abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:18:06 #151
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32684582
Ok, de AAB2 is ondanks de problemen in staat om de voorsprong om Brasil te handhaven! Mmm. Brasil heeft verloren, terwijl Ericsson met kiel in vaste positie is ingelopen. Spannend!
AAB1, nog 602 mijl!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:19:07 #152
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32684614
ze hebben 100 mijl in 6 uur afgelegt
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:22:11 #153
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32684689
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]
Ga es naar nos-pagina, open de link, en kies in dat 'media centertje' van de NSO 'instellingen' en wijzig de voorkeur naar realplayer. Probeer het nog eens.
Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32684713
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:19 schreef WEST het volgende:
ze hebben 100 mijl in 6 uur afgelegt
En 4 mijl!
pi_32684814
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:22 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Nee. Wel geluid, geen beeld....God#^$@de#($.... Ik haat dit, waaneer het gebeurt waneer het niet uit komt......
Nieuw URL

mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv

Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
pi_32684842
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:55 schreef azaroth het volgende:

[..]

windows doet wat lastig
maar hij staat weer aan
Lekkere verbinding heb je (al heb ik nog 200KBs over...
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:39:05 #157
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_32685140
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:27 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Lekkere verbinding heb je (al heb ik nog 200KBs over...

ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_32685229
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:

[..]


ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Ga dan slapen met computer aan!

Hopelijk gaat ie morgen door waar ie gebleven is... Trusten en dank.
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:42:28 #159
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_32685231
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:

[..]


ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Relaxed! ik las je bericht nu pas, maar ben nog steeds benieuwd!, ik check morgen wel nog een keer!
Alvast bedankt!
Hoogbevaagd
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:46:08 #160
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32685329
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

En 4 mijl!
volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32685438
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:46 schreef WEST het volgende:

[..]

volgens mij stonden ze bij 17:00 op 702 en nu op 602
nietes!
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:19 schreef the_disheaver het volgende:

1
2
3
4
5
6
7
8
Leg Positions             DTF   
ABN AMRO ONE              706
ABN AMRO TWO             +127   
Brasil 1                 +240
Ericsson Racing Team     +339
Sunergy and Friends     +1791   
movistar              No Data   
Pirates of the Caribbean  DNF


24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
         ABN1  ABN2   AUS1  BRA1 ERIC  MOVI       POTC   
04:01                                                              
28-11-05  541   522    383   463  428 No Data   No Data   
10:09                                                              
28-11-05  517   488    386   426  410 No Data   No Data
16:00
28-11-05  501   454    386   404  388 No Data   No Data
22:00
28-11-05  475   426    372   390  389 No Data   No Data
04:00
29-11-05  457   409    368   391  382 No Data   No Data
10:00
29-11-05  453   414    342   ---  372 No Data   No Data
16:00
29-11-05  444   426    313   411  354 No Data   No Data
  woensdag 30 november 2005 @ 00:01:21 #162
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32685790
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nieuw URL

mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv

Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
Nee, wel geluid, geen beeld. Morgen maar eens de helpdesk bellen
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 00:04:09 #163
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32685874
pfff, als ik deze open heb ik wel beeld en geluid.
http://team.abnamro.com/web/show/id=100018

Sandwormpje wordt een beetje gek en snapt het niet meer
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 00:08:33 #164
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32686007
Slaap lekker
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32686094
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:04 schreef Sandworm het volgende:
pfff, als ik deze open heb ik wel beeld en geluid.
http://team.abnamro.com/web/show/id=100018

Sandwormpje wordt een beetje gek en snapt het niet meer
Das niet vreemd. De videotjes hebben verschillende codex gebruikt (verschillende manieren om een video te verkleinen zodat het eenvoudig via internet verzonden kan worden). Je computer heeft wel de codex om het 'verklein-manier' van de ABN te kunnen begrijpen, maar niet die van de NOS.

Maar wel vreemd, aangezien de NOS erg toegenkelijk moet zijn, en dus eenvoudige codex moet gebruiken wat op elke recente versie van mediaplayer staat...
pi_32687942
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:26 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nieuw URL

mms://streams3.omroep.nl/nos/nieuws/2005/november/video/271105/zeilen.wmv

Probeer deze ff in een andere player af te spelen. Real Player ofzo
anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).
pi_32688215
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:56 schreef lev_myskin het volgende:

[..]

anders dan bij de virtual spectator heeft m'n apparaatje hier dan weer geen moeite mee. RP 10.5 is voldoende. Geen idee of dat gratis is oid, maar aan de link te zien is het orgineel bedoeld voor een windows media player (wmp).
Is het ook, maar die deed het niet bij sandworm.

Misschien met RealPlayer (freeware) wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2005 @ 02:30:22 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32688232
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar stapt nu echt officieel uit de race, en neemt de 2 weken durende boottocht via een vrachtschip om voor de in port race van 26 (kerst!) in Cape Town te arriveren.
PotC is met het vliegtuig gegaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32688277
quote:
Op woensdag 30 november 2005 02:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

PotC is met het vliegtuig gegaan
Inderdaad een stukje sneller

Maar op een vrachtschip is sleutelen ook nog mogelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2005 @ 03:49:55 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32688605
quote:
Op woensdag 30 november 2005 02:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Inderdaad een stukje sneller

Maar op een vrachtschip is sleutelen ook nog mogelijk
idd en de PotC moet dus nog helemaal in elkaar gezet worden maarja dat zal inmiddels ook wel al een heel eind gebeurd zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 november 2005 @ 10:03:19 #171
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32690487
En de stand van 05:00 uur vanmorgen

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 10:34:17 #172
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32691004
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:03 schreef Sandworm het volgende:
En de stand van 05:00 uur vanmorgen

[afbeelding]
71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveel
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 30 november 2005 @ 10:40:50 #173
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691134
Ten opzichte van de stand van gisteravond blijft de afstand tussen AAB1 en Brasil gelijk (+/- 240 mijl). De voorsprong van de AAB2 is wel kleiner geworden (14 mijl). op zich vreemd, want de 24-uurs afstanden van de AAB2 zijn zijn de afgelopen 24 uur wel groter dan die van de Brasil. Zal wel te maken hebben met het feit dat ze nu iets zuidelijker van Cape Town sturen. Zal even de ware onderlinge afstand vergelijken.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 10:49:24 #174
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691290
Ok, de werkelijke afstand tussen AAB2 en Brasil:
23.00 uur: 119.8
05.00 uur: 121.8

Ze zijn dus 2 mijl uitgelopen en lijken niet te veel last te hebben van de missing fairing plate. Dan moeten ze het wel tot de finish uit kunnen zingen
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 10:51:20 #175
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691320
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:34 schreef WEST het volgende:

[..]

71 NM heeft de AAB1 sinds gisteravond gemaakt. niet zoveel
Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....

Kijk verkeerd, vond het al veel 175 mijl in 6 uur
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 11:07:39 #176
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691649
En de stand van 11:00 uur

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 11:09:22 #177
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691686
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 11:12:45 #178
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32691749
En de werkelijke onderlinge afstand tussen AAB2 en Brasil is nu 114.3
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 30 november 2005 @ 11:25:16 #179
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32692038
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Gisteravond 23.00 uur nog 706 mijl te gaan, vanmorgen nog 531. Volgens mij dan 175 mijl afgelegd....

Kijk verkeerd, vond het al veel 175 mijl in 6 uur
wel goed kijken he
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 30 november 2005 @ 13:38:44 #180
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_32695054
En wel allemaal even stemmen, wie wordt de winnaar van de In Port race in Kaapstad?

[Poll] [Zeilen] Winnaar van de In Port race Kaapstad?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_32695252
gestemd!

Verwacht weinig wind, dus niet veel voordeel voor de AAB's. Pirates hebben nu al 3 weken droog gelegen, dus....
pi_32696066
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:39 schreef azaroth het volgende:

[..]


ik ga nu slapen, ik zal em morrgen ochtend weer aan zetten
Dank, ik heb hem.

En bij grote belangstelling wil ik mijn ftp ook best aanzetten. (mail voor instellingen)
pi_32696279
Ik snap er nu weinig van.

De boot AAB1 heeft vrij duidelijk 2 roeren (roers?). Maar eerder is er al geconcludeerd dat movistar er maar 1 (in feite slechts een halve na het ongeluk...) heeft. Of kijk ik niet goed?
pi_32696612
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:29 schreef the_disheaver het volgende:
Ik snap er nu weinig van.

De boot AAB1 heeft vrij duidelijk 2 roeren (roers?). Maar eerder is er al geconcludeerd dat movistar er maar 1 (in feite slechts een halve na het ongeluk...) heeft. Of kijk ik niet goed?
Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.

Maar waarom die vraag?
pi_32696716
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:42 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Jawel, AAB1 en 2 hebben 2 roeren, en de rest 1 meen ik.

Maar waarom die vraag?
Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...

Waarom die andere slechts 1?
pi_32697372
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er niet zulke grote ontwerpverschillen tussen de boten zijn...

Waarom die andere slechts 1?
De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.

2 roeren heeft als voordeel dat, wanneer je onder helling vaart, 1 roer uit het water komt, wat dus minder weerstand geeft. Voordeel van 1 roer is dat je minder weerstand hebt wanneer je zonder helling vaart in vergelijking tot 2 roeren.
pi_32697952
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

De ontwerpverschillen zijn toch wel noemenswaardig hoor. De AAB's zijn nl een stuk breder dan de andere boten, waardoor ze een betere stabiliteit hebben bij harde wind, maar daardoor hebben ze ook een groter waterlijnoppervlak, wat dus betekend dat ze bij lage windsnelheden minder snel zullen gaan. Ze hebben dus gewoon echt gegokt op de offshore-races.

2 roeren heeft als voordeel dat, wanneer je onder helling vaart, 1 roer uit het water komt, wat dus minder weerstand geeft. Voordeel van 1 roer is dat je minder weerstand hebt wanneer je zonder helling vaart in vergelijking tot 2 roeren.
Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.

En bij een helling: dan heeft het roer juist wrijving nodig om te kunnen sturen... De kans dat 1 roer te weinig wrijving zal krijgen is vele malen groter dan AAB met 2 roeren...

bovendien heb je nog een reserve roer mocht er eentje weg gevaagd worden...
pi_32698330
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:27 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dat roer van bv de sunergy moet een stuk groter zijn, dan die van de AAB's. Dieper, dus groter, dus ook dikker om de benodigde sterkte te verkrijgen. De wrijvijng bij een horizontale ligging lijkt me nagenoeg gelijk voor de boten.

En bij een helling: dan heeft het roer juist wrijving nodig om te kunnen sturen... De kans dat 1 roer te weinig wrijving zal krijgen is vele malen groter dan AAB met 2 roeren...

bovendien heb je nog een reserve roer mocht er eentje weg gevaagd worden...
Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roeren .

De AAB2 heeft ook 1 roer... En waarom zou het roer van de Sunergy een stuk groter moeten zijn? Een reserve roer heb je weinig aan. Wanner je over bakboord ligt en je bakboord roer is kapot kun je dus niet sturen....
pi_32698505
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:40 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik zit nu even te kijken maar alleen de AAB1 heeft maar 2 roeren .

De AAB2 heeft ook 1 roer... En waarom zou het roer van de Sunergy een stuk groter moeten zijn? Een reserve roer heb je weinig aan. Wanner je over bakboord ligt en je bakboord roer is kapot kun je dus niet sturen....
Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergens

Lijkt me duidelijk waarom dat 1 roer groter moet zijn dan 2 roeren. Bij 1 roer moet die in het midden staan, en de afstand tot het wateroppervlakte is dan groter dan wanneer je 2 roeren hebt, waarvan 1tje altijd in het water zal zitten.
pi_32699669
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Je kunt dan op z'n minst je zeilen op stuurboord zetten. Misschien kom je dan niet in Cape Town, maar je komt tenminste nog ergens

Lijkt me duidelijk waarom dat 1 roer groter moet zijn dan 2 roeren. Bij 1 roer moet die in het midden staan, en de afstand tot het wateroppervlakte is dan groter dan wanneer je 2 roeren hebt, waarvan 1tje altijd in het water zal zitten.
Zover komt het roer niet uit het water....
  woensdag 30 november 2005 @ 16:41:17 #191
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_32700186
Juan K. is twinrudder geil.. die man moet altijd anders doen dan dat normaal is als het om het roerblad gaat.


Opzich zie ik trouwens wel de voordelen van een twin rudder, maar aangezien ze schuin onder de boot gezet moeten worden om een goede performance te krijgen en er beste krachten dwars op de roerbladen en daarmee de roerkoning komen snap ik Farr wel met hun single rudder ontwerpen.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:44:40 #192
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_32700293
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:25 schreef hermandeperman het volgende:
Zover komt het roer niet uit het water....
jawel hoor
http://www.sailingscuttlebutt.com/photos/05/abnamro0916/2.jpg
pi_32700687
quote:


Dat is nou net de enige boot met 2 roertjes (ik blijf roeren lelijk vinden...)

ff zoeken naar een roer bij de andere bootjes.
pi_32700719
quote:
Ik bedoelde dus bij een enkel roer...
pi_32700864
Ik zie nu dat de AAB2 wel 2 roeren heeft

Ik baseerde mijn eerdere uitspraak op deze gerenderde plaatjes van het ontwerp:


Maar bij de foto's van de echte AAB2 is duidelijk te zien dat er wel 2 roeren onder hangen...
pi_32700921
Waarom hebben ze eigenlijk geen kantelbare roer? Das pas een uitvinding!
pi_32701062
Dan krijg je veel te veel beweegbare delen. Een roer krijgt ook meer krachten op zijn donder dan een kiel. Beweegbare delen zijn kwetsbaarder...
pi_32701134
1
2
3
4
5
6
7
8
Leg Positions             DTF   
ABN AMRO ONE              356
ABN AMRO TWO             +107   
Brasil 1                 +207
Ericsson Racing Team     +390
Sunergy and Friends     +1993   
movistar              DNF
Pirates of the Caribbean  DNF


24 uur data
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
          ABN1   ABN2  AUS1  BRA1  ERIC  MOVI      POTC
16:10
29-11-05   444   426   313   411   354   No Data   No Data   
22:03
29-11-05   445   417   289   396   335   No Data   No Data   
04:00
30-11-05   417   410   267   388   332   No Data   No Data   
10:03
30-11-05   406   398   233   383   332   No Data   No Data   
16:01
30-11-05   397   395   208   396   328   No Data   No Data
pi_32701292
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:08 schreef hermandeperman het volgende:
Dan krijg je veel te veel beweegbare delen. Een roer krijgt ook meer krachten op zijn donder dan een kiel. Beweegbare delen zijn kwetsbaarder...
Ja, maar je wint er snelheid mee. Je moet dat idd niet op een optimistje doen, maar een VOR is daar perfect voor geschikt. Het roer kan kleiner, en dus snelheidswinst. En als je er maar genoeg geld in het onderzoek in steekt, win je er toch 0.05 knoop mee (ofwel: 1650 uur winst in alle legs!)
pi_32701414
Met de afgelegde afstand de laatste 24 uur, zal AAB1 ook in de komende 24 aankomen!

echter zal door windstiltes er enkele knopen langzamer gevaard worden, dus is mijn gok van 1 dec 23h nl tijd best wel reëel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')