quote:Op maandag 30 mei 2005 14:25 schreef LuNaTiC het volgende:
[afbeelding]
Omdat deel 1 vol was en er toch nog mensen zijn die van kickboksen houden nu deel 2![]()
deel 1: K-1 Algemeen
Links
http://k1.pagina.nl/
http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/ Officiele Japanse site
http://www.k-1usa.net/docs/home/home.asp Amerikaanse K-1 site(uitgebreider, up-to-date, completer, etc)
http://www.sherdog.com/
http://www.mikemiles.com/people/interviews.cfm (interviews met o.a. ook K-1 vechters).
http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?s=&threadid=51771 Hele goede uitgebreide K-1 faq als je je meer wilt verdiepen (vooral historie etc)
Verslag van K-1 Paris WGP 2005 (Sem Schilt): http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/top666.htm
Game on![]()
Ik heb nog wel een veertje voor hemquote:Op vrijdag 18 november 2005 19:30 schreef HAL9000S het volgende:
Seffo is toch vrij gevaarlijk IMHO en Jerome Le Banner ook als ie eenmaal los gaat... Aerts moet 'm gelijk een high kick op z'n kin geven, is het zo over.
Aerts heeft al tijden geen highkick gegeven, tenminste niet van het kaliber waarom ie vroeger zo gevreesd was. De laatste paar jaar heeft ie vooral slim en tactisch gevochten, punten blijven scoren met 1,2 - lowkick combo's, clinch opzoeken en dan de knie. Op die manier heeft ie aardig wat decisions gewonnen tegen niet echt superkaliber vechters, of op een TKO tegen mensen die niet echt complete vechters zijn (Goodridge).quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:30 schreef HAL9000S het volgende:
Seffo is toch vrij gevaarlijk IMHO en Jerome Le Banner ook als ie eenmaal los gaat... Aerts moet 'm gelijk een high kick op z'n kin geven, is het zo over.
Die Karaev vond ik tijdens het toernooi van Vegas echt een relevatie... zo heerlijk explosief alleen is ie na 2 rondes echt helemaal naar de tering.
Mischien wel maar een stoot van Goodridge wil je niet al te vaak tegenaan lopen..quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:55 schreef LuNaTiC het volgende:
Een beetje technische vechter veegt methodisch de vloer aan met Goodridge
Dat zou echt goddelijk zijn!quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:15 schreef static het volgende:
En er gaan geruchten dat Talpa het hele K1 gebeuren gaat uitzenden.
Het hele interview staat straks online.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef LuNaTiC het volgende:
Remy nu bezig op Talpa idd!
Zal het straks aan mijn neef vragen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou wel een beetje je berichten aanpassen, niet echt leuk voor de mensen die echt willen wachten op de beelden. Ik doe niet voor niets een spoiler
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
quote:Op zaterdag 19 november 2005 14:41 schreef HAL9000S het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:22 schreef Dacide het volgende:even reagerend op het 'consiparicy' verhaal van dat musashi in een makkelijke helft van de poule zat, dat is een veelgemaakte foute aanname. Bij de loting gebeurt alles eerlijk; iedere vechter mag een bal pakken uit een schaal, in die bal zit een papiertje met een nummer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummer 1 kiest vervolgens zijn plek in de 8 open spots, daarna nr2, etc. Vechters kunnen dus enigszins zelf invloed uitoefenen wanneer ze tegen wie vechten (voor zover de spots dan nog open zijn uiteraard)
[/quote]It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
[/quote]quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:28 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
even reagerend op het 'consiparicy' verhaal van dat musashi in een makkelijke helft van de poule zat, dat is een veelgemaakte foute aanname. Bij de loting gebeurt alles eerlijk; iedere vechter mag een bal pakken uit een schaal, in die bal zit een papiertje met een nummer.
Nummer 1 kiest vervolgens zijn plek in de 8 open spots, daarna nr2, etc. Vechters kunnen dus enigszins zelf invloed uitoefenen wanneer ze tegen wie vechten (voor zover de spots dan nog open zijn uiteraard)
Ow, ok... Weer een fout de wereld uit geholpenquote:
En bedankt kneusquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nu hebben we 4 K-1 kampioenen uit Nederland. En dat voor de 13de keer, ongelooflijk mooie prestatie.
quote:23:45 VECHTSPORTEN Fight Club Special K1 Superfights (00:45)
quote:Fight Club Super League in Portugal - live
Niet gemist, maar het was niet boeiend genoeg om te blijven kijkenquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:05 schreef static het volgende:
Yep. Je hebt trouwens net deze gemist:
[..]
Zo jammer, mensen die zich voordoen als K1 liefhebbers.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:39 schreef Blazkowich het volgende:
Als iemand weet waar de beelden te vinden zijn post het dan alsjeblieft. Ik wil graag live de spanning hebben inplaats van te voren te weten wie er wint.
[..]
En bedankt kneus![]()
Waarom denk je dat ik niet van de sport houd? Ik kijk er al naar sinds 1999 toe jij nog met de blokkendoos speelde.quote:Op zondag 20 november 2005 00:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Zo jammer, mensen die zich voordoen als K1 liefhebbers.
Je denkt toch niet dat ik een maand lang achter spoilers ga posten in een topic waar je juist praat over het K1 gebeuren, om mensen zoals jij, die niet eens van de sport houden, te plezieren.![]()
je kunt de gevechten zo vinden op internet. questie van beetje googlen.quote:Op zondag 20 november 2005 01:43 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet van de sport houd? Ik kijk er al naar sinds 1999 toe jij nog met de blokkendoos speelde.
De dag van de finale kun je wel even rekening houden met mensen die de uitslag nog niet gezien hebben. En als je nou even post waar je de wedstrijd kunt vinden, dan zou je een goed excuus hebben om niet meer in spoilers te posten.![]()
Heb je een link of site waar je de filmpjes gekeken hebtquote:Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef diep-in-de-war het volgende:
oke dan, ik heb 2 dagen geen nieuws gekeken of kranten gelezen. heb tegen iedereen die ik tegen kwam gezegt als je de uitslag verteld sla ik je in elkaar. en heb net de wedstrijden gekeken. SEMMY!!!!!!!!!!!!!!!!
Nouja, voor de 10e keer he. In totaal is het toernooi nu 13 keer gehouden. Andere winnaars Cikatic, Hug, Huntquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nu hebben we 4 K-1 kampioenen uit Nederland. En dat voor de 13de keer, ongelooflijk mooie prestatie.
Enig idee waar die mark hunt nog uithangt? Hij is volgens mij al weer een tijdje niet meer aktief geweest in de K1quote:Op zondag 20 november 2005 15:43 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Nouja, voor de 10e keer he. In totaal is het toernooi nu 13 keer gehouden. Andere winnaars Cikatic, Hug, Hunt
Hij is volgens mij daarna voor pride gaan vechten (correct me if i am wrong)quote:Op zondag 20 november 2005 15:57 schreef Dacide het volgende:
[..]
Enig idee waar die mark hunt nog uithangt? Hij is volgens mij al weer een tijdje niet meer aktief geweest in de K1![]()
Waarschijnlijk gewoon weer ouderwets op de straten aan het vechten in Nieuw-Zeelandquote:Op zondag 20 november 2005 16:15 schreef LuNaTiC het volgende:
Klopt, alleen daar draait ie tot nu toe maar erg weinig partijen... schiet dus ook niet echt op
Nice workquote:Op zondag 20 november 2005 15:56 schreef Dacide het volgende:
Bonjasky vs Choi
http://files.filefront.co(...)2958;;/fileinfo.html
http://s27.yousendit.com/d.aspx?id=1G1XY3D2J9N8H26AZO3C0NW5JU
http://s59.yousendit.com/d.aspx?id=0FGU2ZE5HDR2P37RYBX0ISCY2K
http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=2F9QSFAO0Q95I3K6ES64JF75AC
Feitosa vs Goodridge
http://files.filefront.co(...)4817;;/fileinfo.html
Semifinals
http://files.filefront.co(...)3454;;/fileinfo.html
final
http://files.filefront.co(...)4329;;/fileinfo.html
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=29H73U8SOALO234Y6Y3PN6OQBK
http://s62.yousendit.com/d.aspx?id=0M083FY70UYRO1K4CJSCH6PZIR
De rest heb ik nog niet
Have fun
Dank jequote:
Woow!quote:
Holy shit, dat is 1 van de vetste KO's ooit!quote:
Wat een knal zegquote:
Een 20-jarige Marokkaanse Nederlander uit Amsterdam die bij Mejiro Gym kickbokst. Groot talent en hij gaat de hele K-1 wereld verrassen en wordt miljonair in record tijd omdat ie veel show in huis heeft en gezegend is met een grote bek. Badr Hari komt er aan.quote:Op zondag 20 november 2005 21:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wie is Badr Hari trouwens. Wie heeft info.
Ja, dat is hem, in de Amsterdam Arena. Het staat nu 1-1.quote:Op zondag 20 november 2005 21:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Heeft Leko die knakker niet een paar maanden terug een vette KO uitgedeeld?
Ik denk steeds dat het die lange Marokkaan is, die met veel bombarie en praatjes de ring instapt.
Dat was ook wel een erg gruwelijke KO mensen. Helemaal in de context gezien, met die Badri de boel op te ruien tevoren.quote:Op zondag 20 november 2005 21:13 schreef static het volgende:
[..]
Ja, dat is hem, in de Amsterdam Arena. Het staat nu 1-1.
Badr Hari heeft nog nooit bij Mejiro Gym gekickbokst hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 21:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een 20-jarige Marokkaanse Nederlander uit Amsterdam die bij Mejiro Gym kickbokst. Groot talent en hij gaat de hele K-1 wereld verrassen en wordt miljonair in record tijd omdat ie veel show in huis heeft en gezegend is met een grote bek. Badr Hari komt er aan.
http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=0ESI0RNWGEOO22JNGARVAZB78Qquote:Op zondag 20 november 2005 23:20 schreef static het volgende:
Iemand Semmy tegen Remy?
Feitosa was inderdaad echt out. Het filmpje wat ik gezien heb houdt daar zo'n beetje op.... Is Feitosa nog wakker geworden?quote:Op maandag 21 november 2005 10:35 schreef Abonides het volgende:
Feitosa hing er trouwens ook (niet) best bij na zijn KO van Schilt. Genieten trouwens die KO van Feitosa over Musashi.
Hoe heet die torrent? Als ik zoek op K1 vindt ie niks...quote:Op maandag 21 november 2005 12:41 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Op piratebay staat een torrent met alle gevechten, het is alleen nog onduidelijk of het gevecht tussen hari & leko erbij zit
Nog geen torrent gezien, maar hij staat wel al op usenet:quote:Op maandag 21 november 2005 14:27 schreef egilio het volgende:
[..]
Hoe heet die torrent? Als ik zoek op K1 vindt ie niks...
graag gedaanquote:Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Op-zicH het volgende:
[..]
Nog geen torrent gezien, maar hij staat wel al op usenet:
http://www.binsearch.info/?q=k1&max=25&adv_age=7
Hoe kwam die op dan want ik heb alleen het gevecht gezien.quote:Op maandag 21 november 2005 15:51 schreef Op-zicH het volgende:
Trouwens badr entrance was weer master.
En tegen Ignashov was het ook een drama laatstquote:Op maandag 21 november 2005 22:16 schreef Soul_Survivor het volgende:
Remy deed niks in gevecht tegen schilt :s
Dit jaar zat er toch een jury bestaande uit Japan, de VS, Frankrijk en Nederland?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja.
en ik vraag me toch echt af waarom die mushashi gewonnen heeft van karaev. die mushashi wint elk gevecht, als ie maar niet knock out gaat. kut jurie.
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Schilt eens in de MMA tegen Fedor had gevochten? Daarbij zou Fedor op hem hebben gezeten en flink hebben huisgehouden... en stond Semmy vervolgens gewoon weer op...quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Zo goed vind ik Schilt niet kunnen incasseren anders. Dat zagen we al tegen Ignashov, maar hij kwam bijv ook in de problemen bij Nortje. Tegen de wat kleinere mannetjes en vechters die niet zo goed kunnen boksen valt het niet zo op, maar gasten als Ignashov en Nortje hebben de reach en power om hem down te krijgen.
Zelfs in Parijs kwam ie soms in problemen, bv tegen Vondracek. Kwam daar ook deels omdat knieeen niet toegestaan waren.
Hij verloor de partij uiteindelijk wel...filmpje is terug te vinden op video.google.com en dan zoekterm Fedor gebruiken. Je ziet dan een aantal highligt movies...quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:29 schreef Abonides het volgende:
[..]
Dit jaar zat er toch een jury bestaande uit Japan, de VS, Frankrijk en Nederland?
Het lijkt me dat het dan wel zal meevallen. Ik moet wel zeggen dat ik de partij tussen Karaev en Musashi niet heb gezien.
[..]
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Schilt eens in de MMA tegen Fedor had gevochten? Daarbij zou Fedor op hem hebben gezeten en flink hebben huisgehouden... en stond Semmy vervolgens gewoon weer op...
Zoals gewoonlijk ging hij eerst een tijdje om de ring heen dansen voordat hij met een big smile de ring instaptequote:Op maandag 21 november 2005 23:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Hoe kwam die op dan want ik heb alleen het gevecht gezien.
Dat gevecht heb ik niet gezien. Maar dat is dan wel een beetje jammer ja. Hij ging juist altijd in de aanval, met highkicks en flying knees. Hopen dat dat weer terug komt dan. Als die Hoost wil inhalen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En tegen Ignashov was het ook een drama laatst
Showmannetje met een grote bek dus? Klinkt als doorsnee Marokkaan ja...quote:Op zondag 20 november 2005 21:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een 20-jarige Marokkaanse Nederlander uit Amsterdam die bij Mejiro Gym kickbokst. Groot talent en hij gaat de hele K-1 wereld verrassen en wordt miljonair in record tijd omdat ie veel show in huis heeft en gezegend is met een grote bek. Badr Hari komt er aan.
Sefoquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:10 schreef cultheld het volgende:
http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=3EQFDCMXJ2PH82A56J7XEKLCTB
Sugarfoot tegen Schilt
Ja maar als je kijkt hoe Schilt gegroeid is qua alles, hij is veel completer geworden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Zo goed vind ik Schilt niet kunnen incasseren anders. Dat zagen we al tegen Ignashov, maar hij kwam bijv ook in de problemen bij Nortje. Tegen de wat kleinere mannetjes en vechters die niet zo goed kunnen boksen valt het niet zo op, maar gasten als Ignashov en Nortje hebben de reach en power om hem down te krijgen.
Zelfs in Parijs kwam ie soms in problemen, bv tegen Vondracek. Kwam daar ook deels omdat knieeen niet toegestaan waren.
Hij gaat z'n zus bezoeken in Chiliquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
Ik was net aan het werk op schiphol. EN IK KWAM SEMMY SCHILT TEGEN. Vet lachen, ik werk in de beveiliging, heb nog een poosje met hem gepraat en gefeliciteerd. Hij ging naar chili toe. Echt vet aardige gast.
Het tellen gaat ook altijd maar tot 8 he!quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij gaat z'n zus bezoeken in ChiliWel cool man. Hij kan alleen niet tot tien tellen
Klopt, zijn zus gaat daar trouwen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:45 schreef diep-in-de-war het volgende:
Hij ging naar chili toe.
Hehe, zeg dat maar eens tegen hem als ie weer voor je staatquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij gaat z'n zus bezoeken in ChiliWel cool man. Hij kan alleen niet tot tien tellen
Nou dat heb ik dus van een gozer die training van hem heeft gehad in Zuidlaren. Hij moest een partij vechten en toen hij dat had gedaan kreeg ie een complimentje van Schilt. Schilt wou hem een schouderklopje geven en die gozer had gewoon last van z'n schouder daarnaquote:Op donderdag 24 november 2005 11:26 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Hehe, zeg dat maar eens tegen hem als ie weer voor je staat
Nice.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Mooie highlight video van het hele event: http://www.megaupload.com/?d=Z3ZO72WW
Nope, zelfs niet op teletekst.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:33 schreef TheVotary het volgende:
Heeft de NOS eigenlijk nog melding gemaakt dat er weer een Nederlander kampioen is geworden?
het viel me niet eens op dat ie zo enorm groot was (wat ie natuurlijk wel was). zijn handen waren wel heel grootquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:51 schreef versteegrob het volgende:
Die vent is echt een beer he, 2.12 Meter!
Was er veel pers voor hem? Vertel nog is wat meer, ben wel benieuwd.
Of je leest de topics even.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:09 schreef Georges het volgende:
Wanneer wordt het allemaal uitgezonden op Eurosport, of is het al geweest?
Over de persaandacht, en onderwaardering voor K1 en kickboksen is geloof ik ooit een column geschreven op FOK! , kan hem alleen niet vinden...quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik zag trouwens geen pers. maar die waren er misschien wel voor de security check
Vind het ook wel schandalig dat er zelfs niks op de Frontpage van Fok werd gezet terwijl dit toch best weer groot nieuws was.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:33 schreef TheVotary het volgende:
Mooi om te zien dat iemand uit de Ashihara hoek k1 kampioen is geworden.Echt super. Hij benut zijn lengte echt optimaal, continue die knie erin. Wat ook erg effectief was in de finale.
![]()
Ik vond Bonjaski ook erg tegenvallen. De felheid van het vorige kampioenschap kwam er niet uit dit keer. Jammer, maar iedereen heeft zijn mindere dagen natuurlijk.
Heeft de NOS eigenlijk nog melding gemaakt dat er weer een Nederlander kampioen is geworden? Zo nee, dan vind ik dat echt schandalig. Wel verslag doen van de plaatselijke biljartclub in schubberkutteveen, maar niet eens de moeite nemen om hiervan melding te maken. Misschien ben ik wel te vroeg met mijn oordeel, maar ik geloof dat het voorgaande jaren niet veel soeps was met de berichtgeving hieromtrent.![]()
Deze is interessanter:quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:22 schreef Alessandro het volgende:
22:00-
LIVE KICKBOKSEN
Night of Champions in Marseilles (Frankrijk) Op Eurosport
quote:Fight Club Esthetic K1 World Max 2005 00:15
Ik had al gezien dat het op Eurosport is uitgezonden, vroeg me alleen af of het nog herhaald zou worden.quote:
Het is nog niet uitgezonden, dat zal medio kerst worden.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:56 schreef Georges het volgende:
[..]
Ik had al gezien dat het op Eurosport is uitgezonden, vroeg me alleen af of het nog herhaald zou worden.
Misschien heb ik die melding ook gemist.
Kickboksen is net geweest (extreem saai, geen low-kicks, knieen, etc. toegestaan) en K1 staat op de site om 00:15 maar op teletekst om 00:45.quote:Op zondag 27 november 2005 00:30 schreef Soul_Survivor het volgende:
Ik zie weinig K1/kickboksen... op Eurosport.
Kickboksen was live dus alles is opgeschoven.quote:Op zondag 27 november 2005 01:51 schreef Soul_Survivor het volgende:
Oh, natuurlijk kwam het later, heb nu de helft al weer gemist![]()
torrents?quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:07 schreef raptorix het volgende:
Ben hem aan binnen trekken, vanavond eens lekker relaxed kijken, lijken me mooie partijen als ik het zo hoor
ja idd, zo hoort het ook gewoon. dat snap ik wel..maar toch, er wordt een hele show (vooral in Japan) van die K1 gemaakt..dan verwacht je toch wel wat meer van een finalequote:Op zondag 27 november 2005 20:35 schreef LuNaTiC het volgende:
tsjah... vechters zijn er in eerste instantie om gewoon hun ding te doen en zo snel mogelijk te winnen, ipv een zinderende finale voor te schotelen met het risico dat het misgaat
Dat zou trouwens erg gaaf zijn... alle exposure is dan mooi meegenomen. Maar laat ze dan alsjeblieft wel iemand raadplegen die er een beetje verstand van heeft, ik heb op de website over het item dat ze hadden gedaan met Schilt een paar tenenkrommende spelfouten van namen gezien, en daarnaast gewoon info die pertinent niet waar is. ( http://www.talpa.tv/web/s(...)150/typeofpage=51230 see for yourself ) Natuurlijk wel cool dat ze er aandacht aan schenken, maar probeer het dan meteen goed te doen. En een beetje journalist probeert zo goed mogelijk te verifieren. En als het nou maar 1 keer voorkomt, oke... maar dat is dus ook niet zoquote:Op zondag 27 november 2005 20:20 schreef static het volgende:
Mijn neef gaat bij de sportredactie navragen of Talpa iets gaat doen met K1.
Er zitten iig een paar grote fans daar.
al dat gezeik altijd dat schilt niet mooi vecht. hij vecht enorm effectief en maakt optimaal gebruik van zijn bouw. niets mis mee in mijn ogen.quote:Op zondag 27 november 2005 20:35 schreef LuNaTiC het volgende:
tsjah... vechters zijn er in eerste instantie om gewoon hun ding te doen en zo snel mogelijk te winnen, ipv een zinderende finale voor te schotelen met het risico dat het misgaat
Precies. Het is verdorie geen balletvoorstelling waar we naar zitten kijken. Effectiviteit daar gaat het om.quote:Op maandag 28 november 2005 10:17 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
al dat gezeik altijd dat schilt niet mooi vecht. hij vecht enorm effectief en maakt optimaal gebruik van zijn bouw. niets mis mee in mijn ogen.
1999? blokkendoos? Ik kijk het ook sinds Mylene de la Haye, dus je zit er naast.quote:Op zondag 20 november 2005 01:43 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet van de sport houd. Ik kijk er al naar sinds 1999 toe jij nog met de blokkendoos speelde.
Eerste keer had hij echt een verfrissende en agressieve vechtstijl en won hij ook terecht IMHO, met z'n trademark toen nog; de vliegende kniequote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
en ik heb trouwens nooit echt begrepen waarom remy de k1 2 keer heeft gewonnen, in mijn ogen zijn er veel betere vechters. maarja het is ook maar een moment opname natuurlijk.
ja dat knietje is wel lachen, maar dat doet ie volgens mij zo ongecontroleerd als het maar kan. de helft van de tijd mist ie of springt ie over de touwen de ring uit.quote:Op maandag 28 november 2005 18:50 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Eerste keer had hij echt een verfrissende en agressieve vechtstijl en won hij ook terecht IMHO, met z'n trademark toen nog; de vliegende knieNou vind ik het maar saai...
Sowieso is het voor veel vechtsportliefhebbers al heel moeilijk om close gevechten goed te scoren, laat staan voor leken. Daarbovenop komt nog eens dat K-1 een apart scoringssysteem heeft (o.a. op damage). Waarbij het dus heel erg oneerlijk kan lijken, maar als iemand maar met af en toe een harde counter treft terwijl de meer agressievere vechter plaagstootjes uitdeelt, kan ie het voordeel krijgen.quote:I have watched it a couple of times now and really see nothing wrong with it.
The judges themselves were made of a mix of Japanese judges from previous events, and one independant US judge.
The first round of any fight in K-1, unless there is serious dominance, is always scored 10/10.
In the first round of this fight Ruslan threw a LOT more than Musashi, but most missed or landed on Musashi's guard. His work rate makes him look like he stole a close round, and one of the Japanese judges agreed and gave it to Ruslan 10/9 which on its own is unusual (as no one can say he was very dominant this round).
The second round I think most will agree Musashi took. No one has argued Ruslan took the second round so I wont bother with the reasons Musashi took it, I will assume you agree. The judges however did not, and they all gave this round a draw with 10/10.
The third round, I think Ruslans flurry near the end made it look like he took a close round again. Overall though damage done had obviously gone to Musashi, and most of Musashi's counters landed better than the original shots thrown by Ruslan. I personally believe Musashi did more to win Round 2 than Ruslan did to get this round as most tend to believe. anyway, the two Japanese judges gave this a draw with 10/10, and independant US judge gave it a 10/9 to Musashi.
At the end of this we had one judge with 30/30, one with 29/30 and one with 30/29. Not overly surprising when you add shots cleanly landed (as opposed to thrown) and damage done. Perhaps the surprising part for some of you is the fact the only judge to give Musashi the nod was the US one, and the one who gave Ruslan the nod was one of the Japanese judges.
The extra round I also think everyone can agree Musashi took, giving him the win.
The English language commentator for the show also called both the draw and the extra going to Musashi.
Ruslan was cautioned once in round 1, and once in the extra round for headbutting. No cards were given so no points deducted.
It is trendy to hate on Musashi, and to believe his winning a BS fight or two makes all JD's he wins a bit sus. I truly don`t find this one of them though, and I was cheering for Ruslan.
Ja, hij was laatst te zien in de Ahoy in Oktober.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:39 schreef cultheld het volgende:
Bedoel je Fedor Emelianenko? Die is niet geschikt voor K-1. Meer een grondvechter.
Wie is dat? Ergens een profiel te vinden?quote:Op woensdag 30 november 2005 18:39 schreef cultheld het volgende:
Bedoel je Fedor Emelianenko? Die is niet geschikt voor K-1. Meer een grondvechter.
http://www.pridefc.comquote:Op woensdag 30 november 2005 19:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Wie is dat? Ergens een profiel te vinden?
Slechte site. Slechte server.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.pridefc.com
Dan bij fighters.
Circusact...meer niet...Akebono zelfde verhaal, geen echte vechters, voegen wat mij betreft niets toe aan K1.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:47 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat vinden de mensen hier van Bob Sapp?
Same here...spectaculaire vechter...heb hem de voorrondes zien vechten,quote:Op woensdag 30 november 2005 20:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Waar ik de laatste tijd 't meest van onder de indruk was, was Ruslan Karaev.
Daar zijn er anders dus zat van.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:50 schreef diep-in-de-war het volgende:
idd, niemand kan ontkennen dat mushashi onterecht heeft gewonnen van ruslan.
Vertel daar eens meer over? Ik snap geloof ik maar half wat je bedoelt...quote:Op donderdag 1 december 2005 14:29 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja maar niet die er verstand van hebben en het dan nog zeggen. dit zag je vroeger ook al met muy thai, als een nederland tegen een thai moest kon ie ook alleen winnen door een knock out. bladiebladie.
come on, check die laatste ronde en dan met name de laatste 20 secs, die jappaner stond zwaar te wankelen terwijl ie ruslan geen keer noemenswaardig heeft geraakt die ronde.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:17 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Daar zijn er anders dus zat van.
Mjah die akebono heeft er echt niets te zoeken, Bob Sapp is een beetje apart verhaal, die gast is onnoemelijk sterk en dat is ze kracht, maar hij moet echt voor een knockout in eerste minuut gaan anders is ie kansloos.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:29 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Circusact...meer niet...Akebono zelfde verhaal, geen echte vechters, voegen wat mij betreft niets toe aan K1.
Daar ga je dus de fout in. Ik zal niet zeggen dat het complete onzin is, want laten we wel wezen: in Thailand is het de nationale sport en tegelijkertijd hun trots. Verliezen van een 'farang' is dan niet leuk. Tel daarbij de gok-cultuur op en je zult heus wel wat discutabele uitslagen hebben.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:55 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat je gewoon niet kan winnen van zulke gastjes in hun eigen land. omdat het zo enorm partijdig is. je kunt alleen winnen door ze knock out te slaan. doe je dat niet dan wint die ander automatisch.
Ik heb Musashi niet zien wankelen de laatste 20 sec (van welke laatste ronde bedoel je eigenlijk? de 3e of de extra?) Als je denkt dat ie hem niet vaak geraakt heeft, kijk nog maar eens hoe vaak er een harde (counterende) lowkick op zat. Die vallen misschien niet altijd zo op (wat bv in de VS nog weleens door de jury wordt vergeten, met als weerzinwekkende uitslag laatst van Nortje in LV) maar scoren wel degelijk. De workrate van Karaev is verschrikkelijk hoog, hij is verschrikkelijk snel en daarom lijkt het heel indrukwekkend (begrijp me niet verkeerd: dat is het in principe ook), maar als je HEEL snel stoot en trapt, dan gaat dat gewoon ten koste van de kracht, en zo kan het ineens maar zijn dat 4 snelle plaagstootjes evenveel oplevert als een keiharde lowkick (Peter Aerts anyone?quote:Op donderdag 1 december 2005 17:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
come on, check die laatste ronde en dan met name de laatste 20 secs, die jappaner stond zwaar te wankelen terwijl ie ruslan geen keer noemenswaardig heeft geraakt die ronde.
Even later bij het stuk over K-1 scoring, de prioriteiten:quote:The object of the game called kickboxing is to win more rounds than the opponent. If Red wins 3 rounds and losses 2, he will be declared the winner. The standard manner of winning a round is to land more clean strikes. Some fighters have terrible aim and, despite launching 100 strikes per round, fail to land enough to score. Other fighters make contact with the glove but, in terms of impact needed to score, fall short. Good judges use their eyes to see if the strike landed in the target zone and use their ears to determine if it had enough impact to score. It is important to avoid turning kickboxing into a game of professional tag.
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar die gast kan totaal niet vechten. En ik irriteer me daar aanquote:Op donderdag 1 december 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah die akebono heeft er echt niets te zoeken, Bob Sapp is een beetje apart verhaal, die gast is onnoemelijk sterk en dat is ze kracht, maar hij moet echt voor een knockout in eerste minuut gaan anders is ie kansloos.
Vond ik als bokser erg leuk om te zien. Maar ik wist niet dat hij K1 ingegaan wasquote:Op vrijdag 2 december 2005 10:55 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat te denken van Butterbean.![]()
quote:SFUK: What did you think of the fight?
I want a couple more fights. I want to fight people who punch more. There's two things that no-one should do to me: don't steal my food and don't kick me.
Ja linkerhoek.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:17 schreef LuNaTiC het volgende:
Ja ik, 112 is in de hoek zeker, die van 88euro?
ik heb net ook maar ff rondgebeld, aangezien al die kaarten zo verdomde hard gaan, dus de kans is groot dat ik daar ook terecht kom
waarom die smiley? Niet goed dan?quote:Op maandag 12 december 2005 11:01 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ja linkerhoek.
Ik zit gewoon bijna op dezelfde plek als 2 jaar geleden zag ik net toevallig.![]()
Geschreven overigens door Fred Royers, waarvan ik hoop dat hij iig nog wel wat krediet heeft...quote:De laatste 1/4 finale gaat tussen Ruslan Karaev (Rus) en Musashi. De Rus begint furieus en is vastbesloten niets aan het toeval over te laten. Maar de Japanner is geroutineerd en scoort slim mee. Musashi's werkwijze wordt vaak niet gewaardeerd. Toch is deze man echt goed. Het is te makkelijk om hem altijd maar meteen te beschuldigen als zou hij hulp krijgen van de jury. Dat is iets dat anderen er van maken. Wie een beetje verstand heeft van kickboksen ziet gewoon hoe goed hij zijn punten scoort. Hij is misschien niet de grootste knock-outer die er rond loopt, maar wat hij doet is wel oer-degelijk.
De Rus probeert aanvallend te zijn maar wordt vaak goed gecounterd door de Japanner. De jury geeft een terecht onbeslist en een extra ronde dus. In deze laatste ronde gaan zowel Musashi als Karaev voluit. De laatste slaagt er zelfs in om een gesprongen achterwaartse trap in het gezicht van Musashi te maken. Musashi knippert niet eens met z'n ogen en geeft meteen een paar beuken terug. De zege gaat uiteindelijk naar Musashi.
Je weet wie Fred Royers is?quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef diep-in-de-war het volgende:
bladiebladie. heeft die beste man het gevecht gezien?
Heb je enig idee over wie je het hebt?quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef diep-in-de-war het volgende:
bladiebladie. heeft die beste man het gevecht gezien?
Hoe laat wordt het uitgezonden? Thanks.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Morgen wordt het eindelijk uitgezonden. Mét commentaar van Fredje!
20:00 - 23:00.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:12 schreef De_Wout het volgende:
[..]
Hoe laat wordt het uitgezonden? Thanks.
dus dankzij hem stond er op pagina 4 in de krant een heel klein verhaaltje zonder foto over semmy schilt omdat ie k1 kampioen was. goed bezig fredje.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Inderdaad. Hij zou Fred op zn blote knieeen moeten aanbidden voor wat hij heeft gedaan voor de vechtsport hier in Nederland. Maar goed, ontopic dan maar weerMorgen wordt het eindelijk uitgezonden. Mét commentaar van Fredje!
zijn we van hem gewend. Altijd probeert ie de tegenstander te intimideren. Noujah, part of his game he.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:51 schreef groteglibber het volgende:
wat een eikel die Sefo.
Hij blijft idd goed staan. Maar toch, staat hij helemaal dol gestampt een beetje stoer te doen.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:52 schreef P8 het volgende:
[..]
zijn we van hem gewend. Altijd probeert ie de tegenstander te intimideren. Noujah, part of his game he.
Maar hij is nog nooit KO gegaan toch? die sefo?
Niet in K-1 iig nee. Tenminste, niet 'KTFO'. Hij is wel een aantal keren op lowkicks TKO gegaan, oa tegen Hug, Aerts, Bonjasky. Hij is weleens zwaar nokkie gegaan in een bokswedstrijdquote:Op donderdag 22 december 2005 20:52 schreef P8 het volgende:
[..]
zijn we van hem gewend. Altijd probeert ie de tegenstander te intimideren. Noujah, part of his game he.
Maar hij is nog nooit KO gegaan toch? die sefo?
Dat is Sefo nou eenmaal, die toont af en toe echt geen greintje respect.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:51 schreef groteglibber het volgende:
wat een eikel die Sefo.
Nou, kan me nog een partij herinneren (weet niet welke meer, nog niet zo lang geleden); en toen was het echt niet geinig bedoeld. Fred sprak er zelfs schande van.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Allemaal show... heeft niet zoveel met respect te maken, vind het wel geinig. Is gewoon bedoeld om het publiek te maken en om de tegenstander uit het spel te halen.
de meeste tegenstanders laten zich er niet door intimideren (Schilt bv), of lachen er om (Amada, Kaoklai) , of gaan er gezellig in mee (Hunt).
Daarna is het weer een omhelzing en respect tonen, dus vind he tniet zo erg, en ik denk ook de tegenstanders niet
was tegen Kaoklaiquote:Op donderdag 22 december 2005 22:05 schreef static het volgende:
[..]
Nou, kan me nog een partij herinneren (weet niet welke meer, nog niet zo lang geleden); en toen was het echt niet geinig bedoeld. Fred sprak er zelfs schande van.
noujah, mensen als Choi en Sapp komen ver, omdat ze zo goed zijn voor de show, maar de echte topsporters komen uiteindelijk het verst.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:12 schreef LuNaTiC het volgende:
Zelf neem ik het met een korreltje zout. K-1 is tegenwoordig immers ook al lang niet meer alleen een pure sportieve bezigheid, het teert vooral op entertainment. Guess times are changing.
Eigenlijk altijd een grote media-stunt geweest. K-1 ziet de VS nog steeds als een grote afzetplek, maar het wil nog steeds niet echt voet aan de grond krijgen, omdat andere sporten zoals boksen veels te diep geworteld zitten in de Amerikaanse cultuur. Dus wat doe je dan om de aandacht te trekken... juist je zoekt contact met een van de bekendste en beste boksers ter wereld.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:00 schreef static het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de ambities van Tyson? Of was dat een gerucht?
pardon?quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:53 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Eigenlijk altijd een grote media-stunt geweest. K-1 ziet de VS nog steeds als een grote afzetplek, maar het wil nog steeds niet echt voet aan de grond krijgen, omdat andere sporten zoals boksen veels te diep geworteld zitten in de Amerikaanse cultuur. Dus wat doe je dan om de aandacht te trekken... juist je zoekt contact met een van de bekendste en beste boksers ter wereld.
Ik denk overigens dat K-1 hem best voor een partij had willen contracteren, maar dat Tyson daar zelf niet zoveel brood in zag. En als ie dat al wilde, dan was het met zoveel beperkingen in de regels dat het weinig meer met kickboksen van doen had. Eerst was er bv sprake van een bokswedstrijd met Sapp (toen nadat Sapp van Kimo gewonnen had). Sapp had die trouwens ws wel aangenomen, maar die doet alles voor geld
In Nederland is ook wel een aantal kickboksers gevraagd of zij een partij zouden aannemen tegen hem en onder welke voorwaarden. Hoost zag het niet zo zitten als ie z'n lowkicks niet kon gebruiken. Bonjasky zei dat ie best z'n lowkicks wilde laten maar dat ie wel z'n knieen en highkicks wilde gebruiken. Aerts was helemaal nuchter en zei dat ie zelfs op pure boksregels wel wilde als het prijsplaatje oke was
Dat is totaal geen bull-crap. Wat jij zegt is simpelweg ook waar (dat gedeelte mbt zn strafblad), maar dat wil niet meteen zeggen dat er dus ook geen wedstrijd gehouden kan worden en ik totale onzin verkondig. K-1 heeft (als je misschien weleens kijktquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:07 schreef Cartman84 het volgende:
[..]
pardon?
dat is dus dikke bull-crap hé, tyson komt simpelweg japan niet in vanwege zn strafblad.
En door Abidi en Skelton.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:00 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Niet in K-1 iig nee. Tenminste, niet 'KTFO'. Hij is wel een aantal keren op lowkicks TKO gegaan, oa tegen Hug, Aerts, Bonjasky. Hij is weleens zwaar nokkie gegaan in een bokswedstrijd
Btw, ik weet niet of sommigen weleens op IRC zitten, maar voor degenen die zin hebben:
/server irc.tweakers.net (of irc.fokzine.net for that matter)
/join #K-1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |