abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32730445
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:17 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Daar zijn er anders dus zat van.
come on, check die laatste ronde en dan met name de laatste 20 secs, die jappaner stond zwaar te wankelen terwijl ie ruslan geen keer noemenswaardig heeft geraakt die ronde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_32730480
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:29 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Circusact...meer niet...Akebono zelfde verhaal, geen echte vechters, voegen wat mij betreft niets toe aan K1.
Mjah die akebono heeft er echt niets te zoeken, Bob Sapp is een beetje apart verhaal, die gast is onnoemelijk sterk en dat is ze kracht, maar hij moet echt voor een knockout in eerste minuut gaan anders is ie kansloos.
pi_32732190
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:55 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat je gewoon niet kan winnen van zulke gastjes in hun eigen land. omdat het zo enorm partijdig is. je kunt alleen winnen door ze knock out te slaan. doe je dat niet dan wint die ander automatisch.
Daar ga je dus de fout in. Ik zal niet zeggen dat het complete onzin is, want laten we wel wezen: in Thailand is het de nationale sport en tegelijkertijd hun trots. Verliezen van een 'farang' is dan niet leuk. Tel daarbij de gok-cultuur op en je zult heus wel wat discutabele uitslagen hebben.

Maar het is echt niet zo zwart wit als je schetst. Partijdigheid komt overal in elk land voor en zul je dus net ff meer moeten geven. Echter in Thailand is het een ander verhaal omdat ze een hele andere manier van scoren en puntentellingen hebben. Dus kan het ook voorkomen dat, ondanks dat je bijvoorbeeld boksend domineert, alsnog op punten verliest. Trappen, knieën en ellebogen scoren daar bijvoorbeeld aanmerkelijk meer dan een goede stoot. Zelfs al is het op de dekking!

Ramon Dekkers kan daar over meepraten

Dat wil echter niet zeggen dat je daar niet op punten kan winnen. Zolang jij rekening houdt met de manier van punten scoren dan kan dat makkelijk. Ik noem namen als Danny Bille, Dida Diafat, Farid Villaume, Jean-Charles Skarbowsky en John Wayne Parr die als zeer respectabele 'farangs' in Thailand te boek staan en ook op punten winnen.

(vergelijk het met een team van straatvoetballers die achteraf klagen dat ze verloren hebben: 'maar ik heb toch drie man een panna gegeven? En wat denk je van die negen corners? drie corners een penatly!').

Anyway, een sport als muay thai of kickboksen blijft ongelofelijk lastig om op het blote oog te beoordelen. Ik heb ook weleens op een gala gestaan met gefronsde wenkbrauwen (gelukkig heb ik het bijna altijd wel bij het rechte eind overigens ) dat ik dacht: hmm dat klopt niet helemaal volgens mij.... Anyway, ik weet ook wel dat die fabeltjes via internet komen dat je altijd verliest tenzij je op KO wint (hoofdzakelijk door DVDs van Ramon Dekkers, en via internetfora, maar goed, zo dacht ik in het begin ook, been there, done that.... ) maar het ligt dus wel degelijk wat genuanceerder dan dat.
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

come on, check die laatste ronde en dan met name de laatste 20 secs, die jappaner stond zwaar te wankelen terwijl ie ruslan geen keer noemenswaardig heeft geraakt die ronde.
Ik heb Musashi niet zien wankelen de laatste 20 sec (van welke laatste ronde bedoel je eigenlijk? de 3e of de extra?) Als je denkt dat ie hem niet vaak geraakt heeft, kijk nog maar eens hoe vaak er een harde (counterende) lowkick op zat. Die vallen misschien niet altijd zo op (wat bv in de VS nog weleens door de jury wordt vergeten, met als weerzinwekkende uitslag laatst van Nortje in LV) maar scoren wel degelijk. De workrate van Karaev is verschrikkelijk hoog, hij is verschrikkelijk snel en daarom lijkt het heel indrukwekkend (begrijp me niet verkeerd: dat is het in principe ook), maar als je HEEL snel stoot en trapt, dan gaat dat gewoon ten koste van de kracht, en zo kan het ineens maar zijn dat 4 snelle plaagstootjes evenveel oplevert als een keiharde lowkick (Peter Aerts anyone? ).

Maar goed, ik denk dat je hier lang en breed over kunt discussieren, feit is dat het een hele close decision was terwijl de helft al meteen moord en brand schreeuwt dat Musashi altijd zoveel hulp krijgt (toegegeven, in eerste instantie was ik een van hen, voor ik de beelden had gezien ). Hoost dacht dat Karaev misschien met miniem verschil had gewonnen, Mike Schiavello (een bekende Australische vechtsport commentator, die samen met HOost verslag deed) dacht dat Musashi aan de goede kant uitkwam.

Ik wil ook niet Musashi met hand en tand verdedigen, integendeel, ik kots normaal gesproken op zijn vechtstijl, zijn cadeautjes van de afgelopen paar jaar, zijn close decisions, etc. Maar ik vind dat je ook even de gekleurde bril moet kunnen afzetten en de nuance in moet kunnen zien. Ik kijk naar de beelden, vergelijk deze met de mening van mensen waarvan ik weet dat ze er verstand van hebben, bekijk het nogmaals, stel het bij hier en daar (wil niet zeggen dat ik dus compleet van mening verander, integendeel), en that's that.

Ik ben allang blij dat alsmaar weer bevestigd is dat Musashi uiteindelijk toch wel tekort komt om ooit K-1 kampioen te worden en dat we met Karaev een mooi talent er bij hebben dat er uiteindelijk wel komt

[ Bericht 34% gewijzigd door LuNaTiC op 01-12-2005 18:34:54 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_32732522
heb je die wedstrijd eigenlijk wel gezien? ik snap niet dat je je ogen er zo voor kunt sluiten. die 4e ronde was helemaal nergens voor nodig geweest.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32732605
Meerdere keren zelfs. En zie de edit
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_32736130

extra ronde luna, ik heb drie hardste even gecapt maar er zaten nog een paar harde tussen.
pi_32738255
Mja die caps zeggen zo toch echt niet zoveel. Hier een capture van de slowmotion van de die laatste 20 seconden, dan zie je dat het qua kracht echt wel meevalt (in normale snelheid ziet het er allemaal wat sneller en spectaculairder uit). Dat ie staat te wankelen zie ik ook niet eerlijk gezegd (Musashi kan namelijk een hoop hebben). http://crew.tweakers.net/lunatic/fok/musashikaraev.wmv

Dat ie zn corner trouwens niet kan vinden zie ik daarna eigenlijk ook niet echt, hij liep gewoon een rondje door de ring toen ie klaar was ? Of je moet refereren aan hetgene wat daarvoor gebeurde, toen kreeg ie per ongeluk een botsing op zn hoofd met Karaev. Dan gebeurt het wel vaker dat de vechters niet weten in welke hoek ze moeten, dat wordt nnl dan door de referee geregeld (neutrale hoek etc...)

Dat Musashi Karaev die ronde niet raakte is ook niet waar, ik zag toch echt zo'n 3-4 lowkicks en een goede middle kick de eerste 2 minuten, terwijl Karaev wel aanviel maar geen betekeniswaardige stoten leverde (op de dekking, lichtjes toucherend)

Anyway, close fight, had beide kanten op kunnen gaan, maar dat Karaev zwaar genaaid was, ben ik het dus niet mee eens... maar goed, denk niet dat we het hier ooit eens over worden (hoeft ook niet, maar goed )
pi_32739357
Ik heb 't gevecht net gezien.

Karaev had moeten winnen. Moet je die stotenwisseling zien in de verlengining, met die achterwaartse trap van Karaev.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32739917
Mja, kan het wel blijven uitleggen, maar goed, het helpt toch niet

volgend onderwerp dan maar?

Vandaag voorverkoop voor K-1 in Nederland volgend jaar 13 mei begonnen \o/

en 11 dec is er een leuk gala in Utrecht. Gaan er nog meer?
pi_32747068
je legt niks uit, je denkt dat wij ongelijk hebben. wat niet zo is.....
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32748337
Nee, ik probeer uit te leggen hoe er in het kickoksen en in het K-1 gescoord wordt. Het enige wat ik dan als tegenargument krijg is 'kijk eens naar die stotenwisseling' terwijl ik net daarvoor heb uitgelegd dat dat misschien evenveel scoort als een harde lowkick. Tsjah, zo kun je wel tegen elkaar door blijven gaan natuurlijk.

Lees het anders maar zelf door als je mij niet gelooft

http://www.centralkickboxing.org/kickboxing_scoring_basics.htm
quote:
The object of the game called kickboxing is to win more rounds than the opponent. If Red wins 3 rounds and losses 2, he will be declared the winner. The standard manner of winning a round is to land more clean strikes. Some fighters have terrible aim and, despite launching 100 strikes per round, fail to land enough to score. Other fighters make contact with the glove but, in terms of impact needed to score, fall short. Good judges use their eyes to see if the strike landed in the target zone and use their ears to determine if it had enough impact to score. It is important to avoid turning kickboxing into a game of professional tag.
Even later bij het stuk over K-1 scoring, de prioriteiten:

1. Knockdowns (waren er niet)
2. Damage (een harde lowkick zoals gezegd levert meer schade op dan die stoten op het hoofd)
3. Clean hits (hetzelfde, vele punches van Karaev waren wel snel, maar niet krachtig genoeg of op de dekking)
4. Agressiveness (en dat was Karaev overduidelijk wel, alleen heeft het niet de prioriteit in dit geval)

Nogmaals, ik vind Musashi zelf helemaal niks, dus ik verdedig hem hier echt niet voor mn lol. De decisions die ie vorig jaar kreeg tegen Bonjasky, Sefo, het jaar daarvoor tegen Aerts.

Maar even ter referentie: behalve de decisions die ik hierboven noemde, welke decisions van Musashi de laatste paar jaar vind je nog meer schandalig?
pi_32749532
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah die akebono heeft er echt niets te zoeken, Bob Sapp is een beetje apart verhaal, die gast is onnoemelijk sterk en dat is ze kracht, maar hij moet echt voor een knockout in eerste minuut gaan anders is ie kansloos.
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar die gast kan totaal niet vechten. En ik irriteer me daar aan
Enige wat hij mee heeft is zijn kracht.
pi_32749702
Akebono? Sapp?

Wat te denken van Butterbean.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32750009
Butterbean is ook lachwekkend ja. Werd afgeslacht door Mike Bernardo en door Genki Sudo (70 KG ) simpel gesubmit met een beenklem in K-1 MMA.

Sapp is en blijft een lachertje, maar brengt nog steeds geld in het laatje. Vooral op kracht en (in het begin) valsspelen (deels bewust, om zn 'Beast' imago te handhaven). In het begin had ie daar veel succes mee, omdat niemand wist wat te verwachten. Zo Hoost ook, daardoor twee keer verloren.

Nu heeft men hem eigenlijk wel door, en verliest ie gewoon van vechters zoals Bonjasky, Sefo, etc (als het alleen K-1 regels was, was ie btw ook door Le Banner geslacht, maar de MMA-ronden leverden hem een draw op)
pi_32750868
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:55 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Wat te denken van Butterbean.
Vond ik als bokser erg leuk om te zien. Maar ik wist niet dat hij K1 ingegaan was
pi_32751593
http://sfuk.tripod.com/interviews_03/butterbean.html
quote:
SFUK: What did you think of the fight?

I want a couple more fights. I want to fight people who punch more. There's two things that no-one should do to me: don't steal my food and don't kick me.

dit is ook wel een leuke:

http://www.boxinginsider.net/news/stories/109167985.php
pi_32757639
Gaan er lui naar It's Showtime?
Ik ga met 2 vrienden, we zitten alleen in vak 112.
Ik wilde kaarten halen voor 114 maarja die waren net zo snel weg hoorde ik al.
pi_32757945
Ja ik, 112 is in de hoek zeker, die van 88euro?

ik heb net ook maar ff rondgebeld, aangezien al die kaarten zo verdomde hard gaan, dus de kans is groot dat ik daar ook terecht kom
  maandag 12 december 2005 @ 10:59:25 #244
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33009175
f snel over musashi.... de jury bij de finale bestond uit velen nationaliteiten en niet alleen japan.

musashi vind ik een topvechter die heus neit altijd dooe de jury bevooroordeeld wordt.

het lijkt altijd alsof hihj weinig kan en doet... maar zijn traptechnieken zijn gewoon erg goed.. en zijn voeten werk is een van de beste van de K1 (kwa wegdraaien enzo is het echt een meestrlijke vechter)..

nee ik zal nooit fan van musashi worden (akyo mori)... maar hij is heus niet zo waardeloos hoor als iedereen denkt.
pi_33009231
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:17 schreef LuNaTiC het volgende:
Ja ik, 112 is in de hoek zeker, die van 88euro?

ik heb net ook maar ff rondgebeld, aangezien al die kaarten zo verdomde hard gaan, dus de kans is groot dat ik daar ook terecht kom
Ja linkerhoek.
Ik zit gewoon bijna op dezelfde plek als 2 jaar geleden zag ik net toevallig.
pi_33011638
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:01 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ja linkerhoek.
Ik zit gewoon bijna op dezelfde plek als 2 jaar geleden zag ik net toevallig.
waarom die smiley? Niet goed dan?

oke, in het midden is altijd beter natuurlijk maarja als die niet meer beschikbaar zijn... houdt het op... dan wordt het toch kiezen voor 1e ring in het hoekie of de 2e ring... Ik ga voor de gok in het hoekie.

Zit geloof ik in het andere hoekie, 116
pi_33105021
Mwah opzich zijn het wel goede plekken maar voor dat bedrag, tja.
Misschien kunnen ze die hoeken volgend jaar goedkoper maken want feit is gewoon dat je het allemaal veel minder goed zit dan in 114.

Maarja we mogen blij zijn dat we er heen kunnen.
pi_33112461
Heeft iemand het interview met Schilt op Talpa al gezien? Is nu op de site te bekijken
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:21:33 #249
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33270430
Gister Schilt in de studio gehad ( RTV Drenthe ), tijdens sportoverzicht van het afgelopen jaar. Natuurlijk even een babbeltje met de beste man gehad, en hij wist me te vertellen dat er in Japan zelfs een anime op hem is gebaseerd, en dat hij binnenkort zal verschijnen in een Ps2 game. Erg vet om de prijzen van dichtbij te zien hoor, die beker en de belt.

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33278237
Geinig, is dat nog ergens terug te zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')