Jong van hart en ik ging al jong terug naar de geschiedenis. Nooit Garrincha zien voetballen maar wel m'n heldquote:
stond ie niet ih tornooielftal dan ? Schitterende speler , jammer genoeg er niet 100% uitgekomen. Kon in een rijtje van absolute topspelers vd jaren 90 gestaan hebben. Ook in Inter is hij zoals zovele toppers verkommerd.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:29 schreef tong80 het volgende:
Scifo speelde in 1990 trouwens geweldig zo goed is ie daarna niet meer geweest.
waar Belgie flagrant in de zak werd gezet door die Jamaicaan Prendergastquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:37 schreef dvdfreak het volgende:
Brazillie-Belgie was ook een aardige wedstrijd
Ja, die was inderdaad mooi. Laudrup maakte het toen de Brazilianen nog even best lastig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:30 schreef larsje66 het volgende:
Denemarken - Brazilië 2-3 WK 1998
Pfff, leefde ik toen maar al in die tijd, ben bang dat we lang zullen moeten wachten op weer een historische wedstrijd.. want de laatste is denk ik toch van '98, zou het niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef slaveloos het volgende:
WK '82 Italie - Brazilie, wat een clash tussen speelstijlen, en wat een verschrikkelijk goede voetballers stonden er toen in het veld, 3 keer de net van een schorsing teruggekomen Paolo Rossi.
Brazilie kwam 2-0 voor, maar spelers als Cerezo, Falcao, Eder en Socrates dachten aan niks anders dan goals maken, in een woord ongelooflijk.
Prachtige wedstrijd inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef slaveloos het volgende:
WK '82 Italie - Brazilie, wat een clash tussen speelstijlen, en wat een verschrikkelijk goede voetballers stonden er toen in het veld, 3 keer de net van een schorsing teruggekomen Paolo Rossi.
Brazilie kwam 2-0 voor, maar spelers als Cerezo, Falcao, Eder en Socrates dachten aan niks anders dan goals maken, in een woord ongelooflijk.
Argentinië - Servië '06 was ook schitterend om te zien! En je hebt gelijk, de sfeer van toen maakt de wedstrijd al 2x zo aantrekkelijk!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:47 schreef Soul79 het volgende:
Italië - Brazilië 1982 bewijst trouwens dat de beste WK-wedstrijden in de brandende middagzon gespeeld worden, in een propvol, krakkemikkig stadion.
Die wedstrijd was niet half zo mooi geweest als ie 's avonds was gespeeld, of in een sfeerloos modern high tech stadion![]()
'82 was in Spanje niet? dus dat krakkemikkige stadion was Bernabeuquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:47 schreef Soul79 het volgende:
Italië - Brazilië 1982 bewijst trouwens dat de beste WK-wedstrijden in de brandende middagzon gespeeld worden, in een propvol, krakkemikkig stadion.
WK 86 was überhaupt een mooie WK. Spanje tegen Denemarken vergeet ik ook nooit meer.quote:Op maandag 12 december 2005 18:28 schreef DIGGER het volgende:
Belgie - Rusland in Mexico 86 was ook fenomenaal, De Belgen die door 4 maal te scoren de 3 goals van Belanov wisten te neutraliseren maar speciaal natuurlijk omdat Rik de Saedeleer de commentator was.
Dat was absoluut geen mooie wedstrijd. Meer een ontlading. Zo van:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:25 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik ga voor: Nederland - Ierland 1988
Alleen was dat géén WK.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:25 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik ga voor: Nederland - Ierland 1988
Dat ging om het EK-84quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:23 schreef blonchi het volgende:
[..]
WK 86 was überhaupt een mooie WK. Spanje tegen Denemarken vergeet ik ook nooit meer.
WK 86 was ook het WK waarvoor we ons niet kwalificeerden vanwege een minder doelsaldo ten opzichte van datzelfde Spanje (Spanje - Malta --> Twaaluf tegen één). Nog steeds een bitter bijsmaakje.
dat, en de playoff van schotland-nederland voor een kampioenschap, welke weet ik niet meer, maar eerst verloren we met 1-0 en toen wonnen we met 5-0 of 6-0 op de return, van der vaart en sneijder speelden toen een fantastische wedstrijdquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:28 schreef Dos37 het volgende:
Nederland - Argentinië '98.
Ik ben het met jou eens.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:29 schreef sjarreltje het volgende:
Het blijft voor mij toch Nederland - Argentinie in 1998. Als 11-jarig jongetje had ik mn vader nog nooit zó panisch uit z'n dak zien gaan
En het was natuurlijk ook een prachtige wedstrijd. Goed voetbal, een kopstoot met een rooie kaart én Nederland dat in de verlenging dankzij een schit-te-rend doelpunt wint. Amen
edit: en natuurlijk het absoluut legendarische commentaar van Jack van Gelder. Die 10 seconde vóór het doelpunt opeens voelt dat Nederland in de halve finale terecht gaat komen
In de verlenging? Heb jij een andere wedstrijd gezien?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:29 schreef sjarreltje het volgende:
én Nederland dat in de verlenging dankzij een schit-te-rend doelpunt wint. Amen
huldequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
Het WK-86 misten we door een goal in de 88ste minuut van George Grun waardoor we niet met 2-0 maar met 2-1 wonnen na en uitnederlaag met 1-0.
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergevenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
Het WK-86 misten we door een goal in de 88ste minuut van George Grun waardoor we niet met 2-0 maar met 2-1 wonnen na en uitnederlaag met 1-0.
Ja, dat was Don Leo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:22 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergeven, en welke gek liet hem toen invallen, was dat don Leo?
Ja die zette de slechtste kopper van Nederland als voorstopper in terwijl ie als spits alleen kopte als de keeper van de tegenstander anaal gepenetreerd werd door de pitt bull van de grensrechter.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:22 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dekkingsfout van John van Loen, ik heb het hem nog steeds niet vergeven, en welke gek liet hem toen invallen, was dat don Leo?
En ik maar altijd denken dat Eusebio bij Portugal speelde.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:40 schreef Beschouw het volgende:
Italië-Noord Korea WK 1966. Uitslag: 5-3 (na een tussenstand van 0-3)
Was niet rechtstreeks op tv, maar de samenvatting heb ik toen wel gezien.Eusebio
![]()
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik maar altijd denken dat Eusebio bij Portugal speelde.
http://www.youtube.com/watch?v=OnNliThxA7cquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:56 schreef PrincePolly het volgende:
Ik weet niet of ie al is geweest, maar: Argentinie-Roemenie was Uber-Vet, voor mij nummer 1.
Als iemand iets heeft van deze wedstrijd dan zie ik het graag!
Shit, ben ik al zo oud?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ging om het EK-84
ik was geloof ik wel met andere dingen bezig toen ik dat posttequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
In de verlenging? Heb jij een andere wedstrijd gezien?.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |