quote:737 tt-EEN 737 do 24 nov 21:20:49
NIEUWS
ARBEIDSDEELNAME EN ZORG IN DE E.U.
In Europa gaan de meeste vrouwen uit
werken. Toch zijn er grote nationale
verschillen. Wetenschappers en beleids-
makers wijten dit aan varianten in het
zorgbeleid. Dat moeten we nuanceren.
Dra. Monique Kremer stelde vast dat de
verschillen in arbeidsdeelname in be-
langrijke mate terug te voeren zijn op
welk moederschapsideaal de verzorgings-
staat beleidsmatig promoot.
Zo opteert Belgie voor surrogaatmoeders
(onthaalmoeders) maar Nederland kiest
voor parental sharing (deeltijdarbeid).
Die investering is echter geen keuze, maar opgedrongen. Je moet belasting betalen ook als je niet wenst gebruik te maken van stufi en wat betreft subsidie is het in de praktijk al helemaal niet te doen er vanaf te zien, aangezien er praktisch geen private universiteiten/hogescholen zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen zijn er nu daadwerkelijk die een jaar voor de lol gaan studeren? En hoeveel die er na een jaar of misschien 2 er achter dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. (open dagen enzo zeggen echt niet alles over een studie en interesses veranderen!). En terugbetaling hoeft van mij niet tot op de cent en precies, bedoel het eerder symbolisch. Het land of de samenleving hebben veel in je geinvesteerd en mogen daar van mij zeker wel wat voor terugzien (in de zin van een minimaal aantal werkzame jaren in Nederland).
je bedoelt zoiets hè:quote:Op donderdag 24 november 2005 21:23 schreef Drugshond het volgende:
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, vooral liefhebbers van (jonge) poesjes achter mooi glaswerk.
Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.
[afbeelding]
Tja ik heb er niet zo veel moeite mee. Als je besluit te gaan studeren vind ik ook dat je daarna moet gaan werken. Als je dat doet dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die investering is echter geen keuze, maar opgedrongen. Je moet belasting betalen ook als je niet wenst gebruik te maken van stufi en wat betreft subsidie is het in de praktijk al helemaal niet te doen er vanaf te zien, aangezien er praktisch geen private universiteiten/hogescholen zijn.
Met andere woorden, je zadelt iemand op met een "schuld aan de samenleving", waar het juist de samenleving is die hem een schuld geeft ipv dat hij een schuld neemt. Zoiets komt niet rechtvaardig op me over.
Juist en als studeren veel duurder wordt zal je eerder geneigd zijn een studie waar je niet echt gemotiveerd voor bent af te maken omdat aan iets anders beginnen helemaal niet meer uit kan...quote:Over hoeveel menen die voor de lol gaan studeren heb ik geen cijfers. Ik vermoed dat er redelijk wat studenten zijn die na een jaar of wat afhaken om wat anders te gaan doen na een initieel makkelijk jaartje. Ikzelf heb bv. eerst tweeeneenhalf jaar een studie gedaan (elektrotechniek), waarna ik gestopt ben en ben gaan werken, alwaar mijn werkgever een andere studie voor me ging betalen. (Zulke constructies zijn natuurlijk ook denkbaar.)
Om terug te komen op de kern: naar Nederlands moraal past een dergelijke opmerking over homo's niet. Daarom viel half Nederland destijds over die opmerking en daarom mag je best zeggen dat het een foute opmerking was.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Jij zegt, of suggereert, dat slechts de mening van politici en opinieleiders telt als het gaat om de algemeen gedeelde opvatting. Oftewel, als maar een op de een of andere manier bepaald aantal door sizzler gekozen personen van mening is dat een mening, in dit geval dat de uitspraken van de imam verderfelijk zijn, een feit is, mag een nieuwsposter die mening als feit presenteren. Dat is een absurde redenering! Nogmaals, wat mij betreft doen ze dat bij de frontpage, maar dan dient wel erkend te worden dat de frontpage allesbehalve objectief nieuws brengt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_olie_worden.htmlquote:Zweden wil onafhankelijk van olie worden
STOCKHOLM - Zweden wil over vijftien jaar niet langer afhankelijk zijn van olie. Een commissie moet gaan bekijken hoe het Scandinavische land dat kan bereiken, zo heeft premier Goeran Persson donderdag aangekondigd.
