Beetje matige oplossing dan imho, maar goed, is die card niet een soort "Company Card" die alleen bij schiphol gebruikt kan worden? Zoals die dingen van Meeuws?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:23 schreef Rio het volgende:
Schiphol deelt ze uit aan reizigers die te maken krijgen met overgeboekte vluchten. Staat er bijvoorbeeld EUR 100,00 op voor eten etc.
KLIK. Let op: is voor zakelijke klanten.
rabo studenten kaart idd 1500 limiet per maand ( bovenop de 1000 van de studenten rekening ) en de enigste voorwaarden zijn dat je je stufi op die rekening krijgt en een hbo opleiding of hoger doetquote:Op donderdag 17 november 2005 12:33 schreef Pulsy het volgende:
Uiteindelijk gewoon naar men bank gestapt en een creditcard aangevraagd. Rabobank heeft er eentje voor studenten voor een euro per maand.
Juist ja, als je het zelf bij houdt, kan je gewoon geld storten op je Visa Card en dan werkt het hetzelfdequote:Op donderdag 17 november 2005 16:19 schreef Alicey het volgende:
Met een Visa-card is het wel mogelijk om met positief saldo je limiet te verhogen..
ik zelf wil er eigenlijk 1 omdat ik de kosten van een normale creditcard niet vind opwegen tegen wat ik er me ga doen (een keertje eens wat op internet bestellen)quote:Op donderdag 17 november 2005 18:24 schreef Rio het volgende:
Klopt, maar is in principe ook bedoeld om mensen zo een voorafbepaald, vast bedrag uit te kunnen laten geven. Bovgendien hoeft hij niet op naam gezet te worden, waardoor ze uit te delen vallen. KLM hoeft nu bijvoorbeeld mensen geen cash geld meer mee te geven, maar geven de slachtoffers van een overboeking (naast een hotelkamer) gewoon zo'n card. Fantastisch plan vind ik.
Mocht het voor particuleren bescikbaar komen kan ik legio mogelijke doelgroepen bedenken, mensen die niet in aanmerking komen voor een creditcard bijvoorbeeld. Of mensen -zoals ik- die een hekel aan het concept creditcard hebben, maar bijvoorbeeld naar Amerika gaan. Probeer je daar maar eens te redden zonder creditcard qua huren van een auto bijvoorbeeld.
rabocard (studenten) kost je 3,15 per kwartaal, ligt er een beetje aan wat je besteld, me eerste bestelling heeft 20 euro gescheeld als ik het hier had gekocht ( electronica onderdelen ) die heeft zich voor het eerste jaar al terug verdientquote:Op donderdag 17 november 2005 22:01 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zelf wil er eigenlijk 1 omdat ik de kosten van een normale creditcard niet vind opwegen tegen wat ik er me ga doen (een keertje eens wat op internet bestellen)
en daabij komt dat ik momenteel geen vaste baan heb, wat het volgens mij ook al erg lastig maakt om aan een CC te komen...
Lenen van je eigen geld.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
een prepaid credit card... klinkt als een vooruitbetaalde lening.......
Wordt een lening niet altijd vooruit betaald c.q. beschikbaar gesteld?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
een prepaid credit card... klinkt als een vooruitbetaalde lening.......
En wat vind je dan van Paypal? Daar kan je zegmaar op je Paypal account storten, rechtstreeks van je girorekening af, en dan kun je daarmee aankopen via het internet doen.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:01 schreef mschol het volgende:
ik zelf wil er eigenlijk 1 omdat ik de kosten van een normale creditcard niet vind opwegen tegen wat ik er me ga doen (een keertje eens wat op internet bestellen)
en daabij komt dat ik momenteel geen vaste baan heb, wat het volgens mij ook al erg lastig maakt om aan een CC te komen...
vind ik ook helemaal top, helaas wordt dat door nog lang niet alle bedrijven ondersteundquote:Op woensdag 19 april 2006 14:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
En wat vind je dan van Paypal? Daar kan je zegmaar op je Paypal account storten, rechtstreeks van je girorekening af, en dan kun je daarmee aankopen via het internet doen.
Echt heel veel internetbedrijven accepteren deze betalingsmethode!
heb je een abbonement via ANWB? dan hebben ze daar de gegevens al van lijkt mij...quote:Op woensdag 19 april 2006 17:23 schreef Richie_Rich het volgende:
Gewoon in de gaten houden wat je uitgeeft en iedere maand dat betalen. Dan betaal je geen rente ofzo.
Ik heb die van mij van ANWB en heb helemaal niks moeten laten zien van werkcontracten of inschrijfgegevens van school
Mijn NAW gegevens hebben ze daar ja, that's itquote:Op woensdag 19 april 2006 17:35 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je een abbonement via ANWB? dan hebben ze daar de gegevens al van lijkt mij...
anders zou ik et niet weten..
OK, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 28 mei 2006 14:38 schreef p.hageman het volgende:
Dan hebben jullie allemaal nog nooit van Graphcard gehoord.
Dit bedrijf voorziet in de behoefte om personen gebruik te laten maken van prepaid Visa Cards, het werkt prefect, ik heb met een kaart van hun mijn paypal account "verified" gemaakt, tevens kun je alles wat je met een normale creditcard kan betalen met deze kaarten ook betalen, alleen niet in winkels. Iedereen kan zich gratis aanmelden op de site van Grapcard. De prepaid Visa Cards zijn te krijgen in de bedragen $25, $50, $100, $200, $300, $400 en $500 dollar.
Is het niet juist de bedoeling dat je met een creditcard in winkels kan betalen???quote:Op zondag 28 mei 2006 14:38 schreef p.hageman het volgende:
Dan hebben jullie allemaal nog nooit van Graphcard gehoord.
Dit bedrijf voorziet in de behoefte om personen gebruik te laten maken van prepaid Visa Cards, het werkt prefect, ik heb met een kaart van hun mijn paypal account "verified" gemaakt, tevens kun je alles wat je met een normale creditcard kan betalen met deze kaarten ook betalen, alleen niet in winkels. Iedereen kan zich gratis aanmelden op de site van Grapcard. De prepaid Visa Cards zijn te krijgen in de bedragen $25, $50, $100, $200, $300, $400 en $500 dollar.
zo'n check is ook niet echt nodig aangezien je er eerst geld opstort,quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:22 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik heb er al gebruik van gemaakt: super systeem!
Je kunt geld op 2 manieren overmaken naar je virtuele creditcard:
- via een overboeking
- of via een andere creditcard.
Het is zelfs mogelijk om een plastic kaart te laten thuis bezorgen. En dit allemaal zonder BKR check.
Des te verwonderlijker vind ik dat dit initiatief pas nu in 2007 van de grond komt, en nog niet eens vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:40 schreef BoukeF het volgende:
[..]
zo'n check is ook niet echt nodig aangezien je er eerst geld opstort,
en dan pas kunt uitgeven,'
je leent dus niks
Wat moet je met een CC als je een pinpas hebt?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef _Flash_ het volgende:
Creditcard fobie?
Volgens mij heeft het grootste deel van de bevolking er wel 1.
In nederland buiten een enkele internet aankoop niet zoveel,quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:47 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Wat moet je met een CC als je een pinpas hebt?
internet betalingen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:47 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Wat moet je met een CC als je een pinpas hebt?
dat is bij deze dus opgelost:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:33 schreef mschol het volgende:
ik denk dat veel mensen niet zozeer een fobie hebben maar eerder niet de middelen om het aan te vragen.. (vast inkomen, niet geregisteerd bij BKR etc.)
haha... het is absoluut een gat in de markt dat ze hiermee vullen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:27 schreef mschol het volgende:
hmm die wirecard lijkt een erg leuke, goedkope en makkelijke manier om aan een CC te komen
als ik er op google krijg ik ook alleen financiele websites en beursnoteringen en Second life fora terug
je moet alleen wel een dure email betalen:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:45 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
haha... het is absoluut een gat in de markt dat ze hiermee vullen.
Ik heb al 1 keer betaald met mijn virtuele Mastercard, bij een Amerikaanse webshop. Works like a charm!
bij de aanvraag van mijn account zijn geen extra kosten in rekening gebracht. Je betaalt wel een euro per storting op je account. Maar verder geen extra kosten.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:46 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet alleen wel een dure email betalen:
Note: The product is delivered via email. Shippingcosts 9.99 EUR
hmm oke, dan moet je zoveel mogelijk in 1 keer over maken om niet te veel geld kwijt te zijn aan transactie kostenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
bij de aanvraag van mijn account zijn geen extra kosten in rekening gebracht. Je betaalt wel een euro per storting op je account. Maar verder geen extra kosten.
Creditcards links/rechts?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:10 schreef sanni het volgende:
Wat een onzin om een pp CC te hebben. Dat is weer echt zo een links gedachtengoed van mensen
die om wat voor reden ook e.e.a niet kunnen betalen maar wel mee willen liften op de voorspoed van de maatschappij. Beetje het PvdA gedachtengoed van de jaren 70. Elke arbeider moet een auto,huis en 2 maal per jaar op vakantie kunnen. Als je geen geld hebt dan is het "jammer dan". Mensen die om wat
voor reden ook geen CC krijgen of hebben,doen er mischien beter aan zelf zorg te dragen om wel hiervoor in aanmerking te komen. Dat heet maatschappelijke verbetering,kost inspanning en als je het goed gedaan hebt dan komt die CC vanzelf wel. Schulden maken, veel op afbetaling kopen en daardoor geregistreerd staan te Tiel of gewoonweg geen inkomen hebben om te voldoen aan de CC (poeh elke beginnende student/gek krijgt zo een ding tegenwoordig) is de enige reden dat men dus voor die pp CC pleit. [afbeelding]
Geen.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:05 schreef mschol het volgende:
nu inmiddels geregistreerd bij wirecard, moet eerst geld storten voordat mijn virtuele CC geactiveerd wordt..
daar wacht ik nu nog eff mee.. (totdat ik wat meer geld heb...)
wel een vraag aan de mensen die wel eens iets uit USA hebben gehaald:
als ik b.v. een dvd , inclusief verzendkosten a $20 wil kopen, op wat voor extra kosten (van wirecard) moet ik dan rekenen? (als die er zijn uiteraard)
dat ken ik ja (ooit eem importbelasting gehad op een dvd a 40 euroquote:Op maandag 7 mei 2007 17:21 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Geen.
Wel kan het zijn dat als je iets van 100 dollar of meer koopt, er achteraf een importbelasting envelopje van Fedex op je deurmat valt. Heb ik een keer gehad.
Ik geloof dat ze 1,5% per transactie rekenen voor het gebruik van je creditcard.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:05 schreef mschol het volgende:
nu inmiddels geregistreerd bij wirecard, moet eerst geld storten voordat mijn virtuele CC geactiveerd wordt..
daar wacht ik nu nog eff mee.. (totdat ik wat meer geld heb...)
wel een vraag aan de mensen die wel eens iets uit USA hebben gehaald:
als ik b.v. een dvd , inclusief verzendkosten a $20 wil kopen, op wat voor extra kosten (van wirecard) moet ik dan rekenen? (als die er zijn uiteraard)
Nee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:28 schreef Teddie het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze 1,5% per transactie rekenen voor het gebruik van je creditcard.
Ik heb zelden zo'n domme post als dit gelezen. Het hele idee van een debit card (prepaid credit card, zoals het hier genoemd wordt), is dat er geen sprake is van krediet. Je gebruikt dus puur de kaart als ware het een credit card, voor bijvoorbeeld internetbetalingen, vanwege de manier waarop de kaart werkt, maar je moet eerst geld hebben voor je het uitgeeft hiermee, in tegenstelling tot bij een credit card. Je kunt er dus niet mee lenen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:10 schreef sanni het volgende:
Wat een onzin om een pp CC te hebben. Dat is weer echt zo een links gedachtengoed van mensen
die om wat voor reden ook e.e.a niet kunnen betalen maar wel mee willen liften op de voorspoed van de maatschappij. Beetje het PvdA gedachtengoed van de jaren 70. Elke arbeider moet een auto,huis en 2 maal per jaar op vakantie kunnen. Als je geen geld hebt dan is het "jammer dan". Mensen die om wat
voor reden ook geen CC krijgen of hebben,doen er mischien beter aan zelf zorg te dragen om wel hiervoor in aanmerking te komen. Dat heet maatschappelijke verbetering,kost inspanning en als je het goed gedaan hebt dan komt die CC vanzelf wel. Schulden maken, veel op afbetaling kopen en daardoor geregistreerd staan te Tiel of gewoonweg geen inkomen hebben om te voldoen aan de CC (poeh elke beginnende student/gek krijgt zo een ding tegenwoordig) is de enige reden dat men dus voor die pp CC pleit. [afbeelding]
Vraag 1 weet ik niet, maar ik zou zeggen dollars.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:57 schreef mschol het volgende:
ik heb vandaag geld overgemaakt naar de nederlandse bank rekening van wirecard, hopelijk staat het er donderdag/vrijdag op.
dan wil ik bij dvdpacific een dvd bestellen
nou heb ik 2 vragen:
1 als je meerder currencies gebruikt komt er een fee van 1.5% , waar wordt dit over gerekend ? (het euro of US dollar bedrag)
2
ik moet bij dvdpacific een credit card toevoegen met o.a. adres gegevens:
[afbeelding]
wat vul ik in onder billing adress, cardholder name, bank name?
het kan zijn dat ze een klein bedrag reserveren, om te checken of je saldo voldoende is?quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:07 schreef mschol het volgende:
ik heb maandag (2de pinksterdag) 26,- overgemaakt. (naar de nederlandse rekening van Wirecard)
staat er vandaag al op (giro -> bank)
ik ga zo de dvd bestellen bij dvdpacific en dan ben ik benieuwd waar de kosten totaal op uitkomen...
ik heb gister paypal ¤1,50 laten afschrijven..
en dvdpacfic $26,58 (wordt vandaag waarschijnlijk verwerkt)
nu is er een totaal van iets meer dan ¤5,- gereserveerd...
ik kan alleen niet zien door wie en waarom?
ik heb namelijk 25,- gestort (26 -1 euro fee) en ik wil natuurlijk wel dat het allemaal afgeschreven kan worden...
iemand die duidelijkheid kan verschaffen? (vooral m.b.t. paypal?)
die 5,- komt waarschijnlijk door paypal, alleen erg raar dat ze 5,- reserveren... (en niet de aangegeven 1,50..quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:05 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
het kan zijn dat ze een klein bedrag reserveren, om te checken of je saldo voldoende is?
en dat wordt dan weer gereleased na een aantal dagen? (ik gok hier)
ja, had ik ook, payment requested verdwijnt na een paar uur. Goed systeem, dat Wirecard. Zouden meer Hollanders moeten gebruiken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:20 schreef mschol het volgende:
[..]
die 5,- komt waarschijnlijk door paypal, alleen erg raar dat ze 5,- reserveren... (en niet de aangegeven 1,50..
anyway.. dvdpacific staat nu op "payment requested", heb nog geen geld inning gezien.. waarschijnlijk morgen... hopelijk lukt het
Spammert.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:55 schreef TheoBloem het volgende:
PREPAID CREDITCARDS ZIJN AL MAANDENLANG TE KOOP VIA www.MEISTERCARD.NET !! Ik heb al sinds augustus een kaart en het werkt perfect man! Zelfs beter dan t-mobile hahaha
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:55 schreef TheoBloem het volgende:
PREPAID CREDITCARDS ZIJN AL MAANDENLANG TE KOOP VIA MEISTERCARD.NET !! Ik heb al sinds augustus een kaart en het werkt perfect man! Zelfs beter dan t-mobile hahaha
quote:Ja, er is een éénmalige activatiesom van ¤ 34,95
is relatief duur in gebruik...quote:De kosten voor het herladen van uw kaart zijn als volgt:
1e keer herladen: 10% van het bedrag wat u wilt toevoegen.
2e,3e,4e en 5e keer herladen: 5% van het bedrag wat u wilt toevoegen.
Na 5 keer: 3% van het bedrag dat u wilt toevoegen.
Lekker systeem ook. De eerste 5x laad je je kaart dus op met ¤0,01 om er daarna pas een normaal bedrag op te zettenquote:De kosten voor het herladen van uw kaart zijn als volgt:
1e keer herladen: 10% van het bedrag wat u wilt toevoegen.
2e,3e,4e en 5e keer herladen: 5% van het bedrag wat u wilt toevoegen.
Na 5 keer: 3% van het bedrag dat u wilt toevoegen.
maar dan nog kan je rood staan.. en daar kunnen sommige mensen niet mee omgaan...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:38 schreef Furia het volgende:
Je kunt ook gewoon geld storten op je CC, ben je ook klaar. Bij de ING Classic card kan dat in ieder geval
na gevraagd bij wirecard support c.q. je bank?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:47 schreef Nachtdier het volgende:
Wirecard.com
Leek interessant, maar de eerste ervaring is gelijk een negatieve
Wacht al een paar weken op het bedrag dat ik via mn bank heb overgemaakt naar de virtuele rekening van mn cc
Alles was dubbel gechecked, goede rekeningnummer enz. Maar het bedrag is dus gewoon spoorloos verdwenen
Is dit te koppelen aan paypal?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:05 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
dat is bij deze dus opgelost:
https://www.wirecard.com/wirecard/app
Je kunt gewoon via je Nederlandse bankrekening geld storten op je virtuele creditcard. En je kunt niet meer opmaken dan er aan saldo opstaat. De site is ook in het Nederlands te bekijken.
En heb je er ervaring mee, ik zie alleen kantoren in brussel, moet je daar heen om een rekening te openen dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:31 schreef alvinvdv het volgende:
https://www.montepaschi.b(...)_02_ger_08_multi.htm
De Multi Card is een betaalkaart die u kunt opladen wanneer u dat wenst, tot 5000 euro. Net als een gewone MasterCard kunt u ze overal ter wereld gebruiken. En omdat het een voorafbetaalde kaart is, kan niemand er schulden mee maken.
Jaquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ikan je die dan ook gebruiken om bv een auto te huren op je vakantie?
inmiddels zijn we wel 3 jaar verder en kan TS gewoon een CC aanvragen, en maak ik mij ook wat minder zorgen om de uitgaven die er mee worden gedaan (as in: kan ze nu stuk beter in de hand houden) desalniettemin zal er zeker nog wel intresse in zijn..quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef Freeflyer het volgende:
Prepaid credit cards zijn een heel gewoon product en zo'n beetje in de hele wereld verkrijgbaar met uitzondering van Nederland.
Het enige waar TS op moet wachten is totdat de financiele markt open is (lees SEPA volledig geintegreerd is) want dan komen er veel nieuwe banken maar met name producten naar Nederland waaronder de prepaid credit card.
Officieel heten die cards trouwens prepaid Debit cards...
ach. je bent echt niet de enige hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:23 schreef Freeflyer het volgende:heb ik weer... op een 3 jaar oud topic reageren.
Eind 2009 komen er veel nieuwe producten bij in Nederland. En dat is aan de ene kant leuk en aan de andere kant niet. Hou er rekening mee dat bankieren in het algemeen veel duurder gaat worden dan het nu is.quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Laten we dit topic levend houden tot er daadwerkelijk een prepaid CC bestaat die door Nederlandse banken wordt uitgegeven?
dan zijn er post door stuur services (aan laten leveren op US adres, en die sturen het dan door..)quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:29 schreef Man-E-Faces het volgende:
Maar als een Amerikaanse winkel alleen binne the US verzendt wat dan?
check www.dvdpricesearch.com voor animedvd prijzenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:00 schreef wdn het volgende:
Update.
Geld overmaken van abn naar neteller via iDeal -> geen kosten. Direct beschikbaar.
Neteller is bedoeld voor het maken van betalingen naar goksites maar daar doen we dus niet aan he
Neteller naar Globewalletkaart (is van First Pay). Overmaken kost niets en duurt iets korter dan 24 uur om aan te komen.
Bestellen bij Video Games Plus (Canada) is geen enkel probleem. Ik heb Disgaea 3: Absence of Justice with Custom Soundtrack besteld (31.58. Met verzendkosten 38.28). Ik verwacht dat deze game zonder soundtrack hier 65 euro gaat kosten... Ik heb tevens Eternal Sonata besteld (pre-order) voor 42.06 (incl verzendkosten). Ook een spel waarvan ik verwacht dat deze 65 euro gaat kosten.
Dus heb nu al 45 euro uitgespaard. Terwijl Disgaea hier nog niet eens te vinden is.
Niet slecht
Afhalen van geld via een PIN automaat werkt ook vlekkeloos.
Nu nog een anime site vinden
Je kunt zo'n post adres ding proberen. Maar ik neem dan niet meer de moeite. Tegenwoordig zijn er zoveel sites die dingen on-line verkopen dat even verder zoeken al een beter idee is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:29 schreef Man-E-Faces het volgende:
Maar als een Amerikaanse winkel alleen binne the US verzendt wat dan?
Al jaren, eigenlijk overal waar een pin apparaat staat. Word alleen weinig gebruikt dus de cassieres kijken je stom aan en als je het vragen zeggen ze, omdat ze het niet weten,quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:34 schreef Knoekie het volgende:
Kan je in Nederland inmiddels al met een creditcard in de supermarkt betalen?
Echt niet slimmerik. Alleen Dirk van de Broek.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Al jaren, eigenlijk overal waar een pin apparaat staat. Word alleen weinig gebruikt dus de cassieres kijken je stom aan en als je het vragen zeggen ze, omdat ze het niet weten,
theoretisch misschien, apparaat-technisch ook.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Al jaren, eigenlijk overal waar een pin apparaat staat. Word alleen weinig gebruikt dus de cassieres kijken je stom aan en als je het vragen zeggen ze, omdat ze het niet weten,
begunstigde = degene aan wie een uitkering wordt gegevenquote:Op zondag 23 november 2008 16:12 schreef duivelin1 het volgende:
Kan iemand even helpen? Heb net een wirecard aangevraagd,wil geld storten ( via sepa) maar wat moet ik invullen bij begunstigde, ikzelf of de bank?
blondquote:Op zondag 23 november 2008 22:46 schreef JtodaX het volgende:
[..]
begunstigde = degene aan wie een uitkering wordt gegeven
Lijkt mij dat je het niet aan je bank geeft, slimmerik.
Ik heb iets vergelijkbaars: neteller. Daar kun je een globewallet card bij bestellen waarmee je bij pinautomaten ook geld kunt afhalen.quote:Op maandag 24 november 2008 06:18 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wirecard werkt heel goed bij mij.
Je bent wel telkens 1 euro kwijt van het bedrag dat je overschrijft naar je wirecard. Daarnaast heb je een bestedingslimiet, totaal bedrag dat je per jaar mag versturen via wirecard, als free user. Maar dat bedrag is best hoog. En ze hebben een super helpdesk!
(wel het antwoord op de 'geheime vraag' onthouden!)
Die euro is toch per overboeking NAAR je wirecard, niet bij elke aankoop?quote:Op maandag 1 december 2008 09:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb ook een Wirecard account trouwens maar die is me met die 1 euro te duur. Vooral omdat ik vaak aankopen doe op het web van een paar euro loopt het dan erg hard op.
heb een normale CC en moet eerlijk toegeven: je neigt veel sneller om even snel de CC te trekken voor duurdere aankopen..quote:Op maandag 26 januari 2009 09:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden een Wirecard (wirecard.com/wirecard) virtuele Mastercard. Gebruik hem voor webwinkelen, en gaat gewoon goed. Ik koop er niet veel mee, maar gewoon handig om te hebben. en door het prepaid principe geef je geld veel bewuster uit.
Prepaid credit card bestaat niet. Of het is een normale credit card of het is een prepaid debet card. En er zijn geen nederlandse bedrijven die deze dingen uitgeven meen ik.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:16 schreef Draconian het volgende:
Ik moet ook weten welk Nederlands bedrijf betrouwbaar is voor een prepaid credit card. Ik moet wat spelletjes kopen voor mijn Playstation 3 in de Store. Normale Visa moet ik niet, veels te gevaarlijk om rood te staan.
ken het niet, maar wat dacht je ervanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 06:32 schreef Draconian het volgende:
Ik heb er één aangemaakt bij Neteller.
Wat een gekloot joh, misschien wel bedrog ook. Je kan gelijk geld overmaken naar je account maar dan wordt hij ook gelijk geblokkeerd. Dat doen ze vanwege veiligheid na een eerste storting zeggen ze in de live chat(helpdesk). Ze zouden me dus bellen om mijn account te unlocken. Ze hebben me dus niet gebeld en mijn account is nog steeds gelocked.
Je kan schijnbaar ook nog geen betalingen doen want je moet dan een + account aanvragen en dan moet je een kopie van je legitimatiebewijs opsturen.
Bedrog in mijn ogen. ¤ 15 euro verkloot. Dat is bij hun minimaal wat je kunt storten. Begin er niet meer aan, kolder.
Neteller werkt perfect bij mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 06:32 schreef Draconian het volgende:
Wat een gekloot joh, misschien wel bedrog ook. Je kan gelijk geld overmaken naar je account maar dan wordt hij ook gelijk geblokkeerd. Dat doen ze vanwege veiligheid na een eerste storting zeggen ze in de live chat(helpdesk). Ze zouden me dus bellen om mijn account te unlocken. Ze hebben me dus niet gebeld en mijn account is nog steeds gelocked.
Je kan schijnbaar ook nog geen betalingen doen want je moet dan een + account aanvragen en dan moet je een kopie van je legitimatiebewijs opsturen.
Bedrog in mijn ogen. ¤ 15 euro verkloot. Dat is bij hun minimaal wat je kunt storten. Begin er niet meer aan, kolder.
Kan je mij dat ook vertellen want dat zou wel heel erg handig zijn/quote:Op zondag 22 februari 2009 23:56 schreef julius1320 het volgende:
Ik zal morgen navragen wanneer het echt op de .markt komt als je het echt wil weten
PM dan wel. Mijn mailadres krijg je nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:13 schreef pikamax het volgende:
kan iemand mij een email versturen in welke winkel je een visa prepaid card kan halen ik heb het namelijk heel erg nodig.. of reageer snel pleeasee.
Ik heb een account aangemaakt (ooit) en toen werd me gevraagd van alles op te sturen (telefoonnummer, paspoort kopie, pasfoto's en NAW gegevens met een tijd waarop ik beschikbaar ben overdag). Dat zijn overigens eisen die en/of wettelijk en/of door de nationale bank worden geeist en kan Neteller dus weinig aan doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 06:32 schreef Draconian het volgende:
Het zijn fysieke mastercards waarmee je op het web kunt betalen en bij PIN automaten in Nederland geld kunt afhalen (tegen 3 euroquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:58 schreef pikamax het volgende:
maar dan wel ECHT een VISA prepaid card dan he!
Goede spam man!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:51 schreef markmorero het volgende:
Prepaid creditcards zijn erg in opkomst in Nederland. je kan ze beter debitcard noemen
Je kan ze snel vergelijken met de "normale" creditcard op de nieuwe website van www.creditcard-vergelijk.nl.
Het grote voordeel van de kaarten is het feit dat je nooit credit rente betaald omdat je niet rood kan staan.
Het enige nadeel is dat je aankopen niet verzekerd zijn tegen schade, dit is bij veel andere creditcards wel zo.http://i.fokzine.net/s/wapper.gif
Ik vind het geen spam hoor, gewoon informatie waar iedereen wat aan heeft die deze post bezoekt. Spam is wat anders dat kan je hier lezen: http://www.maq2.nl/index.asp?pagina=32quote:Op woensdag 29 september 2010 18:03 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Goede spam man!![]()
Overigens heb ik een Virtuele CreditCard genomen. Was ook wel handig. Had hem hier besteld (nee dit is geen spam. Ik heb geen aandelen/dit is geen affiliate link) www.3vcash.nl
ten eerste kan iedereen dus zelf dit soort virtuele kaarten aanmaken bij 1 van de partijen die hier genoemd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef ivan1105 het volgende:
hallo,
sinds kort kan ik prepaid visa kaarten , het gaat hier om virtuele kaarten
het bedrag bepaal je zelf, de kaart blijft 1 jaar geldig, en ze is herlaadbaar
gegevens die je krijgt van mij: kaartnummer, vcc, en gelldigheidsdatum (exp)
Je werkt bij VISA?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef ivan1105 het volgende:
hallo,
sinds kort kan ik prepaid visa kaarten , het gaat hier om virtuele kaarten
het bedrag bepaal je zelf, de kaart blijft 1 jaar geldig, en ze is herlaadbaar
gegevens die je krijgt van mij: kaartnummer, vcc, en gelldigheidsdatum (exp)
de kaarten kan je overal gebruiken waar een gewone visakaart kan gebruikt worden (online)
ik heb er reeds enkele aangemaakt voor vrienden die world of warcraft spelen, werkte perfect daar.
indien er genoeg intresse mocht zijn zal ikzelf een forum online zetten waar iedereen vragen en antwoorden kan vinden over deze kaarten.
Mvg
ivan
Moneybookers prepaid MasterCardquote:Op woensdag 10 november 2010 19:48 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Is er een aanbieder in nederland??? Visa wel, en bij primera kan je ze ook krijgen. Alleen zoek ik er een, waar je geld naar over kan maken, op een Nederlandse rekening, in plaats van het buitenland met iban nummers e.c.t.
dat dus...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
ten eerste kan iedereen dus zelf dit soort virtuele kaarten aanmaken bij 1 van de partijen die hier genoemd worden.
ten tweede, jij gaat dus die kaart aanmaken, en stuurt de gegevens door? En als mensen geld op de kaart hebben gestort, blijft dat er gewoon op staan? Right...doe eens even wegwezen. Dit stinkt.
Euhh.. mensen betalen jou geld en jij geeft ze de gegevens waarmee in principe iedereen kan betalen als ze die gegevens weten. Dat stinkt een beetje. Laat ik het zou zeggen: Ik vertrouw het niet als op zo'n manier een wildvreemde gegevens heeft waarmee die van mijn geld dingen kan betalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:51 schreef ivan1105 het volgende:
dan moet jij mij eens vertellen wat er niet klopt !
Dus? Dan ken je toch nog steeds de gegevens van beide kaarten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:00 schreef ivan1105 het volgende:
als meneer x een kaart koopt van 5 euro en meneer y een van 5 euro
zijn dit natuurlijk 2 verschillende kaarten
verschillend kaartnummer, vcc, exp
Zie mijn eerste reactie:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef ivan1105 het volgende:
ja, anders kan ik ze niet naar naar de koper sturen hé
ik zie het probleem niet
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:55 schreef Semoi het volgende:
Dat stinkt een beetje. Laat ik het zou zeggen: Ik vertrouw het niet als op zo'n manier een wildvreemde gegevens heeft waarmee die van mijn geld dingen kan betalen.
je kan de koper ook doorverwijzen naar de site...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef ivan1105 het volgende:
ja, anders kan ik ze niet naar naar de koper sturen hé
ik zie het probleem niet
Dan blijft nog steeds het bezwaar staan dat jij de gegevens van mijn kaart kan gebruiken om mee te betalen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:19 schreef ivan1105 het volgende:
ik haal ze bij mijn bank
dus zul je daar eerst een rekening moeten openen en ook een vis kaart aanvragen
het is met deze visa kaart dat je de virtuele kaarten kan aanmaken !
Ik zeg niet dat jij dat doet, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen en dat is wat er aan dit hele zaakje stinkt. Ik kan aan deze kant van het UTP kabeltje niet zien of de persoon aan de andere kant van het UTP kabeltje wel/niet het beste met me voor heeft. Elk normaal denkend mens houdt er toch rekening mee dat je een oplichter zou kunnen zijn en gaat vervolgens niet met je in zee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef ivan1105 het volgende:
waarom zou ik
de kaarten zijn om online te gebruiken, je kan het bedrag niet naar een bankrekening overzetten
en als jij een kaartje nodig hebt van laat ons zeggen 1.99 euro (weet het bedrag niet juist) om een paypal te openen,
denk je dan echt dat ik die 1.99 ga proberen te gebruiken om ergens iets te kopen ?
Maar daar is er kopersbescherming e.d.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:38 schreef ivan1105 het volgende:
dat is overal zo, als je een gsm op marktplaats koopt moet je ook wachten tot hij in je bus valt
enige is dat ze meestal mastercards uitgeven, maar die worden niet overal geaccepteerd,om 2 redenen:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, als je zelf geen visa hebt kun je bij Wirecard, Netteler en het GWK terecht voor een virtuele kaart. Dus vage mannetjes op het internet zijn geen oplossing.
ja tenzij ze vereisen dat een credit geregistreerd staat in het land van herkomst van de persoon...quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:49 schreef BradSpit het volgende:
kan je met die wirecard ook betalingen doen aan hotelreserveringen in buitenland (Thailand) zoals je dat ook met een CreditCard kan?
Omdat je bij een prepaid creditcard geld moet overmaken naar het bedrijf waar je de kaart hebt en als dat bedrijf failliet gaat ben je alles kwijt. Je gaat ook niks terugkrijgen van het depositogarantiestelsel want het is geen bank. Bij een echte kaart heb je meestal ook nog een aankoopverzekering.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom vind jij een normale creditcard veiliger, toevallig iets van onderbouwing?
De kaart die neteller aanbied, is bijv gewoon van mastercard
Kun je niet even in het kort de addertjes onder het gras vermelden.quote:
thanks geevee.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:13 schreef geevee het volgende:
Hmm, een percentage van het bedrag dat je moet betalen als toeslag,verder als er nog wat op de rekening staat word er na 6 maanden een bedragje per maand afgeschreven als fee.
Probeer dus zoveel mogelijk een gepast bedrag op de kaart te zetten of maak zoveel mogelijk het restbedrag op met diverse betalingen.
Als je link aanklikt staat er ergens een volledige uitleg over de tarieven.
Succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |