abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 17:06:16 #201
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32621870
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan als je na je studie met ¤ 20.000 schuld zit en zonder baan.
hoezo?
als je zoals velen doen elke maand 700 euro leent, heb je zo 20000 schuld aan het einde van drie jaar (en dan bedoel ik dat veel mensen naas h un basisbeurs nog bijlenen). als je dan afstudeert en erna zijn geen banen beschikbaar in de richting waarin je afstudeert, dan heb je he tgemakkelijk voor elkaar...

ik ben van mening dat ze van bovenaf allemaal zo rond de pot dansen: dan moeten studenten maar rmeer werken, dan moeten ze maar lenen, ze moeten binnen de kortste tijd afstuderen anders dit, blablabla bladiebladiebla! wanneer krijgen we nou eindelijk eens kreten die gaan over beter onderwijs, betere studies, betere regelingen die eenduidiger, eerlijker en helderder zijn? mijn faculteit zit zonder voldoende docenten, waardoor verplichte projecten niet eens meer kunnen worden gegeven waardoor nominale studenten verplicht worden om studievertraging op te lopen. en okay, dat is niet de grote schuld van de grote meneren in den haag, maar door al die geldkraantjes en oeverloos langs elkaar praten, komt er gewoon geen verbetering...
put
your
clothes
on!
pi_32623476
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hoezo?
als je zoals velen doen elke maand 700 euro leent, heb je zo 20000 schuld aan het einde van drie jaar (en dan bedoel ik dat veel mensen naas h un basisbeurs nog bijlenen). als je dan afstudeert en erna zijn geen banen beschikbaar in de richting waarin je afstudeert, dan heb je he tgemakkelijk voor elkaar...

ik ben van mening dat ze van bovenaf allemaal zo rond de pot dansen: dan moeten studenten maar rmeer werken, dan moeten ze maar lenen, ze moeten binnen de kortste tijd afstuderen anders dit, blablabla bladiebladiebla! wanneer krijgen we nou eindelijk eens kreten die gaan over beter onderwijs, betere studies, betere regelingen die eenduidiger, eerlijker en helderder zijn? mijn faculteit zit zonder voldoende docenten, waardoor verplichte projecten niet eens meer kunnen worden gegeven waardoor nominale studenten verplicht worden om studievertraging op te lopen. en okay, dat is niet de grote schuld van de grote meneren in den haag, maar door al die geldkraantjes en oeverloos langs elkaar praten, komt er gewoon geen verbetering...
Dan doe je dus iets niet goed. Je leent maximaal voor een studie waar je later geen baan voor kunt vinden. Dat is hetzelfde als 20.000 regenjassen kopen om je winkeltje te beginnen in de Sahara.

Voor de rest ben ik het met je eens dat de kwaliteit van de scholen te wensen overlaat. Te weinig docenten, te weinig ruimten, te weinig specifieke ruimte, matige boeken, beperkte inhoud.. Allemaal heel erg herkenbaar.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 27 november 2005 @ 18:18:51 #203
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623609
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan als je na je studie met ¤ 20.000 schuld zit en zonder baan.
er zijn allerlei relaxte regelingen, kun je niet afbetalen dan hoeft het ook niet.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 27 november 2005 @ 18:19:56 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32623635
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

er zijn allerlei relaxte regelingen, kun je niet afbetalen dan hoeft het ook niet.
Profiteren uit de staatsruif
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32623641
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo relaxt dat mensen volop gaan lenen, meer dan ¤ 20.000 euro schuld genereren en dat allemaal om een studie te volgen waar ze later geen werk mee kunnen vinden.

Dan heb ik liever dat ze gewoon gaan vakkenvullen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 27 november 2005 @ 18:21:01 #206
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623662
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:26 schreef AnaDisciple het volgende:
Technisch gezien ben ik geen student meer (begin juli afgestudeerd) maar toch voelde ik me aangesproken.

Ik stoorde me eigenlijk het meest aan het feit dat we vaderlijk worden geadviseerd harder te studeren door iemand die 8 jaar gedaan heeft over zijn studie - geschiedenis, toch? - en daar onder andere als excuus bij haalt dat hij behoefte had aan een staatssecretaris die hem aanspoorde om wat sneller te zijn.

Het spijt mij geweldig, maar had hij nou echt zulke problemen met zelf nadenken? Ik las ergens dat hij onder andere 3,5 jaar voorzitter was geweest van de JOVD. Prioriteiten stellen vond ie dus ook al moeilijk... (dit is niet om de JOVD te veroordelen, en ook niet het feit dat hij voorzitter is geweest - leven de buiten-de-studie-activiteiten - maar misschien had hij wat meer van die tijd aan zijn studie kunnen besteden...)
dit is echt gezemel in de marge. Ja komt hypo over maar doet niks af aan zijn beleid en argumenten: dat is waar het om gaat, en niet of ie zelf nou 7 of 8 jaar bezig was.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 27 november 2005 @ 18:22:54 #207
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32623715
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Profiteren uit de staatsruif
je moet dan natuurljk ook pragmatisch ingesteld zijn
  zondag 27 november 2005 @ 18:30:46 #208
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32623962
ik mag wel eens een beetje meer gestimuleerd worden al zeg ik het zelf.
  zondag 27 november 2005 @ 18:45:38 #209
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32624346
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef 1603 het volgende:
ik mag wel eens een beetje meer gestimuleerd worden al zeg ik het zelf.
ow ik help je er wel mee hoor...
put
your
clothes
on!
  zondag 27 november 2005 @ 18:49:26 #210
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32624455
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ow ik help je er wel mee hoor...
aah dankje, dat had ik nodig, ik ga er weer er weer tegenaan
  zondag 27 november 2005 @ 18:49:33 #211
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32624457
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan doe je dus iets niet goed. Je leent maximaal voor een studie waar je later geen baan voor kunt vinden. Dat is hetzelfde als 20.000 regenjassen kopen om je winkeltje te beginnen in de Sahara.

Voor de rest ben ik het met je eens dat de kwaliteit van de scholen te wensen overlaat. Te weinig docenten, te weinig ruimten, te weinig specifieke ruimte, matige boeken, beperkte inhoud.. Allemaal heel erg herkenbaar.
nou ja, trendstudies zat die eerst rooskleurige toekomst voorspellen en naderhand weinig tot geen banen opleveren. momenteel ook op mijn studie: er is nu en overschot aan architecten, waardoor het vrij pittig is om daar zelf tussne te komen. maar goed, lenen is gewoon vrij moeilijk omdat het vaak een gat opvullen is met materiaal uit een ander gat.. ik ga zelf goed me tmijn lening om, maar zat mensen die dat niet lukt.
put
your
clothes
on!
pi_32624503
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:49 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou ja, trendstudies zat die eerst rooskleurige toekomst voorspellen en naderhand weinig tot geen banen opleveren. momenteel ook op mijn studie: er is nu en overschot aan architecten, waardoor het vrij pittig is om daar zelf tussne te komen. maar goed, lenen is gewoon vrij moeilijk omdat het vaak een gat opvullen is met materiaal uit een ander gat.. ik ga zelf goed me tmijn lening om, maar zat mensen die dat niet lukt.
Het is aan ieder persoon in dit land aan zichzelf om te bepalen in hoeverre iemand meegaat in een hype of niet. Er zijn ook veel studies waarvan duidelijk is dat er slechts in beperkte mate werk in is, toch kiezen veel mensen er voor om deze studie te gaan doen. Om die studie te doen, moet je vaak ook wat lenen, wat inhoudt dat je een schuld gaat opbouwen.
pi_32627426
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:35 schreef Toeps het volgende:
Dan mag die stufi ook wel omhoog. Ik werk 22 uur per week, dus met die 29 uur erbij, draai ik meer dan fulltime.
idem. mocht dat gebeuren, dan kunnen het aantal werkuren naar beneden en het aantal studie uren omhoog..
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
  zondag 27 november 2005 @ 20:37:45 #214
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32627547
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, om je opleiding in te schatten en kijken of men daar echt zoveel tijd nodig hebt, of dat jij het alleen bent.
Aan mijn opleiding beginnen elk jaar meer dan 35 personen, er studeren er gemiddeld 6 af. De studie heeft overigens van de visitatiecommissie een uitmuntend gekregen. De studie is zwaar, maar niet slecht. Er is veel uitval wat betekent dat alleen de besten afstuderen. Al mijn klasgenoten studeren net zo hard.

Je kunt mijn opleiding niet inschatten, dat kun je van geen enkele opleiding tenzij je alle docenten van elke opleiding en alle toelatings en doorstroom eisen kent.
pi_32634725
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dit is echt gezemel in de marge. Ja komt hypo over maar doet niks af aan zijn beleid en argumenten: dat is waar het om gaat, en niet of ie zelf nou 7 of 8 jaar bezig was.
Kijk, je hebt op zich gelijk. Zijn argumenten zijn goed. Alleen kan ik me heel goed voorstellen dat mensen zich ergeren aan zo'n 'holier than thou' gebeuren. Als politicus ergens in geloven, maar je er vervolgens zelf niet aan houden, maakt je nu eenmaal niet erg geloofwaardig, hoezeer ik het ook met je argumenten eens mag zijn. Als iemand anders dan Rutte dezeflde boodschap had gebracht had ik er waarschijnlijk geen problemen mee gehad. Nu wel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32644085
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hoezo?

Precies. en hoge cijfers, en hard studeren en werken en op een hoog niveau les krijgen is haast niet te combineren met dit beleid. alleen nog maar voor de extreem slimme studenten. hoog niveau is het belangrijkste voor het land, het lijkt me dus logisch dat je daar je doel van maakt. Met het beleid van Van der Hoeven en rutte blijkt dat niet...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')