abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29071074
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:52 schreef piglet het volgende:
Ik zag net een vooraankondiging van een nieuwe serie bij de avro 'De biologische klok' (volgende week donderdag, 22.30 uur op Ned 1). Misschien is het interessant... en misschien is het tenenkrommend vreselijk maar ik wilde jullie er toch even van op de hoogte brengen voor het geval jullie dat nog niet waren
Meer informatie is hier te vinden.
Thanks Piglet, ik ga de eerste uitzending zeker bekijken.
pi_29206419
Nou,hier geen wondertje deze maand hoor.Ik ben 5 dagen eerder dan verwacht ongi geworden

Groetjes,Minoes
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:38:08 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29210487
Minoes, wat vervelend voor je.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_29218104
minoes
pi_29218451
Hej Minoes, hier ook geen wonder

Balen, die ; bij mij zijn ze een dag eerder dan verwacht.

vrijdag 29 juli 2005 @ 00:27:18 #206
1087 Merisse
broddeltante
pi_29219876
Damn, Minoes en katinka
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:39:47 #207
122081 HetGroteKleineMannetje
Meesterlijke poepchinees
pi_29235156
In het begin van dit topic kwam ik heel vrolijk melden dat mijn vrouw eindelijk zwanger was geworden na de 5e IUI. Vlak na onze vakantie, in de 9e week kreeg ze echter toch een miskraam, die ontdekt werd toen we een echo lieten maken. Wat een groot verdriet.

Vermoedelijk is de volgende stap nu toch IVF. We wachten nu af tot we een brief krijgen van de gynaecoloog, want we worden nu doorverwezen naar een ander ziekenhuis.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:44:57 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29235310
he gatsiedamme ... heel veel sterkte met het verwerken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:37:57 #209
1087 Merisse
broddeltante
pi_29236974
Ah nee toch, GrootKleinMannetje, wat een verdriet voor jullie...
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_29238529
Sterkte GKM
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  Jubileum moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 19:12:54 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29243314
Grootkleinmannetje wat verdrietig. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29243449
sterkte!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:36:50 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29244154
He getver Grootkleinmannetje.. Al die moeite, en dan loopt 't alsnog in de laatste fase fout

Heel veel sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:46:37 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29244498
GrootKleinMannetje... wat ongelofelijk verdrietig...
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 20:15:13 #215
43556 miss_dynastie
pi_29245464
Wat een verdriet....
Sterkte
  vrijdag 29 juli 2005 @ 21:02:12 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_29246931
Wat een teleurstelling! Sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_29249545
HGKM ik wil jullie veel sterkte wensen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:38:14 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29252872
GKM shit zeg veel sterkte toegewenst, ook voor je vrouw natuurlijk

Minoes wat balen zeg
pi_29260482
GKM,wat een vreselijk bericht
Heel veel sterkte met het verwerken hiervan en veel succes met de volgende stap

Katinka,bij jou ook al mis Sterkte

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2005 @ 15:29:01 #220
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29294745
HetGroteKleineMannetje wat verdrietig voor jullie zeg. Net nu je dacht dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn is het helaas toch mis gegaan. Hopelijk zal het bij de volgende poging meteen weer raak zijn en raak blijven. Sterkte!

Minoes en Katinka gatverdamme ook voor jullie zit het er dit keer weer niet in Hou jullie taai meiden!

Wij gaan a.s. woensdag naar de kliniek voor een planningsgesprek. Voor de rest weinig nieuws eigenlijk.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_29295733
HGKM wat een teleurstelling moet dat zijn voor jullie. Als het dan al die moeite eindelijk lukt zit je echt niet op zoiets te wachtn. Ik leef met jullie mee. Sterkte!

En ach bij mij zijn die alweer vertrokken en eerlijk gezegd zat ik er voor het eerst sinds jaren eens niet mee dat ze er waren. Ben er nu helemaal niet mee bezig. Ben aan het lijnen, sporten mijn cellulites onder controle aan het (proberen) te krijgen...alles waar ik tijd voor heb en moeders niet zal ik maar zeggen .

Vorige week bij de gyne geweest voor controle en over 3 weken uitslag van de uitstrijkjes. Verwacht er niet veel van hoor, gezien ik de risicoleeftijd allang voorbij ben.
De gyne heeft me een beetje gerust kunnen stellen mbt de hoeveelheid hormonen die met IVF gepaard gaan. Nu afwachten wat het resultaat van de operatie van manlief zal zijn. Dus ik heb verder ook geen nieuws eigenlijk.

Slaapmeisje spannend woensdag! Dan gaat het circus weer beginnen voor jullie binnenkort?

pi_29426920
Hoe is het geweest in de kliniek Slaapmeisje? Zijn er reeds verdere stappen gepland voor jullie? Of is het nog afwachten geblazen?

*dikke knuf* trouwens voor iedereen hier

† In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:57:29 #223
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29439646

Het was een goed gesprek bij de kliniek. In plaats van de Lucrin injecties heb ik gevraagd om een alternatief en dat is de Synarel geworden. Een neusspray (2x daags 1 pufje). Scheelt in ieder geval weer een injectie. Verder heb ik in plaats van Puregon nu Menopur gekregen. Puregon is puur synthetisch en Menopur is gemaakt van de urine van zwangere vrouwen. Hopelijk brengt de verandering van hormonen nu wel resultaat met zich mee. De punctie staat gepland voor 6 oktober. Dat betekent dat ik in de cyclus voorafgaand al aan de neusspray moet beginnen. Wanneer ik dan ongesteld ben dan kan ik verder met de neusspray en prik ik de Menopur erbij. Al met al erg spannend dat het nu is ingepland!

Wat minder is dat mijn machtiging van de ziektekostenverzekering voor de 1e IVF poging was verlopen dus ik heb nu als de wiedeweerga een nieuwe machtiging aangevraagd. Gelukkig hebben we nog tijd zat, maar dat zijn dan weer van die papieren tijgers waar je overheen moet stappen

Hoe is het met jullie?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:02:27 #224
3011 E.T.
pi_29439691
Fijn dat 't goed is gegaan, slaapmeisje!!!
Moet jij eerst aan de pil eigenlijk? (omdat ze de punctie nu al op een dag plannen, bij ons is dat meer zoiets van 'zo'n beetje in die of die week').
6 oktober is wel een goede dag trouwens.. was de verjaardag van m'n oma
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29439700
Spannend Slaapmeisje! Maar 6 oktober is nog best lang wachten Wat een geduld moet jij toch opbrengen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:57:17 #226
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29440315
Ja ontzettend spannend allemaal! De arts die ik in juni sprak wilde mij aan de pil hebben, maar de andere arts vind dat onzin en heeft dit behandelplan voorgeschreven. Het maakte haar ook niets uit welke hormonen ik gebruikte (zei ze) en dus heeft ze nu Synarel en Menopur voorgeschreven. Misschien doet verandering van hormonen wel zwanger worden

Ze wilden de punctie eerst voor 29 september plannen, maar die dag zat al vol. Nu is het dus een week opgeschoven. Waarschijnlijk doen ze voor ons ziekenhuis maar een dag in de week de puncties. Ze passen dan de dosering van de hormonen aan op de punctiedatum en ik heb nu ook een heel schema wanneer ik wat moet gebruiken. Zowieso reageert mijn lichaam nogal traag op de extra hormonen dus is een uitgangsdatum van 6 oktober voor de punctie vrij reeel.

snoopy 6 oktober is een eitje qua wachten hoor. Ik wacht al 3 jaar op een tweede streepje en dan kunnen die paar weken er nog wel bij

E.T. hebben jullie al enig idee wanneer het voor jullie gaat beginnen?
pi_29440378
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 09:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
snoopy 6 oktober is een eitje qua wachten hoor. Ik wacht al 3 jaar op een tweede streepje en dan kunnen die paar weken er nog wel bij
Ja, dat weet ik maar ik kan me voorstellen dat het nu weer lang lijkt omdat alles weer in gang gezet is
Morris is rond 6 oktober 'gemaakt' door ons. Moet een goed datum zijn!
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:19:24 #228
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29440673
Dan wil ik wel net zo'n mooi kindje als Morris
pi_29441048
spannend slaapmeisje, ik hoop dat het toch echt een keer goedkomt
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:12:13 #230
3011 E.T.
pi_29442538
Slaapmeisje hoe gaan ze het 'oplossen' als je menstruatie later komt? (of eerder) of als je eitjes toch anders reageren dan ze inschatten? (sneller of langzamer groeien). Kunnen ze dan de punctie een paar dagen opschuiven?

Wanneer ik weer ga beginnen.. ik moet nu eerst een normale cyclus afwachten. Dus eerst nu ongesteld worden en dan de volgende mentruatie ga ik beginnen. (ik doe een heel kort schema itt jou.. ik begin meteen met puregon op cd5 dan op dag 10 a 12 komt er Orgalutran bij en rond cd 15 a 17 is dan de punctie als het goed is)

(ik zal zo'n beetje beginnen als jij rond de punctie zit, hoop ik)
pi_29466941
Slaapmeisje,fijn dat het gesprek positief was en dat je ook lekker al een datum hebt om naar toe te werken.Ik heb nog nooit gehoord van eeen neusspray met hormonen.Werkt dat wel?zou ik dan denken,maar idd,wie weet doet de verandering voor jullie wel wonderen.Het zal es tijd worden daar

Groetjes,Minoes
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:10:20 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29467606
Er zijn ook vrouwen die neussprays krijgen om de toeschietreflex van borstvoeding op te wekken, dus het gebeurd idd wel vaker.
Blijkbaar een goede manier om bepaalde stoffen in het bloed op te nemen...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:56:29 #233
3011 E.T.
pi_29470558
In Belgie is bij IVF neusspray zelfs redelijk standaard
pi_29470749
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:19 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dan wil ik wel net zo'n mooi kindje als Morris
ik hoop het echt zo ontzettend voor je
pi_29758613
Ik weet dat het hier niet echt past dus sorry mods maar ik vond toch dat ik het hier ff wou vertellen. Heb hier ook een tijdje meegepost en verteld over hoe het er bij mij aan toe gaat.

8 maanden geleden ben ik dus gestopt met de pil om mijn cyclus af te wachten. Die is na die ene keer menstruatie niet meer gekomen.

Vandaag ben ik dan naar de gyn geweest en ik heb (zoals ik al gedacht had) PCO. Aan de hand van een inwendige echo zag de gyn blijkbaar heel goed dat mijn eierstokken er op de echo niet grijs uitzien maar wel vol zwarte vlekjes (cystes dacht ik dat ze het noemde.. Ik moet er nog even wat meer informatie over opzoeken)

Aan de hand van een bloedonderzoek van 5 jaar terug zag zij onmiddellijk dat de FSH en LH (zeg ik het goed?) waarden niet in orde waren. Blijkbaar produceert mijn hypofyse meer hormonen om een eisprong uit te lokken dan om een eicel te rijpen. Mijn lichaam denkt dus constant dat er een eicel moet springen maar er rijpen er geen.
Donderdag 1 september moet ik terug want ze heeft nu ook bloed afgenomen om over recente gegevens te beschikken en dan moet ik dit gaan bespreken.

Ondertussen moet ik een kuur duphaston nemen en na 1 september ga ik waarschijnlijk terug de pil nemen. Ze wil dat ik regelmatig menstrueer en aangezien we nu nog niet direct kinderen willen, is het dus beter dat ik terug aan de pil ga.

Zo ff een korte update, ik vond dat ik het jullie verschuldigd was.

Ondertussen denk ik uiteraard nog aan jullie en wens ik jullie allemaal een klein wondertje toe
pi_29759032
Wat naar leonieke, ook al pcos . Komt best vaak voor. Ik heb/had het ook. Tijdje terug bij gyn geweest, advies was afvallen. Sinds die tijd ben ik 13 kilo afgevallen en gigantisch ongesteld, eigenlijk al een maand lang...maar ik durf niet naar de gyn of dokter . Zal vast wel weer eens overgaan.
Hopelijk is het bij jou ook gauw verholpen.
Hier een linkje over pcos.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:40:18 #237
3011 E.T.
pi_29760337
Leonieke, jouw verhaal (en updates) passen hier wel (vind ik). Ok je wilt niet direct kinderen maar het heeft er wel heel direct mee te maken. Want dit heeft absoluut consequenties voor je kinderwens.
Ik hoop dat de pil voorlopig nog even 'verlichting' geeft en dat als het zo ver is, ze een oplossing voor je hebben waardoor het wel redelijk makkelijk lukt
pi_29775720
Zo, weer een dag verder en alles is zo wat rustiger geworden in mij. Gisteren mij wat gaan afreageren in de fitness
@Mallemeid: ik heb wel last van wat overgewicht, maar moet eerlijk bekennen dat ik er nu zo hard tegenop zie van te diëten. Al sinds mijn 11e zet mijn ma mij regelmatig op dieet, en nu heb ik er dus echt geen zin meer in Ik woon ook bij de ouders van mijn vriend, dus sowieso eet ik gewoon wat zij eten. Wel zijn we sinds een korte tijd begonnen met fitness. Misschien gaat dat iets uithalen
Wel leuk natuurlijk dat je nu zo hard ongesteld bent. Alles begint te werken in jouw lichaam Ook al werkt het nu wat te lang

@ET: thx Sowieso ga ik gewoon terug Yasmin nemen denk ik, ik was daar bijna 3 jaar goed mee en menstrueerde altijd. En dan zijn we ook weer een tijdje verlost van die condooms
pi_29779090
Ik snap het leonieke Het is ook heel lastig om af te vallen...maar ik ben onder begeleiding van een dietiste en dat heeft mij goed geholpen. Hopelijk komt het bij jou snel weer op gang dmv de medicijnen.
pi_29968352
Leonieke ook al pco,wat hoor je dat toch vaak tegenwoordig.Krijg je nog iets van medicijnen hiervoor?

Slaapmeisje,hoe is t met jou?Ben je al bezig met de medicijnen?

Groetjes,Minoes
pi_29974459
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:04 schreef minoes_ het volgende:
Leonieke ook al pco,wat hoor je dat toch vaak tegenwoordig.Krijg je nog iets van medicijnen hiervoor?

Groetjes,Minoes
Niet zo boos kijken naar mij, ik kan er ook niets aandoen hoor

Ik moet op 1 september terug voor bespreking bloedonderzoek (maar op de echo zag ze die kransen al zo goed, dat ze al zeker was, en ze had ook een bloedonderzoek van 5 jaar terug) maar ze wou toch nog even een recenter bloedonderzoek. Begrijp ik wel.

Ondertussen moet ik 5 dagen duphaston nemen (ga ik morgen mee beginnen) om menstruatie op te wekken en dan ga ik normaalgezien terug de pil nemen (mijn bedoeling was nu nog niet om zwanger te worden, maar wel om duidelijkheid te krijgen waarom ik op 24jarige leeftijd nog steeds geen maandstonden had)

Maar mijn gyn wil vooral dat ik terug menstrueer (om de kans op baarmoederkanker te verkleinen) dus ga ik waarschijnlijk terug met yasmin beginnen (ben ik 2 jaar tevreden mee geweest)

Binnen een paar jaar - als de kinderwens dan echt concreet wordt - ga ik dan medicijnen moeten nemen. Ze sprak van een medicijn om de FSH waarde omhoog te krijgen (want bij mij is LH > FSH waardoor ik geen rijpe eicellen heb) maar ik weet nu niet of dat een hormoon is of niet.
Ik was ook wat in de war toen ze me alles vertelde en daarom heb ik niet meer zoveel vragen kunnen stellen.
pi_29995284
Leonieke,ik keek niet boos naar jou hoor,maar naar je pco.Ik had er nog nooit van gehoord,tot ik hier kwam.
Ik hoop dat je snel gaat menstrueren en dan door met de pil kan gaan.

Groetjes,Minoes
pi_30006271
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:18 schreef minoes_ het volgende:
Leonieke,ik keek niet boos naar jou hoor,maar naar je pco.Ik had er nog nooit van gehoord,tot ik hier kwam.
Ik hoop dat je snel gaat menstrueren en dan door met de pil kan gaan.

Groetjes,Minoes
Ik weet natuurlijk wel dat je niet boos was op mij Daarom ook de smiley erbij. Wou gewoon ff voor een vrolijke noot zorgen in dit topic

Heb net jouw mail gezien. Ik antwoord je zo rap mogelijk maar we vertrekken waarschijnlijk binnen tien minuten naar de cinema dus het kan evengoed morgen zijn.

Groetjes
nieke
pi_30043587
Mail terug
Groetjes,Minoes
pi_30046397
**springt even uit lurkstand**

Leonieke klote voor je meid, maar je kan het beestje nu wel bij het naampje noemen en dat is al heel wat toch?
Wat het afvallen betreft misschien helpt het als ik zeg dat bij pco suikers 3x zo hard aankomen als bij een ander... Ik ben destijds zelf ook afgevallen en dan puur door op de suikers te letten en wat meer te bewegen... stomme dingen als lopend naar de winkel in plaats van auto etc... hoop dat je er iets aan heb...

Voor de rest van de ladies, hou hoop er is een kindje voor een ieder van jullie weet het zeker!!!!!
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_30052847
Renegate.....hoe is t met jou,lees zo weinig van je,doe es ff updaten

Groetjes,Minoes
pi_30054944
Nou ik schrijf erg weinig omdat ik geen mensen voor het hoofd wil stoten.
Maar alles gaat goed deze keer.. we beginnen ons nu eindelijk te beseffen dat het goed gaat en we in januari onze zoon in de armen mogen sluiten.

Verder lees ik hier erg veel mee en duim me suf voor jullie, dat blijft een feit ook al gaat het nu goed de pijn en de teleurstellingen vergeet je niet.
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_30062016
Fijn dat het zo goed gaat Renegate,heerlijk voor je.En je stoot niemand voor het hoofd hoor,kom maar lekker vertellen
Heej,weet je al dat het een zoon gaat worden?Wat leuk joh!Veel sterkte en plezier met de rest van de tijd.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2005 @ 21:14:26 #249
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30076663
ben weer terug van vakantie

Helaas heeft de kliniek zijn werk niet goed gedaan en is de machtiging voor de ziektekostenverzekering niet binnengekomen. Nu is de kliniek dicht en gaat pas volgende week weer open. A.s. donderdag moet ik al beginnen met de neusspray Synarel, maar toen ik vandaag thuiskwam stond er een berichtje van de apotheek op het antwoordapparaat dat er een eigen bijdrage voor dat hormoon is van 318 euro (per 15 dagen). Tja, ik kan nu niet de kliniek bellen om een ander hormoon te vragen en ik wil wel absoluut deze maand beginnen anders heb ik de punctie nog veel later dan begin oktober Shitterdeshit is dit!

Renegate dank je voor je lieve woorden. Ik ben blij dat het goed met je gaat

Leonieke blijf maar lekker hier schrijven hoor. Wat rot dat er toch PCOS is vastgesteld, maar je kunt het beestje nu in ieder geval een naampje geven.

Hoi minoes, waar zit jij nu in je cyclus of behandeling? Zoals ik hierboven heb aangegeven begin ik a.s. donderdag met de eerste hormonen. Dan menstruatie afwachten en daarna beginnen met het follikel stimulerend hormoon. Spannend dus weer omdat we nu na een pauze van een paar maanden toch echt weer gaan beginnen
pi_30079381
Slaapmeisje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')