Inderdaad wel een leuke film, maar als je het boek gelezen hebt valt het gewoon heeeeeeel erg op. Erg jammer, ik had de films ook liever een uur langer en dan compleet dan zoals het nu is.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:14 schreef Timo20 het volgende:
Ben t helemaal eens met de OP. Vooral het eruit laten van de huiselven vond ik erg matig. En dat er te weinig van het WK Zwerkbal in zit, vond ik ook tegen vallen. Daar had ik me net op verheugd. Verder wordt de film gewoon te overhaast, en zitten er te veel gaten in het plot.
Wat dat betreft een tegenvaller, maar al met al wel een vermakelijke film
Alle verhaallijnen? Hij heeft juist net zo lang lopen strepen dat het eigenlijk alleen om het toverschooltoernooi ging.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:54 schreef NRH het volgende:
Ik vond het desalniettemin een goede film. Een film met duizend subplots is moeilijk te volgen en is zelden interessant. In films als Magnolia en Lord of the Rings lopen alle verhaallijnen naar het einde toe. Dat heeft Newell ook bewerkstelligd in deze film. Als hij verhalen over huiselven erin gaat gooien, vraag ik me af waar deze het verhaal beter hadden gemaakt.
Wat komt er dan na???? Bij ons kwam er niets alleen 1 zinnetje in de aftiteling, en daarna het WB logo en daarna zetten ze em af....quote:Timo20 schreef : als je de vorige delen hebt gezien, dan weet je dat er waarschijnlijk nog wat na de aftiteling komt
bij ons ook, maar ik bedoelde: als je de andere delen hebt gezien weet je dat de kans erin zit dat er nog wat na de aftiteling kan komen. Dus daarom blijven de mensen zitten en is de aftiteling interessantquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:20 schreef kruimel_20 het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wat komt er dan na???? Bij ons kwam er niets alleen 1 zinnetje in de aftiteling, en daarna het WB logo en daarna zetten ze em af....
Ja opzich is ie wel goed ja. Maar waarom heeft hij geen neus, heb ik daar overheen gelezen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:59 schreef So_Addictive het volgende:
[afbeelding]
Voldemort ( of Voldie )
Ik had hem iets magerder voorgesteld, maar ik vind Ralph Fiennes het uitstekend doen
Volgens mij is de film de grootste reden waarom ze niet op de premiere is geweest. Het moet tenenkrommend voor 'r zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:04 schreef Dandelion het volgende:
ik dacht trouwens dat mevr. Rowling zich heel erg bezig hield met de fims enzo. Ik begrijp niet dat ze met dit script akkoord is gegaan dan.
Hij heeft slangachtige trekjes meen ik, zo ook de neusquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ja opzich is ie wel goed ja. Maar waarom heeft hij geen neus, heb ik daar overheen gelezen?
en toch had ik me hem anders voorgesteld dan dit plaatjequote:Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Hij heeft slangachtige trekjes meen ik, zo ook de neus
Cho is wel degelijkbelangrijk in heel deel 4.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die Cho nog in de film doet... streep dat er dan uit. Dan denk je dat er iets "broeit" dan komt het tot dat vragen voor die dans en verder niks
Ze laten er echt bar weinig van zien, enige waar het bij bleef is wat "gegiechel en geflirt' en verder voegt het (in de film) althans niks toe. Ik heb het boek verder niet gelezen, maar ik kan me wel ergeren aan personages die in de film worden gestopt, vrij oppervlakkig en snel op de voorgrond neergezet worden en vervolgens weer net zo snel uitgekauwd worden dat je dan bij jezelf dan moet gaan afvragen wat zij nu precies voor een rol moest vervullen in de film...quote:Op woensdag 30 november 2005 00:14 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Cho is wel degelijkbelangrijk in heel deel 4.
Vooral tekenend voor de karakter ontwikkeling van Harry.
Ja de tijd is te krap om dit volledig uit te werken in film, maar cho er uit laten had zeker niet gepast.
Dat de huiself er niet in zit is dan minder boeiend voor me, die is meer voor de luchtige noot in het boek dan voor de opbouw van verhaal of karakter.
Eensch.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als ze echt zo'n belangrijke rol speelt doe er dan ook wat mee en verfilm het dan desnoods in de volgende film oid. Zoals dat stukje er nu erin zit lijkt nergens op, had ie net zo goed iets anders kunnen uitdiepen. Dit is dan één voorbeeld maar ik had het bij meerdere dingen het idee dat er dan ineens gaten vallen, naar mijn idee teveel.
dat is een goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Hij heeft slangachtige trekjes meen ik, zo ook de neus
Heerlijk, zo geilen op een bleek lijkjequote:
Die ziet er briljant uit.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:59 schreef So_Addictive het volgende:
[afbeelding]
Voldemort ( of Voldie )
Ik had hem iets magerder voorgesteld, maar ik vind Ralph Fiennes het uitstekend doen
Ja. Ik had hem meer in mijn gedachten alsof hij bijvoorbeeld heel ingevallen wangen had, bijna geen vet, heel dun. Alsof hij een paar dagen dood is geweest en weer is herrezen.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:42 schreef Haaibaaike het volgende:
ik had hem meer als een half lijk verzonnen.
Bedoelje je zelf
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef Kyklopos het volgende:
Oh, en vonden jullie the death Eaters (dooddoeners) niet iets weg hebben van de KKK met hun puntmutsenZe hebben wel iets weg van nazi's; ze willen alleen purebloods
![]()
Volgens mij was dat een soort studielokaal, waar ze misschien huiswerk moesten maken.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:11 schreef Kyklopos het volgende:
Oh, misschien dat iemand me iets kan verduidelijken; op een gegevens moment zaten Harry en zijn gang samen met de Weaslytwins en andere studenten aan tafel in the common room (ze hadden het over met wie ze naar het gala moesten gaan). Wat ik raar vond was de aanwezigheid van Snape, wat deed hij in the gryffindor common room? Of was het niet de common room![]()
Mja, dat dacht ik ook. Hoogtepunt van de film was voor mij, onderdeel 1 van de triwizard tournament, en de paar minuten daarvoor in die tentquote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een soort studielokaal, waar ze misschien huiswerk moesten maken.
Volgens mij was Snape toezichthouder daarvan.
inderdaad, ik had af en toe gewoon moeite om te bedenken over wie het nou ging.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:22 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de nederlandse namen in de ondertitels irritant. Carlo Kanewasser, kom op zeg
idd!, die nederlandse namen, blegh.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de Engelse namen sowieso mooier. Dumbledore is toch mooier dan Perkamentus, het is geen Asterix en Obelix
Dat gezeur over die namen altijdquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de Engelse namen sowieso mooier. Dumbledore is toch mooier dan Perkamentus, het is geen Asterix en Obelix
het is meer dat de intentie van het verhaal je duidelijker wordt, hoe het werkelijk moest wezen dan dat nederlandse gedreutel. Engels qua taal is natuurlijk superieur t.o.v nederlandsquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat gezeur over die namen altijd![]()
Voor mensen met Engels als moedertaal klinken die originele namen net zo raar hoor.
maar wat is nou het nut om in een compleet engelse film de namen te gaan vertalen naar het nederlands.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat gezeur over die namen altijd![]()
Voor mensen met Engels als moedertaal klinken die originele namen net zo raar hoor.
het probleem is dat je aan engels net wat meer hebt in de wereld dan aan nederlandsquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:
sitting_elfling doet precies wat ik zo irritant vind. Mensen die de Engelse versie lezen en zichzelf daardoor beter en elitair voelen, want Engels 'is toch zoveel beter dan Nederlands'
Er is echt niks mis met de Nederlandse vertalingen voor Engelse termen hoor. Voor jullie klinkt het leuker, want Engels is 'stoer'. Maar zoals ik al zei, mensen met Engels als moedertaal hebben dat gevoel echt niet hoor
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:
het probleem is dat je aan engels net wat meer hebt in de wereld dan aan nederlands![]()
Omdat veel kinderen de film ook kijken natuurlijk.quote:blijft een feit dathet vreemd is dat de ondertiteling de nederlandse vertalingen gebruikt
kinderen kunnen net zo goed naar de 'nederlandse' versie gaan, zodat wij naar de normale versie kunnen, met gewoon de engelse namen. Het is toch knudde als je 'cedric' hoort maar 'carlo' leest ? Of niet danquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
[..]
Omdat veel kinderen de film ook kijken natuurlijk.
Nederlandse ondertiteling is meestal bagger en er klopt vaak niks van, en dat is niet alleen bij deze film hoor. Zonder ondertiteling kijkt best prettig, dan heb je ook geen last van iets in het Engels horen en iets totaal anders lezen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
kinderen kunnen net zo goed naar de 'nederlandse' versie gaan, zodat wij naar de normale versie kunnen, met gewoon de engelse namen. Het is toch knudde als je 'cedric' hoort maar 'carlo' leest ? Of niet dan![]()
Kinderen horen ook dat het vreemd is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat veel kinderen de film ook kijken natuurlijk.
Ja, wie bedien je nu, het leespubliek of het filmpubliek. Ik kon t dus echt niet volgen Cedric/Carlo en nog tig van die namen. Ben al blij dat Harry en Ron gangbare namen hebben. Maar Hermione is mooier dan Hermelien. De enige goede Nederlandse vondst in de vertaling is Zwerkbal. De rest is kut.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen lezen de Nederlandse boeken en kennen die namen, en dan is het prettig dat het in de ondertiteling ook zo terugkomt.
Nee, ik wil de acteurs horen praten, en een Nederlandse ondertiteling. Perfect dusquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus? Dan ga je als Nederlander toch lekker naar de Nederlands gesproken versie.
Ehm, in deel vier gebruikt hij magie om weer een lichaam te krijgen (dankzij zijn horxcruxes). Dat hij herrijst betekent nog niet meteen dat er een vette confrontatie komt. Bovendien heeft Harry in het eerste deel al oog in oog met hem gestaan, en in deel twee ook (het dagboek is een horcrux). Het is maar wachten op dat Harry goed genoeg is om de confrontatie aan te gaan, al zie ik hem in deel zeven nog steeds niet echt staan als supergoede tovenaar... misschien een tijdsprong ofzo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:40 schreef SunChaser het volgende:
Wat laten ze Voldemort vroeg zien in de serie trouwens, er komen er nog 3 en als je bedenkt dat de uiteindelijke confrontatie aan t eind van zeven pas komt, hadden ze t nog wel wat kunnen vooruitschuiven.
Wat?quote:
Wat een horcrux is wordt in deel zes uitgelegd. Je kunt ook op Wikipedia kijken als je geen zin hebt om te lezen, maar het is een soort van spoilerquote:Op zaterdag 3 december 2005 19:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat?
Juist ja, we weten allemaal dat Voldemort aan het eind van zeven wordt verslagen iig en dat Ron met Hermione neukt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die dood van Cedric deed me niks trouwens, ik wist niet eens wie t was.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik stoorde me trouwens aan Michael Gambons Dumbledore, wat een irriante knakker is dat, met zn elastiekje om zn baard. Geef die man een Gilette.Haha wat ben je heerlijk genuanceerd bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die dood van Cedric deed me niks trouwens, ik wist niet eens wie t was.. Trouwens met die namenlijst van zonet heb je helemaal gelijk in
![]()
En ja Michael Gambons Dumbledore is irritant!. Bij dumbledore verwachte ik een wijze oude man met LANGE baard niet zon elastiekje knakker.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Lol denk je nu echt dat Mckellen dat had gedaan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Ze hadden beter Ian Mckellen Dumbledore kunnen laten spelen
Sunchaser, dat is al honderd keer gesuggereerd en de redenen waarom dat niet zo goed idee is zijn evenzoveel keer de revue gepasseerd. Misschien moet je de rest van topic even doorlezen voor je reageert. Alhoewel, misschien kan jij beter helemaal niet reageren in Harry Potter topics want je blijkt totaal ongeschikt te zijn voor interessante reacties op de film.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Ze hadden beter Ian Mckellen Dumbledore kunnen laten spelen
quote:Op zondag 4 december 2005 10:34 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Sunchaser, dat is al honderd keer gesuggereerd en de redenen waarom dat niet zo goed idee is zijn evenzoveel keer de revue gepasseerd. Misschien moet je de rest van topic even doorlezen voor je reageert. Alhoewel, misschien kan jij beter helemaal niet reageren in Harry Potter topics want je blijkt totaal ongeschikt te zijn voor interessante reacties op de film.
Ja, maar toen was die ander nog niet dood.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol denk je nu echt dat Mckellen dat had gedaan?
No way!
Er zal vast wel in zijn contract staan dat hij alleen als tovenaar in de LOTR films mag verschijnen.
(Harry Potter 1 en LOTR 1 kwamen in dezelfde winter uit)
Het is een stel dat situatie.quote:Op zondag 4 december 2005 10:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar toen was die ander nog niet dood.
Dit is een topic over DE FILM. Als je over het boek wil zeiken ga je lekker naar TTK :wquote:Op zondag 4 december 2005 11:31 schreef Dementor het volgende:
Het is wel een stel dat situatie maar goed.
Wat doe jij nog in dit topic?
Ja! Dat mistte ik wel, of komt dat pas in deel 5 van het boekquote:Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.
Edit: dit is mijn eerste post die langer is dan 2 regels en nog inhoud heeft ook![]()
Geloof het niet. Toch?quote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja! Dat mistte ik wel, of komt dat pas in deel 5 van het boek![]()
Geloof het wel .. en volgens mij was het ook geen tor maar een ander klein dier :Squote:
Of een een uurtje, de film kan er alleen maar beter op worden lijkt mijquote:Op zondag 4 december 2005 11:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik zit niet te wachten op 1 film in 2 delen, ze hadden deze film ook 20 min langer kunnen maken
Het voorbeeld wat je aanhaald i niet zo goed naar mijn mening.quote:Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Dark_Killah het volgende:
Die nieuwe Perkamentus vind ik maar een kneus, in de boeken (en in de vorige films) wordt hij beschreven als een vriendelijke goede man, maar in sommige momenten (Als hij SILENCE schreeuwt terwjil hij in de boeken alleen zijn handen omhoog doet, en als hij Harry door elkaar schud).
En dat toverschooltoernooi had ook wel wat uitgebreider gemogen zeg, het gaat eigenlijk alleen maar om het einde, voorderest zie je alleen harry en wat heggetjes.
nope in deel 4. en het is volgens mij een lieveheersbeestje ofzoquote:Op zondag 4 december 2005 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geloof het wel .. en volgens mij was het ook geen tor maar een ander klein dier :S
ik dacht een kikkerquote:Op zondag 4 december 2005 23:44 schreef Dandelion het volgende:
[..]
nope in deel 4. en het is volgens mij een lieveheersbeestje ofzo
Gelukkig niet zeg. Ze was al totaal niet grappig, kan geen 1 reden bedenken waarom ze dit personage in de film hebben gestopt. Als ze de films naar een hoger niveau willen tillen zullen ze wel vaker een groot aantal dingen uit de boeken weglaten en misschien zelfs veranderen.quote:Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.
Nee dat ben ik idd niet met je eens. Ze maken een film over 4de boek van Harry Potter en daar moet je je dan ook zo veel mogelijk aan houden. Wil je een actie film van Harry Potter dan moet je een losse film van de boeken maken en verder zoveel mogelijk aan het boek houden. Ik was behoorlijk teleurgesteld door alle dingen die ze hebben weggelaten in de film en de gigantisch hoge snelheid waarmee er doorheen word gewalst.quote:[..]
Gelukkig niet zeg. Ze was al totaal niet grappig, kan geen 1 reden bedenken waarom ze dit personage in de film hebben gestopt. Als ze de films naar een hoger niveau willen tillen zullen ze wel vaker een groot aantal dingen uit de boeken weglaten en misschien zelfs veranderen.
Maar dat zullen waarschijnlijk maar weinig mensen met mij eens zijn.
Niet zo gek kijkend naar de tijd die ze hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 22:43 schreef ViVe het volgende:
[..]
Nee dat ben ik idd niet met je eens. Ze maken een film over 4de boek van Harry Potter en daar moet je je dan ook zo veel mogelijk aan houden. Wil je een actie film van Harry Potter dan moet je een losse film van de boeken maken en verder zoveel mogelijk aan het boek houden. Ik was behoorlijk teleurgesteld door alle dingen die ze hebben weggelaten in de film en de gigantisch hoge snelheid waarmee er doorheen word gewalst.
Dat is pas in boek/film 5 dacht ikquote:Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Nope, in deel 4.quote:Op maandag 5 december 2005 23:11 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat is pas in boek/film 5 dacht ik
tja, dan kun je er ook voor kiezen om er 2 films of een wat langere film van te makenquote:Op maandag 5 december 2005 23:04 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Niet zo gek kijkend naar de tijd die ze hebben.
Iets langer dan, ze hadden Zwerkbal en het Toernooi langer moeten maken. Op meer subplots zat ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:59 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja, dan kun je er ook voor kiezen om er 2 films of een wat langere film van te maken
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengenquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Iets langer dan, ze hadden Zwerkbal en het Toernooi langer moeten maken. Op meer subplots zat ik niet te wachten.
een klein stukje maar. in het boek komt veel beter na voren hoe irritant ze is.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:48 schreef SunChaser het volgende:
dat zat ook in de film
Dat zal best, maar ik probeer te zeggen dat Rita dus in deel vier voorkwamquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:48 schreef SunChaser het volgende:
dat zat ook in de film
Ik ben een HP boekenlezer en ik vond de film echt niet te kort. Alle belangrijke zaken zaten erin.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:11 schreef Dandelion het volgende:
[..]
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengen
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:25 schreef Michelle17 het volgende:
Harry Potter 4 was gewoon vet! Punt
Dat klopt wel maar ze komen er in dit deel nog niet achter dat ze dus in een tor kan veranderen toch? En daar ging het om.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:56 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat zal best, maar ik probeer te zeggen dat Rita dus in deel vier voorkwam
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:53 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar ze komen er in dit deel nog niet achter dat ze dus in een tor kan veranderen toch? En daar ging het om.
mijn ideequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).
Dan ben ik in de war, misschien is het omdat ik geen vervelende krantenkoppen in de film heb gezienquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).
Wilde de regiseur wel maar de film studio niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:11 schreef Dandelion het volgende:
[..]
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengen
![]()
anders om dacht ikquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wilde de regiseur wel maar de film studio niet.
Ik hoop dus nog stiekem dat er een extended DVD komt![]()
100%. Ze heeft namelijk alle belang bij een goede succesvolle film ipv een film die het boek volledig volgt. De film bracht in 2 weken wereldwijd 500 miljoen op, dus kassa. It's all about the money.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
In hoeverre is Rowling betrokken bij de films, gezien de aanpassingen in het verhaal (o.a. de wijziging dat die gozer harry hielp ipv dobby)?
Dat is ook idd een belangrijk detail, dat Harry de tweeling het geld heeft gegeven voor die fopshop, want dat komt ook weer in de andere boeken terug.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:24 schreef kruimel_20 het volgende:
Het is idd in de vuurbeker dat ze erachter komen. Nml op de terugweg in de trein verteld hermelien het , en heeft de de tor in een glazen pot zitten.
Wat ik trouwens ook mis is dat harry het geld aan de tweeling geeft voor de fopshop.
Heb net het boek weer uitgelezen. En de film is leuk maar het boek is leuker!
Het komt in de boeken terug, waarschijnlijk niet in de film.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:49 schreef ViVe het volgende:
[..]
Dat is ook idd een belangrijk detail, dat Harry de tweeling het geld heeft gegeven voor die fopshop, want dat komt ook weer in de andere boeken terug.
daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, hoe ze dat oplossenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:24 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat ik trouwens ook mis is dat harry het geld aan de tweeling geeft voor de fopshop.
en waarschijnlijk denken de meeste mensen dan die de boeken niet gelezen hebben dat die tweeling genoeg geld heeft. Of gaan ze de film weer verdraaien als die 2 bengels wegvliegen dat net daarvoor harry hun geld geeft?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:37 schreef Lod het volgende:
Niet, het is een leuk detail in het verhaal maar niet noodzakelijk voor de verhaallijn. De tweeling zullen wel een winkel hebben of zo maar hoe ze dat gestart hebben zal waarschijnlijk niet ter sprake komen.
Nee geen verklaring volgens mij .. zij het wel dat je er al uit kunt afleiden dat Harry met een nieuw gewaad natuurlijk rijker is, remember film 1.. dus tis wel zeker dat ze iig hebben laten zien dat de weasleys arme zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
Ik denk dat ze het er gewoon uit laten. Het arm zijn van de familie Weasley komt in de films ook niet echt naar voren, behalve dan de zielige blikken van Ron als de snoepkar weer langs komt in de trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
\quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
Harry Potter and The Goblet of Fire #5 [SPOILERVRIJ]quote:Op zondag 11 december 2005 19:59 schreef daeri het volgende:
Ik heb m nog niet gezien, boek wel gelezen, maar kan het andere topic niet vinden,
Weet iemand tot wanneer deze film draait?
In deel 2 komt het arm zijn ook naar voren als de familie boeken gaat kopen en Lucius Malfoy er even op wijst dat ze weer met oude kapotte boeken lopen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
Ik denk dat ze het er gewoon uit laten. Het arm zijn van de familie Weasley komt in de films ook niet echt naar voren, behalve dan de zielige blikken van Ron als de snoepkar weer langs komt in de trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
Het komt niet in de film terug waarom Voldemort nog leeft, dat zie je pas in deel zes. Volgens mij heeft hij dat soort van 'lichaam' verkregen doordat hij een elixer dronk van eenhoornbloed; hetgeen je alleen drinkt als je ziel al niet dichter bij de afgrond meer kan staan.quote:Op zondag 11 december 2005 20:06 schreef Molluck het volgende:
Wat ik me afvroeg bij het zien van deze film, is hoe Voldemort ook alweer aan die 'baby-gedaante' is gekomen. Er was iets waardoor hij van geest tot dat gedrocht kon worden en vervolgens zou hij door dat ritueel van Wormtail weer zijn echte gedaante terugkrijgen...
Maar ik weet niet meer wat dat was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik ook, maar ik vond dat juist goed gevonden...hun optreden op de Quidditch World Cup was ook wel vergelijkbaar met de KuKluxKlanquote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef kaspermols282 het volgende:
Ik vind dat de dooddoeners een beetje veel op de zwarte versie van de KuKluxKlan lijken
Ik ben benieuwd hoe de aanpak van Victor, Cedric en Harry bij deze 4de proef wasquote:Op zondag 11 december 2005 22:22 schreef Patch het volgende:
Voor diegene die Fleur Delaceur knap vonden:
http://www.break.com/articles/clemencepoesy.html
quote:Op zondag 11 december 2005 22:22 schreef Patch het volgende:
Voor diegene die Fleur Delaceur knap vonden:
http://www.break.com/articles/clemencepoesy.html
Humor heeft ie welquote:Harry Potter aka Daniel Radcliffe lijdt onder een Elijah Woord-complex in Australie, waar hij momenteel is voor de opnames van December Boys.
Als Daniel over straat loopt krijgt hij aan de lopende band 'Hey Frodo!' naar zijn hoofd geslingerd.
[...]
maar Daniel is de lulligste niet en signeert gewoon met Much Love, Elijah Wood.
Denk je dat ie 2 januari nog draait?quote:Op zondag 11 december 2005 20:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Harry Potter and The Goblet of Fire #5 [SPOILERVRIJ]
En hij draait net zolang als er nog volk op afkomt. Dat verschilt erg per bios.
Ja tuurlijk joh.quote:Op woensdag 14 december 2005 07:32 schreef daeri het volgende:
[..]
Denk je dat ie 2 januari nog draait?![]()
echt? want ik wil er 2 januari heen..quote:Op woensdag 14 december 2005 10:50 schreef Patch het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh.
Pinkstervakantie zal ie ook wel halen.
Zo erg lijken Elijah en Daniel nou ook weer niet op elkaar...Stomme australiers.quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:26 schreef Lod het volgende:
Ik las trouwens net het volgende artikel in de DVD-valley:
[..]
Humor heeft ie wel
lol, makkelijk, hij draait in februarie denk ik ook nog welquote:Op woensdag 14 december 2005 15:14 schreef daeri het volgende:
[..]
echt? want ik wil er 2 januari heen..
K thanks..quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol, makkelijk, hij draait in februarie denk ik ook nog wel
quote:Op zondag 11 december 2005 21:13 schreef boyv het volgende:
Dat mag toch ook wel? Dooddoeners hebben in de tovenaarswereld ook een redelijk extreme gedachtengang, alles moet zuiver blijven enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Fok! (short) Movie Award Doe mee!
Ik denk dat dat heel makkelijk op te lossen is: bijvoorbeeld door een van de personages The Daily Prophet te laten lezen en dan te laten vertellen dat het Ministerie zegt dat Dumbledore's verhaal nonsense is.quote:Op zondag 18 december 2005 19:13 schreef ViVe het volgende:
Wat ik trouwens ook mis in de film is als op het einde van het boek, Harry op de ziekenzaal ligt en dat Perkamentus dan ruzie krijgt met droebel. Dat is toch wel een belangrijk onderdeel aangezien in deel 5 Perkamentus in het diskrediet word gebracht door het ministerie en de daily profit.
Daarom komt ook die Omber op de school en mag ze zich bemoeien met de school met al haar stomme regeltjes. Ben benieuwd hoe ze dat willen brengen in de 5de film
Ik ben gestopt met de losse dvd's kopen. Ik was ernstig teleurgesteld toen deel 3 opeens in een afwijkende dvd-hoes kwamquote:
Weet je hoe lang dat nog duurt?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de losse dvd's kopen. Ik was ernstig teleurgesteld toen deel 3 opeens in een afwijkende dvd-hoes kwam.
Ik wacht op de 7-film box die er geheid gaat komen.
Er zit toch zo'n 2 jaar tussen elke film...weet je hoe lang dat gaat duren...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:08 schreef Lod het volgende:
Ik ben gestopt met de losse dvd's kopen. Ik was ernstig teleurgesteld toen deel 3 opeens in een afwijkende dvd-hoes kwam.
Ik wacht op de 7-film box die er geheid gaat komen.
prima toch. Dan zit je gelijk niet meer met media die over de datum zijn. Tot die tijd worden de films toch wel elk jaar weer een keer uitgezonden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zit toch zo'n 2 jaar tussen elke film...weet je hoe lang dat gaat duren...
Tegen die tijd is de DVD al lang vervangen door HD-DVD of Blu-Ray
Als je al haast niet kan wachten dan is ie ook niet meer op tijd natuurlijkquote:Op maandag 20 maart 2006 08:53 schreef Smittend het volgende:
Ik heb de dvd besteld.(pre-order..want hij is nog niet uit op dvd
)
Hopelijk krijg ik 'm op tijd !
Kan haast niet wachten.
Ja helemaal mee eens.. Viel me ook meteen wel op. Ze hebben hem echt zo raar neergezet, het klopt gewoon totaal niet meer met het boek.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:22 schreef Asmodean het volgende:
het grootste nadeel van de film vind ik Dumbledore, wat intens slecht. In het boek is Dumbledore het altijd kalme, beschaafde en galante schoolhoofd. In de film is het een of andere schreeuwerige TBS'er, met als absoluut dieptepunt de scene dat hij Harry helemaal door elkaar schudt om te vragen of hij zijn naam in de goblet of fire had gedaan... echt jammer.
Ik hoop gewoon dat ie de dag dat ie uitkomt door de brievenbus valt...quote:Op maandag 20 maart 2006 09:12 schreef Lod het volgende:
[..]
Als je al haast niet kan wachten dan is ie ook niet meer op tijd natuurlijk. Ik dacht dat hij rond de 4 april kwam?
edit: Yup, als je een paar posts boven je kijkt.
Ik heb 'm gisteren zien liggen en hij is hier in Ierland gewoon net zo duur als in NL.quote:Op maandag 3 april 2006 09:41 schreef bladibladibla het volgende:
Hoe veel kost de DVD in Ierland? Ben daar toch over twee weken, dus als hij veel goedkoper is koop ik hem daar wel.
(Stereotype over zuinige Nederlanders word weer eens bevestigd)
Ik heb ook pas de film gezien en ik ergerde me er ook meteen aan!quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:22 schreef Asmodean het volgende:
het grootste nadeel van de film vind ik Dumbledore, wat intens slecht. In het boek is Dumbledore het altijd kalme, beschaafde en galante schoolhoofd. In de film is het een of andere schreeuwerige TBS'er, met als absoluut dieptepunt de scene dat hij Harry helemaal door elkaar schudt om te vragen of hij zijn naam in de goblet of fire had gedaan... echt jammer.
Dan koop ik hem hier welquote:Op maandag 3 april 2006 12:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb 'm gisteren zien liggen en hij is hier in Ierland gewoon net zo duur als in NL.
WB doet dat express volgens mij.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:49 schreef ivetje het volgende:
Heb de dvd net binnen en het 1e wat me opvalt is het DOOSJE!!! Waarom moeten die oetlullen van WB in 1 serie van inmiddels 4 films 3 verschillende doosjes uitbrengenDe eerste 2 waren heel mooi, deel 3 is vreselijk saai in een gewoon doosje, en nu komt er een gewoon doosje met een papieren hoesje...jemig, hou het bij 1 soort zeg
Wel mooi doosje overingens
wel even erbij vermelden dat dat de 1-disc versie isquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef tonks het volgende:
Bij de blokker is hij trouwens 15,99 en bij het kruidvat 17,99
irritantquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:49 schreef ivetje het volgende:
Heb de dvd net binnen en het 1e wat me opvalt is het DOOSJE!!! Waarom moeten die oetlullen van WB in 1 serie van inmiddels 4 films 3 verschillende doosjes uitbrengenDe eerste 2 waren heel mooi, deel 3 is vreselijk saai in een gewoon doosje, en nu komt er een gewoon doosje met een papieren hoesje...jemig, hou het bij 1 soort zeg
Wel mooi doosje overingens
Ja idd, nu heb je dus inmiddels 3 verschillende doosjes in je kast staanquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
irritant
ze hadden het gewoon bij die eerste 2 moeten houden, die waren mooi.
Nee.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
wel even erbij vermelden dat dat de 1-disc versie is
In het reclameblaadje van Blokker staat dat het de 2-discversie is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
Waar zit die Voldemort docu ergens? Ik vind het menu echt te onduidelijk voor woorden. Dat zou ook een mooie tournament opdracht zijn geweest... Baan je een weg door het menu van HP4quote:Op maandag 3 april 2006 10:50 schreef Patch het volgende:
Gisteren de extra's zitten bekijken...
mwah...
![]()
docu over Voldemort en deleted scenes zijn wel aardig...
Bij AH 12,95 (+ 100 airmiles)quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef tonks het volgende:
Bij de blokker is hij trouwens 15,99 en bij het kruidvat 17,99
Ik heb gewoon de 2-discs versie bij de Blokker voor 15.95quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
bij de derde opdracht en dan 'hij-die-niet-genoemd-mag-worden'quote:Op woensdag 5 april 2006 00:54 schreef NiekL het volgende:
[..]
Waar zit die Voldemort docu ergens? Ik vind het menu echt te onduidelijk voor woorden. Dat zou ook een mooie tournament opdracht zijn geweest... Baan je een weg door het menu van HP4
Ik klikt net op je fotoboek en hoewel je op het forum een beetje saai bent met je huis-tuin en keukenreacties heb je wel een leuke muzieksmaak .Laat eens wat meer zien dan reacties als "Ik ga hem zo even halen" want er zit vast meer in.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:54 schreef tonks het volgende:
Ik ga hem zo even halen
Ik ook! heb gelijk maar de triologie box erbij besteltquote:Op woensdag 5 april 2006 09:45 schreef Koningin het volgende:
Ik heb hem via Bol.com, wel wat duurder 21,99
Maar ja, dan hoef je ook niet de deur uit.
Hoesje viel inderdaad wat tegen. Ben benieuwd naar de extra's, nog geen tijd gehad om dat te bekijken.
Danke, dan ga ik daar deze of volgende week eens kijken.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef tonks het volgende:
Ik heb em
@Koningin
Deel 2 is bij de blokker 7,99
Harry Potter and the Order of the Phoenixquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:06 schreef Adelante het volgende:
nog 365 dagen tot de OOTP in de bios komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |