Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)
Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:24 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.
En ik hoop dat ze binnen 24u aankomen ja! Zal het live worden uitgezonden? Vast niet hè...
Ben je btw dyslectisch the_disheaver?
Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 17:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.
Enige probleem zie ik bij de gijp zelf, daar heb je toch wel een roer nodig, en om dan het roer te deblokkeren... Hoeft niet voor problemen te zorgen als het roer maar niet te veel beweegt, maar rustig van lij naar 'nieuwe' lij gaat...
Dat het kwetsbaar is daar heb je wel een puntje. Maar je moet toch risico nemen?![]()
ja...valt het op?![]()
Juist niet. Ruime wind op 260 graden (8uur). En je wilt gijpen om een koers van 90graden te maken (=richting stuurboord).quote:Op woensdag 30 november 2005 17:46 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal worden. Het roer kun je niet zijn eigen weg laten volgen. Je moet hydraulisch het roer tegenhouden, en hydraulische druk kun je niet zomaar ineens eraf halen...
En het is te zien ja, je maakt geen "domme foutjes" maar structurele fouten...
1 2 3 | \ \ |
1 2 3 | / / |
1 2 3 | \ \ |
nou ja...een paar dagen terug waren ze een stuk sneller...Maar ze lopen idd wel uit op brasil en eric!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:42 schreef komrad het volgende:
ze hebben de laatste dagen echt veel snelheid gemaakt zeg, AAB'en gaan mooi eerste en tweede worden
shit ff kijken of het er nog op isquote:Op woensdag 30 november 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
Het is woensdag...volgens mij ben ik weer eens wat vergeten...hoe laat werd het uitgezonden op eurosport?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 242 ABN AMRO TWO +111 Brasil 1 +201 Ericsson Racing Team +411 Sunergy and Friends +2077 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data 22:10 29-11-05 391 406 204 427 324 No Data No Data |
Ja, maar die zullen dat stuk wat AAB1 al heeft gevaren (dus met zachte wind) nog moeten varen.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef rubbereend het volgende:
Brasil zit natuurlijk ook nog verder van de kust, dichterbij de kust was de wind toch minder?
De AAB1 ligt zo ver voor het front dat er nu aan komt dat ze inderdaad minder wind hebben dan de anderen. AAB 2 heeft het ook, maar in mindere mate. Wat ze wel goed hebben is de hoek naar de kant met de voorspelde wind die er eind van de nacht aankomt. Mooi te zien in de weerskaartjes in dit artikel op de ABN-site.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:44 schreef Sandworm het volgende:
Precies, ze zullen wat langer kunnen profiteren van het weersysteem met meer wind, maar uiteindelijk krijgen ze ook te maken met minder wind. Maakt de finish wel extra spannend.
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 135 ABN AMRO TWO +101 Brasil 1 +190 Ericsson Racing Team +425 Sunergy and Friends +2130 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data 22:10 30-11-05 391 406 204 427 324 No Data No Data 04:10 01-12-05 417 435 207 451 329 No Data No Data |
dank voor de uitlegquote:Op donderdag 1 december 2005 09:38 schreef worsie het volgende:
Wave height is de gemiddelde golfhoogte. Dat is dus de gemiddelde hoogte van de golven die de boo tegen komt gedurende de laatste 24 uur.
quote:Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:
om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
net optijd voor een gezamelijk feestmaalquote:Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:
1. AAB1 nog 24 mijl te gaan
2 AAB2 +93
3. Brasil1 + 187
4. Eric +450
5. Sunergy +2153
om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
http://team.abnamro.com/web/show/id=44970/contentid=1766quote:Check here between noon and 1pm GMT for further news on the arrivals.
Ik kan me voorstellen dat er teamorders zijn geweest, maar ik vroeg me af of dit mag. Dus vandaar de vraag...quote:Already, teams are sharing key information on likely problems, setting aside competitive differences. There can be nobody in this race who would wish a serious gear failure on any rival entry in the icy wastes to the north of Antarctica. While legendary rescues abound, it is the stories of those who do not come home which are uppermost in everyone’s minds. In as much as this race is about pushing limits, the crews are already finding that this competition is about knowing when the maximum has been reached and then backing off from it.
But secrecy remains an essential element of delivering a winning edge. The cut-off point on information sharing between teams will remain, but if it is a life-threatening issue, the information is passed around.
snap hem niet... Key Performance Indicator?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:49 schreef franssie het volgende:
@sandman, daarnaast: hoeveel wil je weggeven binnen je team, wat is je PKI![]()
Spuit 11quote:Op donderdag 1 december 2005 14:04 schreef Sandworm het volgende:
12/1/2005 1:03:39 PM
Two miles to go for ABN AMRO one, speed now up to 9.7knts.
In de race is hulp van buitenaf niet toegestaan. Geen sleepjes, teamgenoten uitwisselen, tijdens de race, etc. Ook mogen ze niet vlak voor de finish nog even overboord springen of zo om de boot een paar honder kilo livchter te maken het laatste stukkie. Je moet met evenveel en ook dezelfde mensen finishen als waarmee je gestart bent.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:46 schreef Sandworm het volgende:
Even een vraagje tussendoor, is het toegestaan om onderling samen te werken als teams?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |