abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33200750
quote:
Vitesse test Estse scherpschutter

Vitesse krijgt vanaf maandag de Estse spits Tarmo Neemelo (23) op proef. Neemelo is de leider in het klassement om de Gouden Schoen. De 1,92 meter lange aanvaller werd afgelopen seizoen met zijn club FC TVMK uit Tallinn kampioen van Estland. Neemelo scoorde 41 goals in 36 duels. In de laatste interland van Estland (tegen Luxemburg) vormde hij de aanval met Roda JC-spits Anders Oper. Vitesse kwam Neemelo op het spoor door Jelle Goes, de bondscoach van Estland. Goes liep afgelopen jaar stage bij Vitesse en haalde zo zijn Cursus Coach Betaald Voetbal.
geinig
  zondag 18 december 2005 @ 20:59:20 #202
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_33201140
speelt 'ie al mee tegen NAC en Heracles?
41 uit 36 is erg netjes.. Oper is een knappe spits, als Neemelo vergelijkbaar is, lijkt het me een prima vervanger van Amoah...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_33201306
quote:
Vitesse test koploper Gouden Schoen

18/12/2005 20:38

Tarmo Neemelo is mogelijk de nieuwe spits van Vitesse. De Estse spits werkt deze week een stage af in Arnhem.
Neemelo (23) heeft een bijzonder productief seizoen achter de rug in Estland. In de 33 wedstrijden voor FC TVMK scoorde hij 41 keer. Die score heeft hem de eerste plaats in het ESM Gouden Schoen Klassement opgeleverd.

Vitesse heeft ruimte voor een spits, omdat Matthew Amoah in de winterstop naar Borussia Dortmund verhuist. Ook Gerald Sibon, die bij PSV mag vertrekken, is kandidaat om de vacante positie in Arnhem in te vullen.
vi.nl

ik vind het wel een geile kop zo .
Hij is iets van 1.93 dus een ideale man voor een 3 spitsen systeem , tenminste ik ga er dan vanuit dat hij de ballen ook wel met z'n kop weet te raken.
pi_33201567
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
speelt 'ie al mee tegen NAC en Heracles?
41 uit 36 is erg netjes.. Oper is een knappe spits, als Neemelo vergelijkbaar is, lijkt het me een prima vervanger van Amoah...
Ik zou gewoon Amoah in voetbalmanager later
pi_33202805
zou mooi zijn als ze kunnen halen. Estse competitie is niet veel., maar zoveel scoren daar is ook vrij uniek als ik me niet vergis. Grote vraag is kan hij het nederlandse niveau aan.
pi_33202918
Nou, Sibon vind ik ook niet alles.... Die Estse spits die kan in ieder geval aardig wat scoren. Goed dat Vitesse daar snel bij is.
  zondag 18 december 2005 @ 22:47:25 #207
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_33204862
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Oper is een knappe spits, als Neemelo vergelijkbaar is,
hij is niet écht knap kwa de ridder ofzo, maar ik hoop dat ie ze goed weet te raken en er bij ons ook geregeld 5 inlegt
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_33205181
Zolang het maar geen Sibon of Robert is, ik wil wel is helemaal iets anders, en deze kerel is 23jaar.
41x scoren ben je iig geen slechte voetballer, international. Hij is in mijn ogen de ideale spits die ze kunnen aantrekken, een lange kerel (hopelijk goed koppen en balvast: aanspeelpunt). Dat hebben we echt nodig en missen we met al die kleine kerels voorin nu. Daarbij, hijs 23, dus wie weer voor een latere transfer...
pi_33222908
Over het contracteren van Oostblok-goalgetters is nog een heus topic geloof ik. Ben wel benieuwd als het echt gebeurt, wat het dan wordt. Eens vragen of mijn Rus iets van hem weet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33222935
Als de mogelijkheid er is zou ik Sibon niet laten schieten, is een topper voor een club als Vitesse. Er staat wel iemand die je goed kunt gebruiken, ook als het voetballend even minder gaat.
That's all folks!
pi_33303980
quote:
Vitesse gaat niet in zee met proefspeler Neemelo

Vitesse gaat niet in zee met Tarmo Neemelo. Dat is duidelijk na het onzinnige oefenduel met Bennekom ( 3- 4), dat ook nog eens blessures opleverde.

Speciaal voor de proefspeler Neemelo draafde Vitesse gisteravond op voor het oefenwedstrijdje tegen zaterdag hoofdklasser Bennekom. Het leverde weinig goed nieuws op voor de Arnhemse club. De zoektocht naar een vervanger voor de naar Borussia Dortmund vertrekkende Matthew Amoah gaat door. Technisch manager Jan Streuer wilde gisteravond niet verklappen dat de flirt met Neemelo geen vervolg krijgt, maar voor die conclusie is weinig fantasie nodig. De 23- jarige spits uit Estland is fysiek sterk, maar voetballend zal hij niet voldoen aan de eisen van de bazen bij Vitesse. „ Ik heb hier niets over te zeggen”, sprak Streuer bits na de wanvertoning van Vitesse tegen de amateurclub. Wanneer er duidelijkheid komt over de proefspeler, die vandaag terugkeert naar Estland? Streuer: „ Dat is niet bekend. De speler gaat morgen ( vandaag, red.) terug en wij gaan er eerst eens rustig over praten.”

Wellicht liet de geagiteerde houding van Streuer zich verklaren door de teleurstelling in de zaak Neemelo. Vitesse móet een waardige vervanger voor Amoah vinden, anders dreigt de tweede helft van de competitie bij voorbaat een vat vol problemen te worden. Gisteren was zelfs Herman Veenendaal in Bennekom aanwezig om de testspeler aan het werk te zien. Doordat winkelen met een nagenoeg lege portefeuille vrij lastig is, wordt de remplaçant van Amoah blijkbaar via het spelersfonds van Veenendaal en consorten gefinancierd. Veenendaal zal gisteravond niet vrolijk zijn geworden van het optreden van Vitesse. De eredivisionist presteerde het zelfs om Bennekom na een 0- 4 tussenstand uitzicht te geven op een stuntje ( 3- 4). Weliswaar stond er door wissels en door de vele afwezigen ( Harald Wapenaar, Ruud Knol, Amoah, Remco van der Schaaf, Theo Janssen, Richard Knopper, Peter van den Berg, Michael Jansen) op het laatst een fantasie- elftal op het veld, toch blijft het een ontmoeting tussen profvoetballers en welwillende hobbyisten.

Vitesse zette zichzelf niet alleen voor schut in Bennekom, het liep ook nog eens personele averij op. De breedte van de selectie is al geen geruststellend gegeven bij de Arnhemse club. En dus was het uiterst zuur dat Stijn Vreven en Youssouf Hersi gisteren geblesseerd uitvielen.
Hersi kreeg een trap op zijn kuit. Vreven voelde iets knappen in zijn lies. „ De fysiotherapeut zei dat het een zweepslag was”, baalde Vreven. „ Ik hoop niet dat het een scheurtje is. Anders is dit jaar voor mij al afgelopen.” Vitesse speelt dinsdag thuis tegen NAC en drie dagen later uit tegen Heracles.

Bennekom- Vitesse 3- 4 ( 1- 4).

0- 1 Benson, 0- 2 De Mul, 0- 3 Hersi, 0- 4 Neemelo, 1- 4 Römer, 2- 4 Heller en 3- 4 Zuiderwijk.

Vitesse:Coutinho; Vreven ( Kaya), Swerts, Dingsdag, Fränkel ( De Meersman); Yakubu, Hersi ( Benson), Esajas; De Mul ( Rojer), Neemelo en Benson ( Gluscevic).
Dat wordt hem dus ook niet, en hij scoorde nog wel de 4-0
pi_33307253
Dat het die Neemelo niet wordt vind ik niet eens zo erg, maar die blessures En ook de uitslag trouwens, wat slecht. Ik zal niet raar opkijken als Heracles meer dan een punt gaat pakken.
pi_33329114
of nac
pi_33457104
Verdiende overwinning vandaag, dacht ik zo! Vond het een leuke wedstrijd! Jammer dat vites eerst weer achter moest komen, maar uiteindelijk de achterstand goed omgezet in een overwinning. Het had veel hoger moeten uitvallen maar ik ben tevreden over het restultaat! Een mooier afscheid dan dit hadden we Matthew niet kunnen geven .!
pi_33460539
Geweldig hypocriet publiek hebben we ook he. Mensen wisten niet hoe hard ze Amoah moesten schreeuwen, allemaal vonden ze het zo mooi voor die jongen. "Onze" clubtopscoorder, een cultheld, clubicoon, iedereen hield vandaag van hem.

zelfs die mensen die zijn wissel twee keer (1x vorig seizoen, 1x dit seizoen) hebben staan toejuichen
pi_33465515
Ik zag het alweer gebeuren. Hele wedstrijd beter spelen, meer initiatief en meer kansen en dan toch verliezen met 0-1. Gelukkig scoorde Amoah alsnog 2x. Mooi afscheid ook. Niemand op Zuid verliet de tribune na de wedstrijd. Denk dat het nog moeilijk gaat worden om weer zo'n spits te vinden. Maar ja, verdiende overwinning en we hebben in ieder geval aansluiting met de grote middenmoot. Nu nog 3 punten bij Heracles en we kunnen tevreden de winterstop in.
  woensdag 28 december 2005 @ 13:29:13 #217
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_33468362
iig het verdiende afscheid wat amoah ook verdiende! na 7 jaar!

Verdiende overwinning uiteindelijk. Mooi ook dat deze wedstrijd hetzelfde scenario had als tegen rkc, maar nu moeten ze wel begrijpen dat ze zo vanaf het beign moeten spelen, je zag ook dat nac niks meer kon na de 1-1... toen was de westrijd eigenlijk al gespeeld. En die knal van hersi op de lat ;'(
Maximaal 4 regels
pi_33471325
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef Tha_Mars het volgende:
iig het verdiende afscheid wat amoah ook verdiende! na 7 jaar!

Verdiende overwinning uiteindelijk. Mooi ook dat deze wedstrijd hetzelfde scenario had als tegen rkc, maar nu moeten ze wel begrijpen dat ze zo vanaf het beign moeten spelen, je zag ook dat nac niks meer kon na de 1-1... toen was de westrijd eigenlijk al gespeeld. En die knal van hersi op de lat ;'(
Sterker nog, statistisch gezien zou dit een topjaar worden voor Matthew. 17 wed en 9 goals. Zijn ' record' staat op 15 in een seizoen. Het zal erg lastig worden om een Amoah in deze vorm te vervangen. Toegegeven, tot aan halverwege deze eerste seizoenshelft begon bij mij ook de irritatie te komen aan de wat lakse houding die Amoah uitstraalt, maar ineens ging het knopje om Hij was fel, maakte (succesvolle) acties, ging kopduels aan (en won ze), viel niet meer bij elk schouderklapje om, en het belangrijkste hij ging doelpunten maken. Het vertrek van Amoah in deze vorm is aan aderlating voor Vitesse...

Maargoed, met het vertrek van Amoah en Igor vertrouw ik er wel op dat er een goede spits komt.
Ikzelf zie het liefst Sibon een half jaar op huur komen, en dat ze dan in de zomer een echte topper halen ipv nu halsoverkop een kerel als die Estse (hoe schrijf je dat) topschutter, die dan niet blijkt te renderen. En dan zit je er wel mooi een aantal seizoenen aan vast... Sibon is niet slecht, alleen ik wil hem niet de komende jaren in het Gelredome zien. Er moet een begin 20er komen die je met winst weer kan verkopen, geen 30er die uiteindelijk transfervrij naar de GGD gaat.

Amoah

edit:

uiteraard, als ze in de winterstop wel al direct een topper kunnen halen hoef ik Sibon ook niet hè

[ Bericht 8% gewijzigd door DeVinger op 28-12-2005 15:19:28 ]
pi_33472597
Jawel, pak Sibon alsjeblieft.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_33475210
Wel leuk voor Amoah natuurlijk, al is Machlas qua gemiddelde stukken beter geweest.
www.thuisuiteten.nl
pi_33475631
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:14 schreef methodmich het volgende:
Wel leuk voor Amoah natuurlijk, al is Machlas qua gemiddelde stukken beter geweest.
Machlas is dan ook een Nr 9, Amoah meer het lulletje eromheen.
pi_33481457
Machlas kreeg er ook verdomde goed voor betaald
pi_33536517
Treinreizen na 16 uur afgeraden

Leuk we moeten zo nog naar Almelo
pi_33536779
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:59 schreef Domenica het volgende:

Ik vrees dat dat sowieso wel afgelast wordt...

"Voetbal tussen Kerst en Oud&Nieuw groot succes!"
pi_33536874
Nadat wij eerder al Maaskant eigenhandig hebben ontslagen, nu ook Ton Lokhoff
pi_33537828
Haha idd, viel mij ook al op. 2e trainer die na een wedstrijdje tegen vites wordt ontslagen

Morgen peter Bosz weg
pi_33537864
edit
pi_33538134
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:32 schreef Domenica het volgende:
Haha idd, viel mij ook al op. 2e trainer die na een wedstrijdje tegen vites wordt ontslagen

Morgen peter Bosz weg
dan moet Amoah het wel heel erg op z'n heupen krijgen
pi_33538142
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:59 schreef Domenica het volgende:

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Het valt nu nog mee in de regio Twente, maar vanavond wordt het denk ik lastig om terug te komen.
That's all folks!
pi_33542287
Als ik de voorspellingen zo hoor wordt het net zo erg als de laatste keer tegen RKC thuis. Effe afwachten, volgens mij is er nog geen officieel negatief reisadvies. Er is al een weeralarm afgekondigd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Klingon op 30-12-2005 15:36:12 ]
pi_33543989
AZ is dus al afgelast, en het komt van het westen naar het oosten, dus ook de andere wedstrijden zullen wel afgelast worden of gestaakt...
pi_33544678
Sparta - NEC ook afgelast.
pi_33548055
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:32 schreef Klingon het volgende:
Sparta - NEC ook afgelast.
En Roda begint
pi_33549014
er komt pas zo rond 10 uur sneeuw in Almelo, dus met een beetje geluk hebben jullie er geen last van, laten we hopen op een goeie aantrekkelijke pot, zodat ik niet de hele wedstrijd moet zitten, krijg je erg koude poten van
pi_33550465
Wat is nou de opstelling? Staat Purrel nu linksback en Swerts op het middenveld of staat Hersi op het middenveld en Purrel linksbuiten?

Laten we iig het laatste hopen .
pi_33553092
Klote Japanner .

Aah jezus, wat is dat toch met Vitesse .
2-0..

[ Bericht 48% gewijzigd door Dubnobasswithmyheadman op 30-12-2005 20:08:02 ]
pi_33553692
Kennen we Sota niet vastleggen?

Of wat te denken van Gert-Jan
pi_33554142
Ik vind het nu balen dat ze di wel hebben gewonnen, dan was het de 5e op rij geweest nu en was Sturing naar eigen zeggen de laan uitgevlogen. Konden wij weer lekker slapen.
pi_33557199
Dramatisch zeg. Ze zullen vast weer roepen dat het aan het kunstgras ligt, maar das gewoon onzin. Geen goeie eerste seizoenshelft. Ik ben benieuwd of we uberhaupt de play-offs halen, zeker met de krappe selectie die Vitesse heeft (icm mogelijke schorsingen/blessures en het vertrek van Amoah etc.).
pi_33558915
Dit is weer een mooie dag voor de Sturing haters, maar tegelijkertijd een zwarte dag voor de Vitesse fans.

Laat ik nou bij beiden kampen horen. Moet ik nu blij zijn, of teleurgesteld??

Ik denk dat meerdere mensen dat gevoel hebben...
pi_33563736
Wat een drama
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:57:59 #242
125195 thunderice
Proud to be pauper!
pi_33564240
Vrijdag 30 december 2005, 19:30 uur Eredivisie

Polman Stadion, 8.397 toeschouwers
Heracles Almelo
3 - 1 Vitesse

Scheidsrechter: Kuipers

Sota Hirayama (24) 1 - 0
Gertjan Tamerus (33) 2 - 0
Gertjan Tamerus (38) 3 - 0
3 - 1 (75) Fred Benson

Opstellingen

Martin Pieckenhagen
Rudy Jansen
Peter Reekers
Rob Maas
Ragnar Klavan
Remon de Vries
Marc Höcher
Jan Wuytens 76
Mika Nurmela
Sota Hirayama
Kwame Quansah 69
Gertjan Tamerus
Thijs Sluijter
Denis Calincov 88

Harald Wapenaar
Stijn Vreven
Abubakari Yakubu
Ruud Knol
Purrel Fränkel
Tom de Mul
Eldrigde Rojer 69
Youssouf Hersi
Fred Benson 46
Theo Janssen
Matthew Amoah
Igor Gluscevic 54
Michael Dingsdag
Gil Swerts

Heracles Almelo sluit 2005 af met winst

HERACLES - Heracles Almelo heeft het kalenderjaar 2005 met winst afgesloten. Vitesse werd onder winterse omstandigheden met 3-1 verslagen.

Peter Bosz kon voor deze wedstrijd geen beroep doen op Nico Jan Hoogma. De verdediger had nog te veel last van een kuitblessure en dat betekende dat Rob Maas net als in de tweede helft tegen FC Utrecht een linie naar achteren schoof. Remon de Vries nam de positie van Maas in op het middenveld.

De wedstrijd kwam langzaam op gang. In het eerste kwartier waren er wat ongevaarlijke afstandsschoten van Marc Höcher, Theo Janssen en Gil Swerts. Pas na zeventien minuten werd het serieus gevaarlijk. Een vrije trap van Mika Nurmela zeilde net over het doel van Harald Wapenaar. Daarna greep Heracles Almelo het initiatief en na 24 minuten viel de eerste treffer. Een voorzet van Marc Höcher werd door Sota Hirayama ingekopt: 1-0.

Een vrije trap van Marc Höcher verdween na 28 minuten hoog over het doel en daarna kende het flets acterende Vitesse een kleine opleving. Eerst moest Martin Pieckenhagen redding brengen op een vrije trap van Theo Janssen in de 30e minuut en even later liet Matthew Amoah een behoorlijke kans onbenut. Vrijwel in de tegenstoot deelde Heracles Almelo een mokerslag uit. Een lange bal van Remon de Vries belandde bij Sota Hirayama. De Japanner ging aanvankelijk voor eigen succes, maar het gekraakte schot werd door de goed meegelopen Gertjan Tamerus alsnog binnengegleden: 2-0.

In de 38e minuut was het opnieuw feest in het Polman Stadion. Sota Hirayama was aan de rechterkant twee spelers van Vitesse te slim af. Zijn voorzet werd door Gertjan Tamerus op waarde geschat. De kopbal was onhoudbaar voor Harald Wapenaar en daarmee was de weelderige ruststand van 3-0 een feit.

Na de rust werd het veld door de hevige sneeuwval steeds minder goed bespeelbaar. Toch had Heracles Almelo de wedstrijd helemaal kunnen beslissen. In de 55e minuut kwam Mika Nurmela te kort na een knappe voorzet van Marc Höcher en twee minuten later liet Gertjan Tamerus een grote kans onbenut. Hij schoot de bal naast.

Daarna was het beste er af bij Heracles Almelo. Vitesse probeerde nog het spel te maken, maar van gestructureerd aanvalsspel was geen sprake meer. Toch kwamen er nog kansen voor de Arnhemmers. Eerst raakte Gil Swerts na 71 minuten nog de lat en vier minuten later scoorde Fred Benson uit een scrimmage de 3-1.

Vitesse zocht naar meer, maar een vrije trap van Theo Janssen zeilde net over het doel en een schot van Michael Dingsdag ging naast en zodoende bleven de punten in Almelo.

Na afloop van de wedstrijd was Peter Bosz zeer tevreden over het getoonde spel in de eerste helft: “We hebben bij vlagen goed gespeeld. Soms opportunistisch en met veel risico. Het heeft goed uitgepakt. Na de rust hadden we het duel helemaal moeten beslissen via de kans van Tamerus. Daarna had het spel weinig meer met voetbal te maken.” Edward Sturing weigerde zich te verschuilen achter de slechte weersomstandigheden en vond dat geen excuus: “We hebben ons laten afbluffen. Heracles Almelo was scherper in de duels en bij ons hebben een aantal spelers niet thuisgegeven. We hebben verdiend verloren.”
Almelo paupers dat zie je zo!
pi_33573890
Waardeloos resultaat zeg!

En zonde dat Amoah geblesseerd moest afhaken in zijn laatste match.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:21:36 #244
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_33577084
Whehe
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_33580174
Wat een domper de dag erna zeg. Tijdens de wedstrijd heb ik vooral moeten lachen, maar erna en vooral nu dringt het pas tot me door. Het stond bij rust 3-0. Die 3-1 is leuk voor de statestieken, maar doet verder niet terzake. Een hele vervelende avond. Die 2-1 overwinning eerder deze week op NAC is ook alleen maar leuk geweest omdat Amoah nu clubtopscorer is. Voor de rest is die jubelstemming ook helemaal niets waard gebleken. Natuurlijk was het met normaal weer een andere wedstrijd geweest, maar feit blijft: Vitesse verliest uit bij de twee promovidussen (oid). Eerste Sparta uit (1-0) en later Heracles uit (3-1). Tussendoor wint het alsnog met ietwat geluk van NAC. Daarvoor verliest het van NEC op basis van strijd en van AJAX (ja waarom eigenlijk?).

Conclusie, Vitesse kan niet omgaan met stootkracht. Als teams er opklappen haakt Vitesse af. Dan spelen ze als 11 makke lammetjes. Dit, ondanks dat we spelers als Yakubu, VD Schaaf, Janssen, Vreven in ons team hebben. Die moeten in zulke wedstrijden toch meekunnen in de strijd. Ook jongens als Knol en Dingsdag moeten daarin meegetrokken worden, want het zit niet in hun karakter. Alle snelle kleine negertjes voorin kan ik het niet kwalijk nemen, we hebben een type Vennegoor of Hesselink nodig. Dan kan je ook voorin voorop gaan in de strijd.

Ik ben het zat om telkens te kakken te worden gezet door Vitesse. Altijd achteraf maar zeiken over mentaliteit en het feit dat er te weinig strijd wordt gelevert, dat kun je na 1.5 seizoenen toch niet meer serieus nemen ofwel? Vreven altijd met zijn grote bek, "verloren van een amateurploeg" en zijn tientallen onnodige overtredingen per wedstrijd. Ik ben blij als hij na dit seizoen naar Cercle Brugge vertrekt (hardnekkig gerucht). Kan Swerts daar mooi komen te spelen, daar heb ik wel vertrouwen in. Die houd iets meer zijn kop derbij.

Dan het fenomeen Frankel. Ik heb het in zijn eigen fantopic al gezegd. Stop ermee die kerel als verdediger te gebruiken. Ik heb helemaal niets tegen hem, ik heb eerder medelijden met het feit dat hij er toch telkens komt te spelen. Als aanvaller kan hij een meerwaarde zijn, als verdediger staat hij garant voor het nodige spektakel achterin. Ik ben blij dat Jansen weer terug is, en zijn rentree is meer dan gewenst.

Ook Wapenaar zit mij totaal niet lekker. Ik weet het, hij heeft fantastische reddingen en daarmee Vitesse ook meerdere malen in de wedstrijd gehouden, maar tegelijkertijd kost hij ons ook veel punten. Hij staat te vaak te ver voor zijn goal, heeft rare kuren en is absoluut geen zekerheidje. Ik heb er totaal geen save gevoel bij. Daarnaast heb ik het idee dat hij zich ook zelf niet prettig voelt bij Vitesse.

Sturing is gewoon het Lokhoff verhaal. Ik heb hem zelf nooit zien spelen, maar hij moet een geweldige clubspeler geweest zijn en ook van een respectabel niveau. Prima, allemaal heel leuk en aardig, maar we leven in het heden en niet in het verleden. Nu moet er gepresteerd worden, en zeker gezien de financiële situatie bij Vitesse. Natuurlijk hebben we een krappe selectie, maar het ligt echt niet alleen aan de spelers dat ze niet optimaal presteren. Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen kampioenschap, maar iedereen ziet dat er bepaalde dingen goed fout zitten hier. Er gaan niet voor niets al langere tijd (en dan praat ik over seizoenen) geruchten dat de spelers hem niet écht serieus nemen. Ik heb ook niet het gevoel dat ze voor Sturing tot het uiterste willen gaan. Hij zal nooit is betrokken worden in een feeststemming. Hij komt gewoon te kort. Zelfs zijn 'specialiteit' voorop gaan in de strijd kan hij niet overbrengen. Dat Vitesse hard speelt in een wedstrijd tegen AJAX ligt niet aan Sturing, iedereen wil winnen van AJAX. Daar is geen motivatie voor nodig. Juist in de kleinere potjes kun je de ware aard van de ploeg zien. Sturing zal met een tactische move nooit is een (top)club verassen, hij heeft geen ballen, geen creativiteit en kan dan ook nog eens niet zijn ploeg motiveren op de juiste momenten. Sturing moet weg (ga voor mijn part de jeugd doen oid, maar voor het eerste kom je gewoon te kort).

Toen Glusevic gister moest invallen zag ik het al voor me (ik jat even een grapje van een maat van mij). Die moet zich ook rot geschrokken zijn, hij dacht de laatste wedstrijd voor Vitesse ff lekker relax op de bank onder een dekentje plaatst te kunnen nemen, wordt hij ineens wakker geschrikt door commando Sturing. "Igor, wakker worden, je moet spelen!" Hij zal zich rot geschrokken zijn. "Huh? Heb je het tegen mij?" En naast hem keken 5 andere negertjes afwachtend of Sturing daadwerkelijk Igor bedoelde of dat zij mochten dartelen in de sneeuw.

Naast Wapenaar, Vreven en Sturing ben ik tevreden met de selectie. Royer, Igor nog weg. En Knopper komt ook nog terug natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe Sturing dat gaat oplossen. Met Benson en Esajas win je de Champions Leaque niet, maar die kunnen wel bruikbaar zijn. Maarja, daar houd het dan ook direct mee op. Vitesse zal toch ook in de breedte moeten gaan denken.

Ik kap ermee, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Het meeste is allemaal al wel eens langsgekomen, maar dat is al erg genoeg. Dat het al langere tijd speelt. Ik snap heus wel dat meerdere clubs met dit soort dingen te kampen hebben (Roda, NAC, Twente, Willem II), maar laten we gewoon even in de Arnhemse keuken blijven. Daar ben ik absoluut niet tevreden over!
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:29:15 #246
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_33583965
ja ik heb het telkens weer gehad met sturing, ohij kan er gewoon géén team van maken.

overigens schijnt er komende week of erna een spits (geen sibon) gepresenteerd te worden. ik ben benieuwd!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_33584785
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:29 schreef Elvislives het volgende:
ja ik heb het telkens weer gehad met sturing, ohij kan er gewoon géén team van maken.

overigens schijnt er komende week of erna een spits (geen sibon) gepresenteerd te worden. ik ben benieuwd!
yannis anastasiou
pi_33584913
wat mij vaak opvalt bij de wedstrijden van vitesse is de manier waarop ze achterin gaten laten vallen. uit t.v.-beelden krijk ik het idee dat er bij 6 van de 10 tegendoelpunten de doelpuntenmaker (van de tegenpartij dus) helemaal vrij staat om de bal binnen te tikken. zo ook gister tamerus bijvoorbeeld weer die bij de 2-0 (er stonden zo'n 3 meter voor tamerus 2 verdedigers en 3 meter achter hem ook 2 verdedigers. tamerus zelf werd ogenschijnlijk niet gedekt) en ook de 3-0 had natuurlijk nooit zo vrij mogen worden binnengekopt. exemplarisch wat dat betreft vind ik ook bijvoorbeeld de wedstrijd van vorig jaar tegen ado (was het niet 3-4?). wat sturings rol daarin is? ik weet het niet, soms heb ik het idee dat vitesse 'vergeet' om te verdedigen, daar zou hij veel beter op kunnen/moeten hameren

een team met de kwaliteiten van vitesse zou wedstrijden als die van gisteren natuurlijk nooit mogen verliezen, zelfde geldt voor sparta-uit en nog een aantal wedstrijden. dat ze desondanks 'slechts' 4 verliespunten achterstaan op de 4e plek (ajax, nec, rkc) is wat dat betreft nog best een knappe prestatie
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_33586204
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
wat mij vaak opvalt bij de wedstrijden van vitesse is de manier waarop ze achterin gaten laten vallen. uit t.v.-beelden krijk ik het idee dat er bij 6 van de 10 tegendoelpunten de doelpuntenmaker (van de tegenpartij dus) helemaal vrij staat om de bal binnen te tikken. zo ook gister tamerus bijvoorbeeld weer die bij de 2-0 (er stonden zo'n 3 meter voor tamerus 2 verdedigers en 3 meter achter hem ook 2 verdedigers. tamerus zelf werd ogenschijnlijk niet gedekt) en ook de 3-0 had natuurlijk nooit zo vrij mogen worden binnengekopt. exemplarisch wat dat betreft vind ik ook bijvoorbeeld de wedstrijd van vorig jaar tegen ado (was het niet 3-4?). wat sturings rol daarin is? ik weet het niet, soms heb ik het idee dat vitesse 'vergeet' om te verdedigen, daar zou hij veel beter op kunnen/moeten hameren

een team met de kwaliteiten van vitesse zou wedstrijden als die van gisteren natuurlijk nooit mogen verliezen, zelfde geldt voor sparta-uit en nog een aantal wedstrijden. dat ze desondanks 'slechts' 4 verliespunten achterstaan op de 4e plek (ajax, nec, rkc) is wat dat betreft nog best een knappe prestatie
Ja we krijgen veel uit dode spelmomenten doelpunten tegen (slecht weggewerkt of slappe kopdudels). Vitesse heeft dan ook heel veel frommelgoals tegen. Natuurlijk is dat pech hebben, maar het heeft ook te maken met de manier waarop je de bal wegwerkt. Goed geconcentreerd zijn, en de bal 'definitief' wegrammen wordt vaak onbenullig met alle lichaamsdelen tegelijk een bal voor de voeten van de tegenstander leggen. En inderdaad, we laten heel veel vrije ruimtes. Vorig seizoen hebben we zo'n beetje alle thuiswedstrijden verloren die je niet zou mogen verliezen, en wonnen we uit juist veel. Dit seizoen lijkt het andersom. We pakken thuis veel punten, maar uit lijkt het een zielloos hoopje miljonairs.
pi_33587494
Het engiste goede nieuws wat ik je kan melden is dat Edjes contract na het seizoen 2006/2007 afloopt. Hoewel dat natuulijk 1,5 jaar te laat is .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')