Ja ik zag het op het nieuws, stoere actie. Nu maar hopen dat het iemand lukt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:54 schreef ThE_ED het volgende:
Wel bekend nu, ook bekend dat weblogs en radiostations geld uitloven voor degene die voortijdig de recordpoging weet te stoppen.
Mwoah. Ik zie niet zo in waarom je het plezier van die triangeljosti's die maanden bezig zijn om die kutsteentjes op te zetten ook nog 's zou vergallen. Enkel de man die de trekker heeft overgehaald dient te boeten voor zijn daden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:57 schreef -Numlock- het volgende:
Ja ik zag het op het nieuws, stoere actie. Nu maar hopen dat het iemand lukt.
quote:Schutter mus met dood bedreigd
LEEUWARDEN - De mus die maandag zonder pardon werd doodgeschoten, krijgt een staartje, althans het verhaal daaromtrent. Zeker zeven organisaties zijn inmiddels betrokken bij de klucht rond het vogeltje. Een bijzondere opsporingsambtenaar van zowel de Dierenbescherming als de provincie Friesland onderzoekt de dood van de mus. Dat hebben beide partijen dinsdag bevestigd. De man die de mus heeft doodgeschoten, is inmiddels met de dood bedreigd.
Het bedrijf Duke Faunabeheer, dat door Ware Care was ingehuurd, stapt daarom dinsdag naar de politie. "We doen geen aangifte, want dat heeft toch geen zin. Maar als zo'n idioot hier bij ons komt willen we een directe lijn met de politie zodat er snel hulp kan komen", aldus directeur D. den Hartog van Duke uit Lelystad.
Maandagochtend schrokken de medewerkers van Domino Day zich rot toen bleek dat de mus eigenhandig een wereldrecordpoging dominostenen omgooien was begonnen. Het Frisian Expo Centre (FEC) is gevuld met meer dan vier miljoen steentjes om vrijdag een wereldrecordpoging te doen.
Luchtbuks
De mus gooide uiteindelijk 23.000 steentjes om en het met spoed ingehuurde ongediertebestrijdingbedrijf Ware Care probeerde het vogeltje te vangen. Toen dit niet lukte werd de mus met een luchtbuks doodgeschoten.
Beschermde diersoort
De Dierenbescherming in Leeuwarden meldde het incident bij de politie, die op haar beurt de afdeling Milieu van de provincie inschakelde. De provincie wilde inhoudelijk nog niet reageren. De Dierenbescherming stelt echter dat de mus een beschermde diersoort is en de provincie daarom een vergunning voor het doodschieten van de mus had moeten afgeven. Die vergunning is echter niet afgegeven dus het lijkt erop dat de mus illegaal is afgeschoten", aldus een zegsman van de Dierenbescherming.
Ook zet de Dierenbescherming grote vraagtekens bij de morele verantwoording. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?", aldus de woordvoerder.
Proces-verbaal
De ambtenaren van de provincie en de Dierenbescherming kunnen na hun onderzoek een proces-verbaal opmaken en de zaak naar het Openbaar Ministerie doorspelen.
Ook de Duitse Dierenbescherming heeft bij televisie-zender RTL zijn beklag gedaan over het doodschieten van de mus. Domino-Day wordt vrijdag in Duitsland bij RTL uitgezonden.
Veiligheidsmaatregelen
Endemol, dat de televisie-uitzending van Domino Day voor SBS6 produceert, heeft rond het FEC inmiddels extra veiligheidsmaatregelen genomen. Onder meer omdat radio-dj Ruud de Wild een beloning van 3000 euro heeft uitgeloofd voor degene die de steentjes voor de recordpoging omgooit. Wat die maatregelen precies inhouden, wil een zegsman van Endemol niet zeggen.
Inderdaad, waarom is daar nog geen topic over?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou liever hebben dat er een heksenjacht werd geopend op de personen die hier verantwoordelijk voor zijn:
SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.
Dat is pas erg
Walgelijk. En alleen daarom zouden ze al die hetze acties nu moeten staken. Of je moet de posters tegen Rita Verdonk ook prima vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:09 schreef kLowJow het volgende:
Deze hoort er natuurlijk ook bij:
[..]
Zeker.quote:
Nou ja, hetze-acties... ik vind dit op zich vrij ludiek.quote:En alleen daarom zouden ze al die hetze acties nu moeten staken.
Ik zie het verband tussen die twee niet zo.quote:Of je moet de posters tegen Rita Verdonk ook prima vinden.
Ja, erg triest en een overreactie natuurlijk weer.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:09 schreef kLowJow het volgende:
Deze hoort er natuurlijk ook bij:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeldquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:24 schreef Giem het volgende:
Jee, is het gezeur nou nog niet opgehouden.. een mus, alsjeblieft, er worden tonnen aan euro's in dat project gestopt, daar weegt een mussen leven gewoon niet op tegen op.
dat musje is door onze aanwezigheid al hard op weg uit te sterven...quote:En als mensen zich nou een druk gingen maken om nuttige dingen, er is ook nog steeds oorlog en honger in deze wereld. Als dat opgelost is, dan is dit musje wel aan de beurd.
bedankt voor deze uitstekend beargumenteerde postquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:33 schreef Vampier het volgende:
stelletje mussen neukers dat schaapswollen sokkende dragende gajus!
En bedankt...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:37 schreef NvM het volgende:
Dat er zoveel losers in dit land wonen die zich druk maken om een dode mus, bah! Heeft niemand dan iets beters te doen? Zoiets hoor geen nieuws te zijn.
Dat raakt nu een beetje ondergesneeuwd door die mus (niet dat ik dat goed vond), dit mag wel wat meer aandacht krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou liever hebben dat er een heksenjacht werd geopend op de personen die hier verantwoordelijk voor zijn:
SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.
Dat is pas erg
is een topic voor...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat raakt nu een beetje ondergesneeuwd door die mus (niet dat ik dat goed vond), dit mag wel wat meer aandacht krijgen.
Ja, maar dan gaat het om de gehandicapte vrouw die overvallen is, en niet om het hondje.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat raakt nu een beetje ondergesneeuwd door die mus (niet dat ik dat goed vond), dit mag wel wat meer aandacht krijgen.
gaat om beide hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:45 schreef NvM het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaat het om de gehandicapte vrouw die overvallen is, en niet om het hondje.
Ik bedoelde niet het forum. Die mus komt op het nieuws, over dat hondje hoor je nu al niks meer. Ik had liever gezien dat die 5000¤ werd gegeven aan degene die de daders daarvan bekend zou maken (ja, geenstijl heeft 500¤ uitgeloofd, maar toch)quote:
dat is idd belachelijk. Dit geval zou minstens evenveel aandacht moeten krijgen. En die daders moeten lekker naar een echte amerikaanse gevangenis gestuurd worden voor een jaartje ofzo... kijken of ze dan nog zo stoer zijn, maar ja, dat heb ik ook in dat topic gezet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet het forum. Die mus komt op het nieuws, over dat hondje hoor je nu al niks meer. Ik had liever gezien dat die 5000¤ werd gegeven aan degene die de daders daarvan bekend zou maken (ja, geenstijl heeft 500¤ uitgeloofd, maar toch)
Je moet het vorige topic eens lezen. Daarin is te lezen dat ondergetekende en anderen het helemaal niet eens zijn met die bedreigingen aan het adres van de schutter, maar wordt wel een ander punt gemaakt. Daarna kan je gericht mensen benoemen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:02 schreef HeyFreak het volgende:
arme mus, hier nog net een foto vlak voordat 'ie werd doodgeschoten
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
mensen...het was een MUS!!!!
is iedereen gek geworden ofzo? Die gast die dat beest dood heeft geschoten wordt nu met de dood bedreigd. Laten we maar ook allemaal de lokale slager terroriseren als we toch bezig zijn, ok?
Ik beschouw mezelf als links van het midden, maar die natuurfreaks die zo'n ophef maken over een mus en daar zelfs voor bereid zijn andere mensen te terroriseren mogen van mij ook gelijk met een luchtbuks beschoten worden![]()
Zeer, zeer herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:07 schreef Pool het volgende:
Ik denk dat vele Nederlanders, waaronder ik, een diepe innerlijke wens hebben om een keertje Domino D-day totaal te verpesten. Alleen al de gedachte aan honderden beteuterde gezichten van steentjeszetters geeft mij een warm sadistisch gevoel.![]()
Nou idd, dit is walgelijk !quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat is pas erg
Dank u.. verder ook nog inhoudelijke argumenten of houdt de vocabulair dan op?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:12 schreef Partyman het volgende:
[..]
Nou idd, dit is walgelijk !
Weer zo typisch nederlands druk maken om een mus...mus.. waar hebben we het over, stelletje boomknuffelaars.....
Ik vind het gewoon triest dat zoveel mensen over de rooie gaan om een mus. Zo'n klein kutvogeltje wordt neergeschoten en iedereen springt over elkaar heen om in de media hun verontwaardiging uit te spreken. Media-hoeren zijn het, inclusief die Ruud de Wild enzo die het dus mooi aan kunnen grijpen als goedkope publiciteit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je moet het vorige topic eens lezen. Daarin is te lezen dat ondergetekende en anderen het helemaal niet eens zijn met die bedreigingen aan het adres van de schutter, maar wordt wel een ander punt gemaakt. Daarna kan je gericht mensen benoemen.
Inderdaad. Dan was de chaos en de hetze tegen deze actie helemaal niet meer te overzien. Franse taferelen, wat ik je brom!quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:08 schreef thaleia het volgende:
het is maar goed dat de meeste van de mensen die op dit moment sterven aan honger of een gemakkelijk te voorkomen ziekte dit nieuws nooit mee zullen krijgen.
Dat denk ik zeker, en dat zou sowieso mooi zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:07 schreef Pool het volgende:
Ik denk dat vele Nederlanders, waaronder ik, een diepe innerlijke wens hebben om een keertje Domino D-day totaal te verpesten. Alleen al de gedachte aan honderden beteuterde gezichten van steentjeszetters geeft mij een warm sadistisch gevoel.![]()
ga een boom knuffelen yoquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dank u.. verder ook nog inhoudelijke argumenten of houdt de vocabulair dan op?
aangrijpen is het idd....omdat men altijd al een hekel had aan die Domino D-day, omdat men zich verveelt, omdat men zin heeft om te etteren....niet omdat men zich druk maakt om het leven van die mus, en degenen die dat wel zeggen te doen moeten maar actief worden bij de dierenbescherming ipv loos 'discussieren'quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:16 schreef HeyFreak het volgende:
die het dus mooi aan kunnen grijpen als goedkope publiciteit.
Is het werkelijk?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:26 schreef peaceman het volgende:
Daar zijn de meningen dus over verdeeld![]()
Veel mensen gaan idioot doen inderdaad. Maar in het vorige topic is behoorlijk goed gediscusieerd. Er werd o.a. een punt gemaakt door mij en een aantal anderen en daar ging het om. Heb je dat gelezen? Is best interessant.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:16 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon triest dat zoveel mensen over de rooie gaan om een mus. Zo'n klein kutvogeltje wordt neergeschoten en iedereen springt over elkaar heen om in de media hun verontwaardiging uit te spreken. Media-hoeren zijn het, inclusief die Ruud de Wild enzo die het dus mooi aan kunnen grijpen als goedkope publiciteit.
Deze hele situatie is gewoon om te lachen en ik kan de mensen die zo overdreven verontwaardigd reageren eigenlijk ook niet serieus nemen.
Zullen we ook maar gelijk winkels opblazen waar muizenvallen worden verkocht?
[afbeelding]
Net als jij hier dus doet? Wat een flauwekul.... Dan kunnen alle discussies wel gestopt worden, want die zijn allemaal zinloos.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef thaleia het volgende:
[..]
aangrijpen is het idd....omdat men altijd al een hekel had aan die Domino D-day, omdat men zich verveelt, omdat men zin heeft om te etteren....niet omdat men zich druk maakt om het leven van die mus, en degenen die dat wel zeggen te doen moeten maar actief worden bij de dierenbescherming ipv loos 'discussieren'
Die is te makkelijk peaceman...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:21 schreef peaceman het volgende:
Net als jij hier dus doet? Wat een flauwekul.... Dan kunnen alle discussies wel gestopt worden, want die zijn allemaal zinloos.
Ten eerste hebben ze de boel blijkbaar niet goed afgesloten. Ten 2e is het maar geld. Ten 3e had het best anders opgelost kunnen worden. Ten 4e had men geen vergunning voor het afschieten van deze beschermde vogel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Is het werkelijk?
Stel je hebt ergens twee miljoen euro in geïnvesteerd. Het heeft aardig wat voeten in de aarde gehad, jaren van onderhandelen met banken en andere geldschieters en eindelijk heb je het voor elkaar. Een gigantisch megaproject waar je jaren van hebt gedroomd en aan hebt gewerkt, en eindelijk lijkt het naar een goed einde te gaan. Mocht het misgaan, word je failliet verklaard en moet je de rest van je leven in de schuldsanering. Maar het gaat niet mis, want je hebt het allemaal zo retegoed gepland. En dan lijkt er een musje roet in het eten te gooien. Let wel, je hele leven gaat erdoor naar de klote.
Moet je altijd dankbaarheid terug krijgen dan? Hoe doe je dat dan als mensen dat niet doen?quote:Jij zou dat laten gebeuren, voor een diertje wat je niet kent, geen dankbaarheid zal tonen, geen bewustzijn heeft, grote kans dat het in de klauwen van een kat of onder het hoofd van een slechtvalk terecht komt en hoe dan ook binnen twee jaar wel overlijdt.
Klopt. En ik vind het gewoon onzin dat 23.000 van de circa 4.3 miljoen steentjes omvallen en dat er dan maar besloten wordt om het vogeltje neer te schieten (zonder vergunning en dus strafbaar) ipv iets meer geduld bij het proberen te vangen van het vogeltje.quote:Nee dan neem ik het terug. Je bent echt een dierenvriend.
Ik zou pleiten voor een bezoekje aan een psychiater. En dat staat natuurlijk helemaal los van die mus.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef speknek het volgende:
Stel je hebt ergens twee miljoen euro in geïnvesteerd. Het heeft aardig wat voeten in de aarde gehad, jaren van onderhandelen met banken en andere geldschieters en eindelijk heb je het voor elkaar. Een gigantisch megaproject waar je jaren van hebt gedroomd en aan hebt gewerkt, en eindelijk lijkt het naar een goed einde te gaan. Mocht het misgaan, word je failliet verklaard en moet je de rest van je leven in de schuldsanering. Maar het gaat niet mis, want je hebt het allemaal zo retegoed gepland. En dan lijkt er een musje roet in het eten te gooien. Let wel, je hele leven gaat erdoor naar de klote.
Jij zou dat laten gebeuren, voor een diertje wat je niet kent, geen dankbaarheid zal tonen, geen bewustzijn heeft, grote kans dat het in de klauwen van een kat of onder het hoofd van een slechtvalk terecht komt en hoe dan ook binnen twee jaar wel overlijdt.
Dat is het ook. Maar de drukte die erom gemaakt wordt vind ik belachelijk, en volstrekt buiten alle proporties, en daardoor veel erger dan het neerknalle van dat beestje.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:26 schreef peaceman het volgende:
Klopt. En ik vind het gewoon onzin dat 23.000 van de circa 4.3 miljoen steentjes omvallen en dat er dan maar besloten wordt om het vogeltje neer te schieten (zonder vergunning en dus strafbaar) ipv iets meer geduld bij het proberen te vangen van het vogeltje.
Dat mensen het aangrijpen vind ik ook belachelijk. Helemaal mee eens. Maar ik vind best dat er over bepaalde dingen die daar gebeurd zijn en de achterliggende gedachte van het schieten gediscussieerd mag worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die is te makkelijk peaceman...
Maar om er toch maar serieus op in te gaan: ik vind het kwalijker dat mensen die de moraalridder uithangen loos gaan lopen discussieren dan als anderen het doen, ja. Ik kan het net effe iets beter hebben als iemand gewoon sec discussieert over, ik noem maar wat, het boetebeleid van de NS, dan als iemand aan een stuk door dramt dat ie zich het lot van de daklozen zo aantrekt. Ga dan soep opscheppen bij de opvang, denk ik dan
en nu bij die mus krijg ik er al helemaal een nare smaak van in m'n mond, vanwege de ontzettende decadentie ervan
Ik neem dus aan dat jij de volgende keer best de kosten wil vergoeden om het diertje in leven te laten houden?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:26 schreef peaceman het volgende:
Ten 2e is het maar geld.
sympathiek!quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik neem dus aan dat jij de volgende keer best de kosten wil vergoeden om het diertje in leven te laten houden?
Als ik het op kan brengen? Waarom niet? Al is het natuurlijk hun eigen stomme schuld.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik neem dus aan dat jij de volgende keer best de kosten wil vergoeden om het diertje in leven te laten houden?
Die loopt zelf nog steeds bij een psychiater sinds mijn vorige spreekuur. Of had je het over die ander?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:27 schreef robh het volgende:
Ik zou pleiten voor een bezoekje aan een psychiater. En dat staat natuurlijk helemaal los van die mus.
Die ander. Je bracht het voortijdig omvallen van een paar dominosteentje zo ontzettend dramatisch dat me de tranen bijna over de wangen biggelden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef speknek het volgende:
Die loopt zelf nog steeds bij een psychiater sinds mijn vorige spreekuur. Of had je het over die ander?
Tweede hypotheek, geen punt. Mooie geste. Ik stel voor dat je langs de notaris gaat en ze een mailtje stuurt. Dan is dat probleem de volgende keer ook verholpen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef peaceman het volgende:
Als ik het op kan brengen? Waarom niet?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als ik het op kan brengen? Waarom niet? Al is het natuurlijk hun eigen stomme schuld.
Daar gaan we weer...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Ik neem aan dat je ook niet in een auto rijdt.
simpel, het was die mus of een project van miljoenen euro's (het wordt ook nog in een stuk of wat landen uitgezonden). Dan vind ik het logisch dat men voor het geld kiest. Een mus minder, wat is daar nu erg aan? Het is niet alsof dit stelselmatig wordt gedaan ofzo toch?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat mensen het aangrijpen vind ik ook belachelijk. Helemaal mee eens. Maar ik vind best dat er over bepaalde dingen die daar gebeurd zijn en de achterliggende gedachte van het schieten gediscussieerd mag worden.
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
simpel, het was die mus of een project van miljoenen euro's (het wordt ook nog in een stuk of wat landen uitgezonden). Dan vind ik het logisch dat men voor het geld kiest. Een mus minder, wat is daar nu erg aan? Het is niet alsof dit stelselmatig wordt gedaan ofzo toch?
Nou, als jij vindt dat men had moeten voorkomen dat een zeldzame mus wordt doodgeschoten, vind ik dat ook gelden voor autorijden en zeldzame egels of weet ik veel wat die doodgereden kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar gaan we weer...![]()
hoeveel dingen die niks met dit voorval te maken hebben, ga je erbij halen?
Er is een verschil tussen per ongeluk een vogel/egel doodrijden en een beest moedwillig en onnodig doodschieten. Maar ook bij per ongeluk is het niet leuk nee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, als jij vindt dat men had moeten voorkomen dat een zeldzame mus wordt doodgeschoten, vind ik dat ook gelden voor autorijden en zeldzame egels of weet ik veel wat die doodgereden kunnen worden.
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen per ongeluk een vogel/egel doodrijden en een beest moedwillig en onnodig doodschieten. Maar ook bij per ongeluk is het niet leuk nee.
je zeg het heel juist... KAN, dus het hoeft niet....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
p
[..]
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?
Dit heb ik al eerder gezegd: natuurlijk had het ook anders gekund maar dat beest neerknallen is gewoon de snelste en makkelijkste oplossing. Juist door dat kordate optreden heeft dat beest maar 23.000 stenen om kunnen laten flikkeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....![]()
Die 'rode lijst van bedreigde diersoorten' gaat alleen over Nederland. En dan nog zijn er tussen de 500.000 en 1 miljoen mussen in Nederland. (totaal aantal in de wereld weet ik niet, maar in Amerika zijn er in ieder geval nog 400 miljoen).quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....![]()
makkelijkste vooral ja. Tja er schijnt nogal bewijs te zijn dat ie er dan meer had omgegooid...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gezegd: natuurlijk had het ook anders gekund maar dat beest neerknallen is gewoon de snelste en makkelijkste oplossing. Juist door dat kordate optreden heeft dat beest maar 23.000 stenen om kunnen laten flikkeren.
Net zo per ongeluk als bij kinderen doodrijden. En toch heb je mensen die dat risico bewust nemen en in de auto stappen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
p
[..]
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?
Je kunt op een snelweg niet als je zin hebt alles wat overrent ontwijken. Nee, als ik zo zou denken als jou zoals over die mus liet ik de auto staan. Om nog maar te zwijgen over hoeveel mussen het loodje hebben moeten leggen voor aanleg van asfalt. Vreemd zeg, dat ze met uitsterven zijn bedreigd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
je zeg het heel juist... KAN, dus het hoeft niet....![]()
toen ik nog jong was, zag ik altijd mussen, nu zelden of nooit. Er is dus wel degelijk een daling van het aantal mussen waarneembaar. En ook dat staat in dat bericht... in 25 jaar tijd een vermoedelijke halvering van de populatie. Maar goed, al deze dingen heb ik vandaag al gezegd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Die 'rode lijst van bedreigde diersoorten' gaat alleen over Nederland. En dan nog zijn er tussen de 500.000 en 1 miljoen mussen in Nederland. (totaal aantal in de wereld weet ik niet, maar in Amerika zijn er in ieder geval nog 400 miljoen).
En als ze verwachtten dat het bij die 23000 zou blijven, hadden ze hem natuurlijk niet doodgeschoten.
Natuurlijk, ze zullen moeilijk gaan lopen doen met netten of ander van dat soort oplossingen. Het lijkt mij ontzettend logisch dat ze zo snel mogelijk wilde voorkomen dat dat beest meer schade aanrichtte en ja dan kies je dus de makkelijkste oplossing.quote:
Wat?quote:Tja er schijnt nogal bewijs te zijn dat ie er dan meer had omgegooid...
Je ziet het punt wat gemaakt niet he? Het staat er toch zo duidellijk....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt op een snelweg niet als je zin hebt alles wat overrent ontwijken. Nee, als ik zo zou denken als jou zoals over die mus liet ik de auto staan. Om nog maar te zwijgen over hoeveel mussen het loodje hebben moeten leggen voor aanleg van asfalt. Vreemd zeg, dat ze met uitsterven zijn bedreigd.![]()
En je dan druk maken om 1 mus.![]()
Ja. Voor zover er iets 'identiek' is na 300 jaar evolutie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:51 schreef peaceman het volgende:
Is de amerikaanse mus identiek aan de nederlandse mus?
Ik heb het toch ook al duidelijk gezegd? Domino day zal in het vervolg voorkomen dat ooit nog een mus naar binnen vliegt. Er zullen niet meer mussen sterven door toedoen van domino day.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je ziet het punt wat gemaakt niet he? Het staat er toch zo duidellijk....
Grappig wel, niet dat het iets uitmaakt voor de discussie, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Voor zover er iets 'identiek' is na 300 jaar evolutie.
Nou zo vaak zie ik ze niet hoor...quote:Het aantal is hier gehalveerd ja. Zag je eerst elke dag een mus, zie je nu om de dag een mus.
Da's dus 0.53% van alle stenenquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dus? Een mus is toch iets levends? In tegenstelling tot een DOMINOSTEEN...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook al duidelijk gezegd? Domino day zal in het vervolg voorkomen dat ooit nog een mus naar binnen vliegt. Er zullen niet meer mussen sterven door toedoen van domino day.
Ze hebben hun lesje wel geleerd, zeker na die achterlijke bedreigingen.
Maar mijn god, we hebben het hier over een MUS.![]()
Tja, als ze die mus nog verder hadden laten rondfladderen moesten toch weer mensen betaald worden de boel op te ruimen. En was het niet net voor een kampioenschap, wat dan zou zijn uitgesteld, en wat dus wel de nodige centjes kost?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef Ulx het volgende:
Omgevallen dominostenen zijn geen schade. Je kunt ze zonder meer weer rechtop zetten
Ik zie ze regelmatig dood op een deurmat liggen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:56 schreef peaceman het volgende:
Nou zo vaak zie ik ze niet hoor...
die mus kun je ook wel weer rechtop zetten hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef Ulx het volgende:
Omgevallen dominostenen zijn geen schade. Je kunt ze zonder meer weer rechtop zetten
Natuurlijk wel sufkut. Wat denk wat dat aan manuren kost?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef Ulx het volgende:
Ja, ja. Alles wat leeft heeft een onschatbare waarde.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dus? Een mus is toch iets levends? In tegenstelling tot een DOMINOSTEEN...
Ze hadden m kunnen lokken met eten.... Zo moeilijk lijkt me dat niet. Je moet alleen wat geduld hebben. Het mag ook wel aangenomen worden dat deze mus zich vooral bovenin ophield. Tenminste vogels in sporthallen doen dat ook....dus meer stenen om laten vallen valt ook te bezien.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:57 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Da's dus 0.53% van alle stenenZul je net zien dat dat het verschil maakt bij de recordpoging
Hoe had het dan anders gekund? Met een schepnet door de hal rennen? Nee, da's lekker met al die stenen op de grond
Natuurlijk waren ze strafbaar bezig. Ze hadden een vergunning aan moeten vragen maar dit is al deze ophef eigenlijk niet waard
Nee helaas niet nee, dat is triest genoeg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ja. Alles wat leeft heeft een onschatbare waarde.
Helaas werkt dat dus niet zo.
Jij slaat natuurlijk nooit een mug dood.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dus? Een mus is toch iets levends? In tegenstelling tot een DOMINOSTEEN...
Waarom worden mensen betaald om dominosteentjes om te gooien? En worden die niet betaald om de zooi na afloop op te ruimen dan?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, als ze die mus nog verder hadden laten rondfladderen moesten toch weer mensen betaald worden de boel op te ruimen. En was het niet net voor een kampioenschap, wat dan zou zijn uitgesteld, en wat dus wel de nodige centjes kost?
Een wilde mus lokken met eten...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ze hadden m kunnen lokken met eten.... Zo moeilijk lijkt me dat niet. Je moet alleen wat geduld hebben. Het mag ook wel aangenomen worden dat deze mus zich vooral bovenin ophield. Tenminste vogels in sporthallen doen dat ook....dus meer stenen om laten vallen valt ook te bezien.
een mug weg of dood slaan is een natuurlijke reactie, want die mug valt je lastig. Is ook weer anders, al zal jij dat uiteraard nu gaan bestrijden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jij slaat natuurlijk nooit een mug dood.![]()
Nou en, kun je werklozen inzetten om het weer op te bouwen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een wilde mus lokken met eten...
Eer je zover bent ben je drie dagen verder.
Dan was een verdovingspijltje misschien nog het beste. Maar ja, eer dat je een verdovingspijltje hebt gevonden zijn al een miljoen steentjes omgevallen.
Ja, en die mus viel de dominoday mensen lastig hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
een mug weg of dood slaan is een natuurlijke reactie, want die mug valt je lastig. Is ook weer anders, al zal jij dat uiteraard nu gaan bestrijden.
Waarom worden mensen betaald om te zingen? Of om tegen een bal aan te schoppen? Het is vermaak en de mensen die dit klaar maken zijn de entertainers. Ok, ik vind er ook geen klap aan maar elk jaar kijken er toch weer miljoenen mensen naar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom worden mensen betaald om dominosteentjes om te gooien? En worden die niet betaald om de zooi na afloop op te ruimen dan?
En fuck het kampioenschap. Stel het maar uit of je haalt je record gewoon niet.
Een buks is dus eerder gevonden dan een verdovingspijltje? dat lijkt me toch echt flauwekul. En jij verondersteld hier een aantal zaken in het overdrevene... 3 dagen.... miljoen steentjes gevallen.... Je doet alsof die mus bewust die stenen heeft omgegooid...quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een wilde mus lokken met eten...
Eer je zover bent ben je drie dagen verder.
Dan was een verdovingspijltje misschien nog het beste. Maar ja, eer dat je een verdovingspijltje hebt gevonden zijn al een miljoen steentjes opgevallen.
Nee hoor, want dan was ie wel makkelijk gevangen genomen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en die mus viel de dominoday mensen lastig hoor.![]()
Ben je nu serieus? ik hoop het niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou en, kun je werklozen inzetten om het weer op te bouwen.
Juist ja, een programma wat in 8 landen live uitgezonden wordt zomaar even uitstellen. Jij denkt dat dat zo makkelijk gaat?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:01 schreef Ulx het volgende:
Stel het maar uit of je haalt je record gewoon niet.
En die mus viel niemand lastig?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
een mug weg of dood slaan is een natuurlijke reactie, want die mug valt je lastig. Is ook weer anders, al zal jij dat uiteraard nu gaan bestrijden.
nee, die wilde alleen maar weer naar buiten.quote:
Flauwekul? Veronderstellen dat je een mus die in paniek binnen rondladdert even lokt met wat eten is pas flauwekul.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een buks is dus eerder gevonden dan een verdovingspijltje? dat lijkt me toch echt flauwekul. En jij verondersteld hier een aantal zaken in het overdrevene... 3 dagen.... miljoen steentjes gevallen.... Je doet alsof die mus bewust die stenen heeft omgegooid...![]()
Dit heb ik ook al eerder gezegd: een buks hoort bij de standaard uitrusting van een ongedierte bestrijder. Die hebben ze als eerste opgetrommeld. Jij denkt dat ze nog even uren gaan wachten tot ze een verdovingspijltje geregeld hebben?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een buks is dus eerder gevonden dan een verdovingspijltje? dat lijkt me toch echt flauwekul. En jij verondersteld hier een aantal zaken in het overdrevene... 3 dagen.... miljoen steentjes gevallen.... Je doet alsof die mus bewust die stenen heeft omgegooid...![]()
Dan kijken ze dit jaar toch niet. Who the fuck cares. ALsof er nooit een ander tv programma geannuleerd is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:04 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Waarom worden mensen betaald om te zingen? Of om tegen een bal aan te schoppen? Het is vermaak en de mensen die dit klaar maken zijn de entertainers. Ok, ik vind er ook geen klap aan maar elk jaar kijken er toch weer miljoenen mensen naar.
Kom op hee, je ziet toch wel in dat een mus in een zaal vol met dominostenen mensen tot last is?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
nee, die wilde alleen maar weer naar buiten.
in tegenstelling tot die vlieg die er op uit is om je te pestenquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
nee, die wilde alleen maar weer naar buiten.
Leer eens lezen... Ik zei dat je die mus met wat geduld met eten vast wel (nee ik ben er niet zeker van) wel gelokt had. Ik zei niet dat die wel even gelokt zou worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Flauwekul? Veronderstellen dat je een mus die in paniek binnen rondladdert even lokt met wat eten is pas flauwekul.
Juist ja, ze gaan even een miljoenenproject annuleren omdat een musje belangrijker is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan kijken ze dit jaar toch niet. Who the fuck cares. ALsof er nooit een ander tv programma geannuleerd is.
Het ging over een mug... en die is er op uit om je te steken. Is heel wat anders.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:08 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
in tegenstelling tot die vlieg die er op uit is om je te pesten![]()
kutbeest![]()
Who the fuck cares? Wat dacht je van al die technici, sponsoren, publiek, studenten etc? Is één mus zoveel geld waard?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan kijken ze dit jaar toch niet. Who the fuck cares. ALsof er nooit een ander tv programma geannuleerd is.
Beginnen met heisa? Wie begint er nou te schieten om wat dominosteentjes?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sowieso, watt ben je als man zijnde voor een mietje als je een heisa gaat schoppen om een stomme mus???
Kleine kinderen doen zoiets.![]()
Wie schopt er heisa? ik niet hoor.. ik discusieer, dat is wat anders lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sowieso, watt ben je als man zijnde voor een mietje als je een heisa gaat schoppen om een stomme mus???
Kleine kinderen doen zoiets.![]()
Ja hé, wat vind je dan van zo'n irritante plakvlieg die steeds weer op je komt zitten? Wat doe je daarmee?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ging over een mug... en die is er op uit om je te steken. Is heel wat anders.
dus vliegen sla je niet dood?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ging over een mug... en die is er op uit om je te steken. Is heel wat anders.
Wanneer zie je eens in dat ze geen geduld hadden? Ze hebben gewoon zo snel mogelijk dat risico uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Leer eens lezen... Ik zei dat je die mus met wat geduld met eten vast wel (nee ik ben er niet zeker van) wel gelokt had. Ik zei niet dat die wel even gelokt zou worden.
nee over het algemeen niet.quote:
Dat is ook het punt natuurlijk. Maar dat maakt het nog niet goed ofzo.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:10 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wanneer zie je eens in dat ze geen geduld hadden? Ze hebben gewoon zo snel mogelijk dat risico uitgeschakeld.
De hal staat in het noorden van nederland. Aardbevingsgebied.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:09 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Who the fuck cares? Wat dacht je van al die technici, sponsoren, publiek, studenten etc? Is één mus zoveel geld waard?
Ik vind dat het dat neerknallen van dat beest volkomen begrijpelijk maakt. En daarom ook al die ophef niet waard maakt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is ook het punt natuurlijk. Maar dat maakt het nog niet goed ofzo.
Ik word liever gestoken door een mug dan dat ik een megaproject cancel voor een mus.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:09 schreef peaceman het volgende:
Leeuwarden ligt niet boven de gasbelquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De hal staat in het noorden van nederland. Aardbevingsgebied.
Men heeft bewust het risico genomen dat een schok van de gasbel het zaakje om kan laten kletteren. Dan moet je ook accepteren dat het om andere redenen mis kan gaan.
Geloof je ongetwijfeld niet, maar toch is het zo. Ik sla ze wel weg, maar niet zo snel dood. Enfin het ging over een musquote:
Aardbevingsgebied.. natuurlijk. Het is hiuer geen fucking Japan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De hal staat in het noorden van nederland. Aardbevingsgebied.
Men heeft bewust het risico genomen dat een schok van de gasbel het zaakje om kan laten kletteren. Dan moet je ook accepteren dat het om andere redenen mis kan gaan.
Ik niet, maar ja, we wisten al dat wij op dat punt verschilden van meningquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:13 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik vind dat het dat neerknallen van dat beest volkomen begrijpelijk maakt. En daarom ook al die ophef niet waard maakt.
Zoals sommige mensen reageren is inderdaad absurd, maar een leuke discussie heeft niets te maken met ophef..quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
De ophef rond de mus is natuurlijk lekker selectief. Moord en brand schreeuwen om 1 mus. Ik vind wel dat het niet had gehoeven. Ik vind het nut ervan ook raar. Pomp een mus vol lood omdat anders steentjes omvallen. Beetje aaprt. maar al die ophef om 1 mus gat nergens over. Andere dierenmishandelingen hoor je niks over. Makkelijk scoren dit. vindt het beetje telegraaf nieuws. Dat de partij van de Dieren zich er druk over maakt kan je verwachten, maar dit..
Overigens vind ik dat je hem ook had kunnen verdoven of vangen. Het doden van dieren vind ik zinloos, maar deze ophef is echt hypocriet.
quote:Wel hoop ik het gezicht van die organisator te zien als er een paar mensen met een mobiele hij-machine net buiten het terrein gaat hijen.
Weet je wat ik denk? SBS is nu gewoon een makkelijk doelwit; het maakt toch alleen maar pulp, kant en klaar opgediend voor het proletariaat. Daarom is het makkelijk prijsschieten, je kan toch niets verliezen, er zijn geen wetenschappelijke belangen, je kan mensen niet persoonlijk beledigen (zoals dat in de bio-industrie het geval is), en daarom groeit dit uit tot dit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:07 schreef Pool het volgende:
Vergelijk het met de lol die je als kind had, wanneer je zag dat een hond het zandkasteel van een ander jochie sloopte. En waarom is het in elk stripeinde weer grappig als Donald Duck duizenden woeste Duckstadbewoners achter zich aan heeft? Mensen vinden het gewoon grappig als iets totaal misgaat (mits de gevolgen niet té erg zijn). Dat is gezond sadisme.![]()
Die dode mus wordt slechts aangegrepen om dit sadistische gevoel te rechtvaardigen! Ineens heeft iedereen een goede reden om hardop te hopen dat de recordpoging totaal mislukt. Maar mensen, daar hebben we die mus toch niet voor nodig?!
Bij deze geef ik toe dat die mus me geen zier interesseert, maar dat ik toch hoop dat het lukt om de D-Day totaal te verknallen. Ik wens alle pogingen tot het vervroegd omgooien van steentjes veel succes!Of wat nog mooier zou zijn: het lukt SBS om de spelbrekers tegen te houden, maar de domino loopt tóch halverwege vast.
is jouw kat nog niet bedreigd dan? Wow,quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:42 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik schat dat de kat van m'n ma zo'n 50 mussen dit jaar heeft gekilled. En elke keer als'ie weer trots een lijkje voor m'n voeten deponeert geef ik 'm als beloning een snoepje. Ik vraag me af wanneer m'n kat bedreigd gaat worden.
Die mus hoefde dus niet doodquote:Op woensdag 16 november 2005 14:00 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat een onzin,
een musje dood,
ik doe niet anders als ze in m'n aardbeien zitten.
Dominodayis erg triest,
maar kennelijk is er een markt voor en wie zijn wij om daar niet aan te voldoen.
Er is veel geld mee gemoeid (liveuitzending vrijdag) dus die mus moest dood.
Boeiend
Voeg daar bij woord zou ik zeggen.....quote:Een zak stuiterballen die hal in knallen is al jaren een fantasie van me.
Jawel, want hij dreigde de liveuitzending $ in de war te gooien (eb dat kost poen)quote:Op woensdag 16 november 2005 14:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die mus hoefde dus niet dood![]()
[..]
Ik zou graag elk mens dat me irriteert willen afschieten, maar dat doe ik toch ook niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:00 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat een onzin,
een musje dood,
ik doe niet anders als ze in m'n aardbeien zitten.
Als we dat met elk beest of mens doen wat een tv-uitzending dreigt te verstoren doen, wordt het een slagveld...quote:Op woensdag 16 november 2005 14:22 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jawel, want hij dreigde de liveuitzending $ in de war te gooien (eb dat kost poen)
Hallo, ze vreten m'n aardbeien op. Een mus is wel wat anders dan een mens. Ik eet in ieder geval nooit mens, maar een lekker kipje gaat er wel inquote:Op woensdag 16 november 2005 14:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik zou graag elk mens dat me irriteert willen afschieten, maar dat doe ik toch ook niet.![]()
En even los van deze discussie over of het wel of niet terecht is. Vind jij het normaal dat er een mus afgeknald wordt zonder vergunning (die ze wel hadden moeten hebben)?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:10 schreef Toewan het volgende:
Pfff, wat een ophef over een mus.. Kom op zeg, als er nu een stuk of 50 afgeknalt waren was het wel anders, maar 1 mus.![]()
Is het dan daadwerkelijk ZO veel erger dan een dode veldmuis die in een klem zit ? In mijn ogen niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
En even los van deze discussie over of het wel of niet terecht is. Vind jij het normaal dat er een mus afgeknald wordt zonder vergunning (die ze wel hadden moeten hebben)?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag....quote:Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef Toewan het volgende:
[..]
Is het dan daadwerkelijk ZO veel erger dan een dode veldmuis die in een klem zit ? In mijn ogen niet.
Dat er misschien 200 muizen zijn gevangen in klemmen zal niemand iets boeien, waarom die ene mus dan wel ?
quote:Text: Het Fec - De Mus (Radio)
Domino Steentjes in het friesche land
Ik kwam daar als musje, k vond het wel interessant
Ik zong elke morgen wat is het hier fijn
maar dat bleek niet goed voor de steentjes te zijn
Ik ben een mus
waar .....
hier in het FEC
waar in 't FEC...
nou hier....
hier bij die steentjes!!
hier in 't FEC, van je tiketiktiktik, in 't FEC
De mensen die bouwen vonden het niet zo fijn
om samen met mij in 't FEC hier te zijn
Ze belden een jager uit het friesche land
om mij te bestrijden waar zit je verstand
Ik ben een mus
waar .....
daar in het FEC
waar in 't FEC...
nou daar....
daar bij die steentjes!!
daar in 't FEC, van je tiketiktik, in 't FEC
Hjir bin ik, de jager, mei myn grut gewear
hwat lytser dan my is sjit ik dea
De stienen sille falle, no freed ien foar ien
Dan bin ik in held en de mosk is dea
Ik was een mus
waar .....
daar in het FEC
waar in 't FEC...
nou daar....
daar bij die steentjes!!
daar in 't FEC, van je tiketiktik, in 't FEC
Text: Het Musje - Domino Steentjes
Weet je wat ik zie als ik vlieg in het FEC ? (Nou nou ?)
Allemaal steentjes, domino steentjes, om me heen
Oh ik weet wel dat ik nou mezelf nep (Nou nou !)
Niet zomaar steentjes, maar domino steentjes, om me heen
steentjes, steentjes,
allerlei patronen liggen hier over de vloer
net een the-ater-show met ge-ouwe-hoer
meer dan vier miljoen gekleurde
steentjes, steentjes,
Hele rijen liggen daar over de grond
Alle kleuren in t vierkant en in t rond
En het FEC draait maar in het rond, oh
Weet je wat ik zie als ik gevlogen heb ? (Nou, nou ?)
Omgevallen steentjes, domino steentjes, om me heen
steentjes, steentjes,
Langs de drempel in een hele lange rij
Via tunnels komen ze dichterbij
En ze vallen allemaal om door mij
steentjes, steentjes
Blauwe, gele, rooie alles zit er bij
daar een groene en die schiet op mij
ojee het is de jager en die hoort er niet bij
Weet je wat ik zie nu ik neergeschoten ben ? (Ja, ja ?)
Ik vraag me af wat voor steentje ik heb (Ja, ja !)
Ik hoop op een mooi steentje, een domino steentje, over me heen.
(Solo)
steentjes, steentjes,
Langs de drempel in een hele lange rij
Via tunnels komen ze dichterbij
En ze vallen allemaal om door mij
steentjes, steentjes
Blauwe, gele, rooie alles zit er bij
daar een groene en die schiet op mij
het is de jager en die hoort er niet bij
Weet je wat ik zie nu ik neergeschoten ben ? (Ja, ja ?)
Met dank aan Lex Timmerman, Wout vd Meer, Roel Timmerman, De Jager (Piter Wilkens) en Radio Eenhoorn.
dat is imho net zo erg.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef Toewan het volgende:
[..]
Is het dan daadwerkelijk ZO veel erger dan een dode veldmuis die in een klem zit ? In mijn ogen niet.
Dat er misschien 200 muizen zijn gevangen in klemmen zal niemand iets boeien, waarom die ene mus dan wel ?
kutmus is geen dier. Een mus wel.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Al die commotie over een kutmus.
Is het komkommertijd?
Ok dan. Mus. Maar wel een klote musquote:Op woensdag 16 november 2005 17:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
kutmus is geen dier. Een mus wel.
Mustijd lijkt mij toepasselijker.
Let wel, een beschermde kutmus. Waarom zouden we illegale handelingen moeten toestaan om de commerciële belangen van een bepaalde organisatie te beschermen? Dat is een verkeerd uitgangspunt.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Al die commotie over een kutmus.
Is het komkommertijd?
Weet je hoeveel mussen m'n poezebeest al gevangen heeft?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Let wel, een beschermde kutmus. Waarom zouden we illegale handelingen moeten toestaan om de commerciële belangen van een bepaalde organisatie te beschermen? Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Zal vast, maar we moeten niet van een mus een olifant maken.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Let wel, een beschermde kutmus. Waarom zouden we illegale handelingen moeten toestaan om de commerciële belangen van een bepaalde organisatie te beschermen? Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Waarom een slotje?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:29 schreef Mickey98 het volgende:
SLOTJE !!!
Heb je voor het doodschieten van 1 mus een vergunning nodig dan, is het niet zo dat je deze pas nodig heb wanneer je in een bepaald gebied de mussenpopulatie terug zou willen brengen ? (met dan een groter aantal dan 1)quote:Op woensdag 16 november 2005 16:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag....![]()
Het is toch een discussie aan het worden die nergens toe leidt...quote:
De mus is een beschermde vogelsoort... Er niets voor niks een aanklacht voor ingediend door een natuurstichtingquote:Op woensdag 16 november 2005 17:39 schreef Toewan het volgende:
[..]
Heb je voor het doodschieten van 1 mus een vergunning nodig dan, is het niet zo dat je deze pas nodig heb wanneer je in een bepaald gebied de mussenpopulatie terug zou willen brengen ? (met dan een groter aantal dan 1)
Als je eens zou lezen, zou je zien dat je vooroordelen nergens op slaanquote:Op woensdag 16 november 2005 17:40 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
Het is toch een discussie aan het worden die nergens toe leidt...
Normale mensen vs. een stelletje van die linkse geitewollen sokken...damn...we hebben het over een mus...
De kosten van het omgooien van de steentjes zijn ook hoog. Dat argument voor het afschieten is al vaak voorbijgekomen in dit topic. Dus zolang het niet de miljoenenbedragen kost die een mislukte recordpoging zou kosten is men nu spekkoper.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal vast, maar we moeten niet van een mus een olifant maken.
Het is gewoon hypocriet tuig omdat ze niets beters te doen hebben en er nu voor 1 dode mus zoveel instanties in het leven zijn geroepen om het afschieten te veroordelen.
My god, hoeveel kost dit wel niet?
Dat is waar, die natuurstichting heeft dan het recht om een aanklacht in te dienen. Maar ik snap niet waarom er door gewone mensen zo'n probleem van wordt gemaakt. Dadelijk wordt er nog een tv-actie gehouden, giro 777 de mus.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
De mus is een beschermde vogelsoort... Er niets voor niks een aanklacht voor ingediend door een natuurstichting
Wat ben je nou voor flauwekul aan het zeggen? Dus omdat die natuurstichting dat recht heeft, mag niemand het er meer over hebben?quote:Op woensdag 16 november 2005 19:14 schreef Toewan het volgende:
[..]
Dat is waar, die natuurstichting heeft dan het recht om een aanklacht in te dienen. Maar ik snap niet waarom er door gewone mensen zo'n probleem van wordt gemaakt. Dadelijk wordt er nog een tv-actie gehouden, giro 777 de mus.
Het lijkt wel alsof mensen iets zoeken om zich druk over te maken, net alsof het eigen leven niet boeiend genoeg is. Ik vraag me dan af, wanneer gaan deze moraalridders eens bij het koningshuis demonstreren, daar zijn ze sinds kort weer begonnen met het jagen op wilde zwijnen (weliswaar op eigen terrein).
Nee, ik zeg niet dat mensen het er niet over mogen hebben. Ik vind het alleen raar dat er zo veel reactie op komt, en dan ook vooral dat het zo zielig is voor die mus, onschuldig beestje, lief beestje, knuffelbeestje etc in plaats van dat het om een uitstervende soort gaat. Qua "wreedheid" vind ik het niet erger dan een muis die in een muizenval zit.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat ben je nou voor flauwekul aan het zeggen? Dus omdat die natuurstichting dat recht heeft, mag niemand het er meer over hebben?![]()
Wanneer je kijkt naar uitstervende soorten doet het er inderdaad niet toe, wanneer je het over dierenleed hebt wel. (voor zover dat aanwezig was bij die mus). Maar deze schutter wordt wel met de dood bedreigd, zou dat nu echt zijn omdat de mus een bedreigde vogelsoort is ?quote:Op woensdag 16 november 2005 19:20 schreef peaceman het volgende:
En ja hoor er worden weeeeeeeeer zaken bijgehaald die er in dit geval niet toe doen.![]()
Hmmm musjes zijn niet voor niks beschermd. Er is een schatting dat de hoeveel mussen vergelekn met 25 jaar geleden gehalveerd is. Dus als we niet uitkijken wordt het wel een uitstervende soort, maar dat staat verder los van de belachelijkheid dat een musje buiten zijn schuld daar binnen komt en vervolgens maar neergeschoten wordt vanwege 23.000 steentjes...quote:Op woensdag 16 november 2005 19:43 schreef Toewan het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat mensen het er niet over mogen hebben. Ik vind het alleen raar dat er zo veel reactie op komt, en dan ook vooral dat het zo zielig is voor die mus, onschuldig beestje, lief beestje, knuffelbeestje etc in plaats van dat het om een uitstervende soort gaat. Qua "wreedheid" vind ik het niet erger dan een muis die in een muizenval zit.
[..]
Dat die schutter bedreigd wordt is ook van de zotte. Dat doen de mensen die doordraaien in dit verhaal. Mijzelf schaar ik daar niet onder.quote:Wanneer je kijkt naar uitstervende soorten doet het er inderdaad niet toe, wanneer je het over dierenleed hebt wel. (voor zover dat aanwezig was bij die mus). Maar deze schutter wordt wel met de dood bedreigd, zou dat nu echt zijn omdat de mus een bedreigde vogelsoort is ?
Muizen komen toch ook huizen binnen en lopen dan in een muizenval ? Een mol maakt een paar hopen in je tuin en daarvoor worden mollenklemmen verkocht. En wat te denken van kuikentjes in de versnipperaar. Dus er worden wel meer dieren om kleine dingen gedood, het is niet alleen deze mus.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmmm musjes zijn niet voor niks beschermd. Er is een schatting dat de hoeveel mussen vergelekn met 25 jaar geleden gehalveerd is. Dus als we niet uitkijken wordt het wel een uitstervende soort, maar dat staat verder los van de belachelijkheid dat een musje buiten zijn schuld daar binnen komt en vervolgens maar neergeschoten wordt vanwege 23.000 steentjes...
Daarom vraag ik mij af, gaan ze ook het koninklijk huis met de dood bedreigen of zijn ze zo hypocriet bezig omdat de mus zo'n lief diertje is. En misschien zijn het wel echte activisten, zou ook zomaar kunnen.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat die schutter bedreigd wordt is ook van de zotte. Dat doen de mensen die doordraaien in dit verhaal. Mijzelf schaar ik daar niet onder.
Nee klopt, maar dit is wel in het nieuws geweest en daarom leeft het wat meer. Maar ook die andere zaken zijn erg.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:26 schreef Toewan het volgende:
[..]
Muizen komen toch ook huizen binnen en lopen dan in een muizenval ? Een mol maakt een paar hopen in je tuin en daarvoor worden mollenklemmen verkocht. En wat te denken van kuikentjes in de versnipperaar. Dus er worden wel meer dieren om kleine dingen gedood, het is niet alleen deze mus.
[..]
Ik weet het niet, wel is jacht gewoon iets wat onzin is. Of het nou plezierjacht is of 'jacht om de soort in stand te houden is'. Die laatste categorie is in feite nog zotter....quote:Daarom vraag ik mij af, gaan ze ook het koninklijk huis met de dood bedreigen of zijn ze zo hypocriet bezig omdat de mus zo'n lief diertje is. En misschien zijn het wel echte activisten, zou ook zomaar kunnen.
Nee, wreed is het niet echt. De mus was waarschijnlijk gelijk dood. Het gaat gewoon om het principe. Dat je zonder vergunning vanwege puur commerciële doeleinden een bedreigde diersoort om het leven brengt. Dat stuit mij erg tegen het mussenborstje.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:43 schreef Toewan het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat mensen het er niet over mogen hebben. Ik vind het alleen raar dat er zo veel reactie op komt, en dan ook vooral dat het zo zielig is voor die mus, onschuldig beestje, lief beestje, knuffelbeestje etc in plaats van dat het om een uitstervende soort gaat. Qua "wreedheid" vind ik het niet erger dan een muis die in een muizenval zit.
http://www.radioeenhoorn.nl/HetMusje/quote:Friezen schrijven lied over doodgeschoten mus
LEEUWARDEN - Terwijl de Dierenbescherming en producent Endemol ruziën over de doodgeschoten 'dominomus', zijn sinds woensdag via de site van een lokale omroep in Friesland twee liedjes over het beestje te beluisteren.
Medewerkers van Radio Eenhoorn namen in één nacht twee nummers op over de mus, die eerder deze week in evenementenhal FEC in Leeuwarden met een luchtbuks werd doodgeschoten. Dat heeft een woordvoerder woensdag laten weten. Het vogeltje had in de hal 23.000 dominostenen doen omvallen. Vrijdag wordt een recordpoging met 4,3 miljoen steentjes ondernomen, die rechtstreeks op televisie wordt uitgezonden binnen en buiten Europa.
"De liedjes zijn geen hommage aan de mus. We vinden het meer een komisch voorval", aldus de woordvoerder. "Iedereen heeft het over de dominomus. Eigenlijk gaat het nergens meer over." Voor het eerste liedje is de melodie geleend van 'Een muis in een molen in mooi Amsterdam' van Rudi Carell. Het andere liedje is een aangepaste versie van 'Beestjes' van Ronnie en de Ronnies.
Zegt de vleesconsumerende peacemanquote:Op woensdag 16 november 2005 20:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee klopt, maar dit is wel in het nieuws geweest en daarom leeft het wat meer. Maar ook die andere zaken zijn erg.
[..]
Ik weet het niet, wel is jacht gewoon iets wat onzin is. Of het nou plezierjacht is of 'jacht om de soort in stand te houden is'. Die laatste categorie is in feite nog zotter....
Ach gut heb je hem ook weerquote:Op woensdag 16 november 2005 22:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zegt de vleesconsumerende peaceman![]()
![]()
Ja onderhand is het wel duidelijk dat jij mij (en anderen) hypocriet vindt (ik neem aan alleen op dit punt). Laat het gaan zou ik zeggenquote:Op woensdag 16 november 2005 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Dit is een ander topic toch?Ik vind het gewoon hypocriet. Wel beesten vreten die alleen maar geproduceerd worden om te voldoen aan jou vlees-etende behoefte. Meer dan een artikel zijn die beesten niet, lekker op elkaar gepropt in hokjes met in het vooruitzicht om bij jou op het bord te belanden.
Het is offtopic, maar het in stand houden van beesten door ze af te schieten is iets wat niet klopt. Als er teveel zijn, komt er wel een situatie dat ze verkassen of door ziekte/gebrek aan voedsel sterven. Als ze verkassen kan dit lastig worden voor ons mensen. Daarom worden ze afgeschoten. Of weet jij een reden die wel acceptabel is?quote:En dan wel afkeuren dat er jacht word gehouden om beesten in stand te houden.
quote:A Dutch website called Geenstijl offered a $1,200 reward for anybody who knocks over the dominoes ahead of time to avenge the bird.
Zelfs CNN heeft het erover dat het probleem is dat beesten alleen afgeschoten mogen worden als ze een dreiging vormen naar gewas of mensen. Het beestje was beschermd.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Dit is een ander topic toch?Ik vind het gewoon hypocriet. Wel beesten vreten die alleen maar geproduceerd worden om te voldoen aan jou vlees-etende behoefte. Meer dan een artikel zijn die beesten niet, lekker op elkaar gepropt in hokjes met in het vooruitzicht om bij jou op het bord te belanden. Ik zou liever rond vliegen met de kans om neergeschoten te worden, dan mijn leven teren in zo'n hok.
En dan wel afkeuren dat er jacht word gehouden om beesten in stand te houden.
quote:SBS staat stil bij musincident
LEEUWARDEN - SBS besteedt vrijdagavond aan het begin van de poging om het wereldrecord dominostenen omgooien te verbeteren, aandacht aan de mus die maandag werd doodgeschoten. „We staan dan even stil bij wat er de afgelopen week is gebeurd”, aldus een woordvoerder. „En waarom er helaas geen andere optie was dan de mus uit te schakelen.”
Het 'musincident', zoals SBS het zelf noemt, veroorzaakte veel ophef. De Nederlandse media besteedden er ruim aandacht aan en zelfs CNN en enkele internationale persbureaus berichtten over het vogeltje.
Volgens de woordvoerder hebben enkele honderden mensen SBS en televisieproducent Endemol benaderd met vragen. „Die gaan we uitleg geven en we zullen proberen veel onwetendheid weg te nemen.”
Op internet zijn inmiddels enkele sites gewijd aan de 'Domino-mus', die door rond te fladderen en te huppelen voortijdig 23.000 steentjes omgooide. Op enkele plekken wordt gediscussieerd hoe de recordpoging kan worden gesaboteerd, of „hoe het werk van de mus afgemaakt kan worden”. SBS is „extra alert, we hebben zeer nauw contact met de politie”.
Zeker niet alles gelezen?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Het valt me mee dat SBS het nog niet 'musgate' is gaan noemen![]()
Waar hebben we het over, een vogeltje die wordt afgeschoten![]()
Ik bedoel dat je dan had geweten welk punt er door sommige mensen gemaakt wordt. Het gaat niet simpelweg om enkel dat musje.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
nee idd, is het al musgate genoemd dan?![]()
Of bedoel je dat een mus beschermd is?
En een stelletje irritantjes die niet snappen waar het werkelijk om gaat.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:40 schreef Mickey98 het volgende:
Normale mensen vs. een stelletje van die linkse geitewollen sokken...damn...we hebben het over een mus...
En dan heb je weer mensen die zo nodig wat onzin moeten roepen...quote:Op donderdag 17 november 2005 14:47 schreef Flyduck het volgende:
Dood aan die muslim-extremist !
quote:Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Eveli het volgende:
Edit: en gaan jullie naar de uitzending kijken?
Nu wel!quote:Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Eveli het volgende:
Edit: en gaan jullie naar de uitzending kijken?
Dat zou niet uitmaken, want het was geen huisquote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hoorde net trouwens dat de mus binnenshuis niet beschermd is!
quote:Op donderdag 17 november 2005 17:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat zou niet uitmaken, want het was geen huis![]()
Het is en blijft SBS hèquote:Op donderdag 17 november 2005 16:52 schreef jimjim1983 het volgende:
die tyfusmus wordt gewoon herdacht voorafgaand aan de domino d-day
Wie heeft 'm binnengelaten dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hij heeft zichzelf binnengelaten.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:18 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Wie heeft 'm binnengelaten dan?![]()
Weet je, voor ze begonnen met bouwen werden ook alle insecten in de FEC verdelgd...het is een concentratiekamp voor dieren...quote:Op donderdag 17 november 2005 17:15 schreef speedfreakssj het volgende:
Die debiel was nog sportschutter ook. ik hoop dan de KNSA hem royeerd.
het IS een levend iets hoor. goe dan dat het zo ver komt.
En dat allemaal ten koste van een zooi mensen die het mooi vinden om gekleurde steentjes om te zien vallen.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Weet je, voor ze begonnen met bouwen werden ook alle insecten in de FEC verdelgd...het is een concentratiekamp voor dieren...![]()
ik hoor net dat de huismus zelf niet beschermd is maar verwanten van de huismus welquote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
jaquote:Op donderdag 17 november 2005 17:52 schreef Eveli het volgende:
[..]
En dat allemaal ten koste van een zooi mensen die het mooi vinden om gekleurde steentjes om te zien vallen.![]()
De huismus (Passer domesticus) staat gewoon op de rode lijst en is dus beschermd.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:57 schreef bonke het volgende:
ik hoor net dat de huismus zelf niet beschermd is maar verwanten van de huismus welen dat zijn er veel hoor
Wat vind jij leuk als ik vragen mag? Bijna overal gaat wel eens een diertje dood namelijkquote:Op donderdag 17 november 2005 17:52 schreef Eveli het volgende:
[..]
En dat allemaal ten koste van een zooi mensen die het mooi vinden om gekleurde steentjes om te zien vallen.![]()
Dat is offtopicquote:Op donderdag 17 november 2005 18:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat vind jij leuk als ik vragen mag?
ook binnenshuis?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De huismus (Passer domesticus) staat gewoon op de rode lijst en is dus beschermd.
Dat kan jij wel vinden, maar dat is WEL on topic.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
twee topics ontopic doorgaan over een mus die doodgeschoten is vind ik ook wat overdreven![]()
Hij zat niet in een huis.....quote:
Als jij nou eens niet zo selectief zou lezen, zou je wellicht ook nog eens serieus genomen worden...quote:
het was geen domme reactie, want een hal is niet hetzelfde als een huis.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:48 schreef bonke het volgende:
als jij geen domme reacties geeft hoef ik ook niet selectief te te lezen he
binnenshal klinkt niet, dwaasjequote:Op donderdag 17 november 2005 19:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
het was geen domme reactie, want een hal is niet hetzelfde als een huis.![]()
als ik op kantoor ben is het toch ook niet binnenshuis? wat zeur je nou?quote:
als jou baas je een geheimpje op kantoor verteld dan zal die misschien ook zeggen om het binnenshuis te houdenquote:Op donderdag 17 november 2005 19:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
als ik op kantoor ben is het toch ook niet binnenshuis? wat zeur je nou?
Dat lijkt me sterk. Hij zal eerder zeggen om het stil te houden of niet uit de school te klappenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:06 schreef bonke het volgende:
[..]
als jouW baas je een geheimpje op kantoor verteld dan zal die misschien ook zeggen om het binnenshuis te houden
kortom, niet verder vertellen![]()
komt op het zelfde neer ( maar dat snap je denk ik niet )quote:Op donderdag 17 november 2005 20:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Hij zal eerder zeggen om het stil te houden of niet uit de school te klappen![]()
Gut je meent het.... (ow je schijnt me te kennen, dat je over me kan oordelen?)quote:Op donderdag 17 november 2005 20:08 schreef bonke het volgende:
[..]
komt op het zelfde neer ( maar dat snap je denk ik niet )
eigenlijk wil ik je niet eens kennenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gut je meent het.... (ow je schijnt me te kennen, dat je over me kan oordelen?)
Vooroordelen, enkel vooroordelen! En als jij niet kan accepteren dat mensen wel eens een andere mening hebben dan de jouwe, heb je nog een lange weg te gaan.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:14 schreef bonke het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik je niet eens kennen
en ik kan over je oordelen omdat je van die rare reply's neerzet
voor onzinnige meningen heb ik geen respectquote:Op donderdag 17 november 2005 20:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vooroordelen, enkel vooroordelen! En als jij niet kan accepteren dat mensen wel eens een andere mening hebben dan de jouwe, heb je nog een lange weg te gaan.![]()
Noem maar een paar onzinnige dingen die ik gezegd heb. Feitelijke onzinnigheden dan he?! Niet dingen die JIJ onzinnig vindt.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:18 schreef bonke het volgende:
[..]
voor onzinnige meningen heb ik geen respect
zet er es een neer waar ik wel respect voor op kan brengen
das 1quote:Klopt. En ik vind het gewoon onzin dat 23.000 van de circa 4.3 miljoen steentjes omvallen en dat er dan maar besloten wordt om het vogeltje neer te schieten (zonder vergunning en dus strafbaar) ipv iets meer geduld bij het proberen te vangen van het vogeltje.
quote:p dinsdag 15 november 2005 22:29 schreef speknek het volgende:
[..]
das 2quote:Als ik het op kan brengen? Waarom niet? Al is het natuurlijk hun eigen stomme schuld.
das 3quote:makkelijkste vooral ja. Tja er schijnt nogal bewijs te zijn dat ie er dan meer had omgegooid...
das 4quote:Ze hadden m kunnen lokken met eten.... Zo moeilijk lijkt me dat niet. Je moet alleen wat geduld hebben. Het mag ook wel aangenomen worden dat deze mus zich vooral bovenin ophield. Tenminste vogels in sporthallen doen dat ook....dus meer stenen om laten vallen valt ook te bezien.
Het is een FEIT dat ze dat hadden kunnen doen, maar dat hebben ze niet gedaan. Je wilt gewoon niet een mening van een ander respecteren. Dat is jouw probleem.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:43 schreef bonke het volgende:
die onwaarschijnlijke feitelijkheden die jij post zijn juist jou meningen
neem nou die ene met dat " ze hadden em kunnen lokken met eten "
tuurlijk, probeer thuis je kanariepietje maar es te vangen als ie ze kooitje ontvlucht is
ps: duty calls
ik ben weg![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik hoorde dat ie dan niet beschermd was
maarja de bron was wel een beetje vaag![]()
Welk bewijs is daar voor?quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:50 schreef jimjim1983 het volgende:
en een mus lokken met eten lukt echt niet
pak jij maar een stukje brood en ga eens in de tuin zitten, echt niet dat er een mus naar je toekomtquote:
Precies... Achternagezeten... dus iedereen die hal uit... stukje brood ergens neerleggen ofzo en dan wachten... Met geduld was het wellicht gelukt. Maar ja, dat paste niet in de planning.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
pak jij maar een stukje brood en ga eens in de tuin zitten, echt niet dat er een mus naar je toekomt
nee maar serieus, zo'n beest is doodsbang, net een vage hal binnengevlogen, achterna gezeten door debielen, tegen een paar stenen die bijna even groot zijn als hemzelf aangevlogen en dan denk je serieus dat ie nog aan eten denkt en dat zelfs zou durven aannemen van een mens?
dan wachten..........en dan gaat ie vanzelf wel wegquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies... Achternagezeten... dus iedereen die hal uit... stukje brood ergens neerleggen ofzo en dan wachten... Met geduld was het wellicht gelukt. Maar ja, dat paste niet in de planning.![]()
Als ie in de buurt is, moet je m natuurlijk wel vangenquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan wachten..........en dan gaat ie vanzelf wel weg
ah gossiequote:Op vrijdag 18 november 2005 10:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als ie in de buurt is, moet je m natuurlijk wel vangen![]()
Maar goed we zullen nooit weten of het zou werken, want ze hebben het niet gedaan en de mus is dood![]()
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet echt![]()
wel een beetje hoor.
maarja, niet echt heel zielig ofzo![]()
Een beetje zielig is ook zieligquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet echt![]()
wel een beetje hoor.
maarja, niet echt heel zielig ofzo![]()
Dat had ik ook niet geschrevenquote:
En weer is ik het eens met u.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar een beetje ophef en een heleboel ophef is niet hetzelfde
Toch is er beide keren sprake van ophefquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar een beetje ophef en een heleboel ophef is niet hetzelfde
Nee..quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
komt zeker omdat ik ook Jim heet![]()
misplaatste ophef me dunktquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch is er beide keren sprake van ophef![]()
Da's weer een andere discussiequote:
Open een topic erover zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:50 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vind dat eerlijk gezegd wel een belangrijkere discussie!
topics openen over maatschappelijke problemen is nutteloosquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Open een topic erover zou ik zeggen...
Mijn zegen heb je![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
topics openen over maatschappelijke problemen is nutteloos
nee hoor, het is inmiddels al compleet offtopicquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:02 schreef Badabingea het volgende:
En het bleef nog lang doorgaan.....
Met elk gesprek hier op fok los je niks op... Hooguit kan je wat van elkaar leren.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
omdat je er niets mee oplost. en het is niet eens leuk.
je hoeft ook niet altijd iets op te lossen. als het leuk is of informatief dan is het ook goedquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Met elk gesprek hier op fok los je niks op... Hooguit kan je wat van elkaar leren.
Nee dit was een nuttige bijdrage...quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:02 schreef Badabingea het volgende:
En het bleef nog lang doorgaan.....
Ik heb best geleerd van anderen. Je leert altijd van anderen. Op zijn minst leer je respect te hebben voor de mening van de ander. Maar ja, misschien doe ik dat alleen.....quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je hoeft ook niet altijd iets op te lossen. als het leuk is of informatief dan is het ook goed
en niemand leert hier van elkaar, iedereen is koppig![]()
kan ook komen doordat ik op dat gebied niets meer te leren hebquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb best geleerd van anderen. Je leert altijd van anderen. Op zijn minst leer je respect te hebben voor de mening van de ander. Maar ja, misschien doe ik dat alleen.....
Remi![]()
nee niet dusquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is deze discussie nog steeds aan de gang?![]()
Dat is een flauwe opmerking omdat je ook meer leert over de mening/beweegredenen van anderen. Iedereen leert en elke dag. Als dat niet meer zo is ben je dood.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan ook komen doordat ik op dat gebied niets meer te leren heb![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is een flauwe opmerking omdat je ook meer leert over de mening/beweegredenen van anderen. Iedereen leert en elke dag. Als dat niet meer zo is ben je dood.![]()
Ehh, ja nu maak ik mij zelf druk erover...quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:25 schreef TremorChrist het volgende:
Niks slotje, is toch zwaar belachelijk dat er voor een spelletje waarin ze nota bene hun eigen record proberen te verbeteren een beschermde diersoort wordt afgeschoten alleen maar om dat de organisatie zo nalatig was om een raampje of zo open te laten staan.
sja, tis echt belachelijk dat ze om een dooie mus zoveel ophef makenquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:25 schreef TremorChrist het volgende:
Niks slotje, is toch zwaar belachelijk dat er voor een spelletje waarin ze nota bene hun eigen record proberen te verbeteren een beschermde diersoort wordt afgeschoten alleen maar om dat de organisatie zo nalatig was om een raampje of zo open te laten staan. Lijk me echt zo f*cking hilarisch als iemand die dingen alsnog voor de tijd omkegelt, jammer dat het zo'n eind rijden voor mij is.....
ja en daar moeten ze maar een lekkere boete voor krijgen. alle ophef vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:25 schreef TremorChrist het volgende:
Niks slotje, is toch zwaar belachelijk dat er voor een spelletje waarin ze nota bene hun eigen record proberen te verbeteren een beschermde diersoort wordt afgeschoten alleen maar om dat de organisatie zo nalatig was om een raampje of zo open te laten staan.
quote:Lijk me echt zo f*cking hilarisch als iemand die dingen alsnog voor de tijd omkegelt
quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja en daar moeten ze maar een lekkere boete voor krijgen.
Tja wij zijn RTL, Talpa, SBS en TROS-land, dus was te verwachten...quote:alle ophef vind ik echt onbegrijpelijk.
nee dit is wel echt een nieuw dieptepuntquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
eens!
[..]
Tja wij zijn RTL, Talpa, SBS en TROS-land, dus was te verwachten...![]()
Dat dieptepunt is al begonnen bij Meneertje Fortuyn....quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee dit is wel echt een nieuw dieptepunt
dit is nog dieperquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat dieptepunt is al begonnen bij Meneertje Fortuyn....
Ha is goed joh:P, beetje laat nu en bovendien is de beveiliging ontzettend aangescherpt hoor ik. Is maar goed ook want straks krijg je allemaal boze mussen die hun familielid komen wrekenquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:27 schreef bonke het volgende:
[..]
sja, tis echt belachelijk dat ze om een dooie mus zoveel ophef maken
ps: als je gewoon heengaat en je flikkert de boel om dan betaal ik je treinkaartje wel flinkert
De media-aandacht wel, de hype voor en achteraf was belachelijk.. Die fortuyn-verheerlijking bedoel ik.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dit is nog dieper
dat daar mediaaandacht aan werdt besteedt was logisch.
ach ja, belachelijk dat mensen er zo 'upset' over waren. Het was tenslotte best wel 'normaal', zo'n politieke moord (de eerste sinds honderden jaren) op een politicus die ongetwijfeld de premier van Nederland zou worden. Echt belachelijk die hype over Fortuynquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
De media-aandacht wel, de hype voor en achteraf was belachelijk.. Die fortuyn-verheerlijking bedoel ik.
Lees eens wat ik zeg en reageer dan eens opnieuw. Want je reageert op iets wat ik niet zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef Demophon het volgende:
[..]
ach ja, belachelijk dat mensen er zo 'upset' over waren. Het was tenslotte best wel 'normaal', zo'n politieke moord (de eerste sinds honderden jaren) op een politicus die ongetwijfeld de premier van Nederland zou worden. Echt belachelijk die hype over Fortuyn![]()
quote:
Ee dooie kutmus, ghehequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |