1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 1507 ABN AMRO TWO +64 Brasil 1 +135 Ericsson Racing Team +173 Sunergy and Friends +1306 movistar No Data Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 21:59:00 26-11-2005 454 439 329 415 417 'No Data' 'No Data' 04:00:00 27-11-2005 485 477 350 433 434 'No Data' 'No Data' 10:01:00 27-11-2005 519 510 371 458 451 'No Data' 'No Data' 16:02:00 27-11-2005 538 533 380 484 466 'No Data' 'No Data' 22:07:00 27-11-2005 546 537 389 478 450 'No Data' 'No Data' |
VS (maar niet de hoogste snelheid op een bepaalde periode)quote:Op zondag 27 november 2005 23:18 schreef Sandworm het volgende:
Sunergy is aan het genieten van het mooie weer. Ze weten dat er in Kaapstad van bemanning gewisseld gaat worden. Ze nemen het er gewoon even van...
Iemand enig idee waar we de topsnelheid op een bepaald moment kunnen zien?
psst, je sign klopt niet :pquote:Op zondag 27 november 2005 23:21 schreef WEST het volgende:
wat een records al en dat terwijl we nog niet eens op de zuiderlijke oceanen zijn![]()
nu welquote:
dat heeft ook wel mee te maken dat wij hier vaak rondhangenquote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Sandworm het volgende:
[..]
![]()
![]()
En we zijn pas met de eerste leg bezig
![]()
![]()
![]()
Misschien dat het juist nu de spanning is, en die afzakt naar mate de race vordertquote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Sandworm het volgende:
[..]
![]()
![]()
En we zijn pas met de eerste leg bezig
![]()
![]()
![]()
ik voel me betraptquote:
tis er al zo drukquote:Op zondag 27 november 2005 23:36 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hé rubbereend, mis de VOR in je onderschrift![]()
ja het leefd welquote:Op zondag 27 november 2005 23:54 schreef Ambrosius het volgende:
Gaat best hard met de topics, al deel 4 en pas bij de eerste etappe.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 10:01 27-11-05 519 510 371 458 451 No Data No Data 16:02 27-11-05 538 533 380 484 466 No Data No Data 22:07 27-11-05 546 537 389 478 450 No Data No Data 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data |
1,852 kmquote:Op maandag 28 november 2005 12:30 schreef sr_firewire het volgende:
Hoeveel KM is 1 zeemijl eigenlijk ?
Sorry voor deze noobvraag, maar vraaag dat me de hele tijd af als ik die stand zie.
Nu ligt de AAB2 bijv. 87 zeemijl achter, hoeveel KM is dat ?
Om het wat te relativeren: de leg is 6400 nm lang (korste route, de lengte van de koers die ze gevaren hebben zal eerder naar de 8000 nm gaan)quote:Op maandag 28 november 2005 12:37 schreef sr_firewire het volgende:
m.a.w AAB2 ligt ongeveer 150 KM achter op AAB1. Wow
Thanx voor antwoord !
Of ze varen tegen een haai aan, of zo iets...quote:Op maandag 28 november 2005 12:10 schreef Farr40 het volgende:
Niet te vroeg juichen he... Een wedstrijd is pas afgelopen als je over die lijn bentWie weet begeeft de kantkiel het wel of iets veel denkbaarders krijgt de ABN het wel zwaar te voorduren in het lichtere weer rond capetown
quote:Op maandag 28 november 2005 13:12 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
Of ze varen tegen een haai aan, of zo iets...
http://www.volvooceanrace(...)28/115808/index.aspx
Yep, Since radio signals can cross multiple time zones and the international date line, some worldwide standard for time and date is needed. This standard is coordinated universal time, abbreviated UTC. This was formerly known as Greenwich mean time (GMT).quote:Op maandag 28 november 2005 13:22 schreef WEST het volgende:
UTC = GMT neem ik aan?
Pff, alweer een nieuwe naam.... en nog steeds geen zekerheid dat de de race helemaal kunnen uitvaren. Ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de inzet van Nederlanders op de boot.quote:– who have announced a new sponsorship package that guarantees their being able to continue the race at least to Melbourne. Their new name for the next leg will be ING Real Estate / Brunel – who are still sailing in the sun at a comfortable 15.9 knots a full 1465 miles behind the leader.
