quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Triest hoe men hier vanmiddag weer bezig is geweest. Elkaar een beetje aanvallen, uitdagen en uitschelden![]()
Waar is dat voor nodig en wat voegt het nou aan het topic toe?
Hebben de betrokkenen van vanmiddag (ik noem bijvoorbeeld een Cart_man, Jajong, Erwtensoep, Golfer, Nashje Soa-Holic) hier een goed antwoord op dan hoor ik die graag via de mail.
M'n adres staat in m'n profiel, ik ben benieuwd.
Vond het ook wel meevallenquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:38 schreef D1 het volgende:
Heb zelf niet iets gezien wat erger is dan in de andere Ajax reeksen...
Je moet het meer als algemeen punt zien, het gebeurt steeds vaker en dat vind ik jammer.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:07 schreef StarGazer het volgende:
Ik vond het idd ook wel meevallen
Tsja er zijn altijd wel wat gasten die in het Ajax topic willen trollen. Daarna zijn er dan weer veel mensen die er op reageren.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:21 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Je moet het meer als algemeen punt zien, het gebeurt steeds vaker en dat vind ik jammer.
quote:Ajax A1 herfstkampioen
Alkmaar, 10 december 2005
Dankzij een 3-1 zege op AZ mag Ajax A1zich herfstkampioen noemen. De Alkmaarders kamen voor rust op voorsprong, maar vlak voor de pauze maakte Chakib Tayeb gelijk. Na rust bepaalden Brouwer en Goossens de eindstand op 3-1 in het voordeel van Ajax.
De eerste twintig minuten van de wedstrijd speelde Ajax niet goed en achterin werden veel fouten gemaakt. Niet verwonderlijk dus dat de thuisploeg op voorsprong kwam. Slijngard kreeg in de eenentwintigste minuut zijn hand tegen de bal in het zestienmetergebied en Ruud Vormer, aanvoerder van AZ, miste de penalty niet.
Ajax leek wakker geschud en ging vanaf dat moment beter voetballen. Zijler, Poepon en Goossens onder andere hadden kansen op de gelijkmaker, maar het duurde tot twee minuten voor rust eer de Amsterdamse treffer kon worden genoteerd. Anita speelde diep op Tayeb die alleen op de keeper af ging en scoorde: 1-1.
Na rust bleef Ajax het overwicht houden. Het resulteerde halverwege in het tweede Ajax-doelpunt. Goossens kwam door aan de linkerkant en bracht de bal voor het doel. Daar stond Brouwer die de 1-2 binnen tikte.
Een kwartier voor tijd, Goossens had intussen de paal nog geraakt, verliep een Ajax-aanval via Anita aan de rechterkant. De bal kwam terecht bij Goossens die goed inschoot. Een paar minuten voor tijd had keeper Marco van Duin nog een uitstekende redding, zodat de score niet meer veranderde. Aangezien concurrent Feyenoord gelijk speelde, is Ajax herfstkampioen.
Opstelling Ajax: Van Duin, Burgzorg, Neuvel (´46 Van der Wiel), Slijngard, Sterk, Anita (´85 Ben-Moussa), Zijler, Goossens, Poepon, Sarpong, Tayeb (´62 Brouwer).
lees je meelquote:
Degraderen en dan ook nog een middenmoter zijn in de GGD is inderdaad wel heel knap.quote:Op zondag 11 december 2005 00:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is wel een hele prestatie inderdaad.
Ik vraag me af wat er nu met Emanuelson en Juanfran gaat gebeuren, Blind zal een keuze moeten maken, wat denken jullie? Ik zou iig Juanfran nog even laten staan als linksachter.quote:'Blind wil optie tot koop op Juanfran lichten'
10 december 2005
De technische staf van Ajax wil na dit seizoen graag verder met Juanfran, zo weet de website van voetbalmaandblad Elf te melden. De Spaanse verdediger wordt deze jaargang door Ajax gehuurd van Besiktas. Bij de huurovereenkomst bedong de Amsterdamse club een optie tot koop. Ajax-trainer Danny Blind zou graag zien dat deze optie wordt gelicht.
Juanfran maakte veel indruk op de oefenmeester tijdens de wedstrijden tegen RKC Waalwijk (4-1 zege) en Arsenal (0-0). Dat de technische staf van Ajax naar verluidt verder wil met Juanfran is opvallend te noemen. In een eerder stadium liet de inmiddels vertrokken directeur Arie van Eijden weten dat het huren van de 29-jarige linksback 'niet verstandig' is geweest.
Urby op linkshalf. Sneijder op 10. Galasek naar Willem IIquote:Op zondag 11 december 2005 00:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er nu met Emanuelson en Juanfran gaat gebeuren, Blind zal een keuze moeten maken, wat denken jullie? Ik zou iig Juanfran nog even laten staan als linksachter.
quote:Op zondag 11 december 2005 01:22 schreef Jajong het volgende:
[..]
Urby op linkshalf. Sneijder op 10. Galasek naar Willem II
Jij vindt het af en toe best frustrerend dat je niet blauw meer bent hequote:
quote:Sunday Express: 'Nigel de Jong in januari naar Manchester United'
Volgens het Britse tabloid Sunday Express heeft Manchester United een akkoord bereikt met Ajax over een tussentijdse transfer van Nigel de Jong. De middenvelder van Ajax zou volgens het tabloid voor 1 miljoen pond de overstap in de winterstop maken naar de in verval geraakte Engelse topclub.
Ah we spelen weer met 10 man!quote:Op zondag 11 december 2005 14:12 schreef SoA-Holic het volgende:
Opstelling Ajax: Rosenberg rechtsbuiten?
de opstelling van Ajax: Stekelenburg; Trabelsi; Heitinga; Vermaelen; Juanfran; Pienaar; Galasek; Sneijder; Rosenberg; Charisteas; Boukhari
huh, marcus als rechtsbuiten, of is dit een verkapte 4-4-2. We zullen het zien.
Lijkt mij idd een verkapte 4-4-2. Boukhariquote:Op zondag 11 december 2005 14:12 schreef SoA-Holic het volgende:
Opstelling Ajax: Rosenberg rechtsbuiten?
de opstelling van Ajax: Stekelenburg; Trabelsi; Heitinga; Vermaelen; Juanfran; Pienaar; Galasek; Sneijder; Rosenberg; Charisteas; Boukhari
huh, marcus als rechtsbuiten, of is dit een verkapte 4-4-2. We zullen het zien.
Niet van die moeilijke vragen stellen! Niemand weet 't...quote:Op zondag 11 december 2005 14:36 schreef Kang-He het volgende:
Waarom speelt Boukhari elke keer in plaats van Babel?
Zie jij het verschil tussen de 2 qua vorm dan ?quote:Op zondag 11 december 2005 14:36 schreef Kang-He het volgende:
Waarom speelt Boukhari elke keer in plaats van Babel?
Wat een troostquote:Op zondag 11 december 2005 15:44 schreef patrickt37 het volgende:
Waalwijk gaat verliezen, en Ajax wint.
Dan schuiven we door naar de 5de plaats. Met nog maar 11 verliespunten tov Feyenoord, Az en PSV.
In ieder geval winst, dat goede spel komt wel weer.quote:Op zondag 11 december 2005 15:52 schreef Jasza het volgende:
Zou er maar nog niet zeker van zijn dat Ajax wint, zo groed spelen ze volgens mij niet.
Het staat wel 2 - 0 en daar gaat het om.quote:Op zondag 11 december 2005 15:52 schreef Jasza het volgende:
Zou er maar nog niet zeker van zijn dat Ajax wint, zo groed spelen ze volgens mij niet.
Ja heel leuk voor jullie al dat balbezit maar kansen hebben jullie bijna niet gehad.quote:Op zondag 11 december 2005 17:10 schreef Elvislives het volgende:
oh ja, over het algemeen was gelijkspel eerlijker, jullie de 1e helft, wij de 2de...
Jullie hebben geen kans gehad. Dat elftal van jullie kan alleen maar schoppenquote:Op zondag 11 december 2005 17:10 schreef Elvislives het volgende:
wat een jankerds hebben jullie onder contract, niet normaal meer. Jullie verdedigers speelden erg sterk, maar voorderest was het een drama. En die pienaar heeft volgens mij echt een vervelend leven, hij is nergens tevreden mee zelfs niet met een penalty, dan gaat ie nog lopen zeuren om een kaart...
oh ja, over het algemeen was gelijkspel eerlijker, jullie de 1e helft, wij de 2de...
Feyenoord heeft eens wat te vieren, voor het eerst sinds 1999 aan kopquote:Op zondag 11 december 2005 16:56 schreef patrickt37 het volgende:
AJAX![]()
![]()
KAMPIOENEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar blijven die trollen nu? Tis ineens een stuk rustiger hier.
Met 2 anderenquote:Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Feyenoord heeft eens wat te vieren, voor het eerst sinds 1999 aan kop
Met een buscombi van bijna 40 euro ofzoquote:Op zondag 11 december 2005 17:20 schreef SoA-Holic het volgende:
Goeie overwinning, nu mogen de mannen een weekie rusten om volgende gewoon weer die 3 puntjes uit breda mee te nemen.
quote:Vlak na Valencia's doelpunt in de 74ste minuut mocht Patrick Kluivert invallen. Met de Nederlander in de aanval ging de thuisclub op zoek naar de winst. KLuivert was echter niet gelukkig. Tien minuten na zijn entree moest hij zich alweer laten vervangen met een blessure.
Wederzijds met uw clubquote:Op zondag 11 december 2005 17:40 schreef xboxps2 het volgende:
knappe overwinning in arnhem van ajax. 0-2 netjes
Klopt, maar er is de laatste tijd wat meer te lachen voor de tegenstander van Ajax, dus logisch dat het gebeurt. Vind ik ook niet erg, een geintje kan iedereen tegen. Maar het kan ook te ver gaan en de grens is wel bereikt nu.quote:Op zondag 11 december 2005 18:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geldt voor elke 'supportersgroep'
Ik lees namelijk wel heel veel topics die club-specifiek zijn
Patrick "Oil of Olaz" Lodewijksquote:
quote:
Wat een onzin zeg, hersi ging wel heel makkelijk liggen, 1 keer werd ie neit eens geraakt terwijl vreven het nodig vond om boukhari echt keihard onderuit te schoffelen. Wat moet Vitesse met die speler man? Veels te onbezonnen acties heeft ie, doet het elftal meer schade dan goed lijkt me.quote:Op zondag 11 december 2005 17:14 schreef Elvislives het volgende:
nee en als hersi 2 keer neergelegd wordt in de 16 op dezelfde manier als jullie de pingel kregen...
In de eerste helft had Vitesse meer kansen (3x) terwijl Ajax alleen een knullige penalty kreeg.. 2e helft kregen jullie de kansen via counters. Ideaal voor ajax om zo vroeg op voorsprong te komen en dan professioneel uitgespeeld, dat moet ik wel zeggen. Maar 't was niet veel. Naast dat Boukhari om te janken is, is die Charisteas echt een kneusquote:Op zondag 11 december 2005 19:28 schreef Silenus het volgende:
Net terug uit Arnhem. Armzalig elftal hoor, dat vitesse. Beetje schoppen, maar kansen creëren ho maar. Niet dat wij zo goed speelden overigens. Wel een goede speler van Vites, die Boukhari! Had alleen een Ajax shirt aan maar verder alle ballen netjes bij de Arnhemmers ingeleverd.
Kijk maar is een hele wedstrijd, dan zie je hoe bagger die Boukhari is. Levert die ene bal na de andere in en het is nog een zeikerdje op het veld ook.quote:Op zondag 11 december 2005 20:39 schreef Jajong het volgende:
Ach Boukhari leidde wel de 2-0 mooi in, die jongen kan best voetballen, maar bij Ajax moet ie gewoon te vaak aan de bak zeg maar. Niveautje lager en dan kan ie toch de held van Sparta / NAC uitgroeien.
Wapenaar zeer sterk, evenals Steek, Steek is een held.
Hij komt gewoon te kort voor Ajax. Dan lijkt ie natuurlijk veel slechter dan ie uiteindelijk is.quote:Op zondag 11 december 2005 20:42 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Kijk maar is een hele wedstrijd, dan zie je hoe bagger die Boukhari is. Levert die ene bal na de andere in en het is nog een zeikerdje op het veld ook.
Even voor de duidelijkheid. Boukhari kan voor geen meter voetballen. Hij is niet meer dan een subtopper, een slechte suptopper nog wel!quote:Op zondag 11 december 2005 20:39 schreef Jajong het volgende:
Ach Boukhari leidde wel de 2-0 mooi in, die jongen kan best voetballen, maar bij Ajax moet ie gewoon te vaak aan de bak zeg maar. Niveautje lager en dan kan ie toch de held van Sparta / NAC uitgroeien.
Idd en Boukhari toont tenminste inzet, Pienaar loopt er maar wat bij. Oké Boukhari is niet top, maar ik vind het raar dat een speler die gewoon net iets te kort komt al weken de volle laag krijgt terwijl een speler die het wel kan elke keer maar er met "kon beter" vanaf komt...quote:Op zondag 11 december 2005 20:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Boukhari krijgt alsmaar de volle laag, maar hij is nog 10x gevaarlijker dan Pienaar
Maar daar hoor ik dan weer niemand over
Dat is een nieuw dansje.quote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef Kang-He het volgende:
Pienaar was weer lekker aan het naschoppen.
Gek he als je zag hoe die vreven inkwam zeg, niet meer dan logisch dat ie zoiets doet danquote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef Kang-He het volgende:
Pienaar was weer lekker aan het naschoppen.
Das incl de flippo die ze weer mag plaatsen hequote:Op zondag 11 december 2005 21:20 schreef JaWi het volgende:
Toch geloof ik niet dat de stoeltjes 133 euro per stuk waren.
Met dit weer?quote:Op zondag 11 december 2005 21:23 schreef JaWi het volgende:
Voor dat geld kom ik ze er persoonlijk weer inzetten.
Dan kom ik je helpenquote:Op zondag 11 december 2005 21:25 schreef JaWi het volgende:
Het was, op een kleine lekkage na, overdekt hoor.
Het wordt tijd dat jij je sig aanpast.quote:Op zondag 11 december 2005 20:42 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Kijk maar is een hele wedstrijd, dan zie je hoe bagger die Boukhari is. Levert die ene bal na de andere in en het is nog een zeikerdje op het veld ook.
Armzalig elftal? Ajax bedoel je zeker, van een topclub verwacht je toch ietsje meer dan wat ze vandaag lieten zien. Wat een aanstellers zeg....quote:Op zondag 11 december 2005 19:28 schreef Silenus het volgende:
Net terug uit Arnhem. Armzalig elftal hoor, dat vitesse. Beetje schoppen, maar kansen creëren ho maar. Niet dat wij zo goed speelden overigens. Wel een goede speler van Vites, die Boukhari! Had alleen een Ajax shirt aan maar verder alle ballen netjes bij de Arnhemmers ingeleverd.
En toch 2-0 winnen goed hequote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef djstoffel het volgende:
[..]
vitesse speelde vandaag niet sterk,. Dat klopt maar dat zegt eigenlijk meer over ajax dan over vitesse dat ze er nog zoveel moeite mee hadden (vooral het eerste uur). Zonder die penalty had het nog heel lastig kunnen worden. AJAX WAS IMMERS ECHT EEN DRAMA IN DE EERSTE HELFT........ ( een stel ouwe wijven die zich alleen maar lieten vallen, aan te stellen en kaarten liepen aan te smeren.) In de tweede helft gooide vitesse de deur open en kon die luizenploeg uit amsterdam lekker counteren wat vaak nog slecht werd uitgevoerd ook nog....
Vitesse verdiende de overwinning ook niet. Eigenlijk was t gewoon een typische 0-0 wedstrijd. Door de domme actie van Vreven liep t helaas iets anders....
Vitesse draait beter dit seizoen, ze stonden voor vandaag immers boven Ajax? Dus niet zo zeuren over moeite doen. Kaarten aansmeren, hou toch op man. Dat Vitesse te weinig kwaliteiten heeft om een wedstrijd voetballend te winnen wil niet zeggen dat ze als een stel kamikaze piloten op iedereen in hoeven springen. Een typische 0-0 wedstrijd...quote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef djstoffel het volgende:
[..]
vitesse speelde vandaag niet sterk,. Dat klopt maar dat zegt eigenlijk meer over ajax dan over vitesse dat ze er nog zoveel moeite mee hadden (vooral het eerste uur). Zonder die penalty had het nog heel lastig kunnen worden. AJAX WAS IMMERS ECHT EEN DRAMA IN DE EERSTE HELFT........ ( een stel ouwe wijven die zich alleen maar lieten vallen, aan te stellen en kaarten liepen aan te smeren.) In de tweede helft gooide vitesse de deur open en kon die luizenploeg uit amsterdam lekker counteren wat vaak nog slecht werd uitgevoerd ook nog....
Vitesse verdiende de overwinning ook niet. Eigenlijk was t gewoon een typische 0-0 wedstrijd. Door de domme actie van Vreven liep t helaas iets anders....
Ik ben er trots op dat mijn club punten pakt ja, zeker nu het niet zo goed daait.quote:Op zondag 11 december 2005 22:07 schreef djstoffel het volgende:
als jij er als ajaxied trots op bent ....tja, een kinderhand is gauw gevuld.
Haarscherpe analyse. En dat van Vreven was helemaal geen overtreding. Komt door Talpa.quote:Op zondag 11 december 2005 22:07 schreef djstoffel het volgende:
o ja.............en dat kut talpa met die ajaxverslaggevers (wat was die ron de rijk immers blij toen de 2-0 viel) kregen het weer voorelkaar om een totaal verkeerd beeld van de wedstrijd weer te geven. Vitesse was matig, maar ajax in verhouding nog slechter
Hahahaquote:Op zondag 11 december 2005 22:16 schreef djstoffel het volgende:
vitesse geen een????.....................heb je de eerste helft overgeslagen??? Heb er toch 4 van vitesse geteld in de eerste helft
Ajax werd in het zadel geholpen door die kamikaze actie van vreven.............anders had ik t nog moeten zien of er uberhaubt gescoord zou worden. Heeft Ajax nog een kans gehad in de eerste helft dan? ...............WAAROM WAS HET UITVAK ANDERS ZO STIL IN DE EERSTE HELFT???
Het was gewoon een matige wedstrijd van beide kanten, maar ajax viel me echt zwaar en zwaar tegen. Nooit geweten dat Ajax een ordinaire counterploeg is geworden....
quote:Ajax B1 wint op De Toekomst van PSV B1
Zaterdag 10 december, Verslaggever SP, Amsterdam, 20.52u GMT+01.00, Diverse media/AS
Ajax B1 heeft zaterdagmiddag goede zaken gedaan door te winnen van PSV B1. Op Ajax' jeugdcomplex De Toekomst won B1 met 3-1. Linksbuiten Danilo Sousa Campos (zoontje van ex-Ajacied Wamberto) zorgde voor 1 van de Amsterdamse goals. Wie de andere goals scoorden, is niet bekend bij de redactie. Opstelling Ajax B1: 1. Donovan Partosoebroto 2. Deniz Aslan 3. Joel Tillema 4. Chris Supusepa 5. Nathaniel Will 6. Leandro Resida 7. Jordi Schell 8. Ismo Vorstermans 9. Frank Olijve 10. Siem de Jong 11. Danilo Sousa Campos. Op de ranglijst blijft Ajax op een tweede plaats staan op 6 punten achterstand op Feyenoord B1. Volgende week speelt Ajax B1 thuis tegen FC Groningen B1 in de achtste finales van het bekertoernooi.
Dat klopt wel ja...quote:Op zondag 11 december 2005 22:31 schreef djstoffel het volgende:
jawel, maar t blijft in principe een topploeg met een veel hoger budget en veel betere spelers dan middenmoter/subtopper vitesse. Dat heb ik vandaag niet gezien...........
had je vader kunnen zijn puber......................stoer hoor dat vuurwerk gooien in ons vak. Echte kerel!! Neem er nog eentje!!quote:Op zondag 11 december 2005 22:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
HahahaLaat me raden, jij mag nog geen bier drinken?
Ja gast. Wij hebben gewoon verdiend met 2-0 gewonnen. Nu weer geld sparen jochiequote:Op zondag 11 december 2005 22:49 schreef djstoffel het volgende:
uit de bovenhoek?.............beetje slechtziend??? Die bal was overgegaan, kwam recht op wapenaar af en werd simpel overgetikt. Die had ik ook nog wel gehad..... Wapenaar is een beetje een showkeeper dus t leek vrij spectaculair..
pfffffffffff, zo lust ik er ook wel eentje. Als vitesse die 4 kansen voor rust gemaakt had stond t 4-1
Die van Boukhari was de ENIGSTE GROTE kans voor ajax in de eerste helft....
Ik vraag het me ten zeerste af. Maar iedereen moet toch zien dat het niks is? Chronisch traag en speelt maar één keer per jaar goed. En die wedstrijd is al geweest, johan fruit schaal tegen psv. Dus nu kan je hem eruit laten.quote:Op zondag 11 december 2005 22:49 schreef Suijk het volgende:
Zou Boukhari het zelf wel snappen?
ik hoop dat dit gelogen is, al die gefrustreerde posts van je passen bij een ventje van 12 dat dacht even makkelijk van Ajax te kunnen winnen vandaag. Maar goed..quote:
De mooiste manier om eronder uit te komenquote:Op zondag 11 december 2005 23:56 schreef djstoffel het volgende:
een kinderhand is gauw gevuld zie ik wel weer..............plaats 4 is in ieder geval het hoogst haalbare voor dit overschatte gezelschap. De top drie staat al vast. Ajax moet zich tevreden stellen met de titel " the best of the rest"
wel lachen dat die amsterdamse zielepoten hier niet eens in de gaten hebben dat ik de boel maar een beetje loop op te stoken. Een heel erg kort lontje allemaal
we needz to get down...ja, dat zou ik me bij jouw wel wensen manny..............zo diep mogelijk graag!
Puber.quote:Op zondag 11 december 2005 23:56 schreef djstoffel het volgende:
een kinderhand is gauw gevuld zie ik wel weer..............plaats 4 is in ieder geval het hoogst haalbare voor dit overschatte gezelschap. De top drie staat al vast. Ajax moet zich tevreden stellen met de titel " the best of the rest"
wel lachen dat die amsterdamse zielepoten hier niet eens in de gaten hebben dat ik de boel maar een beetje loop op te stoken. Een heel erg kort lontje allemaal
we needz to get down...ja, dat zou ik me bij jouw wel wensen manny..............zo diep mogelijk graag!
Zielig figuur. Verder maar negeren dit jochie.quote:Op zondag 11 december 2005 23:56 schreef djstoffel het volgende:
een kinderhand is gauw gevuld zie ik wel weer..............plaats 4 is in ieder geval het hoogst haalbare voor dit toch overschatte gezelschap. De top drie staat al vast. Ajax moet zich tevreden stellen met de titel " the best of the rest"
Een heel erg kort lontje allemaal hier trouwens....( maar dat was aan een aantal in het uitvak ook te zien)
Boven ons op noord zat een groep ajaxieden in het vitessevak maar die gedroegen zich vrij aardig (zoals het hoort)
Ik zat ondertussen ook even te kijken op een ajax site. Buscombi, geen boycot.quote:Op maandag 12 december 2005 00:31 schreef Erasmusch het volgende:
Dit was toch na de wedstrijd zeg je net? Boycot ofzo?
quote:Op maandag 12 december 2005 00:35 schreef DutchGooner het volgende:
80.000 voor 600?
Hoge arbeidskosten zullen we dan maar zeggen
quote:Op maandag 12 december 2005 00:23 schreef Jajong het volgende:
Wat een mooi plaatje, van NA de wedstrijd.
quote:Op maandag 12 december 2005 01:19 schreef Silenus het volgende:
Plaatje is van vóór de wedstrijd, spandoek werd in de 88e minuut namelijk al verwijderd. ...
Je vergeet de jaarlijkse Feyenoord-dip. Elk seizoen, als iedereen denkt dat Feyenoord mee gaat doen om de titel dan zakt de club weg. In een geruime periode kunnen ze dan even niets meer, ik heb dan altijd het idee dat het geluk even op is voor de Rotterdammers en ze (net als Ajax nu) in de hoek komen te liggen waar alle klappen vallen.quote:Op zondag 11 december 2005 23:56 schreef djstoffel het volgende:
een kinderhand is gauw gevuld zie ik wel weer..............plaats 4 is in ieder geval het hoogst haalbare voor dit toch overschatte gezelschap. De top drie staat al vast. Ajax moet zich tevreden stellen met de titel " the best of the rest"
En hoe beviel het 442 jullie?quote:Toch waren de enige echte uitblinkers in de Amsterdamse equipe niet in de voorste linies te vinden, maar centraal achterin. Daar speelden Thomas Vermaelen en John Heitinga een foutloze wedstrijd. Het was veelzeggend dat Vitesse zijn beste kans kreeg uit een hoekschop. Via lopende aanvallen was er geen doorkomen aan voor de formatie van trainer Edward Sturing, die een open doekje overhad voor Vermaelen en Heitinga. ,,Wij hebben veel druk ontwikkeld, maar geen kansen. Dat is misschien een tekortkoming van onze kant, maar ook de verdienste van Ajax' centrale duo. We liepen steeds tegen een blok beton aan. Verdedigen is een kunst, dat bleek maar weer eens.'
Tuurlijk niet man, leuk voor de tegestanders, mits je voor Vitesse bentquote:Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef HeatWave het volgende:
Vreven is altijd al zo gek als een deur geweest, inzet ok, beetje hard moet ook kunnen maar die gast had al jaren een speelverbod moeten hebben...
....en boukhari een enkeltje marokko. Hij kan ook in het circus gaan werken of optreden op feestjes en partijen (boek harrie) met de act "Hoe smeer ik iemand een kaart aan?"quote:Op maandag 12 december 2005 10:58 schreef Snatched het volgende:
Hm, Ajax lijkt toch in de problemen te komen als er gebikkeld moet worden. Ik ergerde me vooral aan Boukhari en Pienaar die om de haverklap (onnodig) naar de grond gingen, en deden alsof ze vermoord werden. Verder is Vreven wel een dwaas, en die snel genomen vrije trap en het neerschoffelen van Boukhari in de 16, zorgde ervoor dat Ajax een gewonnen wedstrijd speelde.
Vitesse moest het spel gaan maken, door de achterstand, en Ajax profiteerde prima van de ruimte. Als Wapenaar niet zo goed had gekeept, had het veel erger kunnen zijn voor Vitesse.
Rosenberg was wel veel gevaarlijker in de 4-4-2, hij had veel meer ruimte, en kon vaak de diepte in gestuurd worden.
"Jullie" hebben weer mooi gewonnenquote:Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef HeatWave het volgende:
Vreven is altijd al zo gek als een deur geweest, inzet ok, beetje hard moet ook kunnen maar die gast had al jaren een speelverbod moeten hebben...
ehhhh dat klopt tot zekere hoogte maar heb je in diezelfde actie ook gezien dat pienaar natrapte en eigenlijk rood had moeten krijgen??? Was wel te zien op tv maar omdat Talpa er (natuurlijk?) verder geen woord aan besteedde is het veel mensen ontgaan..quote:Op maandag 12 december 2005 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Die gesimuleerde elleboog tot daar aan toe, die idiote reactie van Vreven was veel erger. Een speler die een elftal over een dood punt kan helpen okee, maar die belachelijke overtreding op Pienaar kan gewoon niet, dat is te zot voor woorden...
Met zijn spel is niets mis. Irritant, maar zo'n speler kun je er best bij hebben in je elftal. Wat me wel mateloos stoort is de achterlijkheid en agressiviteit waarmee hij meent te moeten reageren op elke schouderduw die hij krijgt. Nog irritanter is het dat het arbiterkorps hem massaal de hand boven het hoofd blijft houden.quote:Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Vind je het gek als die randdebiel liever hem raakt dan de bal...
Echt hoor, ik vind het al sinds zn Utrecht tijd een lompe schopper...
als hij bij ajax komt te spelen eet ik mijn SCC op...............quote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef jimjim1983 het volgende:
zelfs al zou ie bij ajax voetballen, dan is het nog steeds een randdebiel.
voor zulke uitspraken loopt een apart topicquote:Op maandag 12 december 2005 13:07 schreef aldostuta het volgende:
[..]
als hij bij ajax komt te spelen eet ik mijn SCC op...............
quote:Op maandag 12 december 2005 13:12 schreef BoNi het volgende:
[..]
voor zulke uitspraken loopt een apart topic
Hey, kom eens terug jij.....quote:Op maandag 12 december 2005 13:16 schreef djstoffel het volgende:
ik zal je verklappen dat wij dat ook zeiden en dachten toen hij bij vitesse kwam............binnen een half jaar was t de publiekslieveling. (Door zn passie en interactie met t publiek). Sandman, hij is wel op zn retour maar niet zo slecht als gesuggereerd hier. Vind m niet minder als de huidige juanfran eigenlijk
maargoed dit is een ajax-topic. de wedstrijd is allang gespeeld dus hoogste tijd om me weer af te melden hier.
Veel succes in champions league in ieder geval en met de titel "best of the rest"
Yep dat denk ik ook!quote:Op maandag 12 december 2005 13:35 schreef djstoffel het volgende:
ehhh, denk niet dat het nog mogelijk is om de 3 koplopers te achterhalen.........daarvoor is de achterstand inmiddels te groot (maar dat is mijn mening). Ajax gaat namelijk zelf ook nog wel punten verspelen
Vorig jaar was hun achterstand niet zo groot.quote:Op maandag 12 december 2005 13:49 schreef -Wolf- het volgende:
Vorig seizoen dacht ook niemand meer dat AJAX 2e zou worden en nu staan we mooi in de 2e ronde van de CL.
dat zal nietquote:Op maandag 12 december 2005 13:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vorig jaar was hun achterstand niet zo groot.
En de eindspurt werd ook later ingezet.quote:Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
dat zal niet
Ze stonden iets van 7 punten achter en zijn met 13 punten voorsprong geindigt op de nummer 3 (uit mijn hoofd)
Kan je deze opmerking goed onderbouwen? Dit soort loze opmerkingen in de rondte doet me vrij weinig.quote:Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Rekkie het volgende:
En toch worden ze het dit seizoen niet.
Moet alles onderbouwt worden dan? Het is een gevoel dat ze het dit seizoen niet halen!quote:Op maandag 12 december 2005 14:04 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Kan je deze opmerking goed onderbouwen? Dit soort loze opmerkingen in de rondte doet me vrij weinig.
*hap, hap*quote:Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Moet alles onderbouwt worden dan? Het is een gevoel dat ze het dit seizoen niet halen!
Vorig seizoen vond ik het niet de verdienste van Ajax maar meer de blunderende concurrentie die er voor zorgde dat Ajax 2e werd!
quote:
Plus het feit dat Ajax de laatste 7-8 wedstrijden op rij winnend afslootquote:Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Moet alles onderbouwt worden dan? Het is een gevoel dat ze het dit seizoen niet halen!
Vorig seizoen vond ik het niet de verdienste van Ajax maar meer de blunderende concurrentie die er voor zorgde dat Ajax 2e werd!
Dat kan dit jaar toch ook gebeuren?quote:Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.... maar ik denk gewoon niet dat het gebeurt!quote:
En PSV derde en AZ weer 4e? of toch NEC 4e?quote:Op maandag 12 december 2005 14:33 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
Nostradamus zegt: Ajax word nog 2e
Kan die nog wel eens gelijk in hebben, geleerde man die Nostradamus!quote:Op maandag 12 december 2005 14:48 schreef Erwtensoep het volgende:
Nostradamus zegt ook dat Ajax beter gaat renderen met Urby op linkshalf dan met Boukhari
Nou ik weet het wel zeker dat hij daar gelijk in heeft!quote:Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Kan die nog wel eens gelijk in hebben, geleerde man die Nostradamus!
Klopt, 11 punten op 1 ploeg goed maken is op zich wel te doen als echt alles mee zit. Maar om op 3 ploegen 11 punten in te lopen lijkt mij onmogelijk.quote:Op maandag 12 december 2005 13:35 schreef djstoffel het volgende:
ehhh, denk niet dat het nog mogelijk is om de 3 koplopers te achterhalen.........daarvoor is de achterstand inmiddels te groot (maar dat is mijn mening). Ajax gaat namelijk zelf ook nog wel punten verspelen
Nou ja, positieve scenario: PSV - Feyenoord, Feyenoord - AZ en AZ - Feyenoord allemaal gelijk is ieder 4 verliespunten erbij .. Dan zijn er nog maar 7 punten goed te maken. Dan wint Ajax van allemaal, is weer +3, zouden ze nog maar 4 punten moeten laten liggen in hun eigen wedstrijden.quote:Op maandag 12 december 2005 15:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Klopt, 11 punten op 1 ploeg goed maken is op zich wel te doen als echt alles mee zit. Maar om op 3 ploegen 11 punten in te lopen lijkt mij onmogelijk.
Als Ajax nu alles wint, en de concurentie speelt hetzelfde als in de eerste competitiehelft, worden we met overmacht kampioen, veel simpeler scenarioquote:Op maandag 12 december 2005 15:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou ja, positieve scenario: PSV - Feyenoord, Feyenoord - AZ en AZ - Feyenoord allemaal gelijk is ieder 4 verliespunten erbij .. Dan zijn er nog maar 7 punten goed te maken. Dan wint Ajax van allemaal, is weer +3, zouden ze nog maar 4 punten moeten laten liggen in hun eigen wedstrijden.
Dat zie ik dan wel echt gebeuren. Maar goed, lijkt me niet geheel realistisch
Nee. Ze hebben twee gelijk, twee verloren. Dus dat is 10 verliespunten. Dat redt je dan niet.quote:Op maandag 12 december 2005 15:42 schreef Jajong het volgende:
[..]
Als Ajax nu alles wint, en de concurentie speelt hetzelfde als in de eerste competitiehelft, worden we met overmacht kampioen, veel simpeler scenario
Ze verliezen dan ook van ajax natuurlijk...quote:Op maandag 12 december 2005 15:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben twee gelijk, twee verloren. Dus dat is 10 verliespunten. Dat redt je dan niet.
Ook dat ja.quote:Op maandag 12 december 2005 15:47 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ze verliezen dan ook van ajax natuurlijk...
en dan zijn het 13 verliespunten, waarme je het nipt red...quote:Op maandag 12 december 2005 15:47 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ze verliezen dan ook van ajax natuurlijk...
Inderdaad, dus wat loop ik hier te zeiken. De schaal gaat gewoon naar Amsterdam!!quote:Op maandag 12 december 2005 15:48 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
en dan zijn het 13 verliespunten, waarme je het nipt red...
CL afdwingen zit er wel in..... de restquote:Op maandag 12 december 2005 15:57 schreef devv05 het volgende:
Kampioen worden we niet meer, maar als we als tweede of derde zoals altijd boven fnoord eindigen en via de play-offs gewoon weer CL afdwingen kan ik een lichte glimlach toch niet onderdrukken.
Ach, jij bent een ras-pessimist, dat soort mensen kun je altijd maar beter negeren.quote:Op maandag 12 december 2005 15:59 schreef Rekkie het volgende:
[..]
CL afdwingen zit er wel in..... de rest
Dat valt wel mee, hij gaat ook voor het CL afdwingen. Dat is al redelijk optimistisch hoor.quote:Op maandag 12 december 2005 16:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ach, jij bent een ras-pessimist, dat soort mensen kun je altijd maar beter negeren.
Ajax-onwaardig.
Vind ik niet, boven fnoord eindigen en kwalificeren voor CL vind ik twee standaardeisen. Gelukkig lukt het ook (vrijwel) altijd.quote:Op maandag 12 december 2005 16:20 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, hij gaat ook voor het CL afdwingen. Dat is al redelijk optimistisch hoor.
quote:Op maandag 12 december 2005 16:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ach, jij bent een ras-pessimist, dat soort mensen kun je altijd maar beter negeren.
Ajax-onwaardig.
Uiteraard, zeker vanuit financieel oogpunt is dat veel interessanter.quote:Op maandag 12 december 2005 16:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
![]()
Ik zie mezelf meer als realist dan als pessimist. En hoorde ik niet deze week ergens vanuit de club dat kampioenschap niet meer de hoogste prioriteit heeft maar CL halen voor volgend seizoen een groter issue is?
DIe moet je me even uitleggen hoor!quote:Op maandag 12 december 2005 16:47 schreef devv05 het volgende:
[..]
Uiteraard, zeker vanuit financieel oogpunt is dat veel interessanter.
Exactly my pointquote:Op maandag 12 december 2005 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Als je kampioen bent speel je automatisch CL, dus dat snap ik ook niet zo.
Derhalve vind ik mezelf realistquote:Op maandag 12 december 2005 16:56 schreef twi het volgende:
Realisme is in kunnen zien dat er slechts een hele kleine kans is dat zowel PSV, Feyenoord als AZ geen 11 punten meer verliezen.
Pessimisme is niet in kunnen zien dat PSV, danwel AZ, danwel Feyenoord echt nog wel een handvol wedstrijden punten laten liggen.
Dat gebeurt echt nog wel. Vierde eindigen is voldoende voor de CL-NL-playoffs, maar het is voor een Ajacied je eer te na om wanneer je geen kampioen wordt, geen tweede te worden boven Feyenoord en AZ.
Nou, Pienaar mag er van mij uit maar daar ben jij fan van, Boukhari oprotten, en heb liever Maduro ipv Galasek maarja die was geblesseerd.quote:Op maandag 12 december 2005 17:34 schreef methodmich het volgende:
Dat was bijna de perfecte 4-4-2 opstelling die Danny gisteren te pakken had. Hij wordt nog verstandig. Vasthouden, uitbouwen en dan is er nog wat mogelijk.
quote:Op maandag 12 december 2005 18:22 schreef JaWi het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Heitinga een tatoo had.
Weet iemand waarom hij juist deze heeft?
http://www.dapprestrijders.nl/images/matchreport.gif
Niet zo groot.quote:Op maandag 12 december 2005 18:24 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, had ik niet van hem verwacht.
Koemanquote:12/12/2005 - Mido: ooit terug naar Ajax, Koeman koos voor Charisteas ipv Mido
(Gepost door RvN)
In een exclusief interview met Sportweek, welke dinsdag in de winkels ligt, belooft Mido 'ooit terug te komen bij Ajax.' De spits van Tottenham Hotspur realiseert zich nu dat Ajax groter is dan de Spurs. ‘Als ik ooit terug kan naar Ajax, zal ik daar altijd serieus over nadenken, zo lang ik voetbal. Vier jaar geleden was ik niet klaar voor Ajax, nu wel.'
Ajax Netwerk
'Om van een kind te vragen dat hij zich opstelt als een volwassene, is onbegonnen werk. Daar kon Koeman niet mee omgaan’
Ajax Netwerk
Volgens Mido was Arie van Eijden er vorig jaar een voorstander van Mido terug te halen. '‘Mido is precies de aanvaller die we nodig hebben’, zei hij letterlijk. Maar Koeman blokkeerde de transfer, hij besloot om Charisteas te contracteren.'
Ajax Netwerk
Het uitgebreide interview is dinsdag te lezen in Sportweek.
Babel moet er ook nog in, maar niet links vanaf het middenveld. Daar past Boukhari in een 4-4-2 wel, of straks Urby met Juanfran op links. Babel dan ipv Rosenberg.quote:Op maandag 12 december 2005 18:16 schreef twi het volgende:
Pienaar deed het gewoon goed. Helaas is 'ie van porcelein gemaakt. Babel moet er nog in, maar die kun je niet rechts op het middenveld zetten denk ik. Maar de snelheid die Ryan, Markus en Harry dan kunnen maken kan op de counter gewoon dodelijk zijn. Met Sneijder en De Jong erachter moet je dan ook wel dwingend kunnen spelen in een verkapte 4-3-3
Bij zijn vriendin wellicht...quote:Op maandag 12 december 2005 18:26 schreef PLAE@ het volgende:
wel goed maar ik zie liever Rosales. Die heeft volgens mij flink wat potentie
Bron: Volkskrantquote:Sterk was ook het optreden van Thomas Vermaelen en de Spanjaard Juanfrán, over wie Blind naderhand zei: ‘Hij heeft iets wat geen Nederlander heeft; hij kan als verdediger rust brengen maar ook zijn hoef onder een bal zetten als de situatie erom vraagt.’ Dat Urby Emanuelson door zijn komst naar de reservebank is verwezen, beschouwt Blind als een maatregel met niet al te grote persoonlijke gevolgen. ‘Emanuelson blijft een typische middenvelder.’
Tuurlijk past Boukhari in een 4-4-2. Maar niet de 4-4-2 van Ajax. Ik weet niet of je 'm ook gisteren hebt zien ploeteren, maar het was gewoon weer vrij triest. Gelukkig draagt 'ie een Ajax-shirt zodat een niet al te slimme tegenstander, die denkt dat hij gevaarlijk is, hem toch nog onderuit kan trappen.quote:Op maandag 12 december 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
Babel moet er ook nog in, maar niet links vanaf het middenveld. Daar past Boukhari in een 4-4-2 wel, of straks Urby met Juanfran op links. Babel dan ipv Rosenberg.
Ik haat 'm niet, hij ontbeert gewoon de kwaliteit, zowel aanvallend als verdedigend. Enige wat je met die jongen zou kunnen doen is 'm eens een kans geven op de 9. Maargoed, dan heb je een hoop spitsen te passeren.quote:Op maandag 12 december 2005 20:00 schreef methodmich het volgende:
Ik heb ook liever gewoon Urby en Juanfran samen op links. Maar Nourdin is wat onterecht gehaat hier.
Volgende ronde CL levert veel meer op dan een kampioenschap, lijkt me niet zo ingewikkeld toch?quote:Op maandag 12 december 2005 16:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
DIe moet je me even uitleggen hoor!
Ik had het niet over de volgende ronde, maar over het behalen van CL volgend seizoenquote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
Volgende ronde CL levert veel meer op dan een kampioenschap, lijkt me niet zo ingewikkeld toch?
Ach, daarvoor geldt hetzelfde. En CL halen we toch wel.quote:Op maandag 12 december 2005 20:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik had het niet over de volgende ronde, maar over het behalen van CL volgend seizoen
quote:Jong Ajax verslaat FC Twente
Jong Ajax heeft de opgaande lijn hervat. Na de ongelukkige nederlaag van afgelopen week won de ploeg maandagavond met 2-0 thuis tegen Jong FC Twente. Schilder maakte beide treffers, waarvan de tweede uit een strafschop.
Ipswich Town manager Joe Royle was bij het duel aanwezig om eventuele versterking voor zijn ploeg aan het werk te zien.
Straks steelt ie Schilder!quote:Op maandag 12 december 2005 21:06 schreef twi het volgende:
Die Royle heeft wel een raar jaar uitgekozen om naar Jong Ajax te komen kijken
Minder geweldige persoonlijkheid.quote:Op maandag 12 december 2005 21:02 schreef Nashje het volgende:
Mido mag van mij per direct terugkomen. Geweldige voetballer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |