Nou nu kan ik mij vanavond met een gerust hart kapot zuipen en dan het kotsverhalen topic weer opzoeken een dezer dagenquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:27 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Het engiste goede nieuws wat ik je kan melden is dat Edjes contract na het seizoen 2006/2007 afloopt. Hoewel dat natuulijk 1,5 jaar te laat is.
Zo zo, openlijke kritiek van Hersi op Vitesse en Sturing. Maar dat Sturing ervaring mist das duidelijk. Nu spreekt tenminste iemand het ook uit.quote:Hersi: 'Vitesse heeft met mij gesold'
Youssouf Hersi had zich iets anders voorgesteld van zijn eerste jaar bij Vitesse. In Arnhem beleefde de geboren Ethiopiër een periode van uitersten.
Hersi voelt zich onheus behandeld in Arnhem, waar hij van bankzitter binnen de kortste keren uitgroeide tot smaakmaker. 'De clubleiding had anders met me om moeten gaan. Je kunt wel zeggen dat er met me is gesold. Op een bepaald moment werd het vertrouwen in me opgezegd, en nu willen ze me niet meer laten gaan…', zegt de aanvallende middenvelder deze week in Voetbal International.
Vooral trainer Edward Sturing gaf Hersi niet de steun die de Ethiopische middenvelder had verwacht in de mindere periode zes maanden geleden. 'Ik heb aangegeven dat ik de gang van zaken vreemd vind', aldus Hersi. 'Ach, de trainer is volgens mij ook nog niet zo lang bezig. Pas drie jaartjes of zo, en hij zit nog steeds bij zijn eerste club. Hij mist gewoon ervaring, dat kun je goed merken.'
In de nieuwe Voetbal International komt Hersi uitgebreid aan het woord, en reageert Sturing ook op de verwijten. Klik hier voor de inhoud van VI nummer 1, die vanaf woensdag in de winkel ligt.
Toch wel goeie aankoop denk ik, wordt overal omschreven als sensatie, superspits etc.quote:Vitesse haalt spits Junker uit Denemarken
In Denemarken heeft Vitesse de beoogde opvolger van Matthew Amoah gevonden. De Arnhemse club weekte Mads Junker los bij FC Nordsjælland, waar hij er het laatste half jaar flink op los scoorde.
'In Denemarken is Junker een makkelijke scorende spits. We kenden hem al uit de nationale jeugdselecties', zegt technisch manager Jan Streuer tegen VI.nl. 'Vanuit het niets kan hij scoren. We moeten hem zeker de tijd geven, want de Eredivisie is iets anders dan de competitie in Denemarken.'
Ook de voormalige spits van SC Heerenveen Marcus Allbäck was in beeld bij Vitesse. 'Maar voor de externe financiers die de komst deze jongen mogelijk hebben gemaakt, is dit beter. Junker is jong en heeft een mooie toekomst voor zich.'
Na een medische keuring tekent Junker in Arnhem een contract tot medio 2010. Vitesse moet zeker twee miljoen euro neerleggen voor de 24-jarige spits, die sinds zijn komst in 2004 in FC Nordsjælland van zich deed spreken. Vooral het laatste half jaar was hij op dreef getuige zijn vijftien doelpunten in twintig wedstrijden.
Junker moet de opvolger worden van Matthew Amoah. De Ghanese clubtopscorer van Vitesse staat vanaf 1 januari onder contract bij Borussia Dortmund.
Ik kan mij herinneren dat die Est ook geen slecht gemiddelde had ...quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:44 schreef Hork het volgende:
Zo te zien best een aardig gemiddelde:
Junker, die eerder uitkwam voor Lyngby, Brøndby en Fremad Amager, is met vijftien doelpunten in twintig wedstrijden de huidige topscorer van de Deense hoogste divisie. In totaal scoorde de spits in de 55 wedstrijden, die hij voor FC Nordsjaelland speelde, 31 keer.
Hehe, haphapquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef Elvislives het volgende:
die est had 41 uit 36 dacht, maar ja, deense competitie is toch weer een stukje beter dan die uit estland en de nederlandse weer beter dan die van denemarken. Ik ben erg benieuwd!
Ben benieuwd wat Sturing er zelf over zegt in de nieuwe VI. En natuurlijk hopen dat Hersi nu zelf ook wil blijven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:28 schreef DeVinger het volgende:
Die geruchten om Sturing gingen natuurlijk al langer he. De groep kijkt niet bepaald tegen commando Sturing op. Het is de hopen dat Sturing zich al te gekwetst voelt, want het is wel pittige kritiek. Ondanks dat het terecht is, en dat het mooi is dat het nu in de publiciteit komt, zal Sturing dit niet niet zomaar accepteren vrees ik.
ja glus alleen is het nuweer terug veranderd: junker op één, Benson erachter en misschien dán pas oude glus met een contract van nog maar een half jaar.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef Klingon het volgende:
[..]
Trouwens, Gluscevic wil nu ook opeens blijven. Het zou allemaal niet zo vlotten met z'n transfer, en volgens hem is er een nieuwe situatie nu Amoah weg is. Hij zou wat mij betreft best mogen blijven, maar ik denk dat ie dan een flink deel van z'n huidige salaris moet inleveren.
Alle selecties doorlopen en momenteel maakt hij deel uit van de 'alternatieve' selectie van het Deens nationale Elftal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:48 schreef methodmich het volgende:
Junker heeft volgens mij ook enkele jeugdinterlands gespeeld voor Denemarken, doorgaans geen slecht teken.
De transfer van Junker is waarschijnlijk gefinancieerd door het spelerfonds (Snellenburg en co). Bij de latere verkoop van deze speler zal dus ook niet al het geld naar Vitesse gaan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:06 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Alle selecties doorlopen en momenteel maakt hij deel uit van de 'alternatieve' selectie van het Deens nationale Elftal.
Glus vind ik idd een raar verhaal. Amoah (5ton + salaris) en Glus (dik salaris) zou de weg vrij maken voor een goede nieuwe spits. 2 miljoen is alweer echt vitesse zal ik maar zeggen, maar dan ook nog eens Glusevic die aanblijft. Ik begin nu alweer te bibberen voor de licentieaanvraag.
Idd, op vitesse.org wordt dat zelfs bevestigd: Junker wordt betaald door het spelersfonds; een gefortuneerd gezelschap van clubmensen. Zij financierden eerder de overname van Abubakari Yakubu, die voor 750.000 euro van Ajax werd gekocht.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:12 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
De transfer van Junker is waarschijnlijk gefinancieerd door het spelerfonds (Snellenburg en co). Bij de latere verkoop van deze speler zal dus ook niet al het geld naar Vitesse gaan.
Op Hersi en Frankel na kan mijn avond niet meer stukquote:Leegloop dreigt voor Vitesse in winterstop
Vitesse staat aan de vooravond van een hectische periode op de transfermarkt. Spits Matthew Amoah (naar Borussia Dortmund) is vrijwel zeker niet de enige speler die de Arnhemse club in de verkorte winterstop de rug toekeert. Onvrede over tegenvallende prestaties en de negatieve sfeer rondom de club leiden naar verluidt tot een enorme renovatie binnen de selectie. Youssouf Hersi is niet tevreden met zijn positie binnen het team en aast op een transfer. Hoewel hij de afgelopen weken veel speelminuten kreeg, zal Hersi na de terugkeer van de nu nog geblesseerde Richard Knopper terugkeren naar de reservebank. Igor Gluscevic (31) speelde afgelopen vrijdag in het uitduel met Heracles Almelo waarschijnlijk zijn laatste minuten in het shirt van Vitesse. De Servische spits onderhandelt met een Zuid-Koreaanse club over een verbintenis die per direct in moet gaan. Enige discussiepunt is nog of zijn contract één of twee jaar zal beslaan. Na de 3-1 nederlaag in Almelo kwam eens te meer de onvrede bij enkele spelers aan het licht. Stijn Vreven (32) was zoals wel vaker dit seizoen zeer teleurgesteld: 'We hebben verloren van een amateurteam.' Zijn frustraties worden steeds groter en Vreven heeft het punt bereikt dat ook hij aast op een vertrek. Behalve twee Belgische clubs is ook Roda JC geïnteresseerd in de diensten van de rechtsback. Ook doelman Harald Wapenaar (35) is niet overtuigd van een langer verblijf in Arnhem. Hoewel hij nog geen concrete aanbiedingen heeft gehad, baalt de aanvoerder van het 'negativisme' rond Vitesse en zint hij op een voortijdig afscheid. Purrel Fränkel (29) is verworden tot reserve en wil, eventueel op een lager podium, meer speeltijd. Hetzelfde geldt voor Eldridge Rojer (21). Door de terugkeer in de basis van Ruud Knol is bovendien de kans dat verdediger Peter van den Berg (34) zijn tot medio 2006 lopende contract verlengt vrijwel nihil.
Daar was ik dus al bang voor, kanker sturing, ga lekker zelf het 2e trainenquote:Hersi verbannen naar tweede
Boude uitspraken aan het adres van trainer Edward Sturing hebben Youssouf Hersi zijn plaats in de hoofdmacht van Vitesse gekost. De middenvelder speelt voorlopig in het tweede elftal. “Hij heeft bepaalde afspraken geschonden over wat je wel en niet mag zeggen”, reageert Edward Sturing daags na het gepubliceerde interview in Voetbal International. In een vraaggesprek met het weekblad zegt Hersi ondermeer over zijn trainer: ‘Edward Sturing mist gewoon ervaring als trainer, dat kun je goed merken’. Over de duur van de verbanning van Youssouf Hersi naar het tweede elftal deed Sturing geen mededelingen.
Je kan het ook anders zien: Sturing laat zich voor de zoveelste keer kennenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:08 schreef Elvislives het volgende:
Je kan het ook zo zien: Hersi heeft het nu al bij de zóveelste club verpest voor zichzelf...
Rotterdam kan je niet zo mooi stappen als in Arnhemquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:09 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ik bedoel, geef mij een reden waarom Janssen niet al in de winterstop naar het 'succesvolle' Feyenoord zou vertrekken? (vauit Janssen gezien)
Hij heeft een andere lichaamsbouw dan de meeste mensen, vergeet dat niet hè.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Rotterdam kan je niet zo mooi stappen als in Arnhem.
Maar anderzijds, Purrel kan weer linksbuiten komen te staan. Voor volgend seizoen moeten we dus een rechtsbuiten zien te vinden (hersi trok toch altijd naar binnen). Knopper kan de positie van het vertrek van Janssen opvangen, en dan moeten we alleen als de sodemieter aan een reservebank gaan werkenquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:22 schreef Klingon het volgende:
Bah Sturing... daar gaat Hersi. Die vertrekt bij de eerste de beste mogelijkheid, en ik geef 'm nog geen ongelijk ook. Jammer.
ha dat wordt weer de vogels+vitesse vs. spakenburg+utrecht?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Positive_Thinking het volgende:
Spakenburg
De meesten zitten nog geen 2 jaar bij elkaar. Ik denk dat Sturing het maar niet lukt om er een bindend team van te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel een positief dat er een aantal vertrekken. Nieuwe gezichten zijn nodig bij Vitesse. De rek bij dit huidige team is er wel uit.
Wat een walgelijke vent is het ook, zelfs in Utrecht mogen ze hem niet meer, en mislukt in Duitsland.quote:Vreven wil graag terug naar Belgie
Stijn Vreven wil graag z'n club Vitesse Arnhem verlaten. "Want ik ben niet tevreden met de huidige gang van zaken", zegt hij aan Het Belang van Limburg. "Ik mis gedrevenheid en ambitie bij Vitesse. Het lijkt hier wel heel het jaar Kerstmis. Ik ben niet meer gelukkig in Arnhem en dan is het beter dat onze wegen scheiden", vindt Vreven. Voor de rechtsachter is een terugkeer naar België best mogelijk. "Er toonden al twee clubs interesse, maar die zag ik niet zitten. Terug naar Limburg? Graag. Maar Genk heeft al Cornelis en STVV is niet aan de orde. We zien wel."
Ja die boogballetjes (lees: poging tot voorzet) zijn idd een rampquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:49 schreef Domenica het volgende:
Laat hem maar gaan. Zo bijzonder is die gast niet. Met zn mislukte voorzetten. We hebben in Swerts al een mooie vervanger in huis.
Kijken of jullie de 3-1 tegen Spakenburg verbeteren die ASWH neerzette dit jaar. GVVV is ook al een opponent van ons, maar die hebben we nog niet gehad. Wil je die even scouten?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Positive_Thinking het volgende:
Er mogen er zeker wat vertrekken ook van mij. Peter ven de Berg is al een lange tijd geblesseerd en aan het einde van zijn cariere. Vreven naderd ook duidelijk zijn einde van zijn cariere.
Glus bewijst zichzelf nog niet eens in het tweede als ik alles zo hoor.
Dit zijn van mij spelers die als ze weg willen van mij zo mogen vertrekken
Hersi is niet slim bezig met zijn uitspraken in de media en gooit zo zijn eigen glazen (alweer) in. Een jongen die als hij zijn verstand wat beter gebruikt toch wel ver kan komen heb ik het idee.
De oefenwedstrijden komen er al snel weer aan. Op 7 en 10 januari speelt Vitesse respectievelijk tegen Spakenburg en GVVV
Als je het aan mij vraagt vraag je het aan de verkeerde persoon. Ik woon iets te ver weg zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kijken of jullie de 3-1 tegen Spakenburg verbeteren die ASWH neerzette dit jaar. GVVV is ook al een opponent van ons, maar die hebben we nog niet gehad. Wil je die even scouten?
Aankoopbeleid? Geen goede balans daardoor in het elftal, los van de karakters die je aankoopt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
Wat is dat toch met ontevreden spelers bij Vitesse??
Dat is het geen gezag hebben van de trainerquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Wat is dat toch met ontevreden spelers bij Vitesse??
Klopt wel natuurlijk, Benson was vooral invaller. Wel bijna steeds van de partij, dus wat Hersi zegt over een gebrek aan speeltijd voor Benson klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:33 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik ga een andere basis elf neerzetten op basis van speelminuten. Van org afgehaald.
Dingsdag 1620
Wapenaar 1620
Janssen Th 1587
Vreven 1513
Amoah 1449
Yakubu 1440
v.d. Schaaf 1369
Swerts 1321
Knol 1041
de Mul 961
Frankel 869
En zoals je ziet valt Benson ineens buiten de boot hij is vaak binnen de lijnen geweest, maar komt niet verder dan 585 speelminuten. Tussen Frankelen Benson staan nog Hersi 799 en Knopper 623.
Is het allebei uit dan? Of woon je te ver van Arnhem?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Als je het aan mij vraagt vraag je het aan de verkeerde persoon. Ik woon iets te ver weg zullen we maar zeggen
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is het allebei uit dan? Of woon je te ver van Arnhem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |