abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32370531
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Precies, das niet zo tof, zeg maar.
Dat is toch logisch! Mensen zoeken vrienden en partners waarmee ze sociaal goed overweg kunnen. Intelligentie en welvaartsniveau zijn tamelijk bepalend voor de sociale herkenbaarheid van mensen (ook belangrijk: taal, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke overtuiging, uiterlijk).

Soort zoekt soort, zeg maar. Een waarheid als een koe.

Omdat allerlei verschillende soorten groepen in één land samenleven (zelfs als het een monocultuur zou zijn) beschermt een verstandige cultuur zich tegen de ergste uitwassen van dit natuurlijk gedrag: kwaliteitseisen zodat niet de domste druif burgemeester wordt omdat zijn vader dat was en niet een talentvolle wiskundige vuilnisman omdat z'n vader dat was. Dat is profijterlijker voor de samenleving als geheel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:30:41 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370726
Sigme!
Laiverd!

Kom ik terug uit het zoete Frankrijk, is er een kennis vermoord.
pi_32370730
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:34 schreef George-Butters het volgende:

[..]
Wat een open deur verhaal dat ik had ik ook wel kunnen vertellen.

Ik ga me toch niet "mengen" met iemand waarbij ik niet op een lijn zit. Je kiest de omgeving waarin je jezelf prettig voelt. Dan is de kans groot dat je in die omgeving een partner vindt.

Zo houd ik niet van de stad. Ik zou dus nooit in de stad gaan wonen. Is dat fout?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:31:44 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370757
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef Floripas het volgende:
Sigme!
Laiverd!

Meen je niet, is het die man uit Nijmegen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:33:17 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370799
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Meen je niet, is het die man uit Nijmegen?
Ja, maar meer dan een kennis was hij niet. Hij kwam wel eens in Brussel iets doen aan de discussie over de opslag van reizigersgegevens door geheime diensten, een zaak waar de EU wat over te zeggen heeft.

Hoi Yildiz!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:34:50 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370841
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch logisch!
Niet helemaal mee eens.
quote:
Mensen zoeken vrienden en partners waarmee ze sociaal goed overweg kunnen. Intelligentie en welvaartsniveau zijn tamelijk bepalend voor de sociale herkenbaarheid van mensen (ook belangrijk: taal, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke overtuiging, uiterlijk).
Voor herkenbaarheid hou ik mezelf wel een spiegel voor. Ik heb jarenlang omgegaan met mensen die ongeveer hetzelfde waren ingesteld als mij, dat vond ik niks. Geen variatie, iedereen dacht hetzelfde over vele punten, geen uitdaging, geen cultuurverschil om over te praten, niks. Alles is al uitgekauwd voordat je elkaar spreekt. Daar vond ik nou niet veel aan.
quote:
Soort zoekt soort, zeg maar. Een waarheid als een koe.
Dat weer wel, zijn er dan geen soorten die express andere soorten opzoeken? Dat is dan ook een soort zoekt soort.
quote:
Omdat allerlei verschillende soorten groepen in één land samenleven (zelfs als het een monocultuur zou zijn) beschermt een verstandige cultuur zich tegen de ergste uitwassen van dit natuurlijk gedrag: kwaliteitseisen zodat niet de domste druif burgemeester wordt omdat zijn vader dat was en niet een talentvolle wiskundige vuilnisman omdat z'n vader dat was. Dat is profijterlijker voor de samenleving als geheel.
Dat is toch juist het hele zuildenken? Dat zie ik nou weer niet toegepast eigenlijk.
pi_32370896
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin. Ik ga dat dogma aan jouw zijde ook niet proberen te ontkrachten.
Het wordt ook steeds erger, hè. Eerst kies je nog voor je eigen falen, nu heb je in een ghetto al evenveel kansen als in een willekeurige dure wijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:37:16 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32370932
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, maar meer dan een kennis was hij niet. Hij kwam wel eens in Brussel iets doen aan de discussie over de opslag van reizigersgegevens door geheime diensten
frappant, ik heb ook wel eens gedemonsteerd tegen dat soort praktijken, daar wil ik het verder niet over hebben.
quote:
, een zaak waar de EU wat over te zeggen heeft.

Hoi Yildiz!
Hello!
Hoe was Frankrijk?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:38:02 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32370955
Frankrijk was zacht, zoet, intellectueel en etatistisch, zoals ik mijn landen graag heb.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:39:36 #110
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371007
Hij wist dat ie met vuur speelde.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371015
Dat doodgeschieten van een mus is een teken van de organisatie aan de bevolking dat het wel acceptabel is dieren om niets te doden. Mensen die bijvoorbeeld paarden verkrachten met houten stokken worden gestimuleerd in zo'n omgeving die gemaakt wordt door deze organisatie en door alle mensen die zeggen dat er toch niets aan de hand is en dat het maar een mus is.
pi_32371035
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Het wordt ook steeds erger, hè. Eerst kies je nog voor je eigen falen, nu heb je in een ghetto al evenveel kansen als in een willekeurige dure wijk.
Evenveel kansen, dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb gezegd dat mensen in de sociale onderklasse zelf kiezen voor criminaliteit en een leven waar geen verbetering in zit omdat ze niet inzien wat ze fout doen.

Als jij niet je eigen fouten herkent zal je ze ook nooit kunnen herstellen. Wat zouden mensen dus moeten doen. De hand in eigen boezem steken en te raden gaan bij zichzelf.

Helaas ontnemen politici, welzijnswerkers dat initiatief en krijgen ze eerder een bevestiging van hun zieligheid. Wat je daarmee opschiet is me nog steeds een raadsel maar misschien kan jij het uitleggen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:25 #113
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371066
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:38 schreef Floripas het volgende:
Frankrijk was zacht, zoet, intellectueel en etatistisch, zoals ik mijn landen graag heb.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371161
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
Dat doodgeschieten van een mus is een teken van de organisatie aan de bevolking dat het wel acceptabel is dieren om niets te doden. Mensen die bijvoorbeeld paarden verkrachten met houten stokken worden gestimuleerd in zo'n omgeving die gemaakt wordt door deze organisatie en door alle mensen die zeggen dat er toch niets aan de hand is en dat het maar een mus is.
Lijkt mij een beetje overdreven, M.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:44:56 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371164
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:41 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Och, is meneertje allergisch voor rauwmelkse kazen?
Dan houd ik mijn Fontenay wel even voor mezelf.
pi_32371174
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef Floripas het volgende:
Sigme!
Laiverd!
Fijn dat je terug bent! Fokken is leuker met een medestrijdster
quote:
Volgens sommigen heb hierbij toegegeven contacten te hebben in het criminele circuit
Immers, normale brugers worden niet door hun hoofd geschoten.

Ik word soms zo moet van sommige redeneringen. Bij te weinig logica heb ik te weinig aanknopingspunten om het te bestrijden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:29 #117
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371209
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Och, is meneertje allergisch voor rauwmelkse kazen?
Dan houd ik mijn Fontenay wel even voor mezelf.
Kwijlbal, die je bent. Moest je geen allochtonen steunen in de buitenwijken van Parijs?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371224
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Evenveel kansen, dat heb ik nooit gezegd.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je in een boek leest. Je hebt in de VS gewoon een stuk minder kans als je in een achterbuurt geboren wordt. En in Nederland geldt dat net zo goed.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin. Ik ga dat dogma aan jouw zijde ook niet proberen te ontkrachten.

(...)
Of je denkt dat men in ghetto's meer kans heeft, of je zegt dat men in een ghetto evenveel kansen heeft als in een willekeurige dure wijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:58 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371226
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:39 schreef George-Butters het volgende:
Hij wist dat ie met vuur speelde.
Je in een Europese discussie mengen lijkt mijns inziens verre van met vuur spelen.
Als je nu een geheime vergadering gaat verstoren midden in het AIVD gebouw of je wilt inbreken in het amerikaanse NORAD gebouw, ja dán speel je met vuur. Maar de EU lijkt me toch iets vóór de burgers, of niet?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:47:50 #120
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32371268
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je in een Europese discussie mengen lijkt mijns inziens verre van met vuur spelen.
Als je nu een geheime vergadering gaat verstoren midden in het AIVD gebouw of je wilt inbreken in het amerikaanse NORAD gebouw, ja dán speel je met vuur. Maar de EU lijkt me toch iets vóór de burgers, of niet?
Hap hap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32371287
quote:
'Pormes (GL) onderzocht op verleden

van onze redactie politiek
DEN HAAG - Het Eerste-Kamerlid Sam Pormes (GroenLinks) heeft in de jaren zeventig een guerilla-training in Jemen gevolgd. Dat meldt het weekblad Vrij Nederland (VN) in het nummer van deze week.

Het tijdschrift zegt te weten wat de conclusie zal zijn van een onderzoekscommissie die namens GroenLinks onderzoek doet naar het verleden van Pormes. Die commissie werd ingesteld nadat eerder in publicaties is gesteld dat de senator in de zomer van 1976 in een Palestijns kamp in Zuid-Jemen gevechtstraining volgde. Pormes zelf ontkent bij hoog en bij laag dat hij destijds in Jemen was.

De commissie wil het onderzoeksrapport aanstaande maandag openbaar maken. VN meldt ,,op basis van betrouwbare bronnen'' dat het rapport concludeert dat de GroenLinkser van Molukse afkomst wel degelijk op uitnodiging van het 'Popular Front for the Liberation of Palestine' naar het Midden-Oosten afreisde. Als dat zo is, rest GroenLinks weinig anders dan Pormes te royeren als lid, zegt GroenLinks-voorzitter Meijer in het opinieblad. Pormes beging destijds geen strafbaar feit, maar zijn positie is onder druk gekomen door zijn systematische ontkenning van het bezoek aan Jemen. GroenLinks kan hem niet zijn Eerste-Kamerzetel ontnemen.

Waarom heeft GL de neiging om verkeerde mensen te kiezen of trekt die partij gewoon verkeerde mensen aan.
pi_32371288
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje overdreven, M.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat niemand nu zomaar mussen gaat vermoorden, maar gekken hebben zulke opeenhopingen van primitiviteit nodig.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:48:59 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32371296
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:46 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Kwijlbal, die je bent. Moest je geen allochtonen steunen in de buitenwijken van Parijs?
Nee, daar zijn we, als altijd, met een grote boog omheen gereden om in hartje Bourgondie neer te strijken.

Wat is er met jou geberud, sjors? Tikje van een geenstijl-molen gehad afgelopen week?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:49:16 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32371309
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:47 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hap hap.
'T is nog steeds lunchtijd
pi_32371327
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat weer wel, zijn er dan geen soorten die express andere soorten opzoeken? Dat is dan ook een soort zoekt soort.
Krek! Bovendien zijn dat de uitzonderingen die de regel bevestigen. Het zogenaamde alternatieve soort. Bestaat alleen bij de gratie van 'gewone' soorten. Nauwelijks iemand pas geheel in een modelhokje, als sociaal model klopt het hokjesdenken echter wel.
quote:
Dat is toch juist het hele zuildenken? Dat zie ik nou weer niet toegepast eigenlijk.
Eh? Ik ben je even kwijt, misschien drukte ik mij niet duidelijk uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')