Met Purrel weer even als linksachter!quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:10 schreef -Vaduz- het volgende:
TT kan ik altijd nog aanpassen, suggesties zijn welkom.
whaha, ga je uit dan wel? dan krijg je misschien een idee dat het DAAR iig wel erg leeft. Vorig jaar was het trouwens best tamquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ben ik de enige waarbij die derby eigenlijk niet leeft? Ok, als ik in het stadion zit en ik zie die nek supporters helemaal gek worden door een spandoekje zie je mij ook wel lachen (nijmegen one day fly
), maar er echt naar toe leven doe ik niet.
Zit er inderdaad dik in. Op de A12 en A50 staan ook alweer lange files. Er is nu schijnbaar overleg over het al dan niet aflasten van de wedstrijd.quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:06 schreef Tha_Mars het volgende:
ja idd, ik hoop dat de bussen rijden, ga sowieso met de bus, en als ze niet rijden wordt de wedstrijd echt wel gecancelled...
quote:Vitesse-RKC Waalwijk afgelast zaterdag
Ook de wedstrijd Vitesse-RKC Waalwijk is afgelast. De wedstrijd die gepland stond op zaterdagavond gaat niet door omdat het onmogelijk is voor supporters om door het winterse verkeer het Gelredome te bereiken. Ook de spelersbus van RKC Waalwijk stond vast in het verkeer. Na verluidt stonden de Brabanders in een file van meer dan 20 kilometer. Het veld in het Arnhemse Gelredome was wel in goede conditie.
idem...nou ja, moet ik heen en weer tussen breda en arnhem reizen... bah! dan maar geen college volgen, voetbal gaat voor!quote:
óf je baas omleggenquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:50 schreef Klingon het volgende:
Nieuwe datum Vitesse-RKC Waalwijk
Dinsdag 29 november
20.00 uur, Gelredome
Godver, moet ik nog vrijvragen ook.
quote:Vitesse ziet af van Ebrima Sillah
Vitesse ziet af van Ebrima 'Ebou' Sillah. De aanvaller trainde mee op proef, maar de Arnhemmers bieden de 25-jarige Gambiaan geen contract aan.
"De reden is dat hij alleen als linksbuiten kan spelen, en die positie is bij ons al behoorlijk ingevuld met De Mul, Esajas en Fränkel", zegt technisch manager Jan Streuer. "Nadeel is ook dat hij niet veel scorend vermogen heeft."
De prioriteit voor Vitesse ligt op een andere positie. "Wij zoeken een centrumspits. Daar zijn we heel alert op, ook als Amoah in de winterstop niet weggaat kan er een spits bijkomen."
Bron: Omroep Gelderland
Wordt een indrukwekkend moment. Als het aan mij ligt zou daarna You'll Never Walk Alone wel door het Gelredome mogen galmen.quote:Vitesse en RKC herdenken Di Tommaso
Vitesse en RKC Waalwijk staan vanavond stil bij het overlijden van FC Utrecht-speler David di Tommaso. De teams houden voor aanvang van het duel in Gelredome een minuut stilte in acht en de spelers dragen rouwbanden. Di Tommaso overleed in de nacht van maandag op dinsdag onverwachts in zijn slaap. De Fransman was 26 jaar en laat een vrouw en een kind achter. Di Tommaso was basisspeler in het team van Foeke Booy. Hij speelde zondag nog mee in de wedstrijd tegen Ajax. De fans riepen hem afgelopen seizoen uit tot speler van het jaar. Hij speelde eerder voor AS Monaco en Sedan.
Kijk, een winnende coach heeft altijd gelijk, toch ben ik geen liefhebber van Sturing.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:52 schreef methodmich het volgende:
Het draait ineens weer als een tierelier. Goed dat Sturing mocht blijven dus.
En Theo draait een zeer sterk seizoen inderdaad.
Probleem is dat NEC niet blind gaat stormenquote:Op donderdag 1 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
NEC uit moet lukken. Gewoon die jongens blind laten stormen en dan toeslaan via de snelle negers.
en zo ist maar net jong, wees blij dat jullie een keer positief de wedstrijd in gaanquote:Op zondag 4 december 2005 00:59 schreef cazzie het volgende:
[afbeelding]
nijmegen leeft & arnep beeft
Dik terecht dat Vitesse hier op zijn bek gaat. Als je zo slap speelt verdien enkel minpunten!quote:Op woensdag 30 november 2005 22:10 schreef DeVinger het volgende:
Ja dat gaat gewoon heel lastig worden. Team met enorm veel vertrouwen, spelen thuis, worden door het publiek gedwongen om te winnen van Vitesse, krijgen heel weinig tegengoals en dan vergeet ik vast nog wel wat negetieve dingen voor Vitesse.
Positieve dingen voor Vitesse, ze scoren makkelijk, ze hebben enorm veel vertrouwen, ze spelen uit (dus hoeven het spel niet te maken en kunnen optimaal gebruik maken van de snelheid voorin).
Ik hoop op een gelijkspel (uiteraard is meer altijd welkom), dan doe je het gewoon goed. Als het maar geen saaie 1-0 of 0-0 ofzo wordt. Ik hoop op een spannende enerverende derby!
Helemaal als Theo zegt dat hij het verlies na 5 minuten al aan zag komenquote:Op zondag 4 december 2005 20:05 schreef Domenica het volgende:
Precies, je zet hiermee niet alleen jezelf als speler voor schut, maar ook ons als supporters.
Ja jammer dat AJAX weer opgeleefd lijkt, dat moet nog altijd eerst blijken in uit-wedstrijden, maar toch...quote:Op maandag 5 december 2005 12:59 schreef Positive_Thinking het volgende:
Op naar Ajax dan maar en daar hopen op eerherstel..
Wel weer lekker Vitesse krijgt een Nederlaag te verwerken en Ajax put weer moet uit een overwinning. Dat kan weer een leuke wedstrijd worden of weer totaal niet.
Laten we niet al teveel zweven, AJAX is geen concurrent, die staat aan het einde vh seizoen wel boven onsquote:Op maandag 5 december 2005 14:52 schreef Lionheaad het volgende:
Programma tot de winterstop:
NEC - Roda (uit) Groningen (uit) PSV (thuis) Sparta (uit)
Ajax - Vitesse (uit) Nac (uit) Groningen (thuis) Heerenveen (uit)
Vitesse- Ajax (thuis) Sparta (uit) Nac (thuis) Heracles (uit)
Kwa zwaarte scheelt het allemaal niet veel
True, maar daar moet je je punten niet pakken. Wel uit bij NECquote:Op maandag 5 december 2005 19:22 schreef Tha_Mars het volgende:
ajax thuis is gewoon een wedstrijd waar Vitesse van kan winnen hoor!
Wake upquote:Op maandag 5 december 2005 19:22 schreef Tha_Mars het volgende:
Overigens is Ajax wel een concurrent, ze staan immers onder ons.
Bezig met Herstellen. Zoals het er nu naar uitziet zal hij wel weer terug komen. Wanneer geen idee. Met dit soort zaken nemen ze natuurlijk goed de tijd en ga je voor zekerheid.quote:Hopelijk na de winterstop ook weer met Michael Jansen. Iemand die weet hoe het daarmee gaat momenteel?
ah wat een lieve jochiesquote:
jup dat is helemaal waar, alleen dat gebeurt niet dus zal je ergens anders je punten moeten pakken.quote:Op maandag 5 december 2005 20:20 schreef DeVinger het volgende:
[..]
True, maar daar moet je je punten niet pakken. Wel uit bij NEC![]()
[..]
Wake up![]()
Zeker gezien Di Tommaso, zullen ze weer extra voorzichtig zijn denk ik.quote:Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Bezig met Herstellen. Zoals het er nu naar uitziet zal hij wel weer terug komen. Wanneer geen idee. Met dit soort zaken nemen ze natuurlijk goed de tijd en ga je voor zekerheid.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:43 schreef Domenica het volgende:
TT's zijn debiel, aan het einde van dit topic al lang niet meer van toepassing
* steentje bijdraagtquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:25 schreef Elvislives het volgende:
Hee foute titel dit jongens! laten we dit topic maar gauw voltypen!
als voetbal toch eens zo makkelijk wasquote:Op woensdag 7 december 2005 13:36 schreef NRH het volgende:
Heb nu al zin in zondag. We gaan winnen van Ajax, NEC verliest, staan we vierde. Met het resterende programma tot de winterstop gaan we dan gewoon lekker als nummer 4 de twee-weekse winterstop in!
Vitesse - Ajax 2-1quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:29 schreef Elvislives het volgende:
[..]
doe je nog meer voorspellingen?![]()
Als dat gaat gebeuren (wat ik ook hoop hoor), dan ga ik spontaan weer in Sinterklaas gelovenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:36 schreef NRH het volgende:
Heb nu al zin in zondag. We gaan winnen van Ajax, NEC verliest, staan we vierde. Met het resterende programma tot de winterstop gaan we dan gewoon lekker als nummer 4 de twee-weekse winterstop in!
bron:vi.nlquote:Amoah in januari naar Borussia Dortmund
8/12/2005 15:22
EXCLUSIEF - Matthew Amoah heeft een nieuwe club gevonden. De Ghanese spits verruilt Vitesse in de winterstop voor Borussia Dortmund. Bij de club van Bert van Marwijk tekent Amoah een contract tot medio 2008. Hij moet nog wel medisch worden gekeurd.
Met de transfer beurt Vitesse nog wat geld voor de 25-jarige international. Amoahs contract in Arnhem zou komende zomer aflopen. Hij had al te kennen gegeven aan een nieuw avontuur toe te zijn.
Amoah zit al sinds het seizoen 1998/99 bij Vitesse, dat hem een seizoen later tijdelijk stalde bij Fortuna Sittard. In 170 competitiewedstrijden maakte hij tot nog toe zestig doelpunten voor Vitesse.
Amoah is de vierde speler uit de Nederlandse competitie die Bert van Marwijk heeft aangetrokken. De coach van BVB haalde eerder al Ebi Smolarek (Feyenoord), Dennis Gentenaar (NEC) en Cedric van der Gun (ADO Den Haag).
Ok in de rij voor Huntelaarquote:Op vrijdag 9 december 2005 07:27 schreef Positive_Thinking het volgende:
Sibon mag je houden rubbereend. Ik denk dat Vitesse wel wat anders in petto heeft. Ik denk dat we daar wel spoedig meer over zullen horen.
als er niet 5000 amsterdammers in het stadion zitten...quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:04 schreef Klingon het volgende:
Van de 24.500 kaarten nog maar 1300 beschikbaar! Netjes, dan is de clubcard actie toch best succesvol
tof man, hoe weet u dat? lijkt me een goeie spits voor ons!quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:16 schreef methodmich het volgende:
Igor de Camargo is weer favoriet op het spitsenlijstje nu er geld is binnengekomen.
Weet nou niet of dit een opmerking is gericht aan de Vitesse-aanhang, maar het lijkt er verdacht veel op.quote:"Het publiek in Dortmund is geweldig", aldus Amoah. "Bij thuiswedstrijden zitten 70.000 toeschouwers. En bij wedstrijden tegen de grote clubs komen er zelfs 83.000, dan zit het helemaal vol. Het zijn de beste supporters in Duitsland. Op televisie heb ik al vaak beelden gezien. Ik vind het geweldig, ze blijven altijd achter hun ploeg staan. Ook als het slecht gaat met het elftal."
quote:Amoah wil niet uithalen naar Vitesse, of naar de supporters van de Arnhemse club. De Ghanees is in het recente verleden meerdere keren uitgejouwd door een deel van het thuispubliek in Gelredome. "Ik ben niet blij dat ik wegga bij Vitesse. Ik ben blij dat ik naar Dortmund ga", expliceert Amoah. "Tot aan januari speel ik nog vier wedstrijden met Vitesse. Daarin wil ik alles geven. Dat is goed voor de club en dat is goed voor mij. Dan ga ik in januari met vertrouwen naar de Afrika Cup en naar Dortmund."
Omdat hij daar niks zegt over het publiek van Vitesse, maar alleen dat hij niet blij is dat ie weggaat bij Vitesse. Volgens mij heeft hij er zelf voor gekozen. Voel me verder ook niet aangesproken.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:03 schreef brighton het volgende:
Amoah is niet de persoon die gaat natrappen richting de supporters. Waarom quote je ook niet het volgende stuk uit het interview?
[..]
En jullie waren zo goed dat jullie eigenlijk hadden moeten winnen?quote:Op zondag 11 december 2005 17:06 schreef Elvislives het volgende:
wat een kutspelers dat ajax...steeds maar op de grond liggen janken etc.
Maar ze zijn ajax, dus ze hebben de scheids mee he. bah zaadclub is het!
quote:Op zondag 11 december 2005 18:18 schreef Baklap het volgende:
Whehe Vitesse staat weer op de grond. Ook briljant als je een paar jaar geleden denkt dat wanneer je een nieuw stadion bouwt ook ineens beter gaat voetballen
Opgeblazen club.
Dank je.quote:Op zondag 11 december 2005 18:18 schreef Baklap het volgende:
Whehe Vitesse staat weer op de grond. Ook briljant als je een paar jaar geleden denkt dat wanneer je een nieuw stadion bouwt ook ineens beter gaat voetballen
Opgeblazen club.
wat roepen jullie altijd? "Wat zijn Ajax, wij zijn de beste!" dan hoor je je ook op die manier te profileren en geen ANTI-voetbal te spelen door massaal te verdedigen en al te gaan liggen janken als er een vlieg tegenje kop aanknalt.quote:Op zondag 11 december 2005 18:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
En jullie waren zo goed dat jullie eigenlijk hadden moeten winnen?
Momenteel is Ajax helemaal niet de beste. Het voetbal is kut, het zegt al genoeg dat ik behoorlijk 'bang' was voor deze uitwedstrijd. Had eerlijk gezegd geen 3 punten verwacht. Verder heb ik er nog maar weinig van gezien, maar dat Ajax wel wat meer stevigere spelers kan gebruiken is wel een feit ja.quote:Op zondag 11 december 2005 18:52 schreef Elvislives het volgende:
[..]
wat roepen jullie altijd? "Wat zijn Ajax, wij zijn de beste!" dan hoor je je ook op die manier te profileren en geen ANTI-voetbal te spelen door massaal te verdedigen en al te gaan liggen janken als er een vlieg tegenje kop aanknalt.
ikben met je eens dat vitesse geen tot weinig kansen heeft gecreerd. een punt was eerlijk geweest.
wapenaar was ook erg goed met cruciale reddingenquote:Op zondag 11 december 2005 18:49 schreef Domenica het volgende:
[..]
, Het is toch geen schande om van Ajax te verliezen
Ach we hadden het niet verdiend om te winnen. Wat hebben wij veel ballen ingeleverd zeg, ongelofelijkIk vond dat veel spelers hun normale niveau lang niet haalden ( Vreven, De Mul, Hersi) De enige die ik goed vond spelen was Dingsdag. Veel domme fouten gezien. Waar die 0-1 uit ontstond had echt nooit mogen gebeuren. Veel te makkelijk ingeleverd uit een vrije schop. En die 0-2 was gewoon goed uitgecounterd. Jammer, dan maar bij Sparta uit proberen een begin te maken aan een nieuwe goeie reeks
![]()
quote:Op zondag 11 december 2005 19:04 schreef Domenica het volgende:
Er werd ook gevlagd, en toen kregen vrij schop, die heel snel genomen werd (dacht door Knol) en toen schoot ie m gewoon in de voeten van Boekhari, Vreven haalde hem neer.
Ja.quote:
Nee, als je tactiek SCHOPPEN is, dat is niet zielig :-)quote:Op zondag 11 december 2005 23:58 schreef Elvislives het volgende:
De penalty was terecht, maar ajax' speelde gewoon ZIELIG en LAF. ajax onwaardig zou ik zelf zeggen...
Jammer dat vitese hier geen gebruik van maakte
quote:Op maandag 12 december 2005 00:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nee, als je tactiek SCHOPPEN is, dat is niet zielig :-)
Als je tactiek huilen en bij ieder contact met een speler gaan liggen is, mag je lekker oprotten naar die hoofdstad van je! (zo dat is er ook weer uitquote:Op maandag 12 december 2005 00:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nee, als je tactiek SCHOPPEN is, dat is niet zielig :-)
quote:We moeten niet zeuren, wedstrijd gauw vergeten en met Sparta (u), NAC (t), Heracles (u) laten zien dat Vitesse dit jaar een echte subtopper is en niet enkel een goede reeks had (voor NEC uit).
Jij vieze vuile gore achterbakse stinkende kleinzielige smerige arrogante zelfingenomen pisnicht !quote:Op maandag 12 december 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Enige wedstrijd waarin ik altijd hoop dat Vitesse niet wint was gisteren. Vanaf nu weer alles winnen mannen!
quote:Opnieuw Duits bezoek voor Dingsdag
Vitesse-verdediger Michael Dingsdag mag zich nog steeds warmen aan belangstelling uit de Bundesliga. Gisteren, tijdens het duel met Ajax (0-2), waren scouts van Werder Bremen en 1.FC Koln in Gelredome aanwezig om de 23-jarige centrumverdediger aan het werk te zien. De belangstelling van Werder Bremen is niet nieuw. De Duitse topclub volgt al geruime tijd de ontwikkeling van Dingsdag, die bij Vitesse onder contract staat tot medio 2008.
In de winterstop zullen ze hem niet laten gaan (tenminste dat lijkt me echt oerstom).quote:Op maandag 12 december 2005 17:37 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hoe lang gaan we Dingsdag nog houden?
[..]
Een Braziliaanse spits spelend in Japan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:07 schreef methodmich het volgende:
Een Japanse spits? Masashi Nakayama? Die is wel al oud.
Maar ik houd het voorlopig toch op Igor de Camargo. Brazilië is ook ver weg.
quote:Woudenberger Wagensveld op proef bij Vitesse
David Wagensveld staat in de belangstelling van Vitesse. De 18-jarige aanvaller van Woudenberg is een proeftraining aangeboden bij de Arnhemse eredivisieclub. Deze week worden afspraken gemaakt over de frequentie en de duur van het meetrainen. Assistent-trainer Arno van Wolfswinkel van Jong Vitesse zag Wagensveld zaterdag op sportpark De Grift aan het werk tegen Roda. De talentvolle Woudenberger is in zijn nopjes met het aanbod van Vitesse. ,,Het is een droom die uitkomt. Ik ben benieuwd hoe het er op een hoger niveau aan toegaat.''
Bron: AD/Amersfoortse Courant
Tsjah, dat is toch de invloed van sturing denk ik. Hij kan de groep op de juiste momenten niet scherp krijgen denk ik, al was ik positief verrast toen ik het verschil zag tussen RKC thuis eerste helft, en de tweede helft (donderspeech?). Sturing is gewoon niet de man die vitesse hogerop kan brengen. Krijg uiteraard te horen dat dat wel heel makkelijk te zeggen is nu het slecht gaat, maar het speelt al sinds vorig seizoen. Toen kon je het goed zien. Vitesse heeft al twee jaar genoeg kwaliteit, maar toch slaagt Sturing erin onbegrijpelijke resultaten te boeken. Altijd maar zeuren over strijd (wat overigens wel belangrijk is), maar hij eerst maar is de goede spelers opstellen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:25 schreef methodmich het volgende:
Hmm, Vitesse is dit jaar wel de club van de series... Paar zeges op rij, dan weer wat nederlagen. Had ze constanter verwacht eigenlijk.
Als er steeds een aantal nederlagen op een aantal overwinningen volgt en andersom dan zijn ze best constant bezigquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:25 schreef methodmich het volgende:
Hmm, Vitesse is dit jaar wel de club van de series... Paar zeges op rij, dan weer wat nederlagen. Had ze constanter verwacht eigenlijk.
Sturing lijkt me niet de coach die Vitesse weer naar de subtop kan brengen. Daarvoor komt hij echt tekort. Sturing is toch meer de ideale assistent in plaats van de eindverantwoordelijke.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:25 schreef methodmich het volgende:
Aha, dus al mijn geld op Heracles volgende weekquote:Op zondag 18 december 2005 12:01 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als er steeds een aantal nederlagen op een aantal overwinningen volgt en andersom dan zijn ze best constant bezig![]()
Daar begint het stilaan op te lijken ja. Volgend jaar een zwaargewicht boven hem zetten?quote:Op zondag 18 december 2005 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Sturing lijkt me niet de coach die Vitesse weer naar de subtop kan brengen. Daarvoor komt hij echt tekort. Sturing is toch meer de ideale assistent in plaats van de eindverantwoordelijke.
hem pletten gaat wat ver misschien, maar dat hij de verantwoordelijkheid niet kan dragen begint wel duidelijk te worden nu...quote:Op zondag 18 december 2005 16:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Daar begint het stilaan op te lijken ja. Volgend jaar een zwaargewicht boven hem zetten?
geinigquote:Vitesse test Estse scherpschutter
Vitesse krijgt vanaf maandag de Estse spits Tarmo Neemelo (23) op proef. Neemelo is de leider in het klassement om de Gouden Schoen. De 1,92 meter lange aanvaller werd afgelopen seizoen met zijn club FC TVMK uit Tallinn kampioen van Estland. Neemelo scoorde 41 goals in 36 duels. In de laatste interland van Estland (tegen Luxemburg) vormde hij de aanval met Roda JC-spits Anders Oper. Vitesse kwam Neemelo op het spoor door Jelle Goes, de bondscoach van Estland. Goes liep afgelopen jaar stage bij Vitesse en haalde zo zijn Cursus Coach Betaald Voetbal.
vi.nlquote:Vitesse test koploper Gouden Schoen
18/12/2005 20:38
Tarmo Neemelo is mogelijk de nieuwe spits van Vitesse. De Estse spits werkt deze week een stage af in Arnhem.
Neemelo (23) heeft een bijzonder productief seizoen achter de rug in Estland. In de 33 wedstrijden voor FC TVMK scoorde hij 41 keer. Die score heeft hem de eerste plaats in het ESM Gouden Schoen Klassement opgeleverd.
Vitesse heeft ruimte voor een spits, omdat Matthew Amoah in de winterstop naar Borussia Dortmund verhuist. Ook Gerald Sibon, die bij PSV mag vertrekken, is kandidaat om de vacante positie in Arnhem in te vullen.
Ik zou gewoon Amoah in voetbalmanager laterquote:Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
speelt 'ie al mee tegen NAC en Heracles?![]()
41 uit 36 is erg netjes.. Oper is een knappe spits, als Neemelo vergelijkbaar is, lijkt het me een prima vervanger van Amoah...
hij is niet écht knap kwa de ridder ofzo, maar ik hoop dat ie ze goed weet te raken en er bij ons ook geregeld 5 inlegtquote:Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Oper is een knappe spits, als Neemelo vergelijkbaar is,
Dat wordt hem dus ook niet, en hij scoorde nog wel de 4-0quote:Vitesse gaat niet in zee met proefspeler Neemelo
Vitesse gaat niet in zee met Tarmo Neemelo. Dat is duidelijk na het onzinnige oefenduel met Bennekom ( 3- 4), dat ook nog eens blessures opleverde.
Speciaal voor de proefspeler Neemelo draafde Vitesse gisteravond op voor het oefenwedstrijdje tegen zaterdag hoofdklasser Bennekom. Het leverde weinig goed nieuws op voor de Arnhemse club. De zoektocht naar een vervanger voor de naar Borussia Dortmund vertrekkende Matthew Amoah gaat door. Technisch manager Jan Streuer wilde gisteravond niet verklappen dat de flirt met Neemelo geen vervolg krijgt, maar voor die conclusie is weinig fantasie nodig. De 23- jarige spits uit Estland is fysiek sterk, maar voetballend zal hij niet voldoen aan de eisen van de bazen bij Vitesse. „ Ik heb hier niets over te zeggen”, sprak Streuer bits na de wanvertoning van Vitesse tegen de amateurclub. Wanneer er duidelijkheid komt over de proefspeler, die vandaag terugkeert naar Estland? Streuer: „ Dat is niet bekend. De speler gaat morgen ( vandaag, red.) terug en wij gaan er eerst eens rustig over praten.”
Wellicht liet de geagiteerde houding van Streuer zich verklaren door de teleurstelling in de zaak Neemelo. Vitesse móet een waardige vervanger voor Amoah vinden, anders dreigt de tweede helft van de competitie bij voorbaat een vat vol problemen te worden. Gisteren was zelfs Herman Veenendaal in Bennekom aanwezig om de testspeler aan het werk te zien. Doordat winkelen met een nagenoeg lege portefeuille vrij lastig is, wordt de remplaçant van Amoah blijkbaar via het spelersfonds van Veenendaal en consorten gefinancierd. Veenendaal zal gisteravond niet vrolijk zijn geworden van het optreden van Vitesse. De eredivisionist presteerde het zelfs om Bennekom na een 0- 4 tussenstand uitzicht te geven op een stuntje ( 3- 4). Weliswaar stond er door wissels en door de vele afwezigen ( Harald Wapenaar, Ruud Knol, Amoah, Remco van der Schaaf, Theo Janssen, Richard Knopper, Peter van den Berg, Michael Jansen) op het laatst een fantasie- elftal op het veld, toch blijft het een ontmoeting tussen profvoetballers en welwillende hobbyisten.
Vitesse zette zichzelf niet alleen voor schut in Bennekom, het liep ook nog eens personele averij op. De breedte van de selectie is al geen geruststellend gegeven bij de Arnhemse club. En dus was het uiterst zuur dat Stijn Vreven en Youssouf Hersi gisteren geblesseerd uitvielen.
Hersi kreeg een trap op zijn kuit. Vreven voelde iets knappen in zijn lies. „ De fysiotherapeut zei dat het een zweepslag was”, baalde Vreven. „ Ik hoop niet dat het een scheurtje is. Anders is dit jaar voor mij al afgelopen.” Vitesse speelt dinsdag thuis tegen NAC en drie dagen later uit tegen Heracles.
Bennekom- Vitesse 3- 4 ( 1- 4).
0- 1 Benson, 0- 2 De Mul, 0- 3 Hersi, 0- 4 Neemelo, 1- 4 Römer, 2- 4 Heller en 3- 4 Zuiderwijk.
Vitesse:Coutinho; Vreven ( Kaya), Swerts, Dingsdag, Fränkel ( De Meersman); Yakubu, Hersi ( Benson), Esajas; De Mul ( Rojer), Neemelo en Benson ( Gluscevic).
Sterker nog, statistisch gezien zou dit een topjaar worden voor Matthew. 17 wed en 9 goals. Zijn ' record' staat op 15 in een seizoen. Het zal erg lastig worden om een Amoah in deze vorm te vervangen. Toegegeven, tot aan halverwege deze eerste seizoenshelft begon bij mij ook de irritatie te komen aan de wat lakse houding die Amoah uitstraalt, maar ineens ging het knopje omquote:Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef Tha_Mars het volgende:
iig het verdiende afscheid wat amoah ook verdiende! na 7 jaar!
Verdiende overwinning uiteindelijk. Mooi ook dat deze wedstrijd hetzelfde scenario had als tegen rkc, maar nu moeten ze wel begrijpen dat ze zo vanaf het beign moeten spelen, je zag ook dat nac niks meer kon na de 1-1... toen was de westrijd eigenlijk al gespeeld. En die knal van hersi op de lat ;'(
Machlas is dan ook een Nr 9, Amoah meer het lulletje eromheen.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:14 schreef methodmich het volgende:
Wel leuk voor Amoah natuurlijk, al is Machlas qua gemiddelde stukken beter geweest.
Ik vrees dat dat sowieso wel afgelast wordt...quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:59 schreef Domenica het volgende:
Treinreizen na 16 uur afgeraden
Leuk we moeten zo nog naar Almelo![]()
dan moet Amoah het wel heel erg op z'n heupen krijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:32 schreef Domenica het volgende:
Haha idd, viel mij ook al op. 2e trainer die na een wedstrijdje tegen vites wordt ontslagen![]()
![]()
![]()
Morgen peter Bosz weg![]()
Ik zou er zelf niet aan beginnen. Het valt nu nog mee in de regio Twente, maar vanavond wordt het denk ik lastig om terug te komen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:59 schreef Domenica het volgende:
Treinreizen na 16 uur afgeraden
Leuk we moeten zo nog naar Almelo![]()
En Roda begintquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:32 schreef Klingon het volgende:
Sparta - NEC ook afgelast.
yannis anastasiouquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:29 schreef Elvislives het volgende:
ja ik heb het telkens weer gehad met sturing, ohij kan er gewoon géén team van maken.
overigens schijnt er komende week of erna een spits (geen sibon) gepresenteerd te worden. ik ben benieuwd!
Ja we krijgen veel uit dode spelmomenten doelpunten tegen (slecht weggewerkt of slappe kopdudels). Vitesse heeft dan ook heel veel frommelgoals tegen. Natuurlijk is dat pech hebben, maar het heeft ook te maken met de manier waarop je de bal wegwerkt. Goed geconcentreerd zijn, en de bal 'definitief' wegrammen wordt vaak onbenullig met alle lichaamsdelen tegelijk een bal voor de voeten van de tegenstander leggen. En inderdaad, we laten heel veel vrije ruimtes. Vorig seizoen hebben we zo'n beetje alle thuiswedstrijden verloren die je niet zou mogen verliezen, en wonnen we uit juist veel. Dit seizoen lijkt het andersom. We pakken thuis veel punten, maar uit lijkt het een zielloos hoopje miljonairs.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
wat mij vaak opvalt bij de wedstrijden van vitesse is de manier waarop ze achterin gaten laten vallen. uit t.v.-beelden krijk ik het idee dat er bij 6 van de 10 tegendoelpunten de doelpuntenmaker (van de tegenpartij dus) helemaal vrij staat om de bal binnen te tikken. zo ook gister tamerus bijvoorbeeld weer die bij de 2-0 (er stonden zo'n 3 meter voor tamerus 2 verdedigers en 3 meter achter hem ook 2 verdedigers. tamerus zelf werd ogenschijnlijk niet gedekt) en ook de 3-0 had natuurlijk nooit zo vrij mogen worden binnengekopt. exemplarisch wat dat betreft vind ik ook bijvoorbeeld de wedstrijd van vorig jaar tegen ado (was het niet 3-4?). wat sturings rol daarin is? ik weet het niet, soms heb ik het idee dat vitesse 'vergeet' om te verdedigen, daar zou hij veel beter op kunnen/moeten hameren
een team met de kwaliteiten van vitesse zou wedstrijden als die van gisteren natuurlijk nooit mogen verliezen, zelfde geldt voor sparta-uit en nog een aantal wedstrijden. dat ze desondanks 'slechts' 4 verliespunten achterstaan op de 4e plek (ajax, nec, rkc) is wat dat betreft nog best een knappe prestatie
Nou nu kan ik mij vanavond met een gerust hart kapot zuipen en dan het kotsverhalen topic weer opzoeken een dezer dagenquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:27 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Het engiste goede nieuws wat ik je kan melden is dat Edjes contract na het seizoen 2006/2007 afloopt. Hoewel dat natuulijk 1,5 jaar te laat is.
Zo zo, openlijke kritiek van Hersi op Vitesse en Sturing. Maar dat Sturing ervaring mist das duidelijk. Nu spreekt tenminste iemand het ook uit.quote:Hersi: 'Vitesse heeft met mij gesold'
Youssouf Hersi had zich iets anders voorgesteld van zijn eerste jaar bij Vitesse. In Arnhem beleefde de geboren Ethiopiër een periode van uitersten.
Hersi voelt zich onheus behandeld in Arnhem, waar hij van bankzitter binnen de kortste keren uitgroeide tot smaakmaker. 'De clubleiding had anders met me om moeten gaan. Je kunt wel zeggen dat er met me is gesold. Op een bepaald moment werd het vertrouwen in me opgezegd, en nu willen ze me niet meer laten gaan…', zegt de aanvallende middenvelder deze week in Voetbal International.
Vooral trainer Edward Sturing gaf Hersi niet de steun die de Ethiopische middenvelder had verwacht in de mindere periode zes maanden geleden. 'Ik heb aangegeven dat ik de gang van zaken vreemd vind', aldus Hersi. 'Ach, de trainer is volgens mij ook nog niet zo lang bezig. Pas drie jaartjes of zo, en hij zit nog steeds bij zijn eerste club. Hij mist gewoon ervaring, dat kun je goed merken.'
In de nieuwe Voetbal International komt Hersi uitgebreid aan het woord, en reageert Sturing ook op de verwijten. Klik hier voor de inhoud van VI nummer 1, die vanaf woensdag in de winkel ligt.
Toch wel goeie aankoop denk ik, wordt overal omschreven als sensatie, superspits etc.quote:Vitesse haalt spits Junker uit Denemarken
In Denemarken heeft Vitesse de beoogde opvolger van Matthew Amoah gevonden. De Arnhemse club weekte Mads Junker los bij FC Nordsjælland, waar hij er het laatste half jaar flink op los scoorde.
'In Denemarken is Junker een makkelijke scorende spits. We kenden hem al uit de nationale jeugdselecties', zegt technisch manager Jan Streuer tegen VI.nl. 'Vanuit het niets kan hij scoren. We moeten hem zeker de tijd geven, want de Eredivisie is iets anders dan de competitie in Denemarken.'
Ook de voormalige spits van SC Heerenveen Marcus Allbäck was in beeld bij Vitesse. 'Maar voor de externe financiers die de komst deze jongen mogelijk hebben gemaakt, is dit beter. Junker is jong en heeft een mooie toekomst voor zich.'
Na een medische keuring tekent Junker in Arnhem een contract tot medio 2010. Vitesse moet zeker twee miljoen euro neerleggen voor de 24-jarige spits, die sinds zijn komst in 2004 in FC Nordsjælland van zich deed spreken. Vooral het laatste half jaar was hij op dreef getuige zijn vijftien doelpunten in twintig wedstrijden.
Junker moet de opvolger worden van Matthew Amoah. De Ghanese clubtopscorer van Vitesse staat vanaf 1 januari onder contract bij Borussia Dortmund.
Ik kan mij herinneren dat die Est ook geen slecht gemiddelde had ...quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:44 schreef Hork het volgende:
Zo te zien best een aardig gemiddelde:
Junker, die eerder uitkwam voor Lyngby, Brøndby en Fremad Amager, is met vijftien doelpunten in twintig wedstrijden de huidige topscorer van de Deense hoogste divisie. In totaal scoorde de spits in de 55 wedstrijden, die hij voor FC Nordsjaelland speelde, 31 keer.
Hehe, haphapquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef Elvislives het volgende:
die est had 41 uit 36 dacht, maar ja, deense competitie is toch weer een stukje beter dan die uit estland en de nederlandse weer beter dan die van denemarken. Ik ben erg benieuwd!
Ben benieuwd wat Sturing er zelf over zegt in de nieuwe VI. En natuurlijk hopen dat Hersi nu zelf ook wil blijven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:28 schreef DeVinger het volgende:
Die geruchten om Sturing gingen natuurlijk al langer he. De groep kijkt niet bepaald tegen commando Sturing op. Het is de hopen dat Sturing zich al te gekwetst voelt, want het is wel pittige kritiek. Ondanks dat het terecht is, en dat het mooi is dat het nu in de publiciteit komt, zal Sturing dit niet niet zomaar accepteren vrees ik.
ja glus alleen is het nuweer terug veranderd: junker op één, Benson erachter en misschien dán pas oude glus met een contract van nog maar een half jaar.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef Klingon het volgende:
[..]
Trouwens, Gluscevic wil nu ook opeens blijven. Het zou allemaal niet zo vlotten met z'n transfer, en volgens hem is er een nieuwe situatie nu Amoah weg is. Hij zou wat mij betreft best mogen blijven, maar ik denk dat ie dan een flink deel van z'n huidige salaris moet inleveren.
Alle selecties doorlopen en momenteel maakt hij deel uit van de 'alternatieve' selectie van het Deens nationale Elftal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:48 schreef methodmich het volgende:
Junker heeft volgens mij ook enkele jeugdinterlands gespeeld voor Denemarken, doorgaans geen slecht teken.
De transfer van Junker is waarschijnlijk gefinancieerd door het spelerfonds (Snellenburg en co). Bij de latere verkoop van deze speler zal dus ook niet al het geld naar Vitesse gaan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:06 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Alle selecties doorlopen en momenteel maakt hij deel uit van de 'alternatieve' selectie van het Deens nationale Elftal.
Glus vind ik idd een raar verhaal. Amoah (5ton + salaris) en Glus (dik salaris) zou de weg vrij maken voor een goede nieuwe spits. 2 miljoen is alweer echt vitesse zal ik maar zeggen, maar dan ook nog eens Glusevic die aanblijft. Ik begin nu alweer te bibberen voor de licentieaanvraag.
Idd, op vitesse.org wordt dat zelfs bevestigd: Junker wordt betaald door het spelersfonds; een gefortuneerd gezelschap van clubmensen. Zij financierden eerder de overname van Abubakari Yakubu, die voor 750.000 euro van Ajax werd gekocht.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:12 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
De transfer van Junker is waarschijnlijk gefinancieerd door het spelerfonds (Snellenburg en co). Bij de latere verkoop van deze speler zal dus ook niet al het geld naar Vitesse gaan.
Op Hersi en Frankel na kan mijn avond niet meer stukquote:Leegloop dreigt voor Vitesse in winterstop
Vitesse staat aan de vooravond van een hectische periode op de transfermarkt. Spits Matthew Amoah (naar Borussia Dortmund) is vrijwel zeker niet de enige speler die de Arnhemse club in de verkorte winterstop de rug toekeert. Onvrede over tegenvallende prestaties en de negatieve sfeer rondom de club leiden naar verluidt tot een enorme renovatie binnen de selectie. Youssouf Hersi is niet tevreden met zijn positie binnen het team en aast op een transfer. Hoewel hij de afgelopen weken veel speelminuten kreeg, zal Hersi na de terugkeer van de nu nog geblesseerde Richard Knopper terugkeren naar de reservebank. Igor Gluscevic (31) speelde afgelopen vrijdag in het uitduel met Heracles Almelo waarschijnlijk zijn laatste minuten in het shirt van Vitesse. De Servische spits onderhandelt met een Zuid-Koreaanse club over een verbintenis die per direct in moet gaan. Enige discussiepunt is nog of zijn contract één of twee jaar zal beslaan. Na de 3-1 nederlaag in Almelo kwam eens te meer de onvrede bij enkele spelers aan het licht. Stijn Vreven (32) was zoals wel vaker dit seizoen zeer teleurgesteld: 'We hebben verloren van een amateurteam.' Zijn frustraties worden steeds groter en Vreven heeft het punt bereikt dat ook hij aast op een vertrek. Behalve twee Belgische clubs is ook Roda JC geïnteresseerd in de diensten van de rechtsback. Ook doelman Harald Wapenaar (35) is niet overtuigd van een langer verblijf in Arnhem. Hoewel hij nog geen concrete aanbiedingen heeft gehad, baalt de aanvoerder van het 'negativisme' rond Vitesse en zint hij op een voortijdig afscheid. Purrel Fränkel (29) is verworden tot reserve en wil, eventueel op een lager podium, meer speeltijd. Hetzelfde geldt voor Eldridge Rojer (21). Door de terugkeer in de basis van Ruud Knol is bovendien de kans dat verdediger Peter van den Berg (34) zijn tot medio 2006 lopende contract verlengt vrijwel nihil.
Daar was ik dus al bang voor, kanker sturing, ga lekker zelf het 2e trainenquote:Hersi verbannen naar tweede
Boude uitspraken aan het adres van trainer Edward Sturing hebben Youssouf Hersi zijn plaats in de hoofdmacht van Vitesse gekost. De middenvelder speelt voorlopig in het tweede elftal. “Hij heeft bepaalde afspraken geschonden over wat je wel en niet mag zeggen”, reageert Edward Sturing daags na het gepubliceerde interview in Voetbal International. In een vraaggesprek met het weekblad zegt Hersi ondermeer over zijn trainer: ‘Edward Sturing mist gewoon ervaring als trainer, dat kun je goed merken’. Over de duur van de verbanning van Youssouf Hersi naar het tweede elftal deed Sturing geen mededelingen.
Je kan het ook anders zien: Sturing laat zich voor de zoveelste keer kennenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:08 schreef Elvislives het volgende:
Je kan het ook zo zien: Hersi heeft het nu al bij de zóveelste club verpest voor zichzelf...
Rotterdam kan je niet zo mooi stappen als in Arnhemquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:09 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ik bedoel, geef mij een reden waarom Janssen niet al in de winterstop naar het 'succesvolle' Feyenoord zou vertrekken? (vauit Janssen gezien)
Hij heeft een andere lichaamsbouw dan de meeste mensen, vergeet dat niet hè.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Rotterdam kan je niet zo mooi stappen als in Arnhem.
Maar anderzijds, Purrel kan weer linksbuiten komen te staan. Voor volgend seizoen moeten we dus een rechtsbuiten zien te vinden (hersi trok toch altijd naar binnen). Knopper kan de positie van het vertrek van Janssen opvangen, en dan moeten we alleen als de sodemieter aan een reservebank gaan werkenquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:22 schreef Klingon het volgende:
Bah Sturing... daar gaat Hersi. Die vertrekt bij de eerste de beste mogelijkheid, en ik geef 'm nog geen ongelijk ook. Jammer.
ha dat wordt weer de vogels+vitesse vs. spakenburg+utrecht?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Positive_Thinking het volgende:
Spakenburg
De meesten zitten nog geen 2 jaar bij elkaar. Ik denk dat Sturing het maar niet lukt om er een bindend team van te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel een positief dat er een aantal vertrekken. Nieuwe gezichten zijn nodig bij Vitesse. De rek bij dit huidige team is er wel uit.
Wat een walgelijke vent is het ook, zelfs in Utrecht mogen ze hem niet meer, en mislukt in Duitsland.quote:Vreven wil graag terug naar Belgie
Stijn Vreven wil graag z'n club Vitesse Arnhem verlaten. "Want ik ben niet tevreden met de huidige gang van zaken", zegt hij aan Het Belang van Limburg. "Ik mis gedrevenheid en ambitie bij Vitesse. Het lijkt hier wel heel het jaar Kerstmis. Ik ben niet meer gelukkig in Arnhem en dan is het beter dat onze wegen scheiden", vindt Vreven. Voor de rechtsachter is een terugkeer naar België best mogelijk. "Er toonden al twee clubs interesse, maar die zag ik niet zitten. Terug naar Limburg? Graag. Maar Genk heeft al Cornelis en STVV is niet aan de orde. We zien wel."
Ja die boogballetjes (lees: poging tot voorzet) zijn idd een rampquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:49 schreef Domenica het volgende:
Laat hem maar gaan. Zo bijzonder is die gast niet. Met zn mislukte voorzetten. We hebben in Swerts al een mooie vervanger in huis.
Kijken of jullie de 3-1 tegen Spakenburg verbeteren die ASWH neerzette dit jaar. GVVV is ook al een opponent van ons, maar die hebben we nog niet gehad. Wil je die even scouten?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Positive_Thinking het volgende:
Er mogen er zeker wat vertrekken ook van mij. Peter ven de Berg is al een lange tijd geblesseerd en aan het einde van zijn cariere. Vreven naderd ook duidelijk zijn einde van zijn cariere.
Glus bewijst zichzelf nog niet eens in het tweede als ik alles zo hoor.
Dit zijn van mij spelers die als ze weg willen van mij zo mogen vertrekken
Hersi is niet slim bezig met zijn uitspraken in de media en gooit zo zijn eigen glazen (alweer) in. Een jongen die als hij zijn verstand wat beter gebruikt toch wel ver kan komen heb ik het idee.
De oefenwedstrijden komen er al snel weer aan. Op 7 en 10 januari speelt Vitesse respectievelijk tegen Spakenburg en GVVV
Als je het aan mij vraagt vraag je het aan de verkeerde persoon. Ik woon iets te ver weg zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kijken of jullie de 3-1 tegen Spakenburg verbeteren die ASWH neerzette dit jaar. GVVV is ook al een opponent van ons, maar die hebben we nog niet gehad. Wil je die even scouten?
Aankoopbeleid? Geen goede balans daardoor in het elftal, los van de karakters die je aankoopt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
Wat is dat toch met ontevreden spelers bij Vitesse??
Dat is het geen gezag hebben van de trainerquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Wat is dat toch met ontevreden spelers bij Vitesse??
Klopt wel natuurlijk, Benson was vooral invaller. Wel bijna steeds van de partij, dus wat Hersi zegt over een gebrek aan speeltijd voor Benson klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:33 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik ga een andere basis elf neerzetten op basis van speelminuten. Van org afgehaald.
Dingsdag 1620
Wapenaar 1620
Janssen Th 1587
Vreven 1513
Amoah 1449
Yakubu 1440
v.d. Schaaf 1369
Swerts 1321
Knol 1041
de Mul 961
Frankel 869
En zoals je ziet valt Benson ineens buiten de boot hij is vaak binnen de lijnen geweest, maar komt niet verder dan 585 speelminuten. Tussen Frankelen Benson staan nog Hersi 799 en Knopper 623.
Is het allebei uit dan? Of woon je te ver van Arnhem?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Als je het aan mij vraagt vraag je het aan de verkeerde persoon. Ik woon iets te ver weg zullen we maar zeggen
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is het allebei uit dan? Of woon je te ver van Arnhem?
Heeft Hersi wat gezegd over een gebrek aan speeltijd voor Benson?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klopt wel natuurlijk, Benson was vooral invaller. Wel bijna steeds van de partij, dus wat Hersi zegt over een gebrek aan speeltijd voor Benson klopt niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |