Waarom ?quote:Op maandag 12 december 2005 18:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Nederland - Argentinie '98
quote:Op maandag 12 december 2005 18:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Nederland - Argentinie '98
quote:Op maandag 12 december 2005 18:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nederland - Ierland in 1990 was wel een spektakel van jewelste.
Nederland - Egypte was ook al zo'n topper.quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 18:13 schreef Kriebbel het volgende:
NL - Argentinië uit 1998 inderdaad,
Bergkamp
Te jong, ik haatte voetbal voor 1998quote:Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef tong80 het volgende:
Kunnen jullie niet dieper in het verleden graven ? Brazilië - Nederland op het WK-74 was bijvoorbeeld ook geweldig, of zijn jullie daar te jong voor ?
En wat is er gebeurd dat je er daarna wel van kon genieten ?quote:Op maandag 12 december 2005 18:20 schreef RayMania het volgende:
[..]
Te jong, ik haatte voetbal voor 1998.
Geen idee, op de één of andere dag vond ik het geweldigquote:Op maandag 12 december 2005 18:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En wat is er gebeurd dat je er daarna wel van kon genieten ?
Dat was het einde voor Ginola in het Franse teamquote:Op maandag 12 december 2005 18:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bulgarije - Frankrijk was een geniale kwalificatiewedstrijd. Kostadinov
'Dat is hem, dat is hem, amei ...... ik kan niet meer praten.'quote:Op maandag 12 december 2005 18:28 schreef DIGGER het volgende:
Belgie - Rusland in Mexico 86 was ook fenomenaal, De Belgen die door 4 maal te scoren de 3 goals van Belanov wisten te neutraliseren maar speciaal natuurlijk omdat Rik de Saedeleer de commentator was.
Klopt, alles daarna was bagger eigenlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 18:34 schreef DIGGER het volgende:
1986 was de laatste echt goeie, boeiende finale
OMG kippevel!!!quote:Op maandag 12 december 2005 18:30 schreef JaWi het volgende:
[..]
http://members.home.nl/t.(...)0Bergkamp%201998.mp3.
Wat heeft dat laatste met het WK te maken?quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef Sjakie01 het volgende:
NL - Argentinië was inderdaad goed.
Ook de CL finale tussen Bayern en Man'u was erg mooi.
Ik zal er niet wakker van liggen als Nederland met een baggerfinale wereldkampioen zal worden.quote:Op maandag 12 december 2005 18:34 schreef DIGGER het volgende:
1986 was de laatste echt goeie, boeiende finale
Ja daarna was alleen Frankrijk - Brazilië een klein beetje de moeite waard omdat Zidane schitterde. Maar verder was het huilen. Met als dieptepunt Duitsland - Argentinië, waar de schoonzoon van Havelange de moffen 5 minuten voor tijkd een penaltie cadeau deed.quote:Op maandag 12 december 2005 18:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt, alles daarna was bagger eigenlijk.
Ja toen was counteren tot kunst verheven.quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Argentinie - Roemenie op het WK'94 is en blijft een geniale wedstrijd...
Zat werkelijk alles in...
De Argentijnen hadden toen wel een fantastische doelman. Goycochea als ik me niet vergis. Kwam in de goal te staan nadat de 1e keeper zijn been brak tegen Kameroen. Jammer van die penalty destijds, de Argentijnen hadden het meer verdiend. Geweldige wedstrijd was het zeker niet. Frankrijk - Brazilië vond ik ook niet veel...quote:Op maandag 12 december 2005 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja daarna was alleen Frankrijk - Brazilië een klein beetje de moeite waard omdat Zidane schitterde. Maar verder was het huilen. Met als dieptepunt Duitsland - Argentinië, waar de schoonzoon van Havelange de moffen 5 minuten voor tijkd een penaltie cadeau deed.
Niks eigenlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat heeft dat laatste met het WK te maken?
Pumpido was dat meen ik?quote:Op maandag 12 december 2005 18:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Argentijnen hadden toen wel een fantastische doelman. Goycochea als ik me niet vergis. Kwam in de goal te staan nadat de 1e keeper zijn been brak tegen Kameroen. Jammer van die penalty destijds, de Argentijnen hadden het meer verdiend. Geweldige wedstrijd was het zeker niet. Frankrijk - Brazilië vond ik ook niet veel...
Ja, volgens mij ook. Die brak in de openingswedstrijd zijn been. Na 'n blunder geloof ik.quote:
Zelf vond ik Bulgarije - Duitsland in 1994 ook wel aardig. Omdat Duitsland er toen uitvloog, één dag na het Branco-drama van Nederland. Of het een mooie wedstrijd was weet ik niet meer, maar ik heb toen wel genoten van een briljante Stoichkov.quote:Op maandag 12 december 2005 19:51 schreef methodmich het volgende:
Ook Roemenië - Argentinië in 1994 was een leuke.
Letschkov schoot de moffen toen naar huisquote:Op maandag 12 december 2005 20:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zelf vond ik Bulgarije - Duitsland in 1994 ook wel aardig. Omdat Duitsland er toen uitvloog, één dag na het Branco-drama van Nederland. Of het een mooie wedstrijd was weet ik niet meer, maar ik heb toen wel genoten van een briljante Stoichkov.
Klopt.quote:Op maandag 12 december 2005 20:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Letschkov schoot de moffen toen naar huis
Kopte dat lekkertje toevallig destijds niet de bal met zijn bijna kale kopje?quote:Op maandag 12 december 2005 20:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Letschkov schoot de moffen toen naar huis
Nee vrije trapquote:Op maandag 12 december 2005 20:16 schreef BB-King het volgende:
[..]
Kopte dat lekkertje toevallig destijds niet de bal met zijn bijna kale kopje?
Immel meen ik dat het was links van het midden op de goal, een flinke muur, vrije trap net vanaf de rechterzijde van het veld, aanloop, de bal stijgt snel, vliegt een meter over de Duitse hoofden, zakt als een baksteen, draait met een mooie curve in de rechter hoek en slaat vlak bij de grond in.quote:
Finale van 1982, Marco Tardelli en zijn gejuich. Prachtig gewoon. Wedstrijd verder niks van meegekregen, veel meer dan samenvattingen heb ik ervan niet gezien, aangezien ik destijds nauwelijks 3 maanden oud wasquote:Op maandag 12 december 2005 20:27 schreef Pedroso het volgende:
Wat Nederland betreft Nederland - Brazilië 2x (zowel halve finale 1974) als de kwartfinale 1994.
Verder vond ik Italië - Brazilië op het WK in 1982 een geweldige wedstrijd (Paolo Rossi ! ).
Dat was het mooiste juichmoment ooit. De extase dat ie de derde voor Italië maakt, ongeëvenard.quote:Op maandag 12 december 2005 20:30 schreef twi het volgende:
[..]
Finale van 1982, Marco Tardelli en zijn gejuich. Prachtig gewoon. Wedstrijd verder niks van meegekregen, veel meer dan samenvattingen heb ik ervan niet gezien, aangezien ik destijds nauwelijks 3 maanden oud was
Met één van de mooiste WK-doelpunten oot door Laudrup.quote:Op maandag 12 december 2005 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Nog een mooie WK match, alweer 1986 (Ja sorry, dat was gewoon een goed WK): Denemarken - Uruguay.
Oftewel hoe het beste Deense elftal ooit die houthakkers van Urugay alle hoeken van het veld liet zien.
Ik heb die wedstrijd een keer gezien tijdens WK-classics op Eurosport. Leuke wedstrijd en je kijkt ineens heel anders naar het fenomeen doodschop. Ik heb in de wedstrijd weinig Braziliaanse hoogstandjes gezien.quote:Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef tong80 het volgende:
Kunnen jullie niet dieper in het verleden graven ? Brazilië - Nederland op het WK-74 was bijvoorbeeld ook geweldig, of zijn jullie daar te jong voor ?
Dan waren we in 2006 voor de 2e keer wereldkampioen geworden.quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef sportfreak het volgende:
nog steeds vraag ik af wat er was gebeurd als v. Hooijdonk in de verlenging een penalty had gekregen waar hij recht op had
Flikker op met je EKquote:Op maandag 12 december 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:
Nederland - Argentinië en de eerste helft van Tsjechië - Nederland op het EK 2004.
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.quote:Op maandag 12 december 2005 20:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Immel meen ik dat het was links van het midden op de goal, een flinke muur, vrije trap net vanaf de rechterzijde van het veld, aanloop, de bal stijgt snel, vliegt een meter over de Duitse hoofden, zakt als een baksteen, draait met een mooie curve in de rechter hoek en slaat vlak bij de grond in.
Een 10 met een griffel voor die free kick.
Ben je zeker ik dacht Letchcov of scoorde die de andere treffer ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.
Nadat Brazilie van ons had gewonnen had ik echt geen zin meer om de rest van dat wk nog te volgenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Duitsland - Bulgarije in 94? Dat was volgens mij Bodo Illgner en anders Andreas Köpke op doel. En die free kick was van Hristo.
Lechkov scoorde de winnende 2-1, de vrije trap (1-1) was van Hristo.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je zeker ik dacht Letchcov of scoorde die de andere treffer ?
Klopt, beide goals vielen binnen 3 minuten van elkaar. Bodo Illgner stond in de goal.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Lechkov scoorde de winnende 2-1, de vrije trap (1-1) was van Hristo.
Dan moet je snel eens naar beelden uit 58 en 62 opzoek gaan.Garrincha met buitenkant rechts vanaf 30 meter in de kruising.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:17 schreef DIGGER het volgende:
Tis denk ik wel de mooiste vrije trap goal ooit op een WK, die van Hristo in 1994.
8 jaar geleden zond eurosport alle officiele WK-documentaires uit. Heb ze destijds op video opgenomen. Dus ze moeten te vinden zijn. Echt genieten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Goed plan, want er is vandaag echt helemaal geen ene ruk aan voetbal
(Gelukkig heb ik ook 'classic voetbal' kanalen anders was het afkicken geblazen)
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:34 schreef VoreG het volgende:
Nederland - Argentinië van 1998
Vooral door de ontlading achteraf door iedereen waarbij ik in de kamer zat. Het was toen ook mooi weer dus de deuren stonden open en buiten hoorde je uit elke huis keihard gejuich komen. Geweldig is dat.
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.
Wist ik veel dat er mensen waren die geen voetbal keken.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.
Heb je die automobilist nog aangeklaagd? Voor onvaderlandslievend gedrag.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik rende toen in dolle vreugde de kroeg uit, de straat op. Om vervolgens bijna plat gereden te worden.
Wist ik veel dat er mensen waren die geen voetbal keken.
Dat was juist een kutwedstrijd van Basten en Gullit die geen bal raakten twee onmachtige elftallen. Met een kut resultaat dankzij een kutcoach.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:51 schreef WaStEd het volgende:
Qua beleving was Duitsland-Nederland de spannendste en mooiste wedstrijd die ik op een WK gezien heb, als dat we gewonnen hadden waren we zeker ook een heel end gekomen. Mjah, we hebben nu alleen der Floim von Rijkaard als aandenken.
Dat is een klassieker. Alles zat erin. Brazilië de grootmacht en Nederland het kleine landje. Beiden aanvallend, keihard en tot de grens gaand. Cruijff was meesterlijk, maar ik herinner me het als de wqedstrijd van van Hanegem.Die mede door deze wedstrijd in Zuid-Amerika werd uitgeroepen tot beste speler vanm het toernooi.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:49 schreef Zwansen het volgende:
Vorig jaar was het 30 jaar terug dat Nederland de WK-finale haalde en daarom zond de NOS de wedstrijd Nederland-Brazilië nog eens uit. Heb de hele wedstrijd gezien en heb vol bewondering de hele wedstrijd naar Cruijff gekeken. Wat een voetballer... Wat een wedstrijd.
Met een mooie wedstrijd bedoel ik niet per definitie mooi voetbalquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was juist een kutwedstrijd van Basten en Gullit die geen bal raakten twee onmachtige elftallen. Met een kut resultaat dankzij een kutcoach.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:42 schreef tong80 het volgende:
Zoiets had ik met het WK-90 paar vrienden waren hier aan het kijken, Nederland - Duitsland. Ik had slagroombollen op tafel gezet.Ramen open, was mooi weer namelijk. Klinsman scoort en ik gooide een slagroombol naar buiten. Althans dat dacht ik, een maat van me had het raam dicht gedaan, twee dagen later kon ik nog slagroom van het behang eten.
Verder vond ik het alleen mooi omdat het in San Siro was met drie Interistie uit Duitsland en drie Milanisti uit Holland. Maar de wedstrijd bood verder niks nostalgisch. Heeft niks met de nederlaag te maken of mooi voetbal. Het was gewoon een kutwedstrijd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:58 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Met een mooie wedstrijd bedoel ik niet per definitie mooi voetbal
Als ik met adrenaline op de bank zit vind ik het leuk en geloof me dat ik toen adrenaline hadquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verder vond ik het alleen mooi omdat het in San Siro was met drie Interistie uit Duitsland en drie Milanisti uit Holland. Maar de wedstrijd bood verder niks nostalgisch. Heeft niks met de nederlaag te maken of mooi voetbal. Het was gewoon een kutwedstrijd.
Tuurlijk we zouden wereldkampioen worden immers. Maar wat een teleurstelling.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:03 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Als ik met adrenaline op de bank zit vind ik het leuk en geloof me dat ik toen adrenaline had
Ceulemans was dat toch of niet ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:04 schreef tong80 het volgende:
Digger had hem al genoemd Fanneke
Rik de Saedeleer :
'Kom Jan, doe het, jaaaaaa daar gaat lange Jan, jaaaaaaa goaaaaaaaal, amei ik kan niet meer praten.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |