Het voorbeeld wat je aanhaald i niet zo goed naar mijn mening.quote:Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Dark_Killah het volgende:
Die nieuwe Perkamentus vind ik maar een kneus, in de boeken (en in de vorige films) wordt hij beschreven als een vriendelijke goede man, maar in sommige momenten (Als hij SILENCE schreeuwt terwjil hij in de boeken alleen zijn handen omhoog doet, en als hij Harry door elkaar schud).
En dat toverschooltoernooi had ook wel wat uitgebreider gemogen zeg, het gaat eigenlijk alleen maar om het einde, voorderest zie je alleen harry en wat heggetjes.
nope in deel 4. en het is volgens mij een lieveheersbeestje ofzoquote:Op zondag 4 december 2005 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geloof het wel .. en volgens mij was het ook geen tor maar een ander klein dier :S
ik dacht een kikkerquote:Op zondag 4 december 2005 23:44 schreef Dandelion het volgende:
[..]
nope in deel 4. en het is volgens mij een lieveheersbeestje ofzo
Gelukkig niet zeg. Ze was al totaal niet grappig, kan geen 1 reden bedenken waarom ze dit personage in de film hebben gestopt. Als ze de films naar een hoger niveau willen tillen zullen ze wel vaker een groot aantal dingen uit de boeken weglaten en misschien zelfs veranderen.quote:Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.
Nee dat ben ik idd niet met je eens. Ze maken een film over 4de boek van Harry Potter en daar moet je je dan ook zo veel mogelijk aan houden. Wil je een actie film van Harry Potter dan moet je een losse film van de boeken maken en verder zoveel mogelijk aan het boek houden. Ik was behoorlijk teleurgesteld door alle dingen die ze hebben weggelaten in de film en de gigantisch hoge snelheid waarmee er doorheen word gewalst.quote:[..]
Gelukkig niet zeg. Ze was al totaal niet grappig, kan geen 1 reden bedenken waarom ze dit personage in de film hebben gestopt. Als ze de films naar een hoger niveau willen tillen zullen ze wel vaker een groot aantal dingen uit de boeken weglaten en misschien zelfs veranderen.
Maar dat zullen waarschijnlijk maar weinig mensen met mij eens zijn.
Niet zo gek kijkend naar de tijd die ze hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 22:43 schreef ViVe het volgende:
[..]
Nee dat ben ik idd niet met je eens. Ze maken een film over 4de boek van Harry Potter en daar moet je je dan ook zo veel mogelijk aan houden. Wil je een actie film van Harry Potter dan moet je een losse film van de boeken maken en verder zoveel mogelijk aan het boek houden. Ik was behoorlijk teleurgesteld door alle dingen die ze hebben weggelaten in de film en de gigantisch hoge snelheid waarmee er doorheen word gewalst.
Dat is pas in boek/film 5 dacht ikquote:Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.
Nope, in deel 4.quote:Op maandag 5 december 2005 23:11 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat is pas in boek/film 5 dacht ik
tja, dan kun je er ook voor kiezen om er 2 films of een wat langere film van te makenquote:Op maandag 5 december 2005 23:04 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Niet zo gek kijkend naar de tijd die ze hebben.
Iets langer dan, ze hadden Zwerkbal en het Toernooi langer moeten maken. Op meer subplots zat ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:59 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja, dan kun je er ook voor kiezen om er 2 films of een wat langere film van te maken
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengenquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Iets langer dan, ze hadden Zwerkbal en het Toernooi langer moeten maken. Op meer subplots zat ik niet te wachten.
een klein stukje maar. in het boek komt veel beter na voren hoe irritant ze is.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:48 schreef SunChaser het volgende:
dat zat ook in de film
Dat zal best, maar ik probeer te zeggen dat Rita dus in deel vier voorkwamquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:48 schreef SunChaser het volgende:
dat zat ook in de film
Ik ben een HP boekenlezer en ik vond de film echt niet te kort. Alle belangrijke zaken zaten erin.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:11 schreef Dandelion het volgende:
[..]
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengen
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:25 schreef Michelle17 het volgende:
Harry Potter 4 was gewoon vet! Punt
Dat klopt wel maar ze komen er in dit deel nog niet achter dat ze dus in een tor kan veranderen toch? En daar ging het om.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:56 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat zal best, maar ik probeer te zeggen dat Rita dus in deel vier voorkwam
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:53 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar ze komen er in dit deel nog niet achter dat ze dus in een tor kan veranderen toch? En daar ging het om.
mijn ideequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).
Dan ben ik in de war, misschien is het omdat ik geen vervelende krantenkoppen in de film heb gezienquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Juist wel toch? Aan het einde van het vierde boek, in de trein terug naar peron 9 3/4, heeft ze die tor namelijk in een glazen pot. Dan vertelt ze hoe ze ontdekt heeft dat Rita een faunaat is (tor in het haar van Viktor Kruml, tor bij het raam bij het lokaal van Trelawny etc...).
Wilde de regiseur wel maar de film studio niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:11 schreef Dandelion het volgende:
[..]
misschien moeten ze voor de volgende gewoon een versie voor de boekenlezers/fanatici en een versie voor de biosganger uitbrengen
![]()
anders om dacht ikquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wilde de regiseur wel maar de film studio niet.
Ik hoop dus nog stiekem dat er een extended DVD komt![]()
100%. Ze heeft namelijk alle belang bij een goede succesvolle film ipv een film die het boek volledig volgt. De film bracht in 2 weken wereldwijd 500 miljoen op, dus kassa. It's all about the money.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
In hoeverre is Rowling betrokken bij de films, gezien de aanpassingen in het verhaal (o.a. de wijziging dat die gozer harry hielp ipv dobby)?
Dat is ook idd een belangrijk detail, dat Harry de tweeling het geld heeft gegeven voor die fopshop, want dat komt ook weer in de andere boeken terug.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:24 schreef kruimel_20 het volgende:
Het is idd in de vuurbeker dat ze erachter komen. Nml op de terugweg in de trein verteld hermelien het , en heeft de de tor in een glazen pot zitten.
Wat ik trouwens ook mis is dat harry het geld aan de tweeling geeft voor de fopshop.
Heb net het boek weer uitgelezen. En de film is leuk maar het boek is leuker!
Het komt in de boeken terug, waarschijnlijk niet in de film.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:49 schreef ViVe het volgende:
[..]
Dat is ook idd een belangrijk detail, dat Harry de tweeling het geld heeft gegeven voor die fopshop, want dat komt ook weer in de andere boeken terug.
daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, hoe ze dat oplossenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:24 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat ik trouwens ook mis is dat harry het geld aan de tweeling geeft voor de fopshop.
en waarschijnlijk denken de meeste mensen dan die de boeken niet gelezen hebben dat die tweeling genoeg geld heeft. Of gaan ze de film weer verdraaien als die 2 bengels wegvliegen dat net daarvoor harry hun geld geeft?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:37 schreef Lod het volgende:
Niet, het is een leuk detail in het verhaal maar niet noodzakelijk voor de verhaallijn. De tweeling zullen wel een winkel hebben of zo maar hoe ze dat gestart hebben zal waarschijnlijk niet ter sprake komen.
Nee geen verklaring volgens mij .. zij het wel dat je er al uit kunt afleiden dat Harry met een nieuw gewaad natuurlijk rijker is, remember film 1.. dus tis wel zeker dat ze iig hebben laten zien dat de weasleys arme zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
Ik denk dat ze het er gewoon uit laten. Het arm zijn van de familie Weasley komt in de films ook niet echt naar voren, behalve dan de zielige blikken van Ron als de snoepkar weer langs komt in de trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
\quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
Harry Potter and The Goblet of Fire #5 [SPOILERVRIJ]quote:Op zondag 11 december 2005 19:59 schreef daeri het volgende:
Ik heb m nog niet gezien, boek wel gelezen, maar kan het andere topic niet vinden,
Weet iemand tot wanneer deze film draait?
In deel 2 komt het arm zijn ook naar voren als de familie boeken gaat kopen en Lucius Malfoy er even op wijst dat ze weer met oude kapotte boeken lopen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:53 schreef Lod het volgende:
Ik denk dat ze het er gewoon uit laten. Het arm zijn van de familie Weasley komt in de films ook niet echt naar voren, behalve dan de zielige blikken van Ron als de snoepkar weer langs komt in de trein. Volgens mij werd er zelfs geen verklaring gegeven voor Ron's dressrobes voor het Yuleball. Daar ben ik echter niet zeker van, heb de film pas 1x gezien
Het komt niet in de film terug waarom Voldemort nog leeft, dat zie je pas in deel zes. Volgens mij heeft hij dat soort van 'lichaam' verkregen doordat hij een elixer dronk van eenhoornbloed; hetgeen je alleen drinkt als je ziel al niet dichter bij de afgrond meer kan staan.quote:Op zondag 11 december 2005 20:06 schreef Molluck het volgende:
Wat ik me afvroeg bij het zien van deze film, is hoe Voldemort ook alweer aan die 'baby-gedaante' is gekomen. Er was iets waardoor hij van geest tot dat gedrocht kon worden en vervolgens zou hij door dat ritueel van Wormtail weer zijn echte gedaante terugkrijgen...
Maar ik weet niet meer wat dat was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik ook, maar ik vond dat juist goed gevonden...hun optreden op de Quidditch World Cup was ook wel vergelijkbaar met de KuKluxKlanquote:Op zondag 11 december 2005 20:59 schreef kaspermols282 het volgende:
Ik vind dat de dooddoeners een beetje veel op de zwarte versie van de KuKluxKlan lijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |