abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 december 2005 @ 20:05:58 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33169352
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Stediril-D®: Andere namen

* Neogynon

30 microgram ethinylestradiol en 250 microgram levonorgestrel per tablet

Bron: http://www.consumed.nl/

M.a.w. een andere pil met exact dezelfde samenstelling is Neogynon.
Raar dat de apotheekmedewerker jou dat niet heeft verteld.

Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.
daar had ik dus ook last van met de microgynon
nah ik moet maandag terug naar de huisarts voor andere zaken en dan kaart ik het meteen even aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33178774
Vriendin had 2 dagen de pil niet genomen, en zat er maar "even in"
Niet klaargekomen tijdens penetratie

Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
pi_33178902
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:

Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
2 dagen de pil niet genomen, zat ze toen wel of niet in haar stopweek? Wel: waarom neemt ze dan achteraf nog een pil...? Niet: Niet aan de pil gaan als je er niet mee om kunt gaan
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_33181540
Hallo,
Mijn vriendin heeft wat "spotting" gehad deze week (afgelopen vijf dagen). Ze gebruikt de pil al een jaar zeer constant, heeft ook deze periode niets gemist. Dit is de eerste keer dat ze wat bloedverlies heeft buiten de week waar het hoort te gebeuren en daar maak ik me een beetje zorgen over. Zondag aanstaande (morgen), komt de reeks groene pillen weer aan de beurt, meestal is het dan dinsdag dat menstruatie echt begint en dat eindigt zon beetje het daarop komende weekend.
Nu zou ik normaal gesproken even met mn vriendin mee langs de huisarts willen gaan, maar dat ligt op het moment wat moeilijk. Voor we dus (hopelijk voor niets) naar de huisarts gaan wilde ik vragen of dit misschien bekend voorkomt bij iemand, of het misschien normaal is, etc etc.
Alvast bedankt.
pi_33183920
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:

2 pillen vergeten in 1 strip maakt over het algemeen de hele strip onveilig. Dus ja, het kan kwaad. En "er maar even in gaan" is net zo min veilig, in voorvocht zitten ook zaadcellen.

Lees je eens even in in de materie in plaats van achteraf hier te komen zeuren. In dit soort gevallen moet je zelf nadenken, bijsluiter lezen en niet tóch gaan liggen neuken.
pi_33183926
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:10 schreef Cp555 het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin heeft wat "spotting" gehad deze week (afgelopen vijf dagen). Ze gebruikt de pil al een jaar zeer constant, heeft ook deze periode niets gemist. Dit is de eerste keer dat ze wat bloedverlies heeft buiten de week waar het hoort te gebeuren en daar maak ik me een beetje zorgen over. Zondag aanstaande (morgen), komt de reeks groene pillen weer aan de beurt, meestal is het dan dinsdag dat menstruatie echt begint en dat eindigt zon beetje het daarop komende weekend.
Nu zou ik normaal gesproken even met mn vriendin mee langs de huisarts willen gaan, maar dat ligt op het moment wat moeilijk. Voor we dus (hopelijk voor niets) naar de huisarts gaan wilde ik vragen of dit misschien bekend voorkomt bij iemand, of het misschien normaal is, etc etc.
Alvast bedankt.
Het komt vaker voor, maar het hoort niet. Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam. Dat heeft overigens niks met de betrouwbaarheid te maken, maar puur met bijwerkingen.
pi_33186615
Echt niet te geloven hoe knullig sommige mensen met de pil omgaan. Als je oud genoeg bent om te neuken ben je ook oud genoeg om op een verantwoordelijke manier met anticonceptie om te gaan.
  Vis een optie? zondag 18 december 2005 @ 13:20:15 #108
70532 loveli
N
pi_33187786
Andersom: Als je oud genoeg bent om op een verantwoordelijke manier met de gevolgen om te gaan, ben je oud genoeg om te neuken.
crap in = crap out
pi_33204975
quote:
Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam.
Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?
pi_33211193
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:50 schreef Cp555 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?
Ik ken wel verhalen ja van vrouwen die na een langere periode toch zijn gaan wisselen, inderdaad omdat ze ineens bloedingen of andere klachten (depressiviteit bijvoorbeeld) kregen.

