Ik weet dat het hier niet echt past
dus sorry mods maar ik vond toch dat ik het hier ff wou vertellen. Heb hier ook een tijdje meegepost en verteld over hoe het er bij mij aan toe gaat.
8 maanden geleden ben ik dus gestopt met de pil om mijn cyclus af te wachten. Die is na die ene keer menstruatie niet meer gekomen.
Vandaag ben ik dan naar de gyn geweest en ik heb (zoals ik al gedacht had) PCO. Aan de hand van een inwendige echo zag de gyn blijkbaar heel goed dat mijn eierstokken er op de echo niet grijs uitzien maar wel vol zwarte vlekjes (cystes dacht ik dat ze het noemde.. Ik moet er nog even wat meer informatie over opzoeken)
Aan de hand van een bloedonderzoek van 5 jaar terug zag zij onmiddellijk dat de FSH en LH (zeg ik het goed?) waarden niet in orde waren. Blijkbaar produceert mijn hypofyse meer hormonen om een eisprong uit te lokken dan om een eicel te rijpen. Mijn lichaam denkt dus constant dat er een eicel moet springen maar er rijpen er geen.
Donderdag 1 september moet ik terug want ze heeft nu ook bloed afgenomen om over recente gegevens te beschikken en dan moet ik dit gaan bespreken.
Ondertussen moet ik een kuur duphaston nemen en na 1 september ga ik waarschijnlijk terug de pil nemen. Ze wil dat ik regelmatig menstrueer en aangezien we nu nog niet direct kinderen willen, is het dus beter dat ik terug aan de pil ga.
Zo ff een korte update, ik vond dat ik het jullie verschuldigd was.
Ondertussen denk ik uiteraard nog aan jullie en wens ik jullie allemaal een klein wondertje toe