abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:55:18 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32364732
Iemand enig idee wie dit precies is, en over wat voor boek ie het had?

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32364805
Wat loop je toch te kutten met CNN? Als er iets niet interessant is, is het wel de ophitsende zender CNN. De godganze dag "THIS IS CNN" ondertussen wordt het 100 keer per uur afgebroken voor reclame. Goedkope kutzender. NOVA is beter vanavond:

Vanavond in NOVA Politiek: Abou Jahjah en Hilbrand Nawijn
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:02:26 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32364834
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:00 schreef pberends het volgende:
Wat loop je toch te kutten met CNN? Als er iets niet interessant is, is het wel de ophitsende zender CNN. De godganze dag "THIS IS CNN" ondertussen wordt het 100 keer per uur afgebroken voor reclame. Goedkope kutzender. NOVA is beter vanavond:

Vanavond in NOVA Politiek: Abou Jahjah en Hilbrand Nawijn
Ik reageer maar even op zijn warme brabants:
"Heul nie!"
pi_32364868
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:00 schreef pberends het volgende:
Wat loop je toch te kutten met CNN? Als er iets niet interessant is, is het wel de ophitsende zender CNN. De godganze dag "THIS IS CNN" ondertussen wordt het 100 keer per uur afgebroken voor reclame. Goedkope kutzender.
Dit is denk ik de eerste keer ooit dat ik het met jou eens ben, pberends
quote:
Het ene politieke onbenul zonder aanhang tegen het andere. Lijkt me niet een politiek relevante uitzending worden. Beter geschikt voor goedkope spektakel-tv.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32364964
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:02 schreef Yildiz het volgende:
Oh ja: goeiemorgen

Ik heb mijn ochtend (o.a.) besteed aan een reactie in Zaak Savanna vs. digitaal dossier 2007
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:14:03 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32365022
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja: goeiemorgen

Ik heb mijn ochtend (o.a.) besteed aan een reactie in Zaak Savanna vs. digitaal dossier 2007
Goeiemorgen
pi_32366070
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik reageer maar even op zijn warme brabants:
"Heul nie!"
CNN.
pi_32366080
Goeiemorgen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_32366099
Clairy Polak.....wat een geil wijf is dat toch, vooral die poolse achternaam doet et em.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:54:51 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32368248
quote:
Tientallen doden bij aanslagen op twee moskeeën Irak

BAQUBA - Tientallen mensen zijn vrijdag om het leven gekomen en gewond geraakt toen twee zelfmoorddaders zichzelf opbliezen in de noordelijke Iraakse stad Khanaquin.

De terroristen brachten zichzelf tot ontploffing tussen mensen die het vrijdaggebed in twee sjiitische moskeeën bijwoonden. Dat verklaarde de voorzitter van de provinciale raad.
Ik dacht dat moskee's geen legitiem doelwit waren voor alle moslims ?!?
Nou ja, weer iets geleerd.
pi_32368638
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik dacht dat moskee's geen legitiem doelwit waren voor alle moslims ?!?
Nou ja, weer iets geleerd.
Wat kan je hier nu van geleerd hebben? Mensen die bommen leggen laten zich weinig gelegen liggen aan ge- en verboden? Dat wist je toch al wel, hoop ik?

Het zijn fanatici. Dat zijn gevaarlijke gekken. Ik bedoel maar: een moslim hoort geen moslims op te blazen, en zeker niet een moslim die precies het enig juiste geloof aanhangt en nog belijdt ook. En wie wordt er als eerste opgeblazen door de moslimzelfmoordterrorist?
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:14:46 #88
89730 Drugshond
pi_32368758
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:09 schreef sigme het volgende:
Wat kan je hier nu van geleerd hebben? Mensen die bommen leggen laten zich weinig gelegen liggen aan ge- en verboden? Dat wist je toch al wel, hoop ik?

Het zijn fanatici. Dat zijn gevaarlijke gekken. Ik bedoel maar: een moslim hoort geen moslims op te blazen, en zeker niet een moslim die precies het enig juiste geloof aanhangt en nog belijdt ook. En wie wordt er als eerste opgeblazen door de moslimzelfmoordterrorist?
Exact, daar zit ook de contradictie.
Het zijn gekken die uit naam van Allah, alles willen vernietigen wat op hun pad ligt.
Ik dacht dat er nog iets achter zat als een ere-kode, maar dat blijft dus ook al niet waar te zijn.
pi_32368857
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:14 schreef Drugshond het volgende:

Het zijn gekken die uit naam van Allah, alles willen vernietigen wat op hun pad ligt.
Ik dacht dat er nog iets achter zat als een ere-kode, maar dat blijft dus ook al niet waar te zijn.
Het zijn terroristen, Drugshond, en niet altijd opererend vanuit religieuze motieven, een deel bestaat uit hardcore Saddam aanhangers die niet echt religieus zijn.
Hun enige doel is de regering van Irak te destabiliseren voorzover die ooit stabiel is geweest.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:24:07 #90
89730 Drugshond
pi_32369005
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
Het zijn terroristen, Drugshond, en niet altijd opererend vanuit religieuze motieven, een deel bestaat uit hardcore Saddam aanhangers die niet echt religieus zijn.
Hun enige doel is de regering van Irak te destabiliseren voorzover die ooit stabiel is geweest.
I know..... het is gewoon een burgeroorlog. En de Amerikanen denken nog steeds dat Irak 1 land is. Terwijl het afscheidingsproces al begonnen is.
Ik wil alleen aangeven dat de oorlog inmiddels zo ver gezonken is, dat alle denkbare middelen worden toegepast om de andere partij zo zuur mogelijk te maken.
- En dat laatste had ik juist niet verwacht, vandaar mijn ere-kode statement -
Code ? , Code ?!, there is no fucking code for honour. Die you little piece of shit.
pi_32369144
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nee Terroristen en erecode is geen combinatie. De enige erecode die terroristische bewegingen hun volgelingen inprenten is het verbod op verraad. De zelfmoordterroristen hebben daarvoor een behoorlijk effectief mechanisme verzonnen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:30:15 #92
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32369163
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ze durven wel die bommen daar te plaatsen omdat het om sjiitische moskeeen gaat en dat zijn heidenen volgens de soennieten. Dus een gerechtvaardigd doelwit, alleen hun eigen moskeeen mogen niet gebombadeerd worden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:34 #93
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32369287
quote:
Integratie stagneert door partnerkeuze

ROTTERDAM, 18 NOV. De integratie stagneert in Nederland doordat de witte bovenklasse steeds meer binnen de eigen groep trouwt en de lagere, veelal allochtone, onderklasse, datzelfde doet. De groepen mengen niet, waardoor segregatie in stand blijft en zelfs wordt versterkt.

Dat zegt Jan Latten, hoogleraar demografie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en sociaal-demografisch onderzoeker bij het Centraal Bureau voor de Statistiek vandaag in zijn oratie die hij uitspreekt bij de aanvaarding van de positie van bijzonder hoogleraar demografie aan UvA.

De kloof tussen arm en rijk wordt groter, in ons land. Het is niet zo dat met de aankomende generatie de integratie als vanzelfsprekend vordert en tegenstellingen verdwijnen, zo signaleert Latten. De verschillende sociale klassen trekken zich steeds meer terug in hun eigen scholen, opereren op een eigen deel van de arbeidsmarkt, wonen in hun eigen straten en bewegen zich vrijwel louter binnen hun eigen sociale netwerken.

Latten baseerde zich voor zijn oratie op een breed scala van onderzoek uit verschillende disciplines, waaronder demografie, sociologie, economie. Onderzoek dat volgens hem momenteel vooral per vakgroep bekeken wordt. Latten heeft gepoogd alle onderzoek te combineren om zo ,,een oogkleppenvisie'' te proberen te vermijden, zo zegt hij.

In zijn oratie Zwanger van segregatie schetst Latten een zorgwekkend beeld van de toenemende tegenstellingen in Nederland. Zo blijkt uit nieuw onderzoek van het CBS uit 2005 dat tachtig procent van de jonge Nederlanders van Turkse en Marokkaanse achtergrond binnen de eigen religieuze groep wil trouwen. Als zij dat ook doen, worden de achterstanden die binnen deze groepen bestaan in opleidingsniveau en inkomenspositie, weer doorgegeven aan een volgende generatie.

,,Als de grote aantallen drop-outs van nu, over tien jaar met elkaar trouwen'', zo zegt Latten, ,,vormen zij weer ouders met weinig kansen die hun achterstandspositie doorgeven aan hun kinderen. Daardoor ontstaat over twintig jaar weer een nieuwe generatie achterblijvers.''

Deze 'erfelijkheid' van opleiding, inkomenspositie en sociale klasse wordt het liefst ontkend in Nederland, zo heeft Latten gemerkt. ,,Toch is nu al duidelijk te zien dat kinderen van een vader die weinig verdiende twee keer zo vaak een laag inkomen hebben dan per toeval, en tweemaal zoveel kans om zelf ook weer laag opgeleid te zijn.''

De jeugdwerkloosheid onder Marokkanen is volgens de laatste cijfers van het CBS 28 procent, 16 procent meer dan onder autochtone jongeren, zegt Latten. Als de jongeren uit deze groep met elkaar trouwen, zullen relatief veel ouderparen dubbel zo weinig verdienen als dat getrouwd was buiten de sociale klasse.

Latten verduidelijkt die stelling met een rekenvoorbeeld. Een werknemer met basisonderwijs alleen kan 13 euro per uur verdienen. Iemand met een wetenschappelijke opleiding bijna 28 euro. Dat betekent dat als deze personen voor elkaar kiezen, het 'arme paar' 26 euro verdient (en dat ook weer doorgeeft aan kinderen,) en het 'rijke paar' 56 verdient. Op jaarbasis gaat dat al snel om vele tienduizenden euro's inkomen per huishouden meer of minder. ,,Een mooie aanbetaling aan een huis'', zegt Latten. ,,En daarmee veelal de mogelijkheid te kunnen kiezen voor de buurt waarin je wilt wonen.''

Maar niet alleen de partnerkeuze draagt bij tot het versterken van segregatie, Latten noemt het 'uitsortering' in Nederland. Ook wonen verschillende klassen meer en meer gescheiden van elkaar in wijken, zitten ze niet meer bij elkaar op school, spelen kinderen van verschillende groepen niet meer met elkaar op straat. In Amsterdam bijvoorbeeld, is de kans dat een Marokkaan een autochtoon in zijn eigen straat ontmoet sinds 1995 afgenomen van 61 naar 45 procent in 2004, zo blijkt uit berekeningen van het CBS.

Ook de arbeidsmarkt is sterk gesegregeerd, zegt Latten. Nederlanders van allochtone afkomst en lager opgeleiden van autochtone afkomst werken in sectoren die sterk conjunctuurgevoelig zijn als de horeca, de schoonmaakbranche en de detailhandel. Er ontstaat volgens Latten een complete bevolkingsgroep die louter gebruikt wordt als noodreservoir aan arbeidskrachten.

Latten maakt zich zorgen over zowel de frustraties aan de onderkant van de samenleving, zoals bijvoorbeeld in de Franse banlieues, als de sociale en etnische segregatie. ,,Als je niet meer met elkaar praat, wordt de kans op een conflict groter'', zegt Latten. ,,Wat dat betreft is de samenleving net een relatie.''
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:40:33 #94
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32369461
quote:
Gifgroene pc voor arme kinderen

De oplossing voor de digitale kloof is een lichtgroene laptop van honderd dollar. Of een tweedehands pc.

TUNIS, 16 NOV. Een lichtgroene 'handtas' is het troetelkind van de cybertop van de Verenigde Naties. Het plastic apparaat van 30 centimeter breed moet de digitale kloof tussen arm en rijk gaan dichten. Het is een honderd dollar kostende draagbare computer met draadloos internet en een energie-zuinig beeldscherm. Kofi Annan, secretaris-generaal van de VN, nam gisteravond het eerste exemplaar in ontvangst tijdens de Wereldtop over de informatiesamenleving in Tunis.

Bedenker van de '100 dollar laptop' is Nicholas Negroponte, internetpionier en oprichter van het Media Lab van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Boston. ,,Dit is ook de eerste keer dat ik hem werkend zie'', zei een enthousiaste Negroponte gisteren in Tunis.

De kloof tussen gebruikers en niet-gebruikers van informatie- en communicatietechnologie (ict) staat centraal op de cybertop. Twee jaar eerder in Genève, tijdens het eerste deel van de conferentie, namen wereldleiders zich voor een informatiemaatschappij te creëren die voor iedereen toegankelijk is. Ict moet bijdragen aan de VN-millenniumdoelen, zoals de strijd tegen armoede, honger en ziektes. Eén doel in het Actieplan van Genève was dat alle dorpen en de helft van alle mensen op aarde vóór 2015 moeten beschikken over ict. Simpel gezegd: een pc, telefoon, radio en tv voor iedereen.

Internet en (mobiele) telefonie hebben de hele wereld bij lange na nog niet veroverd. Volgens de VN zitten nog steeds 800.000 dorpen - 30 procent van alle dorpen wereldwijd - zonder enige vorm van ict. Het VN-initiatief 'Connect the World' moet daarin verandering brengen, maar tijdens de presentatie gisteren in Tunis leken het vooral mooie woorden. Het afdwingen van financiering of politieke veranderingen is moeilijk.

Daarom moeten de 'niet-aangeslotenen' in de Derde Wereld het misschien meer hebben van een initiatief als de 100 dollar laptop. MIT wil elk kind op deze wereld een pc bezorgen. De laptop heeft een goedkoop scherm, geen harddisk en het besturingssysteem Linux in plaats van het duurdere Microsoft Windows. Elke pc heeft ook een ingebouwde antenne waarmee het een netwerk kan vormen met andere pc's. De laptops zijn lichtgroen om ze herkenbaar te maken als pc's voor kinderen. Volgens Negroponte vermindert dat diefstal. Geen volwassene wil gezien worden met een kinder-pc.

De laptops komen niet in de handel, maar worden rechtstreeks geleverd aan ministeries van Onderwijs en andere organisaties. ,,Wij praten al met de regeringen van Brazilië en Thailand'', zei Negroponte gisteren. Hij vindt dat de kinderen eigenaar moeten worden van de laptop. Dan zijn ze zuinig op hun pc's. ,,Want zeg nou zelf: heb je ooit een huurauto gewassen?''

De laptop moet eind volgend jaar op de markt komen. Negroponte heeft al een producent gevonden, maar wilde gisteren de naam nog niet onthullen. De grote pc-makers reageerden aanvankelijk sceptisch, maar zien volgens Negroponte nu dat zijn laptop geen concurrentie is, maar juist een nieuwe markt kan creëren.

Waarom maakt hij geen goedkopere bureaucomputers? ,,Mobiliteit is belangrijk. Vooral als kinderen de computers 's avonds mee naar huis nemen. Zij moeten kunnen beschikken over de nieuwste technologie, hardware die tegen een stootje kan en innovatieve software.''

Negroponte gelooft dat zijn plan meer kansen biedt aan kinderen, dan het verschepen van hergebruikte pc's naar de Derde Wereld. (Zie daarover een apart artikel op de website nrc.nl, met de Belgische organisatie Close The Gap.) Negroponte: ,,Als we het aantal beschikbare tweedehands pc's schatten op honderd miljoen en elke pc vereist slechts een uur aan menselijke aandacht voor het reinigen, herinstalleren, en verpakken, dan kost dat 54 duizend mensuren. Hoewel wij het hergebruik van pc's toejuichen, zal dat er niet voor zorgen dat ieder kind een laptop krijgt.''
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:42:52 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32369530
Interessant, hokjesdenken?
edit., ik doel dus op dat bovenstaand artikel, boven de groene laptop

[ Bericht 59% gewijzigd door Yildiz op 18-11-2005 12:48:51 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:51:04 #96
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32369751
ikke begrijp. Natuurlijk denken we in hokjes. Het is een hernieuwde zuilen maatschappij.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32369782
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ze durven wel die bommen daar te plaatsen omdat het om sjiitische moskeeen gaat en dat zijn heidenen volgens de soennieten. Dus een gerechtvaardigd doelwit, alleen hun eigen moskeeen mogen niet gebombadeerd worden.
Die motivatie geldt zolang die schikt. Zodra dat niet meer uitkomt kan even makkelijk een deel van de 'eigen' geloofsgenoten tot afvalligen, afgedwaalden, misleidden oid verklaard worden. Of tot martelaars voor hoger doel.

Of het nu om christenen, links- of rechtsextremisten, moslims (of iedere ander groep waarvan sommige leden de waarheid in pacht menen te hebben) gaat, zodra mensen zo fundamentalistisch orthodox verblind zijn dat ze anderen menen te mogen vermoorden is de specifieke motivatie niet kenmerkend, maar de algemene motivatie: anderen mogen geslachtofferd worden voor hogere idealen.

Religie is een geschikt bindmiddel voor mensen die vatbaar zijn voor dergelijke extremistische waarheidsdrang. De goden geprezen zijn er meer normale mensen dan gevaarlijke gekken op de wereld.
pi_32370055
En dankzij de heren Perry en Tyler kan ik al deze ellende even vergeten en het volume opendraaien
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:06:23 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370099
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:51 schreef George-Butters het volgende:
ikke begrijp. Natuurlijk denken we in hokjes. Het is een hernieuwde zuilen maatschappij.
Precies, das niet zo tof, zeg maar.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:14:50 #100
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32370308
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je moet daarvoor kijken naar de manier waarop het menselijke brein werkt.
Het menselijke brein deelt alles in hokjes in, het is werkt gewoon zo.
Enige oplossing die ik zie, is er voor te zorgen dat je er een groot hokje van maakt.
Alleen is dat onmogelijk; groepsvorming is een veel te sterk instinctreactie.
Kijk alleen al naar de vele subculturen op een middelbare school: gabbers, punkers, skaters,
urban, etc,etc.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32370531
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is toch logisch! Mensen zoeken vrienden en partners waarmee ze sociaal goed overweg kunnen. Intelligentie en welvaartsniveau zijn tamelijk bepalend voor de sociale herkenbaarheid van mensen (ook belangrijk: taal, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke overtuiging, uiterlijk).

Soort zoekt soort, zeg maar. Een waarheid als een koe.

Omdat allerlei verschillende soorten groepen in één land samenleven (zelfs als het een monocultuur zou zijn) beschermt een verstandige cultuur zich tegen de ergste uitwassen van dit natuurlijk gedrag: kwaliteitseisen zodat niet de domste druif burgemeester wordt omdat zijn vader dat was en niet een talentvolle wiskundige vuilnisman omdat z'n vader dat was. Dat is profijterlijker voor de samenleving als geheel.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:30:41 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370726
Sigme!
Laiverd!

Kom ik terug uit het zoete Frankrijk, is er een kennis vermoord.
pi_32370730
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:34 schreef George-Butters het volgende:

[..]
Wat een open deur verhaal dat ik had ik ook wel kunnen vertellen.

Ik ga me toch niet "mengen" met iemand waarbij ik niet op een lijn zit. Je kiest de omgeving waarin je jezelf prettig voelt. Dan is de kans groot dat je in die omgeving een partner vindt.

Zo houd ik niet van de stad. Ik zou dus nooit in de stad gaan wonen. Is dat fout?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:31:44 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370757
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef Floripas het volgende:
Sigme!
Laiverd!

Meen je niet, is het die man uit Nijmegen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:33:17 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370799
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Meen je niet, is het die man uit Nijmegen?
Ja, maar meer dan een kennis was hij niet. Hij kwam wel eens in Brussel iets doen aan de discussie over de opslag van reizigersgegevens door geheime diensten, een zaak waar de EU wat over te zeggen heeft.

Hoi Yildiz!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:34:50 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370841
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch logisch!
Niet helemaal mee eens.
quote:
Mensen zoeken vrienden en partners waarmee ze sociaal goed overweg kunnen. Intelligentie en welvaartsniveau zijn tamelijk bepalend voor de sociale herkenbaarheid van mensen (ook belangrijk: taal, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke overtuiging, uiterlijk).
Voor herkenbaarheid hou ik mezelf wel een spiegel voor. Ik heb jarenlang omgegaan met mensen die ongeveer hetzelfde waren ingesteld als mij, dat vond ik niks. Geen variatie, iedereen dacht hetzelfde over vele punten, geen uitdaging, geen cultuurverschil om over te praten, niks. Alles is al uitgekauwd voordat je elkaar spreekt. Daar vond ik nou niet veel aan.
quote:
Soort zoekt soort, zeg maar. Een waarheid als een koe.
Dat weer wel, zijn er dan geen soorten die express andere soorten opzoeken? Dat is dan ook een soort zoekt soort.
quote:
Omdat allerlei verschillende soorten groepen in één land samenleven (zelfs als het een monocultuur zou zijn) beschermt een verstandige cultuur zich tegen de ergste uitwassen van dit natuurlijk gedrag: kwaliteitseisen zodat niet de domste druif burgemeester wordt omdat zijn vader dat was en niet een talentvolle wiskundige vuilnisman omdat z'n vader dat was. Dat is profijterlijker voor de samenleving als geheel.
Dat is toch juist het hele zuildenken? Dat zie ik nou weer niet toegepast eigenlijk.
pi_32370896
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin. Ik ga dat dogma aan jouw zijde ook niet proberen te ontkrachten.
Het wordt ook steeds erger, hè. Eerst kies je nog voor je eigen falen, nu heb je in een ghetto al evenveel kansen als in een willekeurige dure wijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:37:16 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370932
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, maar meer dan een kennis was hij niet. Hij kwam wel eens in Brussel iets doen aan de discussie over de opslag van reizigersgegevens door geheime diensten
frappant, ik heb ook wel eens gedemonsteerd tegen dat soort praktijken, daar wil ik het verder niet over hebben.
quote:
, een zaak waar de EU wat over te zeggen heeft.

Hoi Yildiz!
Hello!
Hoe was Frankrijk?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:38:02 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370955
Frankrijk was zacht, zoet, intellectueel en etatistisch, zoals ik mijn landen graag heb.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:39:36 #110
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371007
Hij wist dat ie met vuur speelde.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371015
Dat doodgeschieten van een mus is een teken van de organisatie aan de bevolking dat het wel acceptabel is dieren om niets te doden. Mensen die bijvoorbeeld paarden verkrachten met houten stokken worden gestimuleerd in zo'n omgeving die gemaakt wordt door deze organisatie en door alle mensen die zeggen dat er toch niets aan de hand is en dat het maar een mus is.
pi_32371035
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Het wordt ook steeds erger, hè. Eerst kies je nog voor je eigen falen, nu heb je in een ghetto al evenveel kansen als in een willekeurige dure wijk.
Evenveel kansen, dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb gezegd dat mensen in de sociale onderklasse zelf kiezen voor criminaliteit en een leven waar geen verbetering in zit omdat ze niet inzien wat ze fout doen.

Als jij niet je eigen fouten herkent zal je ze ook nooit kunnen herstellen. Wat zouden mensen dus moeten doen. De hand in eigen boezem steken en te raden gaan bij zichzelf.

Helaas ontnemen politici, welzijnswerkers dat initiatief en krijgen ze eerder een bevestiging van hun zieligheid. Wat je daarmee opschiet is me nog steeds een raadsel maar misschien kan jij het uitleggen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:25 #113
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371066
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:38 schreef Floripas het volgende:
Frankrijk was zacht, zoet, intellectueel en etatistisch, zoals ik mijn landen graag heb.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371161
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
Dat doodgeschieten van een mus is een teken van de organisatie aan de bevolking dat het wel acceptabel is dieren om niets te doden. Mensen die bijvoorbeeld paarden verkrachten met houten stokken worden gestimuleerd in zo'n omgeving die gemaakt wordt door deze organisatie en door alle mensen die zeggen dat er toch niets aan de hand is en dat het maar een mus is.
Lijkt mij een beetje overdreven, M.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:44:56 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371164
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:41 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Och, is meneertje allergisch voor rauwmelkse kazen?
Dan houd ik mijn Fontenay wel even voor mezelf.
pi_32371174
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef Floripas het volgende:
Sigme!
Laiverd!
Fijn dat je terug bent! Fokken is leuker met een medestrijdster
quote:
Volgens sommigen heb hierbij toegegeven contacten te hebben in het criminele circuit
Immers, normale brugers worden niet door hun hoofd geschoten.

Ik word soms zo moet van sommige redeneringen. Bij te weinig logica heb ik te weinig aanknopingspunten om het te bestrijden.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:29 #117
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371209
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Och, is meneertje allergisch voor rauwmelkse kazen?
Dan houd ik mijn Fontenay wel even voor mezelf.
Kwijlbal, die je bent. Moest je geen allochtonen steunen in de buitenwijken van Parijs?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371224
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Evenveel kansen, dat heb ik nooit gezegd.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je in een boek leest. Je hebt in de VS gewoon een stuk minder kans als je in een achterbuurt geboren wordt. En in Nederland geldt dat net zo goed.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin. Ik ga dat dogma aan jouw zijde ook niet proberen te ontkrachten.

(...)
Of je denkt dat men in ghetto's meer kans heeft, of je zegt dat men in een ghetto evenveel kansen heeft als in een willekeurige dure wijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:58 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371226
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:39 schreef George-Butters het volgende:
Hij wist dat ie met vuur speelde.
Je in een Europese discussie mengen lijkt mijns inziens verre van met vuur spelen.
Als je nu een geheime vergadering gaat verstoren midden in het AIVD gebouw of je wilt inbreken in het amerikaanse NORAD gebouw, ja dán speel je met vuur. Maar de EU lijkt me toch iets vóór de burgers, of niet?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:47:50 #120
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371268
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je in een Europese discussie mengen lijkt mijns inziens verre van met vuur spelen.
Als je nu een geheime vergadering gaat verstoren midden in het AIVD gebouw of je wilt inbreken in het amerikaanse NORAD gebouw, ja dán speel je met vuur. Maar de EU lijkt me toch iets vóór de burgers, of niet?
Hap hap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371287
quote:
'Pormes (GL) onderzocht op verleden

van onze redactie politiek
DEN HAAG - Het Eerste-Kamerlid Sam Pormes (GroenLinks) heeft in de jaren zeventig een guerilla-training in Jemen gevolgd. Dat meldt het weekblad Vrij Nederland (VN) in het nummer van deze week.

Het tijdschrift zegt te weten wat de conclusie zal zijn van een onderzoekscommissie die namens GroenLinks onderzoek doet naar het verleden van Pormes. Die commissie werd ingesteld nadat eerder in publicaties is gesteld dat de senator in de zomer van 1976 in een Palestijns kamp in Zuid-Jemen gevechtstraining volgde. Pormes zelf ontkent bij hoog en bij laag dat hij destijds in Jemen was.

De commissie wil het onderzoeksrapport aanstaande maandag openbaar maken. VN meldt ,,op basis van betrouwbare bronnen'' dat het rapport concludeert dat de GroenLinkser van Molukse afkomst wel degelijk op uitnodiging van het 'Popular Front for the Liberation of Palestine' naar het Midden-Oosten afreisde. Als dat zo is, rest GroenLinks weinig anders dan Pormes te royeren als lid, zegt GroenLinks-voorzitter Meijer in het opinieblad. Pormes beging destijds geen strafbaar feit, maar zijn positie is onder druk gekomen door zijn systematische ontkenning van het bezoek aan Jemen. GroenLinks kan hem niet zijn Eerste-Kamerzetel ontnemen.

Waarom heeft GL de neiging om verkeerde mensen te kiezen of trekt die partij gewoon verkeerde mensen aan.
pi_32371288
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje overdreven, M.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat niemand nu zomaar mussen gaat vermoorden, maar gekken hebben zulke opeenhopingen van primitiviteit nodig.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:48:59 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371296
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Kwijlbal, die je bent. Moest je geen allochtonen steunen in de buitenwijken van Parijs?
Nee, daar zijn we, als altijd, met een grote boog omheen gereden om in hartje Bourgondie neer te strijken.

Wat is er met jou geberud, sjors? Tikje van een geenstijl-molen gehad afgelopen week?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:49:16 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371309
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:47 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hap hap.
'T is nog steeds lunchtijd
pi_32371327
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat weer wel, zijn er dan geen soorten die express andere soorten opzoeken? Dat is dan ook een soort zoekt soort.
Krek! Bovendien zijn dat de uitzonderingen die de regel bevestigen. Het zogenaamde alternatieve soort. Bestaat alleen bij de gratie van 'gewone' soorten. Nauwelijks iemand pas geheel in een modelhokje, als sociaal model klopt het hokjesdenken echter wel.
quote:
Dat is toch juist het hele zuildenken? Dat zie ik nou weer niet toegepast eigenlijk.
Eh? Ik ben je even kwijt, misschien drukte ik mij niet duidelijk uit?
pi_32371331
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef Yildiz het volgende:

Niet voor rechts, blijkbaar, als je rechten wilt waarborgen en je aan de wet houdt dan ben je vogelvrij..de reacties in de trant van "eigen schuld" zijn niet van de lucht geweest hier op FOK en op het condoleance register ging men nog wat verder.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:50:06 #127
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_32371335
Op pagina 3 staat Agnes Kant geciteerd die zegt: "Hogere kosten in de zorg zijn geen probleem als de mensen maar zien dat de zorg verbetert"

Xcuse me!? Zorg is gewoon net als huur gas water en licht de zoveelste basale aanslag op de geldbuidel en dus mede verantwoordelijk voor de koopkracht aangaande- en het gebruik van- gezond voedsel, drinken en (sportief) gedrag!

Men kan ook wel een Rolls Royce willen rijden, want die is zijn geld waard, maar men moet het toch echt met een 3 deurs doen.

En hoezo 'als de zorg verbetert'? is het zo slecht dan? Kopen we ineens meer kwaliteit af- en uit d i e z e l f d e mensen als die het werk ook in voorgaande jaren leverden?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:50:25 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371343
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Fijn dat je terug bent! Fokken is leuker met een medestrijdster
Ja, en met een beetje geluk houden ze dan ook op met als eenzame rukkers plaatjes van wezenloze vrouwen te posten hier.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:52:20 #129
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371414
Ik word wel een beetje moe van dat gespeculeer rond Louis. Zou de komende week niet iets meer boven tafel komen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:52:22 #130
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371415
Floripas, ik had even zin je te e-mailen, dus dat heb ik gedaan.
pi_32371439
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

[..]

Of je denkt dat men in ghetto's meer kans heeft, of je zegt dat men in een ghetto evenveel kansen heeft als in een willekeurige dure wijk.
Nog steeds zie ik niet dat ik heb gezegd dat mensen evenveel kansen hebben.
Ik heb ook minder kansen dan de zoon van een directeur/eigenaar van een groot bedrijf.

Moet ik nu de criminaliteit in gaan omdat het leven oneerlijk voor me is?
Ben ik zielig omdat die zoon meer kansen heeft dan ik?
Is drugs de oplossing voor me?
Zeg het maar
pi_32371478
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:48 schreef Monidique het volgende:

Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat niemand nu zomaar mussen gaat vermoorden, maar gekken hebben zulke opeenhopingen van primitiviteit nodig.
Denk niet dat het zo simpel is, ik maak mij veel meer zorgen om de steeds vergaande 'verhuftering' die begon met verbaal geweld maar sinds de moord op Fortuyn een steeds grimmiger gezicht krijgt.
Mus wordt doodgeschoten en de schutter wordt met de dood bedreigt...is dat acceptabel dan?

Het mus-geval had in ieder tijdperk kunnen gebeuren, sterker nog, dat soort zaken zijn gebeurd en op grotere schaal zonder dat mensen zich daar druk om maakten nu volgen er onmiddelijk bedreigingen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:54:26 #133
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371479
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, daar zijn we, als altijd, met een grote boog omheen gereden om in hartje Bourgondie neer te strijken.

Wat is er met jou geberud, sjors? Tikje van een geenstijl-molen gehad afgelopen week?
Beetje dwars wakker geworden vanochtend.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371523
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef Floripas het volgende:

Ja, en met een beetje geluk houden ze dan ook op met als eenzame rukkers plaatjes van wezenloze vrouwen te posten hier.
Tja, bij gebrek aan foto's van jou moeten we het helaas met minder materiaal stellen
pi_32371580
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom heeft GL de neiging om verkeerde mensen te kiezen of trekt die partij gewoon verkeerde mensen aan.
Was dit bericht over Pormes nog nieuws? HP de Tijd bericht hier al máánden over.
pi_32371622
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nog steeds zie ik niet dat ik heb gezegd dat mensen evenveel kansen hebben.
"Je hebt in de VS gewoon een stuk minder kans als je in een achterbuurt geboren wordt."
- "Dat is gewoon onzin."

Wat zeg je dán?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:59:11 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371631
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Beetje dwars wakker geworden vanochtend.
Dan moet je, net als ik, een tweepersoonsbed aanschaffen. Daarin heb je geen 'dwars'.

Wat is dat gedoe met die dode mus, trouwens? Ik dacht eerst dat het om Verdonk d'r werkkqmer ging, maar iets met domino d-day ofzo?
pi_32371646
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:57 schreef sigme het volgende:
Was dit bericht over Pormes nog nieuws? HP de Tijd bericht hier al máánden over.
quote:
De commissie wil het onderzoeksrapport aanstaande maandag openbaar maken.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:59:47 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371658
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Krek! Bovendien zijn dat de uitzonderingen die de regel bevestigen. Het zogenaamde alternatieve soort.
Als sommige mensen mijn lowlands bandje zien bestempelen ze mij al als alternatief
Maar ik hou wel van alternatief denken, al is dat ook weer een restrictie an sich. (afijn, offtopic)
quote:
Bestaat alleen bij de gratie van 'gewone' soorten. Nauwelijks iemand pas geheel in een modelhokje, als sociaal model klopt het hokjesdenken echter wel.
[..]

Eh? Ik ben je even kwijt, misschien drukte ik mij niet duidelijk uit?
Ik ontken het bestaan van hokjesdenken ook niet, en het hoeft niet slecht te zijn, zoals George-Butters al zegt, als we dat vakje ietsje verder oprekken zijn we er al, bij wijze van spreken.

Vergeef me als ik foutzit, maar ik zie zuildenken als een variant van (zelf)protectionisme. (wat een term, die had ik 2 jaar geleden niet zelf bedacht.)
Zelfprotectionisme dus, wat jij zegt, dat een boerenlul geen president kan worden omdat toevallig zijn vader dat ook was. Of dat een broer van een nobelprijswinnaar ook niet meer of minder in aanmerking zou moeten komen voor een nobelprijs. Maar volgens mij is de werkelijheid net even anders. Maar ik heb nu éven het idee dat we langs elkaar heen spreken
pi_32371664
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mus wordt doodgeschoten en de schutter wordt met de dood bedreigt...is dat acceptabel dan?
Nee, dat is het niet. Ik kan de woede van velen overigens wel begrijpen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:00:17 #141
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371675
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:57 schreef sigme het volgende:

[..]

GroenLinks concludeert het nu ook.
De roddel- en achterklaprubtriek van de HP, 'kringen', geloof ik net zo min als de Privé.
pi_32371706
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:58 schreef Monidique het volgende:
"Je hebt in de VS gewoon een stuk minder kans als je in een achterbuurt geboren wordt."
- "Dat is gewoon onzin."

Wat zeg je dán?
Dat ze zelf kiezen voor een leven aan de onderkant door geen enkele vorm van aspiratie te tonen.
Criminaliteit en stoppen met school is altijd een keuze.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:02:07 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371772
quote:
The US military on Wednesday acknowledged it might have killed civilians in the Iraqi city of Falluja with white phosphorus munitions during the battle against insurgents a year ago.

The Pentagon insisted civilians had not been targeted, however, and that it had avoided unnecessary casualties by evacuating the city before the offensive.
[ bron ]

Van "we gebruikten het niet", via "we gebruikten het niet in bewoonde gebieden", via "we gebruikten het als rookgordijn", via "het waren psychologische wapens tegen niet-burgers" tot "nou, misschien hebben we per ongeluk toch een paar burgers levend laten verbranden, per ongeluk!"
pi_32371777
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als het nou móóie vrouwen waren..

pberend postte er laatst een, dat was een pitspoets voor botsautootjes volgens mij. Zijn er dan echt geen mooie damesplaatjes te vinden op het wereldwijde web?
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:03:31 #146
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371791
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Stel je niet aan man.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371806
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Van "we gebruikten het niet", via "we gebruikten het niet in bewoonde gebieden", via "we gebruikten het als rookgordijn", via "het waren psychologische wapens tegen niet-burgers" tot "nou, misschien hebben we per ongeluk toch een paar burgers levend laten verbranden, per ongeluk!"
Collateral damage.
pi_32371807
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat ze zelf kiezen voor een leven aan de onderkant door geen enkele vorm van aspiratie te tonen.
Criminaliteit en stoppen met school is altijd een keuze.
Dat heeft niets te makne met wat ik citeerde.

Nogmaals, heeft du_ke nou onzin als hij zegt dat er minder kansen zijn of niet?
pi_32371822
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik niet, niet op die manier iig. Ik kan afkeuring begrijpen maar geen bedreigingen vanwege een mus.

Het is een uitting van onvrede die in geen verhouding staat tot het incident, er wordt een hele berg hype omheen gecreeerd vanuit allerlei media terwijl het om een (1) mus gaat, ik heb katten gehad vroeger die om de dag met een mus thuiskwamen in de winter.
pi_32371828
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Collateral damage.
Dat is meestal het excuus van oorlogsmisdadigers, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')