abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:35:28 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30080054
OMG! Wat een bedrag!
Kan me voorstellen dat je daar niet echt blij mee bent, maar dat je ook niet langer wil wachten...
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:53:54 #252
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30080763
Wat een gedoe slaapmeisje.. zulk soort dingen komen altijd op ongunstige momenten
Wel al bijna beginnen.. spannend!!

Kleine update van mij, ik ben vorige week zondag ongesteld geworden na de mk. Alleen gaat deze ongesteldheid niet echt zoals het 'hoort'.. Morgen denk ik toch maar even het zkh bellen voor een echo. Ben hele grote stolsels verloren (ruwe schatting: 10x10 cm) en ik vloei nu dus al 9 dagen. Dus OF het zijn resten van de mk die nu goed opgeruimd worden, OF er zat deze maand toch weer 'iets'. (vorige week idd iets verloren wat heel eventueel, misschien een vruchtje zou kunnen zijn geweest, had alleen geen tijd om 't uitvoerig te bekijken).
Maar ff kijken of ik nu 'schoon' ben vanbinnen lijkt me geen overbodige luxe.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:39:53 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_30082495
laat dat maar even goed nakijken ET, dat lijkt me wel verstandig idd.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:09:20 #254
1087 Merisse
broddeltante
pi_30087017
Slaapmeisje balen van prijs van die hormonen joh!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_30087808
Merisse hoi, ik heb je gemist, was je op vakantie?

Slaapmeisje, die prijzen he? Ik weet nog dat ik 800 euro afrekende in de apotheek een keer. Ik kon wel janken eigenlijk toen. Maar een paar weken erna moest ik gaan bijspuiten en moesten we weer 400 euro ophoesten, vreselijk. Ook door een verzekeringsgedoetje. Ben je iets uitgerust deze zomer? Succes weer!

ET, wat wonderlijk allemaal. Laat maar goed nakijken.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:24:45 #256
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30089253
E.T. heb je al een afspraak gemaakt voor een echo? Ik zou echt zenuwachtig worden van die grote stolsels. Hopelijk is dit dan het allerlaatste restje en kun je vanaf nu toewerken naar je behandeling.

Vanmorgen heb ik nog even de apotheek gebeld en het schijnt dat de eigen bijdrage dus voor de Menopur is en niet voor de Synarel. Verder konden ze mij vertellen dat de bestelling nog niet compleet is door een computerstoring bij de leverancier en dat ik morgen nog maar even moet bellen Daarna heb ik de Agis gebeld en die wisten mij in ieder geval te vertellen dat ik de eigen bijdrage via een declaratieformulier weer kan terugvorderen. Dat is dan in elk geval wel een geruststelling!

snoopy Merisse
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30089285
Ja menopur, dat was bij ons ook

Ga je over op de Menopur?
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:28:30 #258
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30089327
Tink ik ga inderdaad over op de Menopur ipv Puregon. Wie weet doet verandering van hormoon wel zwanger worden
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30089378
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tink ik ga inderdaad over op de Menopur ipv Puregon. Wie weet doet verandering van hormoon wel zwanger worden
We hopen en we duimen

Zo jammer, ik had nog hele 2 dozen Menopur staan, die zijn nu over datum en terug naar de apotheek inmiddels.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:50:11 #260
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30089889
Dat is zeker jammer Tinkerbell. Ik kan me nog herinneren dat je die in de aanbieding had, maar toen zat ik nog op de Puregon geloof ik. Wat is dat spul allemaal duur zeg ongelovelijk. Ben natuurlijk allang blij dat het bestaat
pi_30090294
Hoi slaapmeisje
Ik ben vorige week maandag ongi geworden en nu dus cd.9.Ik was nog op vakantie en kon dus niet beginnen met de medicijnen,die ik ook nog niet in huis heb.
Volgende ongi afwachten dus en dan maar hopen dat mijn banksaldo het toelaat ,want ik krijg een bedrag van 220 euro om mijn oren,geloof ik.Maar ff flink bijwerken dus en dat begint vannacht en morgennacht.Dus hier nog even afwachten.
Wat een enorm bedrag voor die spray zeg,tjee!.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:22:43 #262
3011 E.T.
pi_30090778
Ik moest de laatste keer alles voorschieten bij de Apotheek.. Mijn hemel wat een geld! 1100 euro, voor 2 weekjes spuiten..

Ik heb toch niet gebeld. Sinds gistermiddag vloei ik niet meer en is alles 'rustig'. Alleen nog een beetje oud bruin bij 't afvegen. En aangezien ik toch een uitgangsecho krijg voor ik ga spuiten bij de volgende menstruatie laat ik het maar zo.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30090885
Ohh ET das schikken zeg, nou ik hoop dat ze snel kijken of alles goed schoon is nu
Oh editje ET, lees beetje over alles heen hopelijk gaat snel maandje voorbij, dat je weer snel mag spuiten en beginnen.

Slaapmeisje,minoes en merisse
Ik duim me nog steeds rot voor jullie

liefs shir
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:18:36 #264
3011 E.T.
pi_30140785
Vandaag toch maar ff gebeld.. 11 dagen vloeien werd me wat te gortig. Ik werd vanmiddag teruggebeld door een van de artsen en zo'n menstruatie als ik nu heb is heel goed mogelijk na een miskraam. Ze zag geen reden tot ongerustheid of verder onderzoek.
Gewoon volgende maand beginnen.. Over die uitgangsecho die ik dan nog krijg deed ze ook heel luchtig; ik had 't idee dat als het aan haar had gelegen dat dat niet eens hoeft en dat 't nu meer ter geruststelling enzo is.
Nou heb ik sinds vanmorgen niet meer gevloeid (maar dat heb ik eerder gedacht) dus ik hoop maar dat 't nu ook echt over is en dat ik 't volgende keer weer gewoon netjes op tijd ben
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:49:17 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_30143823
heeft dit jou ook gerust gesteld ET? Want anders moet je er nog een keer om vragen, dat soort luchtig gedoe is niet altijd even prettig.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:31:00 #266
3011 E.T.
pi_30145392
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:49 schreef Belana het volgende:
heeft dit jou ook gerust gesteld ET? Want anders moet je er nog een keer om vragen, dat soort luchtig gedoe is niet altijd even prettig.
Best wel Ik wist wel dat de eerste menstruatie wel heftiger kon zijn, maar dat kan dus best behoorlijk heftig zijn.
En zeker ook de luchtige toon van de arts (is zelf nog een jonge meid, dus gevoelsmatig klikt dat wel) was voor mij genoeg om te denken van ok dan, dan zal het wel.
En ergens 'wist' ik ook wel dat het goed zat, maar toch vond ik het wel vreemd wat m'n lichaam deed. Nu weet ik dus dat 't idd zo vreemd kan zijn en dat dat nog gewoon normaal kan zijn.

Wazig verhaal, maar je snapt 't wel (hoop ik)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:39:18 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_30145724
duidelijk hoor
goed dat ik het weet overigens, want dan hoef ik me ook niet druk te maken als het wat erger is dan normaal. Hoe lang duurde het voor je weer ongesteld werd? kan 4 tot 6 weken duren begreep ik, het is voor mij nu 4 weken geleden.
stormy waters...
sailin'
pi_30145726
E.T., mijn ervaring is dat die jonge artsen de dingen veel serieuzer nemen, en nooit enig risico nemen. Als zij er dus zo luchtig over deed, kun je er echt wel van uit gaan dat er dus geen probleem is. Fijn dat je weer wat geruster bent. Heb je al een beetje moed verzameld voor de komende cyclus? Toch weer een hele dobber...
mooi he, alles
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:04:22 #269
3011 E.T.
pi_30146771
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:39 schreef phileine het volgende:
E.T., mijn ervaring is dat die jonge artsen de dingen veel serieuzer nemen, en nooit enig risico nemen. Als zij er dus zo luchtig over deed, kun je er echt wel van uit gaan dat er dus geen probleem is. Fijn dat je weer wat geruster bent. Heb je al een beetje moed verzameld voor de komende cyclus? Toch weer een hele dobber...
Ik sta echt te popelen om die spuit weer in m'n buik te zetten
Echt heel raar.. en ik heb er al 1,5 week opzitten van deze cyclus.. Als het goed is dus nog maar 3,5 week en dan begin ik alweer (ik heb een normale cyclus van 34 dagen en was nu na de mk gewoon netjes op tijd en heb dus goede hoop dat ik volgende keer ook weer netjes op tijd ben)
  donderdag 1 september 2005 @ 10:02:24 #270
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30157829
Ik heb net dit topic even terug gelezen. Martijn en ik willen ook graag een kindje.
Wij hebben al een IVF poging met eiceldonatie gedaan en die is gestrand in een miskraam.
Ben op 18-01-2005 met 14 en een halve week gecurreteerd. ( Zeer slecht nieuws tijdens een echo en nu? )

Tussendoor mijn hart laten opereren ( Aneurisma (Verwijding AORTA) )
Nu moet ik dus wachten tot ik voldoende hersteld ben. (Waarschijnlijk begin 2006) om weer een nieuwe poging te doen met IVF. Dat wordt dan wel een cryo-poging omdat we gelukkig nog een embryootje over hadden van onze eerst keer.

Momenteel heb ik dus niet echt iets super actueels te meldden omdat ik eerst moet aansterken. Maar tot die tijd blijf ik zeker meelezen en hou jullie op de hoogte zodra wij weer starten. (Ben een beetje ongeduldig, zou het liefst zo snel mogelijk weer de IVF afdeling bellen)
Positive thinking, my way of thinking!
pi_30164229
Annemiek,de operatie heb je dus inmiddels gehad,ik had gelezen dat dat eerst moest,voor je weer zwanger mocht raken.
Nu snel weer beter worden en hop,naar de ivf kliniek

Groetjes,Minoes
  donderdag 1 september 2005 @ 15:09:31 #272
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30167271
Dank je Minoes!
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2005 @ 15:59:51 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30169028
*springt even uit lurkstand*

mag ik je dan in ieder geval feliciteren met een geslaagde operatie?
  donderdag 1 september 2005 @ 19:01:32 #274
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30174710
Dank je Lady-wrb!

Juist omdat het nu (na die operatie) zo goed gaat begin ik een beetje ongeduldig te worden en kan ik niet wachten om weer naar de IVF afdeling te mogen bellen voor de eerste afspraak.
  donderdag 1 september 2005 @ 19:03:51 #275
3011 E.T.
pi_30174769
frustrerend he Annemiek?
Wel mooi dat de operatie zo goed is gegaan!
pi_30187099
Annemiek, ben echt blij dat de operatie goed is gegaan. hoop dat jullie snel weer mogen beginnen aan een klein wondertje
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:24:29 #277
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30194620
Het is inderdaad behoorlijk frustrerend, maar je doet er zo weinig aan. Zal gewoon geduld moeten hebben. Kan ik in de tussentijd mooi de moed verzamelen om weer hoop en vertrouwen te krijgen in een goede afloop van de nieuwe poging. Mag na de controle CT-scan van mijn hart (half jaar na de OK - dus ergens januari) weer beginnen.
pi_30195275
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:39 schreef Belana het volgende:
duidelijk hoor
goed dat ik het weet overigens, want dan hoef ik me ook niet druk te maken als het wat erger is dan normaal. Hoe lang duurde het voor je weer ongesteld werd? kan 4 tot 6 weken duren begreep ik, het is voor mij nu 4 weken geleden.
Onze vlos zei dat het 6 tot 8 weken duurde Maar ja als het maar weer snel gewoon op regel komt!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:08:01 #279
3011 E.T.
pi_30195707
Ow, Belana..
Ik was gewoon weer op tijd na de mk. ik heb nomaal een cyclus van 34 dagen en ik werd precies op dag 34 na het verliezen van het vruchtje weer ongesteld.
Maar in het ziekenhuis werd gezegd dat er geen peil op te trekken is.. sommigen zijn 't weer gewoon op tijd, bij anderen kan het wel tot 8 weken duren. Ik denk dat het er ook wel mee te maken hebt hoelang je zwanger was. (in mijn blonde redenering is langer zwanger = meer hormonen = duurt langer om weer 'normaal' te worden)
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:28:25 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_30196283
Ach, ik merk het wel. Begon wel alweer zere borsten te krijgen, dus het is wel weer aan het werk denk ik
stormy waters...
sailin'
pi_30213213
Even een korte update van mijnentwege:
Gisteren, 1 september, moest ik dus teruggaan voor de controle van mijn bloedonderzoek.

Mijn bloedonderzoek spreekt dus idd boekdelen.

De waarde van LH (voor eisprong) hormoon is stukken hoger dan FSH-hormoon (om eicel te doen groeien). Maar dat was dus wel te verwachten aangezien dat in het andere bloedonderzoek ook zo was.

Waar ze wel van geschrokken was, waren de resultaten van de mannelijke hormonen. Ze had ze hoger verwacht dan normaal, maar niet zo hoog.

Waar bij vrouwen de waarde van testosteron rond de 16 ligt, ligt dat bij mij op 132, vrije testosteron is normaal 0,2 tot 0,5, dat is bij mij 2.76. Androsteendion (ook mannelijk gedoe) is normaal tussen 0.3 en 3.3, da’s bij mij 7.

TE hoog dus vindt ze en daarom moet ik vanaf nu naast de pil nog een ander medicijn nemen (androcuur ) zodat die mannelijke hormonen hopelijk een beetje zullen zakken.

Na 6 strips moet ik teruggaan met de resultaten van een nieuw bloedonderzoek en dan zal ze zien of het iets uitgehaald heeft.

Vandaag dan de eerste echte lesdag vol kennismakingsgesprekjes. Heb ik denk ik 4 keer de vragen "Mevrouw, wil je kinderen?" "Mevrouw, wanneer wil je kinderen?" "Mevrouw, hoeveel kinderen wil je?" mogen beantwoorden. Heb het altijd met een glimlach en een grapje beantwoord zodat het voor iedereen een luchtig gesprek kon blijven
pi_30218157
Wow Leonieke,dat zijn idd.hele hoge waardes.
Ik hoop dat de medicijnen gaan helpen en het goed komt voor je.

Groetjes,Minoes
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:27:17 #283
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_30229334
Leonieke,

M.b.t. je hoge waardes van mann. hormoon: bij mij was het ook te hoog. Weliswaar niet zo'n groot verschil als bij jou, maar toch.
Zoals mss bekend bij PCO (heb ik dus ook) kun je soms last hebben van acne en overbeharing, zowel in het aangezicht als schaamstreek.

Ze zeggen trouwens dat vrouwen die heel vroeger te kijk werden gezet in een rariteitencircus (denk maar aan De Vrouw Met De Baard) waarschijnlijk ook PCO hadden

Dat wordt -in de meeste gevallen- veroorzaakt door het teveel aan mann. hormoon. Gelukkig heb ik geen overbeharing maar wel wat meer last van puistjes soms.
Hoe dan ook: afvallen helpt! Ik las een tijdje geleden dat je al bezig was met fitness dus ik zou zeggen: volhouden meid!
Ikzelf was al een fantieke sportster maar bij de gedachte dat het testosteron-gehalte kon dalen door gewichtsverlies (testosteron vind het nl. fijn om zich te ''nestelen'' in vetcellen) werd ik nog fanatieker.
Bij later bloedonderzoek bleek idd dat het gehalte gedaald was naar normale waarde.
Dus hopelijk kan het bij jou ook schelen als je flink wat vetcellen verbrandt!! Succes!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  † In Memoriam † maandag 5 september 2005 @ 10:56:42 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30282505
androcur wordt ook voorgeschreven aan transseksuele mannen. wisten jullie dat?
  maandag 5 september 2005 @ 11:02:38 #285
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30282619
Leonieke,

Ik hoop dat die extra medicijnen helpen en dat je waardes zakken tot een normaal niveau.
Heb je er ook hinder van? opvliegers, moe dat soort dingen of voel je je verder wel prima?

Ik merk wel dat als ik mijn pil niet neem dat ik toch minder lekker in mijn vel zit.
pi_30291897
Hmz nu begrijp ik het niet meer
Ik dacht dat PCO veroorzaakt werd door een verkeerd FSH/LH hormoon (mijn LH is hoger dan FSH) En ik dacht dat ik daarom PCO had. Blijkbaar ligt het dus aan mijn mannelijke hormonen

@lady-wrb: lol ik ga mijn vriend dus maar nooit achter mijn doosje androcur laten gaan

@Annemiek78: qua vermoeidheid, daar heb ik al jaren last van, maar ik steek het altijd op mijn ijzerniveau. Ik heb af en toe last van ijzertekort (nu zou het normaalgezien wel op peil moeten zijn) Maar moe, ja dat wel. Opvliegers, af en toe, dan lachen de mensen (zij die van niets weten) wel met mij en zeggen dat ik al in menopauze ga gaan Lach ik maar gewoon rustig mee

@LW: hmz, zoals jij het schrijft, ga ik gewoon nog zin krijgen om te gaan fitnessen. Ik denk wel dat ik daarmee in één of ander boek vermeld mag worden. Zelfs mijn leerlingen zaten vandaag al te lachen dat ik ging fitnessen. Ze vroegen wat er in godsnaam gebeurd was met mij tijdens de vakantie Was wel grappig. En ik hoop alleszins dat het gaat verminderen.

Groetjes
pi_30336783
Na aanleiding van me vraag aan slaapmeisje in wachten op... ga ik hier maar eventjes verder.
ff uitlegje lol anders zien mensen water branden

Maar ik wist niet dat dit ook al bestond... waarom hebben ze je eerst laten spuiten dan als er een pijnloze?? oplossing voor was?
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 08:50:26 #288
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30344257
Schiet mij maar lek Renegate. Toen ik dat aan de arts vroeg zei ze dat het haar niet uitmaakte wat ik gebruik. Ik denk dat de neusspray iets duurder is voor de verzekering en dat ze in eerste instantie gewoon het goedkoopste aanbieden en als je dan begint te sputteren dat ze dan kijken naar verdere mogelijkheden. Omdat ik nu al op cd21 van de voorgaande cyclus moet beginnen met dit hormoon, ben ik extra blij dat het een neusspray is. Vanaf mijn menstruatie ga ik dan de Menopur erbij spuiten dus ik mag straks nog genoeg prikken

[ Bericht 1% gewijzigd door Slaapmeisje op 07-09-2005 12:40:28 ]
pi_30350155
Best wel lomp van het ziekenhuis du, alsof het al niet vervelend genoeg is allemaal.
Nou we blijven duimen hoor...

(voor iedereen trouwens)
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_30568002
Ik verwacht vrijdag de 16e ongi te worden,dus dan ga ik binnenkort weer beginnen met de hormonen.Nu in spuitvorm.....
Net even de apotheek gebeld en ook hier even schrikken van de prijs:ipv.de "ongeveer"220 euro,komt het neer op precies 354,04.Wauw,wat een bedrag.En dan de pregnyl nog,maar dat is iets van 16 euro ,dus dat valt wel mee.
Even met hubbie gaan overleggen wat we gaan doen.Want we willen nog wel eten deze maand

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 13:04:05 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30569423
Minoes moet je het dan allemaal zelf betalen? Sorry ik ben het een beetje kwijt wat voor behandeling je nu gaat doen (IUI of IVF).
pi_30570614
Ik dacht dat je de hormonen bij IUI zelf moet betalen? Ik heb het even opgezocht; zie stukje van Freya:

Ziekenfondspatiënten krijgen gangbare vruchtbaarheidsbehandelingen beperkt vergoed. Bij inseminatie- en hormoonstimulatiebehandelingen worden de ziekenhuiskosten betaald, maar de medicijnen moet men zelf betalen. Ook de eerste IVF-behandeling plus medicijnen komen voor eigen rekening. Daarna worden de tweede en derde IVF-behandeling, inclusief de benodigde medicijnen, betaald door het ziekenfonds. Dit is echter geen reguliere ziekenfondsvergoeding, maar het wordt vanuit een subsidieregeling vergoed.
Sommige ziektekostenverzekeraars bieden in de aanvullende verzekering dekking voor (een deel van) de kosten die hierboven als eigen bijdrage genoemd worden.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 14:04:33 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30571100
Wat heb ik het dan getroffen dat mijn verzekering alles vergoed zeg (Agis Comfort). Ik hoef werkelijk waar niets zelf te betalen!
  woensdag 14 september 2005 @ 14:21:01 #294
3011 E.T.
pi_30571535
Ook hier wordt de eerste behandeling volledig vergoed (Zilveren Kruis met Zilveraanvulling)
  woensdag 14 september 2005 @ 18:35:19 #295
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30578651
Wij hebben een plus integraal verzekering en ook alles vergoed gekregen voor onze eerste poging.
Ik lees ook vaak oproepen/reacties van meiden die nog hormonen over hebben aanbieden ter overname. Is misschien goedkoper als rechtstreeks bij de apotheek.
pi_30580270
Ik krijg dus idd.de behandeling vergoed(1 minuut pielen en klaar )
Maar de medicijnen moet ik dus zelf betalen,ook terwijl ik een aanvullende ziektekosten verzekering heb van het ziekenfonds.
Ik denk dat het er deze maand dus niet inzit,want dan kan ik nog 40 euro besteden voor 11 dagen om te eten
Dat stomme geld En als je nu zeker weet,dat die IUI-poging weer gaat lukken,dan vind ik het wel best.Maar als ik langer dan 10 dagen moet spuiten,kom ik al in de knoei,want dan zal ik toch nog een spuit moeten kopen.En als dat financiëel niet kan,moet ik dus stoppen en heb ik al dat geld voor niks uitgegeven.....
Oftewel........volgende maand de kinderbijslag er maar voor wegleggen,want nu kan het gewoon niet.
Leuk verjaarscadeautje

Groetjes,Minoes

(Annemiek,waar heb je die oproepen gezien,voor overname van medicijnen?)
  woensdag 14 september 2005 @ 19:32:39 #297
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30580473
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:27 schreef minoes_ het volgende:

(Annemiek,waar heb je die oproepen gezien,voor overname van medicijnen?)
Bij Freya op de website en op het forum van Flair kom ik ze wel eens tegen.
Voornamelijk bij Freya.

Knap vervelend dat financiele gebeuren.. Een 'gezond' echtpaar hoeft er ook geen duizenden euro's aan uit te geven. Jammer dat de Nederlandse gezondheidszorg niet wat beter geregeld is, op dat gebied.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:14:41 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_30581972
Ach Minoes_ wat een tegenvallers zeg!
Hoop dat jullie eruit komen.

Zeg, jullie weten dit waarschijnlijk al vast wel, maar toch.
Het blijkt dat na een eerste zwangerschap het lichaam zich aanpast.
Even uitleggen: mijn nieuwe overbuurvrouw is zwanger geraakt van de eerste dmv die spuiten in de buik (hormonen) wat jullie vaak ook moeten doen. Ik ben niet genoeg ingelezen om te zeggen of dit nu IVF of IUI is of wat dan ook, geef ik eerlijk toe.
Zij werd nl. niet ongesteld en had dus kennelijk geen eisprong. Dmv die spuiten werd dit opgewekt. Jullie weten vast wel wat ik bedoel.
Nu is ze dus binnen no-time na de eerste zwanger geraakt van de 2e. Inmiddels is ze zwanger van de 3e, binnen 3 jaar tijd!!
Maar die laatste 2 zwangerschappen zijn dus spontaan. In het ziekenhuis was haar al verteld, dat door de zwangerschap haar lichaam zich aangepast had. En vanaf toen had ze wel 'cyclussen'.

Opvallend is ook, dat mijn vriendin die ook met die behandeling bezig was toen ze alsnog zwanger raakte van de 1e, nu ook spontaan ongeplanned zwanger is van de 2e.
Dus die theorie lijkt wel op te gaan.
Misschien is dit een hoopvol gegeven voor een aantal van jullie, die hetzelfde hebben.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 23:22:28 #299
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30589121
Minoes wat een ontzettende domper voor jullie dat een poging er deze maand niet in zit vanwege het geld. Echt zo gigantisch balen. Bah, weer een maand wachten Heel veel sterkte ermee, want het zal geen gemakkelijke beslissing zijn geweest.

Dutchie het kan IVF of IUI zijn. Bij beide behandelingen wordt gebruik gemaakt van hormoonpreparaten. Het is inderdaad wel een hoopvol gegeven dat zwanger worden van een volgend kindje zomaar wel spontaan kan gebeuren. Ik betwijfel namelijk of ik, als ik onverhoopt toch zwanger raak tijdens een van de IVF's, dat ik ooit nog de medische molen in ga voor een tweede. Ik mag god op mijn blote knieën danken om1 kindje te krijgen en ik zou het denk ik niet meer aankunnen om voor een tweede door deze hel te moeten gaan.
  woensdag 14 september 2005 @ 23:33:51 #300
3011 E.T.
pi_30589508
sja, ik ben natuurlijk het fok-bewijs van een spontane zwangerschap na een kind uit ivf
Het liep alleen niet af zoals we gehoopt hadden, maar het kan dus wel.
(alleen is hier dus wel de pest dat 't overduidelijk aan Swets ligt en mijn lichaam zich aan kan passen wat 't wil, maar daar wordt Swets z'n zaad niet beter van )

Ik word trouwens wel helemaal gestoord van dat lichaam van mij
In de afgelopen drie weken is het al twee keer voorgekomen dat ik wel drie hele dagen niets gevloeid heb.. Verder nog steeds regelmatig toch wat licht bloedverlies (soms bruin, soms helderrood) en af en toe wat 'vlokjes' in de pot.

Volgende menstruatie zou ik weer mogen beginnen, maar wel eerst nog een uitgangsecho. Nou volgens mij is het dus niet mooi schoon van binnen en ga ik dus niet over twee weken beginnen
Naja, we zien wel weer. Ik ben wel het vertrouwen in m'n lichaam een beetje kwijt, heb echt geen idee meer waar ik aan toe ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')