De commissie telt acht leden, hoofdzakelijk directieleden uit het bedrijfsleven, deskundigen uit de energiesector en professoren, zo staat in een regeringsverklaring. Onder hen is Volvo Trucks directeur Leif Johansson.
De commissie heeft de opdracht gekregen om een beleid uit te stippelen in samenwerking met Persson. In de eerste helft van volgend jaar wordt het eerste rapport van de experts verwacht.
nobel streven.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
de Zweden zijn erg ambitieus
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_olie_worden.html
Geweldig plan, mits niet volledig ondersteund met kern-energie.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
de Zweden zijn erg ambitieus
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_olie_worden.html
Nee. Je kunt niet enerzijds pretenderen een objectief medium te zijn en anderzijds waardeoordelen geven in nieuwsberichten. Je mag daarom niet best zeggen dat het een verderfelijke opmerking was. Wat de Nederlandse moraal is, is helemaal niet belangrijk en tamelijk onbewijsbaar. Ik zie niet hoe zoiets overduidelijks betwijfeld kan worden, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Om terug te komen op de kern: naar Nederlands moraal past een dergelijke opmerking over homo's niet. Daarom viel half Nederland destijds over die opmerking en daarom mag je best zeggen dat het een foute opmerking was.
Oh, maar ik vind ook dat je moet werken om je schuld af te betalen. Ik zie echter niet in hoe je een schuld aan de samenleving wilt verekenen via belasting aan diezelfde samenleving. Het zou meer voor de hand liggen de mensen die een schuld hebben die schuld te laten betalen.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:33 schreef du_ke het volgende:
Tja ik heb er niet zo veel moeite mee. Als je besluit te gaan studeren vind ik ook dat je daarna moet gaan werken. Als je dat doet dan is er toch niets aan de hand?
Ik had best door willen gaan, maar het andere aanbod was voor mij een beter aanbod. Maar goed, het laatste jaar van die eerste studie heb ik consequentieloos zitten zuipen. Waarom zou iemand anders daarvoor moeten opdraaien?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:33 schreef du_ke het volgende:
Juist en als studeren veel duurder wordt zal je eerder geneigd zijn een studie waar je niet echt gemotiveerd voor bent af te maken omdat aan iets anders beginnen helemaal niet meer uit kan...
Dus "ijzeren Rita" moet nu ook verboden worden?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Je kunt niet enerzijds pretenderen een objectief medium te zijn en anderzijds waardeoordelen geven in nieuwsberichten. Je mag daarom niet best zeggen dat het een verderfelijke opmerking was.
Mijn broertje had hem gekocht en net toen ik hem met mijn dinnetje wilde kijken bleek het hoesje leeg.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
Zo EE van Der Untergang gezien. Ik heb de film nu voor de 3de keer gezien en de brok in mijn keel blijft komen.
Deze staat erg hoog in mijn top10 van beste films ooit
Ik open altijd een topic met een fake bericht, en later pas ik altijd mijn (OP) berichten aan.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:32 schreef Godslasteraar het volgende:
dat plaatje was er net nog niet (in de OP)maar de link staat al wel in de quote
![]()
![]()
Ik ga koffie zetten![]()
Ik zou het behoorlijk fout vinden als R@b in een nieuwsbericht op de frontpage zou schrijven dat de "mislukte en verachte Verdonk blabla", ja.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dus "ijzeren Rita" moet nu ook verboden worden?
Wel, het was ook omstreden, wat al blijkt uit het simpele feit dat het voor de rechter kwam en er discussies over waren. Maar ik zou eerder een beter voorbeeld gebruiken: is "de verschrikkingen van de Holocaust", bijvoorbeeld, geen waardeoordeel, is dat subjectief, mag een objectief medium zo'n tekst dan niet plaatsen?quote:Overigens staat er ook "omstreden" in dat bericht. Is dat niet ook een waardeoordeel?
Zo'n goede film moet je gewoon kopen.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:42 schreef sizzler het volgende:
Mijn broertje had hem gekocht en net toen ik hem met mijn dinnetje wilde kijken bleek het hoesje leeg.
Hij had hem in de DVD-speler van een vriend laten zitten. En die vriend is daarna naar Spanje geemigreerd. Ik moet hem dus nog een keer zien. Misschien download ik hem wel.
Same here,quote:Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
Deze staat erg hoog in mijn top10 van beste films ooit
Tja ik zie het niet zo moeilijk. Je studeert en verplicht je daarmee ook een minimaal aantal jaren aan het werk te gaan.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind ook dat je moet werken om je schuld af te betalen. Ik zie echter niet in hoe je een schuld aan de samenleving wilt verekenen via belasting aan diezelfde samenleving. Het zou meer voor de hand liggen de mensen die een schuld hebben die schuld te laten betalen.
[..]
Ok ik ben gewoon van mening dat wie wil en kan studeren daar ook de kans voor moet krijgen.quote:Ik had best door willen gaan, maar het andere aanbod was voor mij een beter aanbod. Maar goed, het laatste jaar van die eerste studie heb ik consequentieloos zitten zuipen. Waarom zou iemand anders daarvoor moeten opdraaien?
Eigenlijk wel jaquote:Op donderdag 24 november 2005 21:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die zag je toch al aankomen?
Maar dan is het toch nog efficienter om mensen daar zelf voor te laten bloeden ipv iedereen? Op die manier kan iemand elders zijn geluk zoeken mocht hij dat willen, terwijl tegelijkertijd de algemene belastingen dalen (lager marginaal tarief --> goed tegen werkloosheid, lagere belasting, goed voor economie)quote:Op donderdag 24 november 2005 21:48 schreef du_ke het volgende:
Tja ik zie het niet zo moeilijk. Je studeert en verplicht je daarmee ook een minimaal aantal jaren aan het werk te gaan.
Dat zou ook zo zijn met een lening. Ik zie alleen niet in waarom iedereen zomaar een gratis pret-studie moet kunnen krijgen op kosten van de belastingbetaler, dat is nl. de consequentie van wat je zegt.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:48 schreef du_ke het volgende:
Ok ik ben gewoon van mening dat wie wil en kan studeren daar ook de kans voor moet krijgen.
Wat zegt dit over Arafat?quote:Op donderdag 24 november 2005 22:32 schreef MrX1982 het volgende:
What else is new.
Nobelprijs-winnares: 'Aids is blank wapen'
Zie het als een investering in het kennisniveau en de jonge mensen in ons land. Daar profiteren die belastingbetalers op termijn meer van dan van laten we zeggen 0,2% minder belasting...quote:Op donderdag 24 november 2005 21:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar dan is het toch nog efficienter om mensen daar zelf voor te laten bloeden ipv iedereen? Op die manier kan iemand elders zijn geluk zoeken mocht hij dat willen, terwijl tegelijkertijd de algemene belastingen dalen (lager marginaal tarief --> goed tegen werkloosheid, lagere belasting, goed voor economie)
[..]
Zou het? Volgens mij overdrijf je het effect nu schromelijk. Het is nu toch ook niet zo dat laten we zeggen de helft van de studenten een pretstudie doet? De meesten zijn redelijk serieus bezig volgens mij...quote:Dat zou ook zo zijn met een lening. Ik zie alleen niet in waarom iedereen zomaar een gratis pret-studie moet kunnen krijgen op kosten van de belastingbetaler, dat is nl. de consequentie van wat je zegt.
Dan wil ik bij deze toch even een artikel van het AD plaatsen.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Net in De leugen regeert, de politie geeft radio 1 geen gegevens, en maakt geen gebruik van de gelegenheid het publiek vragen te stellen omdat men een exclusief contract heeft met RTL5
Om je rot te lachen als het niet zo triest was.
Zo.quote:'De recherche zoekt naar een ongeveer 35-jarige blanke man, met gemillimeterd haar, die vorige week dinsdag gekleed ging in een spijkerbroek en een donker jack.
[..]
Ook stopte de schutter zijn moordwapen in zijn rode sporttas, en liep na de misdaad rustig weg.
Vervolgens is hij in een bordeaxrode Opel Vectra (1992) gestapt.
bronquote:Wachten op verdachten
Bijna alles wat de politie kwijt wil over de man die gezocht wordt in verband met de moord op Louis Séveke, is gereserveerd voor programma’s, waarbij de politie zelf beslissende invloed op de inhoud heeft. 'Bureau Misdaad' van RTL5 en AVRO’s 'Opsporing Verzocht' krijgen op deze manier exclusieve informatie van de politie, terwijl de onafhankelijke journalistiek het nakijken heeft. Govert van Brakel, presentator van het 'Radio 1-Journaal' begrijpt niet hoe dit in het belang van het onderzoek kan zijn.
In de Mediaraad: Ferry Mingelen (NOS Den Haag Vandaag) en Barbara van Beukering (Volkskrant Magazine).
Triest, maar de zaak is wel bij opsporing verzocht geweest: http://www.opsporingverzo(...)ood_louis_sekeve.aspquote:
quote:
Het zegt meer iets over de Nobelprijs. Totaal ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat zegt dit over Arafat?
Dit is de beste beschrijving die ik kon vinden:quote:Op donderdag 24 november 2005 22:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is ook een signalement van niks. Kan er geen tekening gemaakt worden? Dat is voor veel mensen begrijpelijker.
@ Opsporing Verzocht, + veel meer ookquote:Signalement verdachte. Het gaat om een blanke man tussen de 30-35 jaar; 1.80-1.90 mtr lang; slank postuur; kort gemillimeterd haar en een smal gezicht. Hij droeg een donker gewatteerd heupmodel sport-/ski-jack en een spijkerbroek. De sporttas van de verdachte heeft meerdere kleuren, in ieder geval blauw en rood.
Op de site van GroenLinks. Halsema refereert aan opmerkingen op haar weblog.quote:Nog maar een keer: hoe vrij is het woord?
Door Femke Halsema in Amsterdamse post op 18 nov, 2005, 12:11u
Ik zal er geen doekjes om winden: ik heb mijn buik vol van een aantal van de inzendingen op dit log. Op de redactionele pagina's kan ik zien dat veel meer mensen het log lezen, dan er reageren. Maar dat neemt niet weg dat een groot aantal reacties inmiddels een bedroevend laag niveau heeft......
En daarmee zeg ik niets over al die mensen die ook reageren en trachten een fatsoenlijk democratisch debat te voeren. Maar een aantal mensen demonstreert hier bij herhaling dat ze niet met het vrije woord kunnen omgaan: het platte gescheld, de eindeloze hoeveelheid kwetsende verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, het seksisme.
Wat willen jullie? Het zoveelste internetforum gijzelen met weerzinwekkende teksten. Dagelijks illustreren hoezeer het democratische, publieke debat verruwt en verplat? Willen jullie mij dwingen om toch een hek om dit log te zetten?
Ik heb al eerder gezegd dat ik daar eigenlijk geen zin in heb maar ik krijg het gevoel dat een aantal van jullie alleen wil kijken hoe ver hij/zij kan gaan. Hebben jullie het echt nodig dat iemand anders, dat ik, jullie fatsoensgrens bewaak? Door bijdragen te gaan selecteren? Zo kinderachtig kunnen jullie toch niet zijn?
Maar dan vraag ik wel, in alle beleefdheid, voor de laatste keer: hou op met schelden, en gebruik argumenten. Verdedig je zaak, val me aan en je mag mij ook best voor rotte vis uitmaken (ik ben politicus, ik moet er tegen kunnen). Maar als je het niet kan laten om keer op keer anderen (moslims, allochtonen, iedereen die links is of een andere mening heeft) ernstige ziektes of Auschwitz toe te wensen, vertrek dan naar een andere site.
Femke
quote:Op donderdag 24 november 2005 22:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zegt meer iets over de Nobelprijs. Totaal ongeloofwaardig.
Het moge trouwens een GROF-schandaal wezen dat er een onwijze type-fout zit in de URL van opsporing verzochtquote:Op donderdag 24 november 2005 22:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dit is de beste beschrijving die ik kon vinden:
[..]
@ Opsporing Verzocht, + veel meer ook
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
17;52 <Sidekick>Dat verwacht 'ie nooit</Sidekick>
Okey, je mag dus ook niet meer een rechtszaak aanspannen? Wat een vent.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heb jij cijfers van het aantal rechtzaken die hij totaal heeft aangespannen(en of bezwaarschriften)?
Nee, pech voor mijn schoonvader. Die lijkt namelijk als 2 druppels water op hem, heeft-ie heel wat gratis biertjes aan te dankenquote:Op donderdag 24 november 2005 23:04 schreef Johan_de_With het volgende:
George Best zal niet meer herstellen..
Een verstandig man dusquote:Op donderdag 24 november 2005 23:11 schreef kLowJow het volgende:
Dat dreigen deed hij overigens veilig in de tweede kamer..
Tegen die meisje?quote:Op donderdag 24 november 2005 23:19 schreef Monidique het volgende:
Wat moet ik nou zeggen?
dat een typefout een begin van het einde isquote:Op donderdag 24 november 2005 23:19 schreef Monidique het volgende:
Wat moet ik nou zeggen?
Die jongen moet nog veel leren.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:! Voor McC is het een belangrijke graadmeter hoor.
Economie is een exacte wetenschap.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die jongen moet nog veel leren.
Dank je, mijn dag is weer goed.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Economie is een exacte wetenschap.
Klaas-Jerrrrrroenquote:Op donderdag 24 november 2005 22:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Klaas-Jeroen?
Shit ik moet morgenochtend met de fiets naar de post. Als ik morgen niet meer post ben ik weggewaaid met de postquote:In de loop van de komende nacht en vrijdagochtend komt een depressie vanuit Scandinavië tot vlakbij ons land. Dit zal aan de kust voor hevige storm zorgen, met snelheden tot 110 kilometer per uur. Aan de kust worden golven van 6 meter hoog verwacht. Ook landinwaarts zijn zeer zware windstoten mogelijk. Het KNMI gaf deze waarschuwing donderdag. Het instituut geeft gemiddeld drie tot vier keer per jaar een weeralarm.
In de aangevoerde zeer koude bovenlucht zal het tot pittige buien komen die zeer veel neerslag kunnen brengen. Ook de kans op (natte) sneeuw neemt in de loop van vrijdag toe. Het KNMI verwacht dat de storm tot grote overlast zal leiden. Door de zeer zware windstoten is grote schade mogelijk. Vooral fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto's en auto's met een aanhanger of caravan lopen risico. Verwacht wordt dat het verkeer in de ochtendspits veel last zal ondervinden van de windstoten met hagel en natte sneeuw.
Ja een Groninger student rechten o.i.d. en dat met die naam. De vooroordelen over de jovd worden wederom bevestigd.quote:
Ik ga morgen wel met de bus richting collegequote:Op donderdag 24 november 2005 23:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Shit ik moet morgenochtend met de fiets naar de post. Als ik morgen niet meer post ben ik weggewaaid met de post
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dank je, mijn dag is weer goed.
Ach, als het een Groningse student Swahili was geweest die het woord voerde namens de NCPN niet minder.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja een Groninger student rechten o.i.d. en dat met die naam. De vooroordelen over de jovd worden wederom bevestigd.
Zelfs de natuur heeft een hekel aan het OV.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:45 schreef du_ke het volgende:
Ik ga morgen wel met de bus richting college.
Klopt.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, als het een Groningse student Swahili was geweest die het woord voerde namens de NCPN niet minder.
Juist niet, dan kan ik lekker warm en droog die kant op.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zelfs de natuur heeft een hekel aan het OV.
Geen grappen over Fortuyn.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zelfs de natuur heeft een hekel aan het OV.
Totdat je met de bus in de Waddenzee ligt.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:49 schreef du_ke het volgende:
Juist niet, dan kan ik lekker warm en droog die kant op.
Pim had het zo gewild.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Geen grappen over Fortuyn.
Ik ga nu iets anders doen.
Gelukkig ligt het Zernike (ook een nobelprijswinnaar) complex nog een mooi eind van de Waddenzee af.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Totdat je met de bus in de Waddenzee ligt.![]()
Toch zou ik in de buurt van een nooduitgang gaan zitten.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:52 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig ligt het Zernike (ook een nobelprijswinnaar) complex nog een mooi eind van de Waddenzee af.
ik moet eerst in staat blijken op tijd op te staan. dat is al genoeg uitdaging voor mij vaakquote:Op donderdag 24 november 2005 23:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Toch zou ik in de buurt van een nooduitgang gaan zitten.
Herkenbaar maar ik moet wel. Werken is belangrijk en ik ben onmisbaar.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:57 schreef du_ke het volgende:
ik moet eerst in staat blijken op tijd op te staan. dat is al genoeg uitdaging voor mij vaak.
Ja opzich is dat college wel te skippen maar ik heb vandaag niets uitgevoerd dus ik moet morgen heen vind ikquote:Op donderdag 24 november 2005 23:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Herkenbaar maar ik moet wel. Werken is belangrijk en ik ben onmisbaar.
College's kan je makkelijk skippen.![]()
Dan kan je met een goed gevoel het weekend inquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:04 schreef du_ke het volgende:
Ja opzich is dat college wel te skippen maar ik heb vandaag niets uitgevoerd dus ik moet morgen heen vind ik.
Juistquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan kan je met een goed gevoel het weekend in
Dat maakt onderdeel uit van studeren. Laat Rutte het alleen niet horenquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:09 schreef du_ke het volgende:
Juist. Weer een weekend met te weinig slaap
.
Heeft niet eens met studeren te makenquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat maakt onderdeel uit van studeren. Laat Rutte het alleen niet horen
Waarmee?quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heeft niet eens met studeren te maken. Ga een beetje in m'n vrije tijd een stel pubers proberen te begeleiden
.
Nieuwe padvinders?quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:16 schreef du_ke het volgende:
Heeft niet eens met studeren te maken. Ga een beetje in m'n vrije tijd een stel pubers proberen te begeleiden
.
Nee deze zitten er al een tijdje bij en weten van welk punt naar welk punt ze moeten lopen. Alleen rijden wij met een paar man rond om ze op te pikken en ze een stuk terug te droppen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nieuwe padvinders?
Je moet het pad voor ze uitzetten![]()
Nuquote:D66 tegen pardon voor 'oude' groep asielzoekers
DEN HAAG - D66 is niet van plan steun te geven aan een nieuwe motie van de linkse oppositiepartijen voor een specifiek pardon voor de 'oude' groep asielzoekers. Dat zei Tweede Kamerlid Van der Laan woensdag tijdens de begrotingsbehandeling van Justitie in een reactie op het voorstel van de SP, dat wordt gesteund door de PvdA, GroenLinks en de christenunie.
Van der Laan werd daarop keihard aangevallen. Kamerlid De Vries (PvdA) wees de D66-woordvoerster erop dat de leden van D66 zich onlangs tijdens een congres wel degelijk voor zo'n pardon hadden uitgesproken. Maar volgens Van der Laan heeft het D66-congres dat niet zo bedoeld.
Het gaat er volgens haar om echt iets te doen voor deze mensen en dat betekent dat het traject voor hun asielprocedure snel wordt afgewikkeld. Ze benadrukte daarom niet opnieuw moties voor een pardonregeling te steunen als die toch geen Kamermeerderheid halen.
Lezen
De Vries vroeg zich af of de leden van D66 dan niet kunnen lezen en niet wisten waar ze hun hand dan voor hebben opgestoken. Hij meende dat dit precies de kloof tussen de politiek en burgers aangeeft.
Kamerlid Rouvoet van de ChristenUnie kaatste de bal later weer terug naar de PvdA. Hij wees erop dat de kans op een breed pardon voor asielzoekers enkele jaren geleden tot verdriet van D66 en de ChristenUnie toen afkaatste op de PvdA. De sociaal-democraten onthielden in de nadagen van Paars-II hun cruciale steun aan een motie hiervoor. "Het leek me goed voor de geschiedschrijving om dit nu nog eens te melden", aldus Rouvoet.
Jaja zo zie je maar de auto is zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:22 schreef du_ke het volgende:
Nee deze zitten er al een tijdje bij en weten van welk punt naar welk punt ze moeten lopen. Alleen rijden wij met een paar man rond om ze op te pikken en ze een stuk terug te droppen.
Ofwel het idee is om met koppels van de ene plek naar de andere te lopen zonder door de 'hunters' gespot te worden. Opzich een heel leuk ding om te doen maar waarom ze het met dit weer plannen. Ach ik zit lekker warm en droog in een auto.
jammer ook dat hij zo christelijk isquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
LOL! Jammer dat er niet meer zoals Rouvoet zijn.
Ook dat.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
jammer ook dat hij zo christelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |