abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 14:02:53 #52
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32779548
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de Engelse namen sowieso mooier. Dumbledore is toch mooier dan Perkamentus, het is geen Asterix en Obelix
Dat gezeur over die namen altijd
Voor mensen met Engels als moedertaal klinken die originele namen net zo raar hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32780220
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Voor mensen met Engels als moedertaal klinken die originele namen net zo raar hoor.
het is meer dat de intentie van het verhaal je duidelijker wordt, hoe het werkelijk moest wezen dan dat nederlandse gedreutel. Engels qua taal is natuurlijk superieur t.o.v nederlands
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32780240
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

maar wat is nou het nut om in een compleet engelse film de namen te gaan vertalen naar het nederlands.
laat dat lekker voorbehouden blijven aan de nederlandse versie, en laat de engelse namen de engelse namen in de originele versie.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 14:58:34 #55
46149 __Saviour__
pi_32780736
sitting_elfling doet precies wat ik zo irritant vind. Mensen die de Engelse versie lezen en zichzelf daardoor beter en elitair voelen, want Engels 'is toch zoveel beter dan Nederlands'
Er is echt niks mis met de Nederlandse vertalingen voor Engelse termen hoor. Voor jullie klinkt het leuker, want Engels is 'stoer'. Maar zoals ik al zei, mensen met Engels als moedertaal hebben dat gevoel echt niet hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32780796
voor mezelf vind ik het alleen ingewikkeld, je hebt nu ineens 2 soorten namen die je moet onthouden, en ik ben heels lecht in namen, dus vraag me dan altijd af wie wie nou is
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:04:46 #57
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_32780909
blijft een feit dathet vreemd is dat de ondertiteling de nederlandse vertalingen gebruikt
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_32780915
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:
sitting_elfling doet precies wat ik zo irritant vind. Mensen die de Engelse versie lezen en zichzelf daardoor beter en elitair voelen, want Engels 'is toch zoveel beter dan Nederlands'
Er is echt niks mis met de Nederlandse vertalingen voor Engelse termen hoor. Voor jullie klinkt het leuker, want Engels is 'stoer'. Maar zoals ik al zei, mensen met Engels als moedertaal hebben dat gevoel echt niet hoor
het probleem is dat je aan engels net wat meer hebt in de wereld dan aan nederlands
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 15:06:16 #59
46149 __Saviour__
pi_32780949
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:
het probleem is dat je aan engels net wat meer hebt in de wereld dan aan nederlands
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
quote:
blijft een feit dathet vreemd is dat de ondertiteling de nederlandse vertalingen gebruikt
Omdat veel kinderen de film ook kijken natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32780982
Ik vond hem nogal tegenvallen.
pi_32781142
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
[..]

kinderen kunnen net zo goed naar de 'nederlandse' versie gaan, zodat wij naar de normale versie kunnen, met gewoon de engelse namen. Het is toch knudde als je 'cedric' hoort maar 'carlo' leest ? Of niet dan
pi_32781435
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

kinderen kunnen net zo goed naar de 'nederlandse' versie gaan, zodat wij naar de normale versie kunnen, met gewoon de engelse namen. Het is toch knudde als je 'cedric' hoort maar 'carlo' leest ? Of niet dan
Nederlandse ondertiteling is meestal bagger en er klopt vaak niks van, en dat is niet alleen bij deze film hoor. Zonder ondertiteling kijkt best prettig, dan heb je ook geen last van iets in het Engels horen en iets totaal anders lezen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:42:43 #63
22457 Patch
pi_32784697
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Kinderen horen ook dat het vreemd is.
Iets horen en iets anders lezen.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 17:47:10 #64
46149 __Saviour__
pi_32784799
Kinderen lezen de Nederlandse boeken en kennen die namen, en dan is het prettig dat het in de ondertiteling ook zo terugkomt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 18:17:44 #65
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32785557
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 17:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen lezen de Nederlandse boeken en kennen die namen, en dan is het prettig dat het in de ondertiteling ook zo terugkomt.
Ja, wie bedien je nu, het leespubliek of het filmpubliek. Ik kon t dus echt niet volgen Cedric/Carlo en nog tig van die namen. Ben al blij dat Harry en Ron gangbare namen hebben. Maar Hermione is mooier dan Hermelien. De enige goede Nederlandse vondst in de vertaling is Zwerkbal. De rest is kut.

Hoor je Dudley Dursley lees je Dirk Duffeling, hoor je Moaning Myrtle, lees je Jammerende Jenny

De volgende keer neem ik in de bios een lamp en dit lijstje mee.

Animagus Faunaat
AuntPetunia Tante Petunia
Beater Drijver
Bludger Beuker
Buckbeak Scheurbek
Cedric Diggory Carlo Kannewasser
Chaser Jager
Colin Creevey Kasper Krauwel
Cornelius Fudge Cornelis Droebel
Crabbe Korzel
Crookshanks Knikkebeeen
Diagon Alley De Wegisweg
Draco Malfoy Draco Malfidus
Dudley Dursley Dirk Duffeling
Errol Aegidius
Fang Muil
Filch Vilder
Fluffy Pluisje
Goyle Kwast
Gringotts Goudgrijp
Gryffindor Griffoendor
Hermione Granger Hermelien Giffel
Hogsmeade Zweinsveld
Hogwarts School for Witchcraft & Wizardy Zweinstein
Hufflepuff Huffelpuf
Keeper Wachter
Madame Pomfrey Madame Plijster
Miss Norris Mevr. Norks

Moony Maanling
Mrs.Figg Mevrouw Vaals
Mudblood Modderbloedje
Muggles Dreuzels
Nearly Headless Nick Haast Onthoofde Henk
Neville Longbottom Marcel Lubbermans
Padfoot Sluipvoet
Parselmouth Sisseltong
Peeves the Poltergeist Foppe de klop geest
Peter Pippeling Peter Pettigrew
Prof. Albus Dumbledore Prof. Perkamentus
Prof. Flitwick Prof. Banning
Prof. Minerva Mc.Gonagall Prof. Anderling
Prof. Severus Snape Prof. SeverusSneep
Prof. Sprout Prof. Stronk
Prof. Trelawney's Prof. Zwamdrift
Prof. Gilderoy Lockhart Prof. GladianusSmalhart
Prof. Quirrel Prof. Krinkel
Quaffle Slurk
Quidditch Zwerkbal
Ravenclaw Ravenklauw
Rebeus Hagrid Rebeus Hagrid
Remus Remus Lupos
Ronald Weasley Ronald Wemel
Scabbers Schurfie
Seeker Zoeker
Sirius Black Sirius Zwarts
Sir Nicholas de Mimsy Hr. Hendrik van Malkont
Slytherin Zwadderich
Snitch Snaai
The Bloody Baron De Bloederige Baron
The Chamberof Secrets De Geheime Kamer
The Firebolt De Vuurflits
The Gobletof Fire De Vuurbeker
The Leaky Cauldron De Lekke Ketel
The Maurader's Map De Sluipwegwijzer
The Philosopher's Stone (Engeland) De Steen der Wijzen
The Sorceros's Stone (Amerika.) De Steen der Wijzen
The Prisoner of Azkaban De Gevangene van Azkaban
The Sorting Hat De Sorteerhoed
Uncle Vernon Oom Herman
Weerwolf Lupin
Whomping Willow De Beuk wilg
Wormtail Wormstaart
pi_32785602
We wonen in Nederland
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 18:21:22 #67
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32785646
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:19 schreef SCH het volgende:
We wonen in Nederland
Dus? Dan ga je als Nederlander toch lekker naar de Nederlands gesproken versie.
pi_32785667
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:21 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dus? Dan ga je als Nederlander toch lekker naar de Nederlands gesproken versie.
Nee, ik wil de acteurs horen praten, en een Nederlandse ondertiteling. Perfect dus
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:53:31 #69
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_32786381
Ik heb het gister gezien geweldig vond ik het ik btw ook het boek gelezen en ze meeste belangrijke elementen er wel inzitten alleen ik had wel graag als inleiding het verhaal over Villa Vilijn willen zien en iets details in het doolhof.

het enige min-puntje die vreselijke directrice van de Franse school
Die travestiet kwam wel erg vaak in beeld het was wel grappig.

Geemancipeerd is J.K Rowling niet die Fleur Delacouleur ofzo.. die was weer als vrouw als laatste.

De actie is goed gemixt met de humor, de broers van Ron zijn amusant en Dolleman's actie met Malfidus was echt heel grappig.

Go Dolleman
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 19:05:38 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32786654
Wat ik wel knap vind is dat JK Rowling wegkomt met zoveel cliche's, er zit in de film nu niks origineels. Veel dingen doen me ook denken aan de albums van Douwe Dabbert en die Pief.
pi_32787095
GOF is een leuke film. Ik denk niet dat het de bedoeling van de makers is het algemene verhaal van de zeven boeken helemaal uit te diepen. Dat kun je goed aan deel vier zien; De eerste vijf minuten wordt er aandacht aan besteed, en aan het eind krijg je vanuit het niets een 'duel'. Heel duidelijk is het allemaal niet als je de boeken niet hebt gelezen.

Ik ben precies in de films gegroeid. Ik ben altijd ongeveer even oud geweest als de hoofdrolspelers, dus ik kon me goed in de films vinden. Laatst was deel twee op tv en ik hem doodgeërgerd. Als hij nu uit was gekomen had ik er niets aan gevonden.

Zoals SunChaser al uitstekend had verwoord, vond ik de Nederlandse namen ook waardeloos. Namen als Carlo Kannewasser kunnen gewoon niet, naar mijn mening. Maar goed, dit was ook in de oude films al zo dus dat is niets nieuws.

Ik heb me nergens daadwerkelijk aan geërgerd, en dat is al een heel groot pluspunt. Nouja, misschien aan het waardeloze duel aan het einde van de film. Dat had echt beter gekund.
Voldemort leek net een nicht zoals hij zijn toverstok vasthield. Het zag er ook helemaal niet geloofwaardig uit. Ze zouden allebij het meest van zichzelf geven met hun spreuken, doch kwam er niet veel meer dan een beetje gekerm en vreemde gezichtsuitdrukkingen.
Graag op anoniem
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 19:40:07 #72
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32787629
Wat laten ze Voldemort vroeg zien in de serie trouwens, er komen er nog 3 en als je bedenkt dat de uiteindelijke confrontatie aan t eind van zeven pas komt, hadden ze t nog wel wat kunnen vooruitschuiven.
pi_32787812
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:40 schreef SunChaser het volgende:
Wat laten ze Voldemort vroeg zien in de serie trouwens, er komen er nog 3 en als je bedenkt dat de uiteindelijke confrontatie aan t eind van zeven pas komt, hadden ze t nog wel wat kunnen vooruitschuiven.
Ehm, in deel vier gebruikt hij magie om weer een lichaam te krijgen (dankzij zijn horxcruxes). Dat hij herrijst betekent nog niet meteen dat er een vette confrontatie komt. Bovendien heeft Harry in het eerste deel al oog in oog met hem gestaan, en in deel twee ook (het dagboek is een horcrux). Het is maar wachten op dat Harry goed genoeg is om de confrontatie aan te gaan, al zie ik hem in deel zeven nog steeds niet echt staan als supergoede tovenaar... misschien een tijdsprong ofzo.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 19:54:05 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32788088
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:45 schreef boyv het volgende:

(het dagboek is een horcrux).
Wat?

Juist ja, we weten allemaal dat Voldemort aan het eind van zeven wordt verslagen iig en dat Ron met Hermione neukt.
pi_32788249
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat?

Juist ja, we weten allemaal dat Voldemort aan het eind van zeven wordt verslagen iig en dat Ron met Hermione neukt.
Wat een horcrux is wordt in deel zes uitgelegd. Je kunt ook op Wikipedia kijken als je geen zin hebt om te lezen, maar het is een soort van spoiler

http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 20:00:52 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32788306
Ik stoorde me trouwens aan Michael Gambons Dumbledore, wat een irriante knakker is dat, met zn elastiekje om zn baard. Geef die man een Gilette.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dood van Cedric deed me niks trouwens, ik wist niet eens wie t was.
pi_32789551
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik stoorde me trouwens aan Michael Gambons Dumbledore, wat een irriante knakker is dat, met zn elastiekje om zn baard. Geef die man een Gilette.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dood van Cedric deed me niks trouwens, ik wist niet eens wie t was.
Haha wat ben je heerlijk genuanceerd bezig . Trouwens met die namenlijst van zonet heb je helemaal gelijk in

En ja Michael Gambons Dumbledore is irritant!. Bij dumbledore verwachte ik een wijze oude man met LANGE baard niet zon elastiekje knakker.
pi_32793916
Het is gewoon moeilijk om de oude richard harris te vervangen, zo niet onmogelijk. Dat was imo de perfecte dumbledore. Hij zag er al zo uit toen ik het boek las en ik tot m'n verbazing bijna m'n eigen fantasie op het scherm terug zag komen toen de film in de bios kwam
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2005 @ 23:19:06 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32794648
Ze hadden beter Ian Mckellen Dumbledore kunnen laten spelen
pi_32794699
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Lol denk je nu echt dat Mckellen dat had gedaan?
No way!
Er zal vast wel in zijn contract staan dat hij alleen als tovenaar in de LOTR films mag verschijnen.
(Harry Potter 1 en LOTR 1 kwamen in dezelfde winter uit)
  zondag 4 december 2005 @ 10:34:47 #81
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32801147
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Sunchaser, dat is al honderd keer gesuggereerd en de redenen waarom dat niet zo goed idee is zijn evenzoveel keer de revue gepasseerd. Misschien moet je de rest van topic even doorlezen voor je reageert. Alhoewel, misschien kan jij beter helemaal niet reageren in Harry Potter topics want je blijkt totaal ongeschikt te zijn voor interessante reacties op de film.
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2005 @ 10:45:42 #82
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32801325
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:34 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Sunchaser, dat is al honderd keer gesuggereerd en de redenen waarom dat niet zo goed idee is zijn evenzoveel keer de revue gepasseerd. Misschien moet je de rest van topic even doorlezen voor je reageert. Alhoewel, misschien kan jij beter helemaal niet reageren in Harry Potter topics want je blijkt totaal ongeschikt te zijn voor interessante reacties op de film.
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2005 @ 10:46:44 #83
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32801348
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:20 schreef Dementor het volgende:

[..]

Lol denk je nu echt dat Mckellen dat had gedaan?
No way!
Er zal vast wel in zijn contract staan dat hij alleen als tovenaar in de LOTR films mag verschijnen.
(Harry Potter 1 en LOTR 1 kwamen in dezelfde winter uit)
Ja, maar toen was die ander nog niet dood.
pi_32801366
Ik heb het boek niet gelezen.. maar ik vond de film wel oke.. alleen het einde vond ik raar.. ik zat nog midden in het verhaal..en eens ...boem..einde..
  zondag 4 december 2005 @ 11:00:28 #85
38549 dewd
100% pure
pi_32801572
Ja dat had ik niet alleen met het einde, de hele film leek zo te gaan. 't mooiste zou zijn 2 films per boek, maar dat zullen de meeste bioscoop bezoekers misschien niet pikken.
Maar hoe ze het met het volgende verhaal willen gaan doen in 1 film vraag ik me wel af.
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2005 @ 11:06:31 #86
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32801654
Ik zit niet te wachten op 1 film in 2 delen, ze hadden deze film ook 20 min langer kunnen maken
  zondag 4 december 2005 @ 11:19:18 #87
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32801894
Ze hebben waarschijnlijk zitten knippen tot ze echt dachten dat ze de essentie bereikt hadden, maar inderdaad, waarom niet 20 minuten langer? Ik vond het helemaal geen lange zit. Dit slordige hak op de tak springen was tenenkrommend. De Lord of the Rings films waren veel langer en besloegen per deel zeker zoveel van het plot, en daar was het tempo wel prettig.
pi_32801950
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:46 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, maar toen was die ander nog niet dood.
Het is een stel dat situatie.
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2005 @ 11:30:18 #89
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32802132
Ik vond Richard Harris de perfecte Dumbeldore. Maar qua vervanging hebben ze de plank misgeslagen. Dus niet stel dat, we hebben t over de vervanger.
pi_32802169
Het is wel een stel dat situatie maar goed.
Wat doe jij nog in dit topic?
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2005 @ 11:40:47 #91
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_32802403
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:31 schreef Dementor het volgende:
Het is wel een stel dat situatie maar goed.
Wat doe jij nog in dit topic?
Dit is een topic over DE FILM. Als je over het boek wil zeiken ga je lekker naar TTK :w
pi_32802903
Ik heb hem gister gezien in Pathé Arena in Imax!
Dat is echt zoveel beter
Maar erg jammer vond ik dat er geen pauze was ik moest naar de wc maar ik heb het gewoon 2 uur opgehouden, dat was niet cool...

Maar over de film: zoals iedereen al gezegd had: alles was erg kort enzo.

Vooral het WK Zwerkbal daar had ik best naar uitgekeken, maar ze lieten niks zien
En ik dacht dat ze in het boek bij de minister in de topbox zaten? In de film zaten stonden ze ergens op een achtergesteld hoekje van het stadion ofzo.

Heel veel belangrijke dingen uit het boek laten ze ook achterwege, zoals inderdaad de huiselfen, en Barto.

Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.

Zo waren er nog genoeg dingetjes waar ik me aan ergerde maar daar kom ik zo 1,2,3 niet op.

En over die Nederlands vertalingen: tsjah ze gebruiken die namen ook in de boeken dus waarom niet in de film?

Edit: dit is mijn eerste post die langer is dan 2 regels en nog inhoud heeft ook
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_32805155
Ik heb het boek gelezen, (ander half jaar geleden) en ik heb gister de film in de bios gezien, voor mijn gevoel had ik niet zo heel erg veel gemist, maar iemand die pas geleden deel vier nog had gelezen zal zeker het één en het ander missen. Maar als iemand het verhaal van de film snapt, dan is het voor mijn gevoel een goede film.

Naja, ik vond het een toffe film 8/10
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_32805218
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik ook irritant vind dat ze weglaten: van die verslaggever Rita Pulpers dat ze niet vertellen dat het een tor is en dat ze der vangen.
Edit: dit is mijn eerste post die langer is dan 2 regels en nog inhoud heeft ook
Ja! Dat mistte ik wel, of komt dat pas in deel 5 van het boek
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_32805414
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ja! Dat mistte ik wel, of komt dat pas in deel 5 van het boek
Geloof het niet. Toch?
pi_32805969
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:31 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Geloof het niet. Toch?
Geloof het wel .. en volgens mij was het ook geen tor maar een ander klein dier :S
pi_32806922
Tor weet ik wel zeker, maar niet meer welk boek...

Maarja ik wist ook niet meer dat de orde van de phoeniks bestond dat boek dan...
pi_32812980
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik zit niet te wachten op 1 film in 2 delen, ze hadden deze film ook 20 min langer kunnen maken
Of een een uurtje, de film kan er alleen maar beter op worden lijkt mij
pi_32813047
Die nieuwe Perkamentus vind ik maar een kneus, in de boeken (en in de vorige films) wordt hij beschreven als een vriendelijke goede man, maar in sommige momenten (Als hij SILENCE schreeuwt terwjil hij in de boeken alleen zijn handen omhoog doet, en als hij Harry door elkaar schud).

En dat toverschooltoernooi had ook wel wat uitgebreider gemogen zeg, het gaat eigenlijk alleen maar om het einde, voorderest zie je alleen harry en wat heggetjes.
  zondag 4 december 2005 @ 18:21:20 #100
22457 Patch
pi_32813372
Het is niet alleen Michael Gambon's schuld dat ie Dumbledore zo schreeuwerig neerzet.
De regisseur heeft ook een vinger in de pap lijkt me.
pi_32816014
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Dark_Killah het volgende:
Die nieuwe Perkamentus vind ik maar een kneus, in de boeken (en in de vorige films) wordt hij beschreven als een vriendelijke goede man, maar in sommige momenten (Als hij SILENCE schreeuwt terwjil hij in de boeken alleen zijn handen omhoog doet, en als hij Harry door elkaar schud).

En dat toverschooltoernooi had ook wel wat uitgebreider gemogen zeg, het gaat eigenlijk alleen maar om het einde, voorderest zie je alleen harry en wat heggetjes.
Het voorbeeld wat je aanhaald i niet zo goed naar mijn mening.
Dat beeld komt bij de boeken ook wel bij me over. treng en Rechtvaardig en zeker de eerste drie boeken redelijk aftandelijk tegen harry. Pas later komt harry meer en meer te weten.
  zondag 4 december 2005 @ 23:44:40 #102
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32823495
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geloof het wel .. en volgens mij was het ook geen tor maar een ander klein dier :S
nope in deel 4. en het is volgens mij een lieveheersbeestje ofzo
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')