abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32809189
Voor al uw vragen, discussies en opmerkingen omtrent De Pil.
pi_32809212
-Edit-
pi_32809218
CrazyWitch, mijn post ging eigenlijk alleen maar over dat woord. Ik vind 'ongi' een vreselijke term.
pi_32809254
Een zwangerschapstest lijkt me sowieso verstandig als je ineens niet ongesteld wordt.
  zondag 4 december 2005 @ 15:52:39 #5
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809292
whahah dat kan he
zal het voortaan wel noemen
  zondag 4 december 2005 @ 15:59:46 #6
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809507
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een zwangerschapstest lijkt me sowieso verstandig als je ineens niet ongesteld wordt.
mij ook maar je hoort ook van andere mensen dat het wel vaker gebeurt dat als je niet ongesteld word in de stopweek en dat je dan gewoon de pil door moet slikken na de stopweek

en normaal zou ik dat denk ook hebben gedaan
maar aangezien ik dus echt goed mislijk ben en pijn in me borsten heb ga ik toch een beetje twijfelen
pi_32809585
Ik persoonlijk zou gewoon doorgaan met de pil als ik niet ongesteld was geworden, maar dat is omdat ik een eventuele vrucht toch zou laten weghalen. Maar ik weet verder niet of doorslikken gevaarlijk kan zijn voor een foetus ofzo.
  zondag 4 december 2005 @ 16:15:52 #8
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32809985
of het echt kwaad kan weet ik ook niet
heb wel ergens gelezen dat het ook niet echt goed is

en tja zou ik zwanger zijn dan is het gewoon welkom alleen een heeeeeeeeeeeeel stuk eerder dan we zelf eigelijk zouden willen

maar jah wacht nog maar geduldig af en zie het voor de rest wel
pi_32813108
Doorslikken terwijl je zwanger bent/denkt te zijn moet je absoluut niet doen, staat ook in de bijsluiter..
pi_32813141
In mijn bijsluiter wordt het aangeraden om gewoon door te gaan, en als je voor de tweede keer weer niet ongesteld wordt (maand erop) moet je naar je dokter. De kans is al bij de eerste groot dat je zwanger bent trouwens. Verminderde betrouwbaarheid kan komen door vergeten, braken, andere geneesmiddelen, enz. Het lijkt me sowieso goed om een zwangerschapstest te doen. Het kan ook dat je menstruatie vertraagd is/uitblijft door ziekte, stress... Daar heb ik wel eens last van.
  zondag 4 december 2005 @ 19:22:54 #11
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32814896
ik ben hem nooit vergeten maar ben wel ziek geweest in de eerste 2 weken van de vorige strip en heb de pil toen door geslikt omdat het niet uit kwam dat ik op dat moment ongestelt zou worden

maar jah wacht wel af

maar iedergeval bedankt voor de antwoorden
pi_32815836
Je bent ziek geweest, heb je toen ook overgegeven? Bij overgeven/diarree binnen 4 uur nadat je je pil hebt geslikt is ie nog niet in je lichaam opgenomen en dus niet meer veilig, daar moet je dus goed mee uitkijken..
  zondag 4 december 2005 @ 20:12:36 #13
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32816557
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:51 schreef ZwarteMagika het volgende:
Je bent ziek geweest, heb je toen ook overgegeven? Bij overgeven/diarree binnen 4 uur nadat je je pil hebt geslikt is ie nog niet in je lichaam opgenomen en dus niet meer veilig, daar moet je dus goed mee uitkijken..
jah heb toen ook overgegeven hield er nix in
maar dat van binnen die vier uur wist ik dus niet
ut is nu dus ook echt een wir war ana gedachtes in me kop
ik voel me gewoon echt belabbert en ben dus ook erg aan het tweifelen want hoe groot is de kans nu dat ik zwanger zou kunnen zijn
en ik moet nu dus nog 5 dagen met de pil door voor dat me stop week er is
maar zou ik dan ook nu de stop week kunnen doen en als ik toch gwoon ongesteld wordt gewoon verder gaan met de volgende strip of moet ik deze strip afmaken ?
pi_32816832
Ik zou als ik jou was de dokter maar eens bellen.. In mijn bijsluiter staat dat als je bij de tweede stopweek niet ongesteld wordt je zwanger kan zijn, dus je kan nu je strip afmaken en in de zenuwen zitten of morgen meteen de dokter bellen en uitleggen wat er aan de hand is, zelf zou ik het voor geen meter vertrouwen als ik niet ongesteld zou worden
  zondag 4 december 2005 @ 20:29:24 #15
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32817122
ik zou niet weten of ik vlede maand na de vorige strip ongesteld had geworden want heb de pil door geslikt
maar vertrouwen doe ik het ook niet echt hoor
voel me namlijk net zo belabbert als bij me eerste zwangerschap ( en tja dat was me eigen schuld toen was toen niet echt netjes met de pil in nemen ) maar jah van fouten leert men dus heb hem nu wel elke dag netjes ingenomen alleen wist dus niet dat ie als je binnen vier uur overgeeft niet meer veilig zou zijn
maar jah dan nu maar stoppen en kijken of ik binne 3 dagen ongesteld wordt en of de mislijkheid gewoon stug door blijf gaan net zo als me pijnlke borsten dan maar een testje doen

nou maar hopen dat ik ongesteld wordt al zegt me gevoel aan de ene kant dat ik het niet wordt
ben nu dus echt in een baal bui
niet dat dit kindje als het zo zou zijn niet welkom is
pi_32817937
Ohja je had 'm doorgeslikt, effe vergeten.. ook niet echt een goed teken dat je je weer zo voelt als bij je eerste zwangerschap. Ik snap alleen niet hoe het kan dat je niet weet dat die pil er weer uit kan komen als je ziek bent, dat staat duidelijk in de bijsluiter, lees je die nooit? "Als u binnen 3-4 uur na het innemen van een tablet moet overgeven is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen. De situatie is daardoor vergelijkbaar met die na het vergeten van een tablet" staat er in. Nogal link dus! De pil is niet echt iets waar je zo makkelijk mee om kan springen.. Welke gebruik je trouwens?
  zondag 4 december 2005 @ 22:20:21 #17
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32820709
ik gebruik microgynon 30
bijsluiter heb ik wel gelezen maar schijnbaar niet goed genoeg
en is best eigelijk verwarrend want de dokter zegt altijd tegen mij ma die onwijs veel medicijne slikt
dat als je binnen een uur moet spugen dat of weer een nieuwe moet nemen in het geval van haar
dus dacht ik dus dat het met de pil het zelfde was dom maar ok

en neej idd niet erg gerustelend om precies het zelfde te voelen
maar nu gewoon ff kijken of ik ongesteld wordt

heb ook nog niks tegen me vriend gezegt omdat ik niet wil dat hij zich ook druk gaat lopen maken
en wil het eerst helemaal zeker weten want hij woont ook nog niet bepaald om de hoek
pi_32821372
Ik heb een beetje een stomme vraag Ik ben nu zo'n 3 maanden geleden overgestapt van de mycrogynon 30 naar de Minerva, ik ben alleen niet begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie maar ong 2 weken hierna. Ik heb verder die hele eerste strip geen sex gehad omdat de strip dan geheel onveilig is (toch?) ik vroeg me nu af of de strip nu gewoon wel veilig is omdat ik pas na 2 weken van mn eerste menstruatie ben begonnen?

ik ben bang dat ik het hele systeem door de war heb gemaakt of iets dergelijks
pi_32821773
Toch verbazend hoe weinig sommige vrouwen weten over de werking van de pil...
pi_32821813
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Moja het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraag Ik ben nu zo'n 3 maanden geleden overgestapt van de mycrogynon 30 naar de Minerva, ik ben alleen niet begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie maar ong 2 weken hierna. Ik heb verder die hele eerste strip geen sex gehad omdat de strip dan geheel onveilig is (toch?) ik vroeg me nu af of de strip nu gewoon wel veilig is omdat ik pas na 2 weken van mn eerste menstruatie ben begonnen?

ik ben bang dat ik het hele systeem door de war heb gemaakt of iets dergelijks
Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.
  Vis een optie? zondag 4 december 2005 @ 23:11:08 #21
70532 loveli
N
pi_32822327
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik persoonlijk zou gewoon doorgaan met de pil als ik niet ongesteld was geworden, maar dat is omdat ik een eventuele vrucht toch zou laten weghalen. Maar ik weet verder niet of doorslikken gevaarlijk kan zijn voor een foetus ofzo.
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.
De Diane-pil is een medicijn met ingebouwde anti-conceptie om dit soort dingen te voorkomen, hoewel het vaak andersom wordt voorgeschreven.
De ontwikkeling van de geslachtsdelen is in (volgens mij) week 6 van de zwangerschap, dus voor die tijd stoppen is handig.
crap in = crap out
pi_32822501
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:11 schreef loveli het volgende:
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.
De Diane-pil is een medicijn met ingebouwde anti-conceptie om dit soort dingen te voorkomen, hoewel het vaak andersom wordt voorgeschreven.
De ontwikkeling van de geslachtsdelen is in (volgens mij) week 6 van de zwangerschap, dus voor die tijd stoppen is handig.
Ik slik Diane. Extra reden om kindertjes tijdig te laten verwijderen.
  maandag 5 december 2005 @ 15:18:01 #23
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32836341
na hoe veel dagen na je laaste pil moet je eigelijk ongesteld worden ?
ik ben de bijsluiter kwijt dus ik kan het daar niet in opzoeken
pi_32836991
Dat verschilt per persoon volgens mij. Ik word meestal twee of drie dagen na de laatste pil ongesteld.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 15:47:33 #25
5428 crew  miss_sly
pi_32837156
als ik de pil ga slikken, kom ik altijd een aantal kilo aan. Zijn er ook pillen waarbij dat doorgaans niet/veel minder is? Ik weet wel dat er geen garantie is, maar gemiddeld genomen zou een bepaald merk/bepaalde samenstelling wellicht kunnen zorgen voor minder/geen gewichtstoename als je er mee begint.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_32837353
Ik slik de Diane-pil. Geen last van gewichtstoename, maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
pi_32837429
quote:
Uit onderzoek is gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen.
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. Uitkomsten van eerder onderzoek werden bevestigd: Yasmin verbetert de conditie van de huid en leidt gemiddeld tot gewichtsafname.
Bron

En sorry, ik kon het niet laten, ik weet niet of het bij jou het geval is natuurlijk, maar dit is toch het centrale piltopic.
quote:
Van de pil word je dik
Een op de drie vrouwen die de pil slikken, meent dat ze is aangekomen door de pil. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat gewichtstoename de belangrijkste reden voor vrouwen is om naar een andere methode van anticonceptie om te zien. Is dat terecht? Word je dik door de pil?
In februari 2004 verscheen in het medische tijdschrift Obstetrics and gynecology een overzichtsartikel over de kwestie. De onderzoekers, onder leiding van de Leidse gynaecoloog Frans Helmerhorst, spitten er zowat de complete medische literatuur voor door. Veel onderzoek naar deze voor vrouwen kennelijk toch belangrijke kwestie bleek er niet gedaan te zijn -- uiteindelijk vonden ze maar drie onderzoeken die werkelijk volgens de regels van de kunst waren opgezet. In geen van die drie studies bleek dat de vrouwen in de hormoongroep meer aankwamen dan de vrouwen in de placebogroep.
De andere studies waren minder zorgvuldig, en soms zelfs behoorlijk slordig, maar ook daaruit kwam niet naar voren dat gewichtstoename werkelijk oorzakelijk verband houdt met het beginnen met de pil. En als er al sprake is van gewichtstoename, dan is dat over het geheel genomen zeker niet veel.
Op zich is het niet zo 'n gekke gedachte dat de pil tot veranderingen in de hormoonhuishouding zou kunnen leiden waardoor bijvoorbeeld meer vet wordt vastgehouden. Maar de andere verklaring van de onderzoekers ligt toch veel meer voor de hand: vrouwen die met de pil beginnen, gaan tegelijkertijd vaak ook een andere levensfase in. Dan komen er een paar pond bij — en wat is er makkelijker dan daarvan de pil de schuld te geven?
Bron
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 16:00:20 #28
5428 crew  miss_sly
pi_32837521
Ik heb daar ook al eens van gehoord, Trin, dat het niet aan de pil zou liggen. Tenminste, niet altijd. Ik weet echter uit ervaring dat ik nogal heftig reageer op hormonen, o.a. doordat ik aan kom.

Yasmin heb ik al eens van gehoord, dus misschien die eens bekijken. Vooral ook omdat het libido kennelijk niet wordt aangetast; dat is een tweede nare bijwerking waar ik geen zin in heb
pi_32837671
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb daar ook al eens van gehoord, Trin, dat het niet aan de pil zou liggen. Tenminste, niet altijd. Ik weet echter uit ervaring dat ik nogal heftig reageer op hormonen, o.a. doordat ik aan kom.

Yasmin heb ik al eens van gehoord, dus misschien die eens bekijken. Vooral ook omdat het libido kennelijk niet wordt aangetast; dat is een tweede nare bijwerking waar ik geen zin in heb
Je libido zou er zelfs omhoog van gaan.
Ik slik microgynon, had al veel klachten gehoord van die bijwerking, nergens last van .

Meer info over Yasmin voor miss .
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 16:09:33 #30
5428 crew  miss_sly
pi_32837745
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:06 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Je libido zou er zelfs omhoog van gaan.
Ik slik microgynon, had al veel klachten gehoord van die bijwerking, nergens last van .
Ik heb jaren microgynon geslikt, maar dat had wel degelijk een uitwerking op mijn libido en niet eentje waar ik blij van werd.
Mijn libido hoeft volgens mij niet zo nodig omhoog ( ) maar verminderen hoeft zeker niet
quote:
Meer info over Yasmin voor miss .
Dank je
pi_32861811
Met Yasmin geen problemen hier miss_sly
Ik slik ze ondertussen al een drietal jaar (met een tussenperiode van 9 maand). Van gewichtstoename heb ik niet zo'n last. Heb ze ook daarom gekregen omdat ik al zo heftig reageer op hormonen
  Moderator dinsdag 6 december 2005 @ 14:06:15 #32
5428 crew  miss_sly
pi_32861824
En je libido, leonieke?
pi_32861977
Geen problemen mee gehad miss_sly vroeger. Sinds ik herbegonnen ben, moet ik er ook androcur bijslikken en nu heb ik wel het gevoel dat ik minder zin heb dan vroeger (maar dat kan ook komen omdat het zo druk is op het werk en ik zo slecht slaap)

Nu ga ik wel zeggen dat ik ook ga fitnessen sinds dat ik ze slik, maar dat is vooral omdat die androcur voor gewichtstoename zorgt en sommige mensen vragen me al of ik vermagerd ben ofzo
pi_32900143
Hoi,
Ik heb een vraagje... Ik hoop dat iemand kan antwoorden!!
Ik neem de pil net, dit is mijn eerste strip. Het laatste pilletje van deze strip moet ik vrijdag nemen. Dus dan zal ik wrs volgende week ongesteld zijn.
Maareh, nu komt het zo uit dat ik eigenlijk volgende week helemaal niet ongesteld wil zijn, wegens persoonlijke redenen :p . Maar de dokter heeft me gezegd dat ik de eerste drie maanden (dus de eerste drie strips) niet mag doorslikken, omdat mijn lichaam en mijn hormonen dan helemaal in de war gaan raken ofzoiets.

Ik wil natuurlijk niet dat mijn lichaam ineens helemaal tilt slaagt ofzo , maar ik wil volgende week niet ongesteld zijn! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan ik het toch riskeren om gewoon door te slikken, maar kunnen daar dan negatieve gevolgen van komen? Of kan het geen kwaad? Of gaat het gewoon geen effect hebben, ga ik toch ongesteld worden?

Help! Ik slik trouwens de Meliane pil.

Hij zei ook dat ik tussentijdse bloedingen zou kunnen krijgen, en die heb ik niet gehad. Wil dit mss zeggen dat mijn lichaam toch supergoed reageert op de pil en ik gewoon kan doorslikken ofzo? :p
Pfff
pi_32900516
Ik zou niet doorslikken als de dokter het afraadt. Als je doorslikt kan je ook nog tussentijdse bloedingen krijgen trouwens. Alleen zelf slik ik gene Meliane, maar Microgynon 30. Ik zou gewoon mijn ongesteldheid even uitzitten.

Er zijn btw nu ook dingen op de markt waarmee je tijdens je ongesteldheid gewoon naar de sauna kan of seks mee kan hebben.
  Vis een optie? donderdag 8 december 2005 @ 10:04:21 #36
70532 loveli
N
pi_32912470
Ik ben geen expert, maar volgens mij kan het geen kwaad om nog een paar dagen door te slikken, als je daarna een stopweek inlast. Voor de zekerheid kun je het even bij de dokter of apotheek navragen. Verder zal je bloeding minder zijn dan je gewend bent, er wordt veel minder slijmvlies aangemaakt omdat je de pil slikt.
crap in = crap out
pi_32912634
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:04 schreef loveli het volgende:
Ik ben geen expert, maar volgens mij kan het geen kwaad om nog een paar dagen door te slikken, als je daarna een stopweek inlast. Voor de zekerheid kun je het even bij de dokter of apotheek navragen. Verder zal je bloeding minder zijn dan je gewend bent, er wordt veel minder slijmvlies aangemaakt omdat je de pil slikt.
De dokter had dus al gezegd dat het niet goed was om nu meteen door te slikken, zegt ze.
pi_32915014
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:17 schreef Saarah het volgende:
Ik wil natuurlijk niet dat mijn lichaam ineens helemaal tilt slaagt ofzo , maar ik wil volgende week niet ongesteld zijn! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan ik het toch riskeren om gewoon door te slikken, maar kunnen daar dan negatieve gevolgen van komen? Of kan het geen kwaad? Of gaat het gewoon geen effect hebben, ga ik toch ongesteld worden?
Wat de anderen ook al zeiden, als je dokter het afraadt moet je het niet doen. Vergeet niet dat je lichaam een behoorlijk ingrijpende onderneming aangaat. Het moet eraan wennen dat bepaalde natuurlijke hormonen voortaan vervangen worden door synthetische hormonen uit de pil, en als je dan opeens raar gaat doen met de cyclus waarin die natuurlijke hormonen zaten, snapt je lichaam er helemaal niks meer van. Het is verder niet lichamelijk schadelijk ofzo, maar het zou me niets verbazen als het invloed gaat hebben op de hoeveelheid bijwerkingen die je kan krijgen als je toch zou doorslikken.
quote:
Hij zei ook dat ik tussentijdse bloedingen zou kunnen krijgen, en die heb ik niet gehad. Wil dit mss zeggen dat mijn lichaam toch supergoed reageert op de pil en ik gewoon kan doorslikken ofzo? :p
Pfff
Nee. Dat is alleen maar mooi meegenomen dat je die bloedingen niet hebt. Als je gaat klooien met je cyclus en alsnog door gaat slikken zou het me bijvoorbeeld niets verbazen als je ze alsnog krijgt, omdat je lichaam er niks meer van snapt.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_32918162
Hmm, oké, ik ga dan toch maar gewoon een stopweek inlassen.
Bedankt voor de antwoorden!
pi_32918782
Iets wat wel kan, wat ook al eerder is gezegd, slik alleen een PAAR pillen van de volgende strip. Je hoeft hem niet helemaal helemaal te nemen! Als jij vrijdag de laatste hebt, wordt je denk ik maandag ongesteld... wil je vrijdag pas ongesteld worden, dan slik je dus een pilletje of 4 extra.
Lijkt mij niet heel veel kwaad kunnen.
Maar dit zou ik alleen doen als je echt een goede reden hebt om niet ongesteld te willen worden. De dokter geeft zijn advies natuurlijk niet zomaar!
pi_32919540
CrazyWitch? Ik zou even naar sites surfen die je meer kunnen vertellen over tekenen van zwangerschap. En staan er geen bijwerkingen in de bijsluiter die kunnen optreden wanneer je de pil doorslikt? Ik heb ook nog gelezen dat als je een zwangerschapstest wil doen, dat dat het beste 19 dagen na onveilige gemeenschap kan gebeuren. Succes!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Vis een optie? donderdag 8 december 2005 @ 17:10:43 #42
70532 loveli
N
pi_32922257
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:13 schreef miss_sly het volgende:
De dokter had dus al gezegd dat het niet goed was om nu meteen door te slikken, zegt ze.
Een paar dagen doorslikken of meteen een hele strip doorslikken is best een verschil. Door het slikken van de pil is er geen normale cyclus meer. Als ze in plaats van een cyclus van 28 dagen nu 2 dagen langer slikt, krijgt ze daar echt geen problemen door.
De reden dat de arts zegt dat ze niet moet doorslikken, is waarschijnlijk om duidelijk te zien hoe ze op de pil reageert. Dan kan ik best begrijpen dat hij aanraadt om niet door te slikken (meer strips achter elkaar), zodat ze 3 maanden kan zien wat de pil precies met heer lichaam doet. Bij meteen doorslikken weet je niet of je normaal gesproken bijv. snel doorbraakbloedingen hebt. Je weet nu ook nog niet op welke dag na het stoppen met slikken je onttrekkingsbloeding komt, dat kan per persoon verschillen. Als je deze maanden gewoon volgens 'strippenplan' slikt, heb je wel een aardige indicatie hoe de pil het bij jou regelt.
De pil gooit toch je hele hormoonhuishouding om, van die paar dagen extra ontregelt de boel heus niet radicaal anders.
crap in = crap out
pi_32924112
Ja, das mss een goed idee, thnx
Ik heb nog een dagje tijd om erover na te denken
pi_32967984
hmm is het normaal dat als je pas terug bent aan de pil, dat je tussendoor een bloeding krijgt?

ik was 1 december ongi en nu sinds gister alweer :s
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_32969165
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:52 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hmm is het normaal dat als je pas terug bent aan de pil, dat je tussendoor een bloeding krijgt?

ik was 1 december ongi en nu sinds gister alweer :s
In de bijsluiter van de pil staat dat je de eerste drie maanden bijwerkingen kan krijgen, waaronder bloedingen. Ook als je opnieuw begint kan dat, omdat je lichaam een hele tijd hormoonloos (althans, kuntsmatige hormonen) is geweest.

Als ze na drie maanden niet over zijn kun je beter een andere pil gaan proberen.
pi_33000013
vind er nu al niets meer aan

heftiger ongi als voor de pil
weer giga veel last van buikkrampen, misselik

dat had ik allemaal niet voor de pil

maar goed even doorbijten,want ik ben nog niet toe aan een broertje/zusje voor zoon lief
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_33002615
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Bar_en_Mar het volgende:
vind er nu al niets meer aan

heftiger ongi als voor de pil
weer giga veel last van buikkrampen, misselik

dat had ik allemaal niet voor de pil

maar goed even doorbijten,want ik ben nog niet toe aan een broertje/zusje voor zoon lief
Kijk het even 3 maanden aan. Dat is naar ik meen de tijd die de farmaceutische industrie stelt voor het acclimatiseren van bijwerkingen. Bij mij klopten die drie maanden wel aardig voor zowel pil als Nuvaring. Misschien wordt het voor jou ook wat beter, hopelijk.
  maandag 12 december 2005 @ 22:09:37 #48
84328 Lllaura
painting pictures
pi_33028725
Kan het kwaad om je stopweek in te korten? Ik heb vrijdag m'n laatste pil genomen en ben vandaag ongesteld geworden. Zou dan vanavond weer willen beginnen met een nieuwe strip.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_33028790
Dat kan gewoon hoor
  maandag 12 december 2005 @ 22:17:19 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_33028987
Zijn er hier meer mensen aanwezig die ervaring hebben met de pilpleister, de Evra? Ik krijg namelijk enorm last van droge huid op de plek waar ik het plak, en huidverkleuringen. Verder bevalt het prima
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 12 december 2005 @ 22:19:17 #51
84328 Lllaura
painting pictures
pi_33029048
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dat kan gewoon hoor
Thanks!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_33035655
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Lllaura het volgende:
Kan het kwaad om je stopweek in te korten? Ik heb vrijdag m'n laatste pil genomen en ben vandaag ongesteld geworden. Zou dan vanavond weer willen beginnen met een nieuwe strip.
Yepz, mag, staat in je bijsluiter ergens als 't goed is...
pi_33067048
Hoi !

Ik heb straks de morning after pil gehaald (die ik wel eens vaker heb gehaald), maar ik was verbaasd toen ze me zei dat ik 14 euro moest betalen.
Sinds wanneer is dat . En kan ik dit terugvragen aan het ziekenfonds?
pi_33067479
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:04 schreef ijsmeis het volgende:
Hoi !

Ik heb straks de morning after pil gehaald (die ik wel eens vaker heb gehaald), maar ik was verbaasd toen ze me zei dat ik 14 euro moest betalen.
Sinds wanneer is dat . En kan ik dit terugvragen aan het ziekenfonds?
Als je onder de 21 bent heb je twee keuzemogelijkheden: Je haalt een recept bij je huisarts, dan krijg je 'm helemaal vergoed. Andere optie is zelf naar apotheek of drogist te gaan, dan moet je 'm zelf betalen.

Achteraf verhalen op je verzekering als je 'm niet op recept hebt gekregen is niet mogelijk.
pi_33067486
Ik moet tegenwoordig ook al 13,50 betalen voor elk fucking herhaalrecept dat ik aanvraag. Ook voor de pil, omdat ik de Diane gebruik, die als enige pil dus blijkbaar niet vrij verkrijgbaar is.
pi_33069110
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik moet tegenwoordig ook al 13,50 betalen voor elk fucking herhaalrecept dat ik aanvraag. Ook voor de pil, omdat ik de Diane gebruik, die als enige pil dus blijkbaar niet vrij verkrijgbaar is.
Yasmin is ook te betalen
Als het een troost kan zijn, ik betaal bijna 30euro voor een doosje Yasmin met 3 strips in
pi_33069360
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je onder de 21 bent heb je twee keuzemogelijkheden: Je haalt een recept bij je huisarts, dan krijg je 'm helemaal vergoed. Andere optie is zelf naar apotheek of drogist te gaan, dan moet je 'm zelf betalen.

Achteraf verhalen op je verzekering als je 'm niet op recept hebt gekregen is niet mogelijk.
Nou, ik heb zo'n recept van internet.

Deze: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm

Voorheen hoefde ik hem daarmee niet te betalen. Maar dat geldt dus niet meer .
pi_33069896
Wij betalen al jaaaren voor condooms dus: TERECHT hahahahahah!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33069947
M'n ouders betalen de pil nog voor me Ben benieuwd voor hoelang nog..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 13:35:15 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33070570
Heb ik weer
gister een herhaal recept van de pil gaan halen
begin er net een beetje tevreden mee te zijn
krijg ik te horen dat ik nog maar een verlening van 3 mnd kan krijgen
omdat hij uit de handel gaat
kan ik weer opnieuw beginnen met iets te zoeken wat me goed bevalt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33070691
Hmmz.. welke pil is dat dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 13:40:55 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33070703
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hmmz.. welke pil is dat dan?
Stediril-d
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33072493
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:33 schreef leonieke het volgende:
Yasmin is ook te betalen
Als het een troost kan zijn, ik betaal bijna 30euro voor een doosje Yasmin met 3 strips in
Ja, dat is dan weer mijn voordeel. Ik krijg de Diane vergoed omdat het in de eerste plaats een anti-acné-medicijn is.

Maar tien euro per strip is vrij prijzig!
pi_33080325
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

Stediril-d
Heeft de apotheek gezegt dat die pil eruit gaat?
Moet binnen kort ook verlengen van die zelfde pil.
Ben ik niet zo blij mij eigenlijk die pil bevald me heel goed
pi_33080796
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:35 schreef Ynske het volgende:
Heb ik weer
Oja hebben ze ook verteld waarom die pil eruit gaat
pi_33081432
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, dat is dan weer mijn voordeel. Ik krijg de Diane vergoed omdat het in de eerste plaats een anti-acné-medicijn is.

Maar tien euro per strip is vrij prijzig!
Mja, ik voel me er goed bij en met al die hormonale problemen die ik al heb is het goed om zo'n pil te kunnen gebruiken
pi_33081557
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:36 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik voel me er goed bij en met al die hormonale problemen die ik al heb is het goed om zo'n pil te kunnen gebruiken
Wat voor hormonale problemen heb je precies als ik zo vrij mag zijn? Ik las ergens dat je ook Androcur gebruikt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 21:00:38 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33082486
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:23 schreef lovebear het volgende:

[..]

Oja hebben ze ook verteld waarom die pil eruit gaat
hier bevalt ie ook juist goed
wat de apotheek hier zei, was dat er niet genoeg vraag naar was, en dat er genoeg alternatieven waren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33083326
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat voor hormonale problemen heb je precies als ik zo vrij mag zijn? Ik las ergens dat je ook Androcur gebruikt.
ff c/p van een paar posten uit het topic in OUD
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 18:29 schreef leonieke het volgende:
Ik weet dat het hier niet echt past dus sorry mods maar ik vond toch dat ik het hier ff wou vertellen. Heb hier ook een tijdje meegepost en verteld over hoe het er bij mij aan toe gaat.

8 maanden geleden ben ik dus gestopt met de pil om mijn cyclus af te wachten. Die is na die ene keer menstruatie niet meer gekomen.

Vandaag ben ik dan naar de gyn geweest en ik heb (zoals ik al gedacht had) PCO. Aan de hand van een inwendige echo zag de gyn blijkbaar heel goed dat mijn eierstokken er op de echo niet grijs uitzien maar wel vol zwarte vlekjes (cystes dacht ik dat ze het noemde.. Ik moet er nog even wat meer informatie over opzoeken)

Aan de hand van een bloedonderzoek van 5 jaar terug zag zij onmiddellijk dat de FSH en LH (zeg ik het goed?) waarden niet in orde waren. Blijkbaar produceert mijn hypofyse meer hormonen om een eisprong uit te lokken dan om een eicel te rijpen. Mijn lichaam denkt dus constant dat er een eicel moet springen maar er rijpen er geen.
Donderdag 1 september moet ik terug want ze heeft nu ook bloed afgenomen om over recente gegevens te beschikken en dan moet ik dit gaan bespreken.

Ondertussen moet ik een kuur duphaston nemen en na 1 september ga ik waarschijnlijk terug de pil nemen. Ze wil dat ik regelmatig menstrueer en aangezien we nu nog niet direct kinderen willen, is het dus beter dat ik terug aan de pil ga.
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:35 schreef leonieke het volgende:
Even een korte update van mijnentwege:
Gisteren, 1 september, moest ik dus teruggaan voor de controle van mijn bloedonderzoek.

Mijn bloedonderzoek spreekt dus idd boekdelen.
De waarde van LH (voor eisprong) hormoon is stukken hoger dan FSH-hormoon (om eicel te doen groeien). Maar dat was dus wel te verwachten aangezien dat in het andere bloedonderzoek ook zo was.

Waar ze wel van geschrokken was, waren de resultaten van de mannelijke hormonen. Ze had ze hoger verwacht dan normaal, maar niet zo hoog.

Waar bij vrouwen de waarde van testosteron rond de 16 ligt, ligt dat bij mij op 132, vrije testosteron is normaal 0,2 tot 0,5, dat is bij mij 2.76. Androsteendion (ook mannelijk gedoe) is normaal tussen 0.3 en 3.3, da’s bij mij 7.

TE hoog dus vindt ze en daarom moet ik vanaf nu naast de pil nog een ander medicijn nemen (androcuur ) zodat die mannelijke hormonen hopelijk een beetje zullen zakken.

Na 6 strips moet ik teruggaan met de resultaten van een nieuw bloedonderzoek en dan zal ze zien of het iets uitgehaald heeft.

Vandaag dan de eerste echte lesdag vol kennismakingsgesprekjes. Heb ik denk ik 4 keer de vragen "Mevrouw, wil je kinderen?" "Mevrouw, wanneer wil je kinderen?" "Mevrouw, hoeveel kinderen wil je?" mogen beantwoorden. Heb het altijd met een glimlach en een grapje beantwoord zodat het voor iedereen een luchtig gesprek kon blijven
pi_33083543
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dan jokken ze
Ze gaan eruit omdat het een 2de generatie pil is (omdat hij te oud is dus)
stediril D is er per direct uit

je heb dan keuze uit 3 pillen die er op lijken zeggen ze ben nog even op onderzoek uit

De Meliane
De tiodeen maar dat is een 3 fase pil
en de Neogynon

[ Bericht 1% gewijzigd door lovebear op 14-12-2005 22:13:14 ]
pi_33083616
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier bevalt ie ook juist goed
wat de apotheek hier zei, was dat er niet genoeg vraag naar was, en dat er genoeg alternatieven waren
Dee Quote moest t zijn mn antwoord sorry
pi_33083656
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:26 schreef lovebear het volgende:

[..]

Dan jokken ze
Ze gaan eruit omdat het een 2de generatie pil is
stediril D is er per direct uit

je heb dan keuze uit 3 pillen die er op lijken zeggen ze ben nog even op onderzoek uit

De Meliane
De tiodeen maar dat is een 3 fase pil
en de Neogynon
Ik gebruik Yasmin hoor.
pi_33083773
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik gebruik Yasmin hoor.
Zij al was antwoord voor Ynske
Maar quote de verkeerde sorry
pi_33083783
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:21 schreef leonieke het volgende:
ff c/p van een paar posten uit het topic in OUD
Ah, ik had een vriendin die hetzelfde had.

Hebben ze enig idee hoe het komt dat je zoveel mannelijke hormonen aanmaakt?
pi_33083900
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ah, ik had een vriendin die hetzelfde had.

Hebben ze enig idee hoe het komt dat je zoveel mannelijke hormonen aanmaakt?
Nee geen idee. Opvallend was wel dat mijn zus ook problemen had toen ze zwanger wou worden (geen eisprong enzo)
Mijn ma werd zwanger als ze het wou.
We vermoeden dat mijn oma ook problemen had omdat er zo'n leeftijdsverschil zit tussen mijn ma en haar broers

Mijn gyn zei dat het evt erfelijk kon zijn, maar daar kan geen uitsluitsel over gegeven worden.
pi_33095445
Vraagje, als je een strip (nog helemaal compleet) niet meer gebruikt omdat je met een ander pil gaan beginnen, kan je die dan nog inleveren bij de apotheek en je geld daarvan terugkrijgen (scheelt toch weer zo'n 4 euro )?
pi_33095455
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vraagje, als je een strip (nog helemaal compleet) niet meer gebruikt omdat je met een ander pil gaan beginnen, kan je die dan nog inleveren bij de apotheek en je geld daarvan terugkrijgen (scheelt toch weer zo'n 4 euro )?
Nee, ze nemen bij apotheken nooit of te nimmer medicijnen terug. Zelfs niet in nog dichte verpakkingen. Veiligheidsvoorzorg.
pi_33095498
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, ze nemen bij apotheken nooit of te nimmer medicijnen terug. Zelfs niet in nog dichte verpakkingen. Veiligheidsvoorzorg.
Ze nemen ze wel terug hoor, dat is een vaste service van apotheken. Alleen doen ze er verder niks mee behalve vernietigen (heb het zelfs wel eens op een verpakking zien staan, dat ik restjes in moest leveren bij de apotheek).

Geld ervoor terugkrijgen lijkt mij idd ook sterk.
pi_33095552
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:48 schreef innovative het volgende:
Ze nemen ze wel terug hoor, dat is een vaste service van apotheken. Alleen doen ze er verder niks mee behalve vernietigen (heb het zelfs wel eens op een verpakking zien staan, dat ik restjes in moest leveren bij de apotheek).
Ik bedoelde ook terugnemen in de zin van 'ruilen'. Terugbrengen ter vernietiging kan altijd.
pi_33095799
Ah okee. Beetje jammer dan als je een pil probeert die je voor 3 maanden meekrijgt en hij bevalt de eerste maand al niet Kan er nu natuurlijk weinig over zeggen, misschien dat het bij de 2e strip beter gaat maar waarschijnlijk kap ik er daarna weer mee (trigynon, grootste bezwaar is dat ik 'm niet door kan slikken, naast t feit dat ik nog depri-er en chagrijniger ben dan voorheen )
  Vis een optie? donderdag 15 december 2005 @ 11:02:59 #81
70532 loveli
N
pi_33097049
Je kunt er wel je menstruatie mee uitstellen, maar niet doorslikken zoals een 1-fase pil (dat een drie-fasen pil wat betreft doorslikken anders is dan een gewone pil had je huisarts wel even van te voren duidelijk mogen maken). Een ander groot verschil met de een-fase pil is, dat je hormoonspiegel niet constant blijft, waardoor moodswings makkelijker kunnen optreden.

Quote:
U kunt zelf de menstruatie uitstellen (bv voor vakantie, huwelijk, sollicitatie). Na het einde van een strip gaat u zonder stopweek door met de 3e set pillen uit een nieuwe strip (de eerste 2 sets slaat u over). Van de nieuwe strip (3e set) slikt u net zoveel pillen als dagen dat u uitstel wenst (bv 5 dagen uitstellen = 5 dagen een pil uit de nieuwe strip (3e set)). De stopweek kunt u inlassen wanneer het u uitkomt; de bloeding begint altijd 2-3 dagen na de laatst ingenomen pil. Na de 'uitgestelde' stopweek (altijd 7 dagen!) begint u weer aan een nieuwe strip. Houd er rekening mee dat tijdens het doorslikken zonder stopweek toch wat bloedverlies kan optreden; dat betekent nog niet dat de pil onveilig is geworden. U kunt 2-3 strips (3e sets) achtereen doorslikken; wilt u de menstruatie wat langer uitstellen, raadpleeg dan uw huisarts. U kunt dan beter (tijdelijk) overstappen op een 1-fasepil (minder verspilling).
crap in = crap out
pi_33099094
Niemand die de Evra gebruikt?? Of er ervaring mee heeft?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_33112332
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef loveli het volgende:
Je kunt er wel je menstruatie mee uitstellen, maar niet doorslikken zoals een 1-fase pil (dat een drie-fasen pil wat betreft doorslikken anders is dan een gewone pil had je huisarts wel even van te voren duidelijk mogen maken). Een ander groot verschil met de een-fase pil is, dat je hormoonspiegel niet constant blijft, waardoor moodswings makkelijker kunnen optreden.
Dat heeft ze gewoon verteld hoor, ik zei dus ook dat ik het juist een bezwaar vond dat ik 'm niet door kon slikken, 2 volle maanden. Aan m'n menstruatie alleen uitstellen heb ik niet veel, ik wil gewoon 1 keer per 2 maanden (nouja 6 weken) ongesteld zijn, net als ik eerder altijd deed. Dat laatste wat je zei was ook de reden dat ze me deze pil voorschreef, maar eigenlijk had ik yasmin willen proberen, daar had ze weer slechte ervaringen mee dus had ik maar te slikken wat zij me voorschreef
pi_33119587
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:35 schreef Ynske het volgende:
Heb ik weer
En weet je al wat meer?
pi_33131215
Ik gebruik op dit moment de pil niet, kan ik nu zomaar uit het niets beginnen met het slikken hiervan om een eventuele volgende menstruatie ( over 1 à anderhalve week) uit te stellen?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2005 @ 13:55:29 #86
70532 loveli
N
pi_33132867
Daar heb je in principe andere pillen voor, Primolut. Daar kun je tot 3 dagen voor de menstruatie mee beginnen.

Volgens mij (leek) kan het nog net met de pil. Cyclus: na de eisprong komt je lichaam er na een dag of 10 achter dat er niets ingenesteld is => afbraak slijmvlies 14 dagen na eisprong. Je zit nu nog in de fase dat het slijmvlies in stand wordt gehouden. Als je de pil gaat slikken, blijft dat zo, door de hormonen denkt je lichaam dat je zwanger bent.

Voor anti-conceptie moet je op dag 1 van de menstruatie beginnen met slikken om meteen beschermd te zijn tegen zwangerschap. Wat beter op je hormooncyclus aansluit (pil niet als anti-conceptie maar bv. regulering cyclus of uitstellen), is als je na 1 week begint.

De eerste tijd dat je de pil slikt, heb je meer kans op doorbraakbloedingen. Je lichaam moet wennen. Dat is (volgens mij) minder wanneer je na 1 week (dag 7) begint, omdat dat je cyclus minder verstoort.

Jij wilt nu (anderhalve week voor je menstruatie, dus ongeveer dag 18) beginnen met slikken. Hoe dat aansluit bij je cyclus? Geen idee. Dat zou je aan de huisarts moeten vragen. Wil je ook aan de pil als anti-conceptie? Dan is het misschien een optie om nu te gaan slikken, maar eerst even vragen of het verstandig is en wat de kans op doorbraakbloedingen is.

Wel snel doen, want binnen een week gaat je lichaam zich voorbereiden op het afbreken van het slijmvlies. Je hebt meer slijmvlies dan een pilgebruikster. Je hebt gewoon normaal slijmvlies, de pil zorgt ervoor dat er minder slijmvlies wordt opgebouwd, jij hebt veel slijmvlies zodat een eventuele bevruchte eicel zich goed kan innestelen.

Dus: volgens mij kan het eventueel wel, maar ik zou het alleen doen als je daarna de pil wilt blijven gebruiken. Ook heb je (denk ik) met de pil meer kans op een doorbraakbloeding (of het is niet te voorspellen), zeker als je midden in je cyclus begint te slikken.
Even naar de huisarts of apotheek.
crap in = crap out
pi_33144758
Het is wel de bedoeling om de pil inderdaad daarna door te blijven gebruiken. Dat het op dit moment niet echt 'ideaal' is om te beginnen snap ik, en dat ik niet beschermd ben tegen een zwangerschap is mij ook duidelijk. Het gaat mij er in dit geval echt puur en alleen om om die menstruatie uit te stellen, hij komt nogal 'ongelegen'. Huisarts of apotheek is in dit geval dus geen optie meer, die krijg ik op zijn vroegst maandag te pakken, en ik zou dan dus al zo snel mogelijk moeten gaan beginnen met een nieuwe strip.

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_33145148
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

Stediril-d
Stediril-D®: Andere namen

* Neogynon

30 microgram ethinylestradiol en 250 microgram levonorgestrel per tablet

Bron: http://www.consumed.nl/

M.a.w. een andere pil met exact dezelfde samenstelling is Neogynon.
Raar dat de apotheekmedewerker jou dat niet heeft verteld.

Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 16-12-2005 21:20:10 ]
pi_33145624
Op www.pilonline.nl vond ik het volgende bericht dat mijn bovenstaande verhaal bevestigt:

Bericht van fabrikant Wyeth 9 nov. 2005. Uit de handel gaan:
Harmonet, Tri-Minulet en Stediril-d gaan uit de handel per 2e kwartaal 2006. Stediril-d is per direct uit de handel helaas. In plaats van deze produkten kunt u respectievelijk kiezen voor de farmaceutisch gelijke alternatieven: Meliane, Triodeen en Neogynon 21.
pi_33147047
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

* Neogynon

Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.
Heb t ook gelezen.
Maar is niet exact het zelfde
In de Neogynon zit een bestandsdeel die minder microgram is dan steridril-D.
Neogynon 30 microgram ethinylestradid
Steridril-D 50 microgram ethinylestradid
Dus hij is iets lichter.
Dus je zo toch niet weten hoe je er op reageerd als je er gevoelig voor bent
pi_33147119
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Op www.pilonline.nl vond ik het volgende bericht dat mijn bovenstaande verhaal bevestigt:

Bericht van fabrikant Wyeth 9 nov. 2005. Uit de handel gaan:
Harmonet, Tri-Minulet en Stediril-d gaan uit de handel per 2e kwartaal 2006. Stediril-d is per direct uit de handel helaas. In plaats van deze produkten kunt u respectievelijk kiezen voor de farmaceutisch gelijke alternatieven: Meliane, Triodeen en Neogynon 21.
De Melaine is een hele lichte pil Steridril-D een hele zware
En Triodeen is een 3 fase pil.
Vind het wel rottig dat steridril-D eruit gaat, ben er zo aan gewent
pi_33147380
Hm in Neogynon zit ook 50 mcg thinylestradiol en geen 30.
Heb een doosje van mij erbij gepakt en ja: 50 mcg.

Wel dus exact dezelfde pil als Stediril-D!

Heb ff een lijstje opgezocht op http://www.sexwoordenboek.nl/pil_lijst_eenfase.html

Merknaam

Progestageen

Oestrogeen: ethinylestradiol

Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram

[ Bericht 98% gewijzigd door cinnamongirl op 16-12-2005 22:40:26 ]
pi_33147566
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
oops
zei ik dus ook toen ik t las
Maar t beste is dus even met de dokter overleggen wat t beste bij je zou passen.
Waarneer zou jij moeten overstappen dan?
pi_33147658
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Hm in Neogynon zit ook 50 mcg thinylestradiol en geen 30.
Heb een doosje van mij erbij gepakt en ja: 50 mcg.

Wel dus exact dezelfde pil als Stediril-D!

Heb ff een lijstje opgezocht op http://www.sexwoordenboek.nl/pil_lijst_eenfase.html

Merknaam

Progestageen

Oestrogeen: ethinylestradiol

Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Op die ene site waar ik m vandaan had ston 30 microgram
Hebben hun misschien een foutje gemaakt
pi_33147733
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:41 schreef lovebear het volgende:

[..]

zei ik dus ook toen ik t las
Maar t beste is dus even met de dokter overleggen wat t beste bij je zou passen.
Waarneer zou jij moeten overstappen dan?
Ik slikte altijd al Neogynon! Was er heel tevreden mee. Van andere pillen kreeg ik doorbraakbloedingen en hoofdpijn en huilbuien, met deze pil had ik totaal geen klachten.
Maar ik ben nogal ehm..vergeetachtig met de pil. Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.
Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
pi_33147909
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:45 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik slikte altijd al Neogynon! Was er heel tevreden mee. Van andere pillen kreeg ik doorbraakbloedingen en hoofdpijn en huilbuien, met deze pil had ik totaal geen klachten.
Maar ik ben nogal ehm..vergeetachtig met de pil. Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.
Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
Tnx voor de info
Zoiezo eerst naarde dokter, anders krijg je niet eens een nieuwe pil mee.
Bij mij zit het er echt ingebakken om m in de ochtend te nemen.
Vergeet m zelf nooit.
Met de Steridril-D had ik nooit doorbraak bloedingen.
Maar ja de maandelijkse sacho buien blijven altijd wel
pi_33148318
quote:

[..]
Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe
Maar zo t echt niet durven zn spiraal.
Maar ben blij dat hij jou zo goed bevalt
pi_33156435
quote:

[..]

Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
Wat betreft verzekeren, voor alle studenten misschien goed nieuws:"

CZ heeft een speciale studentenpolis. De basispremie is gelijk aan de normale polis, maar je krijgt álle aanvullende verzekeringen voor iets van 9 euro per maand erbij. Ik was eerst niet van plan me aanvullend te verzekeren met de "gewone aanvullingen" omdat ik dan de kosten er niet uit haal, maar nu wordt dus de tandarts gedekt, de pil en daarnaast ook een (klein) deel van mijn lenzenkosten. Daarmee haal ik die premie van de aanvullende verzekering er al dubbel en dwars uit. Misschien een idee voor sommige mensen om even naar te kijken?
pi_33159417
Offtopic:

@innovative: De VGZ heeft dat ook, alleen dan betaal je 14 euro extra (dan zit je op een totaal van 102 euro per maand - zitten ook fysio enzo bij).
Hoeveel is dat bij de CZ?
pi_33160064
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Offtopic:

@innovative: De VGZ heeft dat ook, alleen dan betaal je 14 euro extra (dan zit je op een totaal van 102 euro per maand - zitten ook fysio enzo bij).
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Offtopic:

87,30 premie met 9,95 aan aanvulling, dus in totaal 97,25.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 december 2005 @ 20:05:58 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33169352
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

* Neogynon

daar had ik dus ook last van met de microgynon
nah ik moet maandag terug naar de huisarts voor andere zaken en dan kaart ik het meteen even aan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33178774
Vriendin had 2 dagen de pil niet genomen, en zat er maar "even in"
Niet klaargekomen tijdens penetratie

Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
pi_33178902
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:

Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
2 dagen de pil niet genomen, zat ze toen wel of niet in haar stopweek? Wel: waarom neemt ze dan achteraf nog een pil...? Niet: Niet aan de pil gaan als je er niet mee om kunt gaan
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_33181540
Hallo,
Mijn vriendin heeft wat "spotting" gehad deze week (afgelopen vijf dagen). Ze gebruikt de pil al een jaar zeer constant, heeft ook deze periode niets gemist. Dit is de eerste keer dat ze wat bloedverlies heeft buiten de week waar het hoort te gebeuren en daar maak ik me een beetje zorgen over. Zondag aanstaande (morgen), komt de reeks groene pillen weer aan de beurt, meestal is het dan dinsdag dat menstruatie echt begint en dat eindigt zon beetje het daarop komende weekend.
Nu zou ik normaal gesproken even met mn vriendin mee langs de huisarts willen gaan, maar dat ligt op het moment wat moeilijk. Voor we dus (hopelijk voor niets) naar de huisarts gaan wilde ik vragen of dit misschien bekend voorkomt bij iemand, of het misschien normaal is, etc etc.
Alvast bedankt.
pi_33183920
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:

2 pillen vergeten in 1 strip maakt over het algemeen de hele strip onveilig. Dus ja, het kan kwaad. En "er maar even in gaan" is net zo min veilig, in voorvocht zitten ook zaadcellen.

Lees je eens even in in de materie in plaats van achteraf hier te komen zeuren. In dit soort gevallen moet je zelf nadenken, bijsluiter lezen en niet tóch gaan liggen neuken.
pi_33183926
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:10 schreef Cp555 het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin heeft wat "spotting" gehad deze week (afgelopen vijf dagen). Ze gebruikt de pil al een jaar zeer constant, heeft ook deze periode niets gemist. Dit is de eerste keer dat ze wat bloedverlies heeft buiten de week waar het hoort te gebeuren en daar maak ik me een beetje zorgen over. Zondag aanstaande (morgen), komt de reeks groene pillen weer aan de beurt, meestal is het dan dinsdag dat menstruatie echt begint en dat eindigt zon beetje het daarop komende weekend.
Nu zou ik normaal gesproken even met mn vriendin mee langs de huisarts willen gaan, maar dat ligt op het moment wat moeilijk. Voor we dus (hopelijk voor niets) naar de huisarts gaan wilde ik vragen of dit misschien bekend voorkomt bij iemand, of het misschien normaal is, etc etc.
Alvast bedankt.
Het komt vaker voor, maar het hoort niet. Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam. Dat heeft overigens niks met de betrouwbaarheid te maken, maar puur met bijwerkingen.
pi_33186615
Echt niet te geloven hoe knullig sommige mensen met de pil omgaan. Als je oud genoeg bent om te neuken ben je ook oud genoeg om op een verantwoordelijke manier met anticonceptie om te gaan.
  Vis een optie? zondag 18 december 2005 @ 13:20:15 #108
70532 loveli
N
pi_33187786
Andersom: Als je oud genoeg bent om op een verantwoordelijke manier met de gevolgen om te gaan, ben je oud genoeg om te neuken.
crap in = crap out
pi_33204975
quote:
Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam.
Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?
pi_33211193
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:50 schreef Cp555 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?
Ik ken wel verhalen ja van vrouwen die na een langere periode toch zijn gaan wisselen, inderdaad omdat ze ineens bloedingen of andere klachten (depressiviteit bijvoorbeeld) kregen.

Wat betreft de griep, dat weet ik niet. Misschien is het handig om even langs de huisarts te gaan. Daar moet je sowieso heen als je van pil wilt switchen, en kun je dit ook meteen vragen.
pi_33221668
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.
Oh nog even, ik heb gewoon een stopweek gehad maar van maar 6 dagen niet 7. Zo ver ik weet kan je een stopweek normaal gesproken verkorten, in dit geval ook?
pi_33222106
Heheh, ik krijg het idee dat we de bijsluiter van alle pillen even online moeten zetten!
Lezen en de meeste vragen die hier staan worden beantwoord.

@Moja, ik slik de Microgynon 30 en daar mag het wel mee. Voor een goede betrouwbaarheid mag je wel je stopweek verkorten, maar niet verlengen.
pi_33222449
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heheh, ik krijg het idee dat we de bijsluiter van alle pillen even online moeten zetten!
Lezen en de meeste vragen die hier staan worden beantwoord.

@Moja, ik slik de Microgynon 30 en daar mag het wel mee. Voor een goede betrouwbaarheid mag je wel je stopweek verkorten, maar niet verlengen.
Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?
pi_33222484
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:55 schreef Moja het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?
Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.
pi_33222541
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:56 schreef innovative het volgende:

[..]

Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.
Ok Het zijn misschien een beetje onnozele vragen maar ik wil het gewoon zeker weten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 16:21:57 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33247655
ben gister naar de dokter geweest
die adviseerde om de Stediril-30 eens te gaan proberen
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben

nah we merken het over 3 mnd wel als ik daarmee ga beginnen hoe die bevalt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33247809
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ynske het volgende:
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben

Ik ben er zelf heel tevreden mee...

In principe is Stediril 30 precies hetzelfde als mycrogynon 30, ik dacht dat er maar 1 hulpstofje verschilde ofzo... Over mycrogynon hoor je weleens negatieve verhalen, maar stederil hoor je nooit iemand over...

Nou ja, mij dan, maar dan met alleen maar positieve geluiden.
pi_33248603
En terwijl ik hier vrolijk zit te schrijven over stederil 30, bedenk ik me ineens dat ik mijn pil van gister vergeten ben in te nemen...

KUT KUT KUT KUT KUT (sorry, moest even).

Eerste week, vierde pil van de strip... Dus snel naar de apotheek gesjeesd, morning after pil gehaald...

Was dus 5 uur te laat, voor de werking van de MAP iig op tijd (binnen 12 uur na vergeten/ onbeschermd contact heeft de voorkeur), die werkt nu voor 98 % dacht ik...

Dan nog was de seks 45 uur geleden, sperma overleeft normaliter 48 uur (goed, met uitloop van 72) en omdat ik natuurlijk de pil slik, is mijn baarmoederslijmvlies sowieso wat minder vriendelijk voor zaadjes, dus de kans dat er nog wat leeft is klein...

ben mezelf gerust aan 't stellen ja

Al met al is de kans dat ik zwanger ben nu dus alsnog klein (0,5 % ofzo), maar toch.

IK VOEL ME ZO ONTZETTEND DOM NU! en vooral ook heel miserabel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:10:06 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33252571
Innovative, meis dat is even een shitsituatie!
ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, en dat er niets verkeerd is gegaan

slik jij je pil het s'avonds?
omdat je schrijft dat je m gister vergeten bent, en er niet eerder achter gekomen bent
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33252747
quote:

Als die je toch niet bevalt kan je nemen:
Neogynon
Ik had het al gepost, maar deze pil is exact eender aan stediril-D en dus 'zwaarder' dan Microgynon/Stederil-30
Ikzelf deed het zoveel beter met deze zware pil dan de lichte pillen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:22:12 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33252955
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Als die je toch niet bevalt kan je nemen:
Neogynon
Ik had het al gepost, maar deze pil is exact eender aan stediril-D en dus 'zwaarder' dan Microgynon/Stederil-30
Ikzelf deed het zoveel beter met deze zware pil dan de lichte pillen.
ik zal het onthouden.
eerst maar eens kijken hoe ik er strax op reageer
heb nu nog voor 3 mnd de D.

1 ding is zeker, microgynon komt er niet meer in hier
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33253094
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zal het onthouden.
eerst maar eens kijken hoe ik er strax op reageer
heb nu nog voor 3 mnd de D.

1 ding is zeker, microgynon komt er niet meer in hier
Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!
Die is immers gelijk aan de Microgynon-30..alleen andere fabrikant.

Microgynon '30' [Schering]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.

Stediril '30' [Wyeth]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.

Bron: Farmacotherapeutisch kompas:

http://www.cvzkompassen.nl/fk/

(wil niet pushy doen, maar de 'verkeerde' pil is zo'n drama, ik spreek uit ervaring!)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:28:39 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33253173
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:26 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!
Die is immers gelijk aan de Microgynon-30..alleen andere fabrikant.

Microgynon '30' [Schering]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.

Stediril '30' [Wyeth]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.

Bron: Farmacotherapeutisch kompas:

http://www.cvzkompassen.nl/fk/

(wil niet pushy doen, maar de 'verkeerde' pil is zo'n drama, ik spreek uit ervaring!)
de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33253333
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragen
Is dat het probleem? Dan zou het kunnen. Want mijn Neogynon zijn kleine stroeve 'schijfjes' zonder zon glad laagje en ik herinner me dat Microgynon gladde omhulde pilletjes zijn.
pi_33254009
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:10 schreef Ynske het volgende:
slik jij je pil het s'avonds?
omdat je schrijft dat je m gister vergeten bent, en er niet eerder achter gekomen bent
Ja, 's avonds idd. Zondagavond om 23:20 ingenomen, had dus tot vandaag 11:20 en kwam er om 16:30 achter...
pi_33265103
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.

wanneer is de pil weer veilig? Ik gebruik microgynon 30 (al jaren overigens)
pi_33266182
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.

Ik weet niet hoe lang antibiotica doorwerkt... Misschien kan je je dokter/assistente/dokterspost raadplegen. Meestal geven ze het 7 dagen als je een pil vergeten bent enz, maar ik weet niet of dat ook voor antibioticag geldt... Sorry.

Innovative, wat kut voor je. Maar ik denk dat met 'maar' 5 over de limiet, nog niet alles was ingestort (slijmvlies weg, meteen een eisprong, meteen baarmoederwand die dik genoeg is zodat er zich een vrucht in kan nestelen), het is natuurlijk minder veilig, maar als je óók nog een de morning-after-pil hebt genomen, komt 't echt wel goed denk ik.
  Vis een optie? woensdag 21 december 2005 @ 08:35:42 #128
70532 loveli
N
pi_33266327
@innovative: Het kan de beste overkomen... En je hebt niet eerst een forum hoeven raadplegen wat je moet doen Kop op!
crap in = crap out
pi_33266354
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:35 schreef loveli het volgende:
@innovative: Het kan de beste overkomen... En je hebt niet eerst een forum hoeven raadplegen wat je moet doen Kop op!
Neuh zeg, ik zou nog liever met breinaalden aan de gang gaan dan hier komen vragen wat ik moet doen, terwijl ik altijd op iedereen loop af te geven die dat niet weet. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

Buiten dat zou ik dan -nog voor ik mijn computer aan heb gezet- al bij de apotheek op de stoep staan voor informatie, of mijn huisarts aan 't stalken zijn...

Ennuh, jullie zijn allemaal lief! De eerste keer dat ik ergens echt mee zit en 't op FOK! plaats, en jullie beuren me zo lekker op. Dankjewel! [
pi_33266381
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,

Van mijn zusje meen ik te weten dat je na gebruik van antibiotica minstens een of twee weken niet veilig bent... Maar goed, omdat je ook nog een strip niet hebt afgemaakt (hoe lang was je stopweek?) weet ik 't ook niet zeker. Even de apotheek vervelen lijkt mij het handigste, die zijn goed op de hoogte van de (wissel)werking van medicijnen.
pi_33269488
Ik heb volgens de oude pil strip precies een week een stop week gehad, van zondag tot zondag. Maar ik neem gewoon het zekere voor het onzekere, en ga de rest van deze strip aan de rubbertjes... Moet er niet aan denken om nu zwanger te raken...
pi_33284063
quote:

Steridril-30 gaat er toch ook uit in t 2de kwartaal van 2006
Net zoals de D versie maar die ging per direct
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:13:52 #133
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33344945
ok toch weer een vraagje van mij kant hier
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
kan dit gewoon of is er iets anders ?
en neej ben ze niet vergeten ofzow
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
pi_33345029
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
Dat had ik ook met die pil: doorbraakbloedingen. Ben toen aan een zwaardere pil gezet, nooit meer gebeurd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 december 2005 @ 15:18:07 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33345083
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ik slik de microgynon 30
idd ook gehad
aan een zwaardere pil en t probleem is over
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:21:46 #136
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33345201
ok toch een hele opluchting
maar moet ik nu dan wel gewoon die stop week doen of meteen over naar die zwaardere pil over 10 dagen ?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 december 2005 @ 15:24:02 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33345279
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef CrazyWitch het volgende:
ok toch een hele opluchting
maar moet ik nu dan wel gewoon die stop week doen of meteen over naar die zwaardere pil over 10 dagen ?
gewoon lekker je strip afmaken, ongesteld worden
contact opnemen met de huisarts
zeggen dat je last hebt van doorbraakbloedingen
en dan met een zwaardere pil beginnen op de dag dat je normaal
weer met je nieuwe strip zou beginnen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33347357
het schijnt toch dat hij niet helemaal 100% betrouwbaar is..?

m.a.w.... wel double dutch doen.. ook als ik zeker weet dat hij geen SOA heeft.. en ik ook niet..

en hoe zit het.. als je hem een maand langer doorslikt.. ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen... Dank U
pi_33348006
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:27 schreef Lianne__ het volgende:
het schijnt toch dat hij niet helemaal 100% betrouwbaar is..?

m.a.w.... wel double dutch doen.. ook als ik zeker weet dat hij geen SOA heeft.. en ik ook niet..

en hoe zit het.. als je hem een maand langer doorslikt.. ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen... Dank U
De pil is voor 99,8% betrouwbaar bij goed gebruik (2 van de 1000 gebruiksters zwanger per jaar). Bij zware vrouwen is hij iets minder veilig dan bij lichte vrouwen. Ik persoonlijk vindt dat een acceptabel risico, hier alleen pil.

Doorslikken verandert niks aan de betrouwbaarheid. Sterker nog, in theorie heb je dan minder "eerste weken", en dus minder momenten waarop vergeten écht een risico oplevert.
pi_33355163
Ik loop hier maandag weer even bij de huisarts naar binnen, omdat ik nu aldoor te kampen heb met nogal heftige buikkrampen, die me soms dwingen om te gaan liggen (steek het ook wel beetje op mijn vermoeidheid)
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:46:30 #141
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33355201
maar is de pil nu dan wel gewoon nog veilig ?

snap namlijk niks van die doorbraak bloeding
pi_33357999
Ik hoor van steeds meer vrouwen dat ze de pil niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Die vrijen dus alleen maar met condoom.
pi_33358043
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Ik hoor van steeds meer vrouwen dat ze de pil niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Die vrijen dus alleen maar met condoom.
Dat risico zou ik *echt* niet willen nemen.

Ik merk niets van bijwerkingen van mijn pil eigenlijk. Alleen maar positief: zonder pil lig ik elke maand anderhalve dag te kreperen van de buikpijn.
  Vis een optie? zaterdag 24 december 2005 @ 00:40:46 #144
70532 loveli
N
pi_33360321
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:46 schreef CrazyWitch het volgende:
maar is de pil nu dan wel gewoon nog veilig ?

snap namlijk niks van die doorbraak bloeding
Normaal: Baarmoeder maakt zich elke maand klaar voor een eventuele innesteling. Als er geen innesteling heeft plaatsgevonden, wordt het slijmvlies afgebroken => menstruatie.
Pil: Door de hormonen wordt minder slijmvlies aangemaakt. Er is geen eisprong. Tijdens de stopweek wordt de onttrekkingsbloeding op gang geholpen.

Doorbraakbloeding: het baarmoederslijmvlies wordt afgebroken. Dus nog minder kans op innesteling, want er is geen (of sterk verminderd) slijmvlies.
De concentraties hormonen zijn wel hoog genoeg om een eisprong te voorkomen, alleen niet om een doorbraakbloeding tegen te gaan. Geen reden voor paniek.
crap in = crap out
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:49:28 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33360548
Ik ben nu 5 weken geleden gestopt met de pil (Femodeen). Ik ben blij met mijn beslissing. Sinds begin vorig jaar had ik last van hoofdpijn, zo erg dat ik van de huisarts migrainepillen meekreeg. Daarvoor had ik maar heel af en toe hoofdpijn maar nu zeker een keer per week. Ik legde niet het verband tussen de pil en de hoofdpijn. Vijf weken terug heb ik mijn laatste strip geslikt om andere redenen. Ik had vaak last van neerslachtige gevoelens en was soms erg emotioneel (onderweg naar werk opeens keihard huilend in de bus zitten, uit moeten stappen om ongeneerd door te brullen, bijvoorbeeld). Totaal vreemd gedrag voor mij en aangezien ik dacht dat het door de pil zou kunnen komen stopte ik. Niet alleen heb ik sindsdien geen huilbui meer gehad, ik realiseerde me vandaag ook dat ik geen hoofdpijn meer heb gehad. Misschien nog te vroeg om die klachten echt aan de pil toe te schrijven maar ik vermoed het heel sterk.
Ben altijd een beetje skeptisch als ik hier weer eens een meid hoor klagen: 'van die pil krijg ik hoofdpijn", of: van de pil kom ik kilo's aan". Maar nu denk ik dat de pil toch een veel grotere invloed op (in elk geval mijzelf) heeft dan ik dacht.
pi_33364683
Mooi dat je daarvan af bent. Heb je nu een ander voorbehoedsmiddel, of ga je voor alleen condooms?
pi_33364703
Ik ben driekwart jaar geleden gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen, maar merkte dat toch wel: mijn libido werd stukken beter. Als ik ben bevallen ga ik dus ook op zoek naar andere anticoncepptie, want aan de pil begin ik dus echt niet meer.
pi_33365149
Ik speel zelf ook een beetje met het idee om te stoppen met de pil. Ik heb ook nogal last van de stemmingswisselingen en ik vind mezelf geen leuk persoon meer. Reden genoeg om te stoppen zou je zeggen.
Maar... Aan de andere kant, is het wel een betrouwbaar anticonceptiemiddel en heeft het toch zeker wel voordelen. Seks is nou eenmaal fijner als je je niet constant druk hoeft te maken over condooms (vind ik dan). Daarbij ben ik ook wel redelijk wat kilootjes aangekomen door de pil, waar ik heel blij mee ben. (Ik heb nu borsten . Ik raak ze liever niet weer kwijt, hehe.)

Dat ik de keuze om al dan niet te stoppen zelf moet maken snap ik, maar ik heb toch een vraagje. Stel ik zou stoppen na de strip waar ik nu mee bezig ben, dan is deze met terugwerkende kracht toch ook onveilig? Voor hoelang terug dan? Concreet: vanaf hoelang van te voren voor het stoppen ben ik onbeschermd?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:00:05 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33365220
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mooi dat je daarvan af bent. Heb je nu een ander voorbehoedsmiddel, of ga je voor alleen condooms?
Nu alleen condooms, voor de keren dat ik iemand in bed heb. Als ik een vaste relatie krijg, dan moet ik wat anders bedenken. Ik denk dat ik dan voor het spiraaltje ga.
pi_33366268
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat ik de keuze om al dan niet te stoppen zelf moet maken snap ik, maar ik heb toch een vraagje. Stel ik zou stoppen na de strip waar ik nu mee bezig ben, dan is deze met terugwerkende kracht toch ook onveilig? Voor hoelang terug dan? Concreet: vanaf hoelang van te voren voor het stoppen ben ik onbeschermd?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven
Als je gewoon stopt in je stopweek en nooit meer begint ben je van het hele probleem af. Hoef je je niet meer druk te maken over de terugwerkende kracht, dan moet je er gewoon vanuit gaan dat je vanaf de eerste dag zonder pil niet meer veilig bent.
pi_33366367
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:57 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je gewoon stopt in je stopweek en nooit meer begint ben je van het hele probleem af. Hoef je je niet meer druk te maken over de terugwerkende kracht, dan moet je er gewoon vanuit gaan dat je vanaf de eerste dag zonder pil niet meer veilig bent.
Wow, is het echt zo simpel? Dank je wel!
pi_33419846
Hmmz... K ben overgestapt van de diane pil naar Yasmin voor de goede bijwerkingen zeg maar en nu komt mn zus opeens met het verhaal dat Yasmin niet betrouwbaar is tegen zwangerschap...
En nu ga ik dus flink twijfelen Want ik hoef voorlopig geen kinderen en waar ze het had gelezen weet k ook niet. Dus vroeg ik me af of jullie hier meer vanaf weten, en hoe jullie ervaringen ermee zijn.
Alvast bedankt

[ Bericht 1% gewijzigd door SickBitch op 26-12-2005 19:57:44 ]
pi_33422495
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:19 schreef SickBitch het volgende:
Hmmz... K ben overgestapt van de diane pil naar Yasmin voor de goede bijwerkingen zeg maar en nu komt mn zus opeens met het verhaal dat Yasmin niet betrouwbaar is tegen zwangerschap...
En nu ga ik dus flink twijfelen Want ik hoef voorlopig geen kinderen en waar ze het had gelezen weet k ook niet. Dus vroeg ik me af of jullie hier meer vanaf weten, en hoe jullie ervaringen ermee zijn.
Alvast bedankt
Ach man, wat een poep. Als ie niet betrouwbaar is zwangerschapstechnisch, waar slik je dat ding dan voor ? Ga toch weg. . Lach je zus maar even vriendelijk doch dringend uit.

Hier de website van Yasmin, kan je zelf nog even lezen hoe alles ook alweer zit.
pi_33422782
ja k heb dr net keihard uit zitten lachen ze had t verkeerd gelezen, ging over samenwerking met middelen tegen epileptie... *zucht* maar thanx voor reactie en staat toch zeer duidelijk op het doosje dat het anticonceptie is
  donderdag 29 december 2005 @ 17:25:15 #155
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33510902
hoelang duurt een doorbraak bloediing eigelijk ?

ik had van de week al gepost dat ik dus ongesteld was geworden en het eigelijk nog niet moest zijn
maar ik heb het nu al bijna 8 dagen en normaal ben ik het dus nooit zo lang?
dus is dit wel normaal dat het zo lang duurt?
pi_33664987
Ik wordt echt geirriteerd van mensen die iets niet goed lezen of iets vaags hebben gehoord wat met de pil te maken heeft dat gelijk te gaan lopen roepen inplaats van eerst even controleren of het echt waar is. Ik wordt gewoon bang van dat soort verhalen..want stel je voor als het toch waar is....

iedere keer zie ik hier op fok weer verhalen staan dat een kennis van een kennis toch zwanger is geraakt tijdens pilgebruik terwijl zij die wel goed heeft gebruikt en zonder invloed van medicijnen, diarree of weet ik veel wat. Terwijl door de dokters zelf wordt gezegd dat dit bijna onmogelijk is (heeeel zelden voor komt) waar komen dan al die verhalen vandaan vraag ik me dan af, wie heeft er nou gelijk

nu loopt er ook weer een topic waarin iemand beweert dat de testen niet goed werken omdat ze niet genoeg hormonen heeft de uitslag correct aan te geven, nou vraag ik je

misschien een beetje een zeik post maar dit frustreert me nogal omdat ik iedere keer door dit soort verhalen niet meer vertrouw op de pil
pi_33665653
De pil is 99,8% veilig als je hem trouw gebruikt. Elke dag op ongeveer dezelfde tijd, niet vergeten, condoom gebruiken als je diarree hebt gehad etc.

Maar ik begrijp je wel, ik heb er ook een beetje last van. Ik kan niet wachten tot ik me 'mag' laten steriliseren, al schijnt dat in theorie ongeveer even '(on)veilig' als de pil te zijn.

Maar vertrouw ook een beetje op je eigen lijf. Ik kan me niet voorstellen dat je enkele maanden zwanger bent zonder daar ook maar iets van te merken.
pi_33666703
Als je extra zeker wilt zijn, kun je besluiten om eens in de twee maanden een testje te doen (dat was ik zelf van plan, aangezien ik ook lijd aan zwangerschapsangst ). Op www.zwangerschapstest.nu koop je een set van 9 tests voor 10 euro. Niet duur voor een fikse dosis gemoedsrust.
pi_33666833
Die tests zijn trouwens erg gevoelig:
quote:
De test detecteert het zwangerschapshormoon hCG (Human Chorionic Gonadotropin) in urine. Dit hormoon is aanwezig vanaf 1 week na de conceptie en verdubbelt elke 1,5 à 2 dagen. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100 mU/l. De piek ligt bij 10 - 12 weken tussen 30.000 en 200.000 mU/l.

Deze zwangerschapstest heeft een gevoeligheid van 20 mU/l en kan vanaf 4 dagen voor de verwachte menstruatie worden uitgevoerd. Het is afhankelijk van het hCG-gehalte in uw urine of de test hCG kan waarnemen op dat moment, daarom is het aan te raden de test uit te voeren vanaf de eerste dag van uw gemiste menstruatie.
Je maakt mij niet wijs dat iemand die eigenlijk tussen 100 en 200.000 mU/l hCG zou moeten produceren in werkelijkheid minder dan 20 mU/l hCG produceert, zodat de test vals negatief is. Ik geloof daar geen zak van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 03-01-2006 18:18:00 ]
pi_33670634
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als je extra zeker wilt zijn, kun je besluiten om eens in de twee maanden een testje te doen (dat was ik zelf van plan, aangezien ik ook lijd aan zwangerschapsangst ). Op www.zwangerschapstest.nu koop je een set van 9 tests voor 10 euro. Niet duur voor een fikse dosis gemoedsrust.
Ja dat doe ik eerlijk gezegd al Maar zelfs daar hoor je dan weer verhalen over dat er sommige vrouwen zijn die dan niet genoeg zwangerschapshormoon aanmaken van die vage verhalen, het lijkt soms wel of ze het erom doen Maargoed over het algemeen vertrouw ik wel gewoon op wat de dokter zegt hoor Maar als ik dan weer zo'n verhaal lees/hoor denk ik toch weer jezus t zal toch niet dat ik ook....etc etc

wel een goeie tip van die testjes zal is kijken
pi_33670937
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:07 schreef Moja het volgende:
Ja dat doe ik eerlijk gezegd al Maar zelfs daar hoor je dan weer verhalen over dat er sommige vrouwen zijn die dan niet genoeg zwangerschapshormoon aanmaken van die vage verhalen, het lijkt soms wel of ze het erom doen Maargoed over het algemeen vertrouw ik wel gewoon op wat de dokter zegt hoor Maar als ik dan weer zo'n verhaal lees/hoor denk ik toch weer jezus t zal toch niet dat ik ook....etc etc

wel een goeie tip van die testjes zal is kijken
Ik heb ze net besteld. Ze bezorgen gewoonlijk binnen twee dagen.
pi_33693021
ik snap werkelijk even helemaal niets meer van mijn cyclus

Sinds ik aan de pil terug ben is er van mijn "vertrouwde"cyclus dus niets meer over
heb tussendoor aardig wat bloedingen gehad, maar eigenlijk had in nu zo een beetje al ongi moeten zijn ( al 7 dagen geleden) alleen dat is er dus niet....

Wel voel ik krampen en wat steken.

Vraag me nu echt af of in nu ineens een andere cyclus ga krijgen of dat het toch iets anders zou kunnen zijn
pi_33696002
Ik gebruik dat klereding niet meer, nadat ik dwars door de pil heen
zwanger ben geworden..

En idd, ik kan me ook niet voorstellen dat sommige vrouwen het niet eens
merken als ze zwanger zijn..
Bij mij was het overduidelijk..
Maar niet iedereen is hetzelfde, sommige vrouwen zullen minder
last hebben van hun zwangerschap dan anderen..

En Bar_en_Mar..
In het begin (als je net de pil slikt) kan je hele hormoonhuishouding
een tijdje naar de klote zijn..
Het ligt eraan hoe lang je de pil slikt..
Slik je hem al een tijdje, dan zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan..
Slik je hem nog maar net, dan zou ik het even afwachten..
pi_33696465
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:28 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik gebruik dat klereding niet meer, nadat ik dwars door de pil heen
zwanger ben geworden..
En er was geen sprake van nalatigheid van jouw kant?
pi_33703128
Nee..
pi_33703255
Ik vraag me dan toch echt af hoe dat kan, met 99,8% zekerheid. Ik hoor bijvoorbeeld nooit over mensen die 'dwars door' de prikpil zwanger zijn geworden.
pi_33703374
Ik had het over de gewone pil he..
Niet de prikpil..
En ik ben zeker niet de enige waarbij het een keer fout is gegaan..
pi_33703781
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:02 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik had het over de gewone pil he..
Niet de prikpil..
En ik ben zeker niet de enige waarbij het een keer fout is gegaan..
Dat is nou juist mijn punt. De prikpil kun je niet vergeten en ik heb dan ook nooit gehoord dat iemand ondanks de prikpil zwanger is geworden. Als de pil een zekerheid van 99,8% geeft, dan kan ik mij niet voorstellen dat het zo vaak gebeurt (want die verhalen kom je hier op Fok nogal eens tegen) bij mensen die de pil zorgvuldig slikken...
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:57:08 #169
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33705145
Hoe zit 't bij jullie bij gebruik van Yasmin en hoofdpijn in de stopweek?? Of is dat iets algemeens?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2006 @ 20:11:53 #170
70532 loveli
N
pi_33705691
Dikke vrouwen hebben meer kans om zwanger te worden door de pil heen dan slanke vrouwen. Dat heeft er o.a. mee te maken dat vet ook invloed heeft op de hormoonhuishouding, hoe meer vet, des te groter de kans dat de pil minder betrouwbaar wordt.
Op papier heeft de pil een betrouwbaarheid van 99.8%, in de praktijk ligt dat wat lager (ik geloof 98%). Twee op de honderd pilgebruiksters per jaar worden zwanger. Mensen zijn nu eenmaal geen machines met allemaal dezelfde werking.
Door de prikpil heen zwanger worden zal niet onmogelijk zijn (99.6% betrouwbaar volgens een internetsite, dus 4 op de 1000 vrouwen, andere bron: 99.7% resp 99.1%). De meeste gebruiksters kunnen pas 9 maanden na stoppen met de prikpil weer zwanger worden. Helaas is de kans wat mij betreft te groot dat je er goed ziek van wordt. En dan duurt het ook ruim een jaar voordat de zooi weer uit je lichaam is.
crap in = crap out
pi_33705794
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:11 schreef loveli het volgende:
Dikke vrouwen hebben meer kans om zwanger te worden door de pil heen dan slanke vrouwen. Dat heeft er o.a. mee te maken dat vet ook invloed heeft op de hormoonhuishouding, hoe meer vet, des te groter de kans dat de pil minder betrouwbaar wordt.
Dat wist ik niet. Weer een reden om op je gewicht te letten dus. Al schijnen dikke vrouwen ook weer minder makkelijk zwanger te worden.
quote:
Op papier heeft de pil een betrouwbaarheid van 99.8%, in de praktijk ligt dat wat lager (ik geloof 98%). Twee op de honderd pilgebruiksters per jaar worden zwanger. Mensen zijn nu eenmaal geen machines met allemaal dezelfde werking.
Dat klopt. En de betrouwbaarheid hangt ook nog eens af van je eigen zorgvuldigheid natuurlijk.
quote:
Door de prikpil heen zwanger worden zal niet onmogelijk zijn (99.6% betrouwbaar volgens een internetsite, dus 4 op de 1000 vrouwen). De meeste gebruiksters kunnen pas 9 maanden na stoppen met de prikpil weer zwanger worden. Helaas is de kans wat mij betreft te groot dat je er goed ziek van wordt. En dan duurt het ook ruim een jaar voordat de zooi weer uit je lichaam is.
Tja, ik ben bang dat mijn acne terug zou komen...
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2006 @ 20:27:42 #172
70532 loveli
N
pi_33706255
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat wist ik niet. Weer een reden om op je gewicht te letten dus. Al schijnen dikke vrouwen ook weer minder makkelijk zwanger te worden.
Ik kan zo snel geen linkje vinden hoe het precies zit, maar het klopt allebei. Vrouwen met een BMI boven de 30 hebben meer kans op zwangerschap ondanks de pil.
quote:
Tja, ik ben bang dat mijn acne terug zou komen...
Mijn mening: De pil is voor anti-conceptie, er zijn andere middelen tegen acne.
Omdat die middelen tegen acne nogal vaak niet samen mogen gaan met zwangerschap, is het makkelijk dat ze samen in 1 pil zitten. Maar bijna niemand die het slikt weet dat er in Diane een stof zit wat niets met anti-conceptie te maken heeft.
Weet wat je 'eet'...

edit: als je gaat Googelen op "Depo Provera horror stories", kom je verhalen tegen die je nog een paar keer laten nadenken voordat je ermee begint.
Als je geen last hebt van de bijwerkingen is het misschien een uitkomst, maar ik weet dat ik 'm niet ga proberen. (ik geef toe: ik reageer heel snel verkeerd op iets, vandaar ook mijn interesse in de donkere kant van de anti-conceptie )

[ Bericht 17% gewijzigd door loveli op 04-01-2006 20:33:10 ]
crap in = crap out
pi_33706357
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:27 schreef loveli het volgende:
Mijn mening: De pil is voor anti-conceptie, er zijn andere middelen tegen acne.
Omdat die middelen tegen acne nogal vaak niet samen mogen gaan met zwangerschap, is het makkelijk dat ze samen in 1 pil zitten. Maar bijna niemand die het slikt weet dat er in Diane een stof zit wat niets met anti-conceptie te maken heeft.
Weet wat je eet...
Ik gebruik Diane wegens acne, bijkomend voordeel is dat het anticonceptie is. De reden dat ik niet op een ander anticonceptiemiddel overstap is juist dat ik niet opnieuw acne wil.
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2006 @ 20:34:13 #174
70532 loveli
N
pi_33706490
Dan doe jij het goed, de meeste vrouwen slikken Diane als anti-conceptie met als bijkomend voordeel dat het tegen acne werkt.
crap in = crap out
pi_33706771
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is nou juist mijn punt. De prikpil kun je niet vergeten en ik heb dan ook nooit gehoord dat iemand ondanks de prikpil zwanger is geworden. Als de pil een zekerheid van 99,8% geeft, dan kan ik mij niet voorstellen dat het zo vaak gebeurt (want die verhalen kom je hier op Fok nogal eens tegen) bij mensen die de pil zorgvuldig slikken...
Ik snap nog steeds niet waarom je elke weer die prikpil erbij pakt..
Daar had ik het toch niet over..

En zoals je merkt kan je wel degelijk zwanger worden terwijl je de pil slikt,
dus dat dat (bijna) onmogelijk is is bullshit..
pi_33706797
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:34 schreef loveli het volgende:
Dan doe jij het goed, de meeste vrouwen slikken Diane als anti-conceptie met als bijkomend voordeel dat het tegen acne werkt.
Waarom zou dat 'verkeerd' zijn dan?
pi_33706911
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je elke weer die prikpil erbij pakt..
Daar had ik het toch niet over..
Spreek ik Chinees ofzo? Ik gebruik het als voorbeeld. Prikpil kun je niet vergeten, pil wel. Ik hoor nooit over vrouwen die zwanger worden ondanks de prikpil, wel regelmatig over vrouwen die zwanger worden ondanks de pil. Conclusie: de meeste vrouwen die ondanks de pil zwanger raken, zullen wel niet zo zorgvuldig zijn geweest in het gebruik van de pil.
quote:
En zoals je merkt kan je wel degelijk zwanger worden terwijl je de pil slikt,
dus dat dat (bijna) onmogelijk is is bullshit..
Bij correct gebruik wordt twee op de honderd vrouwen binnen een jaar zwanger. Dat is inderdaad niet zo ver van bijna onmogelijk.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:59:23 #178
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_33707475
Het is mogelijk dat je zwanger wordt ondanks dat je aan de pil zit..
Ik ben zo'n product

Mijn vriendin zit aan de prikpil, had een doorbraak, op vrijdag een nieuwe pil gehaald. Op zaterdag hebben we seks gehad => condoom gescheurd en ik in haar gekomen. Zondag MAP gehaald.
twee weken daarna een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid en daar kwam uit dat ze niet zwanger is (test werkte volgens beschrijving van 8 tot 10 dagen na 'gebeurtenis).
Nu heeft ze wel erg gevoelige borsten en af en toe een beetje bloedverlies. Kan ze evengoed nog zwanger zijn of is er misschien iets anders aan de hand?
Ja ik maak me een beetje zorgen, ik ben nog jong en niet toe aan een kind

edit: ze had tot week voordat ze een nieuwe prik moest halen aan de antibiotica gezeten, dat verminderd de werking van de pil dus ook nog
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_33707527
Nee je spreekt geen chinees, maar erg duidelijk ben je ook niet..
Maar daarintegen ben je wel weer erg goed in het trekken van conclusies..

En vind het percentage vrouwen dat toch zwanger word ondanks de pil
behoorlijk hoog..
pi_33707606
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:59 schreef Tique3 het volgende:
Het is mogelijk dat je zwanger wordt ondanks dat je aan de pil zit..
Ik ben zo'n product
Niemand beweert dat het niet kan. Het enige wat ik beweer is dat het in de meeste gevallen een gevolg zal zijn van niet al te zorgvuldig pilgebruik.
quote:
Mijn vriendin zit aan de prikpil, had een doorbraak, op vrijdag een nieuwe pil gehaald. Op zaterdag hebben we seks gehad => condoom gescheurd en ik in haar gekomen. Zondag MAP gehaald.
twee weken daarna een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid en daar kwam uit dat ze niet zwanger is (test werkte volgens beschrijving van 8 tot 10 dagen na 'gebeurtenis).
Nu heeft ze wel erg gevoelige borsten en af en toe een beetje bloedverlies. Kan ze evengoed nog zwanger zijn of is er misschien iets anders aan de hand?
Ja ik maak me een beetje zorgen, ik ben nog jong en niet toe aan een kind
De kans lijkt me nihil, zeker gezien de negatieve test. Ze kan voor de zekerheid nog even een keer een test doen.
pi_33707686
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:00 schreef Angelic_Rose het volgende:
Nee je spreekt geen chinees, maar erg duidelijk ben je ook niet..
Maar daarintegen ben je wel weer erg goed in het trekken van conclusies..
Het lijkt me geen onlogische conclusie. Ik zeg niet dat jij onzorgvuldig bent geweest, ik denk wel dat de meeste vrouwen die ondanks de pil zwanger worden dat zijn. Maar ongeluksvogels zijn er altijd.
quote:
En vind het percentage vrouwen dat toch zwanger word ondanks de pil
behoorlijk hoog..
Dat percentage is twee op de honderd in een jaar. Dat vind je hoog?
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:06:53 #182
118447 Tique3
pi_33707790
Je stelt me al wat gerust Lupa
Maar wanneer zouden we die andere test dan ongeveer moeten doen (zodat het dan wel merkbaar zou zijn)?
pi_33707833
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:06 schreef Tique3 het volgende:
Je stelt me al wat gerust Lupa
Maar wanneer zouden we die andere test dan ongeveer moeten doen (zodat het dan wel merkbaar zou zijn)?
[CENTRAAL] De pil 5

Zie die post. Die tests zijn behoorlijk gevoelig en het hCG-level stijgt snel als er sprake is van zwangerschap.
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:13:51 #184
118447 Tique3
pi_33708053
Het is nu 6 weken geleden. Ik ga morgen alvast een testje halen dek ik.
K heb liever nog een jeugd Ben nu 19, zij 20 dus jah..
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:52:31 #185
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33708585
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:57 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Hoe zit 't bij jullie bij gebruik van Yasmin en hoofdpijn in de stopweek?? Of is dat iets algemeens?
Mag ik 'm nog es onder de aandacht brengen?
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_33708901
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:28 schreef Angelic_Rose het volgende:

En Bar_en_Mar..
In het begin (als je net de pil slikt) kan je hele hormoonhuishouding
een tijdje naar de klote zijn..
Het ligt eraan hoe lang je de pil slikt..
Slik je hem al een tijdje, dan zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan..
Slik je hem nog maar net, dan zou ik het even afwachten..
Ik slik idd nog niet zolang de pil nog maar net een cylcus zeg maar, dus dat w8 ik nog maar en merk het wel wanneer die komen
pi_33708933
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:52 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Mag ik 'm nog es onder de aandacht brengen?
Je hebt niet toevallig (hormonale) migraine?
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:09:10 #188
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33709227
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je hebt niet toevallig (hormonale) migraine?
Nope.. wel opvallende hoofdpijn in de stopweek..
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:10:07 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33709259
De pil houdt bepaalde hormoonspiegels laag waardoor processen als de eisprong en vorming van baarmoederslijmvlies waar eitjes zich in nestelen niet plaatsvinden. Een verstoring in het evenwicht kan er voor zorgen dat zo'n proces toch plaatsvindt en je dan zwanger kunt worden. Wellicth is het voor sommige vrouwen al genoeg dat de pil een paar uur later wordt ingenomen dan normaal, dat daardoor dat evenwicht al verstoord wordt. Is maar een lekentheorie hoor maar dit zou kunnen. Zoiets is wel vrij zeldzaam natuurlijk.
pi_33709269
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Nope.. wel opvallende hoofdpijn in de stopweek..
Misschien een andere pil proberen...?
pi_33709666
Ik ben hard begonnen met het doorlezen van het hele topic, maar ik heb toch niet helemaal het antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

ik slik nu namelijk 3/4-jaar de pil Cilest, heb daarvoor 3 jaar Diane geslikt. Dit is altijd super gegaan, maar nu heb ik in mijn tweede week last van ongesteldheid/tussentijdse bloedingen. Nu ben ik 4 keer een pil vergeten, waarbij ik 1 keer de pil binnen 12 uur alsnog heb ingenomen, 1 keer de pil helemaal niet meer heb ingenomen en 2 keer de pil na meer dan 12 uur heb ingenomen. ik begin altijd op vrijdag met het slikken van m'n strip en nu ben ik in de zondagnacht 9 dagen erna ongesteld geworden. dat wil zeggen: ik heb last van tussentijdse bloedingen die eigenljk hetzelfde zijn als de bloedingen die ik tijdens mijn ongesteldheid heb.

nu is mijn vraag dus: moet ik gewoon doorgaan met slikken en gewoon de strip afmaken (dit heb ik tot nu toe wel gedaan, zou dalijk m'n pil van vandaag moeten nemen) en is de pil deze periode nog veilig. ik ben er echt niet meer helemaal zeker van dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen! alvast heel erg bedankt!
pi_33710756
niemand? hoopte op een reactie voor vanavond nog, dus vandaar even een schopje
pi_33711321
Omdat je een paar pillen niet op tijd hebt ingenomen is de boel een beetje ontregeld denk ik, vandaar die bloedingen. Als ik jou was zou ik gewoon die strip afmaken, of ie nog veilig is durf ik uit m'n hoofd niet te zeggen, check even dat pil-vergeten-schema in je bijsluiter
pi_33711419
Bij een paar keer vergeten zou ik sowieso het zekere voor het onzekere nemen en condooms gebruiken.
pi_33711457
Dankjewel!! Ik heb net m'n pil inderdaad alsnog genomen, dat leek me wel het meest logisch. Dat schema volg ik inderdaad normaal altijd, maar ik snap niet hoe dat werkt als je meer dan 1 pil vergeten bent, want ze geven alleen maar aan hoe je moet handelen als je 1 pil in een bepaalde week vergeten bent. In ieder geval hartstikke bedankt en voor de zekerheid gebruiken we gewoon een condoom tot ik ongesteld ben.
pi_33711520
Ja, ik neem inderdaad het zekere voor het onzekere, anders heb ik er achteraf des te meer spijt van als het toch niet helemaal veilig was! Maar ook heel erg bedankt! Moet dan lukken zo, onwijs bedankt!
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2006 @ 23:04:50 #197
70532 loveli
N
pi_33711527
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Waarom zou dat 'verkeerd' zijn dan?
Het medicijn Androcur werkt o.a. tegen acne en overmatige beharing. De meest voorkomende bijwerkingen zijn neerslachtigheid, lusteloosheid en vermoeidheid. Het blokkeert het effect van testosteron. Als een vrouw zwanger is terwijl ze dit slikt, zal er sprake zijn van slechte ontwikkeling van de geslachtsorganen, zeker als de vrucht een jongetje is (penis ontwikkelt niet!!). Androcur is te verkrijgen vanaf 10mg werkzame stof (cyprotereone acetate).

In elke Diane pil, zit 2 mg van deze werkzame stof. Omdat vrouwen die dit slikken niet zwanger mogen worden, zit er een anti-conceptie pil omheen. Als je weet dat in je anti-conceptiepil een middel zit met als veel voorkomende bijwerking depressiviteit, dan denk je wel een paar keer na voordat je begint te slikken. Hoeveel vrouwen die dit slikken weten dat dit in de Diane-pil zit? Hoeveel vrouwen worden door onzorgvuldig slikken per ongeluk zwanger? Zeker als je de Diane slikt, moet je dit weten. Je riskeert bij een laat ontdekte zwangerschap als je de pil blijft slikken,schade aan de vrucht!

De Diane-pil is een zeer populaire pil, hij beschermt tegen zwangerschap en je puistjes verdwijnen ook nog eens. Maar dat heeft dus niets met de anti-conceptie te maken, maar dat is een extra ingretient. Wat het gros van de Diane-gebruiksters dus niet weet. Daarom is het verkeerd.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 januari 2006 @ 23:16:12 #198
70532 loveli
N
pi_33712082
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij correct gebruik wordt twee op de honderd vrouwen binnen een jaar zwanger. Dat is inderdaad niet zo ver van bijna onmogelijk.
Van de (ik neem even een leuk getal) 1 miljoen pilgebruiksters worden dus er 20.000 zwanger. Per jaar. Bijna onmogelijk...?
Ik zou graag willen dat mijn kansen in de loterij zo hoog waren.
crap in = crap out
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:28:37 #199
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33712695
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Van de (ik neem even een leuk getal) 1 miljoen pilgebruiksters worden dus er 20.000 zwanger. Per jaar. Bijna onmogelijk...?
Ik zou graag willen dat mijn kansen in de loterij zo hoog waren.
De officiële betrouwbaarheid bij correct gebruik ligt hoger, 99.5-99.7%. Dat betekent dus dat 3-5 op de 1000 vrouwen zwanger raken na een jaar correct pilgebruik.
En verder lijkt het als je mensen hoort praten (zeker op internet) wel alsof iedereen wel 10 mensen kent die zo zwanger zijn geworden en dat lijkt ook mij dus onmogelijk. Ik denk eerder dat een hoop dames hem per ongeluk expres zijn vergeten of niet nadenken bij ziekte/overgeven/diarree etc.
pi_33720291
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:04 schreef loveli het volgende:
Het medicijn Androcur werkt o.a. tegen acne en overmatige beharing. De meest voorkomende bijwerkingen zijn neerslachtigheid, lusteloosheid en vermoeidheid. Het blokkeert het effect van testosteron. Als een vrouw zwanger is terwijl ze dit slikt, zal er sprake zijn van slechte ontwikkeling van de geslachtsorganen, zeker als de vrucht een jongetje is (penis ontwikkelt niet!!). Androcur is te verkrijgen vanaf 10mg werkzame stof (cyprotereone acetate).

In elke Diane pil, zit 2 mg van deze werkzame stof. Omdat vrouwen die dit slikken niet zwanger mogen worden, zit er een anti-conceptie pil omheen. Als je weet dat in je anti-conceptiepil een middel zit met als veel voorkomende bijwerking depressiviteit, dan denk je wel een paar keer na voordat je begint te slikken. Hoeveel vrouwen die dit slikken weten dat dit in de Diane-pil zit? Hoeveel vrouwen worden door onzorgvuldig slikken per ongeluk zwanger? Zeker als je de Diane slikt, moet je dit weten. Je riskeert bij een laat ontdekte zwangerschap als je de pil blijft slikken,schade aan de vrucht!

De Diane-pil is een zeer populaire pil, hij beschermt tegen zwangerschap en je puistjes verdwijnen ook nog eens. Maar dat heeft dus niets met de anti-conceptie te maken, maar dat is een extra ingretient. Wat het gros van de Diane-gebruiksters dus niet weet. Daarom is het verkeerd.
Tja... Ik heb nul komma nul bijwerkingen en een eventuele baby geboren laten worden is niet eens een optie.

Overigens is wat jij hier nu zegt eerder een tekortkoming van de arts die het middel voorschrijft dan van de patient.
pi_33720307
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:28 schreef Jojogirl het volgende:
De officiële betrouwbaarheid bij correct gebruik ligt hoger, 99.5-99.7%. Dat betekent dus dat 3-5 op de 1000 vrouwen zwanger raken na een jaar correct pilgebruik.
En verder lijkt het als je mensen hoort praten (zeker op internet) wel alsof iedereen wel 10 mensen kent die zo zwanger zijn geworden en dat lijkt ook mij dus onmogelijk. Ik denk eerder dat een hoop dames hem per ongeluk expres zijn vergeten of niet nadenken bij ziekte/overgeven/diarree etc.
Gezien de toch wel wat onnozele vragen die je hier regelmatig krijgt ("Ik ben mijn pil twaalf keer vergeten en heb daarna seks gehad, kan ik zwanger zijn?"), lijkt mij dat ook.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:04:39 #202
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33722390
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Dit is niet helemaal waar.
Cyproteronacetaat is een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron, bovendien werkt ook anti-androgeen (dat wil zeggen dat het de werking tegengaat van mannelijke geslachtshormonen)
Diane-35 heeft dus gewoon hetzelfde principe als een heleboel combinatiepillen: ze bestaan uit een combinatie van een oestrogeen en een progesteron. Alleen heeft het progesteron dat in Diane-35 gebruikt wordt toevallig een extra effect.

Verder is het inderdaad zo dat Diane wel schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap, terwijl dit voor de meeste andere (combinatie)pillen niet geldt.
  Vis een optie? donderdag 5 januari 2006 @ 12:26:39 #203
70532 loveli
N
pi_33724422
Ok, ik was nogal ongenuanceerd.
crap in = crap out
pi_33745691
hier kwamen ze dan hoor de russen vandaag ben al lang blij
pi_33828888
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
correctie: 2 op de 1000. 0,2 % volgens de pearlindex....

Overigens, na mijn stress van drie weken geleden toen ik met mijn stomme kop de pil vergat in week 1, vandaag ongesteld geworden. En wat is dat toch vreemd, hoe graag je ook ongesteld wilt worden, als je 't eenmaal bent dan kan 't je niet snel genoeg verdwenen zijn...
pi_33828943
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:20 schreef innovative het volgende:
correctie: 2 op de 1000. 0,2 % volgens de pearlindex....
Euh, foutje. Twee op de duizend idd. Wat dus bepaald niet strookt met de hordes vrouwen die hier komen verkondigen dat ze ondanks de pil zwanger zijn geworden. Lijkt mij dan.
pi_33829113
Even rekenen... Ongeveer anderhalf miljoen vrouwen gebruiken in Nederland de pil. Dat zou betekenen dat er in een jaar 3000 vrouwen zwanger zouden worden ondanks pilgebruik. Klopt dat?
  zondag 8 januari 2006 @ 17:29:02 #208
118447 Tique3
pi_33836894
Nee dat klopt niet, je heb een kans van 1 op 1000 dat je zwanger wordt per persoon, er staat niet per 1000 vrouwen wordt er 1 zwanger
pi_33837072
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:29 schreef Tique3 het volgende:
Nee dat klopt niet, je heb een kans van 1 op 1000 dat je zwanger wordt per persoon, er staat niet per 1000 vrouwen wordt er 1 zwanger
Da's hetzelfde. Uit onderzoek is gebleken dat 2 op de duizend vrouwen in een jaar zwznger worden ondanks pilgebruik. Dat komt neer op een kans van 2 op de duizend.
  Vis een optie? zondag 8 januari 2006 @ 18:19:08 #210
70532 loveli
N
pi_33838709
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:29 schreef Tique3 het volgende:
De Pearl-Index geeft het percentage vrouwen weer, dat zwanger wordt per jaar bij gebruik van dat bepaalde anticonceptiemiddel. Als de PI 0,1 is, wordt dus 1 van de 1000 vrouwen zwanger. Daaruit kun je afleiden dat je 0,1% kans hebt om zwanger te worden.
(Checkt profielvan Tique3 => man. Op zich goed dat je je erin verdiept, nog even doorstuderen.)
crap in = crap out
pi_33932503
Kan het zijn dat door de pil je ook veel moeier ben....
Het valt me namelijk op dinsd ik terug aan de pil ben ik aldoor moe lijk te zijn...
pi_33987841
Even een vraagje, ik ben nu aan de pil Minerva maar kort somengevat bevalt hij me helemaal niet. Nu wilde de dokter me de Lovette voorschrijven maar ik heb gehoord dat die pil iets minder veilig is? of is dat weer zo'n onzin verhaal.

Kan er geen duidelijke uitleg over vinden.
pi_34003994
Hahaha, jullie worden geciteerd in de Volkskrant van vandaag!!
Biancava, Miss Peppertje, Loveli, Sweetygirl en Xanthe

Uiteraard zonder bronvermelding....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34004084
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:57 schreef Syrena het volgende:
Hahaha, jullie worden geciteerd in de Volkskrant van vandaag!!
Biancava, Miss Peppertje, Loveli, Sweetygirl en Xanthe

Uiteraard zonder bronvermelding....
Huh? Vertel!
  Vis een optie? vrijdag 13 januari 2006 @ 09:05:18 #215
70532 loveli
N
pi_34004094
crap in = crap out
pi_34004132
'k Kan de citaten alleen niet terugvinden???
pi_34004159
Maar wat staat er precies in dat Volkskrant-artikel uit dit topic dan?
pi_34004314
Ik kijk of ik 'm van Lexis Nexis kan halen, momentje
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34004339
Komt ie:
quote:
Copyright 2006 PCM Uitgevers B.V.
All rights reserved

de Volkskrant

January 13, 2006
vrijdag_13_Voorkant

SECTION: Pg. 1757

LENGTH: 1514 woorden

HEADLINE: Minder hormonen

BYLINE: Margreet Vermeulen

BODY:

Voor het eerst sinds de introductie van de pil is de markt voor anticonceptie in beweging. Nieuwe middelen bevatten minder hormonen, maar er kleven nadelen aan. Door Margreet Vermeulen

Biancava: 'Ik ben dus ook gestopt met de pil. Ik heb me zo lang slecht gevoeld, dat ik niet eens meer wist wat het is om te leven.'

Miss Peppertje: 'Ik wist echt niet dat de pil zo'n invloed op je gevoel kon hebben.'

Biancava: 'Maar we hebben er wel massaal last van.'

Sweety girl: 'Morgen gooien we met zijn allen die pillen in de plee.'

Loveli: 'Is implanon geen oplossing? Volgens mij krijg je dan minder hormonen binnen.'

Xanthe: 'Ik krijg volgende week het Mirena-spiraaltje. Ik ben ook niet echt dol op hormonen.'

Zomaar een greep uit de vele discussies op internet over anticonceptie. De Nederlandse vrouw, verreweg de braafste pilconsument ter wereld, is pilmoe. Elke dag synthetische hormonen slikken, past niet in het moderne beeld van gezond leven. Volgens de Stichting Farmaceutische kengetallen is het pilgebruik sinds 2002 met 9 procent gedaald.

Vrouwen experimenteren met alternatieve voorbehoedsmiddelen die sinds een aantal jaren op de markt zijn. Middelen die minder hormonen bevatten, die dus minder effect zouden hebben op het libido en het gevoelsleven, en die je niet elke dag hoeft te slikken.

Uit berekeningen van het Wetenschappelijk Instituut van de Nederlandse Apotheken (WINap) blijkt dat inmiddels al zo'n 320Â duizend vrouwen een hormoonhoudend spiraal hebben laten plaatsen.

Als al deze vrouwen trouw blijven aan het spiraaltje-nieuwe-stijl, heeft inmiddels 15Â procent van de Nederlandse vrouwen die aan anticonceptie doen een Mirena-spiraal. Dat is een kleine revolutie voor een land waarin het spiraal altijd is omgeven met spookverhalen over infecties en ongewenste zwangerschappen. Het traditionele koperspiraal wist nooit meer dan pakweg 5 procent van de Nederlandse anticonceptiemarkt te veroveren.

Niet zo populair als het Mirena-spiraal, maar toch bezig met een bescheiden opmars, is de Nuvaring. Een op de vijftig vrouwen die een zwangerschap willen voorkomen, experimenteert intussen met deze kunststof ring, die de vrouw zelf in de vagina kan inbrengen. De ring scheidt dezelfde hormonen af als de pil, maar in mindere hoeveelheden.

De ring is inmiddels favoriet bij 40 duizend vrouwen. 'Dat lijkt niet veel, zeker niet op pakweg 1,8 miljoen pilgebruiksters, maar voor een nieuw product in zo'n pil-geöriënteerd land als Nederland is het een hele prestatie van de producent', vindt Annemieke Horiks, wetenschappelijk medewerkster bij het Wetenschappelijk Instituut van de Nederlandse Apothekers (WINap). 'En we weten niet waar we uitkomen, want de groeicurve gaat steil omhoog.'

Doen de vier nieuwe anticonceptiemiddelen, sinds 2000 op de markt, wat de fabrikanten beloven? Dat de producten beschermen tegen ongewenste zwangerschappen, staat buiten kijf. In klinische studies evenaren - en overtreffen ze soms zelfs - de betrouwbaarheid van de pil, die 99,4 procent bedraagt, mits trouw elke dag geslikt. Bij slordig pilgebruik daalt de betrouwbaarheid naar 94 procent.

Een spectaculaire innovatie is de nieuwe generatie voorbehoedsmiddelen niet, vindt Rik van Lunsen, hoofd seksuologie van het Amsterdamse Academisch Medisch Centrum (AMC) en voorzitter van de Stichting Anticonceptie Nederland. 'Het zijn variaties op hetzelfde thema: hormonale anticonceptie', nuanceert hij. 'Nieuw is vooral de toedieningsvorm: niet een pil, maar een staafje onder de huid; een pleister op de arm; een ring in de schede of een spiraaltje dat hormonen afgeeft in de baarmoeder.'

En dat is winst, vinden vooral jonge vrouwen. 'Ik hoef er drie jaar niet naar om te kijken', zegt Esther Faber (28). Zij is een van de ongeveer 3.600 vrouwen die vorig jaar het hormoonhoudend staafje Implanon in de bovenarm lieten aanbrengen. 'Lekker makkelijk.'

Ook de Nuvaring verkoopt goed op gebruiksgemak. De vrouw brengt de ring zelf in en heeft er drie weken geen omkijken naar. Na drie weken krijgt ze een sms'je van de fabrikant dat het tijd is voor haar 'ringloze' week. 'Vooral hoogopgeleide vrouwen van kort in de twintig gebruiken de Nuvaring', aldus medisch directeur Björn Oddens van Organon-Europa. 'Het zijn zelfbewuste vrouwen die niet bij de arts om anticonceptie vragen, maar die meedelen dat ze de Nuvaring willen.'

Het gebruiksgemak speelt voor veel (jonge) vrouwen een grote rol, merken ook de Rutgershuizen.

'Wij krijgen natuurlijk relatief veel patiënten bij wie de anticonceptie is mislukt en die daardoor een abortus hebben ondergaan', zegt Olga Loeber van het Rutgershuis in Arnhem, ook secretaris van de European Society for Contraception. 'Niet iedereen heeft zo'n georganiseerd leven dat het lukt om elke dag op ongeveer hetzelfde moment die pil te slikken. En dus zijn we blij met deze alternatieven.'

Het belangrijkste verkoopargument van de nieuwe voorbehoedsmiddelen is dat ze minder hormonen bevatten dan de pil. In de damesbladen wordt dit voordeel sterk benadrukt. Een goede marketingstrategie, vinden de deskundigen. Maar een kleine nuancering is wel op zijn plaats.

Het hormoonhoudend staafje en het hormoonspiraal bevatten slechts één hormoon (progestageen) in plaats van de twee hormoonsoorten die in de pil zitten. En dat is een positief aspect voor vrouwen die zo min mogelijk hormonen willen slikken.

Het grote nadeel is echter dat de menstruatie onvoorspelbaar wordt bij voorbehoedsmiddelen die slechts één hormoon bevatten. 'Daar houden Nederlandse vrouwen niet van', aldus de Amsterdamse seksuoloog Van Lunsen. 'Nederlandse vrouwen willen hun cyclus reguleren. Dus zullen deze producten nooit de pil kunnen verdrijven. Met de pil weet je precies wanneer je ongesteld wordt. En als het even niet uitkomt, kun je doorslikken. Dat is hét succes van de pil.'

Esther Faber heeft een gewone cyclus sinds ze met Implanon in de bovenarm loopt -Â alleen met veel minder bloedverlies dan gebruikelijk. Maar Esther heeft geluk. 'Ongeveer een kwart van de vrouwen krijgt tussentijdse bloedingen met Implanon', meent Froukje Boukes, wetenschappelijk medewerkster van de het Nederlandse Genootschap van Huisartsen. 'En die willen er voortijdig weer van af.'

Ook het Mirena-spiraal kent nogal wat spijtoptanten. 'In het AMC halen we meer Mirena's weg dan we erin zetten', zegt Rik van Lunsen. 'Niet omdat het een slecht product is. Helemaal niet. Maar vrouwen worden niet goed voorgelicht. Ze weten niet waar ze voor gekozen hebben. Meestal hebben ze wel gehoord dat het bloedverlies minder wordt. Maar ze weten niet dat de menstruatie helemaal kan verdwijnen. Of dat ze een onregelmatige cyclus kunnen krijgen, of tussentijdse bloedingen.'

Minder hormonen? Voor huisarts Boukje Froukes, tevens wetenschappelijk medewerkster van het Nederlands Genootschap van Huisartsen, is het geen reden om uit te wijken naar de nieuwe anticonceptiva. 'De hedendaagse pil is al zo laag gedoseerd. De pil is een goed en veilig middel. En het is een beproefd middel, waar we inmiddels heel veel van weten.'

Froukes benadrukt bovendien dat een lagere dosering hormonen niet automatisch betekent dat de vrouw ook minder hormonen in het bloed krijgt. Toediening via de huid (of dat nu van de huid van de schede of de bovenarm is) is erg effectief. De hormonen komen direct in de bloedbaan. 'Het is maar de vraag of de hoeveelheid hormonen die in de bloedbaan terecht komt, niet dezelfde is als bij de pil.'

Nuvaring weet de hoeveelheid hormonen in het bloed van de vrouw met de helft te verminderen ten opzichte van de pil. Bij de Evra-pleisters zijn er aanwijzingen dat die juist tot een hogere hormoonspiegel leiden.

In zijn algemeenheid verdient toepassing via de huid een lichtevoorkeur, vindt de Utrechtse hoogleraar voortplanting Bart Fauser. 'Het is minder belastend voor het lichaam als de hormonen niet eerst door de darmen en de lever hoeven om opgenomen te worden in de bloedbaan.'

Voor het eerst sinds de massale introductie van de pil is de markt voor anticonceptie in beweging. Compleet met de eerste schandalen. Want dertien vrouwen zijn ondanks het hormoonhoudende staafje Implanon toch zwanger geworden. De fabriek en de huisartsen steggelen nog over de schuldvraag. Volgens de huisartsen zijn de staafjes in het lichaam zoekgeraakt. De fabriek zegt dat de huisartsen de staafjes niet goed hebben ingebracht.

Toch slaan de nieuwe middelen, vooral het Mirena-spiraal en de Nuvaring, behoorlijk aan, vinden gynaecologen. 'Vrouwen pikken de bijwerkingen van de pil niet meer', constateert de Amsterdamse seksuoloog Van Lunsen, die als ernstigste bijwerking noemt dat de pil het leven van sommige vrouwen tot 'een grijze streep' maakt. Ook het feit dat de pil uit het vergoedingenpakket van de verzekeraars is gehaald, heeft de populariteit een knauw gegeven.

'Dit neemt niet weg dat de topdrie van voorbehoedsmiddelen nog altijd luidt: de pil, de pil en de pil', onderstreept Olga Loeber van het Arnhemse Rutgershuis. 'Maar het is al heel mooi als het lukt om het pil-automatisme in Nederland te doorbreken. Want als je nu voor anticonceptie naar de dokter gaat, ligt het pilrecept al klaar.'

LOAD-DATE: January 13, 2006
pi_34004615
Hm, idd jammer dat ze de bron niet even vermelden. En het is natuurlijk Biancavia en niet Biancava.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:02:04 #221
83213 darLin
Read my lips...
pi_34012542
Ik ben zelf nu (voor de zoveelste keer) op zoek naar een pil die wel bij me past. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op een site die ik erg goed en handig vindt. Ik zal hier een aantal dingen van kopieeren waar jullie hopelijk allemaal wat aan hebben.

Eerst over de effecten van progesteron en oestrogeen:

Adaptatie effecten

Oestrogenen zijn vooral initieel verantwoordelijk voor bijwerkingen: de zgn. adaptatie effecten zoals mastalgie, misselijkheid en vochtretentie. Deze effecten verdwijnen doorgaans vanzelf na enkele pilstrips.

Geleidelijk insluipende bijwerkingen

Progestativa veroorzaken na verloop van tijd geleidelijk insluipende bijwerkingen: irregulaire bloedingen, amenorroe, depressieve gevoelens, libidoverlies, gewichtstoename, dyspareunie en fluorklachten.

Verder geeft deze site ook de belangrijkste bijwerkingen van de pil aan en welke pil (in ieder geval welke samenstelling) dan waarschijnljk het beste voor je geschikt is (als je van die specifieke bijwerkingen last hebt):

Pil en libido

Verminderde gevoeligheid voor seksuele prikkels is typerend voor een relatief tekort aan androgenen. Tijdens het gebruik van gecombineerde orale anticonceptiva wordt de hoeveelheid vrij beschikbare androgenen bepaald door twee variabelen:

1.

De hoogte van de spiegels van SHBG (Sex Hormone Binding Globulin). Deze spiegels gaan, dosisafhankelijk, omhoog door oestrogeengebruik. Hoe hoger de SHBG spiegels, des te meer wordt vrij testosteron aan SHBG gebonden en des te minder is de beschikbare hoeveelheid vrij testosteron. Dit verklaart bijvoorbeeld waarom een preparaat met 30 µg EE een gunstiger effect heeft op ‘puistjes’ dan een preparaat met 20 µg EE.
2.

De mate waarin het gebruikte progestageen, door binding aan androgeenreceptoren, ook androgene effecten heeft. Norgestimaat wordt na resorptie omgezet in levonorgestrel, een progestativum met een relatief hoge intrinsieke androgene activiteit. Ook gestodeen heeft een relatief hoge intrinsieke androgene activiteit. Desogestrel daarentegen heeft relatief weinig androgene eigenschappen.

Bij patiënten met libidoproblemen is de overstap naar een preparaat, dat een progestativum met een hogere intrinsieke androgene activiteit bevat, vaak voldoende om de klachten weer te doen verdwijnen. Voor het maken van een verantwoorde keuze zie het overzicht van de pillen, die in Nederland verkrijgbaar zijn.

Pil en depressie

Depressieve gevoelens tijdens de stopweek kunnen soms het gevolg van een latente Vit B6 deficiëntie. Gedurende de stopweek kan dan 1 tablet pyridoxine-HCL à 50 mg per dag worden voorgeschreven.

Depressieve gevoelens, al dan niet gepaard gaande met een PMS-beeld zijn doorgaans een reactie op de progestatieve component in de gebruikte pil. Niet zo zeer de absolute hoeveelheid van het gebruikte progestativum, maar veeleer de schommelingen in de hormoonspiegels zijn hiervoor verantwoordelijk. Het voorschrijven van een pil met een progestativum met een kortere halfwaardetijd blijkt dan vaak de oplossing. Hiervoor komen in aanmerking pillen, die norethisteron of lynestrenol bevatten en een licht oestrogeen overwicht hebben. Kijk in het overzicht voor het maken van een geschikte keuze.

Ik heb nu alleen even de stukjes gekopieerd van de bijwerkingen waar ik het meeste last van heb. Als je over andere bijwerkingen wil lezen raad ik aan op de site te kijken:
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Tot slot dan nog het lijstje met welke hormonen in welke soort anticonceptie zitten:
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm

Hoop dat jullie er wat aan hebben! Ik denk dat ik zelf na het lezen van al deze info eerst maar Modicon ga proberen. Die pil zou namelijk het effect van depressieve gevoelens niet hebben door de kortere halfwaardetijd van het progestageen. En nu heb ik zelf beredeneerd dat libidoverlies waarschijnlijk ook voor een deel aan deze depressieve gevoelens zal liggen. Daarbij is deze pil een ttweede generatiepil en ben ik een beetje huiverig voor de trombose verhalen rondom de derde generatiepil.
Bonobo
pi_34028440
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:37 schreef Moja het volgende:
Even een vraagje, ik ben nu aan de pil Minerva maar kort somengevat bevalt hij me helemaal niet. Nu wilde de dokter me de Lovette voorschrijven maar ik heb gehoord dat die pil iets minder veilig is? of is dat weer zo'n onzin verhaal.

Kan er geen duidelijke uitleg over vinden.
?
pi_34028777
Ik weet geen antwoord op je vraag Moja. Ik hoop dat er iemand anders is die het wel weet. Heb je het aan je arts gevraagd?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:55:36 #224
39158 confined
breaking the waves
pi_34029119
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:35 schreef Moja het volgende:

[..]

?
Lovette is echt niet minder betrouwbaar dan andere combinatiepillen. Kijk anders even op http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm voor de betrouwbaarheid van de verschillende middelen.

Heb je misschien ook al nagedacht over iets anders dan 'de pil', bijvoorbeeld Nuvaring? (sorry, ben er erg enthousiast over en promoot het graag ) Voordeel hiervan is dat je nog minder hormonen binnenkrijgt in regelmatige hoeveelheden en je blijft ook beschermd na overgeven of diarree.

Maar goed, even terug naar je vraag: in principe is alles wat verkrijgbaar is dat hormonen bevat behoorlijk veilig gebleken. Sowieso stuk voor stuk al veiliger dan bijvoorbeeld een condoom. Dus je kunt met een gerust hart die pil vertrouwen Succes bij je keuze!
pi_34029205
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:35 schreef Moja het volgende:

[..]

?
De bronnen spreken elkaar tegen:

Van www.consumed.nl:
- Het meest betrouwbaar* zijn éénfase sub-50 pillen, d.w.z. pillen die alle dezelfde samenstelling hebben en minder dan 50 microgram ethinylestradiol bevatten. Na één jaar pilgebruik wordt minder dan één op de 1000 vrouwen zwanger (Pearl-index < 0,1**).

- De betrouwbaarheid van éénfase-sub-30 pillen is iets minder dan die van éénfase sub-50 pillen.

- De overige pillen (twee-fasen-pillen en drie-fasen-pillen) hebben een Pearl-index** van 0,1-0,3. Dit betekent dat na één jaar pilgebruik 1-3 van de duizend vrouwen toch zwanger wordt.

*Bron: Farmacotherapeutisch Kompas 2000/2001
**De Pearl-index geeft het aantal zwangerschappen per 100 vrouwjaren aan, d.w.z. het aantal zwangerschappen gedurende één jaar bij 100 vrouwen die de pil gebruiken)

Van www.e-gezondheid.be:
Hebben laaggedoseerde anticonceptie-pillen nog wel effect?

De laagst gedoseerde pil is de sub-30 pil; ze bevat maar 20 milligram oestrogeen en is daarmee de lichtste combinatiepil.

Ze heeft dezelfde voordelen als de sub-50 pil, alleen wordt ze beter verdragen door het lichaam. Ondanks het lage hormoongehalte is deze pil zeker even betrouwbaar. Wel is het zo dat lichtgedoseerde pillen soms meer kans geven op tussentijdse bloedingen. Heb je er na twee of drie maanden na het begin nog last van, dan zou je een andere moeten proberen.

Van www.cvzkompassen.nl:
De éénfase sub-50 pil is het meest betrouwbaar. Bij optimaal gebruik, dat wil zeggen correcte inname van de tabletten elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip is de kans op zwangerschap 0,1% per jaar (1 zwangerschap per 1000 vrouwen per jaar). In de dagelijkse praktijk (bv. door het vergeten van tabletten, interacties met andere geneesmiddelen) kan de kans op zwangerschap oplopen tot rond de 3% per jaar. Bij de pillen met minder dan 30 microg ethinylestradiol (sub-30 pil) is de kans op falen van de pil, bijvoorbeeld. door interacties, groter.

Maar het lijkt er dus op dat Lovette en andere sub-30 pillen onbetrouwbaarder zijn dan sub-50 pillen.
Maar alleen ingeval van 'ínteractie' en daarbij denk ik dus aan braken, diarree, of pil vergeten/te laat innemen. Dat maak ik tenminste uit de tekst op.
Als je de pil gewoon volgens voorschrift slikt en er zich geen incidenten voordoet is ie net zo veilig als de zwaardere varianten.

[ Bericht 3% gewijzigd door cinnamongirl op 13-01-2006 22:05:08 ]
pi_34040847
bedankt cinnamongirl,

Ik bel maandag toch maar even de dokter op voor de zekerheid. Ik dacht vraag het even hier val die man al zo vaak lastig met dit soort vragen
pi_34042482
Daar issie voor hoor.
pi_34101509
Ik heb gehoord dat het libido kleiner kan worden van de pil, is dat zo?
pi_34101564
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik heb gehoord dat het libido kleiner kan worden van de pil, is dat zo?
Uhuh.
pi_34101645
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:59 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Uhuh.
O dus het is waar.
  Vis een optie? zondag 15 januari 2006 @ 23:32:50 #231
70532 loveli
N
pi_34105928
Yup. Beschermt dus prima tegen zwangerschap
crap in = crap out
pi_34112408
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:01 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
O dus het is waar.
Nee, het is een mogelijkheid. Volgens studies zou 5 tot 10% van de vrouwen echt last krijgen van bijwerkingen door de pil. Bij de rest is het psychisch. Niet minder lastig, daar niet van, maar er zijn ook genoeg vrouwen die prima functioneren in bed (en de rest van het leven) mét pil.
pi_34112445
Ik heb er alleszins ook nooit echt last van gehad toen k alleen de pil nam.
pi_34119209
ik heb er ook nooit echt last van gehad hoor, en nu nog niet echt gelukkig
pi_34208455
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:54 schreef innovative het volgende:
Nee, het is een mogelijkheid. Volgens studies zou 5 tot 10% van de vrouwen echt last krijgen van bijwerkingen door de pil. Bij de rest is het psychisch. Niet minder lastig, daar niet van, maar er zijn ook genoeg vrouwen die prima functioneren in bed (en de rest van het leven) mét pil.
Ik heb er ook totaal geen last van .

Is Microgynon 30 goedkoper geworden? Of krijg ik korting nu ik voor 12maanden heb meegekregen ipv voor 6 maanden?
pi_34358085
Vraagje: Waarom is de pil als je hem 1 keer vergeet niet meer veilig en als je hem 7 keer "vergeet" ( stopweek) is hij nog wel gewoon veilig?
pi_34358357
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Vraagje: Waarom is de pil als je hem 1 keer vergeet niet meer veilig en als je hem 7 keer "vergeet" ( stopweek) is hij nog wel gewoon veilig?
Met die kwestie kan ik mezelf ook uuuuuuuuuren bezig houden! Ben er nog steeds niet achter .

Nog 5 pilletjes, en ik stop met de pil!
pi_34358397
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Met die kwestie kan ik mezelf ook uuuuuuuuuren bezig houden! Ben er nog steeds niet achter .
ik zit er dus ook gewoon al weken over na te denken, maar kom er ook niet uit
pi_34358643
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Omdat na drie weken slikken het niveau aan hormonen hoog genoeg is om te kunnen stoppen (hoeft niet). In de stopweek daalt het niveau weer (dus onttrekkingsbloeding). Na zeven dagen weer beginnen om het niveau niet te laag te laten worden.
  Vis een optie? zondag 22 januari 2006 @ 22:10:41 #240
70532 loveli
N
pi_34360018
De hormonen in de pil voorkomen dat er een eitje rijpt. Tijdens de stopweek kan een eitje beginnen te rijpen, maar door na 7 dagen weer te gaan slikken, zal dat eitje niet springen. Als er in de eerste week een pil wordt gemist, bestaat de kans dat zo'n eitje wel genoeg rijpt en springt. En dat is de pil niet meer veilig.
Lees de bijsluiter door, ik heb ergens gelezen dat de pil veilig is als er 2 weken aaneengesloten is geslikt (heb ik volgens mij hier ergens op het forum gelezen, dus ff checken voordat je dit gelooft).

De stopweek is bedoeld om tussentijdse bloedingen te voorkomen. Hoe ouder het slijmvlies is, des te groter de kans op een doorbraakbloeding.
Als het baarmoederslijmvlies te oud wordt, is er kans op kleine woekeringen. Daarom wordt aangeraden om een keer in de 3 maanden een stopweek te hebben, zodat het slijmvlies vernieuwd kan worden.

Elke maand een stopweek is niet nodig, maar de meeste vrouwen vinden het een 'veilig' gevoel als ze elke maand 'ongesteld' zijn, als teken dat alles gewoon werkt en ze niet zwanger zijn. Omdat de pil de hormoonhuishouding sowieso verandert, is dat een vals gevoel van zekerheid.
crap in = crap out
pi_34369077
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef loveli het volgende:
De hormonen in de pil voorkomen dat er een eitje rijpt. Tijdens de stopweek kan een eitje beginnen te rijpen, maar door na 7 dagen weer te gaan slikken, zal dat eitje niet springen. Als er in de eerste week een pil wordt gemist, bestaat de kans dat zo'n eitje wel genoeg rijpt en springt. En dat is de pil niet meer veilig.
Lees de bijsluiter door, ik heb ergens gelezen dat de pil veilig is als er 2 weken aaneengesloten is geslikt (heb ik volgens mij hier ergens op het forum gelezen, dus ff checken voordat je dit gelooft).
Klopt.

Althans, er staat dat als je 'm in week 3 vergeet (en da's dus na 14 dagen slikken) je twee opties hebt waarbij de veiligheid gelijk blijft: direct een stopweek houden of nog even doorslikken.

En uit de eerste optie, dat je na 14 dagen slikken direct een stopweek mag houden, kun je concluderen dat je 'm twee weken aaneengesloten moet slikken.
pi_34372794
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef loveli het volgende:

Elke maand een stopweek is niet nodig, maar de meeste vrouwen vinden het een 'veilig' gevoel als ze elke maand 'ongesteld' zijn, als teken dat alles gewoon werkt en ze niet zwanger zijn. Omdat de pil de hormoonhuishouding sowieso verandert, is dat een vals gevoel van zekerheid.
Dat het niet je echte menstruatie is wist ik wel, maar als je wel zwanger bent krijgen vrouwen die ontrekkingsbloedingen ook niet meer toch? Of het is heel weinig maar in de meeste gevallen stopt het bloeden.

dus dat gevoel van zekerheid snap ik dan wel, heb het zelf ook
pi_34390616
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef Moja het volgende:

[..]

Dat het niet je echte menstruatie is wist ik wel, maar als je wel zwanger bent krijgen vrouwen die ontrekkingsbloedingen ook niet meer toch? Of het is heel weinig maar in de meeste gevallen stopt het bloeden.

dus dat gevoel van zekerheid snap ik dan wel, heb het zelf ook
Over het algemeen stopt het idd na een tijdje, aangezien de baarmoedermond dan afgesloten wordt door de vliezen en de baarmoeder zich vanzelf aan gaat passen aan het feit dat er een kindje in groeit.

De gevallen waarin mensen de hele zwangerschap lang door menstrueren zijn zeldzaam.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:43:48 #244
82456 teig
oh my gow
pi_34565942
Hmmz, toch maar de stoute schoenen aangetrokken om hier mijn vraag te stellen.

eerst wat data:
Vrijdag 20 januari eerste pil nieuwe strip ( ik slik hem tussen 0.00 en 2.00)
vrijdag 20 januari gevreeen met mijn vriend ( zonder condoom)( na 0.00)
maandag 23 januari mijn pil vergeten
dinsdag 24 13.00 erachter gekomen en hem geslikt
om 17 uur de morning after pil geslikt

Ik ben er dus dinsdag achter gekomen dat ik de pil vergeten was. Gelijk hem alsnog geslikt en mijn huisarts gebeld. Ik had nog in mijn hoofd dat ik woensdag gevreen had met mijn vriend. dus de assistente zei dat het geen probleem was.
Rond een uur of 16 kwam ik erachter dat het niet woensdag maar vrijdag was.. Ik dus op nieuwe mijn huisarts gebeld maar die was niet bereikbaar. Toen drie andere artsen gebeld. Bij iedereen een ander verhaal te horen gekregen , maar de strekking was mneem een morning after pil. Ik mijn apotheek gebeld en er na een advies van hun een gehaald en geslikt.
Ik ben dr behoorlijk beroerd van geweest en ben toch de volgende dag even langs mijn huisarts geweest.
Die vertelde dus dat het helemaal niet nodig was dat ik een map gehad had. die was te laat (binnen 72 uur na sex) ik had dat ook wel gelezen, maar ja die adviezen he!
Hij acht de kans dat ik zwanger ben erg klein, maar die kans is er....

Ik weet dus niet wat ik ga doen mocht ik zwanger zijn...

nu vraag ik me af. mocht ik zwanger zijn.. mocht er nu in mijn lijf een proces bezig zijn.. kan het kwaad voor het eventuele kindje dat ik nu de pil wel slik???

tis een lang verhaal... en ik hoop dat iemand dit weet!
pi_34566076
Dat hangt er van af welke pil je slikt. Van de Diane-pil weet ik dat het wel kwaad kan.
pi_34566118
Kijk ook even op de vorige pagina: [CENTRAAL] De pil 5
pi_34566137
En ook deze post: [CENTRAAL] De pil 5
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:54:49 #248
82456 teig
oh my gow
pi_34566374
ik slik de lovette pil...alle pillen zijn zegmaar hetzelfde...

pff ik moet dus nu gewoon 2,5 weken wachten en in onzekerheid zitten..
pi_34566607
Je kunt voor die tijd al wel een zwangerschapstest doen. De tests die ik zelf van http:///www.zwangerschapstest.nu heb besteld, kun je volgens de bijsluiter gebruiken vanaf vier dagen voordat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden.

De kans lijkt me wel extreem klein hoor.
  zondag 29 januari 2006 @ 00:02:46 #250
82456 teig
oh my gow
pi_34566655
mij ook.... maar ja t zal maar net bij mij wel gebeuren
pi_34566964
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De tests die ik zelf van http:///www.zwangerschapstest.nu heb besteld
komt er een klein heiden6je dan?
pi_34567012
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
komt er een klein heiden6je dan?

Nee, dus. Ik neem graag het zekere voor het onzekere.
pi_34608684
Weet iemand wat de Microgynon 30 kost eigenlijk? Of staat dat tegenwoordig op het etiket?
pi_34608721
Dat kun je wel opzoeken op dokteronline.nl denk ik.
pi_34608723
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:59 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand wat de Microgynon 30 kost eigenlijk? Of staat dat tegenwoordig op het etiket?
¤29,19 voor 12 maanden volgens mij. Maar als je het meekrijgt staat het ook op het etiket ja.
pi_34608865
Tnx! (gaat zeker ook van je no-claim af?)
pi_34612733
Ik betaal voor een half jaar 15,35
pi_34618951
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:22 schreef Sylvana het volgende:
Ik ook nouja dat staat op t etiket
pi_34620307
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:44 schreef OoAstridoO het volgende:

[..]

Ik ook nouja dat staat op t etiket
Ik ook, maar toen ik een 'lading' voor een jaar kreeg, was het maar 29,19 .
pi_34621957
Ik moest voor een half jaar Meliane 7 euro nog iets betalen terwijl er op het etiket 29 euro stond
  maandag 30 januari 2006 @ 20:11:57 #261
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_34624242
als je doorslikt om de menstruatie uit te stellen...
heb je dan meer kans op zwangerschap als je sex hebt, of is het even veilig als normaal??
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_34624314
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef dabadbass het volgende:
heb je dan meer kans op zwangerschap als je sex hebt, of is het even veilig als normaal??
Even veilig voor zo ver ik weet .
pi_34624578
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef dabadbass het volgende:
Het is zelfs veilger, want als je in de week voor en in de week na de stopweek een pil vergeet, is er kans op zwangerschap.
Als de pil wordt doorgeslikt, is een pil vergeten nooit een probleem, want de eisprong wordt continu onderdrukt.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:24:16 #264
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_34624791
gelukkig maar

dan kunnen we rustig onze gang gaan

dank voor jullie reacties, ik liep al een tijd met deze vraag rond
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_34624875
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:24 schreef dabadbass het volgende:
gelukkig maar

dan kunnen we rustig onze gang gaan

dank voor jullie reacties, ik liep al een tijd met deze vraag rond
Staat volgens mij ook gewoon in de bijsluiter hoor. Ze zetten er natuurlijk niet in dat je mag doorslikken als dat de betrouwbaarheid vermindert.
pi_34625139
Als je weet dat zwangerschap pas plaats kan vinden zodra een vrijgekomen eicel (d.m.v. eisprong) wordt bevrucht, snap je gelijk de werking van de pil: de pil onderdrukt de eisprong.
  Vis een optie? maandag 30 januari 2006 @ 22:22:07 #267
70532 loveli
N
pi_34630433
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Als je weet dat zwangerschap pas plaats kan vinden zodra een vrijgekomen eicel (d.m.v. eisprong) wordt bevrucht, snap je gelijk de werking van de pil: de pil onderdrukt de eisprong.
Daarnaast is er een slijmprop waar sperma niet goed doorheen kan zwemmen en wordt het baarmoederslijmvlies minder geschikt voor innesteling. De pil werkt dus op 3 manieren: het sperma heeft lastig toegang, als het toch bij de eierstok in de buurt komt springt er geen ei en als er toch een ei is gesprongen dat door spermacel die goed met hindernissen overweg kan is bevrucht, kan dat niet innestelen.
crap in = crap out
pi_34631497
quote:
Hij is sinds 01-01-2006 duurder geworden, is nu ¤ 17,83 ongeveer per 6 maanden.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik moest voor een half jaar Meliane 7 euro nog iets betalen terwijl er op het etiket 29 euro stond
Dat komt omdat op het etiket de totale kosten staan. Wat je in de apotheek betaald hebt, is waarschijnlijk alleen de eigen bijdrage. (= Het bedrag dat boven de maximale vergoeding voor die cluster uitkomt)
pi_34632298
quote:
Ik ook, staat inderdaad op 't doosje.

Morgen ff uitrekenen wat ik al allemaal aan medicijnen heb gehad dit jaar, ben nieuwsgierig naar m'n no-claim
pi_34632654
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:02 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik ook, staat inderdaad op 't doosje.

Morgen ff uitrekenen wat ik al allemaal aan medicijnen heb gehad dit jaar, ben nieuwsgierig naar m'n no-claim
nouja, betalen, de verzekering betaalt het bij mij nog omdat ik nog geen 21 ben
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:16:23 #271
82456 teig
oh my gow
pi_34635495
als je de pil voor meer maanden meeneemt betaal je per strip minder ( was bij mij tenminste ik slik de lovette)
pi_34655854
Vanmiddag heb ik bij de apotheek nieuwe pilstrippen gehaald. Ik kreeg echter een ander merk mee dan ik normaal heb, (nl. rigevidon ipv microgynon) een ander meisje wat ook microgynon kwam halen kreeg ook dit merk mee. ze zeiden dat het dezelfde pil was, maar alleen maar een ander merk. Zijn er meer mensen die nu rigevidon hebben, of misschien al hadden? Volgens mij is het een totaal nieuw merk, (wel gewoon goedgekeurd door het CHMP, zoals het hoort), maar ik ben gewoon even benieuw...)weet iemand meer ?
Every now and then I feel that my existence is justified!
pi_34655996
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Znoopy het volgende:
Vanmiddag heb ik bij de apotheek nieuwe pilstrippen gehaald. Ik kreeg echter een ander merk mee dan ik normaal heb, (nl. rigevidon ipv microgynon) een ander meisje wat ook microgynon kwam halen kreeg ook dit merk mee. ze zeiden dat het dezelfde pil was, maar alleen maar een ander merk. Zijn er meer mensen die nu rigevidon hebben, of misschien al hadden? Volgens mij is het een totaal nieuw merk, (wel gewoon goedgekeurd door het CHMP, zoals het hoort), maar ik ben gewoon even benieuw...)weet iemand meer ?
ligt misschien aan nieuwe zorgverzekering, dat je nou dus ook een goedkopere versie van een bestaand medicijnen kunt krijgen?
pi_34656403
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:10 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nouja, betalen, de verzekering betaalt het bij mij nog omdat ik nog geen 21 ben
M'n nieuwe verzekering betaalt het bij mij juist omdat ik boven de 21 ben Mooi een reden om eens een duurdere pil uit te proberen
pi_34657367
Ik krijg tegenwoordig ook merkloos ipv Diane35. Al twee jaar ofzo trouwens. Prima, het bespaart geld en het product is hetzelfde.
pi_34657617
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Znoopy het volgende:
Ik weet wel van mensen die rigevidon hebben gekregen in plaats van stederil 30. En aangezien stederil 30 het nagenoeg identieke tweelingzusje van microgynon is, kan het hierbij dus ook vast geen kwaad.
pi_34658746
Ik kreeg gewoon weer microgynon mee .
pi_34690387
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ligt misschien aan nieuwe zorgverzekering, dat je nou dus ook een goedkopere versie van een bestaand medicijnen kunt krijgen?
Dit is deels waar. Het octrooi van Microgynon zal waarschijnlijk verlopen zijn, waardoor andere geneesmiddelproducenten het ook op de markt mogen brengen. Dit gebeurt dan wel onder een andere naam (hier dus Rigevidon, omdat de stofnamen nogal lastig zijn:30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel)
Het is dus dezelfde pil, in dezelfde kwaliteit, maar dan onder een andere naam.
De merknaam Microgynon blijft wel beschermd.
pi_34870861
Er is een klein ongelukje gebeurd tijdens de daad
Condoom is gescheurd terwijl ik klaar kwam...

Ze zit dus aan de pil en ik gebruik condoom, veiliger kan haast niet
Maar ze zit net in de overgang van haar 3de naar haar 4de week.
Gisteren heeft ze nog een pil genomen en vandaag zou ze dan geen pil meer nemen en beginnen aan haar 4de week.
Dus ik weet niet zo goed of dit nog veilig is of niet.
We denken aan de morning after pill
Maar ze heeft net ook een gewone pil genomen en dan begint ze haar 4de week
Dus ze heeft alles een dag opgeschoven

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/u3e.htm

Dit heeft wat geholpen maar ik weet niet welke situatie dit is
Alvast om te weten, hoeveel kost de morning after pill?
en in elke apotheker te verkrijgen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 17:43:33 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34870920
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:41 schreef Schweppes het volgende:
Er is een klein ongelukje gebeurd tijdens de daad
Condoom is gescheurd terwijl ik klaar kwam...

Ze zit dus aan de pil en ik gebruik condoom, veiliger kan haast niet
Maar ze zit net in de overgang van haar 3de naar haar 4de week.
Gisteren heeft ze nog een pil genomen en vandaag zou ze dan geen pil meer nemen en beginnen aan haar 4de week.
Dus ik weet niet zo goed of dit nog veilig is of niet.
We denken aan de morning after pill
Maar ze heeft net ook een gewone pil genomen en dan begint ze haar 4de week
Dus ze heeft alles een dag opgeschoven

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/u3e.htm

Dit heeft wat geholpen maar ik weet niet welke situatie dit is
Alvast om te weten, hoeveel kost de morning after pill?
en in elke apotheker te verkrijgen?
dr is als t goed is niets aan de hand
je bent in je stopweek gewoon beschermd.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:49:39 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34871106
Als ze de pil gewoon volgens de bijsluiter heeft geslikt is er niks aan de hand.
Ik snap niet dat er nog steeds zoveel mensen zijn die denken dat de pil alleen beschermt op dagen dat je er ook echt eentje slikt.
En als je logisch nadenkt, kon je daar zelf ook wel opkomen. Immers; als je zelfs met de pil nog steeds een week van de maand niet veilig kunt neuken, waarom zou je dan sowieso de pil nemen?
Dit is vooral hier een misverstand wat zeer regelmatig de kop opsteekt. Deze informatie staat gewoon in de bijsluiter. Je vriendin had echt geen extra pil hoeven nemen. En ze hoeft al helemaal geen Map te halen!
pi_34875042
*zucht* Ze zouden op ieder pildoosje net zo'n waarschuwing moeten zetten als op pakjes sigaretten, "Begin pas met sex als je oud en wijs genoeg bent en weet hoe je de pil moet gebruiken en PS LEES DE BIJSLUITER"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 19:46:41 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34875160
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
*zucht* Ze zouden op ieder pildoosje net zo'n waarschuwing moeten zetten als op pakjes sigaretten, "Begin pas met sex als je oud en wijs genoeg bent en weet hoe je de pil moet gebruiken en PS LEES DE BIJSLUITER"
op die van mij zit nu een leuke sticker

Kinderwens?
Vraag informatie over foliumzuur in uw apotheek
Today is life -

Dale Carnegie
  Vis een optie? woensdag 8 februari 2006 @ 20:13:36 #284
70532 loveli
N
pi_34876286
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dan halveert het aantal mensen dat aan sex doet...
crap in = crap out
pi_34876426
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan halveert het aantal mensen dat aan sex doet...
.. en ook het aantal krijsende ongelukjes op straat
pi_34877251
Ja waarom behandelen ze dat soort dingen niet bij Biologie? Of doen ze dat inmiddels wel?

Nee een film met verschillende "borstvormen" erin, dat kregen wij te zien.... (niet eens verschillende piemels ) Maar goed, dat was dan ook 15 jaar geleden ofzo
pi_34879137
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:46 schreef Ynske het volgende:
Kinderwens?
Vraag informatie over foliumzuur in uw apotheek
Ja, daar erger ik me altijd aan. Als ik een fucking kinderwens zou hebben, dan zou ik toch die pil niet slikken?
pi_34883737
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, daar erger ik me altijd aan. Als ik een fucking kinderwens zou hebben, dan zou ik toch die pil niet slikken?
Inderdaad. Ze kunnen er beter een sticker op doen met: "Antibiotica? Sommige soorten beinvloeden de werking van de pil" of "Vragen? RTFB!" Of het emailadres van de apotheek (hm, zal het eens als tip doorgeven aan mijn zus).

Op de mijne zit geen sticker trouwens.
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:59:25 #289
82456 teig
oh my gow
pi_34886687
Ach ik belde naar een of andere pilinfolijn, met mijn vraag (kans op zwanger of niet) en dat achterlijke mens eliciteerde me al. Nou gefeliciteerd dan bent u zwanger...
pi_34889596
het is waarschijnlijk al eens eerder gevraagd, maar kun je de pil ook bv 11 dagen doorslikken?
Ik ben hem in de derde week vergeten en het advies is dan om m minimaal 1 week door te slikken, maar ik zou het wel makkelijk vinden om te stoppen op dezelfde dag als normaal zodat ik niet in de war raak met wanneer ik weer moet beginnen!
pi_34890984
Je kunt zolang doorslikken als je wilt.
pi_34891041
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:11 schreef Gutnre het volgende:
het is waarschijnlijk al eens eerder gevraagd, maar kun je de pil ook bv 11 dagen doorslikken?
Ik ben hem in de derde week vergeten en het advies is dan om m minimaal 1 week door te slikken, maar ik zou het wel makkelijk vinden om te stoppen op dezelfde dag als normaal zodat ik niet in de war raak met wanneer ik weer moet beginnen!
Ohhhhhh ik ben een MUTS!
Ik moet nodig nog wat zeggen over bijsluiters lezen......

Wat is het geval.... ik ben in de derde week (vorige week dus, van zaterdag op zondag) een pil vergeten. En ik ben gewoon doorgegaan (zaten nog 3 pillen in de strip) met het idee: Maakt niks uit. Dus ook gewoon na die drie gestopt.... Ik zie net pas, nu ik voor Gutnre aan het zoeken ben, dat dat dus NIET klopt. Oops.

Inmiddels wel gewoon ongesteld... maar van 't weekend dus maar aan de rubberz.
pi_34892883
Zijn er hier misschien dames die, net als mijn vriendin, epilepsie hebben?

Ze is laatst gestop met de pil omdat dat niet lekker ging (misselijk enzo). Maar nu ze wil weer beginnen, raadt de arts haar af om iets met hormonen te nemen. Omdat dat de werking van haar medicijnen (tegen epiliepsie) kan beinvloeden.
Hij had hier in het begin ook al wel voor gewaarschuwd, maar dát is met de eerdere pil wel goed gegaan.

Zijn advies was een koperspiraaltje. Daar zijn we allebei nou niet echt een voorstander van, want we hebben drie mensen in de omgeving die met zo'n spiraal wel zwanger zijn geworden.

Dus zijn er dames die ook epilepsie hebben en zo ja hoe zijn jullie beschermd?
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_34896516
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dank je!
pi_34896891
Hier effe mijn verhaaltje:

Ik ben ongeveer 5 jaar aan de pil geweest, mycroginon 30. Rond februari vorig jaar ben ik er mee gestopt. Na een maand merkte ik echt wat voor invloed het op me had!! Ik kreeg veel meer zin in sex, had bijvoorbeeld geen last meer van vaginale droogheid. En voelde me over het algemeen veel beter.
Maar omdat stoppen met de pil en zin in sex niet zo goed samen gaan heb ik nu een hormoonspiraaltje, het voordeel daarvan is dat er 100 keer minder hormonen in ziten.. dus mijn zin in sex blijft.
Wat wel een nadeel is dat ik nu opeens last heb van puistjes.. nog nooit eerder last van gehad..
Ohja.. en het inbrengen is niet geheel pijnloos..
kan wel 5 jaar blijven zitten trouwens

[ Bericht 34% gewijzigd door lemonlime op 09-02-2006 13:06:19 ]
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_34902359
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Huisartsen raden het toch af omdat sommige vrouwen er veel vocht door gaan vasthouden volgens mij. Maar dat gebeurt dus lang niet iedereen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:01 schreef lemonlime het volgende:
had bijvoorbeeld geen last meer van vaginale droogheid.
<knip>
Ohja.. en het inbrengen is niet geheel pijnloos..
Droogheid, volgens mij heb ik daar wel wat last van, maar ik deed pas aan seks toen ik al een tijdje aan de pil was, dus ik weet niet beter .
Had je na het zetten nog pijn, en merk je er nu nog iets van?
pi_34902428
Droogheid heb ik ook al heel lang last van. Maar dat is niet problematisch genoeg om iets anders te gaan proberen, ben al met al toch erg tevreden over de pil en ik vergeet 'm gelukkig nooit.
pi_34902485
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Droogheid heb ik ook al heel lang last van. Maar dat is niet problematisch genoeg om iets anders te gaan proberen, ben al met al toch erg tevreden over de pil en ik vergeet 'm gelukkig nooit.
Idd, en met wat speeksel/glijmiddel is dat probleem vrij makkelijk verholpen . Voor de rest heb ik ook geen last van bijwerkingen volgens mij, maar ik ben er al een paar jaar aan, dus mijn geheugen laat me in de steek. Stemmingswisselingen horen gewoon bij de puberteit, dus geef ik die de schuld .
  Vis een optie? donderdag 9 februari 2006 @ 16:14:28 #299
70532 loveli
N
pi_34903773
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef -Trinity- het volgende:
Huisartsen raden het toch af omdat sommige vrouwen er veel vocht door gaan vasthouden volgens mij. Maar dat gebeurt dus lang niet iedereen.
Huisartsen raden te lang doorslikken af, om te voorkomen dat het baarmoederslijmvlies gaat woekeren (dan is er mogelijk een verhoogde kans op afwijkend weefsel). Het slijmvlies is 'gemaakt' om een week of 3 aanwezig te zijn, maar een beetje langer kan geen kwaad.
Langer dan 6 maanden doorslikken wordt (of werd in ieder geval vroeger) afgeraden. De meeste vrouwen krijgen voor die tijd een doorbraakbloeding en lassen daarom eerder al een stopweek in.
Vrouwen die de mirena gebruiken zijn vaak helemaal niet meer ongesteld, dus zo slecht voor de gezondheid zal het niet zijn.
crap in = crap out
pi_34906001
mijn huisarts adviseerde me om ongeveer 3/4 keer per jaar "ongesteld" te worden
pi_34906082
Dat doe ik ook ongeveer. Ik slik meestal drie strips door.

[CENTRAAL] De pil #6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')