Wat betreft de griep, dat weet ik niet. Misschien is het handig om even langs de huisarts te gaan. Daar moet je sowieso heen als je van pil wilt switchen, en kun je dit ook meteen vragen.
pi_33221668
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.
Oh nog even, ik heb gewoon een stopweek gehad maar van maar 6 dagen niet 7. Zo ver ik weet kan je een stopweek normaal gesproken verkorten, in dit geval ook?
pi_33222106
Heheh, ik krijg het idee dat we de bijsluiter van alle pillen even online moeten zetten!
Lezen en de meeste vragen die hier staan worden beantwoord.

@Moja, ik slik de Microgynon 30 en daar mag het wel mee. Voor een goede betrouwbaarheid mag je wel je stopweek verkorten, maar niet verlengen.
pi_33222449
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heheh, ik krijg het idee dat we de bijsluiter van alle pillen even online moeten zetten!
Lezen en de meeste vragen die hier staan worden beantwoord.

@Moja, ik slik de Microgynon 30 en daar mag het wel mee. Voor een goede betrouwbaarheid mag je wel je stopweek verkorten, maar niet verlengen.
Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?
pi_33222484
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:55 schreef Moja het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?
Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.
pi_33222541
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:56 schreef innovative het volgende:

[..]

Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.
Ok Het zijn misschien een beetje onnozele vragen maar ik wil het gewoon zeker weten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 16:21:57 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33247655
ben gister naar de dokter geweest
die adviseerde om de Stediril-30 eens te gaan proberen
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben

nah we merken het over 3 mnd wel als ik daarmee ga beginnen hoe die bevalt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33247809
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ynske het volgende:
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben

Ik ben er zelf heel tevreden mee...

In principe is Stediril 30 precies hetzelfde als mycrogynon 30, ik dacht dat er maar 1 hulpstofje verschilde ofzo... Over mycrogynon hoor je weleens negatieve verhalen, maar stederil hoor je nooit iemand over...

Nou ja, mij dan, maar dan met alleen maar positieve geluiden.
pi_33248603
En terwijl ik hier vrolijk zit te schrijven over stederil 30, bedenk ik me ineens dat ik mijn pil van gister vergeten ben in te nemen...

KUT KUT KUT KUT KUT (sorry, moest even).

Eerste week, vierde pil van de strip... Dus snel naar de apotheek gesjeesd, morning after pil gehaald...

Was dus 5 uur te laat, voor de werking van de MAP iig op tijd (binnen 12 uur na vergeten/ onbeschermd contact heeft de voorkeur), die werkt nu voor 98 % dacht ik...

Dan nog was de seks 45 uur geleden, sperma overleeft normaliter 48 uur (goed, met uitloop van 72) en omdat ik natuurlijk de pil slik, is mijn baarmoederslijmvlies sowieso wat minder vriendelijk voor zaadjes, dus de kans dat er nog wat leeft is klein...

ben mezelf gerust aan 't stellen ja

Al met al is de kans dat ik zwanger ben nu dus alsnog klein (0,5 % ofzo), maar toch.

IK VOEL ME ZO ONTZETTEND DOM NU! en vooral ook heel miserabel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:10:06 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33252571
Innovative, meis dat is even een shitsituatie!
ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, en dat er niets verkeerd is gegaan

slik jij je pil het s'avonds?
omdat je schrijft dat je m gister vergeten bent, en er niet eerder achter gekomen bent
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33252747
quote:

Als die je toch niet bevalt kan je nemen:
Neogynon
Ik had het al gepost, maar deze pil is exact eender aan stediril-D en dus 'zwaarder' dan Microgynon/Stederil-30
Ikzelf deed het zoveel beter met deze zware pil dan de lichte pillen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:22:12 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33252955
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Als die je toch niet bevalt kan je nemen:
Neogynon
Ik had het al gepost, maar deze pil is exact eender aan stediril-D en dus 'zwaarder' dan Microgynon/Stederil-30
Ikzelf deed het zoveel beter met deze zware pil dan de lichte pillen.
ik zal het onthouden.
eerst maar eens kijken hoe ik er strax op reageer
heb nu nog voor 3 mnd de D.

1 ding is zeker, microgynon komt er niet meer in hier
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33253094
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zal het onthouden.
eerst maar eens kijken hoe ik er strax op reageer
heb nu nog voor 3 mnd de D.

1 ding is zeker, microgynon komt er niet meer in hier
Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!
Die is immers gelijk aan de Microgynon-30..alleen andere fabrikant.

Microgynon '30' [Schering]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.

Stediril '30' [Wyeth]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.

Bron: Farmacotherapeutisch kompas:

http://www.cvzkompassen.nl/fk/

(wil niet pushy doen, maar de 'verkeerde' pil is zo'n drama, ik spreek uit ervaring!)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2005 @ 19:28:39 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33253173
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:26 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!
Die is immers gelijk aan de Microgynon-30..alleen andere fabrikant.

Microgynon '30' [Schering]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.

Stediril '30' [Wyeth]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.

Bron: Farmacotherapeutisch kompas:

http://www.cvzkompassen.nl/fk/

(wil niet pushy doen, maar de 'verkeerde' pil is zo'n drama, ik spreek uit ervaring!)
de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33253333
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragen
Is dat het probleem? Dan zou het kunnen. Want mijn Neogynon zijn kleine stroeve 'schijfjes' zonder zon glad laagje en ik herinner me dat Microgynon gladde omhulde pilletjes zijn.
pi_33254009
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:10 schreef Ynske het volgende:
slik jij je pil het s'avonds?
omdat je schrijft dat je m gister vergeten bent, en er niet eerder achter gekomen bent
Ja, 's avonds idd. Zondagavond om 23:20 ingenomen, had dus tot vandaag 11:20 en kwam er om 16:30 achter...
pi_33265103
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.

wanneer is de pil weer veilig? Ik gebruik microgynon 30 (al jaren overigens)
pi_33266182
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.

Ik weet niet hoe lang antibiotica doorwerkt... Misschien kan je je dokter/assistente/dokterspost raadplegen. Meestal geven ze het 7 dagen als je een pil vergeten bent enz, maar ik weet niet of dat ook voor antibioticag geldt... Sorry.

Innovative, wat kut voor je. Maar ik denk dat met 'maar' 5 over de limiet, nog niet alles was ingestort (slijmvlies weg, meteen een eisprong, meteen baarmoederwand die dik genoeg is zodat er zich een vrucht in kan nestelen), het is natuurlijk minder veilig, maar als je óók nog een de morning-after-pil hebt genomen, komt 't echt wel goed denk ik.
  Vis een optie? woensdag 21 december 2005 @ 08:35:42 #128
70532 loveli
N
pi_33266327
@innovative: Het kan de beste overkomen... En je hebt niet eerst een forum hoeven raadplegen wat je moet doen Kop op!
crap in = crap out
pi_33266354
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:35 schreef loveli het volgende:
@innovative: Het kan de beste overkomen... En je hebt niet eerst een forum hoeven raadplegen wat je moet doen Kop op!
Neuh zeg, ik zou nog liever met breinaalden aan de gang gaan dan hier komen vragen wat ik moet doen, terwijl ik altijd op iedereen loop af te geven die dat niet weet. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

Buiten dat zou ik dan -nog voor ik mijn computer aan heb gezet- al bij de apotheek op de stoep staan voor informatie, of mijn huisarts aan 't stalken zijn...

Ennuh, jullie zijn allemaal lief! De eerste keer dat ik ergens echt mee zit en 't op FOK! plaats, en jullie beuren me zo lekker op. Dankjewel! [
pi_33266381
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,

Van mijn zusje meen ik te weten dat je na gebruik van antibiotica minstens een of twee weken niet veilig bent... Maar goed, omdat je ook nog een strip niet hebt afgemaakt (hoe lang was je stopweek?) weet ik 't ook niet zeker. Even de apotheek vervelen lijkt mij het handigste, die zijn goed op de hoogte van de (wissel)werking van medicijnen.
pi_33269488
Ik heb volgens de oude pil strip precies een week een stop week gehad, van zondag tot zondag. Maar ik neem gewoon het zekere voor het onzekere, en ga de rest van deze strip aan de rubbertjes... Moet er niet aan denken om nu zwanger te raken...
pi_33284063
quote:

Steridril-30 gaat er toch ook uit in t 2de kwartaal van 2006
Net zoals de D versie maar die ging per direct
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:13:52 #133
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33344945
ok toch weer een vraagje van mij kant hier
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
kan dit gewoon of is er iets anders ?
en neej ben ze niet vergeten ofzow
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
pi_33345029
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
Dat had ik ook met die pil: doorbraakbloedingen. Ben toen aan een zwaardere pil gezet, nooit meer gebeurd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 december 2005 @ 15:18:07 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33345083
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ik slik de microgynon 30
idd ook gehad
aan een zwaardere pil en t probleem is over
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:21:46 #136
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33345201
ok toch een hele opluchting
maar moet ik nu dan wel gewoon die stop week doen of meteen over naar die zwaardere pil over 10 dagen ?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 december 2005 @ 15:24:02 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33345279
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef CrazyWitch het volgende:
ok toch een hele opluchting
maar moet ik nu dan wel gewoon die stop week doen of meteen over naar die zwaardere pil over 10 dagen ?
gewoon lekker je strip afmaken, ongesteld worden
contact opnemen met de huisarts
zeggen dat je last hebt van doorbraakbloedingen
en dan met een zwaardere pil beginnen op de dag dat je normaal
weer met je nieuwe strip zou beginnen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33347357
het schijnt toch dat hij niet helemaal 100% betrouwbaar is..?

m.a.w.... wel double dutch doen.. ook als ik zeker weet dat hij geen SOA heeft.. en ik ook niet..

en hoe zit het.. als je hem een maand langer doorslikt.. ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen... Dank U
pi_33348006
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:27 schreef Lianne__ het volgende:
het schijnt toch dat hij niet helemaal 100% betrouwbaar is..?

m.a.w.... wel double dutch doen.. ook als ik zeker weet dat hij geen SOA heeft.. en ik ook niet..

en hoe zit het.. als je hem een maand langer doorslikt.. ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen... Dank U
De pil is voor 99,8% betrouwbaar bij goed gebruik (2 van de 1000 gebruiksters zwanger per jaar). Bij zware vrouwen is hij iets minder veilig dan bij lichte vrouwen. Ik persoonlijk vindt dat een acceptabel risico, hier alleen pil.

Doorslikken verandert niks aan de betrouwbaarheid. Sterker nog, in theorie heb je dan minder "eerste weken", en dus minder momenten waarop vergeten écht een risico oplevert.
pi_33355163
Ik loop hier maandag weer even bij de huisarts naar binnen, omdat ik nu aldoor te kampen heb met nogal heftige buikkrampen, die me soms dwingen om te gaan liggen (steek het ook wel beetje op mijn vermoeidheid)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:46:30 #141
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_33355201
maar is de pil nu dan wel gewoon nog veilig ?

snap namlijk niks van die doorbraak bloeding
pi_33357999
Ik hoor van steeds meer vrouwen dat ze de pil niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Die vrijen dus alleen maar met condoom.
pi_33358043
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Ik hoor van steeds meer vrouwen dat ze de pil niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Die vrijen dus alleen maar met condoom.
Dat risico zou ik *echt* niet willen nemen.

Ik merk niets van bijwerkingen van mijn pil eigenlijk. Alleen maar positief: zonder pil lig ik elke maand anderhalve dag te kreperen van de buikpijn.
  Vis een optie? zaterdag 24 december 2005 @ 00:40:46 #144
70532 loveli
N
pi_33360321
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:46 schreef CrazyWitch het volgende:
maar is de pil nu dan wel gewoon nog veilig ?

snap namlijk niks van die doorbraak bloeding
Normaal: Baarmoeder maakt zich elke maand klaar voor een eventuele innesteling. Als er geen innesteling heeft plaatsgevonden, wordt het slijmvlies afgebroken => menstruatie.
Pil: Door de hormonen wordt minder slijmvlies aangemaakt. Er is geen eisprong. Tijdens de stopweek wordt de onttrekkingsbloeding op gang geholpen.

Doorbraakbloeding: het baarmoederslijmvlies wordt afgebroken. Dus nog minder kans op innesteling, want er is geen (of sterk verminderd) slijmvlies.
De concentraties hormonen zijn wel hoog genoeg om een eisprong te voorkomen, alleen niet om een doorbraakbloeding tegen te gaan. Geen reden voor paniek.
crap in = crap out
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:49:28 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33360548
Ik ben nu 5 weken geleden gestopt met de pil (Femodeen). Ik ben blij met mijn beslissing. Sinds begin vorig jaar had ik last van hoofdpijn, zo erg dat ik van de huisarts migrainepillen meekreeg. Daarvoor had ik maar heel af en toe hoofdpijn maar nu zeker een keer per week. Ik legde niet het verband tussen de pil en de hoofdpijn. Vijf weken terug heb ik mijn laatste strip geslikt om andere redenen. Ik had vaak last van neerslachtige gevoelens en was soms erg emotioneel (onderweg naar werk opeens keihard huilend in de bus zitten, uit moeten stappen om ongeneerd door te brullen, bijvoorbeeld). Totaal vreemd gedrag voor mij en aangezien ik dacht dat het door de pil zou kunnen komen stopte ik. Niet alleen heb ik sindsdien geen huilbui meer gehad, ik realiseerde me vandaag ook dat ik geen hoofdpijn meer heb gehad. Misschien nog te vroeg om die klachten echt aan de pil toe te schrijven maar ik vermoed het heel sterk.
Ben altijd een beetje skeptisch als ik hier weer eens een meid hoor klagen: 'van die pil krijg ik hoofdpijn", of: van de pil kom ik kilo's aan". Maar nu denk ik dat de pil toch een veel grotere invloed op (in elk geval mijzelf) heeft dan ik dacht.
pi_33364683
Mooi dat je daarvan af bent. Heb je nu een ander voorbehoedsmiddel, of ga je voor alleen condooms?
pi_33364703
Ik ben driekwart jaar geleden gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen, maar merkte dat toch wel: mijn libido werd stukken beter. Als ik ben bevallen ga ik dus ook op zoek naar andere anticoncepptie, want aan de pil begin ik dus echt niet meer.
pi_33365149
Ik speel zelf ook een beetje met het idee om te stoppen met de pil. Ik heb ook nogal last van de stemmingswisselingen en ik vind mezelf geen leuk persoon meer. Reden genoeg om te stoppen zou je zeggen.
Maar... Aan de andere kant, is het wel een betrouwbaar anticonceptiemiddel en heeft het toch zeker wel voordelen. Seks is nou eenmaal fijner als je je niet constant druk hoeft te maken over condooms (vind ik dan). Daarbij ben ik ook wel redelijk wat kilootjes aangekomen door de pil, waar ik heel blij mee ben. (Ik heb nu borsten . Ik raak ze liever niet weer kwijt, hehe.)

Dat ik de keuze om al dan niet te stoppen zelf moet maken snap ik, maar ik heb toch een vraagje. Stel ik zou stoppen na de strip waar ik nu mee bezig ben, dan is deze met terugwerkende kracht toch ook onveilig? Voor hoelang terug dan? Concreet: vanaf hoelang van te voren voor het stoppen ben ik onbeschermd?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:00:05 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33365220
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mooi dat je daarvan af bent. Heb je nu een ander voorbehoedsmiddel, of ga je voor alleen condooms?
Nu alleen condooms, voor de keren dat ik iemand in bed heb. Als ik een vaste relatie krijg, dan moet ik wat anders bedenken. Ik denk dat ik dan voor het spiraaltje ga.
pi_33366268
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat ik de keuze om al dan niet te stoppen zelf moet maken snap ik, maar ik heb toch een vraagje. Stel ik zou stoppen na de strip waar ik nu mee bezig ben, dan is deze met terugwerkende kracht toch ook onveilig? Voor hoelang terug dan? Concreet: vanaf hoelang van te voren voor het stoppen ben ik onbeschermd?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven
Als je gewoon stopt in je stopweek en nooit meer begint ben je van het hele probleem af. Hoef je je niet meer druk te maken over de terugwerkende kracht, dan moet je er gewoon vanuit gaan dat je vanaf de eerste dag zonder pil niet meer veilig bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')