abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32701562
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:14 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)
Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.

En ik hoop dat ze binnen 24u aankomen ja ! Zal het live worden uitgezonden? Vast niet hè...

Ben je btw dyslectisch the_disheaver?
pi_32702011
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:24 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je hijst dan ook weer een groot gewicht aan hydraulische spullen aan boord. Dat komt de snelheid ook absoluut niet ten goede. En dan heb je dus 2 ongekend kwetsbare en tevens extreem vitale objecten aan boord.

En ik hoop dat ze binnen 24u aankomen ja ! Zal het live worden uitgezonden? Vast niet hè...

Ben je btw dyslectisch the_disheaver?
Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.

Enige probleem zie ik bij de gijp zelf, daar heb je toch wel een roer nodig, en om dan het roer te deblokkeren... Hoeft niet voor problemen te zorgen als het roer maar niet te veel beweegt, maar rustig van lij naar 'nieuwe' lij gaat...
Dat het kwetsbaar is daar heb je wel een puntje. Maar je moet toch risico nemen?

ja...valt het op?
pi_32702150
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:41 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Valt wel mee, anders dan de kiel zal het roer op het laagste punt moeten staan dus bij een gijp zul je het roer moeten deblokkeren, en bij het einde van de gijp zal het roer mbv de zwaartekracht zonder extra hulp in de juiste hoek staan.

Enige probleem zie ik bij de gijp zelf, daar heb je toch wel een roer nodig, en om dan het roer te deblokkeren... Hoeft niet voor problemen te zorgen als het roer maar niet te veel beweegt, maar rustig van lij naar 'nieuwe' lij gaat...
Dat het kwetsbaar is daar heb je wel een puntje. Maar je moet toch risico nemen?

ja...valt het op?
Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal worden . Het roer kun je niet zijn eigen weg laten volgen. Je moet hydraulisch het roer tegenhouden, en hydraulische druk kun je niet zomaar ineens eraf halen...

En het is te zien ja, je maakt geen "domme foutjes" maar structurele fouten...
pi_32702569
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:46 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Leuk scenario, alleen zal het niet werken gok ik zo. Zwaartekracht heb je niet in het water. Wel hydrostatische krachten. Ik kan je nu wel vermoeien met hoe ik denk dat het zal gaan, maar ik weet niet natuurlijk niet zeker, en het zal waarschijnlijk een zeer onbegrijpelijk verhaal worden . Het roer kun je niet zijn eigen weg laten volgen. Je moet hydraulisch het roer tegenhouden, en hydraulische druk kun je niet zomaar ineens eraf halen...

En het is te zien ja, je maakt geen "domme foutjes" maar structurele fouten...
Juist niet. Ruime wind op 260 graden (8uur). En je wilt gijpen om een koers van 90graden te maken (=richting stuurboord).

Het roer stond overgeheld naar stuurboord (lijzijde) en moet naar bakboord
1
2
3
\__.__/
    \
     \  

voor het gijpen: roer overgeheld naar stuurboord
1
2
3
\__.__/
  /
 / 

na het gijpen: roer overgeheld naar bakboord. Beide plaatjes zijn achteraanzichten
Om te draaien zal het roer naar stuurboord gezet moeten worden
1
2
3
 o
  \
   \

zo dus...(bovenaanzicht...)

Door de kracht die er aan stuurboordzijde ontstaat zal de boot van koers veranderen. Als je de blokkering er afhaalt zal de kracht ook het roer doen overhellen naar bakboord. Dit zal niet te snel moeten gebeuren, dus vertraging is nodig maar als je het een beetje kunt regelen moet het zonder extra krachten volgens mij mogelijk zijn.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:04:55 #205
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32702663
morgen rond 13:21 komt de AAB1 dus aan, ik hoop dat ze het wel vermelden en fotos laten zien van de aankomst.

tis wel overdag dus dat is mooi om de emotie te zien
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32703715
ze hebben de laatste dagen echt veel snelheid gemaakt zeg, AAB'en gaan mooi eerste en tweede worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32704766
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:42 schreef komrad het volgende:
ze hebben de laatste dagen echt veel snelheid gemaakt zeg, AAB'en gaan mooi eerste en tweede worden
nou ja...een paar dagen terug waren ze een stuk sneller...Maar ze lopen idd wel uit op brasil en eric!
pi_32705747
en ze zijn er bijna
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 30 november 2005 @ 22:16:34 #209
3501 worsie
Had too much grass...
pi_32711167
Even voor wat betreft het kantelbare roer en 1 roer vs 2 roeren:

Kantelbare roer kan in theorie wel, maar is wel erg kwetsbaar ja. Heb eigenlijk geen idee of het ooit geprobeerd is... Maar in de Volvo ocean race behoort het regelementair niet tot de mogelijkheden. Ze mogen wel meerdere profielen hebben, en zwaarden, maar alle onderwaterprofielen mogen slechts om 1 as beweegbaar zijn. Je roer draait, dus dan ben je gelijk door je rotatie-assen heen. Helaas, helaas.

1 vs 2 roeren: 2 roeren geven meer controle omdat het roer aan een kant altijd volledig in het water zit, en ook nog eens vrijwel verticaal). Het heeft gemiddeld wel meer weerstand.
Een enkel roer heeft dus minder weerstand en is in theorie dus sneller, maar geeft minder controle als de boot zwaar gaat hellen.
Juist op boten waar je wat meer onderbemand vaart zal je vaker 2 roeren vinden. De theorie hierachter is dat als je minder bemanning beschikbaar hebt, je ook over het algemeen minder snel kan reageren op veranderende situaties, en dus meer behoefte hebt aan controle met een hoop marge, al gaat dat ten koste van absolute topsnelheid.
Bij een vol bemande boot andersom uiteraard, dan kan je beter en sneller reageren en wil je gewoon de snelste oplossing.
De VOR 70 boten zijn onderbemand. Met 10 man zijn ze zowiezo al onderbemand (15 man is echt geen overbodige luxe op die boten),en dan ligt de helft ook nog eens op zijn kooi / danwel zit beneden gedurende het merendeel van de tijd.
De gedachtegang qua snelheid, als is een enkel roer in principe sneller, je hoeft maar één schuiver meer te maken en je bent dat beetje winst gelijk weer kwijt.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:24:14 #210
3501 worsie
Had too much grass...
pi_32711482
De aankomstverwachting is trouwens rond 15.30 GMT (16.30 nederlands) volgens de AAB1 zelf (de schipper zei dit in een interview vanochtend). De AAB1 zeilt in de loop van vanavond (nu dus) een gebied met veel lichtere wind in (rond de 12 knopen) terwijl de achteropkomende boten in wind van rond de18knopen blijven. Het veld zal dus in elkaar gaan schuiven. De verwachting op de AAB1 en 2 zelf is dat de AAB2 in zal lopen tot ongeveer 2 a 3 uur achterstand, en dat de brazilianen zelfs heel misschien zo dichtbij zouden komen dat ze de AAB2 bij de finish aan de horizon in beeld krijgen. Zolang ze er maar niet langs komen vind ik het best
pi_32712096
worsie, mooie uitleg
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32712695
Het is woensdag...volgens mij ben ik weer eens wat vergeten...hoe laat werd het uitgezonden op eurosport?
  woensdag 30 november 2005 @ 23:23:53 #213
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32713474
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
Het is woensdag...volgens mij ben ik weer eens wat vergeten...hoe laat werd het uitgezonden op eurosport?
shit ff kijken of het er nog op is
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32713621
vor.com zit nog met de data van 16h, en vor loopt zelfs 12 h achter...
pi_32713712
1
2
3
4
5
6
7
8
Leg Positions             DTF   
ABN AMRO ONE              242
ABN AMRO TWO             +111   
Brasil 1                 +201
Ericsson Racing Team     +411
Sunergy and Friends     +2077   
movistar              DNF
Pirates of the Caribbean  DNF


24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
          ABN1   ABN2  AUS1  BRA1  ERIC  MOVI      POTC
16:10
29-11-05   444   426   313   411   354   No Data   No Data   
22:03
29-11-05   445   417   289   396   335   No Data   No Data   
04:00
30-11-05   417   410   267   388   332   No Data   No Data   
10:03
30-11-05   406   398   233   383   332   No Data   No Data   
16:01
30-11-05   397   395   208   396   328   No Data   No Data
22:10
29-11-05   391   406   204   427   324   No Data   No Data   
  woensdag 30 november 2005 @ 23:31:06 #216
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32713728
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32713788
Verschil met Brasil wordt kleiner, het gat tussen AAB1 en 2 groter.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:37:16 #218
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32713950
Brasil vaart 21 mijl per 24 uur sneller, dus dat komt goed

Niet te geloven hoe klein de verschillen zijn na 6400 mijl.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2005 @ 23:42:19 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32714132
Brasil zit natuurlijk ook nog verder van de kust, dichterbij de kust was de wind toch minder?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 november 2005 @ 23:44:00 #220
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32714189
Precies, ze zullen wat langer kunnen profiteren van het weersysteem met meer wind, maar uiteindelijk krijgen ze ook te maken met minder wind. Maakt de finish wel extra spannend.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32714208
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef rubbereend het volgende:
Brasil zit natuurlijk ook nog verder van de kust, dichterbij de kust was de wind toch minder?
Ja, maar die zullen dat stuk wat AAB1 al heeft gevaren (dus met zachte wind) nog moeten varen.

AAB1 is langzamer bij zachte wind dan brasil, maar 2 keer zo snel varen als AAB1 zie ik niet gebeuren...
  donderdag 1 december 2005 @ 00:29:59 #222
3501 worsie
Had too much grass...
pi_32715484
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:44 schreef Sandworm het volgende:
Precies, ze zullen wat langer kunnen profiteren van het weersysteem met meer wind, maar uiteindelijk krijgen ze ook te maken met minder wind. Maakt de finish wel extra spannend.
De AAB1 ligt zo ver voor het front dat er nu aan komt dat ze inderdaad minder wind hebben dan de anderen. AAB 2 heeft het ook, maar in mindere mate. Wat ze wel goed hebben is de hoek naar de kant met de voorspelde wind die er eind van de nacht aankomt. Mooi te zien in de weerskaartjes in dit artikel op de ABN-site.
Als je naar het laatste kaartje kijkt (de verwachting voor 06.00 uur donderdag), en dat vergelijkt met wat je ziet in VS dan krijgen de beide AAB boten het laatste stukje meer wind dan de anderen, en ook nog eens onder een hoek waarbij de boten het snelst zijn. Tactisch liggen ze op de betere plek. Dat scheuren naar vasteland gaat door tot ze ongeveer 50 mijl uit de wal zijn, dan pas ga je echt last krijgen van het land en wordt de wind minder voorspelbaar en ook zeker minder sterk (5 tot 15 knopen volgens het weerkaartje).

In artikelen op de VOR site lees je hier en daar over de gevreesde windschaduw van de tafelberg. Alhoewel dat inderdaad een moeilijk iets kan zijn zal er denk ik deze race geen sprake van zijn, aangezien de voorspelde wind van de zee naar het land toe zal waaien. Alleen als ie van het land af naar zee waait kan je natuurlijk een 'windschaduw' krijgen achter de tafelberg. Geen windstiltes dus denk ik, alleen winddraaiingen. En dan wordt de kans dat AAB1 of 2 nog ingehaald wordt wel heel erg klein!

* worsie gaat nog kramp krijgen van al dat toelichten

[ Bericht 0% gewijzigd door worsie op 01-12-2005 00:31:59 (typo) ]
pi_32718172
Nog exact 250 km en AAB1 zal weer op vaste land kunnen staan. De achterstand wordt kleiner, maar de eerste achtervolger zal bijna nog tweemaal zoveel moeten afleggen om in Cape Town te arriveren. Een windstilte zal de AAB1 niet weer houden om met de 7 punten binnen te halen, een technisch ongemak zou nog roet in het eten kunnen maken, maar de kans hierop is met dit rustig weer ook niet reëel.

1
2
3
4
5
6
7
8
Leg Positions             DTF   
ABN AMRO ONE              135
ABN AMRO TWO             +101   
Brasil 1                 +190
Ericsson Racing Team     +425
Sunergy and Friends     +2130   
movistar              DNF
Pirates of the Caribbean  DNF


24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
          ABN1   ABN2  AUS1  BRA1  ERIC  MOVI      POTC
16:10
29-11-05   444   426   313   411   354   No Data   No Data   
22:03
29-11-05   445   417   289   396   335   No Data   No Data   
04:00
30-11-05   417   410   267   388   332   No Data   No Data   
10:03
30-11-05   406   398   233   383   332   No Data   No Data   
16:01
30-11-05   397   395   208   396   328   No Data   No Data
22:10
30-11-05   391   406   204   427   324   No Data   No Data   
04:10
01-12-05   417   435   207   451   329   No Data   No Data   
pi_32718176
Jeuh, ik geloof dat ik er met mijn 1-dec 23:00 het dichtste bij zit....(al zat ik er bij de eerste gokronde niet echt juist bij met 29 nov...)
  donderdag 1 december 2005 @ 08:14:03 #225
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32718592
om 12 uur moet de AAB1 arriveren das mooi voor foto's etc bij dag licht
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 09:25:36 #226
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32719370
vraagje ik zie op de VOR site "wave height" staan wat betekend dat?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 09:38:18 #227
3501 worsie
Had too much grass...
pi_32719593
Wave height is de gemiddelde golfhoogte. Dat is dus de gemiddelde hoogte van de golven die de boo tegen komt gedurende de laatste 24 uur.
  donderdag 1 december 2005 @ 10:09:55 #228
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32720204
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:38 schreef worsie het volgende:
Wave height is de gemiddelde golfhoogte. Dat is dus de gemiddelde hoogte van de golven die de boo tegen komt gedurende de laatste 24 uur.
dank voor de uitleg
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 11:19:39 #229
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32721633
1. AAB1 nog 24 mijl te gaan
2 AAB2 +93
3. Brasil1 + 187
4. Eric +450
5. Sunergy +2153

om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 11:45:32 #230
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32722163
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:

om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 11:47:37 #231
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32722207
ze zijn er bijna, ze zijn er bijna maar nog niet helemaal
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2005 @ 11:47:42 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32722208
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:19 schreef WEST het volgende:
1. AAB1 nog 24 mijl te gaan
2 AAB2 +93
3. Brasil1 + 187
4. Eric +450
5. Sunergy +2153

om 12:38 wordt de AAB1 verwacht in de haven en om 16:45 wordt de AAB2 verwacht
net optijd voor een gezamelijk feestmaal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 december 2005 @ 11:48:37 #233
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32722223
quote:
Check here between noon and 1pm GMT for further news on the arrivals.
http://team.abnamro.com/web/show/id=44970/contentid=1766
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 12:02:28 #234
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32722569
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32722763
  donderdag 1 december 2005 @ 12:43:12 #236
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32723519
2/1/2005 11:32:09 AM
Local conditions in Cape Town has 10knts of breeze from the South East, ABN AMRO ONE make a final sail change and head inshore.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 13:08:39 #237
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32724111
Wind speed is 8knts and dropping as the boat approaches Cape Town, expected to arrive in the next hour.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 1 december 2005 @ 13:46:56 #238
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32725172
Even een vraagje tussendoor, is het toegestaan om onderling samen te werken als teams?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 13:48:15 #239
22003 bigger
niet groter als
pi_32725213
op wat voor manier bedoel je? AAB1 neemt 2 op sleeptouw? lijkt me wel grappig overigens!
Next time you wave, use all your fingers
pi_32725240
wil ik ook wel weten, en met name vóór de start (bij normaal zeilen mag dat to een kwartier voor de start dacht ik en vanaf dan ook geen hulp meer van de kant) maar in de VOR weet ik het niet.
@sandman, daarnaast: hoeveel wil je weggeven binnen je team, wat is je PKI
  donderdag 1 december 2005 @ 13:54:46 #241
22003 bigger
niet groter als
pi_32725381
en ze blijven die ETA maar verlaten. Nu: 13.07
Next time you wave, use all your fingers
  donderdag 1 december 2005 @ 13:56:11 #242
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32725419
quote:
Already, teams are sharing key information on likely problems, setting aside competitive differences. There can be nobody in this race who would wish a serious gear failure on any rival entry in the icy wastes to the north of Antarctica. While legendary rescues abound, it is the stories of those who do not come home which are uppermost in everyone’s minds. In as much as this race is about pushing limits, the crews are already finding that this competition is about knowing when the maximum has been reached and then backing off from it.

But secrecy remains an essential element of delivering a winning edge. The cut-off point on information sharing between teams will remain, but if it is a life-threatening issue, the information is passed around.
Ik kan me voorstellen dat er teamorders zijn geweest, maar ik vroeg me af of dit mag. Dus vandaar de vraag...
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 13:58:20 #243
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32725471
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:49 schreef franssie het volgende:
@sandman, daarnaast: hoeveel wil je weggeven binnen je team, wat is je PKI
snap hem niet... Key Performance Indicator?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 14:01:23 #244
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32725546
12/1/2005 1:00:36 PM
ABN AMRO ONE flys their Making More Possible team spinnaker as they enter their last 5 miles of leg 1.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32725614
12/1/2005 1:03:39 PM

Two miles to go for ABN AMRO one, speed now up to 9.7knts.
pi_32725621
sandman, precies .... waar worden ze op afgerekend?
  donderdag 1 december 2005 @ 14:04:55 #247
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32725639
12/1/2005 1:03:39 PM

Two miles to go for ABN AMRO one, speed now up to 9.7knts.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32725658
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:04 schreef Sandworm het volgende:
12/1/2005 1:03:39 PM

Two miles to go for ABN AMRO one, speed now up to 9.7knts.
Spuit 11
  donderdag 1 december 2005 @ 14:09:49 #249
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32725765
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:05 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Spuit 11
Ach, het overkomt me wel vaker....
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 1 december 2005 @ 14:15:11 #250
3501 worsie
Had too much grass...
pi_32725901
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:46 schreef Sandworm het volgende:
Even een vraagje tussendoor, is het toegestaan om onderling samen te werken als teams?
In de race is hulp van buitenaf niet toegestaan. Geen sleepjes, teamgenoten uitwisselen, tijdens de race, etc. Ook mogen ze niet vlak voor de finish nog even overboord springen of zo om de boot een paar honder kilo livchter te maken het laatste stukkie. Je moet met evenveel en ook dezelfde mensen finishen als waarmee je gestart bent.

Als team mekaar helpen, in een inshore race bijvoorbeeld, kan je niet verbieden. In principe zou AAB2 bijvoorbeeld bij de start in de weg mogen gaan liggen om AAB 1 een betere start te bezorgen. Zolang AAB2 zich verder maar aan het wedstrijdreglement houdt. De VOR wordt gevaren onder de normale internationale wedstrijdzeil-regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')