Jij telt alles (slapen, hobby, sociaal leven) bij het aantal uren. Zo werkt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een mens is geen robot en kan dus niet 80 uur per dag werken op duracell batterijen.
Een normale baan is 40 uur per week, evt. 5 uur overwerken ofzo (iedere dag 1 uur langer) dan zit je op 45 uur per week... waarom moeten studenten dan meer dan 45 uur per week werken en studeren om toch rond te komen?
Ieder mens heeft ontspanning nodig naast zijn werk/studie... dus ook studenten.
Hoe dan wel? Al die topmannen in het bedrijfsleven tellen hun zakenlunches ook mee als werktijd; evenals de vliegreizen die ze maken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij telt alles (slapen, hobby, sociaal leven) bij het aantal uren. Zo werkt het gewoon niet.
Het bedrijf kiest er voor om die uren te vergoeden omdat ze in dienst staan van de werkzaamheden voor het bedrijf. Maar met vrienden in de kroeg hangen wordt echt niet betaald hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoe dan wel? Al die topmannen in het bedrijfsleven tellen hun zakenlunches ook mee als werktijd; evenals de vliegreizen die ze maken.
Natuurlijk niet, maar het zegt wel dat reele arbeidstijden van 80 uur ook niet in die functies bestaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het bedrijf kiest er voor om die uren te vergoeden omdat ze in dienst staan van de werkzaamheden voor het bedrijf. Maar met vrienden in de kroeg hangen wordt echt niet betaald hoor.
Een zakenreis is in dienst van de werkzaamheden voor een bepaald bedrijf. Een sociaal leven of een hobby is niet direct in dienst van een studie. Onzin dus om die uren er maar lukraak bij te tellen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar het zegt wel dat reele arbeidstijden van 80 uur ook niet in die functies bestaan.
Rechten is niet moeilijk als je een beetje inzicht hebt in dingen en zo, of als je een goede middelbare school hebt gehad. En 24 uur is wel wat overdreven hoor, de meesten halen de 20 niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:57 schreef DaMook het volgende:
slechts 29 uur per week studeren en rechtenstudenten zelfs maar 24 uur.
En dan vertellen ze mij dat rechten moeilijk is
Geen onzin, want het geeft aan dat niet alle uren van de week beschikbaar zijn om te werken. Er is maar een bepaald aantal uren per week dat effectief besteed kan worden aan studeren; je hoeft van studenten m.i. echt niet te verwachten dat ze alle uren te besteden aan sociale activiteiten opofferen aan hun studie; het is overigens verder maar zeer de vraag of er wel zo'n grote groep is die goed functioneert in zo'n klimaat, volgens mij is dat maar voor weinigen weggelegd.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een zakenreis is in dienst van de werkzaamheden voor een bepaald bedrijf. Een sociaal leven of een hobby is niet direct in dienst van een studie. Onzin dus om die uren er maar lukraak bij te tellen.
Als je voldoende inzicht hebt is iedere studie te doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:00 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Rechten is niet moeilijk als je een beetje inzicht hebt in dingen en zo, of als je een goede middelbare school hebt gehad. En 24 uur is wel wat overdreven hoor, de meesten halen de 20 niet.
Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Geen onzin, want het geeft aan dat niet alle uren van de week beschikbaar zijn om te werken. Er is maar een bepaald aantal uren per week dat effectief besteed kan worden aan studeren; je hoeft van studenten m.i. echt niet te verwachten dat ze alle uren te besteden aan sociale activiteiten opofferen aan hun studie; het is overigens verder maar zeer de vraag of er wel zo'n grote groep is die goed functioneert in zo'n klimaat, volgens mij is dat maar voor weinigen weggelegd.
Dat is een vooroordeel. Degenen die dit nu constant doen halen geen punten, en naaien zichzelf overigens ook gigantisch; daar zijn echt geen verdere sancties voor nodig.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een HBO-diploma is een HBO-diploma. Vaak heeft men vanwege het aspect "teamwerk" ook liever iemand die gezellig is en makkelijk in de omgang dan een contactgestoorde nerd met allemaal 9's op zijn rapportje.
Jij bent echt een relschopper he.... Ik stel voor dat je eens een dagje komt kijken bij mijn studie.... waar we zoal mee bezig zijn... kijken of je het uberhaupt volhoudt om niet in slaap te vallen tijdens het fouriertheorie college...quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat mag je van studenten best verwachten. Het kan helemaal geen kwaad als ze eens wat minder in de kroeg hangen en wat meer studeren.
Hebben ze ook een leven?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat er bij betastudies vrij weinig mensen zijn die veel gaan zuipen....
Wat is vrije tijd voor een student? Het is heel normaal dat je buiten colleges e.d. nog iets moet doen.quote:Nog sterker, ik ken zelfs studenten die in hun vrije tijd nog met hun studie bezig zijn....
Nee want ze moeten te hard studeren, daarom hebben ze geen tijd om iets anders te doen. Ik ben zelf al tegen de 50 uur per week aan mijn studie bezig, als je dan ook nog werkt, dan is er idd vrij weinig tijd over om te zuipen jaquote:
Ja, dat is zeer zeker normaal... maar het is niet normaal dat een students naast de 50 uur die hij bezig is ook nog minimaal 10 uur moet werken voor een kutsalaris om rond te komen. Of wil jij beweren dat iedereen in Nederland een 60 uurige werkweek maakt?quote:[..]
Wat is vrije tijd voor een student? Het is heel normaal dat je buiten colleges e.d. nog iets moet doen.
Geschiedenis?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
Drs. M. (Mark) Rutte werd op 14 februari 1967 in Den Haag geboren. Rutte studeerde in 1992 aan de Rijksuniversiteit Leiden af in de geschiedenis van Nederland.
Volgens mij heeft hij 8 jaar over zijn studie gedaan (op posts in andere topics afgaand).
Héhéquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geschiedenis?![]()
Als hij nou een echte studie had gedaan, was hij misschien nog geloofwaardig. Wat een sufkut.
Ik vind het eigenlijk een beetje gezeik dat Rutte langer over zijn studie heeft gedaan en daarom er niets over mag zeggen. Die man bedenkt het beleid natuurlijk niet volledig zelf. En is een verpersoonlijking van het onderwijsbeleid.quote:8 jaar?
Is dat niet een studie van circa 5 jaar?
Heeft hij lekker lopen beesten, feesten, tijd verneukt, tijdens z'n studie.. werkt nu.. gunt anderen niet dat ze ook wat uitlopen met de studie en wil de regels nu gaan veranderen?
Echt, te triest voor woorden..
Als hij nou een fatsoenlijke opleiding deed in de stad waar jij woont..quote:
Subjectief, het is namelijk ronduit hypocriet dat hij hiermee komt, klaar.quote:[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje gezeik dat Rutte langer over zijn studie heeft gedaan en daarom er niets over mag zeggen. Die man bedenkt het beleid natuurlijk niet volledig zelf. En is een verpersoonlijking van het onderwijsbeleid.
Wiskundige term?quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:09 schreef maniack28 het volgende:
Wow... een Nederlandse vertaling van de mooie wiskundige term, if and only ifdan en alleen dan
Ja, die heb ik alllaaaaaaaaaaaaang gegevenquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wiskundige term?
Het wordt inderdaad veel in het Engels gebruikt.
Had je ook nog een mening in dit topic?
Good girl.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:30 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, die heb ik alllaaaaaaaaaaaaang gegeven
Lekker geloofwaardige verpersoonlijking dan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Héhé![]()
![]()
[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje gezeik dat Rutte langer over zijn studie heeft gedaan en daarom er niets over mag zeggen. Die man bedenkt het beleid natuurlijk niet volledig zelf. En is een verpersoonlijking van het onderwijsbeleid.
Nee, dat heeft hij niet gedaan. Meneer Rutte heeft veel werk gedaan voor de VVD in zijn studentenjaren. Ik geloof zelfs dat hij voorzitter was van de jeugdafdeling. Maar hoe dan ook, ook voor dit soort serieuze dingen mogen studenten van meneer Rutte blijkbaar geen tijd meer vrijmaken, want anders gaan ze dubbel collegegeld betalen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geschiedenis?![]()
Als hij nou een echte studie had gedaan, was hij misschien nog geloofwaardig. Wat een sufkut.
8 jaar?
Is dat niet een studie van circa 5 jaar?
Heeft hij lekker lopen beesten, feesten, tijd verneukt, tijdens z'n studie.. werkt nu.. gunt anderen niet dat ze ook wat uitlopen met de studie en wil de regels nu gaan veranderen?
Echt, te triest voor woorden..
okok, dat is wel wat beter dan, maar toch doet hij langer over zijn studie en hij wil dat nu afschaffen..quote:Op woensdag 23 november 2005 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet gedaan. Meneer Rutte heeft veel werk gedaan voor de VVD in zijn studentenjaren. Ik geloof zelfs dat hij voorzitter was van de jeugdafdeling. Maar hoe dan ook, ook voor dit soort serieuze dingen mogen studenten van meneer Rutte blijkbaar geen tijd meer vrijmaken, want anders gaan ze dubbel collegegeld betalen.
Als we nou eens allemaal Kunstgeschiedenis zouden studeren..quote:Op woensdag 23 november 2005 20:10 schreef nozem het volgende:
Een studie in 5 jaar afronden (ik heb er een jaartje bijgedaan) wil nog niet perse zeggen dat de student in kwestie ook continu met zijn neus in de boeken zit. Als ik straks ben afgestudeerd (binnen 5 jaar) heb ik het veruit het grootste deel van de tijd:
geslapen, gezopen, doelloos op internet gesurfd, geneukt, gegeten, apatisch voor me uit liggen staren op de bank, stripboeken gelezen, junkfood naar binnen gewerkt, gemasturbeerd, wolkjes geteld vanuit mijn slaapkamerraam, met bedenkelijke personen in de kroeg gehangen, op de plee gezeten, onder de douche gestaan en op FOK! gepost in zinloze topics over studenten die harder moeten werken.
Maar verdomme, wat een leerzame studietijd was het!
Rekenen jullie (werk)colleges ook mee?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:03 schreef maniack28 het volgende:
Nou ik heb met 32 uur toch echt wel genoeg uren per week
Zelfs met colleges zijn er weken dat ik amper de 10 uur haal.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Rekenen jullie (werk)colleges ook mee?
En het is wel een opleiding? Geen LOI sensatie?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Zelfs met colleges zijn er weken dat ik amper de 10 uur haal.
Wat ik dan verder met mijn leven doe? Zie boven.
Geografie, universiteit.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
En het is wel een opleiding? Geen LOI sensatie?
So, what do you do?![]()
Lijkt me redelijk... Het is iig meer dan de gemiddelde pretstudie.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:00 schreef Flumina het volgende:
Ergens heeft Rutte gelijk. Ik haal met mijn technische studie ook geen veertig uur in de week. Aantal hoorcolleges is ongeveer twintig, nou per dag twee uur zelfstudie of aan een opdracht werken en ik kom op de dertig. Als het druk is, ja dan wil ik de veertig of hoger halen.
Je hebt geen contract oid ondertekend, maar het aantal EC voor een cursus is wel een richtlijn: 1 EC = 28 uur studie (incl colleges).quote:Maar ... ten eerste heb ik nooit met de overheid afgesproken hoeveel uur ik moet studeren.
Zo had ik laatst een tentamen voor 4 ects (112 studie-uren) Ik denk dat ik er al met al, inclusief colleges, zo'n 20 uur mee bezig ben geweest.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk... Het is iig meer dan de gemiddelde pretstudie.
[..]
Je hebt geen contract oid ondertekend, maar het aantal EC voor een cursus is wel een richtlijn: 1 EC = 28 uur studie (incl colleges).
Als blijkt dat opleidingen studiepunten 'voor niets' weggeven (dwz: teveel EC voor een cursus waar in praktijk nauwelijks tijd aan besteed hoeft te worden), dan worden ze hopelijk hard op de vingers getikt bij de accreditatie.![]()
Okay, ik krijg 7,5 ECTS voor een vak wat 2 periodes duurt, ik heb 2 uur college en 4 uur werkcollege, dat maakt 6 uur per week maal 20 weken is 120 uur... daar waar ik er 210 uur moet besteden.. ik doe ongeveer 4 uur per week wat aan dat vak, dus dat maakt 4x20 = 80 uur, dus dat is 200 uur... + leren voor de toetsweek zit ik toch mooi in de richtingquote:Op woensdag 23 november 2005 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk... Het is iig meer dan de gemiddelde pretstudie.
[..]
Je hebt geen contract oid ondertekend, maar het aantal EC voor een cursus is wel een richtlijn: 1 EC = 28 uur studie (incl colleges).
Als blijkt dat opleidingen studiepunten 'voor niets' weggeven (dwz: teveel EC voor een cursus waar in praktijk nauwelijks tijd aan besteed hoeft te worden), dan worden ze hopelijk hard op de vingers getikt bij de accreditatie.![]()
Lekker efficient toch? Niets mis meequote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef nozem het volgende:
[..]
Zo had ik laatst een tentamen voor 4 ects (112 studie-uren) Ik denk dat ik er al met al, inclusief colleges, zo'n 20 uur mee bezig ben geweest.
in vergelijking met andere vakken is het wel een beetje raar jaquote:Op donderdag 24 november 2005 11:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lekker efficient toch? Niets mis mee.
Waarvan 2 jaar vrijwel fulltime als landelijk voorzitter van de JOVD.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
Drs. M. (Mark) Rutte werd op 14 februari 1967 in Den Haag geboren. Rutte studeerde in 1992 aan de Rijksuniversiteit Leiden af in de geschiedenis van Nederland.
Volgens mij heeft hij 8 jaar over zijn studie gedaan (op posts in andere topics afgaand).
Volgens mij wordt het vooral met 'dan en slechts dan' vertaald in het Nederlands.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:09 schreef maniack28 het volgende:
Wow... een Nederlandse vertaling van de mooie wiskundige term, if and only ifdan en alleen dan
maar heeft hij toen ook zijn studiefinanciering doorbetaald gekregen dat is de vraagquote:Op donderdag 24 november 2005 13:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarvan 2 jaar vrijwel fulltime als landelijk voorzitter van de JOVD.
Vind je dat de meest relevante vraag?quote:Op donderdag 24 november 2005 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar heeft hij toen ook zijn studiefinanciering doorbetaald gekregen dat is de vraag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |