daar had ik dus ook last van met de microgynonquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Stediril-D®: Andere namen
* Neogynon
30 microgram ethinylestradiol en 250 microgram levonorgestrel per tablet
Bron: http://www.consumed.nl/
M.a.w. een andere pil met exact dezelfde samenstelling is Neogynon.
Raar dat de apotheekmedewerker jou dat niet heeft verteld.
Ik heb 7 jaar probleemloos Neogynon geslikt. Het is een tweede generatiepil i.t.t. de derdegeneratiepillen die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven, omdat deze 'lichter' zijn. Ik kreeg deze pil omdat ik met mijn vorige lichte pil, microgynon, last had van doorbraakbloedingen.
2 dagen de pil niet genomen, zat ze toen wel of niet in haar stopweek? Wel: waarom neemt ze dan achteraf nog een pil...? Niet: Niet aan de pil gaan als je er niet mee om kunt gaanquote:Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:
Vriendin had 2 dagen de pil niet genomen, en zat er maar "even in"
Niet klaargekomen tijdens penetratie
Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
2 pillen vergeten in 1 strip maakt over het algemeen de hele strip onveilig. Dus ja, het kan kwaad. En "er maar even in gaan" is net zo min veilig, in voorvocht zitten ook zaadcellen.quote:Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef Snul het volgende:
Vriendin had 2 dagen de pil niet genomen, en zat er maar "even in"
Niet klaargekomen tijdens penetratie
Ze heeft achteraf wel een pil ingenomen en zou normaal gezien dit weekend haar regels moeten hebben, heb er nog niet achter gevraagd, maar kan dit kwaad?...
Het komt vaker voor, maar het hoort niet. Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam. Dat heeft overigens niks met de betrouwbaarheid te maken, maar puur met bijwerkingen.quote:Op zondag 18 december 2005 02:10 schreef Cp555 het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin heeft wat "spotting" gehad deze week (afgelopen vijf dagen). Ze gebruikt de pil al een jaar zeer constant, heeft ook deze periode niets gemist. Dit is de eerste keer dat ze wat bloedverlies heeft buiten de week waar het hoort te gebeuren en daar maak ik me een beetje zorgen over. Zondag aanstaande (morgen), komt de reeks groene pillen weer aan de beurt, meestal is het dan dinsdag dat menstruatie echt begint en dat eindigt zon beetje het daarop komende weekend.
Nu zou ik normaal gesproken even met mn vriendin mee langs de huisarts willen gaan, maar dat ligt op het moment wat moeilijk. Voor we dus (hopelijk voor niets) naar de huisarts gaan wilde ik vragen of dit misschien bekend voorkomt bij iemand, of het misschien normaal is, etc etc.
Alvast bedankt.
Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?quote:Meestal is het een reden om een andere pil te proberen. Kennelijk werkt deze niet (meer) zo goed voor haar lichaam.
Ik ken wel verhalen ja van vrouwen die na een langere periode toch zijn gaan wisselen, inderdaad omdat ze ineens bloedingen of andere klachten (depressiviteit bijvoorbeeld) kregen.quote:Op zondag 18 december 2005 22:50 schreef Cp555 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie innovative. Kan dit dan na een jaar goed zijn gegaan plots veranderen? Ik was nog wat vergeten te vermelden, de laatste week is ze ook erg aan het hoesten geweest, misschien heeft ze een beetje de griep. Kan dit van invloed zijn?
Oh nog even, ik heb gewoon een stopweek gehad maar van maar 6 dagen niet 7. Zo ver ik weet kan je een stopweek normaal gesproken verkorten, in dit geval ook?quote:Op zondag 4 december 2005 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je na die eerste strip gewoon een normale stopweek hebt gedaan en daarna verder bent gegaan met de volgende strip, dan ben je gewoon beschermd.
Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?quote:Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heheh, ik krijg het idee dat we de bijsluiter van alle pillen even online moeten zetten!
Lezen en de meeste vragen die hier staan worden beantwoord.
@Moja, ik slik de Microgynon 30 en daar mag het wel mee. Voor een goede betrouwbaarheid mag je wel je stopweek verkorten, maar niet verlengen.
Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.quote:Op maandag 19 december 2005 18:55 schreef Moja het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Mijn vraag is als je twee weken ná je menstruatie met de pil begint, dan een stopweek hebt van 6 dagen of de volgende strip dan wel gewoon weer veilig is. Of is een stopweek van 7 dagen dan verplicht?
Okquote:Op maandag 19 december 2005 18:56 schreef innovative het volgende:
[..]
Nogmaals, verkorten mag altijd, verlengen niet. Het gaat er om dat je niet te lang zonder hormonen zit.
Ik ben er zelf heel tevreden mee...quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ynske het volgende:ben gister naar de dokter geweest
die adviseerde om de Stediril-30 eens te gaan proberen
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben
nah we merken het over 3 mnd wel als ik daarmee ga beginnen hoe die bevalt
Als die je toch niet bevalt kan je nemen:quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ynske het volgende:ben gister naar de dokter geweest
hijzelf was van mening dat het beter was voor "de-moderne-jonge-vrouw-van-tegenwoordig" om niet zo'n zware pil te hebben
ik zal het onthouden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Als die je toch niet bevalt kan je nemen:
Neogynon
Ik had het al gepost, maar deze pil is exact eender aan stediril-D en dus 'zwaarder' dan Microgynon/Stederil-30
Ikzelf deed het zoveel beter met deze zware pil dan de lichte pillen.
Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zal het onthouden.
eerst maar eens kijken hoe ik er strax op reageer
heb nu nog voor 3 mnd de D.
1 ding is zeker, microgynon komt er niet meer in hier
de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragenquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:26 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan zou ik echt niet aan de Stediril-30 gaan!!
Die is immers gelijk aan de Microgynon-30..alleen andere fabrikant.
Microgynon '30' [Schering]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.
Stediril '30' [Wyeth]aan de vergoeding van dit geneesmiddel zijn bepaalde voorwaarden verbonden
'Sub-50 pil'.
Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet.
Bron: Farmacotherapeutisch kompas:
http://www.cvzkompassen.nl/fk/
(wil niet pushy doen, maar de 'verkeerde' pil is zo'n drama, ik spreek uit ervaring!)![]()
Is dat het probleem? Dan zou het kunnen. Want mijn Neogynon zijn kleine stroeve 'schijfjes' zonder zon glad laagje en ik herinner me dat Microgynon gladde omhulde pilletjes zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
de verpakking van de pil (jeweetwel dat gladde om de pil heen) is anders. en zou ik waarschijnlijk wel kunnen verdragen
Ja, 's avonds idd. Zondagavond om 23:20 ingenomen, had dus tot vandaag 11:20 en kwam er om 16:30 achter...quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:10 schreef Ynske het volgende:
slik jij je pil het s'avonds?
omdat je schrijft dat je m gister vergeten bent, en er niet eerder achter gekomen bent
Ik weet niet hoe lang antibiotica doorwerkt... Misschien kan je je dokter/assistente/dokterspost raadplegen. Meestal geven ze het 7 dagen als je een pil vergeten bent enz, maar ik weet niet of dat ook voor antibioticag geldt... Sorry.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.
wanneer is de pil weer veilig? Ik gebruik microgynon 30 (al jaren overigens)
Neuh zeg, ik zou nog liever met breinaalden aan de gang gaan dan hier komen vragen wat ik moet doen, terwijl ik altijd op iedereen loop af te geven die dat niet weet. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:35 schreef loveli het volgende:
@innovative: Het kan de beste overkomen... En je hebt niet eerst een forum hoeven raadplegen wat je moet doenKop op!
Van mijn zusje meen ik te weten dat je na gebruik van antibiotica minstens een of twee weken niet veilig bent... Maar goed, omdat je ook nog een strip niet hebt afgemaakt (hoe lang was je stopweek?) weet ik 't ook niet zeker. Even de apotheek vervelen lijkt mij het handigste, die zijn goed op de hoogte van de (wissel)werking van medicijnen.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:53 schreef Hilzillah het volgende:
Vraagje,
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken antibiotica, ik heb mijn strip van vorige maand niet helemaal op gemaakt, dus ongesteld geworden. Na ongeveer een week weer begonnen met een nieuwe strip (afgelopen zondag) vandaag mijn laatste antibiotica genomen.
wanneer is de pil weer veilig? Ik gebruik microgynon 30 (al jaren overigens)
Steridril-30 gaat er toch ook uit in t 2de kwartaal van 2006quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ynske het volgende:ben gister naar de dokter geweest
Dat had ik ook met die pil: doorbraakbloedingen. Ben toen aan een zwaardere pil gezet, nooit meer gebeurd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ok toch weer een vraagje van mij kant hier
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
kan dit gewoon of is er iets anders ?
en neej ben ze niet vergeten ofzow
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
idd ook gehadquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef CrazyWitch het volgende:
ok toch weer een vraagje van mij kant hier
ik slik de microgynon 30
maar ben nu dus al ongesteld terwijl ik dus nog 10 dagen de pil moet slikken voor ik in me stopweek ben
kan dit gewoon of is er iets anders ?
en neej ben ze niet vergeten ofzow
vind het gewoon raar vooral omdat het oud bloed is precies zo als de vorige keer
gewoon lekker je strip afmaken, ongesteld wordenquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef CrazyWitch het volgende:
ok toch een hele opluchting
maar moet ik nu dan wel gewoon die stop week doen of meteen over naar die zwaardere pil over 10 dagen ?
De pil is voor 99,8% betrouwbaar bij goed gebruik (2 van de 1000 gebruiksters zwanger per jaar). Bij zware vrouwen is hij iets minder veilig dan bij lichte vrouwen. Ik persoonlijk vindt dat een acceptabel risico, hier alleen pil.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:27 schreef Lianne__ het volgende:
het schijnt toch dat hij niet helemaal 100% betrouwbaar is..?
m.a.w.... wel double dutch doen.. ook als ik zeker weet dat hij geen SOA heeft.. en ik ook niet..
en hoe zit het.. als je hem een maand langer doorslikt.. ?
ik hoop dat iemand mij kan helpen... Dank U
Dat risico zou ik *echt* niet willen nemen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Ik hoor van steeds meer vrouwen dat ze de pil niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Die vrijen dus alleen maar met condoom.
Normaal: Baarmoeder maakt zich elke maand klaar voor een eventuele innesteling. Als er geen innesteling heeft plaatsgevonden, wordt het slijmvlies afgebroken => menstruatie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:46 schreef CrazyWitch het volgende:
maar is de pil nu dan wel gewoon nog veilig ?
snap namlijk niks van die doorbraak bloeding
Nu alleen condooms, voor de keren dat ik iemand in bed heb. Als ik een vaste relatie krijg, dan moet ik wat anders bedenken. Ik denk dat ik dan voor het spiraaltje ga.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mooi dat je daarvan af bent.Heb je nu een ander voorbehoedsmiddel, of ga je voor alleen condooms?
Als je gewoon stopt in je stopweek en nooit meer begint ben je van het hele probleem af. Hoef je je niet meer druk te maken over de terugwerkende kracht, dan moet je er gewoon vanuit gaan dat je vanaf de eerste dag zonder pil niet meer veilig bent.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat ik de keuze om al dan niet te stoppen zelf moet maken snap ik, maar ik heb toch een vraagje. Stel ik zou stoppen na de strip waar ik nu mee bezig ben, dan is deze met terugwerkende kracht toch ook onveilig? Voor hoelang terug dan? Concreet: vanaf hoelang van te voren voor het stoppen ben ik onbeschermd?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |