Duitsland in 1994 ook wel aardig. Omdat Duitsland er toen uitvloog, één dag na het Branco-drama van Nederland. Of het een mooie wedstrijd was weet ik niet meer, maar ik heb toen wel genoten van een briljante Stoichkov.
Klopt.quote:Op maandag 12 december 2005 20:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Letschkov schoot de moffen toen naar huis
Kopte dat lekkertje toevallig destijds niet de bal met zijn bijna kale kopje?quote:Op maandag 12 december 2005 20:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Letschkov schoot de moffen toen naar huis
Nee vrije trapquote:Op maandag 12 december 2005 20:16 schreef BB-King het volgende:
[..]
Kopte dat lekkertje toevallig destijds niet de bal met zijn bijna kale kopje?
Immel meen ik dat het was links van het midden op de goal, een flinke muur, vrije trap net vanaf de rechterzijde van het veld, aanloop, de bal stijgt snel, vliegt een meter over de Duitse hoofden, zakt als een baksteen, draait met een mooie curve in de rechter hoek en slaat vlak bij de grond in.quote:
Finale van 1982, Marco Tardelli en zijn gejuich. Prachtig gewoon. Wedstrijd verder niks van meegekregen, veel meer dan samenvattingen heb ik ervan niet gezien, aangezien ik destijds nauwelijks 3 maanden oud wasquote:Op maandag 12 december 2005 20:27 schreef Pedroso het volgende:
Wat Nederland betreft Nederland - Brazilië 2x (zowel halve finale 1974) als de kwartfinale 1994.
Verder vond ik Italië - Brazilië op het WK in 1982 een geweldige wedstrijd (Paolo Rossi ! ).
Dat was het mooiste juichmoment ooit. De extase dat ie de derde voor Italië maakt, ongeëvenard.quote:Op maandag 12 december 2005 20:30 schreef twi het volgende:
[..]
Finale van 1982, Marco Tardelli en zijn gejuich. Prachtig gewoon. Wedstrijd verder niks van meegekregen, veel meer dan samenvattingen heb ik ervan niet gezien, aangezien ik destijds nauwelijks 3 maanden oud was
Met één van de mooiste WK-doelpunten oot door Laudrup.quote:Op maandag 12 december 2005 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Nog een mooie WK match, alweer 1986 (Ja sorry, dat was gewoon een goed WK): Denemarken - Uruguay.
Oftewel hoe het beste Deense elftal ooit die houthakkers van Urugay alle hoeken van het veld liet zien.
Ik heb die wedstrijd een keer gezien tijdens WK-classics op Eurosport. Leuke wedstrijd en je kijkt ineens heel anders naar het fenomeen doodschop. Ik heb in de wedstrijd weinig Braziliaanse hoogstandjes gezien.quote:Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef tong80 het volgende:
Kunnen jullie niet dieper in het verleden graven ? Brazilië - Nederland op het WK-74 was bijvoorbeeld ook geweldig, of zijn jullie daar te jong voor ?
Dan waren we in 2006 voor de 2e keer wereldkampioen geworden.quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef sportfreak het volgende:
nog steeds vraag ik af wat er was gebeurd als v. Hooijdonk in de verlenging een penalty had gekregen waar hij recht op had
Flikker op met je EKquote:Op maandag 12 december 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:
Nederland - Argentinië en de eerste helft van Tsjechië - Nederland op het EK 2004.
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.quote:Op maandag 12 december 2005 20:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Immel meen ik dat het was links van het midden op de goal, een flinke muur, vrije trap net vanaf de rechterzijde van het veld, aanloop, de bal stijgt snel, vliegt een meter over de Duitse hoofden, zakt als een baksteen, draait met een mooie curve in de rechter hoek en slaat vlak bij de grond in.
Een 10 met een griffel voor die free kick.
Ben je zeker ik dacht Letchcov of scoorde die de andere treffer ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.
Nadat Brazilie van ons had gewonnen had ik echt geen zin meer om de rest van dat wk nog te volgenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.
Lechkov scoorde de winnende 2-1, de vrije trap (1-1) was van Hristo.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je zeker ik dacht Letchcov of scoorde die de andere treffer ?
Klopt, beide goals vielen binnen 3 minuten van elkaar. Bodo Illgner stond in de goal.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Lechkov scoorde de winnende 2-1, de vrije trap (1-1) was van Hristo.
Dan moet je snel eens naar beelden uit 58 en 62 opzoek gaan.Garrincha met buitenkant rechts vanaf 30 meter in de kruising.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:17 schreef DIGGER het volgende:
Tis denk ik wel de mooiste vrije trap goal ooit op een WK, die van Hristo in 1994.
8 jaar geleden zond eurosport alle officiele WK-documentaires uit. Heb ze destijds op video opgenomen. Dus ze moeten te vinden zijn. Echt genieten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Goed plan, want er is vandaag echt helemaal geen ene ruk aan voetbal
(Gelukkig heb ik ook 'classic voetbal' kanalen anders was het afkicken geblazen)
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:34 schreef VoreG het volgende:
Nederland - Argentinië van 1998
Vooral door de ontlading achteraf door iedereen waarbij ik in de kamer zat. Het was toen ook mooi weer dus de deuren stonden open en buiten hoorde je uit elke huis keihard gejuich komen. Geweldig is dat.
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.
Wist ik veel dat er mensen waren die geen voetbal keken.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.
Heb je die automobilist nog aangeklaagd? Voor onvaderlandslievend gedrag.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.
Wist ik veel dat er mensen waren die geen voetbal keken.
Dat was juist een kutwedstrijd van Basten en Gullit die geen bal raakten twee onmachtige elftallen. Met een kut resultaat dankzij een kutcoach.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:51 schreef WaStEd het volgende:
Qua beleving was Duitsland-Nederland de spannendste en mooiste wedstrijd die ik op een WK gezien heb, als dat we gewonnen hadden waren we zeker ook een heel end gekomen. Mjah, we hebben nu alleen der Floim von Rijkaard als aandenken.
Dat is een klassieker. Alles zat erin. Brazilië de grootmacht en Nederland het kleine landje. Beiden aanvallend, keihard en tot de grens gaand. Cruijff was meesterlijk, maar ik herinner me het als de wqedstrijd van van Hanegem.Die mede door deze wedstrijd in Zuid-Amerika werd uitgeroepen tot beste speler vanm het toernooi.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:49 schreef Zwansen het volgende:
Vorig jaar was het 30 jaar terug dat Nederland de WK-finale haalde en daarom zond de NOS de wedstrijd Nederland-Brazilië nog eens uit. Heb de hele wedstrijd gezien en heb vol bewondering de hele wedstrijd naar Cruijff gekeken. Wat een voetballer... Wat een wedstrijd.
Met een mooie wedstrijd bedoel ik niet per definitie mooi voetbalquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was juist een kutwedstrijd van Basten en Gullit die geen bal raakten twee onmachtige elftallen. Met een kut resultaat dankzij een kutcoach.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:42 schreef tong80 het volgende:
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.
Verder vond ik het alleen mooi omdat het in San Siro was met drie Interistie uit Duitsland en drie Milanisti uit Holland. Maar de wedstrijd bood verder niks nostalgisch. Heeft niks met de nederlaag te maken of mooi voetbal. Het was gewoon een kutwedstrijd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:58 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Met een mooie wedstrijd bedoel ik niet per definitie mooi voetbal
Als ik met adrenaline op de bank zit vind ik het leuk en geloof me dat ik toen adrenaline hadquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verder vond ik het alleen mooi omdat het in San Siro was met drie Interistie uit Duitsland en drie Milanisti uit Holland. Maar de wedstrijd bood verder niks nostalgisch. Heeft niks met de nederlaag te maken of mooi voetbal. Het was gewoon een kutwedstrijd.
Tuurlijk we zouden wereldkampioen worden immers. Maar wat een teleurstelling.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:03 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als ik met adrenaline op de bank zit vind ik het leuk en geloof me dat ik toen adrenaline had
Ceulemans was dat toch of niet ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:04 schreef tong80 het volgende:
Digger had hem al genoemd Fanneke
Rik de Saedeleer :
'Kom Jan, doe het, jaaaaaa daar gaat lange Jan, jaaaaaaa goaaaaaaaal, amei ik kan niet meer praten.'
Ja Lange Janquote:
Ja en? Er wordt gevraagd 'Wat is de mooiste WK-wedstrijd die je hebt gezien?' Dit was mijn mooiste wedstrijd ook al is ie al genoemd.quote:
Ik moest vooral huilen van die achterlijke scheidsrechter uit de Emiraten die een loepzuivere penalty in de blessuretijd niet zag...quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:17 schreef Nashje het volgende:
Brazilie - Nederland, halve finale, WK ????.
Ik was een jochie en die dag ziek en verkouden. Toch mocht ik 's avonds van m'n ouders naar ons aller Oranje kijken. Kluivert die scoorde met een kopbal (als ik het goed heb) en Ronaldo de ster bij Brazilie. Oranje verloor en ik ging huilend kruipend over de trap naar boven.
Hou op hij gaf Pierre een gele kaart en gaf later toe dat ie het verkeerd had gezienquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:20 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ik moest vooral huilen van die achterlijke scheidsrechter uit de Emiraten die een loepzuivere penalty in de blessuretijd niet zag...
1-0 voor West-Duitsland in 1982quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:48 schreef LiverpoolFC het volgende:
Duitsland - Oostenrijk: 0 - 0
Beiden door met die uitslag ...
Was dat ook niet 1986?
Net was 78 nog op Eurosport, met een commentator uit geboortejaar 1989 volgens mij. Elke keer als ie Kempes zei klonk er een soort vraagteken als of dat hij nog noooooit van die gozer gehoord had...quote:
Zo van: Kempes is toch een Nederlandse naam?quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:08 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Net was 78 nog op Eurosport, met een commentator uit geboortejaar 1989 volgens mij. Elke keer als ie Kempes zei klonk er een soort vraagteken als of dat hij nog noooooit van die gozer gehoord had...
Jahquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:12 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zo van: Kempes is toch een Nederlandse naam?
ok wie mis ik ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:17 schreef tong80 het volgende:
Dit is wel mijn voetbalperiode moet ik zeggen.Ik ken de namen van alle spelers tegen Nederland in de finaels nog uit m'n hoofd
Het mocht niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:23 schreef the_undertaker het volgende:
mooiste, spannendste en meest zaligmakende
absoluut Nederland - Argentinie in 1998
Dit toernooi was echt DE kans om de wereldtitel te pakken als we die Brazilianen verslagen hadden (fricking penalty's). Die Fransen hadden we hoe dan ook opgerolt!
lol lees topictitelquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:30 schreef jobosrulez het volgende:
21 Dec 1907 Engeland-Nederland 12-2 Vriendschappelijke wedstrijd
Ik heb hem helaas niet gezien maar denk wel dat het een spectaculaire wedstrijd was
Fillol, Olquin, Galvan, Larossa viel in voor Ardiles, Gallego, Ortiz.quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:20 schreef WaStEd het volgende:
Oh tegen Nederland ?
Bertoni
Ardilles
Kempes
Passarella
Tarantini
Luque
maak maar af
I know I know.. Maar ik ben het zovele eens dat ik Nederland -Argentinie WK 98 geweldig vond,quote:
Voor de volledigheid viel Houseman in voor Ortiz.. en hij duurde wel lang hoorquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Fillol, Olquin, Galvan, Larossa viel in voor Ardiles, Gallego, Ortiz.
Waar heeft ie allemaal gespeeld ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:37 schreef tong80 het volgende:
Oh ja Rewne de speler die boven Maradona wordt gezet door menig Argentijn.
River Plate speelde ie altijd. Maar ging naar of Estudiantes of Indenpediente.quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 21:03 schreef tong80 het volgende:
Flikker op met je EK
Ik heb nooit om Oranje gejankt, maar des te meer gevloekt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:58 schreef tong80 het volgende:
Er is heel wat afgejankt namens Oranje
Nou, zeg dat wel. Ik noem geen penalties.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb nooit om Oranje gejankt, maar des te meer gevloekt.
Het irritantste vind ik altijd dat het WK nog doorgaat nadat Oranje is uitgeschakeld (dat was tot nu toe altijd zo...). Dan is er nog steeds voetbal op TV. Alsof je steeds je ex die je gisteren dumpte op straat tegen komt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb nooit om Oranje gejankt, maar des te meer gevloekt.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het irritantste vind ik altijd dat het WK nog doorgaat nadat Oranje is uitgeschakeld (dat was tot nu toe altijd zo...). Dan is er nog steeds voetbal op TV. Alsof je steeds je ex die je gisteren dumpte op straat tegen komt.
Ok geen WK maar ik was in NY tijdens Ned-Ita in 2000, kwam dronken de ESPN bar uit, voelde me kut, keek om me heen en zag niks oranjes...quote:
Ik heb na de ontluistering in '98 nog wel gekeken, en kreeg tranen in m'n ogen toen Dechamps dat ding optilde. Die was voor ons. Tussen Brazilië en de finale heb ik een week lang in een soort trance gezeten, zat ik in het parkje bij ons gewoon doelloos peuken weg te werken. Krijg het gevoel als ik er zo over schrijf meteen weer terug...quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het irritantste vind ik altijd dat het WK nog doorgaat nadat Oranje is uitgeschakeld (dat was tot nu toe altijd zo...). Dan is er nog steeds voetbal op TV. Alsof je steeds je ex die je gisteren dumpte op straat tegen komt.
Ik heb ook bewust niet de finale van 98 gezien.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2005 19:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Die was voor ons.
Op een Franse camping heb ik toen idd grote gedeeltes van die wedstrijd vrolijk getafeltennistquote:Op woensdag 14 december 2005 20:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ook bewust niet de finale van 98 gezien.
wat was daar mooi aan ? italie en Spanje die flagrant bestolen worden omdat Korea de 1/2 finales moest halen ?quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef sportfreak het volgende:
In 2002 waren Italie-Zuid Korea en Spanje-Korea de mooiste wedstrijden.
zo veel moest Belgie heus niet onder doen voor de sovjets hé. Ok, Pfaff keepte een erg sterke match, maar het voltallige Belgische team speelde toen gewoon erg sterk hé.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:27 schreef tong80 het volgende:
Eigenlijk was het doodzonde dat e Belgen wonnen van de Rusen.De Russen speelde hte hele toernooi schitterend voetbal, werden door de Bel;gen weggecounterd terwijl ze zel drie maal scoorden en nog tien kansen misten. Dat had de ware finalemoeten zijn op dat WK Argentinië tegen Rusland.Maar wel genoten van de wedstrijd hoor
voila die bedoelde ik !quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:02 schreef fanneke het volgende:
Eén van de spectaculairste wedstrijden op een WK is een wedstrijd met, je kunt het je bijna niet voorstellen, onze zuiderburen.
België-Sovjet Unie achtste-finales WK 1986. Sovjet Unie had in de poule o.a. Hongarije met 6-0 vernederd terwijl België met de hakken over de sloot en als 3e in de poule doorging. Iedereen verwachtte een makkelijke overwinning voor de SU en ze kwamen ook 2 keer op voorsprong, maar de Belgen kwamen terug tot 2-2 en wonnen in de verlenging met 4-3.
Jong van hart en ik ging al jong terug naar de geschiedenis. Nooit Garrincha zien voetballen maar wel m'n heldquote:
stond ie niet ih tornooielftal dan ? Schitterende speler , jammer genoeg er niet 100% uitgekomen. Kon in een rijtje van absolute topspelers vd jaren 90 gestaan hebben. Ook in Inter is hij zoals zovele toppers verkommerd.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:29 schreef tong80 het volgende:
Scifo speelde in 1990 trouwens geweldig zo goed is ie daarna niet meer geweest.
waar Belgie flagrant in de zak werd gezet door die Jamaicaan Prendergastquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:37 schreef dvdfreak het volgende:
Brazillie-Belgie was ook een aardige wedstrijd
Ja, die was inderdaad mooi. Laudrup maakte het toen de Brazilianen nog even best lastig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:30 schreef larsje66 het volgende:
Denemarken - Brazilië 2-3 WK 1998
Pfff, leefde ik toen maar al in die tijd, ben bang dat we lang zullen moeten wachten op weer een historische wedstrijd.. want de laatste is denk ik toch van '98, zou het niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef slaveloos het volgende:
WK '82 Italie - Brazilie, wat een clash tussen speelstijlen, en wat een verschrikkelijk goede voetballers stonden er toen in het veld, 3 keer de net van een schorsing teruggekomen Paolo Rossi.
Brazilie kwam 2-0 voor, maar spelers als Cerezo, Falcao, Eder en Socrates dachten aan niks anders dan goals maken, in een woord ongelooflijk.
Prachtige wedstrijd inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef slaveloos het volgende:
WK '82 Italie - Brazilie, wat een clash tussen speelstijlen, en wat een verschrikkelijk goede voetballers stonden er toen in het veld, 3 keer de net van een schorsing teruggekomen Paolo Rossi.
Brazilie kwam 2-0 voor, maar spelers als Cerezo, Falcao, Eder en Socrates dachten aan niks anders dan goals maken, in een woord ongelooflijk.
Argentinië - Servië '06 was ook schitterend om te zien! En je hebt gelijk, de sfeer van toen maakt de wedstrijd al 2x zo aantrekkelijk!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:47 schreef Soul79 het volgende:
Italië - Brazilië 1982 bewijst trouwens dat de beste WK-wedstrijden in de brandende middagzon gespeeld worden, in een propvol, krakkemikkig stadion.
Die wedstrijd was niet half zo mooi geweest als ie 's avonds was gespeeld, of in een sfeerloos modern high tech stadion![]()
'82 was in Spanje niet? dus dat krakkemikkige stadion was Bernabeuquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:47 schreef Soul79 het volgende:
Italië - Brazilië 1982 bewijst trouwens dat de beste WK-wedstrijden in de brandende middagzon gespeeld worden, in een propvol, krakkemikkig stadion.
WK 86 was überhaupt een mooie WK. Spanje tegen Denemarken vergeet ik ook nooit meer.quote:Op maandag 12 december 2005 18:28 schreef DIGGER het volgende:
Belgie - Rusland in Mexico 86 was ook fenomenaal, De Belgen die door 4 maal te scoren de 3 goals van Belanov wisten te neutraliseren maar speciaal natuurlijk omdat Rik de Saedeleer de commentator was.
Dat was absoluut geen mooie wedstrijd. Meer een ontlading. Zo van:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:25 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik ga voor: Nederland - Ierland 1988
Alleen was dat géén WK.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:25 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik ga voor: Nederland - Ierland 1988
Dat ging om het EK-84quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:23 schreef blonchi het volgende:
[..]
WK 86 was überhaupt een mooie WK. Spanje tegen Denemarken vergeet ik ook nooit meer.
WK 86 was ook het WK waarvoor we ons niet kwalificeerden vanwege een minder doelsaldo ten opzichte van datzelfde Spanje (Spanje - Malta --> Twaaluf tegen één). Nog steeds een bitter bijsmaakje.
dat, en de playoff van schotland-nederland voor een kampioenschap, welke weet ik niet meer, maar eerst verloren we met 1-0 en toen wonnen we met 5-0 of 6-0 op de return, van der vaart en sneijder speelden toen een fantastische wedstrijdquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:28 schreef Dos37 het volgende:
Nederland - Argentinië '98.
Ik ben het met jou eens.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:29 schreef sjarreltje het volgende:
Het blijft voor mij toch Nederland - Argentinie in 1998. Als 11-jarig jongetje had ik mn vader nog nooit zó panisch uit z'n dak zien gaan
En het was natuurlijk ook een prachtige wedstrijd. Goed voetbal, een kopstoot met een rooie kaart én Nederland dat in de verlenging dankzij een schit-te-rend doelpunt wint. Amen
edit: en natuurlijk het absoluut legendarische commentaar van Jack van Gelder. Die 10 seconde vóór het doelpunt opeens voelt dat Nederland in de halve finale terecht gaat komen
In de verlenging? Heb jij een andere wedstrijd gezien?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:29 schreef sjarreltje het volgende:
én Nederland dat in de verlenging dankzij een schit-te-rend doelpunt wint. Amen
huldequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
Het WK-86 misten we door een goal in de 88ste minuut van George Grun waardoor we niet met 2-0 maar met 2-1 wonnen na en uitnederlaag met 1-0.
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergevenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
Het WK-86 misten we door een goal in de 88ste minuut van George Grun waardoor we niet met 2-0 maar met 2-1 wonnen na en uitnederlaag met 1-0.
Ja, dat was Don Leo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:22 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergeven, en welke gek liet hem toen invallen, was dat don Leo?
Ja die zette de slechtste kopper van Nederland als voorstopper in terwijl ie als spits alleen kopte als de keeper van de tegenstander anaal gepenetreerd werd door de pitt bull van de grensrechter.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:22 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergeven, en welke gek liet hem toen invallen, was dat don Leo?
En ik maar altijd denken dat Eusebio bij Portugal speelde.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:40 schreef Beschouw het volgende:
Italië-Noord Korea WK 1966. Uitslag: 5-3 (na een tussenstand van 0-3)
Was niet rechtstreeks op tv, maar de samenvatting heb ik toen wel gezien.Eusebio
![]()
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik maar altijd denken dat Eusebio bij Portugal speelde.
http://www.youtube.com/watch?v=OnNliThxA7cquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:56 schreef PrincePolly het volgende:
Ik weet niet of ie al is geweest, maar: Argentinie-Roemenie was Uber-Vet, voor mij nummer 1.
Als iemand iets heeft van deze wedstrijd dan zie ik het graag!
Shit, ben ik al zo oud?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
ik was geloof ik wel met andere dingen bezig toen ik dat posttequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
In de verlenging? Heb jij een andere wedstrijd gezien?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |