abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32948507
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, (*&^%%#$@!~

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal #pol of MSN
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:51:13 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32948536
Maar JdeW, heb je al maatregelen genomen tegen deze bedreiging? Ik kijk voortaan wel 2x achter me op straat!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32948582
tvp
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32948593
tvp. ik weet niet of ik jullie wel aardig genoeg vind
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32948609
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:51 schreef Pracissor het volgende:
Ik kijk voortaan wel 2x achter me op straat!
Afhankelijk van de locatie en afstand zou ik toch overwegen dit iets vaker te doen.
pi_32948662
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

*plop, zo, ik ben thûs.
Gezellig, ik ook. De *plop laat nog even op zich wachten, ik drink niet alleen.

Ik heb Gerardus Kloosterbier klaarstaan. En de houtkachel aan
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32948690
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:51 schreef Pracissor het volgende:
Maar JdeW, heb je al maatregelen genomen tegen deze bedreiging? Ik kijk voortaan wel 2x achter me op straat!
Rugdekking nodig?

Jammer dat ik dat Iran - Israel topic gemist heb.

Ik had aan de zijde van Godslasteraar gestreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 09-12-2005 17:03:54 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32948722
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]

En de houtkachel aan
Met een groot wit berenvel ervoor waarop je klaarligt in je mooiste lingerie om meneer sigme te verwelkomen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:59:05 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32948726
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Gezellig, ik ook. De *plop laat nog even op zich wachten, ik drink niet alleen.

Ik heb Gerardus Kloosterbier klaarstaan. En de houtkachel aan
Knus

Ik had gewoon even wat zin in wat 'R'n'R, (rest and relaxation) dus hoppa.
Doe ik normaal gesproken ook niet, maar och.

Ik ga er weer vandoor. Eventjes
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32948816
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Met een groot wit berenvel ervoor waarop je klaarligt in je mooiste lingerie om meneer sigme te verwelkomen?
Ahum. 't Zou mooi zijn, maar helaas, mijn gemiddelde vrijavond bedtijd wordt niet ingegeven door amoureuze strapatsen. Morgen uitslapen, dat wel, hoef pas om 4.10 op. Joechei
pi_32948958
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ahum. 't Zou mooi zijn, maar helaas, mijn gemiddelde vrijavond bedtijd wordt niet ingegeven door amoureuze strapatsen. Morgen uitslapen, dat wel, hoef pas om 4.10 op. Joechei
Jezus, wat een tijden.
pi_32949020
in de bittere kou van Groningen

Alleen al om die reden zou ik nooit in het oosten van het land willen wonen, het moet daar een soort Siberie zijn
pi_32949085
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:12 schreef Tafkahs het volgende:
in de bittere kou van Groningen
Drente, in dit geval.
quote:
Alleen al om die reden zou ik nooit in het oosten van het land willen wonen, het moet daar een soort Siberie zijn
Maar naast mijn houtkachel is een authentieke bedstee gebouwd. Da´s reuze knus

/edit mijn toetsenbord doet ráár.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:18:44 #14
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949163
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Rugdekking nodig?

Jammer dat ik dat Iran - Israel topic gemist heb.

Ik had aan de zijde van Godslasteraar, JdeW en Pracissor gestreden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_32949228
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Drente, in dit geval.
[..]

/edit mijn toetsenbord doet ráár.
Whatever

Een bedstee, is dat niet iets waar men vroeger reuma van kreeg?
pi_32949234
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Klopt, je hebt gansch gelijk

Ik weet niet zeker of jullie wel in één adem genoemd willen worden. Kan jij met godslasteraar overweg vraagteken

takketoetsenbord, de meeste nietletters doen niet wat ze horen te doen
pi_32949253
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:21 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Whatever

Een bedstee, is dat niet iets waar men vroeger reuma van kreeg?
Nee, reuma krijg je van dertig worden
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:24:31 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949297
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Klopt, je hebt gansch gelijk

Ik weet niet zeker of jullie wel in één adem genoemd willen worden. Kan jij met godslasteraar overweg vraagteken

takketoetsenbord, de meeste nietletters doen niet wat ze horen te doen
Ik heb er iig geen problemen mee, heb die GL altijd wel sympathiek gevonden, ja... ondanks zijn naam en praatjes.

Daarnaast gaat het mij meer om de motivatie waarom iemand de dingen zegt en doet, zo stoor ik me veel meer aan een 'christen' als Leesdebijbel dan aan GL.

Ter informatie, heb ook nog nooit een Christelijke vriendin gehad...
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:28:10 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949372
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:50 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou, word jij even bedreigd. !
Cynisme mijn vriend.
pi_32949391
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb er iig geen problemen mee, heb die GL altijd wel sympathiek gevonden, ja... ondanks zijn naam en praatjes.

Daarnaast gaat het mij meer om de motivatie waarom iemand de dingen zegt en doet, zo stoor ik me veel meer aan een 'christen' als Leesdebijbel dan aan GL.
Leesdebijbel Wat een naam Ken ik niet, wel lionhead18, die kan zich soms wat ergelijk uiten imo.
quote:
Ter informatie, heb ook nog nooit een Christelijke vriendin gehad...
Jij mag toch als Christen helemaal geen vriendinnetjes hebben, of ben je zoeen die daarvoor niet jouw soort gelovigen goed genoeg vindt en de goeie meisjes deugelijk thuis moeten zitten tot jij je wilde haren kwijt bent en ze eindelijk komt redden van het oudevrijsterschap.

