abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32466713
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Die VVD moet oprotten.
Rutte moet oprotten. Wereldvreemde hypocriete vent is het.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  maandag 21 november 2005 @ 23:27:25 #42
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_32467082
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Maar dan moet je wel de zekerheid hebben dat alles objectief beoordeeld wordt door docenten. Zij maken er af en toe ook een potje van. Er komen geregeld klachten over bijvoorbeeld de bandbreedte van cijfers. Je schrijft een excellent project, er is een heel klein foutje, maar je cijfer daalt wel onmiddellijk naar een 8. Dat soort dingen maak je ook mee. Af en toe lijkt het wel of studenten niet hoger mogen halen dan een 8.

Ook vind ik dat je na een course van circa 9 weken in principe klaar moet zijn voor je tentamen. Het onderwijs moet dusdanig aangeboden zijn dat wanneer je alles hebt bijgewoond, gelezen en gemaakt, je de stof voor het tentamen kent. In de laatste week hoef je in dat geval alleen maar over te kijken.

Echter is dit nooit het geval. Het onderwijs dat aangeboden wordt is onder de maat. Neem een hoorcollege, meestal is het gewoon een samenvatting van wat er die week gaat komen in gebrekkig Engels. Ik kan de samenvatting ook zelf lezen. Werkcolleges gaan traag doordat andere studenten het niet voorbereiden. Mijn voorstel is, ruil hoorcolleges in voor werkcolleges en voeg desnoods nog een werkcollege toe en ga dan dieper in op de stof zodat alles goed en duidelijk behandeld is. Het is elke keer weer zo dat je in de week voor het tentamen je rot moet studeren om alles goed onder de knie te hebben.
Je hebt gelijk, objectiviteit kan niet gegarandeerd worden en er is teveel verschil tussen docenten onderling.

Wat dacht je van het volgende:
Als je na 4 keer keer je tentamen niet hebt gehaald mag je het vak niet meer volgen.
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_32467306
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:27 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, objectiviteit kan niet gegarandeerd worden en er is teveel verschil tussen docenten onderling.

Wat dacht je van het volgende:
Als je na 4 keer keer je tentamen niet hebt gehaald mag je het vak niet meer volgen.
Met 4x met je nog heel coulant. Op de UU hebben ze net iets nieuws bedacht, maar ik weet niet of het er al door is. De regel is werkelijk van de zotte.
Als je een vak dit jaar niet haalt, krijg je volgend jaar minder onderwijs aangeboden. Je betaalt dus wel doodleuk het reguliere collegegeld, maar je krijgt minder onderwijs. Je mag geen werkcolleges bijwonen. Het hoorcollege kan je natuurlijk altijd binnenlopen. Volgens mij krijg je verder geen extra materiaal en moet je gewoon voor het tentamen komen opdraven. Ik vraag mij dan ten eerste af hoe kun je dit maken terwijl ik als student, in weze klant, gewoon voor het onderwijs betaal. Daarnaast vraag ik mij af of je het vak met minder colleges ineens wel haalt. Én ik vraag mij af wat er gebeurt wanneer je bijvoorbeeld je ouders verliest en een moeilijke tijd doorgaat en daardoor het vak niet haalt, of een ander voorbeeld in die trant.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  maandag 21 november 2005 @ 23:40:21 #44
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_32467480
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:34 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Met 4x met je nog heel coulant. Op de UU hebben ze net iets nieuws bedacht, maar ik weet niet of het er al door is. De regel is werkelijk van de zotte.
Als je een vak dit jaar niet haalt, krijg je volgend jaar minder onderwijs aangeboden. Je betaalt dus wel doodleuk het reguliere collegegeld, maar je krijgt minder onderwijs. Je mag geen werkcolleges bijwonen. Het hoorcollege kan je natuurlijk altijd binnenlopen. Volgens mij krijg je verder geen extra materiaal en moet je gewoon voor het tentamen komen opdraven. Ik vraag mij dan ten eerste af hoe kun je dit maken terwijl ik als student, in weze klant, gewoon voor het onderwijs betaal. Daarnaast vraag ik mij af of je het vak met minder colleges ineens wel haalt. Én ik vraag mij af wat er gebeurt wanneer je bijvoorbeeld je ouders verliest en een moeilijke tijd doorgaat en daardoor het vak niet haalt, of een ander voorbeeld in die trant.
Jah dat is ook waar......
Anders is het mss toch handig te werken met een prestatiebeurs.....

Geld als beloning laat mensen toch altijd harder werken!!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:42:29 #45
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32469266
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Die VVD moet oprotten.
Heeft er niets mee te maken,

Een partij die eigen verantwoordelijkheid propageert geniet mijn voorkeur in tegenstelling tot betuttellende overheidspartijen als [insert willekeurige andere partij van links signatuur]
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469378
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:04 schreef -beyond- het volgende:

Wat dacht je van de hoogte van de stufi naar de inzet van studenten vast te stellen.
Moet je eens zien hoeveel er een vak zullen halen!
Inzet is niet of nauwelijks te bepalen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32469446
Ik had het er vandaag nog met mijn moeder over toen ik mijn tentamen cijfers heb verteld.

Tentamen 1: 5,5
Tentamen 2: 5,8
Tentamen 3: 6,7

Begon ze dus te zeiken dat ik bijna nooit studeer, en altijd in de kroeg hang.
WTF is nu het probleem dan, ja ik studeer inderdaad voor een voldoende, en ik ben niet van plan om 3 uur langer te studeren voor 2 punten hoger. Voldoende is voldoende.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:51:28 #48
39256 Bonobo11
pi_32469465
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:50 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik had het er vandaag nog met mijn moeder over toen ik mijn tentamen cijfers heb verteld.

Tentamen 1: 5,5
Tentamen 2: 5,8
Tentamen 3: 6,7

Begon ze dus te zeiken dat ik bijna nooit studeer, en altijd in de kroeg hang.
WTF is nu het probleem dan, ja ik studeer inderdaad voor een voldoende, en ik ben niet van plan om 3 uur langer te studeren voor 2 punten hoger. Voldoende is voldoende.
Succes bij je sollicitaties
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469489
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:51 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Want?
Ik kan het toch? Ik krijg toch uiteindelijk een diploma?
Ik ken de stof toch voldoende?
pi_32469491
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:51 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Een HBO-diploma is een HBO-diploma. Vaak heeft men vanwege het aspect "teamwerk" ook liever iemand die gezellig is en makkelijk in de omgang dan een contactgestoorde nerd met allemaal 9's op zijn rapportje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:55:01 #51
39256 Bonobo11
pi_32469533
Het getuigt van een mentaliteit die grote bedrijven liever niet hebben,
een beetje de kantjes er vanaf lopen.
Tuurlijk krijg je een diploma, maar ik zou zorgen dat je behoorlijk wat nevenactiviteiten op je CV hebt met allemaal zesjes op je lijst.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469572
Bedrijven vragen echt niet altijd naar je cijferlijsten. Ik heb er nog nooit eentje in moeten leveren in elk geval.
pi_32469574
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Tuurlijk krijg je een diploma, maar ik zou zorgen dat je behoorlijk wat nevenactiviteiten op je CV hebt met allemaal zesjes op je lijst.
Als je bij het cijfer 8 pas een voldoende zou hebben, studeer ik net zolang door tot dat ik denk dat ik genoeg stof heb opgenomen voor een redelijk cijfer.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:59:24 #54
39256 Bonobo11
pi_32469619
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bedrijven vragen echt niet altijd naar je cijferlijsten. Ik heb er nog nooit eentje in moeten leveren in elk geval.
Of je een geschikt persoon bent telt natuurlijk ook, maar een cijferlijst en CV geeft toch een wat objectiever beeld wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Bij grote bedrijven moet je voor een traineeship toch echt wel uitblinken hoor.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469631
Een cijfer zegt overigens ook niet alles. Er zijn ook mensen die hard werken voor een zesje, net zoals er mensen zijn die met niks doen een 8 halen....
pi_32469633
Nog harder? Pfffffff...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:01:02 #57
39256 Bonobo11
pi_32469651
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een cijfer zegt overigens ook niet alles. Er zijn ook mensen die hard werken voor een zesje, net zoals er mensen zijn die met niks doen een 8 halen....
True, en die harde werkers komen uiteindelijk verder
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469657
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:01 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Klopt. Een bedrijf zal ook liever 'n harde werker hebben dan iemand die achten haalt maar elke dag in de kroeg zit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:01:37 #59
39256 Bonobo11
pi_32469658
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:00 schreef rekenwonder het volgende:
Nog harder? Pfffffff...
Kap met fokken en ga studeren
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469690
quote:

[..]

Omdat ze harder moeten werken om evenveel te bereiken?
pi_32469696
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:02 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze over een betere mentaliteit beschikken.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:04:47 #62
39256 Bonobo11
pi_32469724
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:02 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ze hebben doorzettingsvermogen
Feyenoord!!! * Barça
pi_32469902
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Inderdaad; een diploma is een toegangsbewijs, je wordt daardoor uitgenodigd voor een gesprek, dan moet je jezelf zien te verkopen/waar te maken.

Ach en wat betreft tijd die mensen aan een studie besteden; je moet beta studies niet vergelijken met studies die mensen doen om het studeren (Rechten en dergelijke).
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:32:16 #64
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_32470135
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, omdat ze over een betere mentaliteit beschikken.
Bullshit, ik zou namelijk wel gemotiveerd willen zijn en ben het waarschijnlijk ook, maar het WO biedt te weinig uitdagingen en houdt teveel rekening met HBO-instromers en andersoortig grut. Dus je kunt gewoon niet meer doen dan die 8 halen, (hoger is zeldzaam op de uni...) tja en dan zorg ik die resterende tijd wel zelf voor vermaak. Het bedrijfsleven biedt uitdagingen die het het onderwijs in Nederland niet biedt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_32470157
Feit is dat mensen die weten wat hard werken is het in de regel verder zullen schoppen dan mensen die de hele dag lopen te niksen.

Wel ben ik het met je eens dat het onderwijs in Nederland weinig om het lijf heeft.
pi_32470199
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:52 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Want?
Ik kan het toch? Ik krijg toch uiteindelijk een diploma?
Ik ken de stof toch voldoende?
Mensen die 'voldoende' presteren hebben in het bedrijfsleven de neiging om afgetroefd te worden door mensen die 'goed' presteren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:40:00 #67
36221 Kopstoot
pi_32470246
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Feit is dat mensen die weten wat hard werken is het in de regel verder zullen schoppen dan mensen die de hele dag lopen te niksen.

Wel ben ik het met je eens dat het onderwijs in Nederland weinig om het lijf heeft.
Ben ik deels met je eens, daarom doe ik er ook een tweede studie bij, dat zou eigenlijk toch gewoon niet moeten kunnen. Maar desondanks vind ik 't wel belangrijk dat studenten wel ruimte gelaten wordt om wat werk voor bijvoorbeeld een studievereniging te verzetten.
pi_32470282
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:40 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ben ik deels met je eens, daarom doe ik er ook een tweede studie bij, dat zou eigenlijk toch gewoon niet moeten kunnen. Maar desondanks vind ik 't wel belangrijk dat studenten wel ruimte gelaten wordt om wat werk voor bijvoorbeeld een studievereniging te verzetten.
Het is maar net hoe een student die ruimte in gaat vullen. Sommige vervullen nuttig werk, anderen gaan lekker in de kroeg zuipen. In principe zou een studie qua zwaarte een fulltime job moeten zijn.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:44:49 #69
36221 Kopstoot
pi_32470315
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is maar net hoe een student die ruimte in gaat vullen. Sommige vervullen nuttig werk, anderen gaan lekker in de kroeg zuipen. In principe zou een studie qua zwaarte een fulltime job moeten zijn.
Precies, dan moet daar dus ofwel een redelijke tegemoetkoming van de overheid tegenover staan, óf buitengewoon hoogwaardig onderwijs. Van dit alles is op het moment helaas geen sprake en daar zal het door dhr. Rutte en schimmige linkse clubjes als de LSVB ook wel niet van komen voorlopig. Ik heb er op 't moment een leuk baantje bij, dat maakt dat ik nog vrij luxe kan leven.
pi_32470393
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:44 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Precies, dan moet daar dus ofwel een redelijke tegemoetkoming van de overheid tegenover staan, óf buitengewoon hoogwaardig onderwijs. Van dit alles is op het moment helaas geen sprake en daar zal het door dhr. Rutte en schimmige linkse clubjes als de LSVB ook wel niet van komen voorlopig. Ik heb er op 't moment een leuk baantje bij, dat maakt dat ik nog vrij luxe kan leven.
De prijs/kwaliteit-verhouding moet in orde zijn en dat is momenteel totaal niet het geval. Ik heb ook gestudeerd en het is gewoon redelijk prijzig allemaal. Daarentegen is de kwaliteit die wordt geleverd ronduit slecht te noemen.

Rutte zal dat niet veranderen inderdaad. Wat nodig is, is meer marktwerking op de scholenmarkt. De overheid moet zich er wat minder mee bemoeien en ook andere partijen de kans geven om met hoogwaardige opleidingen te komen. Op die manier worden scholen gedwongen kwaliteit te leveren en ook een concurrende prijs te vragen aan de consument.

Ook moet je een baantje er naast hebben, anders kom je niet fatsoenlijk rond. Zelfs niet als je ouders alles betalen. Ik hoefde destijds niets zelf te betalen en heb 'n paarweken niet gewerkt. Daarna meteen snel aan het werk gegaan, want het is echt geen pretje om van een paar tientjes in de maand rond te moeten komen. Laat staan als je alles zelf moet bekostigen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:57:40 #71
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32470481
slechts 29 uur per week studeren en rechtenstudenten zelfs maar 24 uur.

En dan vertellen ze mij dat rechten moeilijk is
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:59:14 #72
36221 Kopstoot
pi_32470499
Tja, in theorie werkt dat allemaal en wat mij betreft krijgen de marktinitiatieven ook meer kansen. Maar zeg nou zelf, op nog een aantal "InHolland's" zit ik niet te wachten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:00:54 #73
36221 Kopstoot
pi_32470518
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 01:57 schreef DaMook het volgende:
slechts 29 uur per week studeren en rechtenstudenten zelfs maar 24 uur.

En dan vertellen ze mij dat rechten moeilijk is
Voor de gemiddelde havist is het veel te moeilijk, alleen zit er niet heel veel werk in. Een gemiddelde TU studie kost meer tijd, maar is niet per definitie moeilijker. Uit de praktijk kan ik je vertellen dat bouwkunde bijvoorbeeld, in mijn ogen, makkelijker is dan rechten, desondanks gaat er wel heel wat meer tijd in zitten.
pi_32470519
In de praktijk werkt het ook wel als het goed wordt aangepakt. De huidige instellingen zijn er teveel op gebaseerd om alles bij elkaar te houden. Het is toch te gek voor woorden dat je op de basisschool als potentieel VWO-er je tijd zit te verdoen tussen hordes VMBO-klantjes...
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:02:14 #75
36221 Kopstoot
pi_32470538
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In de praktijk werkt het ook wel als het goed wordt aangepakt. De huidige instellingen zijn er teveel op gebaseerd om alles bij elkaar te houden. Het is toch te gek voor woorden dat je op de basisschool als potentieel VWO-er je tijd zit te verdoen tussen hordes VMBO-klantjes...
Dat is een van de problemen ja. Vooral ook dat je nadien, op het middelbaar onderwijs, door de PvdA zegening die de basisvorming heet, dezelfde stof krijgt als die triangeljosti's op een lager niveau..
pi_32470600
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:02 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat is een van de problemen ja. Vooral ook dat je nadien, op het middelbaar onderwijs, door de PvdA zegening die de basisvorming heet, dezelfde stof krijgt als die triangeljosti's op een lager niveau..
De basisvorming kan ik (gelukkig) niet over meepraten, maar doordat je de eerste jaren van je schoolloopbaan echt je tijd zit te verdoen en totaal niet wordt gestimuleerd om 100% te leveren vind ik het niet echt raar dat eenmaal op HBO/WO-niveau er ook weinig tijd wordt besteed aan de studie.
  dinsdag 22 november 2005 @ 02:31:18 #77
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_32470825
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Bedrijven kijken niet naar je cijfers, tenzij je cum Laude bent afgestudeerd.
De meeste bedrijven zijn voornamelijk geďnteresseerd in je portfolio. Daarin staan de
kernkwadrant, Roos van Leary en Belbin analyses. Ook vind men voorgaande projecten
die een overeenkomstig karakter met het huidige werk hebben interessant.

Naast cv, portfolio, sollicitatiebrief en gesprek wordt er ook wel eens een case interview gehouden.

Dit al zal wellicht wat meer op mijn werkgebied van toepassing zijn dan op dat van een docent scheikunde.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_32472069
quote:

[..]

Dat is maar zeer de vraag. Studeren is immers een heel andere aangelegenheid dan werken; als je bij het een hard werkt wil dat nog niet meteen zeggen dat je bij het andere zo hard zal werken.
pi_32472868
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:04 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Jah, daar ben ik het absoluut mee eens!!
Hoeveel studenten doen er 7 jaar over een studie van 4 jaar.

Er wordt inderdaad te makkelijk gedacht, ach ik doe het vak wel volgend jaar.
ik schat een HBO-er die zijn studie in vier jaar afrond ook 10x hoger in dan een Academicus die zeven jaar blijft plakken. Ik vind dat werkgevers daar ook naar moeten kijken (meesten doen dat al).

offtopic/ beter een goede HBO-er dan een zwakke academicus
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:41:46 #80
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_32473368
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:11 schreef halion het volgende:

[..]

ik schat een HBO-er die zijn studie in vier jaar afrond ook 10x hoger in dan een Academicus die zeven jaar blijft plakken. Ik vind dat werkgevers daar ook naar moeten kijken (meesten doen dat al).

offtopic/ beter een goede HBO-er dan een zwakke academicus
Geweldig.. Ik doe het in 3 jaar..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')