abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32845112
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Monotheisme is een veel groter probleem dan theisme. Polytheisme heeft minder handvatten voor fanatisme volgens mij.
Het feit dat men overgaat van meerdere goden naar één god is al een teken van fanatisme.
Zoiets van; '' de mijne is groter Nee, die van mij is groter! @*#$+% die van mij is het grootst Onmogelijk, er is er maar één, de grootste en enige, en de rest is afgoderij +
pi_32845270
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het feit dat men overgaat van meerdere goden naar één god is al een teken van fanatisme.
Zoiets van; '' de mijne is groter Nee, die van mij is groter! @*#$+% die van mij is het grootst Onmogelijk, er is er maar één, de grootste en enige, en de rest is afgoderij + [afbeelding]
Ja, wel, helaas blijkt het een succesrecept voor verspreiding
Fanatisme + WAARHEID. De levende, naijverige god.

De mensheid is geen fraai soort.

Anderen toestaan te bidden terwijl ze terechtstaan is dan wel weer een aardig gebaar. Misschien keren we wel terug naar polytheisme met de norse goden God Allah en JHWH en nog wat subgodjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32845321
Christendom, jodendom, Islam... een pot nat. Je kan ze op dezelfde lat meten. De culturele samenstelling van conservatieven en progressieven verschilt alleen een beetje per geloof, maar de filosofie erachter is gelijk.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32845414
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:36 schreef RichardQuest het volgende:

Het heeft er weinig mee van doen.
? tis toch aandoenlijk, van die godsvruchtige landgenoten.
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:34 schreef Mutant01 het volgende:

Het zou mij niet verbazen als jij zodirect opgepakt wordt door de AIVD. Je post hier rond met een onthoofde AHA!
Hooguit als gevolg van ongewenste intimiteiten/handtastelijkheden, als ik tenminste de gelegenheid zou krijgen
pi_32845478
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:45 schreef sizzler het volgende:
Christendom, jodendom, Islam... een pot nat. Je kan ze op dezelfde lat meten. De culturele samenstelling van conservatieven en progressieven verschilt alleen een beetje per geloof, maar de filosofie erachter is gelijk.
Mwah. Dat is deels waar en deels volstrekte onzin. Het zijn godsdiensten met een paar zeer kenmerken overeenkomsten. Monotheistische woestijngeloven. Maar ze verschillen ook zeer, onderling en tussen stromingen binnen ieder genoemd geloof op zich.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32845542
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Mwah. Dat is deels waar en deels volstrekte onzin. Het zijn godsdiensten met een paar zeer kenmerken overeenkomsten. Monotheistische woestijngeloven. Maar ze verschillen ook zeer, onderling en tussen stromingen binnen ieder genoemd geloof op zich.
Dat hangt er vanaf hoe gedetailleerd je de verschillen wil indelen.
pi_32845614
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:45 schreef sizzler het volgende:
Ze komen ook alle drie uit dezelfde regio. Er is iets goed mis met die regio, mischien is het te warm, te droog, zonnesteek, oververhitting, uitdroging. Géén idee.
pi_32845710
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe gedetailleerd je de verschillen wil indelen.
Nee, dat hangt ervan af wat je als belangrijkste element(en) aanmerkt.

Je kan de officieële leer van de Roomse kerk over één god als belangrijkste kenmerk nemen, je kan ook die hele reutemeteut aan Roomse heiligen bezien en menen dat het Roomse geloof meer overeenstemt met polytheistische geloven dan met het protestantisme.
pi_32845765
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ze komen ook alle drie uit dezelfde regio. Er is iets goed mis met die regio, mischien is het te warm, te droog, zonnesteek, oververhitting, uitdroging. Géén idee.
Die regio kent anders een rijke culturele geschiedenis, afgezien van het feit dat het ook nog eens een soort van bakermat van beschaving is geweest
Allah Al Watan Al Malik
pi_32845939
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die regio kent anders een rijke culturele geschiedenis, afgezien van het feit dat het ook nog eens een soort van bakermat van beschaving is geweest
De overwinnaars schrijven de geschiedenis. Er waren zeg maar destijds ook wel beschavingen die er anders over dachten.
pi_32846025
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:58 schreef sigme het volgende:

Je kan de officieële leer van de Roomse kerk over één god als belangrijkste kenmerk nemen, je kan ook die hele reutemeteut aan Roomse heiligen bezien en menen dat het Roomse geloof meer overeenstemt met polytheistische geloven dan met het protestantisme.
Te kras uitgedrukt.
De heiligen worden beschouwd als mensen en niet als goden.
De officiële leer is ook de dagelijkse leer : er is maar één God.
Heiligen en engelen zouden wel of niet wonderen kunnen verrichten, maar nooit hebben ze een gelijkwaardige status aan God
pi_32846041
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die fundamentalisten schijnen nogal een hekel te hebben aan die geschiedenis. Zeker als die niet-islamitisch is, of eigenlijk, niet-arabisch. En dat zijn die culturen uit het verleden. De Farao's, Sumeriërs, Perzen, Meden. Geen van allen Arabisch of islamitisch.
pi_32846151
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Te kras uitgedrukt.
Heiligen en engelen zouden wel of niet wonderen kunnen verrichten, maar nooit hebben ze een gelijkwaardige status aan God
Whatever De grap is nu juist dat er best geloofsgemeenschappen kunnen zijn die daar anders over denken. Of buitenstaanders die de leer dat heiligen mensen zijn, geen goden, aan de hand van onderzoek vergelijken met de status van subgodjes bij polytheistische geloven.
Er is geen waarheid, en zeker niet zo'n absolute als jij hier afschilderd, in geloofszaken.
pi_32846184
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn wel wat principiele overeenkomsten. Er is een hemel en een hel, en de ongelovigen zullen erin branden. Er is een god, of eigenlijk een clerus, die als een dictator de mensen wil beheersen tot en met de gedachten aan toe.
En het zijn nihilistische godsdiensten (Nietzsche) die het leven verloochenen en in dienst stellen van een verzonnen hiernamaals. En natuurlijk die rare boekjes, baarden, en een geweldige hoeveelheid vrouwenhaat.
pi_32846237
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Die fundamentalisten schijnen nogal een hekel te hebben aan die geschiedenis. Zeker als die niet-islamitisch is, of eigenlijk, niet-arabisch. En dat zijn die culturen uit het verleden. De Farao's, Sumeriërs, Perzen, Meden. Geen van allen Arabisch of islamitisch.
De eveneens rechtstreeks uit die regio afkomstige verbonden 12 stammen hebben al ongeveer evenveel oog voor de stammen die niet tot het verbond behoren.
pi_32846375
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Te kras uitgedrukt.
Maria-verering hè. Jezus zul je niet veel tegenkomen in Zuid italië. Maria rulez!
pi_32846396
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Er zijn wel wat principiele overeenkomsten. Er is een hemel en een hel, en de ongelovigen zullen erin branden.
Lang niet alle christenen geloven aan een hel, die sowieso een vrij recente uitvinding is. Jehova's getuigen geloven niet in een hemel. Er zijn hervormden die geloven in de predestinatie. Er zijn katholieken die geloven in biechten. Er zijn christenen die geloven in goede daden op aarde. Is allemaal nogal wezenlijk verschillend.
quote:
Er is een god, of eigenlijk een clerus, die als een dictator de mensen wil beheersen tot en met de gedachten aan toe.
Er zijn ook christenen zonder clerus (geweest, de clerus was er niet dol op )
quote:
En het zijn nihilistische godsdiensten (Nietzsche) die het leven verloochenen en in dienst stellen van een verzonnen hiernamaals. En natuurlijk die rare boekjes, baarden, en een geweldige hoeveelheid vrouwenhaat.
Die vrouwenhaat is wel een redelijke constante ja. Waarom?
  maandag 5 december 2005 @ 21:24:20 #168
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32846487
god o god o god o god....
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32846775
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Lang niet alle christenen geloven aan een hel, die sowieso een vrij recente uitvinding is. Jehova's getuigen geloven niet in een hemel. Er zijn hervormden die geloven in de predestinatie. Er zijn katholieken die geloven in biechten. Er zijn christenen die geloven in goede daden op aarde. Is allemaal nogal wezenlijk verschillend.

Er zijn ook christenen zonder clerus (geweest, de clerus was er niet dol op )
[..]

Die vrouwenhaat is wel een redelijke constante ja. Waarom?
En allemaal willen ze naar de hemel, en daarvoor moet je allerlei dingen doen, of vooral niet doen.

Maar mischien dat de kern is dat het mannen zijn die in religies de dienst uitmaken, in rare pakjes lopen, en allerlei bizarre ritueeltjes hebben. En inderdaad een hekel hebben aan vrouwen. Soms denk ik weleens dat de enige reden is dat vrouwen niet al uitgeroeid zijn is omdat ze onontbeerlijk zijn voor de voortplanting.

Ik blijf overigens ''Life of Brian'' een geweldige profetische ( ) film vinden. Ik weet niet hoe ik erop kom. Mischien vanwege al die gekke mannetjes in die film.
  maandag 5 december 2005 @ 21:37:45 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32846840
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dat er veel te veel reserve-belgen en zomaar meepraten tegenwoordig. Vroeger hielden we die papen lekker kort
Ik ben niet brabants, maar ik spreek er wel eens mee, ik mag die mensen over het algemeen wel
En ik heb net het boek Civilization & Science gehad
(zelf gehaald, cadeau aan mezelf, ssst)

Oud boek, zelf bij de Slechte gehaald.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32846900
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:20 schreef Godslasteraar het volgende:

Maria-verering hè. Jezus zul je niet veel tegenkomen in Zuid italië. Maria rulez!
Maria wordt niet als God gezien... haar goddelijkheid ontleent ze aan die ene God.
  maandag 5 december 2005 @ 21:41:06 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32846929
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:48 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

maandag 5 december 2005 @ 21:42:43 #173
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32846981
vandaag mijn (eerste) college (bedrijfs)ethiek gehad!
waarden en normen, privacy/ burgervrijheid en veiligheid, kartelvorming, en meer van dat interessante spul
pi_32847048
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:35 schreef Godslasteraar het volgende:

Ik blijf overigens ''Life of Brian'' een geweldige profetische ( ) film vinden. Ik weet niet hoe ik erop kom. Mischien vanwege al die gekke mannetjes in die film.
Ghe, ik wel Goddelijke gave..
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:52 schreef sigme het volgende:
Boring Prophet: There shall in that time be rumors of things going astray, erm, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment. At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight O'clock.
J_d_W's avatar
pi_32847159
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
godverre godver, breek ik verdomme toch een kies af . En natuurlijk een ziekenfonds zonder hele goede dekking.
Ik had vanmorgen geen gaatjes.
pi_32847255
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Whatever De grap is nu juist dat er best geloofsgemeenschappen kunnen zijn die daar anders over denken. Of buitenstaanders die de leer dat heiligen mensen zijn, geen goden, aan de hand van onderzoek vergelijken met de status van subgodjes bij polytheistische geloven.
Er is geen waarheid, en zeker niet zo'n absolute als jij hier afschilderd, in geloofszaken.
Ik schilder niks 'absolute' af.
Ik constateer simpel dat ook in de dagelijkse rk-praktijk de heiligen en engelen niet als goden gezien worden.
Heiligen en engelen hebben een status van verlichtheid... en dat licht komt van die Ene..
De vergelijking met polytheisme kun je wel maken en het is ook nuttig het dogma van de heilige drieëenheid mee te nemen.
Maar je kunt niet stellen dat het katholicisme polytheistisch is, wel kun je kanttekeningen zetten natuurlijk.
Ik ben van huis uit rk, maar het is mijn pakkie-an niet.
  maandag 5 december 2005 @ 21:52:26 #177
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32847265
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 5 december 2005 @ 21:59:29 #178
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32847470
Oja, ik heb ook
Valse Voortuitgang - Frank van Kolfschoten (medewerker NRC)
naast
Civilization & Science

welke zal ik als eerste gaan lezen?
pi_32847561
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen geen gaatjes.
Ik heb een fucking groot gapend gat in me kies

Doet gelukkig nog geen pijn.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_32847951
Naar bed, naar bed

maandag 5 december 2005 @ 22:18:32 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32848012
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:16 schreef sigme het volgende:
Naar bed, naar bed

zei duimelot

edit: ziehier, knowall is net een week of 2 unbanned, en hij jaagt ze al op de kast door ze een spiegel van sarcasme voor te houden, die ze zelf niet zien.
Dat doet ie zo mooi.
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik stel voor dat we niet meer op die gast in gaan. Hij is compleet de weg kwijt.

[ Bericht 36% gewijzigd door Yildiz op 05-12-2005 22:41:48 ]
  maandag 5 december 2005 @ 22:57:00 #182
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32849248
Stukje uit DeIngenieur
quote:
Tijdens een beurs op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel kreeg NAVO-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer een aantal nieuwe gadgets te zien, die mogelijk van nut komen in de strijd tegen het terrorisme. Vooral het prototype van de through-the-wall-radar, geconcipieerd door TNO, baarde opzien. het handzame apparaat van ongeveer een halve kilo kijkt door dikke muren om te achterhalen of zich daarachter personen bevinden. Dat is niet alleen handig bij het nagaan van slachtoffers in brandende huizen, maar ook om terroristen te volgen in gebouwen. Of, zoals mevrouw De Hoop Scheffer opperde, om te kijken of één van haar drie dochters mannelijk bezoek had.
Bron: pagina 26-27, DeIngenieur, 2 december 2005

En met dat onderstreepte wou ik mevrouw de Hoop Scheffer deze link aanbieden:
Google op cursus ethiek

*de Hoop Scheffers van 'to-date' lijst afhaalt.

Jech, wat n dictorale opmerking. Dat is net zoiets als door sleutelgaten van deuren kijken om te zien wat je dochters aan het doen zijn, wat mij betreft heb je het dan niet goed begrepen.

En ik neem aan dat je op een NAVO-hoofdkwartier niet zulke grapjes maakt.

En met dat zeg ik trouwens ook weltrusten
  maandag 5 december 2005 @ 22:59:40 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32849318
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:57 schreef Yildiz het volgende:
Stukje uit DeIngenieur
[..]

Bron: pagina 26-27, DeIngenieur, 2 december 2005

En met dat onderstreepte wou ik mevrouw de Hoop Scheffer deze link aanbieden:
Google op cursus ethiek

*de Hoop Scheffers van 'to-date' lijst afhaalt.

Jech, wat n dictorale opmerking. Dat is net zoiets als door sleutelgaten van deuren kijken om te zien wat je dochters aan het doen zijn, wat mij betreft heb je het dan niet goed begrepen.

En ik neem aan dat je op een NAVO-hoofdkwartier niet zulke grapjes maakt.
Ik denk idd ook dat hij het bloedserieus bedoelde...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 5 december 2005 @ 23:03:34 #184
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32849436
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik denk idd ook dat hij het bloedserieus bedoelde...
Nou, ook al is het een grapje van haar, ik kan er zo slecht tegen.
Het is gewoon een soort van 'mwuhahaha, nu ik zo'n door-de-muur-radar heb, kan ik lekker mijn dochters bespieden, kijken of ze geen mannelijk bezoek hebben'

Ik vind dat een hele foute opmerking, net zoiets als zeggen, 'mwuhahaha, telefoonopslag is er nu door, nu kan ik even luisteren wat mijn dochters te zeggen hebben'

Het is gewoon een gedachtengang tot misbruik, niet dat gedachten een misdrijf zijn, maar ik vind het gewoon... mjeh, eng.
pi_32849938
Ik heb zoveel te vertellen, relatief gezien dan, maar ik ga nu eerst online civven.
  maandag 5 december 2005 @ 23:27:33 #186
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32850182
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef George-Butters het volgende:
god o god o god o god....
begrijpelijk he? Dat ie ons verlaten heeft
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 5 december 2005 @ 23:50:18 #187
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32850857
quote:
Op maandag 5 december 2005 23:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, ook al is het een grapje van haar, ik kan er zo slecht tegen.

Het is gewoon een soort van 'mwuhahaha, nu ik zo'n door-de-muur-radar heb, kan ik lekker mijn dochters bespieden, kijken of ze geen mannelijk bezoek hebben'

Ik vind dat een hele foute opmerking, net zoiets als zeggen, 'mwuhahaha, telefoonopslag is er nu door, nu kan ik even luisteren wat mijn dochters te zeggen hebben'

Het is gewoon een gedachtengang tot misbruik, niet dat gedachten een misdrijf zijn, maar ik vind het gewoon... mjeh, eng.
Kijk dat weten wij ondertussen wel, enige relativering m.b.t. tot dit onderwerp kan geen kwaad, jou betreft. Je doodstaren op bepaalde organisaties/personen doet je nuancering geen goed.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32852171

pi_32853062
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:38 schreef sizzler het volgende:

Denk dat veel mannen acuut een probleem krijgen om te urineren
  dinsdag 6 december 2005 @ 02:02:12 #190
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32853428
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:16 schreef sigme het volgende:
Naar bed, naar bed

Ik ga je voorbeeld maar eens volgen.
Say your prayers
pi_32854162
Insomnia
Allah Al Watan Al Malik
pi_32854184
Nou, dat was een interessant potje, en het is nog lang niet afgelopen!
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:43:29 #193
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32854408
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 05:10 schreef Monidique het volgende:
Nou, dat was een interessant potje, en het is nog lang niet afgelopen!
Nog steeds bezig dan??

Nog maar 2 weken en dan worden de dagen weer langer!
Ik kan er niet op wachten.

Nu dan maar:
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32854415
Goeiemorgen

* sigme is alweer op kantooor
pi_32854445
Ook goedemorgen
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:53:41 #196
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32854454
Ik ga naar de trein.

Daag dag
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32854460
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32856591
Zojuist beoordelingsgesprek gevoerd.

* sigme is Zeer Goed

dinsdag 6 december 2005 @ 10:39:42 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32857013
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:18 schreef sigme het volgende:
Zojuist beoordelingsgesprek gevoerd.

* sigme is Zeer Goed

Ik lees dit als ondergewaardeerd op haar huidige functie. Nieuw carrierepad besproken ?!

Trouwens toch nog een stukje software kunnen vinden. CD Bank Cataloguer. Simpel zonder overbodige connecties en heeft een free edit. Hier moeten mijn +600 CD/DVD's wel inpassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')