/vergeef me het gebrek aan vraagtekens, vul ze maar in waar gewenst-
pi_32949395
Mat en Femke vanavond in NOVA Politiek .
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:34:25 #22
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949490
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Leesdebijbel Wat een naam Ken ik niet, wel lionhead18, die kan zich soms wat ergelijk uiten imo.
[..]
Haha, ja lionguy18 ofzo, vreselijk ventje.
quote:
Jij mag toch als Christen helemaal geen vriendinnetjes hebben, of ben je zoeen die daarvoor niet jouw soort gelovigen goed genoeg vindt en de goeie meisjes deugelijk thuis moeten zitten tot jij je wilde haren kwijt bent en ze eindelijk komt redden van het oudevrijsterschap.

/vergeef me het gebrek aan vraagtekens, vul ze maar in waar gewenst-
Of ik een vriendinnetje (seks) heb is een zaak tussen mij en God, daar zijn ook geen duidelijke 'regels' over in de Bijbel. Ik probeer uiteraard wel een hogere moraal aan te houden dan de meeste jeugd, ik zie daar ook niks anders dan voordeel in. Mannen en vrouwen zijn hier uiteraard volledig gelijk in.

Hoe kom ik dan hier eigenlijk over, als een conservatief, pragmatisch of progressief christen?
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:35:36 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949511
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:29 schreef pberends het volgende:
Mat en Femke vanavond in NOVA Politiek .
Oeh! Gek genoeg interesseert de actuele politiek mij een stuk minder nu ik zelf politicologie studeer, je leert het misschien meer te relativeren.
pi_32949557
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, reuma krijg je van dertig worden
och arme, 33 was het toch? Misschien kan Johan even inhaken om een anekdote te vertellen over het waarom dat mensen met de rug omhoog in een zitpositie sliepen vroeger.
pi_32949618
* sigme is verhuist naar haar eigen oude gebakje, weliswaar aan snoer gebonden maar met geheel werkend toetsenbord.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Haha, ja lionguy18 ofzo, vreselijk ventje.
Een enkel keertje valt 'ie niet tegen.
quote:
[..]

Of ik een vriendinnetje (seks) heb is een zaak tussen mij en God, daar zijn ook geen duidelijke 'regels' over in de Bijbel. Ik probeer uiteraard wel een hogere moraal aan te houden dan de meeste jeugd, ik zie daar ook niks anders dan voordeel in. Mannen en vrouwen zijn hier uiteraard volledig gelijk in.
Wat zal ik zeggen. Ik ben geheel moraalloos opgevoed, op dit terrein. Als ik kinderen zou hebben(god verhoedde) zou ik ze niet zo opvoeden als ik ben opgevoed..
quote:
Hoe kom ik dan hier eigenlijk over, als een conservatief, pragmatisch of progressief christen?
Je kwam mij eerst tamelijk conservatief over, ik stel het bij. Waarnaartoe weet ik niet goed, ik heb te weinig verstand van geloofsrichtingen daarvoor.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:48:33 #26
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949781
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:41 schreef sigme het volgende:
* sigme is verhuist naar haar eigen oude gebakje, weliswaar aan snoer gebonden maar met geheel werkend toetsenbord.
[..]
quote:
Een enkel keertje valt 'ie niet tegen.
[..]
Moet mij nog gebeuren.
quote:
Wat zal ik zeggen. Ik ben geheel moraalloos opgevoed, op dit terrein. Als ik kinderen zou hebben(god verhoedde) zou ik ze niet zo opvoeden als ik ben opgevoed..
[..]
Haha, dit hoor ik overigens vaker. Nu spreek ik niet perse over jou, maar ook vele atheisten/ongelovigen etc. weten dat het westen is vervallen in decadentie. Ik heb zelfs het idee dat mijn generatie jongeren mogelijk conservatiever is dan hun ouders.
quote:
Je kwam mij eerst tamelijk conservatief over, ik stel het bij. Waarnaartoe weet ik niet goed, ik heb te weinig verstand van geloofsrichtingen daarvoor.
Uiteraard zijn er vele zaken waar ik mij (zeer) conservatief positioneer, zoals ethische en culturele kwesties, maar ik ben geen voorstander van dogma's. Ik heb een hekel aan instutionele religievormen en zie het geloof vooral als een zaak tussen God en de mens.

'Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld' om mijn Grote Voorbeeld maar aan te halen.
pi_32949810
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

och arme, 33 was het toch? Misschien kan Johan even inhaken om een anekdote te vertellen over het waarom dat mensen met de rug omhoog in een zitpositie sliepen vroeger.
Omdat ze bang waren hun tong in te slikken. Ik hou de gewrichten wel soepel, maar ik belast mijn lichaam dan ook niet door mijn ruggemerg te spillen, dus ik loop minder risico
pi_32949907
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:48 schreef Pracissor het volgende:
Haha, dit hoor ik overigens vaker. Nu spreek ik niet perse over jou, maar ook vele atheisten/ongelovigen etc. weten dat het westen is vervallen in decadentie.
Moraal en zedelijkheid is niet voorbehouden aan gelovigen, gelukkig.
quote:
Ik heb zelfs het idee dat mijn generatie jongeren mogelijk conservatiever is dan hun ouders.
Jongeren van alle tijden neigen naar extremen. Het zegt me niet zoveel welke kant nu toevallig meer in de mode is.
quote:
[..]

Uiteraard zijn er vele zaken waar ik mij (zeer) conservatief positioneer, zoals ethische en culturele kwesties, maar ik ben geen voorstander van dogma's. Ik heb een hekel aan instutionele religievormen en zie het geloof vooral als een zaak tussen God en de mens.
Ik kan goed met je praten in elk geval. Evenals met LodewijkNapoleon. Mensen als jullie laten me toch sommige oordelen iets (iets!) nuanceren. Verder bestrijd ik je geloof natuurlijk te vuur en te zwaard
quote:
'Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld' om mijn Grote Voorbeeld maar aan te halen.
...
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:55:31 #29
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32949945
ik heb honger en m'n eet-date is al bijna een half uur te laat
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:56:09 #30
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949960
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Moraal en zedelijkheid is niet voorbehouden aan gelovigen, gelukkig.
[..]

Jongeren van alle tijden neigen naar extremen. Het zegt me niet zoveel welke kant nu toevallig meer in de mode is.
[..]

Ik kan goed met je praten in elk geval. Evenals met LodewijkNapoleon. Mensen als jullie laten me toch sommige oordelen iets (iets!) nuanceren. Verder bestrijd ik je
(on)geloof natuurlijk te vuur en te zwaard
[..]

...
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:57:13 #31
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32949990
Adios allemaal, ik eet weer eens bij mijn ouders en ik ga ze dus maar alvast vergezellen!

pi_32950012
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik ga maar eens gezeg'lijk op mijn liefste wachten.

vrijdag 9 december 2005 @ 18:51:45 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32951201
Ik begin me meer en meer serieus af te vragen wat men doet binnen de muren van het gemeentehuis
De nieuwe kleur bepalen van het katheder? In drievoud?
(Er zijn serieus hele vergaderingen gehouden over het bekleden en de kleur verf van de nieuwe gemeentezaal, terwijl de gemeente midden in een grote fusie zat...)

Ze krijgen de OZB-regeling voor geen meter rond. Het klopt van geen kanten, taxateurs, eigenaren, verzekeraars, banken, etc. lachen de gemeente hard uit om de debiele, uniek-voor-Nederland, regels. Maar helaas heeft de gemeente het dan weer wel voor het zeggen.
Nu vraag ik je, kan een persoon die voor de overheid werkt niet eens kijken naar het OZB gebeuren binnen de gemeente Westland? En dan vooral wat er volgend jaar in de planning staat qua contracten, bedragen, etc. ?

Daarmee zou men ons burgers een zeer grote dienst bewijzen.

Maar nee, men begint voor de 20e keer over betonnen bushokjes Terwijl ze in Amsterdam niet eens van beton gemaakt zijn. Maar nee, 'betohun is sterruk, da wait iedûreehn, dus hôp, betohn.'
Achterlijk, we leven in de 21e eeuw, niet in het stenen tijdperk.

Die truitjes met 'Westland, helemaal goud' zijn hartstikke leuk en aardig, maar binnen de muren van het gemeentehuis dienen zaken wel op orde te zijn, of is het ook een zogenaamd 'hok', en lopen er allemaal Frans Weisglazen rond?

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 09-12-2005 19:20:46 ]
pi_32951241
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Cynisme mijn vriend.
Pas op wie je vriend noemt, maat...
pi_32951684
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Drente, in dit geval.
[..]

Dat klinkt wel prima .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32951867
Ik mag nog een uurtje opblijven, de opsta-tijd is verzet naar 4.30. Uitslapen dus

Ga je nog de Stad in, Du_ke?
pi_32951928
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik mag nog een uurtje opblijven, de opsta-tijd is verzet naar 4.30. Uitslapen dus
Haha hoop dat het mij lukt er voor 4 uur in te liggen .
quote:
Neuh ben weer in Meppel . Vanavond de vrijwilliger uithangen morgen werken, pa jarig en sinterklaas vieren, zondag brak en maandag weer fris naar de Stad toe .
pi_32952133
Ben nog aan het kloten, maar ik vind dat ik het aardig goed doe. Noob van hier tot tokio, eerste keer dak zoiets doe : http://www.muttie.nl
Allah Al Watan Al Malik
pi_32952217
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ben nog aan het kloten, maar ik vind dat ik het aardig goed doe. Noob van hier tot tokio, eerste keer dak zoiets doe : http://www.muttie.nl
Pro nonsense, klinkt goed.
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:36:33 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32952246
quote:
design ziet er aardig uit, maar als ik op nieuws klik, is mijn navigatiebalk weg
pi_32952257
quote:
Mooi rustig. Ik zou de links laten openen in een nieuw venster, nu spring ik van jouw pagina af als ik een externe link volg.
pi_32952279
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

design ziet er aardig uit, maar als ik op nieuws klik, is mijn navigatiebalk weg
Ben toch nog bezig
Allah Al Watan Al Malik
pi_32952292
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Pro nonsense, klinkt goed.
Das mijn nieuwe slogan, erg pakkend al zeg ik het zelf
Allah Al Watan Al Malik
pi_32952323
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Mooi rustig. Ik zou de links laten openen in een nieuw venster, nu spring ik van jouw pagina af als ik een externe link volg.
Juist dat viel mij ook op. Maar design is ok .
pi_32952329
Dank, feedback is altijd gewenst
Allah Al Watan Al Malik
pi_32952345
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das mijn nieuwe slogan, erg pakkend al zeg ik het zelf
Gebruik anders "Autochtonen moeten vertrekken", en je hits stijgen gegarandeerd met honderden procenten.
pi_32952409
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha hoop dat het mij lukt er voor 4 uur in te liggen .
In Meppel? Dat moet lukken toch? In ouderlijk huis doorhalen tot 4 uur is meer iets voor M thuiswonenden, nietwaar?
quote:
[..]

Neuh ben weer in Meppel . Vanavond de vrijwilliger uithangen morgen werken, pa jarig en sinterklaas vieren, zondag brak en maandag weer fris naar de Stad toe .
Ik heb zaterdag mijn halfjaarlijkse kroegavond, vriend van zusje jarig. Misschien ga ik wel passen deze keer, dan heb ik zondag nog iets aan m'n dag in Drente. De dag na het jaarlijks kroegbezoek gaat meestal aan me voorbij, en wat ik ervan meekrijg sla ik liever over. Een mens raakt snel uit conditie

PS: Ik wil geen spelbreker zijn, maar Sinterklaas is nu echt terug naar Spanje hoor
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:49:57 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32952570
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Gebruik anders "Autochtonen moeten vertrekken", en je hits stijgen gegarandeerd met honderden procenten.
Dan loopt half Nederland weer onder wegens schuimbekkende stormfronters, dat moeten we nou ook weer niet hebben...
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:58:08 #49
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32952773
Ik ben thuis maar ik moet nog boodschappen doen en heb daar niet echt zin in .
Say your prayers
pi_32952857
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Sickie het volgende:
www.albert.nl
pi_32952858
Ik ga toch maar vast naar bed

pi_32952867
Ik ga sporten.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:03:23 #53
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32952897
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

www.albert.nl
Dat is voor rijke mensen.
Say your prayers
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:05:46 #54
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32952950
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:02 schreef sizzler het volgende:
Ik ga sporten.
Wat voor sport?
Say your prayers
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:13:14 #55
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32953157
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:21 schreef sigme het volgende:

Moet je kerol echt op zaterdag werken???

Ik mag hopen dat dat goed betaald...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32953464
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan je eigen browser instellingen, toch?
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:25:34 #57
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32953478
Voor Mon.
bron: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1134108081443.html
quote:
De enscenering van een Amerikaanse ommezwaai

Weken van Europese kritiek op mogelijk wrede behandeling van terreurverdachten en CIA-kampen in Oost-Europa waren na één diner met de Amerikaanse minister Rice van tafel. Waarom?

WASHINGTON, 9 DEC. En toen verdween het conflict tussen de VS en Europa, de mist in. Ook in Washington waren diplomaten en deskundigen gisteren in eerste instantie verrast dat minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice, op bezoek in Brussel, haar Europese collega's had geapaiseerd over de rol van de CIA in de oorlog tegen terreur.

Weken van kritiek op mogelijke wrede behandeling van terreurverdachten en hun gedwongen verblijf in CIA-gevangenissen in Oost-Europa waren na één diner met Rice van tafel. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Bernard Bot, werd in veel Amerikaanse media als het symbool van de ommekeer neergezet: kritisch vóór de vergadering, tevreden erna - maar waarom eigenlijk? En waarover?

Veel Amerikanen begrepen het gisteren ook niet. Maar nadat de stofwolken waren opgetrokken begon het diplomaten en deskundigen te dagen. De slotsom was dat Rice uitspraken had gedaan die van groot belang zijn in een slepend debat in de Amerikaanse politiek. Dat Europese bewindslieden die uitspraken interpreteerden als toezeggingen van de VS was een mooie bijkomstigheid. Maar de werkelijkheid, aldus verscheidene diplomaten en deskundigen, is dat de woorden van Rice de VS de vrije hand geven om in de toekomst terreurverdachten zonodig nog steeds wreed en onmenselijk te behandelen.

Het spel werd door de Amerikanen verfijnd gespeeld: met subtiel woordgebruik werden suggesties gewekt en de ruimte voor achterommetjes gecreëerd - zo ontstond het idee van verandering, het beeld van een ommezwaai.

Het begon woensdag. Op bezoek in Kiev gebruikte Rice een formulering die onmiskenbaar een verandering inhield. Amerikanen hadden zich tot dan toe het recht toegeëigend terreurverdachten buiten de eigen landsgrenzen wreed, onmenselijk en vernederend te behandelen. Maar Rice zei dat ,,het beleid'' van de Amerikanen nu is dat ook ze ook buiten eigen land - in eventuele CIA-gevangenissen - dergelijke vernederende behandelingen niet toestaan.

De eerste verwarring kwam toen het Witte Huis, na Rice' uitspraken in Kiev en vóórdat ze in Brussel arriveerde, opmerkte dat de minister slechts het ,,bestaande beleid'' uiteen had gezet. Ter toelichting zeggen deskundigen dat minister van Justitie Alberto Gonzales al in oktober eenzelfde opmerking heeft gemaakt in een stuk aan het Congres. De opmerking was alleen zó goed verstopt, dat niemand haar oppikte. Zodoende kon Rice ,,beleid'' presenteren dat alom als nieuws werd geïnterpreteerd.

Alles draait om dat woord - beleid. Het Witte Huis is onder aanvoering van vice-president Dick Cheney al maanden verwikkeld in een debat met de Republikeinse senator John McCain. McCain wil een wettelijk verbod op wrede behandeling van terreurverdachten. Cheney's bezwaar is dat de regering hiermee onthand wordt, bij voorbeeld bij een acute terreurdreiging. McCain, Vietnam-veteraan en indertijd zelf gemarteld, vindt een wrede behandeling van verdachten niet effectief. Het leidt tot onbetrouwbare getuigenissen, zegt hij. En hij vindt het gevaarlijk: het schaadt de reputatie van de VS, en het gevolg is dat Amerikaanse soldaten in de toekomst ook wreed zullen worden behandeld.

Van belang is nu dat dit conflict - dat door zijn lading het karakter van een titanengevecht heeft - vermoedelijk volgende week zijn climax beleeft. De Senaat heeft tweemaal met grote meerderheid met McCain meegestemd - 90 om 9 - maar het lot van het amendement is niettemin onzeker. Het is op dit moment procedureel ondergebracht in een zogenoemde Conference, een commissie uit het Huis en de Senaat die over de verdere afwikkeling beslist.

En deze Conference, waarin McCain geen zitting heeft, staat onder zware druk van het Witte Huis, vertellen deskundigen, om zich te schikken in een compromis: omdat het al beleid is dat de VS verdachten niet wreed behandelen, is het overbodig dit wettelijk vast te leggen. Ergo, het amendement-McCain is volgens het Witte Huis overbodig.

Het Witte Huis hecht hier zo aan, aldus diezelfde deskundigen, omdat beleid is te omzeilen en wetgeving niet. Als de situatie om extreme verhoortechnieken vraagt, vormt eerder geformuleerd beleid geen beletsel. Maar als het amendement van McCain wordt aangenomen is er een wettelijk verbod op wrede behandelingen - precies wat Bush en Cheney per se willen voorkomen.

Onduidelijk is hoe dit afloopt. Maar diplomaten en deskundigen vertelden gisteren dat Rice' uitlatingen in Kiev eerder bedoeld waren voor de Conference dan voor Europa. En dat de betekenis tegengesteld is aan de duiding door Europese ministers: de uitspraken van Rice beogen de wrede behandeling van terreurverdachten te behouden, in plaats van er een einde aan te maken.

Intussen begint ook duidelijk te worden hoe Rice de Europese ministers op het tweede gevoelige punt - de CIA-gevangenissen in Oost-Europa - gerust heeft gesteld. Europese ministers zeiden dat Rice het bestaan van de Oost-Europese gevangenissen had ontkend. Zo'n ontkenning is in de VS nooit gedaan - en zou vermoedelijk ook niet zijn geloofd. De Senaat is al uitgegaan van de juistheid van het bericht en heeft gevraagd om onderzoek naar het lek. Maar feit is dat de gevangenissen in Oost-Europa, voor zover ze binnen de EU liggen, de laatste weken zijn leeggehaald, onthulde het televisienetwerk ABC eerder deze week. Het is nu dus mogelijk, zei een diplomaat gisteren, om het bestaan van de gevangenissen te ontkennen zonder de waarheid geweld aan te doen.

Intussen werden vanochtend feiten bekend die John McCain ondersteunen: The New York Times meldt dat de belangrijkste bron voor de onjuiste claim van Cheney uit 2002 - dat er een verband was tussen Saddam en Al-Qaeda - tot zijn uitspraken kwam uit angst wreed te worden behandeld door zijn verhoorders.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32953725
Merkel is net aangetreden en het WK wordt binnenkort gehouden. Ik zie een verband met vroeger!
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:52:44 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32954238
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:25 schreef George-Butters het volgende:
Voor Mon.
bron: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1134108081443.html
[..]
Achterommetjes, oh crap, ik wist dat het te mooi was om waar te zijn.
Want dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn...

Ik copy-paste em ff naar: http://forum.fok.nl/topic/787667

[ Bericht 11% gewijzigd door Yildiz op 09-12-2005 20:57:53 ]
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:32:04 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32955340
Ik ga er spontaan alcoholist van worden.
Ben Bot niet tevreden met antwoorden Rice

pi_32955589
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Sickie het volgende:
Geen mooie kassadames in de buurt?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32955670
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:02 schreef sizzler het volgende:
Ik ga sporten.
Danoontje powerrrrrrr.
pi_32955758
quote:
In afwachting van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006 heeft de Christenunie zich in haar uitzending van de Politieke Partijen gewaagd aan begeleidingsmuziek van The Polyphonic Spree. Joël Voordewind, campagneleider van de Christenunie heeft het over het “Wij-gevoel” dat spreekt uit de optimistische samenzang van het bonte gezelschap uit Dallas. Hold me now, André Rouvoet.
.

(kutband trouwens)
pi_32955912
Terug naar de monarchie

Hebben jullie dat ook ?
De stellingen zijn té stomzinnig om het serieus te nemen en daarom heb je geen zin te reageren.?

Een andere verklaring is dat er te weinig democraten op Fok zijn die de democratie snappen, begrijpen, waarderen en willen verdedigen..
In dat geval is het een trieste boel... mensen tonen sociaal gewenst burgerlijk gedrag dat ze vóór democratie zijn, maar als het op aankomt die verbaal te verdedigen dan zijn ze niet thuis.
pi_32956033
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
Terug naar de monarchie

Hebben jullie dat ook ?
De stellingen zijn té stomzinnig om het serieus te nemen en daarom heb je geen zin te reageren.?

Een andere verklaring is dat er te weinig democraten op Fok zijn die de democratie snappen, begrijpen, waarderen en willen verdedigen..
In dat geval is het een trieste boel... mensen tonen sociaal gewenst burgerlijk gedrag dat ze vóór democratie zijn, maar als het op aankomt die verbaal te verdedigen dan zijn ze niet thuis.
. Nederland ís een monarchie...
pi_32956090
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

. Nederland ís een monarchie...
Time for a change
God fuck the queen
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:58:27 #67
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32956163
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Geen mooie kassadames in de buurt?
Nou, die waren er wel degelijk. 1 heel cute exemplaar in het bijzonder.
Say your prayers
pi_32956164
In ben in principe een republikein, maar nu we toch een monarchie hebben hebben we er weinig last van.....volgens mij denkt elke linkse partij in het parlement er zo over want er is een republikeinse meerderheid (pvda, gl, sp, d66 zijn in beginsel republikeins).
pi_32956303
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:58 schreef RichardQuest het volgende:
In ben in principe een republikein, maar nu we toch een monarchie hebben hebben we er weinig last van.....volgens mij denkt elke linkse partij in het parlement er zo over want er is een republikeinse meerderheid (pvda, gl, sp, d66 zijn in beginsel republikeins).
Zo denk ik ook ongeveer...
Maar dat topic ging over afschaffing van democratie en dan teruggaan naar een absolute monarchie...
pi_32956342
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo denk ik ook ongeveer...
Maar dat topic ging over afschaffing van democratie en dan teruggaan naar een absolute monarchie...
Mja, ik reageer niet op elke idioot. Net zoals iedereen in Eindhoven omgaat met Arnol Cox, erlangs lopen met een glimlach. Op Fok zijn er genoeg Arnol Coxen...
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:05:06 #71
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32956416
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:58 schreef RichardQuest het volgende:
JOVD ook, dus de VVD zal dat op termijn ook wel zijn.
pi_32956421
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mja, ik reageer niet op elke idioot. Net zoals iedereen in Eindhoven omgaat met Arnol Cox, erlangs lopen met een glimlach.
Yip... ik heb er nu ook geen zin in.
Maar je zou zeggen dat er nog voldoende users over blijven die het wel doen..Dus niet...
Arnold is die jezusfreak he?
Staat ie er nog steeds?
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:06:29 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32956451
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar je zou zeggen dat er nog voldoende users over blijven die het wel doen..Dus niet...
Wat is je probleem er eigenlijk mee? Zo slecht hoeft een monarchie niet te zijn .. uiteraard. Het is alleen wellicht een wat groter risico op een tiran. Praktisch gezien.
pi_32956485
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

JOVD ook, dus de VVD zal dat op termijn ook wel zijn.
De JOVD is ook een stuk minder conservatief dan VVD, op meer punten. Je zou dus ook een fusie met D66 kunnen bedenken. Zou ik op zich voor zijn, als ze maar progressief blijven.

Misschien is het wel een tic van JOVD'ers om naarmate ze ouder worden ook conservatiever worden.
pi_32956495
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Wat is je probleem er eigenlijk mee?
Snap je het probleem niet dan ?
How deep is your love for democracy ?
pi_32956511
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Arnold is die jezusfreak he?
Staat ie er nog steeds?
Ja, eergisteren had 'ie nog een leuke: "De heilige oorlog is heilig omdat 'ie van iedereen is! Bekeer je tot Jezus! De heilige oorlog is heilig omdat 'ie van iedereen is... " etc.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:10:32 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32956548
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Snap je het probleem niet dan ?
How deep is your love for democracy ?
Ik heb het over de praktische gevolgen, niet over ethiek of andere filosofische disciplines.
pi_32956586
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, eergisteren had 'ie nog een leuke: "De heilige oorlog is heilig omdat 'ie van iedereen is! Bekeer je tot Jezus! De heilige oorlog is heilig omdat 'ie van iedereen is... " etc.
Ach... het is straattheater.
pi_32956623
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik heb het over de praktische gevolgen, niet over ethiek of andere filosofische disciplines.
Ik ook.
Democratie is ontwikkeld vanuit de praktijk met praktische argumenten
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:13:31 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32956632
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

.
[afbeelding]

(kutband trouwens)
K heb ze gezien @ Lowlands, wel lache
pi_32956638
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach... het is straattheater.
Joa, kan mij het schelen.
pi_32956694
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Joa, kan mij het schelen.
Tsssssssss..
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is...
Het ken mij ook niet scheluhhh verder hahaha.
Toch heb ik wel bewondering ergens voor hem..
Het is een neurotisch fanatisme, maar ergens heb ik wel respect voor hem.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:15:29 #83
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32956695
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ook.
Democratie is ontwikkeld vanuit de praktijk met praktische argumenten
Een van die argumenten is dat de kans op een tiran groter is bij een monarchie. Dat is praktisch van aard. Het moge aan de andere kant duidelijk zijn dat 1 staatshoofd of 1 partij het beslissingsproces aanzienlijk bespoedigt.
pi_32956844
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tsssssssss..
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is...
Het ken mij ook niet scheluhhh verder hahaha.
Toch heb ik wel bewondering ergens voor hem..
Het is een neurotisch fanatisme, maar ergens heb ik wel respect voor hem.
Het schijnt pas na een ongeluk zo te zijn met hem...volgens mij weet 'ie niet waar hij mee bezig is. Ik zou hem wel missen als 'ie weg gaat denk ik ja, al loop ik niet zo vaak door de stad.
pi_32956863
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het moge aan de andere kant duidelijk zijn dat 1 staatshoofd of 1 partij het beslissingsproces aanzienlijk bespoedigt.
Yip.. dan lopen de treinen weer op tijd... Hoera voor Mussolini...
Aan de andere kant worden er ook veel beslissingen genomen die schadelijk zijn, omdat Koning Gorilla niet op den vingers getikt wordt of 'het volk' tot onmondig kind degradeert.
En beslissingen worden uitgesteld en gewoon nooit genomen.
Niet voor niets is de absolute monarchie overal in Europa verjaagd inclusief zijn ideologische opvolger, de burgerdictator.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:22:36 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32956930
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Yip.. dan lopen de treinen weer op tijd... Hoera voor Mussolini...
Aan de andere kant worden er ook veel beslissingen genomen die schadelijk zijn, omdat Koning Gorilla niet op den vingers getikt wordt of 'het volk' tot onmondig kind degradeert.
En beslissingen worden uitgesteld en gewoon nooit genomen.
Niet voor niets is de absolute monarchie overal in Europa verjaagd inclusief zijn ideologische opvolger, de burgerdictator.
Dat zeg ik toch? In theorie zorgt een monarchie of een enkele partij voor beter bestuur (zie bv. Singapore), er is echter een grotere kans dat er een tiran aan de macht komt en dan zit je daar maar mooi mee.
pi_32956932
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:19 schreef RichardQuest het volgende:

Het schijnt pas na een ongeluk zo te zijn met hem...volgens mij weet 'ie niet waar hij mee bezig is. Ik zou hem wel missen als 'ie weg gaat denk ik ja, al loop ik niet zo vaak door de stad.
Ik heb zoiets gelezen..over een ongeluk.
Ik heb hem nooit gezien eigenlijk..
Leuk idee voor Eindhovenpromotion: visit our Arnold ..
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:24:04 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32956966
http://wiki.fok.nl/index.php/Kankerkachel
Goed tegen de verveling, vooral die video
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:25:00 #89
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957006
Het heerlijke nova avondje is weer begonnen.
pi_32957029
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? In theorie zorgt een monarchie of een enkele partij voor beter bestuur (zie bv. Singapore),
In theorie is het een slechter bestuur.
Dat is de theorie van de democratie dus..
Het economisch succes van Singapore kun je niet ophangen aan de dictatuurvorm.
Singapore was altijd al een succes.
quote:
er is echter een grotere kans dat er een tiran aan de macht komt en dan zit je daar maar mooi mee.
Een absolute monarch is al een tiran.
Hij edicteert dat hij het alleenrecht heeft tot heersen en verbiedt het volk zelf zijn bestuurders te kiezen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:30:18 #91
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957139
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
In theorie is het een slechter bestuur.
Dat is de theorie van de democratie dus..
Het economisch succes van Singapore kun je niet ophangen aan de dictatuurvorm.
Singapore was altijd al een succes.
Maar je claim is dat het een slechter bestuur zou zijn. Dat lijkt me sterk.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
Een absolute monarch is al een tiran.
Hij edicteert dat hij het alleenrecht heeft tot heersen en verbiedt het volk zelf zijn bestuurders te kiezen.
Als je jouw argument gebruikt om tirannen aan te duiden is elke staatsvorm een tirannie. Immers, ik heb kennelijk geen alleenrecht tot het heersen over mezelf.
pi_32957243
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Maar je claim is dat het een slechter bestuur zou zijn. Dat lijkt me sterk.
Jouw claim is dat een dictator of de dictatuur van een enkele partij een beter bestuur is..
Nu redeneer ik toch echt vanuit liberale standpunten, terwijl jij de liberaal zou zijn van ons 2
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:36:38 #93
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957303
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
Jouw claim is dat een dictator of de dictatuur van een enkele partij een beter bestuur is..
Nu redeneer ik toch echt vanuit liberale standpunten, terwijl jij de liberaal zou zijn van ons 2
Nee, mijn claim is dat het in theorie beter bestuur zou kunnen opleveren. Ik ben echter republikein hoor
pi_32957366
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, mijn claim is dat het in theorie beter bestuur zou kunnen opleveren. Ik ben echter democratisch republikein hoor
Ja yip... maar de claim van het liberalisme is dat het in theorie een slechter bestuur is.
Op dit punt hang je een 19e eeuws conservatief standpunt aan waar zelfs de 19e eeuwse liberalen al tegen waren.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:41:09 #95
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957409
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja yip... maar de claim van het liberalisme is dat het in theorie een slechter bestuur is.
Op dit punt hang je een 19e eeuws conservatief standpunt aan waar zelfs de 19e eeuwse liberalen al tegen waren.
Ja, dat zij dan zo. Ik kijk naar de uitkomst en zie geen reden waarom een monarch dat op papier niet net zo goed zou kunnen. Een gewapende bevolking lijkt me wel handig in zo'n geval. Dat dan weer wel.
pi_32957493
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, dat zij dan zo. Ik kijk naar de uitkomst en zie geen reden waarom een monarch dat op papier niet net zo goed zou kunnen. Een gewapende bevolking lijkt me wel handig in zo'n geval. Dat dan weer wel.
We hadden het over een absolute monarch he ?
Realiseer je je wel dat het ook een argument is pro een burgerlijke dictator ?
Ik snap ff niet waarom de bevolking dan gewapend moet zijn.

Op dit punt ben ik dus de echte liberaal..
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:44:40 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957500
Er is trouwens een boek die ik nog wel eens wil lezen van een libertarist/libertijn/hoejehetwilnoemen, "Democracy: The God that Failed: The Economics and Politics of Monarchy, Democracy, and Natural Order"

Hij argumenteert voor monarchie waarbij het praktisch gebleken zou zijn dat het beter zou zijn. Nu weet ik niet of dat waar is, maar interessant vind ik het wel.
pi_32957570
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is trouwens een boek die ik nog wel eens wil lezen van een libertarist/libertijn/hoejehetwilnoemen, "Democracy: The God that Failed: The Economics and Politics of Monarchy, Democracy, and Natural Order"

[afbeelding]

Hij argumenteert voor monarchie waarbij het praktisch gebleken zou zijn dat het beter zou zijn. Nu weet ik niet of dat waar is, maar interessant vind ik het wel.
Dan is hij dus een dictatorist/ totalitair vermomd als liberaal..
Liberaal was toch anti de sterke staat ?
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:47:57 #99
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32957589
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
We hadden het over een absolute monarch he ?
Realiseer je je wel dat het ook een argument is pro een burgerlijke dictator ?
Ik snap ff niet waarom de bevolking dan gewapend moet zijn.

Op dit punt ben ik dus de echte liberaal..
Dat valt te bezien. Wat maakt het verschil tussen dwang vanuit een willekeurig persoon of vanuit de mening van 2 willekeurige personen? Dat morele verschil is niet bijster groot en vindt slechts plaats bekeken vanuit volkeren-niveau. Vanwege praktische overweging om uberhaupt een overheid te hebben kies ik voor democratie, maar dat wil niet zeggen dat ik utilitair op papier er anders over denk.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:48:10 #100
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32957597
quote:
Ik zou het iets anders doen. Meneer woont in Groningen, Norrod is dan een goede keuze.
(www.norrod.nl)
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) ¤165,00
Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939) ¤ 107,50
VGA Nvidia GeForce 6600 512Mb (PCI-Express) ¤ 129,50
(VGA Nvidia GeForce 6600V 256Mb (PCI-Express) ¤ 115,00)
Crucial 512MB DDR PC3200 400Mhz (CT6464Z40B) ¤ 49,00 2 maal
Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart) ¤ 35,00
Voeding 350 Watt ATX ¤ 19,50
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache ¤ 62,00
(volgens mij was je de hd vergeten meneer drugshond)

is samen 616,50 euro

Je kan wel goedkoper, maar 939 platform blijft nog een tijd en hiermee kan je een tijd vooruit.
Draai het hier ook ongeveer en ik ben er zeer tevreden over.
Op zich aardig, maar de voeding is echt bagger, waarschijnlijk een Q-tec. Als de voeding kuren heeft dan (lees : spikes) dan kun je meer hardware afschrijven dan alleen je voeding.
Een voeding van een dergelijke prijs, is :
  • Niet krachtig genoeg (350 W) is een grens geval met een NV 6600.
  • En lawaaierig. (gaat snel kapot vervelen).
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')