abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 15:30:05 #1
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_32454074
quote:
'Studenten moeten harder studeren'

Uitgegeven: 21 november 2005 07:06
Laatst gewijzigd: 21 november 2005 08:12

DEN HAAG - Studenten moeten zich meer bezig gaan houden met studeren, zegt VVD-staatssecretaris Mark Rutte (Onderwijs) maandag in een gesprek met de Telegraaf. Hij zegt dit naar aanleiding van de Studentenmonitor 2004, die hij maandag naar de Tweede Kamer stuurt.

Uit het onderzoek blijkt volgens de krant dat studenten aan een universiteit gemiddeld slechts 29 uur per week studeren en rechtenstudenten zelfs maar 24 uur.

Rutte: "Ik ben daar enorm van geschrokken. Hoger onderwijs wordt de komende jaren nog belangrijker dan het al is. We moeten onze concurrentiepositie ten opzichte van China en de VS verbeteren, en dat vraagt om nieuwe leiders in ons land. Die moeten voor een belangrijk deel uit het hoger onderwijs komen."

De staatssecretaris vindt verder dat universiteiten en hogescholen studenten meer moeten uitdagen door bijvoorbeeld de studiedruk op te voeren. "De samenleving steekt veel geld in het hoger onderwijs en mag dan ook verwachten van de onderwijsinstellingen dat ze hun studenten zinvol aan het werk zetten", aldus Rutte.
Boe Rutte!
Alsof we alleen maar aan het zuipen en aan het stappen zijn!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_32454121
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:30 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Boe Rutte!
Alsof we alleen maar aan het zuipen en aan het stappen zijn!
Ik heb ook een blauwe maandag gestudeerd, en kan het beamen. Zeker in vergelijking met het buitenland is het schunnig. Buitenlandse studenten in Nederland maken een verschrikkelijk ijverige indruk ivm hun Nederlandse collega's. Natuurlijk, je bent jong en wilt feesten (of je wilt wilde feesten), helemaal prima, maar zoals sommigen van zuipen en feesten hun primaire taak maken, niet normaal meer.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  maandag 21 november 2005 @ 15:34:29 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32454179
Goh en daar komt Rutte nu mee?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32454218
Dan mag die stufi ook wel omhoog. Ik werk 22 uur per week, dus met die 29 uur erbij, draai ik meer dan fulltime.
  maandag 21 november 2005 @ 15:36:39 #5
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_32454236
Spuit 11
pi_32454321
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik heb ook een blauwe maandag gestudeerd, en kan het beamen. Zeker in vergelijking met het buitenland is het schunnig. Buitenlandse studenten in Nederland maken een verschrikkelijk ijverige indruk ivm hun Nederlandse collega's. Natuurlijk, je bent jong en wilt feesten (of je wilt wilde feesten), helemaal prima, maar zoals sommigen van zuipen en feesten hun primaire taak maken, niet normaal meer.
De Britse en Ierse studenten kunnen toch ook aardig meezuipen.
  maandag 21 november 2005 @ 15:42:20 #7
69552 Simon81
Wanna play....?!?
pi_32454419
Wat een kolder. Allereerst wil ik de onderzoeksgegevens wel eens zien dan van de Telegraaf (lekkere kwaliteitskrant ). Hoe heeft het onderzoek plaatsgevonden welke methode hebben zij gehanteerd om de samplegroep te maken. Tevens ben ik benieuwd of er wel is gekeken naar alternatieve verklaringen. Doen de studenten weinig aan de studie om dat ze daarnaast als goedkope arbeidskracht worden misbruikt om zodoende de economie te stimuleren en de rijken nog rijker te maken.
Mijn vermoeden is dat dit weer een van die zinloze onderzoekjes is dat het niet eens verdiend om onderzoek te heten.

Daarnaast wil ik dan ook wel eens een onderzoekje zien naar de achtergrond van de meeste politici. Hoeveel jaren ze hebben gestudeerd en hoeveel studies.

Verder zal ik me op dit moment onthouden van verder commentaar.
"Soms zeggen beelden meer dan duizend woorden."

[ Bericht 61% gewijzigd door Simon81 op 21-11-2005 15:50:05 ]
: : Kopen, kopen.....niet kijken : :
pi_32454561
Werken zullen jullie, stelletje slaven
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  maandag 21 november 2005 @ 15:47:29 #9
121825 -beyond-
pi_32454569
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:35 schreef Toeps het volgende:
Dan mag die stufi ook wel omhoog. Ik werk 22 uur per week, dus met die 29 uur erbij, draai ik meer dan fulltime.
  maandag 21 november 2005 @ 15:49:31 #10
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_32454634
quote:
Precies, ik werk er meestal tussen de 20 en 25 uur per week bij. En studeer een ruime 25 uur per week. Samen ga je dan al snel richting de 50 uur per weer. Het spijt me zeer maar van die karige stufi kun je niet eens je huur betalen.
Meneer Rutte kan dan wel stellen dat we maar wat meer moeten lenen, maar me dunkt dat hij zelf nooit die afweging heeft moeten maken gedurende zijn studietijd. Hij moet eens beseffen dat lenen voor erg veel studenten erg afschrikkend werkt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 21 november 2005 @ 15:49:56 #11
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32454649
quote:
Jemag je werkuren natuurlijk niet meetellen als studie-uren.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32454722
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef kippenek het volgende:

[..]

Jemag je werkuren natuurlijk niet meetellen als studie-uren.
maar wel als productieve uren, aangezien dit weer een onderzoekje lijkt te zijn wat het beeld wil bevestigen dat studenten eigenlijk maar luie uitvreters zijn.
  maandag 21 november 2005 @ 15:54:24 #13
69552 Simon81
Wanna play....?!?
pi_32454753
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik heb ook een blauwe maandag gestudeerd, en kan het beamen.
Wat jij in die blauwe maandag hebt gedaan en je dat dan tevens gebruikt als afspiegeling voor een beeld van studenten is behoorlijk illustratief voor de reden waarom je het niet hebt gered.....
: : Kopen, kopen.....niet kijken : :
pi_32455020
quote:
Rutte zei er ook bij dat studenten teveel moeten werken om aan geld te komen. Weer typisch iets wat ze zelf veroorzaakt hebben dus......15-20 jaar geleden hoefde je geen zak te doen, amper tijdsdruk en kreeg je in vergelijking met nu veel meer stufi......dat vonden ze te gek worden......dus dat hebben ze verandert. Nu is er weer een andere uiterste, veel tijdsdruk.....weinig stufi en dus moeten studenten veel werken om in hun onderhoud te voorzien, dat is niet goed voor de studie......maar dat zag je van te voren wel aankomen. Ze zijn soms echt dom daar, ik kan me voorstellen dat ze veel nieuwe leiders zoeken om zichzelf te laten vervangen
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  maandag 21 november 2005 @ 16:11:11 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32455120
eigenlijk . . . . heeft Rutte volkomen gelijk.

Veel studenten werken, dat is echt onzin. Ze horen gewoon een grotere toelage te krijgen van de overheid. De overheid haalt dat geldt maar van de bijstand die werklozen krijgen, WANT die kunnen het vrijgekomen werk doen. Slim he (observatie: syp wynia 2005)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32455225
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
Hij moet eens beseffen dat lenen voor erg veel studenten erg afschrikkend werkt.
Dat beseft hij vermoedelijk ook wel, maar hij ziet (wat mij betreft terecht) geen reden om daar rekening mee te houden. Goh, dan bouw je een studieschuld op, join the club.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 21 november 2005 @ 16:16:01 #17
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32455237
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:54 schreef Simon81 het volgende:

[..]

Wat jij in die blauwe maandag hebt gedaan en je dat dan tevens gebruikt als afspiegeling voor een beeld van studenten is behoorlijk illustratief voor de reden waarom je het niet hebt gered.....
Constructief hoor. Als we toch zo bezig zijn, staat die 81 in je username voor je IQ? Wat een aannames weer, en dan nog zo'n persoonlijk oordeel erachter aan. Goed hoor!
pi_32455569
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:11 schreef McCarthy het volgende:

Veel studenten werken, dat is echt onzin. Ze horen gewoon een grotere toelage te krijgen van de overheid. De overheid haalt dat geldt maar van de bijstand die werklozen krijgen, WANT die kunnen het vrijgekomen werk doen. Slim he (observatie: syp wynia 2005)
Er zit wat in. Echter: veel studenten zijn goedkoper om in te huren dan chronisch werkelozen van boven de veertig.
  maandag 21 november 2005 @ 16:38:55 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32455671
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Er zit wat in. Echter: veel studenten zijn goedkoper om in te huren dan chronisch werkelozen van boven de veertig.
zat studenten verdienen 10 euro per uur. Prima loon voor de onderkant van de samenleving. Bij een normale werkweek kom je dan op 20 800 euro per jaar uit. Dan kan je zelfs nog een goed leven hebben.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 21 november 2005 @ 16:40:09 #20
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32455704
Studenten moeten harder studeren...hoe moeten ze dat dan doen als ze ook nog hard moeten werken om hun studiekosten/woonkosten/etc te kunnen betalen?

Het wordt tijd voor grote studentencampussen ala Amerika, wat de overheid voor het grootste deel financiert. Alleen dan houden we de kenniseconomie van Nederland op peil.
Era Vulgaris
  maandag 21 november 2005 @ 16:41:12 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32455726
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:40 schreef Vassili_Z het volgende:
Studenten moeten harder studeren...hoe moeten ze dat dan doen als ze ook nog hard moeten werken om hun studiekosten/woonkosten/etc te kunnen betalen?
Studenten moeten harder studeren
  maandag 21 november 2005 @ 16:43:00 #22
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32455780
quote:
beetje warrig verhaal door de structuur maar ik begrijp je punt wel.
Era Vulgaris
pi_32455785
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zat studenten verdienen 10 euro per uur. Prima loon voor de onderkant van de samenleving. Bij een normale werkweek kom je dan op 20 800 euro per jaar uit. Dan kan je zelfs nog een goed leven hebben.
Probleem is, studenten doen vaak werk dat representatief is en waar je nog een beetje intelligentie voor nodig hebt. Niet dat call centers of horeca nu zoveel van je eisen, maar de gemiddelde langdurig werkeloze zal er niet snel kunnen beginnen.
pi_32455836
en ze houden weer niet eens rekening met de verschillende opleidingen als je een technisch opleiding doet zit je meestal minimaal 35 uur op de tu
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 november 2005 @ 16:49:20 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32455933
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:43 schreef Lexie het volgende:

[..]

Probleem is, studenten doen vaak werk dat representatief is en waar je nog een beetje intelligentie voor nodig hebt. Niet dat call centers of horeca nu zoveel van je eisen, maar de gemiddelde langdurig werkeloze zal er niet snel kunnen beginnen.
zeg je nou dat werklozen lelijke ongeschoren beren zijn?
  maandag 21 november 2005 @ 16:57:13 #26
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32456152
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zeg je nou dat werklozen lelijke ongeschoren beren zijn?
Je hebt ook werkloze studenten. Die kunnen ook werkloos zijn volgens het CBS!
Era Vulgaris
  maandag 21 november 2005 @ 16:59:15 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32456208
zucht
buiten die dan
  maandag 21 november 2005 @ 19:25:51 #28
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_32459956
Met een technische studie kom je toch een eind boven dat gemiddelde uit.
Rechtenstudenten zijn n stelletje luie donders.
pi_32460154
Studenten zouden wat meer beloond moeten worden voor goede prestaties. Zou al een stuk schelen denk ik.
  maandag 21 november 2005 @ 19:39:50 #30
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32460358
die Rutte moet echt zn smoel houwe..zelf deed hij 7 jaar over zn studie
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  maandag 21 november 2005 @ 19:52:07 #31
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32460753
Eerst het onderwijs uithollen en de stufi korten en dan gaan zeuren dat studenten bijbaantjes hebben en dom zijn als ze het bedrijfsleven inkomen.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32460829
Bijna al die politici van tegenwoordig hebben zwaar lang over hun studie gedaan. Welke studie heeft u gedaan en hoe lang deed u erover? "Ik heb sociologie gestudeerd. Hoe lang vraag je? Ongeveer de hele jaren 80".

Hypocriet dus.

Zorg er maar voor dat de stufi omhoog gaat. Van die 230,- euro kan je net een of ander tochthok van 2 bij 3 betalen. Daar komen al die vaste kosten (eten, drinken, kleding, collegegeld, boeken en jaja, uitgaan) nog bovenop.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 21 november 2005 @ 22:32:47 #33
107521 Furia
snoopy weer
pi_32465434
Slechts 29 uur????
  maandag 21 november 2005 @ 22:38:59 #34
121825 -beyond-
pi_32465603
Oww jah, zie het nieuws nu.....sbs6 pffffff
Het eerste dat ze laten zien is studenten aan de bar biertjes aan het drinken...
Hoezo stigmatiserend!!!

En hoor eens de professor:
Studenten moeten minimaal 35 uur studeren in de week. Nu werken ze teveel.

Wat zijn het voor randdebielen!!! Ik hoor niemand iets zeggen over stufi!!!
Ik vind het prima hoor, maar loop niet te zeiken maar stort gewoon geld!!
pi_32465674
Hehe, ik ken wel een aantal rechtenstudenten die die 29 uur in de maand niet eens halen, maar dat is een keuze.

Verder denk ik dat je bijvoorbeeld rechten niet met informatica kunt vergelijken. In beta studies gaat een hoop tijd zitten.
En als het collegegeld en kamerhuur niet zo belachelijk duur zou zijn en de beurs niet belachelijk weinig zou zijn, zou er ook niet zoveel gewerkt hoeven te worden, wat ten koste gaat van de beschikbare studietijd.
pi_32466161
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:40 schreef Vassili_Z het volgende:

Het wordt tijd voor grote studentencampussen ala Amerika, wat de overheid voor het grootste deel financiert. Alleen dan houden we de kenniseconomie van Nederland op peil.
WO naar Amerikaans voorbeeld zie ik wel zitten. Overigens betaalt de overheid in de VS zelf weinig mee, behalve op de public universities. Bij de normale universiteiten betaalt het bedrijfsleven fors mee en betalen studenten ook zelf door middel van de tuition. Er zou wel veel moeten veranderen.
Ten eerste zou het collegegeld omhoog moeten (niemand vindt dat echter leuk). Hierdoor gooi je een soort barriere op tot toetreding. Wat je nu ziet is dat studenten er maar met de pet naar gooien met een instelling "ach, dat vak probeer ik volgend jaar wel weer". Het collegegeld is op het moment een overkomelijk bedrag en men vind het geen probleem om tegenwoordig vijf jaar over je bachelor te doen. Een dergelijke instelling is heel erg storend als je projectwerk moet doen. Jij wil het vak graag halen, die andere persoon niet. Met als resultaat een cijfer dat beneden je eigen kunnen ligt.

Daarnaast zou de aansluiting met het bedrijfsleven/arbeidsmarkt beter moeten worden. In de VS heb je careercenters op elke universiteit die helpen met werk zoeken, je in contact brengen en ook internships regelen. Wat heb je hier op de universiteit: niets! Je moet blij zijn als je een stageplaats vind. De ECTS beloning voor een stage, ongeacht de lengte, is belachelijk laag. Daarnaast betaalt bedrijven gewoon een idioot laag loon voor een stage. Een bachelor student in de business richting kan in de VS ruim $3000 per maand op strijken voor een internship met vaak de garantie dat je naderhand in dienst kan treden. Als de beloning bij een stage/werk ook hoger ligt, kan een eventuele lening voor geld voor tuition makkelijker terugverdiend kunnen worden.

Het extra geld dat wordt opgehaald kan tevens geďnvesteerd worden in betere docenten. Nu heb je geregeld les van docenten die nog geen 5 jaar ouder dan jijzelf zijn. Vaak hebben ze enkel de titel drs. en nauwelijks ervaring in lesgeven. Als je dan een professor treft die het hoorcollege geeft is het geregeld in te-nen-krommend Engels.

Er moeten meer prikkels komen tot goede academische prestaties.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_32466210
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Maar studenten zijn veel intelligenter en werken veel harder dan al die uitkeringstrekkers; dus veel beter inzetbaar.
  maandag 21 november 2005 @ 23:04:36 #38
121825 -beyond-
pi_32466364
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:58 schreef Jeroenus het volgende:

Er moeten meer prikkels komen tot goede academische prestaties.
Jah, daar ben ik het absoluut mee eens!!
Hoeveel studenten doen er 7 jaar over een studie van 4 jaar.

Er wordt inderdaad te makkelijk gedacht, ach ik doe het vak wel volgend jaar.

Wat dacht je van de hoogte van de stufi naar de inzet van studenten vast te stellen.
Moet je eens zien hoeveel er een vak zullen halen!
pi_32466418
Die VVD moet oprotten.
pi_32466687
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:04 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Wat dacht je van de hoogte van de stufi naar de inzet van studenten vast te stellen.
Dat is een goed idee. Maar dan moet je wel de zekerheid hebben dat alles objectief beoordeeld wordt door docenten. Zij maken er af en toe ook een potje van. Er komen geregeld klachten over bijvoorbeeld de bandbreedte van cijfers. Je schrijft een excellent project, er is een heel klein foutje, maar je cijfer daalt wel onmiddellijk naar een 8. Dat soort dingen maak je ook mee. Af en toe lijkt het wel of studenten niet hoger mogen halen dan een 8.

Ook vind ik dat je na een course van circa 9 weken in principe klaar moet zijn voor je tentamen. Het onderwijs moet dusdanig aangeboden zijn dat wanneer je alles hebt bijgewoond, gelezen en gemaakt, je de stof voor het tentamen kent. In de laatste week hoef je in dat geval alleen maar over te kijken.

Echter is dit nooit het geval. Het onderwijs dat aangeboden wordt is onder de maat. Neem een hoorcollege, meestal is het gewoon een samenvatting van wat er die week gaat komen in gebrekkig Engels. Ik kan de samenvatting ook zelf lezen. Werkcolleges gaan traag doordat andere studenten het niet voorbereiden. Mijn voorstel is, ruil hoorcolleges in voor werkcolleges en voeg desnoods nog een werkcollege toe en ga dan dieper in op de stof zodat alles goed en duidelijk behandeld is. Het is elke keer weer zo dat je in de week voor het tentamen je rot moet studeren om alles goed onder de knie te hebben.
New Yorker in spe
pi_32466713
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Die VVD moet oprotten.
Rutte moet oprotten. Wereldvreemde hypocriete vent is het.
New Yorker in spe
  maandag 21 november 2005 @ 23:27:25 #42
121825 -beyond-
pi_32467082
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Maar dan moet je wel de zekerheid hebben dat alles objectief beoordeeld wordt door docenten. Zij maken er af en toe ook een potje van. Er komen geregeld klachten over bijvoorbeeld de bandbreedte van cijfers. Je schrijft een excellent project, er is een heel klein foutje, maar je cijfer daalt wel onmiddellijk naar een 8. Dat soort dingen maak je ook mee. Af en toe lijkt het wel of studenten niet hoger mogen halen dan een 8.

Ook vind ik dat je na een course van circa 9 weken in principe klaar moet zijn voor je tentamen. Het onderwijs moet dusdanig aangeboden zijn dat wanneer je alles hebt bijgewoond, gelezen en gemaakt, je de stof voor het tentamen kent. In de laatste week hoef je in dat geval alleen maar over te kijken.

Echter is dit nooit het geval. Het onderwijs dat aangeboden wordt is onder de maat. Neem een hoorcollege, meestal is het gewoon een samenvatting van wat er die week gaat komen in gebrekkig Engels. Ik kan de samenvatting ook zelf lezen. Werkcolleges gaan traag doordat andere studenten het niet voorbereiden. Mijn voorstel is, ruil hoorcolleges in voor werkcolleges en voeg desnoods nog een werkcollege toe en ga dan dieper in op de stof zodat alles goed en duidelijk behandeld is. Het is elke keer weer zo dat je in de week voor het tentamen je rot moet studeren om alles goed onder de knie te hebben.
Je hebt gelijk, objectiviteit kan niet gegarandeerd worden en er is teveel verschil tussen docenten onderling.

Wat dacht je van het volgende:
Als je na 4 keer keer je tentamen niet hebt gehaald mag je het vak niet meer volgen.
pi_32467306
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:27 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, objectiviteit kan niet gegarandeerd worden en er is teveel verschil tussen docenten onderling.

Wat dacht je van het volgende:
Als je na 4 keer keer je tentamen niet hebt gehaald mag je het vak niet meer volgen.
Met 4x met je nog heel coulant. Op de UU hebben ze net iets nieuws bedacht, maar ik weet niet of het er al door is. De regel is werkelijk van de zotte.
Als je een vak dit jaar niet haalt, krijg je volgend jaar minder onderwijs aangeboden. Je betaalt dus wel doodleuk het reguliere collegegeld, maar je krijgt minder onderwijs. Je mag geen werkcolleges bijwonen. Het hoorcollege kan je natuurlijk altijd binnenlopen. Volgens mij krijg je verder geen extra materiaal en moet je gewoon voor het tentamen komen opdraven. Ik vraag mij dan ten eerste af hoe kun je dit maken terwijl ik als student, in weze klant, gewoon voor het onderwijs betaal. Daarnaast vraag ik mij af of je het vak met minder colleges ineens wel haalt. Én ik vraag mij af wat er gebeurt wanneer je bijvoorbeeld je ouders verliest en een moeilijke tijd doorgaat en daardoor het vak niet haalt, of een ander voorbeeld in die trant.
New Yorker in spe
  maandag 21 november 2005 @ 23:40:21 #44
121825 -beyond-
pi_32467480
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:34 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Met 4x met je nog heel coulant. Op de UU hebben ze net iets nieuws bedacht, maar ik weet niet of het er al door is. De regel is werkelijk van de zotte.
Als je een vak dit jaar niet haalt, krijg je volgend jaar minder onderwijs aangeboden. Je betaalt dus wel doodleuk het reguliere collegegeld, maar je krijgt minder onderwijs. Je mag geen werkcolleges bijwonen. Het hoorcollege kan je natuurlijk altijd binnenlopen. Volgens mij krijg je verder geen extra materiaal en moet je gewoon voor het tentamen komen opdraven. Ik vraag mij dan ten eerste af hoe kun je dit maken terwijl ik als student, in weze klant, gewoon voor het onderwijs betaal. Daarnaast vraag ik mij af of je het vak met minder colleges ineens wel haalt. Én ik vraag mij af wat er gebeurt wanneer je bijvoorbeeld je ouders verliest en een moeilijke tijd doorgaat en daardoor het vak niet haalt, of een ander voorbeeld in die trant.
Jah dat is ook waar......
Anders is het mss toch handig te werken met een prestatiebeurs.....

Geld als beloning laat mensen toch altijd harder werken!!
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:42:29 #45
39256 Bonobo11
pi_32469266
quote:
Die VVD moet oprotten.
Heeft er niets mee te maken,

Een partij die eigen verantwoordelijkheid propageert geniet mijn voorkeur in tegenstelling tot betuttellende overheidspartijen als [insert willekeurige andere partij van links signatuur]
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469378
quote:

Inzet is niet of nauwelijks te bepalen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32469446
Ik had het er vandaag nog met mijn moeder over toen ik mijn tentamen cijfers heb verteld.

Tentamen 1: 5,5
Tentamen 2: 5,8
Tentamen 3: 6,7

Begon ze dus te zeiken dat ik bijna nooit studeer, en altijd in de kroeg hang.
WTF is nu het probleem dan, ja ik studeer inderdaad voor een voldoende, en ik ben niet van plan om 3 uur langer te studeren voor 2 punten hoger. Voldoende is voldoende.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:51:28 #48
39256 Bonobo11
pi_32469465
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:50 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik had het er vandaag nog met mijn moeder over toen ik mijn tentamen cijfers heb verteld.

Tentamen 1: 5,5
Tentamen 2: 5,8
Tentamen 3: 6,7

Begon ze dus te zeiken dat ik bijna nooit studeer, en altijd in de kroeg hang.
WTF is nu het probleem dan, ja ik studeer inderdaad voor een voldoende, en ik ben niet van plan om 3 uur langer te studeren voor 2 punten hoger. Voldoende is voldoende.
Succes bij je sollicitaties
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469489
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:51 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Want?
Ik kan het toch? Ik krijg toch uiteindelijk een diploma?
Ik ken de stof toch voldoende?
pi_32469491
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:51 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Een HBO-diploma is een HBO-diploma. Vaak heeft men vanwege het aspect "teamwerk" ook liever iemand die gezellig is en makkelijk in de omgang dan een contactgestoorde nerd met allemaal 9's op zijn rapportje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:55:01 #51
39256 Bonobo11
pi_32469533
Het getuigt van een mentaliteit die grote bedrijven liever niet hebben,
een beetje de kantjes er vanaf lopen.
Tuurlijk krijg je een diploma, maar ik zou zorgen dat je behoorlijk wat nevenactiviteiten op je CV hebt met allemaal zesjes op je lijst.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469572
Bedrijven vragen echt niet altijd naar je cijferlijsten. Ik heb er nog nooit eentje in moeten leveren in elk geval.
pi_32469574
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Tuurlijk krijg je een diploma, maar ik zou zorgen dat je behoorlijk wat nevenactiviteiten op je CV hebt met allemaal zesjes op je lijst.
Als je bij het cijfer 8 pas een voldoende zou hebben, studeer ik net zolang door tot dat ik denk dat ik genoeg stof heb opgenomen voor een redelijk cijfer.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:59:24 #54
39256 Bonobo11
pi_32469619
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bedrijven vragen echt niet altijd naar je cijferlijsten. Ik heb er nog nooit eentje in moeten leveren in elk geval.
Of je een geschikt persoon bent telt natuurlijk ook, maar een cijferlijst en CV geeft toch een wat objectiever beeld wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Bij grote bedrijven moet je voor een traineeship toch echt wel uitblinken hoor.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469631
Een cijfer zegt overigens ook niet alles. Er zijn ook mensen die hard werken voor een zesje, net zoals er mensen zijn die met niks doen een 8 halen....
pi_32469633
Nog harder? Pfffffff...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:01:02 #57
39256 Bonobo11
pi_32469651
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een cijfer zegt overigens ook niet alles. Er zijn ook mensen die hard werken voor een zesje, net zoals er mensen zijn die met niks doen een 8 halen....
True, en die harde werkers komen uiteindelijk verder
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469657
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:01 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Klopt. Een bedrijf zal ook liever 'n harde werker hebben dan iemand die achten haalt maar elke dag in de kroeg zit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:01:37 #59
39256 Bonobo11
pi_32469658
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:00 schreef rekenwonder het volgende:
Nog harder? Pfffffff...
Kap met fokken en ga studeren
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469690
quote:

[..]

Omdat ze harder moeten werken om evenveel te bereiken?
pi_32469696
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:02 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze over een betere mentaliteit beschikken.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:04:47 #62
39256 Bonobo11
pi_32469724
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:02 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ze hebben doorzettingsvermogen
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469902
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Inderdaad; een diploma is een toegangsbewijs, je wordt daardoor uitgenodigd voor een gesprek, dan moet je jezelf zien te verkopen/waar te maken.

Ach en wat betreft tijd die mensen aan een studie besteden; je moet beta studies niet vergelijken met studies die mensen doen om het studeren (Rechten en dergelijke).
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:32:16 #64
36221 Kopstoot
pi_32470135
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, omdat ze over een betere mentaliteit beschikken.
Bullshit, ik zou namelijk wel gemotiveerd willen zijn en ben het waarschijnlijk ook, maar het WO biedt te weinig uitdagingen en houdt teveel rekening met HBO-instromers en andersoortig grut. Dus je kunt gewoon niet meer doen dan die 8 halen, (hoger is zeldzaam op de uni...) tja en dan zorg ik die resterende tijd wel zelf voor vermaak. Het bedrijfsleven biedt uitdagingen die het het onderwijs in Nederland niet biedt.
pi_32470157
Feit is dat mensen die weten wat hard werken is het in de regel verder zullen schoppen dan mensen die de hele dag lopen te niksen.

Wel ben ik het met je eens dat het onderwijs in Nederland weinig om het lijf heeft.
pi_32470199
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:52 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Want?
Ik kan het toch? Ik krijg toch uiteindelijk een diploma?
Ik ken de stof toch voldoende?
Mensen die 'voldoende' presteren hebben in het bedrijfsleven de neiging om afgetroefd te worden door mensen die 'goed' presteren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:40:00 #67
36221 Kopstoot
pi_32470246
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Feit is dat mensen die weten wat hard werken is het in de regel verder zullen schoppen dan mensen die de hele dag lopen te niksen.

Wel ben ik het met je eens dat het onderwijs in Nederland weinig om het lijf heeft.
Ben ik deels met je eens, daarom doe ik er ook een tweede studie bij, dat zou eigenlijk toch gewoon niet moeten kunnen. Maar desondanks vind ik 't wel belangrijk dat studenten wel ruimte gelaten wordt om wat werk voor bijvoorbeeld een studievereniging te verzetten.
pi_32470282
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:40 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ben ik deels met je eens, daarom doe ik er ook een tweede studie bij, dat zou eigenlijk toch gewoon niet moeten kunnen. Maar desondanks vind ik 't wel belangrijk dat studenten wel ruimte gelaten wordt om wat werk voor bijvoorbeeld een studievereniging te verzetten.
Het is maar net hoe een student die ruimte in gaat vullen. Sommige vervullen nuttig werk, anderen gaan lekker in de kroeg zuipen. In principe zou een studie qua zwaarte een fulltime job moeten zijn.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:44:49 #69
36221 Kopstoot
pi_32470315
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is maar net hoe een student die ruimte in gaat vullen. Sommige vervullen nuttig werk, anderen gaan lekker in de kroeg zuipen. In principe zou een studie qua zwaarte een fulltime job moeten zijn.
Precies, dan moet daar dus ofwel een redelijke tegemoetkoming van de overheid tegenover staan, óf buitengewoon hoogwaardig onderwijs. Van dit alles is op het moment helaas geen sprake en daar zal het door dhr. Rutte en schimmige linkse clubjes als de LSVB ook wel niet van komen voorlopig. Ik heb er op 't moment een leuk baantje bij, dat maakt dat ik nog vrij luxe kan leven.
pi_32470393
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:44 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Precies, dan moet daar dus ofwel een redelijke tegemoetkoming van de overheid tegenover staan, óf buitengewoon hoogwaardig onderwijs. Van dit alles is op het moment helaas geen sprake en daar zal het door dhr. Rutte en schimmige linkse clubjes als de LSVB ook wel niet van komen voorlopig. Ik heb er op 't moment een leuk baantje bij, dat maakt dat ik nog vrij luxe kan leven.
De prijs/kwaliteit-verhouding moet in orde zijn en dat is momenteel totaal niet het geval. Ik heb ook gestudeerd en het is gewoon redelijk prijzig allemaal. Daarentegen is de kwaliteit die wordt geleverd ronduit slecht te noemen.

Rutte zal dat niet veranderen inderdaad. Wat nodig is, is meer marktwerking op de scholenmarkt. De overheid moet zich er wat minder mee bemoeien en ook andere partijen de kans geven om met hoogwaardige opleidingen te komen. Op die manier worden scholen gedwongen kwaliteit te leveren en ook een concurrende prijs te vragen aan de consument.

Ook moet je een baantje er naast hebben, anders kom je niet fatsoenlijk rond. Zelfs niet als je ouders alles betalen. Ik hoefde destijds niets zelf te betalen en heb 'n paarweken niet gewerkt. Daarna meteen snel aan het werk gegaan, want het is echt geen pretje om van een paar tientjes in de maand rond te moeten komen. Laat staan als je alles zelf moet bekostigen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:57:40 #71
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32470481
slechts 29 uur per week studeren en rechtenstudenten zelfs maar 24 uur.

En dan vertellen ze mij dat rechten moeilijk is
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:59:14 #72
36221 Kopstoot
pi_32470499
Tja, in theorie werkt dat allemaal en wat mij betreft krijgen de marktinitiatieven ook meer kansen. Maar zeg nou zelf, op nog een aantal "InHolland's" zit ik niet te wachten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:00:54 #73
36221 Kopstoot
pi_32470518
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:57 schreef DaMook het volgende:

Voor de gemiddelde havist is het veel te moeilijk, alleen zit er niet heel veel werk in. Een gemiddelde TU studie kost meer tijd, maar is niet per definitie moeilijker. Uit de praktijk kan ik je vertellen dat bouwkunde bijvoorbeeld, in mijn ogen, makkelijker is dan rechten, desondanks gaat er wel heel wat meer tijd in zitten.
pi_32470519
In de praktijk werkt het ook wel als het goed wordt aangepakt. De huidige instellingen zijn er teveel op gebaseerd om alles bij elkaar te houden. Het is toch te gek voor woorden dat je op de basisschool als potentieel VWO-er je tijd zit te verdoen tussen hordes VMBO-klantjes...
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:02:14 #75
36221 Kopstoot
pi_32470538
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In de praktijk werkt het ook wel als het goed wordt aangepakt. De huidige instellingen zijn er teveel op gebaseerd om alles bij elkaar te houden. Het is toch te gek voor woorden dat je op de basisschool als potentieel VWO-er je tijd zit te verdoen tussen hordes VMBO-klantjes...
Dat is een van de problemen ja. Vooral ook dat je nadien, op het middelbaar onderwijs, door de PvdA zegening die de basisvorming heet, dezelfde stof krijgt als die triangeljosti's op een lager niveau..
pi_32470600
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:02 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat is een van de problemen ja. Vooral ook dat je nadien, op het middelbaar onderwijs, door de PvdA zegening die de basisvorming heet, dezelfde stof krijgt als die triangeljosti's op een lager niveau..
De basisvorming kan ik (gelukkig) niet over meepraten, maar doordat je de eerste jaren van je schoolloopbaan echt je tijd zit te verdoen en totaal niet wordt gestimuleerd om 100% te leveren vind ik het niet echt raar dat eenmaal op HBO/WO-niveau er ook weinig tijd wordt besteed aan de studie.
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:31:18 #77
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_32470825
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Bedrijven kijken niet naar je cijfers, tenzij je cum Laude bent afgestudeerd.
De meeste bedrijven zijn voornamelijk geďnteresseerd in je portfolio. Daarin staan de
kernkwadrant, Roos van Leary en Belbin analyses. Ook vind men voorgaande projecten
die een overeenkomstig karakter met het huidige werk hebben interessant.

Naast cv, portfolio, sollicitatiebrief en gesprek wordt er ook wel eens een case interview gehouden.

Dit al zal wellicht wat meer op mijn werkgebied van toepassing zijn dan op dat van een docent scheikunde.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_32472069
quote:

[..]

Dat is maar zeer de vraag. Studeren is immers een heel andere aangelegenheid dan werken; als je bij het een hard werkt wil dat nog niet meteen zeggen dat je bij het andere zo hard zal werken.
pi_32472868
quote:

[..]

ik schat een HBO-er die zijn studie in vier jaar afrond ook 10x hoger in dan een Academicus die zeven jaar blijft plakken. Ik vind dat werkgevers daar ook naar moeten kijken (meesten doen dat al).

offtopic/ beter een goede HBO-er dan een zwakke academicus
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:41:46 #80
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_32473368
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:11 schreef halion het volgende:

[..]

ik schat een HBO-er die zijn studie in vier jaar afrond ook 10x hoger in dan een Academicus die zeven jaar blijft plakken. Ik vind dat werkgevers daar ook naar moeten kijken (meesten doen dat al).

Geweldig.. Ik doe het in 3 jaar..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:52:49 #81
121825 -beyond-
pi_32473565
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:31 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Bedrijven kijken niet naar je cijfers, tenzij je cum Laude bent afgestudeerd.
De meeste bedrijven zijn voornamelijk geďnteresseerd in je portfolio. Daarin staan de
kernkwadrant, Roos van Leary en Belbin analyses. Ook vind men voorgaande projecten
die een overeenkomstig karakter met het huidige werk hebben interessant.

Naast cv, portfolio, sollicitatiebrief en gesprek wordt er ook wel eens een case interview gehouden.

Dit al zal wellicht wat meer op mijn werkgebied van toepassing zijn dan op dat van een docent scheikunde.
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Stel je voor je gaat solliciteren. Er is een ander kandidaat die qua portfolio, cv en geprek even goed uit de bus komt als jij.
Het enige verschil is de diploma. Hij heeft ontzettend veel achten afgezet tegen jouw zessen die overheersen. Tja dan is dat toch een goed middel om de knoop door te hakken en te kiezen voor de achten i.p.v. zessen.
En geloof me, zo'n situatie is echt niet zeldzaam!
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:21:18 #82
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32474093
quote:

[..]

Ligt er dan weer aan wat die academicus in die 7 jaar heeft gedaan. Als hij extra vakken en bijvoorbeeld een tweede master heeft gedaan vind ik de academicus beter. Als hij in 7jaar alleen zijn normale programma heeft gehaald is het wel een beetje een lapzwans ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:48:48 #83
39256 Bonobo11
pi_32474688
quote:

[..]

Wat een onzin,

Wo is wel ff wat ander nivo dan HBO zeg, met alle respect, maar dat blijft een soort schoolse cursus, academici worden geacht na te kunnen denken.
Als die persoon in 7 jaar nog wat nevenactiviteiten heeft ontplooit is 7 jaar studie zelfs vrij normaal.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32474948
quote:

[..]

Ik vind dat werkgevers zelf moeten bepalen waar ze naar kijken.

Overigens hebben werkgevers vaak al liever een hardwerkende praktijkgerichte HBO-er dan een suffe academicus die 7 jaar lang op de Uni heeft gezeten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:11:05 #85
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32475122
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind dat werkgevers zelf moeten bepalen waar ze naar kijken.

Overigens hebben werkgevers vaak al liever een hardwerkende praktijkgerichte HBO-er dan een suffe academicus die 7 jaar lang op de Uni heeft gezeten.
Ligt puur aan de functie. Voor veel functies eist men gewoon een WO-diploma.

En inderdaad, bij praktischere functies die ook door HBO'ers vervuld kunnen worden, kan ik me voorstellen dat ze dan in veel gevallen de HBO'er kiezen. Die zal meer op dat soort functies geschoold zijn dan de academicus.
pi_32475145
quote:
Die VVD moet oprotten.
Kijk! Nu komen we ergens!
pi_32475228
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:11 schreef Pool het volgende:

[..]

Ligt puur aan de functie. Voor veel functies eist men gewoon een WO-diploma.

En inderdaad, bij praktischere functies die ook door HBO'ers vervuld kunnen worden, kan ik me voorstellen dat ze dan in veel gevallen de HBO'er kiezen. Die zal meer op dat soort functies geschoold zijn dan de academicus.
Als ik om me heen kijk dan is voor het gros van de functies een HBO-diploma afdoende. Met een HBO-diploma en een leuk CV na een aantal jaren (werkervaring, goede functie) kun je ook wel solliciteren op de hele leuke functies binnen het bedrijf. Dan weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en zullen ze je prefereren boven iemand die net 7 jaar op de universiteit heeft gezeten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:24:32 #88
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32475413
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als ik om me heen kijk dan is voor het gros van de functies een HBO-diploma afdoende. Met een HBO-diploma en een leuk CV na een aantal jaren (werkervaring, goede functie) kun je ook wel solliciteren op de hele leuke functies binnen het bedrijf. Dan weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en zullen ze je prefereren boven iemand die net 7 jaar op de universiteit heeft gezeten.
Dat ligt echt aan de bedrijfstak. Ik zit zelf in de juridische sector en dan zijn er zeer veel banen of beroepen waar een WO-diploma vereist is. Van HBO'ers hebben we niet zo veel concurrentie, want die kunnen geen advocaat, rechter, rechtswetenschapper of officier worden

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij HBO P&A vs. Personeelswetenschappen of bij HBO MER vs. bedrijfseconomie anders zal liggen.
pi_32475447
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat ligt echt aan de bedrijfstak. Ik zit zelf in de juridische sector en dan zijn er zeer veel banen of beroepen waar een WO-diploma vereist is. Van HBO'ers hebben we niet zo veel concurrentie, want die kunnen geen advocaat, rechter, rechtswetenschapper of officier worden

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij HBO P&A vs. Personeelswetenschappen of bij HBO MER vs. bedrijfseconomie anders zal liggen.
In de juridische sector ligt het wat anders omdat voor bepaalde titels een WO-opleiding is vereist. In veel sectoren daarbuiten geven bedrijven toch de voorkeur aan een HBO-diploma, of is een HBO-diploma afdoende en speelt bij de verdere afweging tijdens de sollicitatieprocedure een aantal andere facturen een grotere rol dan het diploma.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:23:39 #90
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32476682
Ik klaag op dit moment ook wel dat ik het druk heb (doe een master bedrijfskunde) maar om nou te zeggen dat ik echt zoveel uren aan school besteed? Ik hou het niet echt bij, maar ik denk dat ik met moeite de 20 uur haal per week. Desondanks heb ik vanaf september bijvoorbeeld al meer dan 50 wetenschappelijke artikelen gelezen, dus om nou te zeggen dat ik weinig doe, nee.
Maar het amerikaanse systeem lijkt me ook fijn, gezelliger en meer prestatie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32477122
quote:

Ik kreeg de eerste dag aan de unief te horen dat een student burg. ir. gemiddeld 66 uur/week aan zijn studies besteedde. Toen begon ik me effe af te vragen of ik wel de juiste studies gekozen had.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:53:08 #92
36221 Kopstoot
pi_32477312
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:44 schreef Doderok het volgende:

[..]

Ik kreeg de eerste dag aan de unief te horen dat een student burg. ir. gemiddeld 66 uur/week aan zijn studies besteedde. Toen begon ik me effe af te vragen of ik wel de juiste studies gekozen had.
Kun je me dit nog een keer vertellen, maar dan in correct Nederlands?
pi_32478721
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:59 schreef Kopstoot het volgende:
Tja, in theorie werkt dat allemaal en wat mij betreft krijgen de marktinitiatieven ook meer kansen. Maar zeg nou zelf, op nog een aantal "InHolland's" zit ik niet te wachten.
Maar InHolland is toch een goede school? Alles is daar echt perfect geregeld.

Kusje.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:17:37 #94
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32479255
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:11 schreef McCarthy het volgende:

Amen

Maar weet je, dat snappen ze daar niet... en dat zullen ze nooit snappen ook.. de politiek doet altijd alles fout, ik heb nog nooit een goed voorstel van ze gezien
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:20:52 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32479338
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:34 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Whaahahahahaahhaa Dat kan leuk worden bij mn studie dan....

Er zijn namelijk vrij weinig mensen die alle vakken bij natuurkunde in 1x halen... zelfs slimme studenten moeten vakken als quantummechanica en fouriertheorie overdoen. Ligt naar mijn idee o.a. aan het verschil tussen de werkcollegeopgaven en de toetsopgaven... de laatstegenoemde lijken namelijk nooit op de eerstgenoemden Vind je het gek dat het gemiddelde voor een toets electromagnetisme dan een 3,4 is

Maar goed, als dat erdoor komt, dan kap ik ermee. Ik wil meteorologie studeren, maar moet daarvoor eerst superzware wiskunde en natuurkunde door, die ik lang niet allemaal nodig heb voor meteorologie... ik noem maar iets als quantum Als ze het me dan nog moeilijker gaan maken... dan ga ik wel lekker in Wageningen bodem, water en atmosfeer studeren, want daar wordt je niet genaaid op quantum (al is die opleiding wel wat aan de makkelijke kant )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:22:37 #96
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32479368
Ik studeer trouwens minimaal 32 uur per week, want ik heb 32 lesuren per week.... Dus huiswerk erbij en baantje en ik zit al dik in de 50 uur... en dan heb ik het nog niet eens over sociaal leven, hobby's, slapen e.d. Op het moment heb ik zelfs een chronisch slaapgebrek Maar goed... ze zoeken het maar uit... blame the studenten en geef gratis OV aan de werkelozen
pi_32479476
Wat hebben hobby, slapen en sociaal leven te maken met studeren? Ik word ook niet betaald voor de uren die ik besteed aan hobby en slapen...
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:31:15 #98
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32479565
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat hebben hobby, slapen en sociaal leven te maken met studeren? Ik word ook niet betaald voor de uren die ik besteed aan hobby en slapen...
Een mens is geen robot en kan dus niet 80 uur per dag werken op duracell batterijen.

Een normale baan is 40 uur per week, evt. 5 uur overwerken ofzo (iedere dag 1 uur langer) dan zit je op 45 uur per week... waarom moeten studenten dan meer dan 45 uur per week werken en studeren om toch rond te komen?

Ieder mens heeft ontspanning nodig naast zijn werk/studie... dus ook studenten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:35:12 #99
121825 -beyond-
pi_32479682
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Whaahahahahaahhaa Dat kan leuk worden bij mn studie dan....

Er zijn namelijk vrij weinig mensen die alle vakken bij natuurkunde in 1x halen... zelfs slimme studenten moeten vakken als quantummechanica en fouriertheorie overdoen. Ligt naar mijn idee o.a. aan het verschil tussen de werkcollegeopgaven en de toetsopgaven... de laatstegenoemde lijken namelijk nooit op de eerstgenoemden Vind je het gek dat het gemiddelde voor een toets electromagnetisme dan een 3,4 is

Maar goed, als dat erdoor komt, dan kap ik ermee. Ik wil meteorologie studeren, maar moet daarvoor eerst superzware wiskunde en natuurkunde door, die ik lang niet allemaal nodig heb voor meteorologie... ik noem maar iets als quantum Als ze het me dan nog moeilijker gaan maken... dan ga ik wel lekker in Wageningen bodem, water en atmosfeer studeren, want daar wordt je niet genaaid op quantum (al is die opleiding wel wat aan de makkelijke kant )
Quantummechanica, Fouriertheorie, Electromagnetisme
Pfff ik houd het wel gewoon bij mijn vakken criminologie!!
pi_32481404
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:35 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Quantummechanica, Fouriertheorie, Electromagnetisme
Pfff ik houd het wel gewoon bij mijn vakken criminologie!!
Pff wat een lapzwans instelling
pi_32481477
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:31 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een mens is geen robot en kan dus niet 80 uur per dag werken op duracell batterijen.

Een normale baan is 40 uur per week, evt. 5 uur overwerken ofzo (iedere dag 1 uur langer) dan zit je op 45 uur per week... waarom moeten studenten dan meer dan 45 uur per week werken en studeren om toch rond te komen?

Ieder mens heeft ontspanning nodig naast zijn werk/studie... dus ook studenten.
Jij telt alles (slapen, hobby, sociaal leven) bij het aantal uren. Zo werkt het gewoon niet.
pi_32481606
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij telt alles (slapen, hobby, sociaal leven) bij het aantal uren. Zo werkt het gewoon niet.
Hoe dan wel? Al die topmannen in het bedrijfsleven tellen hun zakenlunches ook mee als werktijd; evenals de vliegreizen die ze maken.
pi_32481687
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe dan wel? Al die topmannen in het bedrijfsleven tellen hun zakenlunches ook mee als werktijd; evenals de vliegreizen die ze maken.
Het bedrijf kiest er voor om die uren te vergoeden omdat ze in dienst staan van de werkzaamheden voor het bedrijf. Maar met vrienden in de kroeg hangen wordt echt niet betaald hoor.
pi_32481756
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het bedrijf kiest er voor om die uren te vergoeden omdat ze in dienst staan van de werkzaamheden voor het bedrijf. Maar met vrienden in de kroeg hangen wordt echt niet betaald hoor.
Natuurlijk niet, maar het zegt wel dat reele arbeidstijden van 80 uur ook niet in die functies bestaan.
pi_32481819
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar het zegt wel dat reele arbeidstijden van 80 uur ook niet in die functies bestaan.
Een zakenreis is in dienst van de werkzaamheden voor een bepaald bedrijf. Een sociaal leven of een hobby is niet direct in dienst van een studie. Onzin dus om die uren er maar lukraak bij te tellen.
pi_32481900
quote:

Rechten is niet moeilijk als je een beetje inzicht hebt in dingen en zo, of als je een goede middelbare school hebt gehad. En 24 uur is wel wat overdreven hoor, de meesten halen de 20 niet.
pi_32482040
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een zakenreis is in dienst van de werkzaamheden voor een bepaald bedrijf. Een sociaal leven of een hobby is niet direct in dienst van een studie. Onzin dus om die uren er maar lukraak bij te tellen.
Geen onzin, want het geeft aan dat niet alle uren van de week beschikbaar zijn om te werken. Er is maar een bepaald aantal uren per week dat effectief besteed kan worden aan studeren; je hoeft van studenten m.i. echt niet te verwachten dat ze alle uren te besteden aan sociale activiteiten opofferen aan hun studie; het is overigens verder maar zeer de vraag of er wel zo'n grote groep is die goed functioneert in zo'n klimaat, volgens mij is dat maar voor weinigen weggelegd.
pi_32482066
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:00 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Rechten is niet moeilijk als je een beetje inzicht hebt in dingen en zo, of als je een goede middelbare school hebt gehad. En 24 uur is wel wat overdreven hoor, de meesten halen de 20 niet.
Als je voldoende inzicht hebt is iedere studie te doen.
pi_32482145
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Geen onzin, want het geeft aan dat niet alle uren van de week beschikbaar zijn om te werken. Er is maar een bepaald aantal uren per week dat effectief besteed kan worden aan studeren; je hoeft van studenten m.i. echt niet te verwachten dat ze alle uren te besteden aan sociale activiteiten opofferen aan hun studie; het is overigens verder maar zeer de vraag of er wel zo'n grote groep is die goed functioneert in zo'n klimaat, volgens mij is dat maar voor weinigen weggelegd.
Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.
pi_32482208
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.
Dat is een vooroordeel. Degenen die dit nu constant doen halen geen punten, en naaien zichzelf overigens ook gigantisch; daar zijn echt geen verdere sancties voor nodig.
pi_32483282
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een HBO-diploma is een HBO-diploma. Vaak heeft men vanwege het aspect "teamwerk" ook liever iemand die gezellig is en makkelijk in de omgang dan een contactgestoorde nerd met allemaal 9's op zijn rapportje.

Helemaal mee eens!! Tenminste, het is natuurlijk ook sterk afhankelijk van bij welk bedrijf je later gaat solliciteren. Sommige bedrijven zitten misschien wel te wachten op personen die binnen 4 jaar hun studie hebben afgerond en het liefst ook nog cumlaude geslaagd zijn. Maar veel bedrijven willen gewoon een goed binnen de al bestaande groep medewerkers functionerende gast, die met z'n diplomaatje (of er nou allemaal 6jes of 9tjes op staan) laat zien dat ie in ieder geval over de juiste capaciteiten beschikt. Als jij met opgeheven hoofd een bedrijf binnen stapt, laat zien dat je gemotiveerd bent en een leuke babbel hebt, is de kans dat je wordt aangenomen een stuk groter dan wanneer je als onzekere, jezelf veel te serieus nemende klungel(ares/erin/ster?) met je cijferlijst waarop getallen onder de 8,8 niet voorkomen gaat proberen een werkgever in te palmen met je kwaliteiten.
De een voelt zich er goed bij om 12 uur per dag te studeren, alles negens te halen en de studie netjes binnen de gestelde termijn af te ronden, de ander voelt zichzelf het lekkerst door nog geen half uur per dag aan zijn/haar studie te besteden, een beetje te werken om in de weekends nog wat liters alcohol of grammetjes weed erdoorheen te jagen en dan maar een jaartje langer over de studie te doen. Er zijn natuurlijk ook mensen die dit laatste doen en die het nog klaarspelen om binnen 4 jaar cumlaude te slagen, of juist andersom...mensen die alleen maar bezig zijn met studeren, zich niet meer kunnen herinneren hoe het ook alweer was om met andere mensen te praten, en er alsnog 6 jaar voor nodig hebben om de gekozen opleiding met hakken over de sloot af te ronden. Uiteindelijk komen we er wel
Ga het de studenten die hun studietijd zo aangenaam mogelijk willen maken omdat ze het zich over een paar jaar niet meer kunnen permitteren zo af en toe de losbol uit te hangen (simpelweg omdat de verantwoordelijkheden dan wat zwaarder op de schoudertjes rusten), nou iig niet kwalijk nemen dat ze wat minder uren per week aan hun studie besteden dan dat van hen wordt verwacht.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:07:48 #112
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32486683
quote:

[..]

Jij bent echt een relschopper he.... Ik stel voor dat je eens een dagje komt kijken bij mijn studie.... waar we zoal mee bezig zijn... kijken of je het uberhaupt volhoudt om niet in slaap te vallen tijdens het fouriertheorie college...

Dus als je niet weet waar je over praat, hou je mond dan. Tuurlijk zijn er studies waar mensen weinig doen en veel in de kroeg zitten..... maar dat beeld is absoluut niet het beeld van wat alle studenten doen. Sterker nog, ik denk dat er bij betastudies vrij weinig mensen zijn die veel gaan zuipen.... Nog sterker, ik ken zelfs studenten die in hun vrije tijd nog met hun studie bezig zijn.... Dus hou alsjeblieft op met dat gegeneraliseer van studenten doen niks en zijn lui. Ik mag toch ook niet zeggen dat marokkanen crimineel zijn alleen maar omdat dat beeld zo geschetst wordt door de media?
pi_32486882
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:07 schreef maniack28 het volgende:

[..]
Sterker nog, ik denk dat er bij betastudies vrij weinig mensen zijn die veel gaan zuipen....
Hebben ze ook een leven?
quote:
Nog sterker, ik ken zelfs studenten die in hun vrije tijd nog met hun studie bezig zijn....
Wat is vrije tijd voor een student? Het is heel normaal dat je buiten colleges e.d. nog iets moet doen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:22:19 #114
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32487062
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Hebben ze ook een leven?
Nee want ze moeten te hard studeren, daarom hebben ze geen tijd om iets anders te doen. Ik ben zelf al tegen de 50 uur per week aan mijn studie bezig, als je dan ook nog werkt, dan is er idd vrij weinig tijd over om te zuipen ja
quote:
[..]

Wat is vrije tijd voor een student? Het is heel normaal dat je buiten colleges e.d. nog iets moet doen.
Ja, dat is zeer zeker normaal... maar het is niet normaal dat een students naast de 50 uur die hij bezig is ook nog minimaal 10 uur moet werken voor een kutsalaris om rond te komen. Of wil jij beweren dat iedereen in Nederland een 60 uurige werkweek maakt?

Kijk, als jij 10 uur per week college hebt (die ken ik ook ja ) en dan gaat zeuren dat je per week 5 uur kwijt bent aan het lezen van een tekst dan heb je geen recht van spreken... en ja die studies zijn er, maar ik vind het erg generaliserend als alle studenten worden genaaid omdat er een paar studies zijn waar men niks uitvoerd.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:29:49 #115
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32487273
Precies, loop maar eens een trimester met een studie mee bij ons op de TU/e. Er zijn inderdaad studies hier in Nederland waar je bijna niks hoeft uit te voeren, maar dit is echt niet bij alle studies zo.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32487575
Wat voor een opleiding heeft Rutte zelf genoten?
Hoeveel jaar staat daarvoor?
Hoe lang heeft hij daarover gedaan?

Please, do tell..
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:42:19 #117
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32487616
Drs. M. (Mark) Rutte werd op 14 februari 1967 in Den Haag geboren. Rutte studeerde in 1992 aan de Rijksuniversiteit Leiden af in de geschiedenis van Nederland.

Volgens mij heeft hij 8 jaar over zijn studie gedaan (op posts in andere topics afgaand).
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32487836
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
Drs. M. (Mark) Rutte werd op 14 februari 1967 in Den Haag geboren. Rutte studeerde in 1992 aan de Rijksuniversiteit Leiden af in de geschiedenis van Nederland.

Volgens mij heeft hij 8 jaar over zijn studie gedaan (op posts in andere topics afgaand).
Geschiedenis?
Als hij nou een echte studie had gedaan, was hij misschien nog geloofwaardig. Wat een sufkut.
8 jaar?
Is dat niet een studie van circa 5 jaar?

Heeft hij lekker lopen beesten, feesten, tijd verneukt, tijdens z'n studie.. werkt nu.. gunt anderen niet dat ze ook wat uitlopen met de studie en wil de regels nu gaan veranderen?

Echt, te triest voor woorden..
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:58:44 #119
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32488081
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Geschiedenis?
Als hij nou een echte studie had gedaan, was hij misschien nog geloofwaardig. Wat een sufkut.
Héhé
quote:
8 jaar?

Heeft hij lekker lopen beesten, feesten, tijd verneukt, tijdens z'n studie.. werkt nu.. gunt anderen niet dat ze ook wat uitlopen met de studie en wil de regels nu gaan veranderen?

Ik vind het eigenlijk een beetje gezeik dat Rutte langer over zijn studie heeft gedaan en daarom er niets over mag zeggen. Die man bedenkt het beleid natuurlijk niet volledig zelf. En is een verpersoonlijking van het onderwijsbeleid.
pi_32488305
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Héhé
Als hij nou een fatsoenlijke opleiding deed in de stad waar jij woont..

Maar nee.
quote:
[..]

Ik vind het eigenlijk een beetje gezeik dat Rutte langer over zijn studie heeft gedaan en daarom er niets over mag zeggen. Die man bedenkt het beleid natuurlijk niet volledig zelf. En is een verpersoonlijking van het onderwijsbeleid.
Subjectief, het is namelijk ronduit hypocriet dat hij hiermee komt, klaar.
Er zijn maar weinig strebertjes in de politiek, die in een sneltrein hun (behoorlijke) opleiding (van enige waarde) hebben afgerond en dus geen tijd hebben verloren ofwel: geld hebben verkwanst.
Alleen dan, en dan alleen mag je zoiets zeggen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:09:23 #121
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32488395
Wow... een Nederlandse vertaling van de mooie wiskundige term, if and only if dan en alleen dan
pi_32488519
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:09 schreef maniack28 het volgende:
Wow... een Nederlandse vertaling van de mooie wiskundige term, if and only if dan en alleen dan
Wiskundige term?
Het wordt inderdaad veel in het Engels gebruikt.

Had je ook nog een mening in dit topic?
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:30:21 #123
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32489006
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wiskundige term?
Het wordt inderdaad veel in het Engels gebruikt.

Had je ook nog een mening in dit topic?
Ja, die heb ik alllaaaaaaaaaaaaang gegeven
pi_32492974
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:30 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja, die heb ik alllaaaaaaaaaaaaang gegeven
Good girl.
pi_32494180
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Héhé
[..]

Lekker geloofwaardige verpersoonlijking dan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32500837
Rutte zegt dat studenten maximaal uitgedacht moeten worden om hun talenten tot volledige ontplooing te laten komen.

Meneer de staatssecretaris gaat er dus vanuit dat mensen zich alleen kunnen ontplooien als ze met hun neus in de boeken zitten. Meent meneer Rutte nou dat hij zich totaal niet ontplooit heeft in de tijd dat hij tijdens zijn studentenjaren niet studeerde maar veel werk voor de VVD deed? Dat kan hij toch niet menen. Verder, als hij vindt dat studenten meer uitdaging moeten krijgen dan moet hij niet zeuren bij de studenten maar bij de Universiteiten. Ook moet hij eens stoppen met WO studenten het gevoel geven dat ze puur een masteropleiding zijn voor het HBO.

Rutte: "Ik ben daar enorm van geschrokken. Hoger onderwijs wordt de komende jaren nog belangrijker dan het al is. We moeten onze concurrentiepositie ten opzichte van China en de VS verbeteren, en dat vraagt om nieuwe leiders in ons land. Die moeten voor een belangrijk deel uit het hoger onderwijs komen."

Nee, meneer Rutte heeft zeven jaar over z´n studie geschiedenis gedaan. Alsof DAT zo´n studie is die enorm bijdraagt aan de concurrentiepositie met China en de USA. (Verder niks verkeerds over geschiedenis hoor, ik vond het altijd het leukste vak op de middelbare school).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2005 09:51:51 ]
pi_32500923
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Geschiedenis?
8 jaar?

Nee, dat heeft hij niet gedaan. Meneer Rutte heeft veel werk gedaan voor de VVD in zijn studentenjaren. Ik geloof zelfs dat hij voorzitter was van de jeugdafdeling. Maar hoe dan ook, ook voor dit soort serieuze dingen mogen studenten van meneer Rutte blijkbaar geen tijd meer vrijmaken, want anders gaan ze dubbel collegegeld betalen.
pi_32505334
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat heeft hij niet gedaan. Meneer Rutte heeft veel werk gedaan voor de VVD in zijn studentenjaren. Ik geloof zelfs dat hij voorzitter was van de jeugdafdeling. Maar hoe dan ook, ook voor dit soort serieuze dingen mogen studenten van meneer Rutte blijkbaar geen tijd meer vrijmaken, want anders gaan ze dubbel collegegeld betalen.
okok, dat is wel wat beter dan, maar toch doet hij langer over zijn studie en hij wil dat nu afschaffen..
Vind ik echt niét kunnen. Daarnaast wordt er gezegd dat studenten harder moeten studeren, ze mogen echt wel even wat onderzoek uitvoeren naar diverse opleidingen, een aantal vereisen momenteel al veel werk anders haal je het gewoon niet (in een keer).
  woensdag 23 november 2005 @ 13:12:02 #129
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32505380
Ik doe vrijwilligerswerk.. dat is ook een serieuze aangelegenheid en belangrijk voor onze maatschappij... zonder vrijwilligers waren we nergens
  woensdag 23 november 2005 @ 19:38:54 #130
121825 -beyond-
pi_32516292
En dan vind ik het argument nog steeds het sterkst, waarop baseren ze dit wel niet???

Over een flut onderzoekje van de Telegraaf?

Ik zou de methodologische onderbouwing wel eens willen lezen!!!
pi_32517284
Een studie in 5 jaar afronden (ik heb er een jaartje bijgedaan) wil nog niet perse zeggen dat de student in kwestie ook continu met zijn neus in de boeken zit. Als ik straks ben afgestudeerd (binnen 5 jaar) heb ik het veruit het grootste deel van de tijd:

geslapen, gezopen, doelloos op internet gesurfd, geneukt, gegeten, apatisch voor me uit liggen staren op de bank, stripboeken gelezen, junkfood naar binnen gewerkt, gemasturbeerd, wolkjes geteld vanuit mijn slaapkamerraam, met bedenkelijke personen in de kroeg gehangen, op de plee gezeten, onder de douche gestaan en op FOK! gepost in zinloze topics over studenten die harder moeten werken.

Maar verdomme, wat een leerzame studietijd was het!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32518070
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:10 schreef nozem het volgende:
Een studie in 5 jaar afronden (ik heb er een jaartje bijgedaan) wil nog niet perse zeggen dat de student in kwestie ook continu met zijn neus in de boeken zit. Als ik straks ben afgestudeerd (binnen 5 jaar) heb ik het veruit het grootste deel van de tijd:

geslapen, gezopen, doelloos op internet gesurfd, geneukt, gegeten, apatisch voor me uit liggen staren op de bank, stripboeken gelezen, junkfood naar binnen gewerkt, gemasturbeerd, wolkjes geteld vanuit mijn slaapkamerraam, met bedenkelijke personen in de kroeg gehangen, op de plee gezeten, onder de douche gestaan en op FOK! gepost in zinloze topics over studenten die harder moeten werken.

Maar verdomme, wat een leerzame studietijd was het!
Als we nou eens allemaal Kunstgeschiedenis zouden studeren..
pi_32518352
Ik ben het wel eens met Rutte hoor, ik denk dat ik elke week hooguit de 30 uur haal. Maar het verschilt ook per periode, sommige vakken liggen mij andere niet. In sommige periodes kan ik vakken doen met 30 uur in de week terwijl andere slechts 25 uur nodig hebben en andersom gebeurt ook wel eens.
Dus het slaat nergens op dat ze harder moeten studeren, zolang ze hun ECTS maar halen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_32518703
Misschien zou het schelen als er niet zoveel bezuinigd werd/was op onderwijs. Heel veel 'lesuren' zijn bijvoorbeeld veranderd in zelfstudie. Zo heb je bij sommige (HBO-)studies maar 10-15 uur les. Dan staan de rest van de uren voor zelfstudie, maar bijna niemand heeft die tijd nodig.

Ik zou liever zien dat er wat meer geld voor onderwijs zou komen, zodat er meer echte lesuren kunnen komen.
Te huur, per minuut of voor een uur.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:03:32 #135
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32521129
Nou ik heb met 32 uur toch echt wel genoeg uren per week
pi_32521951
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:03 schreef maniack28 het volgende:
Nou ik heb met 32 uur toch echt wel genoeg uren per week
Rekenen jullie (werk)colleges ook mee?
pi_32522930
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Rekenen jullie (werk)colleges ook mee?
Zelfs met colleges zijn er weken dat ik amper de 10 uur haal.

Wat ik dan verder met mijn leven doe? Zie boven.
  woensdag 23 november 2005 @ 23:00:10 #138
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32523207
Ergens heeft Rutte gelijk. Ik haal met mijn technische studie ook geen veertig uur in de week. Aantal hoorcolleges is ongeveer twintig, nou per dag twee uur zelfstudie of aan een opdracht werken en ik kom op de dertig. Als het druk is, ja dan wil ik de veertig of hoger halen.

Maar ... ten eerste heb ik nooit met de overheid afgesproken hoeveel uur ik moet studeren. Heel jammer maar helaas voor Rutte. Ten tweede zijn er weinig mensen die echt veertig uur in de week werken, en ja, ik zie genoeg om me heen dat werknemers ook liever lui dan moe zijn. Als ze maar iets kunnen opschrijven wat met werk te maken heeft, zullen ze het direct doen. Ja, op je werk 'werk' je wel, al kun je niets doen als de goederen niet op tijd geleverd zijn of de stroom uitvalt. En als laatst: als Rutte intensivering wilt, moet hij maar universiteiten aansporen een actiever en gevarieerder lesprogramma aan studenten te bieden en daar hij zal daarvoor ook geld moeten uittrekken.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_32523214
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:51 schreef nozem het volgende:

[..]

Zelfs met colleges zijn er weken dat ik amper de 10 uur haal.

Wat ik dan verder met mijn leven doe? Zie boven.
En het is wel een opleiding? Geen LOI sensatie?
So, what do you do?
pi_32523303
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

En het is wel een opleiding? Geen LOI sensatie?
So, what do you do?
Geografie, universiteit.

Daar staat overigens tegenover dat ik tijdens sommige weken gedwongen ben om elke dag 6 uur te studeren om achterstallig onderhoud weg te werken. Maar dan nog is het te doen, en dan nog doe ik te weinig. Rutte heeft gelijk. Als ik elke week van het studiejaar 30 uur in de week zou studeren, dan zou ik mijn studie binnen 3 jaar kunnen halen.

Ik zou billenkoek moeten hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door nozem op 23-11-2005 23:08:48 ]
pi_32523521
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:00 schreef Flumina het volgende:
Ergens heeft Rutte gelijk. Ik haal met mijn technische studie ook geen veertig uur in de week. Aantal hoorcolleges is ongeveer twintig, nou per dag twee uur zelfstudie of aan een opdracht werken en ik kom op de dertig. Als het druk is, ja dan wil ik de veertig of hoger halen.
Lijkt me redelijk... Het is iig meer dan de gemiddelde pretstudie.
quote:
Maar ... ten eerste heb ik nooit met de overheid afgesproken hoeveel uur ik moet studeren.
Je hebt geen contract oid ondertekend, maar het aantal EC voor een cursus is wel een richtlijn: 1 EC = 28 uur studie (incl colleges).

Als blijkt dat opleidingen studiepunten 'voor niets' weggeven (dwz: teveel EC voor een cursus waar in praktijk nauwelijks tijd aan besteed hoeft te worden), dan worden ze hopelijk hard op de vingers getikt bij de accreditatie.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32523747
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

[..]

Je hebt geen contract oid ondertekend, maar het aantal EC voor een cursus is wel een richtlijn: 1 EC = 28 uur studie (incl colleges).

Als blijkt dat opleidingen studiepunten 'voor niets' weggeven (dwz: teveel EC voor een cursus waar in praktijk nauwelijks tijd aan besteed hoeft te worden), dan worden ze hopelijk hard op de vingers getikt bij de accreditatie.
Zo had ik laatst een tentamen voor 4 ects (112 studie-uren) Ik denk dat ik er al met al, inclusief colleges, zo'n 20 uur mee bezig ben geweest.
  donderdag 24 november 2005 @ 09:23:32 #143
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32529710
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

[..]

Okay, ik krijg 7,5 ECTS voor een vak wat 2 periodes duurt, ik heb 2 uur college en 4 uur werkcollege, dat maakt 6 uur per week maal 20 weken is 120 uur... daar waar ik er 210 uur moet besteden.. ik doe ongeveer 4 uur per week wat aan dat vak, dus dat maakt 4x20 = 80 uur, dus dat is 200 uur... + leren voor de toetsweek zit ik toch mooi in de richting En dan heb ik dus 4 van die vakken... dus dat is zeg maar 40-50 uur per week

Ik heb overigens wel 1 vak gehad waar je ook 7,5 ECTS voor kreeg, de wetenschappelijke revolutie heette dat.. boekje van 120 blz.. dag voor de tosts lezen (3 uur werk), even samenvatten (2 uur werk) en dan toets maken, totaal 10 uur gekost en voor 210 uur punten
pi_32532240
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef nozem het volgende:

[..]

Zo had ik laatst een tentamen voor 4 ects (112 studie-uren) Ik denk dat ik er al met al, inclusief colleges, zo'n 20 uur mee bezig ben geweest.
Lekker efficient toch? Niets mis mee .
  donderdag 24 november 2005 @ 11:35:08 #145
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32532323
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lekker efficient toch? Niets mis mee .
in vergelijking met andere vakken is het wel een beetje raar ja Maar goed, mij hoor je niet klagen.. ik heb gewoon extra punten gehaald
  donderdag 24 november 2005 @ 13:33:10 #146
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32535269
Ik haal de 40 uur per week wel gemiddeld met studeren, fulltime baan toch? En ik doe dan nog "maar" HTO.
Daarnaast ben ik niet van plan nog een bijbaantje ofzo te pakken, 40 uur werken aan mijn studie vind ik wel genoeg. En als ik het niet meer met mijn stufi zou halen dan leen ik er wel wat bij.
Ik wil niet dat het ten koste gaat van mijn studie.

Anyway, ik ben blij als ik mijn diploma heb en er van af ben.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:39:47 #147
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_32535459
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef DionysuZ het volgende:

Waarvan 2 jaar vrijwel fulltime als landelijk voorzitter van de JOVD.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 24 november 2005 @ 13:44:52 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_32535599
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:09 schreef maniack28 het volgende:
Volgens mij wordt het vooral met 'dan en slechts dan' vertaald in het Nederlands.

Rutte heeft gelijk, mits de studiefinanciering zo hoog wordt dat studenten zichzelf kunnen onderhouden. Anders verlang je dat mensen een werklast van minimaal 50 uur per week hebben om zichzelf te kunnen onderhouden, en dat lijkt me, bij Nederlandse begrippen 'inhumaan'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32535671
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Waarvan 2 jaar vrijwel fulltime als landelijk voorzitter van de JOVD.
maar heeft hij toen ook zijn studiefinanciering doorbetaald gekregen dat is de vraag
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:14:48 #150
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_32536381
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar heeft hij toen ook zijn studiefinanciering doorbetaald gekregen dat is de vraag
Vind je dat de meest relevante vraag?
Aangezien hij wel ingeschreven stond bij de Universiteit, zal hij ook wel stufi ontvangen hebben. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat hij er geen 8 jaar over gedaan heeft omdat hij alleen maar in de kroeg zat....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_32538019
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Aangezien hij wel ingeschreven stond bij de Universiteit, zal hij ook wel stufi ontvangen hebben. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat hij er geen 8 jaar over gedaan heeft omdat hij alleen maar in de kroeg zat....
ja als het aan hem ligt mogen de nevenactiviteiten geen smoes zijn voor studievertraging.
omdat studievertraging geld kost leek mij dat relevant. (want daar is het immers allemaal om te doen geld)
  donderdag 24 november 2005 @ 16:20:02 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32540055
Maar dat Vrij Nederland tegen die actie is en het laat merken, laat zien dat Vrij Nederland weer veel geschreeuw en weinig wol produceert.

Ik ben het verder deels eens met Rutte: er lopen nog veel studenten rond die denken dat ze nog op de middelbare school zitten. Maar er zit een hoog verschil tussen het middelbaar en het hoger onderwijs.
pi_32540111
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Waarom gaat de heer Rutte er dan van uit dat als ik 8 jaar over mijn studie doe, dat wel komt omdat ik alleen maar in de kroeg zit?
pi_32540911
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarom gaat de heer Rutte er dan van uit dat als ik 8 jaar over mijn studie doe, dat wel komt omdat ik alleen maar in de kroeg zit?
en daar doelde ik op
  donderdag 24 november 2005 @ 16:54:37 #155
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32541031
Ik weet niet wat die Rutte loopt te zeiken hoor, maar ik ben echt RUIM 40 uur aan het studeren. 2 dagen stage van 8 uur = 16 uur. Dan heb ik nog 16 uur college over drie dagen verspreid is samen 32 uur en ik ben wel meer dan 8 uur bezig met boeken lezen, scripties schrijven, lesvoorbereidingen maken voor mijn stage, noem maar op. Ik heb dan nog de mazzel dat 1 stagedag betaald is en ik dus geen bijbaan heb.

Ik weet niet welke studenten hij spreekt, maar ik ken nu geen enkele student die alleen loopt te feesten en te zuipen. De studenten die het vorig jaar deden zijn allemaal al lang afgevallen.
pi_32541174
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:54 schreef Silmarwen het volgende:
Ik weet niet wat die Rutte loopt te zeiken hoor, maar ik ben echt RUIM 40 uur aan het studeren. 2 dagen stage van 8 uur = 16 uur. Dan heb ik nog 16 uur college over drie dagen verspreid is samen 32 uur en ik ben wel meer dan 8 uur bezig met boeken lezen, scripties schrijven, lesvoorbereidingen maken voor mijn stage, noem maar op. Ik heb dan nog de mazzel dat 1 stagedag betaald is en ik dus geen bijbaan heb.

Ik weet niet welke studenten hij spreekt, maar ik ken nu geen enkele student die alleen loopt te feesten en te zuipen. De studenten die het vorig jaar deden zijn allemaal al lang afgevallen.
Je vindt je studie zeker heel leuk?
  donderdag 24 november 2005 @ 17:01:07 #157
54772 Silmarwen
pi_32541210
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ben je blij met je studie?
Ja.
pi_32541236
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:01 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja.
Deed je niet iets met kinderen, SlimArwen.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:03:48 #159
54772 Silmarwen
pi_32541277
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Deed je niet iets met kinderen, SlimArwen.
Is dat relevant voor de discussie?
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:39:53 #160
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32583302
quote:

[..]

Dat is echt een vooroordeel.
Era Vulgaris
pi_32584179
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Precies, ik werk er meestal tussen de 20 en 25 uur per week bij. En studeer een ruime 25 uur per week. Samen ga je dan al snel richting de 50 uur per weer. Het spijt me zeer maar van die karige stufi kun je niet eens je huur betalen.
Meneer Rutte kan dan wel stellen dat we maar wat meer moeten lenen, maar me dunkt dat hij zelf nooit die afweging heeft moeten maken gedurende zijn studietijd. Hij moet eens beseffen dat lenen voor erg veel studenten erg afschrikkend werkt.
Lenen is geen serieuze algemene optie. Studenten kunnen het doen, maar het beleid zou er juist op moeten zijn dat zo min mogelijk studenten moet lenen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32584424
jullie zeiken alsmaar op Rutte omdat jullie zelf studeren.

Ik ben met hem eens, HARDER STUDEREN, want Nederland moet een concurrerende kenniseconomie blijven. Als je daar niet mee eens bent, dan stop je maar met je studie.

Het is niet anders, HARDER STUDEREN.
Verwijderd door Admin.
pi_32584738
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:19 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

Ik ben met hem eens, HARDER STUDEREN, want Nederland moet een concurrerende kenniseconomie blijven. Als je daar niet mee eens bent, dan stop je maar met je studie.

De suggestie dat iedereen op dit moment al niet hard studeert, klopt gewoon niet.
pi_32585249
quote:
Alsof een horde 'zeer hard studerende'* communicatiewetenschap studenten onze 'kenniseconomie' een impuls geven!

* maar liefst 15 uur per week!
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:37 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32590418
quote:

Lol, grapjas. We worden nooit een kenniseconomie zolang we beleid houden dat alleen maar leerfabrieken stimuleert en studenten creeert die voor de 6jes gaan om maar op tijd af te studeren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:03:52 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32590467
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:46 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Alsof een horde 'zeer hard studerende'* communicatiewetenschap studenten onze 'kenniseconomie' een impuls geven!

* maar liefst 15 uur per week!
En ook dat is weer zo'n heel vervelend iets van tegenwoordig. Niks wordt als nuttig beschouwd op beta-studies na. Al het andere wordt gezien als lamballen zonder enig nut.
pi_32591035
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Lol, grapjas. We worden nooit een kenniseconomie zolang we beleid houden dat alleen maar leerfabrieken stimuleert en studenten creeert die voor de 6jes gaan om maar op tijd af te studeren.
Dat ben ik met je eens. Universiteiten zijn in het geheel niet geinteresseerd in studenten; wel in het geld wat studenten opleveren, zeker als ze op tijd afstuderen.

Mijns inziens mag het collegegeld alleen omhoog als er ook wat voor terugkomt; zoals een hogere kwaliteit. Ik geef zelf trainingen en daar betalen mensen redelijk geld voor en als ik dat niet goed doe dan wordt ik daar keihard op afgerekend. Dat is dus echt niet het geval op de universiteit.

De overheid kennende zullen ze weer met kostenverhogingen aankomen zonder het achterliggende systeem te veranderen. Waarom is er niemand met lef of visie?

Ten aanzien van het afzeiken van bepaalde studierichtingen ben ik trouwens wat minder genuanceerd; van sommige studierichtingen is nu eenmaal bekend dat ze een bepaald slag mensen trekken en dat er creatief wordt omgegaan met cijfers om mensen af te laten studeren. Dat soort zaken is ook erg slecht; zo krijgt een studie in het algemeen een slechte naam. Maar ook hier zie je weer het probleem opduiken van het huidige systeem; kwantiteit wordt beloond niet kwaliteit.
pi_32591045
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]
Al het andere wordt gezien als lamballen zonder enig nut.
Leg jij me even uit wat onze maatschappij heeft aan vele nieuwe communicatiewetenschap-afgestudeerden per jaar?
pi_32591079
Ik heb trouwens een bloedhekel aan volk dat de kantjes er van af loopt en hun best doen NIET hoger dan een 6 te halen.

En er dan nog trots op zijn ook!

[ Bericht 3% gewijzigd door klnvntrbyt op 26-11-2005 11:54:52 ]
pi_32591343
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lenen is geen serieuze algemene optie. Studenten kunnen het doen, maar het beleid zou er juist op moeten zijn dat zo min mogelijk studenten moet lenen.
Want?
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:07:24 #171
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32591683
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Want?
Lenen is nooit goed... dan krijgen mensen schulden... en dan gaan ze dieper in de schulden... en nog dieper.... en dan...
pi_32591716
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:07 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Lenen is nooit goed... dan krijgen mensen schulden... en dan gaan ze dieper in de schulden... en nog dieper.... en dan...
Het is onzin dat lenen nooit goed is. Als iemand met geld om kan gaan dan is er niets mis met lenen. Lenen is af en toe ook gewoon noodzakelijk of denk je dat iedereen die 2,5 ton van het thuis zo op tafel heeft gelegd?
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:19:46 #173
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32591920
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is onzin dat lenen nooit goed is. Als iemand met geld om kan gaan dan is er niets mis met lenen. Lenen is af en toe ook gewoon noodzakelijk of denk je dat iedereen die 2,5 ton van het thuis zo op tafel heeft gelegd?
Nee, maar das wat anders... dan heb je een vaste baan en dan weet je best zeker dat je dat af kan betalen. Wie zegt dat ik een baan krijg als ik afgestudeerd ben? Daar is geen garantie voor...
pi_32592058
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Universiteiten zijn in het geheel niet geinteresseerd in studenten; wel in het geld wat studenten opleveren, zeker als ze op tijd afstuderen.

Mijns inziens mag het collegegeld alleen omhoog als er ook wat voor terugkomt; zoals een hogere kwaliteit. Ik geef zelf trainingen en daar betalen mensen redelijk geld voor en als ik dat niet goed doe dan wordt ik daar keihard op afgerekend. Dat is dus echt niet het geval op de universiteit.

De overheid kennende zullen ze weer met kostenverhogingen aankomen zonder het achterliggende systeem te veranderen. Waarom is er niemand met lef of visie?

Ten aanzien van het afzeiken van bepaalde studierichtingen ben ik trouwens wat minder genuanceerd; van sommige studierichtingen is nu eenmaal bekend dat ze een bepaald slag mensen trekken en dat er creatief wordt omgegaan met cijfers om mensen af te laten studeren. Dat soort zaken is ook erg slecht; zo krijgt een studie in het algemeen een slechte naam. Maar ook hier zie je weer het probleem opduiken van het huidige systeem; kwantiteit wordt beloond niet kwaliteit.
Krijgt een universiteit meer geld wanneer een student op tijd afstudeert? Dat wist ik niet. Hoe zit die regeling in elkaar?
New Yorker in spe
pi_32592455
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:19 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, maar das wat anders... dan heb je een vaste baan en dan weet je best zeker dat je dat af kan betalen. Wie zegt dat ik een baan krijg als ik afgestudeerd ben? Daar is geen garantie voor...
Dan moet je een studie kiezen met perspectieven. Teveel mensen in Nederland kiezen een studie met nauwelijks perspectief op de arbeidsmarkt. Daar hoeft de samenleving niet voor op te draaien.
pi_32593335
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:03 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Is dat relevant voor de discussie?
Ja, om je opleiding in te schatten en kijken of men daar echt zoveel tijd nodig hebt, of dat jij het alleen bent.
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:35:57 #177
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_32593495
ik doe een studie waar als je gewoon aanwezig bent ook wel 35 uur aan vast zit. En ik zou het er best aan willen besteden er is alleen een probleem. Ik moet ook nog 4 uur per dag reizen omdat ik nog op kamers zit en ik wil toch ook wel gaan werken omdat het toch snel gaat met het het geld.

conclusie: de stufi moet worden afgestemd op de opleiding.....
Life is easy with your eyes closed
pi_32593579
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

klopt. En we hollen het studiehuis uit. Het idee achter studiehuis kan wel werken. De praktijk vaak niet en als we nu nog meer moeilijke vakken las natuurkunde gaan schappen zullen we nooit een kenniseconomie worden. Oftewel, de ambities zijn niet reeel vergeleken het beleid.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32593685
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik dacht dat wel lgisch was dat het niet ging om lenen va een huis. tuurlijk moet je daarvoor lenen. Maar dat is eigenlijk het enige. ik vind lenen voor een auto, vakantie,mboeil of iets dergelijks namelijk niet goed. noodzakelijke iets als een huis moet kunnen. Als het nodig is om te studeren ook. Maar als het even kan natuurlijk niet. Luxe hoeft niet betaalt te worden door overheid. maar als je maar in staat wordt gesteld te kunnen studeren zonder te lenen. Dus kamer, collegegeld en boeken betaalbaar maken. Uitgaan en vakanties werken ze dan maar zelf voor. Maar er zijn er nu zat die moeten werken voor studie, alleen om te kunnen studeren.
And that is the news.''
pi_32593743
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan moet je een studie kiezen met perspectieven. Teveel mensen in Nederland kiezen een studie met nauwelijks perspectief op de arbeidsmarkt. Daar hoeft de samenleving niet voor op te draaien.
Dan moet je wel de arbeismarkt voorspellen. Er zijn studies waarin veel mogelijkheden waren. Beginnen mensen eraan en tegen de tijd dat ze klaar zijn is het totaal anders.
And that is the news.''
pi_32593774
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:46 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik dacht dat wel lgisch was dat het niet ging om lenen va een huis. tuurlijk moet je daarvoor lenen. Maar dat is eigenlijk het enige. ik vind lenen voor een auto, vakantie,mboeil of iets dergelijks namelijk niet goed. noodzakelijke iets als een huis moet kunnen. Als het nodig is om te studeren ook. Maar als het even kan natuurlijk niet. Luxe hoeft niet betaalt te worden door overheid. maar als je maar in staat wordt gesteld te kunnen studeren zonder te lenen. Dus kamer, collegegeld en boeken betaalbaar maken. Uitgaan en vakanties werken ze dan maar zelf voor. Maar er zijn er nu zat die moeten werken voor studie, alleen om te kunnen studeren.
Met het lenen voor een auto is ook niets mis, mits de looptijd van de lening parallel loopt met de economische afschrijvingen en levensduur van de auto. Het is inderdaad dom om 20 jaar lang af te lossen en rente te betalen voor de aankoop van een auto waar je 5 jaar mee kunt rijden. Het is echter niet dom om 3 jaar af te lossen en rente te betalen voor de aankoop van een auto waar je 5 jaar mee kunt rijden. Een auto heb je vaak toch nodig en als je het geld niet ineens kunt voldoen dan moet je toch iets. Een lening is dan vaak een oplossing die meer praktisch is dan 5 jaar sparen.

Een studie is een investering in de toekomst, net zoals dat een huis een waardevaste investering is. Een vakantie is dat niet, een mobiel ook niet.
pi_32593808
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met het lenen voor een auto is ook niets mis, mits de looptijd van de lening parallel loopt met de economische afschrijvingen en levensduur van de auto. Het is inderdaad dom om 20 jaar lang af te lossen en rente te betalen voor de aankoop van een auto waar je 5 jaar mee kunt rijden. Het is echter niet dom om 3 jaar af te lossen en rente te betalen voor de aankoop van een auto waar je 5 jaar mee kunt rijden. Een auto heb je vaak toch nodig en als je het geld niet ineens kunt voldoen dan moet je toch iets. Een lening is dan vaak een oplossing die meer praktisch is dan 5 jaar sparen.

Een studie is een investering in de toekomst, net zoals dat een huis een waardevaste investering is. Een vakantie is dat niet, een mobiel ook niet.
Die toekomst is wel verrekte lastig met een studieschuld van 20.000 euro.
And that is the news.''
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:53:06 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32593817
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dan moet je wel de arbeismarkt voorspellen. Er zijn studies waarin veel mogelijkheden waren. Beginnen mensen eraan en tegen de tijd dat ze klaar zijn is het totaal anders.
ICT-sector is daar een goed voorbeeld van... ken een hoop mensen die dat gedaan hebben en geen baan kregen de afgelopen periode...
pi_32593839
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat klopt, al is het vaak niet helemaal koffiedik kijken. Van bepaalde studies is duidelijk dat ze weinig perspectief bieden op de arbeidsmarkt en bepaalde studies worden erg gehyped, zoals de ICT-studies een tijd terug. Nu is het perspectief een stuk minder, maar heel veel mensen zagen in dat er sprake was van een overtrokken hype die een keer moest gaan klappen.
pi_32593842
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zonder studie is die toekomst ook lastig.
pi_32594024
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat klopt, al is het vaak niet helemaal koffiedik kijken. Van bepaalde studies is duidelijk dat ze weinig perspectief bieden op de arbeidsmarkt en bepaalde studies worden erg gehyped, zoals de ICT-studies een tijd terug. Nu is het perspectief een stuk minder, maar heel veel mensen zagen in dat er sprake was van een overtrokken hype die een keer moest gaan klappen.
Afgelopen maandag stond er een artikel in de krant dat de arbeidsmarkt voor ICT'rs weer aan het aantrekken is en dat men binnenkort een tekort in het aanbod zal krijgen.
New Yorker in spe
pi_32594101
reactie op OP:
Ik ben 't er wel mee eens.
Ik doe een HBO opleiding, zit in het 3e jaar. En heb in die 3 jaar niet meer dan 5 bladzijden gezelen van alle boeken bij elkaar die ik heb moeten leren voor tentamens en nog haal ik het. En dat ligt niet aan mij.
Ik doe dus een voltijd opleiding, maar heb alleen woensdag les van 17:00 tot 20.30. Ik heb dus gewoon de tijd om er een voltijd baan naast te nemen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32594147
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:03 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Afgelopen maandag stond er een artikel in de krant dat de arbeidsmarkt voor ICT'rs weer aan het aantrekken is en dat men binnenkort een tekort in het aanbod zal krijgen.
Dan hoop ik dat er nu niet wederom een overtrokken hype gaat komen. Meestel reageert 'men' namelijk nogal overspannen op dit soort dingen. Er zijn heel veel ICT-ers beschikbaar in principe, alleen hebben velen zich laten omscholen of doen ze ander werk inmiddels.
pi_32594371
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zóveel is 20.000 euro nou ook weer niet, of je moet een vreselijke flutstudie hebben gedaan.
pi_32594419
Het is ook gewoon een investering. Als je nooit wilt investeren en nooit wilt lenen dan zul je je hele leven achter de kassa werken en in een studentenkamer wonen.
pi_32594887
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zonder studie is die toekomst ook lastig.
Precies. dat is ook het punt waarom studenten moeten werken. Dan blijft er minder tijd over voor de gemiddelde student. je hebt altijd uitzonderingen.

eigenlijk ben ik voor een ander systeem, waarin studenten aan de hand van prestaties worden beloond, maar dan ook de mogelijkheden krijgen zich volledige op studie te richten. Overigens lijkt het me normaal dat er tijd moet zijn om te sporten en/of bestuursfuncties uit te oefenen.
And that is the news.''
pi_32594976
Sporten moet juist gestimuleerd worden vind ik. Het systeem zoals in de VS met universiteitsteams is prachtig.
pi_32595574
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sporten moet juist gestimuleerd worden vind ik. Het systeem zoals in de VS met universiteitsteams is prachtig.
Sporten moet zeker gestimuleerd worden. Of het in Nederland haalbaar is om het net zo te doen als in de Vs wet ik niet. Je hebt hier gewoon minder mensen om al die teams te maken. Maar de intentie moet er zijn. Nadeel aan dat model is wel dat je of 5x in de week sport of niet. Een tussen weg is wel handig.
And that is the news.''
pi_32595683
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Sporten moet zeker gestimuleerd worden. Of het in Nederland haalbaar is om het net zo te doen als in de Vs wet ik niet. Je hebt hier gewoon minder mensen om al die teams te maken. Maar de intentie moet er zijn. Nadeel aan dat model is wel dat je of 5x in de week sport of niet. Een tussen weg is wel handig.
In principe heb je genoeg mensen om teams te maken hier. Het zou het sportgebeuren in Nederland ook een enorme impuls geven en het zal het aantal actieve leden van bepaalde sportbonden die het nu moeilijk hebben doen toenemen. Ik denk bijvoorbeeld aan honkbal, rugby, ijshockey....
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:23:40 #195
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32595775
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
pi_32617128
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:26 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Krijgt een universiteit meer geld wanneer een student op tijd afstudeert? Dat wist ik niet. Hoe zit die regeling in elkaar?
Het is eigenlijk zelfs andersom; studenten die niet op tijd afstuderen kosten zo ongeveer geld (afgezien van het collegegeld natuurlijk). Ik ben niet op de hoogte van de exacte details, maar hetzelfde concept is ook van toepassing op middelbare scholen. Vandaar dat ze iemand die voor een 2e keer dreigt te blijven zitten meestal proberen weg te werken.
  zondag 27 november 2005 @ 14:19:41 #197
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32617286
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zóveel is 20.000 euro nou ook weer niet, of je moet een vreselijke flutstudie hebben gedaan.
als je na je opleiding geen werk kan vinden, dan is 20.000 veel ja...
put
your
clothes
on!
pi_32617610
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:07 schreef Kluupkluup het volgende:
reactie op OP:
Ik ben 't er wel mee eens.
Ik doe een HBO opleiding, zit in het 3e jaar. En heb in die 3 jaar niet meer dan 5 bladzijden gezelen van alle boeken bij elkaar die ik heb moeten leren voor tentamens en nog haal ik het. En dat ligt niet aan mij.
Ik doe dus een voltijd opleiding, maar heb alleen woensdag les van 17:00 tot 20.30. Ik heb dus gewoon de tijd om er een voltijd baan naast te nemen..
Herkenbaar.

Ik word er soms echt gefrustreerd van. Meer inhoud en diepgang a.u.b.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32619636
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Jerruh het volgende:

[..]

als je na je opleiding geen werk kan vinden, dan is 20.000 veel ja...
Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan als je na je studie met ¤ 20.000 schuld zit en zonder baan.
  zondag 27 november 2005 @ 16:26:33 #200
84834 AnaDisciple
FreakOfNature
pi_32620824
Technisch gezien ben ik geen student meer (begin juli afgestudeerd) maar toch voelde ik me aangesproken.

Ik stoorde me eigenlijk het meest aan het feit dat we vaderlijk worden geadviseerd harder te studeren door iemand die 8 jaar gedaan heeft over zijn studie - geschiedenis, toch? - en daar onder andere als excuus bij haalt dat hij behoefte had aan een staatssecretaris die hem aanspoorde om wat sneller te zijn.

Het spijt mij geweldig, maar had hij nou echt zulke problemen met zelf nadenken? Ik las ergens dat hij onder andere 3,5 jaar voorzitter was geweest van de JOVD. Prioriteiten stellen vond ie dus ook al moeilijk... (dit is niet om de JOVD te veroordelen, en ook niet het feit dat hij voorzitter is geweest - leven de buiten-de-studie-activiteiten - maar misschien had hij wat meer van die tijd aan zijn studie kunnen besteden...)
Signature? watisdat?
  zondag 27 november 2005 @ 17:06:16 #201
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32621870
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan als je na je studie met ¤ 20.000 schuld zit en zonder baan.
hoezo?
als je zoals velen doen elke maand 700 euro leent, heb je zo 20000 schuld aan het einde van drie jaar (en dan bedoel ik dat veel mensen naas h un basisbeurs nog bijlenen). als je dan afstudeert en erna zijn geen banen beschikbaar in de richting waarin je afstudeert, dan heb je he tgemakkelijk voor elkaar...

ik ben van mening dat ze van bovenaf allemaal zo rond de pot dansen: dan moeten studenten maar rmeer werken, dan moeten ze maar lenen, ze moeten binnen de kortste tijd afstuderen anders dit, blablabla bladiebladiebla! wanneer krijgen we nou eindelijk eens kreten die gaan over beter onderwijs, betere studies, betere regelingen die eenduidiger, eerlijker en helderder zijn? mijn faculteit zit zonder voldoende docenten, waardoor verplichte projecten niet eens meer kunnen worden gegeven waardoor nominale studenten verplicht worden om studievertraging op te lopen. en okay, dat is niet de grote schuld van de grote meneren in den haag, maar door al die geldkraantjes en oeverloos langs elkaar praten, komt er gewoon geen verbetering...
put
your
clothes
on!
pi_32623476
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hoezo?
als je zoals velen doen elke maand 700 euro leent, heb je zo 20000 schuld aan het einde van drie jaar (en dan bedoel ik dat veel mensen naas h un basisbeurs nog bijlenen). als je dan afstudeert en erna zijn geen banen beschikbaar in de richting waarin je afstudeert, dan heb je he tgemakkelijk voor elkaar...

ik ben van mening dat ze van bovenaf allemaal zo rond de pot dansen: dan moeten studenten maar rmeer werken, dan moeten ze maar lenen, ze moeten binnen de kortste tijd afstuderen anders dit, blablabla bladiebladiebla! wanneer krijgen we nou eindelijk eens kreten die gaan over beter onderwijs, betere studies, betere regelingen die eenduidiger, eerlijker en helderder zijn? mijn faculteit zit zonder voldoende docenten, waardoor verplichte projecten niet eens meer kunnen worden gegeven waardoor nominale studenten verplicht worden om studievertraging op te lopen. en okay, dat is niet de grote schuld van de grote meneren in den haag, maar door al die geldkraantjes en oeverloos langs elkaar praten, komt er gewoon geen verbetering...
Dan doe je dus iets niet goed. Je leent maximaal voor een studie waar je later geen baan voor kunt vinden. Dat is hetzelfde als 20.000 regenjassen kopen om je winkeltje te beginnen in de Sahara.

Voor de rest ben ik het met je eens dat de kwaliteit van de scholen te wensen overlaat. Te weinig docenten, te weinig ruimten, te weinig specifieke ruimte, matige boeken, beperkte inhoud.. Allemaal heel erg herkenbaar.
  zondag 27 november 2005 @ 18:18:51 #203
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623609
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

er zijn allerlei relaxte regelingen, kun je niet afbetalen dan hoeft het ook niet.
  zondag 27 november 2005 @ 18:19:56 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32623635
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

er zijn allerlei relaxte regelingen, kun je niet afbetalen dan hoeft het ook niet.
Profiteren uit de staatsruif
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32623641
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo relaxt dat mensen volop gaan lenen, meer dan ¤ 20.000 euro schuld genereren en dat allemaal om een studie te volgen waar ze later geen werk mee kunnen vinden.

Dan heb ik liever dat ze gewoon gaan vakkenvullen.
  zondag 27 november 2005 @ 18:21:01 #206
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623662
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:26 schreef AnaDisciple het volgende:
Technisch gezien ben ik geen student meer (begin juli afgestudeerd) maar toch voelde ik me aangesproken.

Ik stoorde me eigenlijk het meest aan het feit dat we vaderlijk worden geadviseerd harder te studeren door iemand die 8 jaar gedaan heeft over zijn studie - geschiedenis, toch? - en daar onder andere als excuus bij haalt dat hij behoefte had aan een staatssecretaris die hem aanspoorde om wat sneller te zijn.

Het spijt mij geweldig, maar had hij nou echt zulke problemen met zelf nadenken? Ik las ergens dat hij onder andere 3,5 jaar voorzitter was geweest van de JOVD. Prioriteiten stellen vond ie dus ook al moeilijk... (dit is niet om de JOVD te veroordelen, en ook niet het feit dat hij voorzitter is geweest - leven de buiten-de-studie-activiteiten - maar misschien had hij wat meer van die tijd aan zijn studie kunnen besteden...)
dit is echt gezemel in de marge. Ja komt hypo over maar doet niks af aan zijn beleid en argumenten: dat is waar het om gaat, en niet of ie zelf nou 7 of 8 jaar bezig was.
  zondag 27 november 2005 @ 18:22:54 #207
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623715
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Profiteren uit de staatsruif
je moet dan natuurljk ook pragmatisch ingesteld zijn
  zondag 27 november 2005 @ 18:30:46 #208
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32623962
ik mag wel eens een beetje meer gestimuleerd worden al zeg ik het zelf.
  zondag 27 november 2005 @ 18:45:38 #209
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32624346
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef 1603 het volgende:
ik mag wel eens een beetje meer gestimuleerd worden al zeg ik het zelf.
ow ik help je er wel mee hoor...
put
your
clothes
on!
  zondag 27 november 2005 @ 18:49:26 #210
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32624455
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ow ik help je er wel mee hoor...
aah dankje, dat had ik nodig, ik ga er weer er weer tegenaan
  zondag 27 november 2005 @ 18:49:33 #211
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32624457
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan doe je dus iets niet goed. Je leent maximaal voor een studie waar je later geen baan voor kunt vinden. Dat is hetzelfde als 20.000 regenjassen kopen om je winkeltje te beginnen in de Sahara.

Voor de rest ben ik het met je eens dat de kwaliteit van de scholen te wensen overlaat. Te weinig docenten, te weinig ruimten, te weinig specifieke ruimte, matige boeken, beperkte inhoud.. Allemaal heel erg herkenbaar.
nou ja, trendstudies zat die eerst rooskleurige toekomst voorspellen en naderhand weinig tot geen banen opleveren. momenteel ook op mijn studie: er is nu en overschot aan architecten, waardoor het vrij pittig is om daar zelf tussne te komen. maar goed, lenen is gewoon vrij moeilijk omdat het vaak een gat opvullen is met materiaal uit een ander gat.. ik ga zelf goed me tmijn lening om, maar zat mensen die dat niet lukt.
put
your
clothes
on!
pi_32624503
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:49 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou ja, trendstudies zat die eerst rooskleurige toekomst voorspellen en naderhand weinig tot geen banen opleveren. momenteel ook op mijn studie: er is nu en overschot aan architecten, waardoor het vrij pittig is om daar zelf tussne te komen. maar goed, lenen is gewoon vrij moeilijk omdat het vaak een gat opvullen is met materiaal uit een ander gat.. ik ga zelf goed me tmijn lening om, maar zat mensen die dat niet lukt.
Het is aan ieder persoon in dit land aan zichzelf om te bepalen in hoeverre iemand meegaat in een hype of niet. Er zijn ook veel studies waarvan duidelijk is dat er slechts in beperkte mate werk in is, toch kiezen veel mensen er voor om deze studie te gaan doen. Om die studie te doen, moet je vaak ook wat lenen, wat inhoudt dat je een schuld gaat opbouwen.
pi_32627426
quote:
idem. mocht dat gebeuren, dan kunnen het aantal werkuren naar beneden en het aantal studie uren omhoog..
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
  zondag 27 november 2005 @ 20:37:45 #214
54772 Silmarwen
pi_32627547
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, om je opleiding in te schatten en kijken of men daar echt zoveel tijd nodig hebt, of dat jij het alleen bent.
Aan mijn opleiding beginnen elk jaar meer dan 35 personen, er studeren er gemiddeld 6 af. De studie heeft overigens van de visitatiecommissie een uitmuntend gekregen. De studie is zwaar, maar niet slecht. Er is veel uitval wat betekent dat alleen de besten afstuderen. Al mijn klasgenoten studeren net zo hard.

Je kunt mijn opleiding niet inschatten, dat kun je van geen enkele opleiding tenzij je alle docenten van elke opleiding en alle toelatings en doorstroom eisen kent.
pi_32634725
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dit is echt gezemel in de marge. Ja komt hypo over maar doet niks af aan zijn beleid en argumenten: dat is waar het om gaat, en niet of ie zelf nou 7 of 8 jaar bezig was.
Kijk, je hebt op zich gelijk. Zijn argumenten zijn goed. Alleen kan ik me heel goed voorstellen dat mensen zich ergeren aan zo'n 'holier than thou' gebeuren. Als politicus ergens in geloven, maar je er vervolgens zelf niet aan houden, maakt je nu eenmaal niet erg geloofwaardig, hoezeer ik het ook met je argumenten eens mag zijn. Als iemand anders dan Rutte dezeflde boodschap had gebracht had ik er waarschijnlijk geen problemen mee gehad. Nu wel.
pi_32644085
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hoezo?

Precies. en hoge cijfers, en hard studeren en werken en op een hoog niveau les krijgen is haast niet te combineren met dit beleid. alleen nog maar voor de extreem slimme studenten. hoog niveau is het belangrijkste voor het land, het lijkt me dus logisch dat je daar je doel van maakt. Met het beleid van Van der Hoeven en rutte blijkt dat niet...
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')