mij ook maar je hoort ook van andere mensen dat het wel vaker gebeurt dat als je niet ongesteld word in de stopweek en dat je dan gewoon de pil door moet slikken na de stopweekquote:Op zondag 4 december 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een zwangerschapstest lijkt me sowieso verstandig als je ineens niet ongesteld wordt.
jah heb toen ook overgegeven hield er nix inquote:Op zondag 4 december 2005 19:51 schreef ZwarteMagika het volgende:
Je bent ziek geweest, heb je toen ook overgegeven? Bij overgeven/diarree binnen 4 uur nadat je je pil hebt geslikt is ie nog niet in je lichaam opgenomen en dus niet meer veilig, daar moet je dus goed mee uitkijken..
Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.quote:Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Moja het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraagIk ben nu zo'n 3 maanden geleden overgestapt van de mycrogynon 30 naar de Minerva, ik ben alleen niet begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie maar ong 2 weken hierna. Ik heb verder die hele eerste strip geen sex gehad omdat de strip dan geheel onveilig is (toch?) ik vroeg me nu af of de strip nu gewoon wel veilig is omdat ik pas na 2 weken van mn eerste menstruatie ben begonnen?
ik ben bang dat ik het hele systeem door de war heb gemaakt of iets dergelijks
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik persoonlijk zou gewoon doorgaan met de pil als ik niet ongesteld was geworden, maar dat is omdat ik een eventuele vrucht toch zou laten weghalen. Maar ik weet verder niet of doorslikken gevaarlijk kan zijn voor een foetus ofzo.
Ik slik Diane. Extra reden om kindertjes tijdig te laten verwijderen.quote:Op zondag 4 december 2005 23:11 schreef loveli het volgende:
Dat ligt er een beetje aan welke pil het is. In Diane zitten naast hormonen ook anti-androgenen (tegen de puistjes). Deze hebben invloed op de ontwikkeling van de vrucht. Bij een mannelijke vrucht zouden dan de geslachtskenmerken niet ontwikkelen, lees: penis ontwikkelt niet.
De Diane-pil is een medicijn met ingebouwde anti-conceptie om dit soort dingen te voorkomen, hoewel het vaak andersom wordt voorgeschreven.
De ontwikkeling van de geslachtsdelen is in (volgens mij) week 6 van de zwangerschap, dus voor die tijd stoppen is handig.
Bronquote:Uit onderzoek is gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen.
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. Uitkomsten van eerder onderzoek werden bevestigd: Yasmin verbetert de conditie van de huid en leidt gemiddeld tot gewichtsafname.
Bronquote:Van de pil word je dik
Een op de drie vrouwen die de pil slikken, meent dat ze is aangekomen door de pil. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat gewichtstoename de belangrijkste reden voor vrouwen is om naar een andere methode van anticonceptie om te zien. Is dat terecht? Word je dik door de pil?
In februari 2004 verscheen in het medische tijdschrift Obstetrics and gynecology een overzichtsartikel over de kwestie. De onderzoekers, onder leiding van de Leidse gynaecoloog Frans Helmerhorst, spitten er zowat de complete medische literatuur voor door. Veel onderzoek naar deze voor vrouwen kennelijk toch belangrijke kwestie bleek er niet gedaan te zijn -- uiteindelijk vonden ze maar drie onderzoeken die werkelijk volgens de regels van de kunst waren opgezet. In geen van die drie studies bleek dat de vrouwen in de hormoongroep meer aankwamen dan de vrouwen in de placebogroep.
De andere studies waren minder zorgvuldig, en soms zelfs behoorlijk slordig, maar ook daaruit kwam niet naar voren dat gewichtstoename werkelijk oorzakelijk verband houdt met het beginnen met de pil. En als er al sprake is van gewichtstoename, dan is dat over het geheel genomen zeker niet veel.
Op zich is het niet zo 'n gekke gedachte dat de pil tot veranderingen in de hormoonhuishouding zou kunnen leiden waardoor bijvoorbeeld meer vet wordt vastgehouden. Maar de andere verklaring van de onderzoekers ligt toch veel meer voor de hand: vrouwen die met de pil beginnen, gaan tegelijkertijd vaak ook een andere levensfase in. Dan komen er een paar pond bij — en wat is er makkelijker dan daarvan de pil de schuld te geven?
Je libido zou er zelfs omhoog van gaan.quote:Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb daar ook al eens van gehoord, Trin, dat het niet aan de pil zou liggen. Tenminste, niet altijd. Ik weet echter uit ervaring dat ik nogal heftig reageer op hormonen, o.a. doordat ik aan kom.
Yasmin heb ik al eens van gehoord, dus misschien die eens bekijken. Vooral ook omdat het libido kennelijk niet wordt aangetast; dat is een tweede nare bijwerking waar ik geen zin in heb
Ik heb jaren microgynon geslikt, maar dat had wel degelijk een uitwerking op mijn libido en niet eentje waar ik blij van werd.quote:Op maandag 5 december 2005 16:06 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je libido zou er zelfs omhoog van gaan.
Ik slik microgynon, had al veel klachten gehoord van die bijwerking, nergens last van![]()
.
Dank jequote:Meer info over Yasmin voor miss.
De dokter had dus al gezegd dat het niet goed was om nu meteen door te slikken, zegt ze.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:04 schreef loveli het volgende:
Ik ben geen expert, maar volgens mij kan het geen kwaad om nog een paar dagen door te slikken, als je daarna een stopweek inlast. Voor de zekerheid kun je het even bij de dokter of apotheek navragen. Verder zal je bloeding minder zijn dan je gewend bent, er wordt veel minder slijmvlies aangemaakt omdat je de pil slikt.
Wat de anderen ook al zeiden, als je dokter het afraadt moet je het niet doen. Vergeet niet dat je lichaam een behoorlijk ingrijpende onderneming aangaat. Het moet eraan wennen dat bepaalde natuurlijke hormonen voortaan vervangen worden door synthetische hormonen uit de pil, en als je dan opeens raar gaat doen met de cyclus waarin die natuurlijke hormonen zaten, snapt je lichaam er helemaal niks meer van. Het is verder niet lichamelijk schadelijk ofzo, maar het zou me niets verbazen als het invloed gaat hebben op de hoeveelheid bijwerkingen die je kan krijgen als je toch zou doorslikken.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:17 schreef Saarah het volgende:
Ik wil natuurlijk niet dat mijn lichaam ineens helemaal tilt slaagt ofzo, maar ik wil volgende week niet ongesteld zijn! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan ik het toch riskeren om gewoon door te slikken, maar kunnen daar dan negatieve gevolgen van komen? Of kan het geen kwaad? Of gaat het gewoon geen effect hebben, ga ik toch ongesteld worden?
Nee. Dat is alleen maar mooi meegenomen dat je die bloedingen niet hebt. Als je gaat klooien met je cyclus en alsnog door gaat slikken zou het me bijvoorbeeld niets verbazen als je ze alsnog krijgt, omdat je lichaam er niks meer van snapt.quote:Hij zei ook dat ik tussentijdse bloedingen zou kunnen krijgen, en die heb ik niet gehad. Wil dit mss zeggen dat mijn lichaam toch supergoed reageert op de pil en ik gewoon kan doorslikken ofzo? :p
Pfff![]()
Een paar dagen doorslikken of meteen een hele strip doorslikken is best een verschil. Door het slikken van de pil is er geen normale cyclus meer. Als ze in plaats van een cyclus van 28 dagen nu 2 dagen langer slikt, krijgt ze daar echt geen problemen door.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:13 schreef miss_sly het volgende:
De dokter had dus al gezegd dat het niet goed was om nu meteen door te slikken, zegt ze.
In de bijsluiter van de pil staat dat je de eerste drie maanden bijwerkingen kan krijgen, waaronder bloedingen. Ook als je opnieuw begint kan dat, omdat je lichaam een hele tijd hormoonloos (althans, kuntsmatige hormonen) is geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:52 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hmm is het normaal dat als je pas terug bent aan de pil, dat je tussendoor een bloeding krijgt?
ik was 1 december ongi en nu sinds gister alweer :s
Kijk het even 3 maanden aan. Dat is naar ik meen de tijd die de farmaceutische industrie stelt voor het acclimatiseren van bijwerkingen. Bij mij klopten die drie maanden wel aardig voor zowel pil als Nuvaring. Misschien wordt het voor jou ook wat beter, hopelijk.quote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Bar_en_Mar het volgende:
vind er nu al niets meer aan![]()
heftiger ongi als voor de pil
weer giga veel last van buikkrampen, misselik
dat had ik allemaal niet voor de pil![]()
maar goed even doorbijten,want ik ben nog niet toe aan een broertje/zusje voor zoon lief![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |