Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ga es naar nos-pagina, open de link, en kies in dat 'media centertje' van de NSO 'instellingen' en wijzig de voorkeur naar realplayer. Probeer het nog eens.
Nieuw URLquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......
Lekkere verbinding heb jequote:Op dinsdag 29 november 2005 22:55 schreef azaroth het volgende:
[..]
windows doet wat lastig![]()
maar hij staat weer aan
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lekkere verbinding heb je(al heb ik nog 200KBs over...
![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Relaxed! ik las je bericht nu pas, maar ben nog steeds benieuwd!, ik check morgen wel nog een keer!quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602quote:
nietes!quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:46 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8Leg Positions DTF
ABN AMRO ONE 706
ABN AMRO TWO +127
Brasil 1 +240
Ericsson Racing Team +339
Sunergy and Friends +1791
movistar No Data
Pirates of the Caribbean DNF
24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC
04:01
28-11-05 541 522 383 463 428 No Data No Data
10:09
28-11-05 517 488 386 426 410 No Data No Data
16:00
28-11-05 501 454 386 404 388 No Data No Data
22:00
28-11-05 475 426 372 390 389 No Data No Data
04:00
29-11-05 457 409 368 391 382 No Data No Data
10:00
29-11-05 453 414 342 --- 372 No Data No Data
16:00
29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data
Nee, wel geluid, geen beeld. Morgen maar eens de helpdesk bellenquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nieuw URL
mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv
Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
Das niet vreemd. De videotjes hebben verschillende codex gebruikt (verschillende manieren om een video te verkleinen zodat het eenvoudig via internet verzonden kan worden). Je computer heeft wel de codex om het 'verklein-manier' van de ABN te kunnen begrijpen, maar niet die van de NOS.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:04 schreef Sandworm het volgende:
pfff, als ik deze open heb ik wel beeld en geluid.
http://team.abnamro.com/web/show/id=100018
Sandwormpje wordt een beetje gek en snapt het niet meer![]()
anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nieuw URL
mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv
Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
Is het ook, maar die deed het niet bij sandworm.quote:Op woensdag 30 november 2005 01:56 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).
PotC is met het vliegtuig gegaanquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar stapt nu echt officieel uit de race, en neemt de 2 weken durende boottocht via een vrachtschip om voor de in port race van 26 (kerst!) in Cape Town te arriveren.
Inderdaad een stukje snellerquote:Op woensdag 30 november 2005 02:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
PotC is met het vliegtuig gegaan
idd en de PotC moet dus nog helemaal in elkaar gezet wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 02:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad een stukje sneller
Maar op een vrachtschip is sleutelen ook nog mogelijk
71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveelquote:Op woensdag 30 november 2005 10:03 schreef Sandworm het volgende:
En de stand van 05:00 uur vanmorgen
[afbeelding]
Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....quote:Op woensdag 30 november 2005 10:34 schreef WEST het volgende:
[..]
71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveel
wel goed kijken hequote:Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....
Kijk verkeerd, vond het al veel 175 mijl in 6 uur![]()
Dank, ik heb hem.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:
[..]
ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:29 schreef the_disheaver het volgende:
Ik snap er nu weinig van.
De boot AAB1 heeft vrij duidelijk 2 roeren (roers?). Maar eerder is er al geconcludeerd dat movistar er maar 1 (in feite slechts een halve na het ongeluk...) heeft. Of kijk ik niet goed?
Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...quote:Op woensdag 30 november 2005 14:42 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.
Maar waarom die vraag?
De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...
Waarom die andere slechts 1?
Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.
2 roeren heeft als voordeel dat, wanneer je onder helling vaart, 1 roer uit het water komt, wat dus minder weerstand geeft. Voordeel van 1 roer is dat je minder weerstand hebt wanneer je zonder helling vaart in vergelijking tot 2 roeren.
Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roerenquote:Op woensdag 30 november 2005 15:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.
En bij een helling: dan heeft het roer juist wrijving nodig om te kunnen sturen... De kans dat 1 roer te weinig wrijving zal krijgen is vele malen groter dan AAB met 2 roeren...
bovendien heb je nog een reserve roer mocht er eentje weg gevaagd worden...
Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergensquote:Op woensdag 30 november 2005 15:40 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roeren.
De AAB2 heeft ook 1 roer... En waarom zou het roer van de Sunergy een stuk groter moeten zijn? Een reserve roer heb je weinig aan. Wanner je over bakboord ligt en je bakboord roer is kapot kun je dus niet sturen....
Zover komt het roer niet uit het water....quote:Op woensdag 30 november 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergens
Lijkt me duidelijk waarom dat 1 roer groter moet zijn dan 2 roeren. Bij 1 roer moet die in het midden staan, en de afstand tot het wateroppervlakte is dan groter dan wanneer je 2 roeren hebt, waarvan 1tje altijd in het water zal zitten.
jawel hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 16:25 schreef hermandeperman het volgende:
Zover komt het roer niet uit het water....
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:44 schreef Farr40 het volgende:
[..]
jawel hoor
http://www.sailingscuttlebutt.com/photos/05/abnamro0916/2.jpg
Ik bedoelde dus bij een enkel roer...quote:Op woensdag 30 november 2005 16:44 schreef Farr40 het volgende:
[..]
jawel hoor
http://www.sailingscuttlebutt.com/photos/05/abnamro0916/2.jpg
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 356 ABN AMRO TWO +107 Brasil 1 +207 Ericsson Racing Team +390 Sunergy and Friends +1993 movistar DNF Pirates of the Caribbean DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 16:10 29-11-05 444 426 313 411 354 No Data No Data 22:03 29-11-05 445 417 289 396 335 No Data No Data 04:00 30-11-05 417 410 267 388 332 No Data No Data 10:03 30-11-05 406 398 233 383 332 No Data No Data 16:01 30-11-05 397 395 208 396 328 No Data No Data |
Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)quote:Op woensdag 30 november 2005 17:08 schreef hermandeperman het volgende:
Dan krijg je veel te veel beweegbare delen. Een roer krijgt ook meer krachten op zijn donder dan een kiel. Beweegbare delen zijn kwetsbaarder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |