abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 22:19:17 #51
84328 Lllaura
painting pictures
pi_33029048
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dat kan gewoon hoor
Thanks!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_33035655
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Lllaura het volgende:
Kan het kwaad om je stopweek in te korten? Ik heb vrijdag m'n laatste pil genomen en ben vandaag ongesteld geworden. Zou dan vanavond weer willen beginnen met een nieuwe strip.
Yepz, mag, staat in je bijsluiter ergens als 't goed is...
pi_33067048
Hoi !

Ik heb straks de morning after pil gehaald (die ik wel eens vaker heb gehaald), maar ik was verbaasd toen ze me zei dat ik 14 euro moest betalen.
Sinds wanneer is dat . En kan ik dit terugvragen aan het ziekenfonds?
pi_33067479
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:04 schreef ijsmeis het volgende:
Hoi !

Ik heb straks de morning after pil gehaald (die ik wel eens vaker heb gehaald), maar ik was verbaasd toen ze me zei dat ik 14 euro moest betalen.
Sinds wanneer is dat . En kan ik dit terugvragen aan het ziekenfonds?
Als je onder de 21 bent heb je twee keuzemogelijkheden: Je haalt een recept bij je huisarts, dan krijg je 'm helemaal vergoed. Andere optie is zelf naar apotheek of drogist te gaan, dan moet je 'm zelf betalen.

Achteraf verhalen op je verzekering als je 'm niet op recept hebt gekregen is niet mogelijk.
pi_33067486
Ik moet tegenwoordig ook al 13,50 betalen voor elk fucking herhaalrecept dat ik aanvraag. Ook voor de pil, omdat ik de Diane gebruik, die als enige pil dus blijkbaar niet vrij verkrijgbaar is.
pi_33069110
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik moet tegenwoordig ook al 13,50 betalen voor elk fucking herhaalrecept dat ik aanvraag. Ook voor de pil, omdat ik de Diane gebruik, die als enige pil dus blijkbaar niet vrij verkrijgbaar is.
Yasmin is ook te betalen
Als het een troost kan zijn, ik betaal bijna 30euro voor een doosje Yasmin met 3 strips in
pi_33069360
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je onder de 21 bent heb je twee keuzemogelijkheden: Je haalt een recept bij je huisarts, dan krijg je 'm helemaal vergoed. Andere optie is zelf naar apotheek of drogist te gaan, dan moet je 'm zelf betalen.

Achteraf verhalen op je verzekering als je 'm niet op recept hebt gekregen is niet mogelijk.
Nou, ik heb zo'n recept van internet.

Deze: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm

Voorheen hoefde ik hem daarmee niet te betalen. Maar dat geldt dus niet meer .
pi_33069896
Wij betalen al jaaaren voor condooms dus: TERECHT hahahahahah!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33069947
M'n ouders betalen de pil nog voor me Ben benieuwd voor hoelang nog..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 13:35:15 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33070570
Heb ik weer
gister een herhaal recept van de pil gaan halen
begin er net een beetje tevreden mee te zijn
krijg ik te horen dat ik nog maar een verlening van 3 mnd kan krijgen
omdat hij uit de handel gaat
kan ik weer opnieuw beginnen met iets te zoeken wat me goed bevalt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33070691
Hmmz.. welke pil is dat dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 13:40:55 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33070703
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hmmz.. welke pil is dat dan?
Stediril-d
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33072493
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:33 schreef leonieke het volgende:
Yasmin is ook te betalen
Als het een troost kan zijn, ik betaal bijna 30euro voor een doosje Yasmin met 3 strips in
Ja, dat is dan weer mijn voordeel. Ik krijg de Diane vergoed omdat het in de eerste plaats een anti-acné-medicijn is.

Maar tien euro per strip is vrij prijzig!
pi_33080325
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

Stediril-d
Heeft de apotheek gezegt dat die pil eruit gaat?
Moet binnen kort ook verlengen van die zelfde pil.
Ben ik niet zo blij mij eigenlijk die pil bevald me heel goed
pi_33080796
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:35 schreef Ynske het volgende:
Heb ik weer
Oja hebben ze ook verteld waarom die pil eruit gaat
pi_33081432
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, dat is dan weer mijn voordeel. Ik krijg de Diane vergoed omdat het in de eerste plaats een anti-acné-medicijn is.

Maar tien euro per strip is vrij prijzig!
Mja, ik voel me er goed bij en met al die hormonale problemen die ik al heb is het goed om zo'n pil te kunnen gebruiken
pi_33081557
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:36 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik voel me er goed bij en met al die hormonale problemen die ik al heb is het goed om zo'n pil te kunnen gebruiken
Wat voor hormonale problemen heb je precies als ik zo vrij mag zijn? Ik las ergens dat je ook Androcur gebruikt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2005 @ 21:00:38 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33082486
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:23 schreef lovebear het volgende:

[..]

Oja hebben ze ook verteld waarom die pil eruit gaat
hier bevalt ie ook juist goed
wat de apotheek hier zei, was dat er niet genoeg vraag naar was, en dat er genoeg alternatieven waren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33083326
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat voor hormonale problemen heb je precies als ik zo vrij mag zijn? Ik las ergens dat je ook Androcur gebruikt.
ff c/p van een paar posten uit het topic in OUD
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 18:29 schreef leonieke het volgende:
Ik weet dat het hier niet echt past dus sorry mods maar ik vond toch dat ik het hier ff wou vertellen. Heb hier ook een tijdje meegepost en verteld over hoe het er bij mij aan toe gaat.

8 maanden geleden ben ik dus gestopt met de pil om mijn cyclus af te wachten. Die is na die ene keer menstruatie niet meer gekomen.

Vandaag ben ik dan naar de gyn geweest en ik heb (zoals ik al gedacht had) PCO. Aan de hand van een inwendige echo zag de gyn blijkbaar heel goed dat mijn eierstokken er op de echo niet grijs uitzien maar wel vol zwarte vlekjes (cystes dacht ik dat ze het noemde.. Ik moet er nog even wat meer informatie over opzoeken)

Aan de hand van een bloedonderzoek van 5 jaar terug zag zij onmiddellijk dat de FSH en LH (zeg ik het goed?) waarden niet in orde waren. Blijkbaar produceert mijn hypofyse meer hormonen om een eisprong uit te lokken dan om een eicel te rijpen. Mijn lichaam denkt dus constant dat er een eicel moet springen maar er rijpen er geen.
Donderdag 1 september moet ik terug want ze heeft nu ook bloed afgenomen om over recente gegevens te beschikken en dan moet ik dit gaan bespreken.

Ondertussen moet ik een kuur duphaston nemen en na 1 september ga ik waarschijnlijk terug de pil nemen. Ze wil dat ik regelmatig menstrueer en aangezien we nu nog niet direct kinderen willen, is het dus beter dat ik terug aan de pil ga.
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:35 schreef leonieke het volgende:
Even een korte update van mijnentwege:
Gisteren, 1 september, moest ik dus teruggaan voor de controle van mijn bloedonderzoek.

Mijn bloedonderzoek spreekt dus idd boekdelen.
De waarde van LH (voor eisprong) hormoon is stukken hoger dan FSH-hormoon (om eicel te doen groeien). Maar dat was dus wel te verwachten aangezien dat in het andere bloedonderzoek ook zo was.

Waar ze wel van geschrokken was, waren de resultaten van de mannelijke hormonen. Ze had ze hoger verwacht dan normaal, maar niet zo hoog.

Waar bij vrouwen de waarde van testosteron rond de 16 ligt, ligt dat bij mij op 132, vrije testosteron is normaal 0,2 tot 0,5, dat is bij mij 2.76. Androsteendion (ook mannelijk gedoe) is normaal tussen 0.3 en 3.3, da’s bij mij 7.

TE hoog dus vindt ze en daarom moet ik vanaf nu naast de pil nog een ander medicijn nemen (androcuur ) zodat die mannelijke hormonen hopelijk een beetje zullen zakken.

Na 6 strips moet ik teruggaan met de resultaten van een nieuw bloedonderzoek en dan zal ze zien of het iets uitgehaald heeft.

Vandaag dan de eerste echte lesdag vol kennismakingsgesprekjes. Heb ik denk ik 4 keer de vragen "Mevrouw, wil je kinderen?" "Mevrouw, wanneer wil je kinderen?" "Mevrouw, hoeveel kinderen wil je?" mogen beantwoorden. Heb het altijd met een glimlach en een grapje beantwoord zodat het voor iedereen een luchtig gesprek kon blijven
pi_33083543
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dan jokken ze
Ze gaan eruit omdat het een 2de generatie pil is (omdat hij te oud is dus)
stediril D is er per direct uit

je heb dan keuze uit 3 pillen die er op lijken zeggen ze ben nog even op onderzoek uit

De Meliane
De tiodeen maar dat is een 3 fase pil
en de Neogynon

[ Bericht 1% gewijzigd door lovebear op 14-12-2005 22:13:14 ]
pi_33083616
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier bevalt ie ook juist goed
wat de apotheek hier zei, was dat er niet genoeg vraag naar was, en dat er genoeg alternatieven waren
Dee Quote moest t zijn mn antwoord sorry
pi_33083656
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:26 schreef lovebear het volgende:

[..]

Dan jokken ze
Ze gaan eruit omdat het een 2de generatie pil is
stediril D is er per direct uit

je heb dan keuze uit 3 pillen die er op lijken zeggen ze ben nog even op onderzoek uit

De Meliane
De tiodeen maar dat is een 3 fase pil
en de Neogynon
Ik gebruik Yasmin hoor.
pi_33083773
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik gebruik Yasmin hoor.
Zij al was antwoord voor Ynske
Maar quote de verkeerde sorry
pi_33083783
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:21 schreef leonieke het volgende:
ff c/p van een paar posten uit het topic in OUD
Ah, ik had een vriendin die hetzelfde had.

Hebben ze enig idee hoe het komt dat je zoveel mannelijke hormonen aanmaakt?
pi_33083900
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ah, ik had een vriendin die hetzelfde had.

Hebben ze enig idee hoe het komt dat je zoveel mannelijke hormonen aanmaakt?
Nee geen idee. Opvallend was wel dat mijn zus ook problemen had toen ze zwanger wou worden (geen eisprong enzo)
Mijn ma werd zwanger als ze het wou.
We vermoeden dat mijn oma ook problemen had omdat er zo'n leeftijdsverschil zit tussen mijn ma en haar broers

Mijn gyn zei dat het evt erfelijk kon zijn, maar daar kan geen uitsluitsel over gegeven worden.
pi_33095445
Vraagje, als je een strip (nog helemaal compleet) niet meer gebruikt omdat je met een ander pil gaan beginnen, kan je die dan nog inleveren bij de apotheek en je geld daarvan terugkrijgen (scheelt toch weer zo'n 4 euro )?
pi_33095455
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vraagje, als je een strip (nog helemaal compleet) niet meer gebruikt omdat je met een ander pil gaan beginnen, kan je die dan nog inleveren bij de apotheek en je geld daarvan terugkrijgen (scheelt toch weer zo'n 4 euro )?
Nee, ze nemen bij apotheken nooit of te nimmer medicijnen terug. Zelfs niet in nog dichte verpakkingen. Veiligheidsvoorzorg.
pi_33095498
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, ze nemen bij apotheken nooit of te nimmer medicijnen terug. Zelfs niet in nog dichte verpakkingen. Veiligheidsvoorzorg.
Ze nemen ze wel terug hoor, dat is een vaste service van apotheken. Alleen doen ze er verder niks mee behalve vernietigen (heb het zelfs wel eens op een verpakking zien staan, dat ik restjes in moest leveren bij de apotheek).

Geld ervoor terugkrijgen lijkt mij idd ook sterk.
pi_33095552
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:48 schreef innovative het volgende:
Ze nemen ze wel terug hoor, dat is een vaste service van apotheken. Alleen doen ze er verder niks mee behalve vernietigen (heb het zelfs wel eens op een verpakking zien staan, dat ik restjes in moest leveren bij de apotheek).
Ik bedoelde ook terugnemen in de zin van 'ruilen'. Terugbrengen ter vernietiging kan altijd.
pi_33095799
Ah okee. Beetje jammer dan als je een pil probeert die je voor 3 maanden meekrijgt en hij bevalt de eerste maand al niet Kan er nu natuurlijk weinig over zeggen, misschien dat het bij de 2e strip beter gaat maar waarschijnlijk kap ik er daarna weer mee (trigynon, grootste bezwaar is dat ik 'm niet door kan slikken, naast t feit dat ik nog depri-er en chagrijniger ben dan voorheen )
  Vis een optie? donderdag 15 december 2005 @ 11:02:59 #81
70532 loveli
N
pi_33097049
Je kunt er wel je menstruatie mee uitstellen, maar niet doorslikken zoals een 1-fase pil (dat een drie-fasen pil wat betreft doorslikken anders is dan een gewone pil had je huisarts wel even van te voren duidelijk mogen maken). Een ander groot verschil met de een-fase pil is, dat je hormoonspiegel niet constant blijft, waardoor moodswings makkelijker kunnen optreden.

Quote:
U kunt zelf de menstruatie uitstellen (bv voor vakantie, huwelijk, sollicitatie). Na het einde van een strip gaat u zonder stopweek door met de 3e set pillen uit een nieuwe strip (de eerste 2 sets slaat u over). Van de nieuwe strip (3e set) slikt u net zoveel pillen als dagen dat u uitstel wenst (bv 5 dagen uitstellen = 5 dagen een pil uit de nieuwe strip (3e set)). De stopweek kunt u inlassen wanneer het u uitkomt; de bloeding begint altijd 2-3 dagen na de laatst ingenomen pil. Na de 'uitgestelde' stopweek (altijd 7 dagen!) begint u weer aan een nieuwe strip. Houd er rekening mee dat tijdens het doorslikken zonder stopweek toch wat bloedverlies kan optreden; dat betekent nog niet dat de pil onveilig is geworden. U kunt 2-3 strips (3e sets) achtereen doorslikken; wilt u de menstruatie wat langer uitstellen, raadpleeg dan uw huisarts. U kunt dan beter (tijdelijk) overstappen op een 1-fasepil (minder verspilling).
crap in = crap out
pi_33099094
Niemand die de Evra gebruikt?? Of er ervaring mee heeft?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_33112332
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef loveli het volgende:
Je kunt er wel je menstruatie mee uitstellen, maar niet doorslikken zoals een 1-fase pil (dat een drie-fasen pil wat betreft doorslikken anders is dan een gewone pil had je huisarts wel even van te voren duidelijk mogen maken). Een ander groot verschil met de een-fase pil is, dat je hormoonspiegel niet constant blijft, waardoor moodswings makkelijker kunnen optreden.
Dat heeft ze gewoon verteld hoor, ik zei dus ook dat ik het juist een bezwaar vond dat ik 'm niet door kon slikken, 2 volle maanden. Aan m'n menstruatie alleen uitstellen heb ik niet veel, ik wil gewoon 1 keer per 2 maanden (nouja 6 weken) ongesteld zijn, net als ik eerder altijd deed. Dat laatste wat je zei was ook de reden dat ze me deze pil voorschreef, maar eigenlijk had ik yasmin willen proberen, daar had ze weer slechte ervaringen mee dus had ik maar te slikken wat zij me voorschreef
pi_33119587
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:35 schreef Ynske het volgende:
Heb ik weer
En weet je al wat meer?
pi_33131215
Ik gebruik op dit moment de pil niet, kan ik nu zomaar uit het niets beginnen met het slikken hiervan om een eventuele volgende menstruatie ( over 1 à anderhalve week) uit te stellen?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2005 @ 13:55:29 #86
70532 loveli
N
pi_33132867
Daar heb je in principe andere pillen voor, Primolut. Daar kun je tot 3 dagen voor de menstruatie mee beginnen.

Volgens mij (leek) kan het nog net met de pil. Cyclus: na de eisprong komt je lichaam er na een dag of 10 achter dat er niets ingenesteld is => afbraak slijmvlies 14 dagen na eisprong. Je zit nu nog in de fase dat het slijmvlies in stand wordt gehouden. Als je de pil gaat slikken, blijft dat zo, door de hormonen denkt je lichaam dat je zwanger bent.

Voor anti-conceptie moet je op dag 1 van de menstruatie beginnen met slikken om meteen beschermd te zijn tegen zwangerschap. Wat beter op je hormooncyclus aansluit (pil niet als anti-conceptie maar bv. regulering cyclus of uitstellen), is als je na 1 week begint.

De eerste tijd dat je de pil slikt, heb je meer kans op doorbraakbloedingen. Je lichaam moet wennen. Dat is (volgens mij) minder wanneer je na 1 week (dag 7) begint, omdat dat je cyclus minder verstoort.

Jij wilt nu (anderhalve week voor je menstruatie, dus ongeveer dag 18) beginnen met slikken. Hoe dat aansluit bij je cyclus? Geen idee. Dat zou je aan de huisarts moeten vragen. Wil je ook aan de pil als anti-conceptie? Dan is het misschien een optie om nu te gaan slikken, maar eerst even vragen of het verstandig is en wat de kans op doorbraakbloedingen is.

Wel snel doen, want binnen een week gaat je lichaam zich voorbereiden op het afbreken van het slijmvlies. Je hebt meer slijmvlies dan een pilgebruikster. Je hebt gewoon normaal slijmvlies, de pil zorgt ervoor dat er minder slijmvlies wordt opgebouwd, jij hebt veel slijmvlies zodat een eventuele bevruchte eicel zich goed kan innestelen.

Dus: volgens mij kan het eventueel wel, maar ik zou het alleen doen als je daarna de pil wilt blijven gebruiken. Ook heb je (denk ik) met de pil meer kans op een doorbraakbloeding (of het is niet te voorspellen), zeker als je midden in je cyclus begint te slikken.
Even naar de huisarts of apotheek.
crap in = crap out
pi_33144758
Het is wel de bedoeling om de pil inderdaad daarna door te blijven gebruiken. Dat het op dit moment niet echt 'ideaal' is om te beginnen snap ik, en dat ik niet beschermd ben tegen een zwangerschap is mij ook duidelijk. Het gaat mij er in dit geval echt puur en alleen om om die menstruatie uit te stellen, hij komt nogal 'ongelegen'. Huisarts of apotheek is in dit geval dus geen optie meer, die krijg ik op zijn vroegst maandag te pakken, en ik zou dan dus al zo snel mogelijk moeten gaan beginnen met een nieuwe strip.

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_33145148
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

Stediril-d
Stediril-D®: Andere namen

* Neogynon

30 microgram ethinylestradiol en 250 microgram levonorgestrel per tablet

Bron: http://www.consumed.nl/

M.a.w. een andere pil met exact dezelfde samenstelling is Neogynon.
Raar dat de apotheekmedewerker jou dat niet heeft verteld.

Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 16-12-2005 21:20:10 ]
pi_33145624
Op www.pilonline.nl vond ik het volgende bericht dat mijn bovenstaande verhaal bevestigt:

Bericht van fabrikant Wyeth 9 nov. 2005. Uit de handel gaan:
Harmonet, Tri-Minulet en Stediril-d gaan uit de handel per 2e kwartaal 2006. Stediril-d is per direct uit de handel helaas. In plaats van deze produkten kunt u respectievelijk kiezen voor de farmaceutisch gelijke alternatieven: Meliane, Triodeen en Neogynon 21.
pi_33147047
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Stediril-D®: Andere namen

* Neogynon

30 microgram ethinylestradiol en 250 microgram levonorgestrel per tablet

Bron: http://www.consumed.nl/

M.a.w. een andere pil met exact dezelfde samenstelling is Neogynon.
Raar dat de apotheekmedewerker jou dat niet heeft verteld.

Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.
Heb t ook gelezen.
Maar is niet exact het zelfde
In de Neogynon zit een bestandsdeel die minder microgram is dan steridril-D.
Neogynon 30 microgram ethinylestradid
Steridril-D 50 microgram ethinylestradid
Dus hij is iets lichter.
Dus je zo toch niet weten hoe je er op reageerd als je er gevoelig voor bent
pi_33147119
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Op www.pilonline.nl vond ik het volgende bericht dat mijn bovenstaande verhaal bevestigt:

Bericht van fabrikant Wyeth 9 nov. 2005. Uit de handel gaan:
Harmonet, Tri-Minulet en Stediril-d gaan uit de handel per 2e kwartaal 2006. Stediril-d is per direct uit de handel helaas. In plaats van deze produkten kunt u respectievelijk kiezen voor de farmaceutisch gelijke alternatieven: Meliane, Triodeen en Neogynon 21.
De Melaine is een hele lichte pil Steridril-D een hele zware
En Triodeen is een 3 fase pil.
Vind het wel rottig dat steridril-D eruit gaat, ben er zo aan gewent
pi_33147380
Hm in Neogynon zit ook 50 mcg thinylestradiol en geen 30.
Heb een doosje van mij erbij gepakt en ja: 50 mcg.

Wel dus exact dezelfde pil als Stediril-D!

Heb ff een lijstje opgezocht op http://www.sexwoordenboek.nl/pil_lijst_eenfase.html

Merknaam

Progestageen

Oestrogeen: ethinylestradiol

Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram

[ Bericht 98% gewijzigd door cinnamongirl op 16-12-2005 22:40:26 ]
pi_33147566
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
oops
zei ik dus ook toen ik t las
Maar t beste is dus even met de dokter overleggen wat t beste bij je zou passen.
Waarneer zou jij moeten overstappen dan?
pi_33147658
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Hm in Neogynon zit ook 50 mcg thinylestradiol en geen 30.
Heb een doosje van mij erbij gepakt en ja: 50 mcg.

Wel dus exact dezelfde pil als Stediril-D!

Heb ff een lijstje opgezocht op http://www.sexwoordenboek.nl/pil_lijst_eenfase.html

Merknaam

Progestageen

Oestrogeen: ethinylestradiol

Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Op die ene site waar ik m vandaan had ston 30 microgram
Hebben hun misschien een foutje gemaakt
pi_33147733
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:41 schreef lovebear het volgende:

[..]

zei ik dus ook toen ik t las
Maar t beste is dus even met de dokter overleggen wat t beste bij je zou passen.
Waarneer zou jij moeten overstappen dan?
Ik slikte altijd al Neogynon! Was er heel tevreden mee. Van andere pillen kreeg ik doorbraakbloedingen en hoofdpijn en huilbuien, met deze pil had ik totaal geen klachten.
Maar ik ben nogal ehm..vergeetachtig met de pil. Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.
Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
pi_33147909
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:45 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik slikte altijd al Neogynon! Was er heel tevreden mee. Van andere pillen kreeg ik doorbraakbloedingen en hoofdpijn en huilbuien, met deze pil had ik totaal geen klachten.
Maar ik ben nogal ehm..vergeetachtig met de pil. Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.
Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
Tnx voor de info
Zoiezo eerst naarde dokter, anders krijg je niet eens een nieuwe pil mee.
Bij mij zit het er echt ingebakken om m in de ochtend te nemen.
Vergeet m zelf nooit.
Met de Steridril-D had ik nooit doorbraak bloedingen.
Maar ja de maandelijkse sacho buien blijven altijd wel
pi_33148318
quote:

[..]
Dus heb ik een koperspiraal laten zetten.
Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe
Maar zo t echt niet durven zn spiraal.
Maar ben blij dat hij jou zo goed bevalt
pi_33156435
quote:

[..]

Heel blij met die keuze. Ik betaal ook nog eens de komende 5 jaar niets, wel zo fijn met die nieuwe zorgverzekering.Maar ik denk dus dat jij kunt overstappen op Neogynon hoor. die 30 mcg moet een typo zijn geweest op die consumed site. Ik lees verder overal 50 mcg. Ik zou het even vragen bij de apotheek!
Wat betreft verzekeren, voor alle studenten misschien goed nieuws:"

CZ heeft een speciale studentenpolis. De basispremie is gelijk aan de normale polis, maar je krijgt álle aanvullende verzekeringen voor iets van 9 euro per maand erbij. Ik was eerst niet van plan me aanvullend te verzekeren met de "gewone aanvullingen" omdat ik dan de kosten er niet uit haal, maar nu wordt dus de tandarts gedekt, de pil en daarnaast ook een (klein) deel van mijn lenzenkosten. Daarmee haal ik die premie van de aanvullende verzekering er al dubbel en dwars uit. Misschien een idee voor sommige mensen om even naar te kijken?
pi_33159417
Offtopic:

@innovative: De VGZ heeft dat ook, alleen dan betaal je 14 euro extra (dan zit je op een totaal van 102 euro per maand - zitten ook fysio enzo bij).
Hoeveel is dat bij de CZ?
pi_33160064
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Offtopic:

@innovative: De VGZ heeft dat ook, alleen dan betaal je 14 euro extra (dan zit je op een totaal van 102 euro per maand - zitten ook fysio enzo bij).
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Offtopic:

87,30 premie met 9,95 aan aanvulling, dus in totaal 97,25.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')