Even een korte update van mijnentwege:
Gisteren, 1 september, moest ik dus teruggaan voor de controle van mijn bloedonderzoek.
Mijn bloedonderzoek spreekt dus idd boekdelen.
De waarde van LH (voor eisprong) hormoon is stukken hoger dan FSH-hormoon (om eicel te doen groeien). Maar dat was dus wel te verwachten aangezien dat in het andere bloedonderzoek ook zo was.
Waar ze wel van geschrokken was, waren de resultaten van de mannelijke hormonen. Ze had ze hoger verwacht dan normaal, maar niet zo hoog.
Waar bij vrouwen de waarde van testosteron rond de 16 ligt, ligt dat bij mij op 132, vrije testosteron is normaal 0,2 tot 0,5, dat is bij mij 2.76. Androsteendion (ook mannelijk gedoe) is normaal tussen 0.3 en 3.3, da’s bij mij 7.
TE hoog dus vindt ze en daarom moet ik vanaf nu naast de pil nog een ander medicijn nemen (androcuur
![]()
) zodat die mannelijke hormonen hopelijk een beetje zullen zakken.
Na 6 strips moet ik teruggaan met de resultaten van een nieuw bloedonderzoek en dan zal ze zien of het iets uitgehaald heeft.
Vandaag dan de eerste echte lesdag vol kennismakingsgesprekjes. Heb ik denk ik 4 keer de vragen
"Mevrouw, wil je kinderen?" "Mevrouw, wanneer wil je kinderen?" "Mevrouw, hoeveel kinderen wil je?" mogen beantwoorden. Heb het altijd met een glimlach en een grapje beantwoord zodat het voor iedereen een luchtig gesprek kon blijven