OWja, dat werd ook gezegd gister tijdens de NOS uitzending. Dat het een gerucht, en wat meer dan een gerucht alleen was.quote:Op maandag 28 november 2005 13:40 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Pff, alweer een nieuwe naam.... en nog steeds geen zekerheid dat de de race helemaal kunnen uitvaren. Ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de inzet van Nederlanders op de boot.
Thanks voor de update vandaag en gisteravond. Zit nu helaas op mijn werk en daar kan ik het niet zien. Vanavond dus thuis maar even proberen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:43 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je het nu wel terug kijken
Nee, die is niet voorbij gekomen. Maar ken jij Virtual Spectator al? Kun je hetzelfde, en veel meer meequote:Op maandag 28 november 2005 13:59 schreef Tu5 het volgende:
* Tu5 ook fan is!
Dit is het eerste topic dat ik hier over lees, maar ik vroeg me af of de Google-Earth-tracker al langs was gekomen...
Hier istie te vinden!
Wil je dan ook de data aanpassen? AAB1 kwam aan op 30 nov 23.57. Daar een uur bij opgeteld (mijn ezelsbruggetje: die Engelsen lopen altijd achter), wordt dus 1 nov 00:57 uur! Nu komen ze bijn 24 eerder aan!quote:Op maandag 28 november 2005 14:07 schreef WEST het volgende:
heb ff de verwachte aankomst tijden naar Nederlandse tijd gezet is wat makkelijker![]()
Hoe vet is dat! Thanks! Weer een verslaving erbij!quote:Op maandag 28 november 2005 14:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, die is niet voorbij gekomen. Maar ken jij Virtual Spectator al? Kun je hetzelfde, en veel meer mee(naast een uitgebreidere koers ook snelheid, windrichting en isobaren, enoz enzo enzovoort
http://www.volvooceanrace.com/virtualspectator/
psst... Flyer 1 en 2??? Die ownden in eerdere edities alquote:Op maandag 28 november 2005 15:28 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Hoe vet is dat! Thanks! Weer een verslaving erbij!![]()
Trouwens echt te gek dat wij sinds de VOC weer de wereldzeeen ownen!![]()
![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 15:31 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
psst... Flyer 1 en 2??? Die ownden in eerdere edities al
Dat 24h record was al van gisteravond 11h (je bent dus laatquote:Op maandag 28 november 2005 15:29 schreef -Carioca- het volgende:
En de records blijven maar voorbij vliegen, 546 nM voor de AAB 1 de afgelopen 24 uur![]()
Dit gaat wel heel hard zo![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 10:01 27-11-05 519 510 371 458 451 No Data No Data 16:02 27-11-05 538 533 380 484 466 No Data No Data 22:07 27-11-05 546 537 389 478 450 No Data No Data 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data |
Stond op de volvo site gedateerd vandaag, 12.20, en heb verder niet meer in het vorig topic geneusd, vandaar dat ik dacht dat dat vers nieuws wasquote:Op maandag 28 november 2005 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat 24h record was al van gisteravond 11h (:)
Stond al in dit topicquote:Op maandag 28 november 2005 16:50 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Stond op de volvo site gedateerd vandaag, 12.20, en heb verder niet meer in het vorig topic geneusd, vandaar dat ik dacht dat dat vers nieuws wasmeld ik ook eens wat...
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 1147 ABN AMRO TWO +111 Brasil 1 +209 Ericsson Racing Team +249 Sunergy and Friends +1533 movistar No Data Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 10:01 27-11-05 538 533 380 484 466 No Data No Data 22:07 27-11-05 546 537 389 478 450 No Data No Data 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data 16:00 28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data |
Bij mij ook... Voor 17h stond ie nog op 955quote:Op maandag 28 november 2005 17:23 schreef WEST het volgende:
wanneer bij jullie VS voor het laast een update geweest?
bij mij staat die op 28 nov 3:55 GMT![]()
Nee, het zal alleen maar een berekening zijn zonder externe parameters (anders zou het niet op de minuut exact gegeven worden.quote:Op maandag 28 november 2005 17:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Waarom zijn die gaten zo groot in ETA? Bijvoorbeeld, de AAB2 schijnt 15 uur extra nodig te gaan hebben voor deze leg, en ligt 111 mijl achter. Het lijkt me toch niet dat ze zoveel tijd nodig hebben om op de plek te komen waar AAB1 nu ligt? En wat ik uit de nieuwsberichten begrijp worden veranderingen in het weer niet echt meegerekend in de berekening.
Toch even verder kijken op de site van team.abnamro.com. Er staan foto's op voor de pers. Bijvoorbeeld via http://press.teamabnamro.com/default.asp?page=top5§ion=imagesquote:Op maandag 28 november 2005 19:44 schreef SevenWonders het volgende:
Heeft iemand trouwens leuke hi-res foto's van de race gevonden? Bij voorkeur ANB-AMRO natuurlijk. De pics op de VOR-site en de site van Team ABN-AMRO ijn leuk, maar wel een lage resolutie om mijn desktop een betje leuk mee op te kunnen fleuren.
misschien wel...maar ik zie geen links naar de echte files van 10 mb...Of kijk ik verkeerd?quote:Op maandag 28 november 2005 21:39 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Toch even verder kijken op de site van team.abnamro.com. Er staan foto's op voor de pers. Bijvoorbeeld via http://press.teamabnamro.com/default.asp?page=top5§ion=images
Daar staan foto's tussen van net geen 10 Mb. Moet genoeg zijn lijkt me.
Nu wel okey.quote:Op maandag 28 november 2005 17:23 schreef WEST het volgende:
wanneer bij jullie VS voor het laast een update geweest?
bij mij staat die op 28 nov 3:55 GMT![]()
Ik zie ze ook nietquote:Op maandag 28 november 2005 22:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
misschien wel...maar ik zie geen links naar de echte files van 10 mb...Of kijk ik verkeerd?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 1037 ABN AMRO TWO +116 Brasil 1 +219 Ericsson Racing Team +256 Sunergy and Friends +1601 movistar No Data Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 22:07 27-11-05 546 537 389 478 450 No Data No Data 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data 16:00 28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data 22:00 28-11-05 475 426 372 390 389 No Data No Data |
mmmh, je hebt gelijk. In de omschrijving staat 10 mb, maar dat is het niet. Ik zal nog even kijken.... hold onquote:Op maandag 28 november 2005 22:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
misschien wel...maar ik zie geen links naar de echte files van 10 mb...Of kijk ik verkeerd?
Hier dus het antwoord........ Thanks @ The Disheaverquote:Op maandag 28 november 2005 23:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow, ik heb ze al. FF registreren als media user:)
quote:Op maandag 28 november 2005 23:11 schreef Sandworm het volgende:
haha, The Disheaver, was ik eindelijk eens een keer op tijd?
* WEST heeft intressequote:Op maandag 28 november 2005 23:08 schreef azaroth het volgende:
hee cool topic
ik ontdek het nu pas![]()
mijn pa werkt bij de abn en krijgt op die manier wat extra info en gadgets enzo
ik heb een dvd van de voorbereiding en een filmpje waarbij ze wakeboarden achter de abn boten
als mensen interesse hebben, wil ik wel ff m'n ftpserver aanzwengelen
Welkomquote:Op maandag 28 november 2005 23:08 schreef azaroth het volgende:
hee cool topic
ik ontdek het nu pas![]()
als mensen interesse hebben, wil ik wel ff m'n ftpserver aanzwengelen
oh ok,had ik nog niet gezien, ik kijk eigenlijk alleen op volvooceanrace.orgquote:Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Welkom![]()
Maar een beetje laat: check http://team.abnamro.com/web/show/id=92790
Staat er al!
Ps. Waar zit je pa?
ik zal morgen m'n ftp aanzettenquote:
Dan heb je hier nog wat in te halenquote:Op maandag 28 november 2005 23:27 schreef azaroth het volgende:
[..]
oh ok,had ik nog niet gezien, ik kijk eigenlijk alleen op volvooceanrace.org
m'n pa zit in dat nieuwe gebouw aan de zuidas, 'de koffiebeker' wordt het geloof ik genoemd
link?quote:Op maandag 28 november 2005 23:41 schreef Sandworm het volgende:
Check interview met Mike Sanderson....![]()
Ze hebben een uur verloren door dat gedoe met het inblikken van die haai....
welke is dat?quote:Op maandag 28 november 2005 23:41 schreef Sandworm het volgende:
Check interview met Mike Sanderson....![]()
Ze hebben een uur verloren door dat gedoe met het inblikken van die haai....
Willekeur van de posterquote:Op maandag 28 november 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
Lijkt wel een brandweerman(al kan dat best handig zijn op AAB1
)
Maar ik vraag me wel af waarom op de eerste plaatje men wel een helm op heeft, maar op de onderste niet... Zou toch andersom adviseren![]()
Ik ben nog steeds een media user!quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:18 schreef WEST het volgende:
op de ABN press site ben ik standaard user geworden![]()
je mag geen Hi/res pics downloadenquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:23 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een media user!![]()
(Geen idee wat je dan meer mag dan een standaard user.....)
Interessante theorie. Zou best eens kunnen en wellicht volgen er dan de volgende etappe wel meer. Maar was de voorkant van de kiel niet ook beschadigd? Staat me iets van bij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:30 schreef lev_myskin het volgende:
om nog even terug te gaan naar movistar...
......
Dat zowel het roer als het zwaard halverwege zijn afgebroken heeft volgens mij dan weer te maken met de traagheid van massa (het schip wou zo snel niet meedraaien).
ja, daar komt het zo'n beetje op neer. Doordat tipje van het roer als eerste in het water is, zal deze ook als eerste de neiging hebben te draaien. Dit terwijl de bovenkant van het roer recht gehouden wordt. (Nu ik erover nadenk zal dat wel heel veel kracht vergen van de stuurman, maar dat laat ik even in het midden) Door deze draaiende kracht komt er enorm veel spanning op het tussenliggende deel. Misschien wel teveel. Dat is dus theorie.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:37 schreef the_disheaver het volgende:
Je theorie is dat de boot tot halverwege het roer boven water zit, deels gedraaid en door het druk van het water is het roer halverwege gebroken?
Eenmaal vrij in de lucht gaat de boot nog steeds (redelijk) rechtdoor, maar door het enorm windvangend vermogen en de wind van (schuinachter) opzij draait het schip in de lucht. Raken de onderste delen (het zwaar, het roer en de kiel) het water weer, dan komt het idee van de hand uit de rijdende auto om de hoek kijken.quote:Of dat het schip bovenwater draait (doordat de boot veel minder weerstand heeft, dus de wind de boot wegdrukt), weer in het water terecht komt, en doordat de boot weer naar zin oorspronkelijke positie wil gaan komt er zoveel druk op het roer dat het roer halverwege breekt?
quote:Maximum points give them a platform on which to build a strategy for the rest of the race and they will be aware that ever since the race started in 1975, the winner of the first leg has gone onto win the race. There have been no exceptions, so confidence on the lead boat will be sky high.
denk dat het iets heeft te maken met de wat meer plotselinge impact bij het neerkomen in het water, anders dan wanneer het schip zich al in het water bevindt. Ben zelf geen materiaaldeskundige, maar volgens mij breken dingen eerder bij een plotseling impact dan bij een meer gelijke toevoer van kracht.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:25 schreef the_disheaver het volgende:
Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Het roer is juist gebouwd om half uit het water te staan, maar nog steeds weerstand tegen het water te kunnen geven zodat de boot draait.
Als de boot onder een helling staat, is ook de helft van het roer boven water. Waarom gebeurd er dan niets?
Als de kracht ongeveer evengroot is zal het niet eerder breken. Mits het niet regelmatig gebeurd, zodat je materiaalmoeiheid krijgt. Maar dat is ook niet het gevalquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:22 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
denk dat het iets heeft te maken met de wat meer plotselinge impact bij het neerkomen in het water, anders dan wanneer het schip zich al in het water bevindt. Ben zelf geen materiaaldeskundige, maar volgens mij breken dingen eerder bij een plotseling impact dan bij een meer gelijke toevoer van kracht.
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 706 ABN AMRO TWO +127 Brasil 1 +240 Ericsson Racing Team +339 Sunergy and Friends +1791 movistar No Data Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data 16:00 28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data 22:00 28-11-05 475 426 372 390 389 No Data No Data 04:00 29-11-05 457 409 368 391 382 No Data No Data 10:00 29-11-05 453 414 342 --- 372 No Data No Data 16:00 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data |
ftp:130.89.190.129quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:35 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Dat zou erg relaxed zijn,...!
* Tu5 heeft ook wel interesse![]()
Je wachtwoord klopt niet. De juist afkorting is AAB1quote:
hmm okquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef the_disheaver het volgende:
Ik kom er zowieso niet in...
Ik kom er wel in...maar mag niks ophalen (ook geen lijst van wat er in de FTP directory zit.
ze lezen echt mee met ons!quote:The leading boats in the fleet have Cape Town in their sights now, with the final 700 miles of the leg ahead of them and a cold beer waiting on the bar.
Zonet idd wel, maar nu weer niet... En heb net wat ruimte op mn HD (hij zit een beetje volquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
hmm ok
ik zal ff kijken..
-edit
als het goed is werkt ie nu
quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:41 schreef Sandworm het volgende:
[..]
ze lezen echt mee met ons!![]()
![]()
Hallo organisatie van de VOR! Keep on the good work, we enjoy !![]()
Iemand gekeken? Heb het helaas (weer) gemist....quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:01 schreef the_disheaver het volgende:
Volgens mij hoorde ik gisternacht dat er om 21.30 nl-tijd een VOR verslag 'Main Sail' (oid) op CNN zou komen. Met name aandacht voor PotC
Sorry...ik wou er nog bijschrijven dat het zondag zou worden uitgezonden...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Iemand gekeken? Heb het helaas (weer) gemist....
windows doet wat lastigquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zonet idd wel, maar nu weer niet... En heb net wat ruimte op mn HD (hij zit een beetje vol)
Kan ie weer aan?![]()
dank!quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:55 schreef azaroth het volgende:
[..]
windows doet wat lastig![]()
maar hij staat weer aan
Duh! en nu andersom?quote:Waarom krijg ik alleen beeld, geen geluid?
Het kan zijn dat u per ongeluk het volume uit heeft gezet. Dubbelklik dan op het luidsprekertje rechtsonder op uw taakbalk. De schuifregelaars die u nu ziet, kunt u omhoogslepen met uw muis. De hokjes moeten niet aangevinkt zijn.
Tenslotte zou u nog kunnen controleren of uw boxjes, microfoon en/of koptelefoon op de juiste poorten zijn aangesloten en zijn ingeschakeld.
Ow, je hebt de link gevonden?quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:54 schreef Sandworm het volgende:
Whhehehe, waar is mijn huilsmiley (huh?), ah daar![]()
![]()
![]()
Probeer de uitzending van zondag te bekijken. Heb wel geluid, maar geen beeld. Iemand een idee?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:58 scfreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow, je hebt de link gevonden?![]()
bah, valt me weer van je tegenquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:59 schreef Sandworm het volgende:
yep en met Media Player
1 |
Laptop van de zaak......quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bah, valt me weer van je tegen![]()
Probeer eens deze link in W Media Player te openen
[ code verwijderd ]
Dan is de kans erg groot dat het aan de codecs ligt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:08 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Laptop van de zaak......
En deze link werkt ook niet. Wel geluid, geen beeld. Zal wel aan de laptop liggen. Idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 602 ABN AMRO TWO +147 Brasil 1 +262 Ericsson Racing Team +360 Sunergy and Friends +1885 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 04:01 28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data 10:09 28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data 16:00 28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data 22:00 28-11-05 475 426 372 390 389 No Data No Data 04:00 29-11-05 457 409 368 391 382 No Data No Data 10:00 29-11-05 453 414 342 --- 372 No Data No Data 16:00 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:01 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data |
En de PotC zijn dus al in Cape Town. Ik hoop dat de Movistar er op tijd is. Eerder geintje gemaakt dat ze hun instrumenten aan moesten laten, maar ik hoop dat ze er op tijd zijn en dat de boot op tijd klaar is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar stapt nu echt officieel uit de race, en neemt de 2 weken durende boottocht via een vrachtschip om voor de in port race van 26 (kerst!) in Cape Town te arriveren.
Idd...quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:12 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dan is de kans erg groot dat het aan de codecs ligt.
Is het wel Windows Media Player 10?
Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ga es naar nos-pagina, open de link, en kies in dat 'media centertje' van de NSO 'instellingen' en wijzig de voorkeur naar realplayer. Probeer het nog eens.
Nieuw URLquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......
Lekkere verbinding heb jequote:Op dinsdag 29 november 2005 22:55 schreef azaroth het volgende:
[..]
windows doet wat lastig![]()
maar hij staat weer aan
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lekkere verbinding heb je(al heb ik nog 200KBs over...
![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Relaxed! ik las je bericht nu pas, maar ben nog steeds benieuwd!, ik check morgen wel nog een keer!quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602quote:
nietes!quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:46 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8Leg Positions DTF
ABN AMRO ONE 706
ABN AMRO TWO +127
Brasil 1 +240
Ericsson Racing Team +339
Sunergy and Friends +1791
movistar No Data
Pirates of the Caribbean DNF
24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC
04:01
28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data
10:09
28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data
16:00
28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data
22:00
28-11-05 475 426 372 390 389 No Data No Data
04:00
29-11-05 457 409 368 391 382 No Data No Data
10:00
29-11-05 453 414 342 --- 372 No Data No Data
16:00
29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data
Nee, wel geluid, geen beeld. Morgen maar eens de helpdesk bellenquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nieuw URL
mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv
Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
Das niet vreemd. De videotjes hebben verschillende codex gebruikt (verschillende manieren om een video te verkleinen zodat het eenvoudig via internet verzonden kan worden). Je computer heeft wel de codex om het 'verklein-manier' van de ABN te kunnen begrijpen, maar niet die van de NOS.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:04 schreef Sandworm het volgende:
pfff, als ik deze open heb ik wel beeld en geluid.
http://team.abnamro.com/web/show/id=100018
Sandwormpje wordt een beetje gek en snapt het niet meer![]()
anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nieuw URL
mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv
Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
Is het ook, maar die deed het niet bij sandworm.quote:Op woensdag 30 november 2005 01:56 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).
PotC is met het vliegtuig gegaanquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar stapt nu echt officieel uit de race, en neemt de 2 weken durende boottocht via een vrachtschip om voor de in port race van 26 (kerst!) in Cape Town te arriveren.
Inderdaad een stukje snellerquote:Op woensdag 30 november 2005 02:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
PotC is met het vliegtuig gegaan
idd en de PotC moet dus nog helemaal in elkaar gezet wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 02:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad een stukje sneller
Maar op een vrachtschip is sleutelen ook nog mogelijk
71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveelquote:Op woensdag 30 november 2005 10:03 schreef Sandworm het volgende:
En de stand van 05:00 uur vanmorgen
[afbeelding]
Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....quote:Op woensdag 30 november 2005 10:34 schreef WEST het volgende:
[..]
71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveel
wel goed kijken hequote:Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....
Kijk verkeerd, vond het al veel 175 mijl in 6 uur![]()
Dank, ik heb hem.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:29 schreef the_disheaver het volgende:
Ik snap er nu weinig van.
De boot AAB1 heeft vrij duidelijk 2 roeren (roers?). Maar eerder is er al geconcludeerd dat movistar er maar 1 (in feite slechts een halve na het ongeluk...) heeft. Of kijk ik niet goed?
Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...quote:Op woensdag 30 november 2005 14:42 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.
Maar waarom die vraag?
De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...
Waarom die andere slechts 1?
Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.
2 roeren heeft als voordeel dat, wanneer je onder helling vaart, 1 roer uit het water komt, wat dus minder weerstand geeft. Voordeel van 1 roer is dat je minder weerstand hebt wanneer je zonder helling vaart in vergelijking tot 2 roeren.
Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roerenquote:Op woensdag 30 november 2005 15:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.
En bij een helling: dan heeft het roer juist wrijving nodig om te kunnen sturen... De kans dat 1 roer te weinig wrijving zal krijgen is vele malen groter dan AAB met 2 roeren...
bovendien heb je nog een reserve roer mocht er eentje weg gevaagd worden...
Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergensquote:Op woensdag 30 november 2005 15:40 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roeren.
De AAB2 heeft ook 1 roer... En waarom zou het roer van de Sunergy een stuk groter moeten zijn? Een reserve roer heb je weinig aan. Wanner je over bakboord ligt en je bakboord roer is kapot kun je dus niet sturen....
Zover komt het roer niet uit het water....quote:Op woensdag 30 november 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergens
Lijkt me duidelijk waarom dat 1 roer groter moet zijn dan 2 roeren. Bij 1 roer moet die in het midden staan, en de afstand tot het wateroppervlakte is dan groter dan wanneer je 2 roeren hebt, waarvan 1tje altijd in het water zal zitten.
jawel hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 16:25 schreef hermandeperman het volgende:
Zover komt het roer niet uit het water....
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:44 schreef Farr40 het volgende:
[..]
jawel hoor
http://www.sailingscuttlebutt.com/photos/05/abnamro0916/2.jpg
Ik bedoelde dus bij een enkel roer...quote:Op woensdag 30 november 2005 16:44 schreef Farr40 het volgende:
[..]
jawel hoor
http://www.sailingscuttlebutt.com/photos/05/abnamro0916/2.jpg
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 356 ABN AMRO TWO +107 Brasil 1 +207 Ericsson Racing Team +390 Sunergy and Friends +1993 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data |
Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)quote:Op woensdag 30 november 2005 17:08 schreef hermandeperman het volgende:
Dan krijg je veel te veel beweegbare delen. Een roer krijgt ook meer krachten op zijn donder dan een kiel. Beweegbare delen zijn kwetsbaarder...
Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)
Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:24 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.
En ik hoop dat ze binnen 24u aankomen ja! Zal het live worden uitgezonden? Vast niet hè...
Ben je btw dyslectisch the_disheaver?
Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 17:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.
Enige probleem zie ik bij de gijp zelf, daar heb je toch wel een roer nodig, en om dan het roer te deblokkeren... Hoeft niet voor problemen te zorgen als het roer maar niet te veel beweegt, maar rustig van lij naar 'nieuwe' lij gaat...
Dat het kwetsbaar is daar heb je wel een puntje. Maar je moet toch risico nemen?![]()
ja...valt het op?![]()
Juist niet. Ruime wind op 260 graden (8uur). En je wilt gijpen om een koers van 90graden te maken (=richting stuurboord).quote:Op woensdag 30 november 2005 17:46 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal worden. Het roer kun je niet zijn eigen weg laten volgen. Je moet hydraulisch het roer tegenhouden, en hydraulische druk kun je niet zomaar ineens eraf halen...
En het is te zien ja, je maakt geen "domme foutjes" maar structurele fouten...
1 2 3 | \ \ |
1 2 3 | / / |
1 2 3 | \ \ |
nou ja...een paar dagen terug waren ze een stuk sneller...Maar ze lopen idd wel uit op brasil en eric!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:42 schreef komrad het volgende:
ze hebben de laatste dagen echt veel snelheid gemaakt zeg, AAB'en gaan mooi eerste en tweede worden
shit ff kijken of het er nog op isquote:Op woensdag 30 november 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
Het is woensdag...volgens mij ben ik weer eens wat vergeten...hoe laat werd het uitgezonden op eurosport?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 242 ABN AMRO TWO +111 Brasil 1 +201 Ericsson Racing Team +411 Sunergy and Friends +2077 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data 22:10 29-11-05 391 406 204 427 324 No Data No Data |
Ja, maar die zullen dat stuk wat AAB1 al heeft gevaren (dus met zachte wind) nog moeten varen.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef rubbereend het volgende:
Brasil zit natuurlijk ook nog verder van de kust, dichterbij de kust was de wind toch minder?
De AAB1 ligt zo ver voor het front dat er nu aan komt dat ze inderdaad minder wind hebben dan de anderen. AAB 2 heeft het ook, maar in mindere mate. Wat ze wel goed hebben is de hoek naar de kant met de voorspelde wind die er eind van de nacht aankomt. Mooi te zien in de weerskaartjes in dit artikel op de ABN-site.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:44 schreef Sandworm het volgende:
Precies, ze zullen wat langer kunnen profiteren van het weersysteem met meer wind, maar uiteindelijk krijgen ze ook te maken met minder wind. Maakt de finish wel extra spannend.
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 135 ABN AMRO TWO +101 Brasil 1 +190 Ericsson Racing Team +425 Sunergy and Friends +2130 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data 22:10 30-11-05 391 406 204 427 324 No Data No Data 04:10 01-12-05 417 435 207 451 329 No Data No Data |
dank voor de uitlegquote:Op donderdag 1 december 2005 09:38 schreef worsie het volgende:
Wave height is de gemiddelde golfhoogte. Dat is dus de gemiddelde hoogte van de golven die de boo tegen komt gedurende de laatste 24 uur.
quote:Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:
om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
net optijd voor een gezamelijk feestmaalquote:Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:
1. AAB1 nog 24 mijl te gaan
2 AAB2 +93
3. Brasil1 + 187
4. Eric +450
5. Sunergy +2153
om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
http://team.abnamro.com/web/show/id=44970/contentid=1766quote:Check here between noon and 1pm GMT for further news on the arrivals.
Ik kan me voorstellen dat er teamorders zijn geweest, maar ik vroeg me af of dit mag. Dus vandaar de vraag...quote:Already, teams are sharing key information on likely problems, setting aside competitive differences. There can be nobody in this race who would wish a serious gear failure on any rival entry in the icy wastes to the north of Antarctica. While legendary rescues abound, it is the stories of those who do not come home which are uppermost in everyone’s minds. In as much as this race is about pushing limits, the crews are already finding that this competition is about knowing when the maximum has been reached and then backing off from it.
But secrecy remains an essential element of delivering a winning edge. The cut-off point on information sharing between teams will remain, but if it is a life-threatening issue, the information is passed around.
snap hem niet... Key Performance Indicator?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:49 schreef franssie het volgende:
@sandman, daarnaast: hoeveel wil je weggeven binnen je team, wat is je PKI![]()
Spuit 11quote:Op donderdag 1 december 2005 14:04 schreef Sandworm het volgende:
12/1/2005 1:03:39 PM
Two miles to go for ABN AMRO one, speed now up to 9.7knts.
In de race is hulp van buitenaf niet toegestaan. Geen sleepjes, teamgenoten uitwisselen, tijdens de race, etc. Ook mogen ze niet vlak voor de finish nog even overboord springen of zo om de boot een paar honder kilo livchter te maken het laatste stukkie. Je moet met evenveel en ook dezelfde mensen finishen als waarmee je gestart bent.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:46 schreef Sandworm het volgende:
Even een vraagje tussendoor, is het toegestaan om onderling samen te werken als teams?
14:23 schat ikquote:Op donderdag 1 december 2005 14:19 schreef Redbenz het volgende:
Is ABN nu inmiddels gefinished ??
Hoe coolquote:12/1/2005 1:43:51 PM
ABN AMRO ONE pulls into the dock to the sound of the team song -- Black Betty --
Welnee, dan moet de Brasil 2x zo hard varen als AAB2quote:Op donderdag 1 december 2005 14:50 schreef WEST het volgende:
gaat nog close worden met de AAB2 en de brasil1
Eerst nog ff een in port race op 2e Kerstdag, daarna het echte, enige serieuze werk op de zuidelijke oceaan. Daar worden de jongens van de mannen onderscheiden.......quote:
Om meer betrokkenheid te krijgen met de mensen op het land. Er mogen gasten mee varen, de tv kan het volgen en sponsors komen goed in beeld. Telt voor 20% mee in de eindscore...... Oude Whitbread was op tijd, de nieuwe is op punten a la Formule1.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:00 schreef komrad het volgende:
waarom al die in port races?
Volgende leg is heftiger. Meer onvoorspelbaar weer, ijsbergen en 2 scoring gates... Maarja, dat is pas na de kerst......quote:Op donderdag 1 december 2005 22:06 schreef komrad het volgende:
ik vind dit leg langs zuid amerika trouwens ook wel de moeite waard hoor, naast die door de stille oceaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |